Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fledderus in tranen: ‘Ruud Brood had niet ontslagen hoeven worden’

Laatste update:

Voor het eerst sinds 1912/13 is er volgend seizoen geen Limburgse club actief in de Eredivisie. Roda JC Kerkrade deed zaterdag wat het moest doen tegen Go Ahead Eagles (0-1 winst), maar zag degradatieconcurrent NEC een punt pakken tegen Ajax (2-2). De geelhemden nemen het na de zomer dus op tegen clubs als FC Oss, Fortuna Sittard en Jong FC Twente.

/

Aanvoerder Mark-Jan Fledderus stond na afloop met trillende lip FOX Sports te woord: “Er is veel gebeurd dit jaar, het ontslag van Ruud Brood heeft veel invloed gehad. Natuurlijk ben ik emotioneel, dat deed mij veel pijn. Op het moment dat hij ontslagen werd, stonden we veertiende. Er was wat mij betreft niet veel aan de hand en nu heb ik mijn zegje wel gedaan, denk ik.”

“We hadden het eerder moeten doen”, aldus Fledderus. “Het is wel apart dat Ajax gelijkspeelt tegen Heracles Almelo en nu opnieuw, maar het zij zo. Deze mooie club gaat naar de Jupiler League en dat is in- en intriest.” De middenvelder viel na het interview perschef Rob Goossens huilend in de armen.

'Ruud Brood had niet ontslagen hoeven worden'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vond het beschamelijk dat janjoost van gangelen een zichtbaar emotionele Flederes niet even de ruimte geeft om hem te laten nadenken en meteen de diepte ingaan met stekende vragen die wel eens niet echt zo gemeend zijn (brood), die man moet zich echt schamen want hij toonde ook nauwelijks berouw.

3 mei 2014 om 21:20

Helemaal
Mee eens je moet aanvoelen dat die jongen net gedragadeert is en stuk zit

3 mei 2014 om 21:22

Heb je deels volkomen gelijk in. Maar ja, dit zijn de momenten voor journalisten.

3 mei 2014 om 21:30

Hij wilt sensatie en bijzondere uitspraken horen. Geen doordachte/geforceerde /media getrainde antwoorden. Net als ik wil ik de ware aard zien en wat blijkt nu... dat van Brood zat het team dus heel erg dwars blijkbaar.

3 mei 2014 om 21:43

Afcad krijg verstand van voetbal tis beter voor de eredivisie als feyenoord de cl haalt








3 mei 2014 om 22:30

Ahahahhahah feijenoord????? die komen niet eens door de el mark my words!!!!!

4 mei 2014 om 07:50

Waarom reageer je hier over Feyenoord en cl?

4 mei 2014 om 10:57

ja en ajax komt ook niet ver meer dus ik zie het probleem niet zo er is gewoon geen nederlandse club die iets in de cl te zoeken heeft en in de uefacup ook niet

3 mei 2014 om 21:51

Inderdaad, misselijkmakende vragen. Steeds naar de zelfde dingen vragen, terwijl toch vrij expliciet uitlegt waar het aan lag.

3 mei 2014 om 22:40

Journalisten met moraal zijn echter ver te zoeken.

Dan hadden jullie verdomme beter moeten voetballen! Zelfs Sir Alex Ferguson had deze lamzakken niet in de Eredivisie gehouden. Hopelijk rotten ze voor het grotendeel allemaal op. Roda-onwaardig, deze selectie.

3 mei 2014 om 21:21

De selectie is goed. Ik snap dat je nu woede hebt en in tranen zit. Maar om je spelers af te kraken schiet je niets mee op. Sterkte ik leef met je mee.

3 mei 2014 om 21:27

ik begrijp hem wel, het had net zo goed NEC kunnen zijn. inspiratieloze ploegen. helaas voor Roda was NEC de laatste horde tot de jupiler league, ik leef met de Roda fans mee.

4 mei 2014 om 00:43

De selectie is helemaal niet goed, anders degradeert Roda niet voor het eerst uit de Eredivisie.

4 mei 2014 om 01:38

De selectie is zo slecht nog niet. Echter is er geen team gesmeden en ging men niet voor elkaar door 't vuur. Daarnaast was dit elftal gedurende het seizoen mentaal zeer zwak. En het grootste probleem; scorend vermogen. Waar wij voorgaande jaren Junker en Malki hadden, hebben wij nu de lamlul Nemeth. Powel kan ook gewoon niet en Demouge is al geblesseerd als je 'm aankijkt.

Dan had je als speler en aanvoerder voor Brood moeten opkomen. Zwak om het nu te zeggen!

3 mei 2014 om 21:35

Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft? Meneer Fledderus heeft het echt niet voor het zeggen. Vlemmings heeft gewoon zijn vriend tomasson naar roda willen halen en hij moest alleen wachten tot de resultaten hem de kans boden om dat te doen. Spelersgroep heeft daar geen invloed op gehad joh, allemaal politiek op de achtergrond.

4 mei 2014 om 01:40

Brood z'n ontslag is volledig buiten de spelersgroep om besloten. Zijn ontslag kwam bij de spelers aan als een donderslag bij heldere hemel.

Wel een beetje makkelijk om dat nu te zeggen, als die zich niet kon vinden in het ontslag van Brood had die dat toen direct aan moeten geven..

Dit is wel meteen een brief van wanvertrouwen aan Tomasson. Niet zo gek ook, wat heeft Roda slecht gepresteerd sinds zijn aanstelling. Totaal geen idee in het spel. Elke keer als ze voorkwamen weer dat angsthazen voetbal.

Wel jammer dat een grote club als Roda eruit vliegt. Ze moeten nu helemaal opnieuw beginnen en dan hopen dat ze snel weer terugkomen in de eredivisie.

3 mei 2014 om 21:41

Ik denk ook niet dat Fledderus nog met Tomasson zal samenwerken. Ik denk niet dat Tomasson bij Roda zal blijven. Fledderus zal wel opgepikt worden door een ED club. En Tomasson zal wel niet zo snel in aanmerking komen om een ED club te coachen na dit seizoen.

Fledderus zal dus niet bang hoeven te zijn voor consequenties.

Kom je nu mee. Sommige spelers zijn echt triest en zoeken excuus na excuus. Brood wordt gebruikt. Dit had hij meteen moeten zeggen

zijn reactie was best heftig. Je hoorde heel duidelijk dat deze degradatie vooral te danken is aan het bestuurd. Zij hadden Brood niet moeten ontslaan en hebben voor veel onrust gezorgd.

Tja, ontslag had ook helemaal niet nodig geweest. Achteraf een hele domme keuze die verkeerd heeft uitgepakt. Toch ben ik blij dat Roda de eredivisie verlaat, strijden al jarenlang tegen degradatie en voegen nou niet veel toe aan het niveau van de eredivisie.

Voor hem vind ik het wel jammer, vorig jaar heeft hij ze nog hoogstpersoonlijk erin gehouden en dan nu dit.... En die tranen na dat interview... Toch wel triest voor die jongen. Maar voor de rest is dit absoluut geen gemis voor de Eredivisie. Grijze club die al jaren tegen degradatie vecht. Ben benieuwd hoe ze het zullen doen in de Jupiler League.

Oprechte woorden van Fledderus. Een man die nooit verzaakt en altijd alles geeft voor onze kleuren. Hopelijk blijft hij behouden volgend jaar. Roda zakt af, maar onze clubliefde blijft! Roda tot onze dood!

De trainerswissel die Roda JC heeft doorgevoerd is wel de meest beroerde uit de geschiedenis van de Eredivisie. Sinds Tomasson aan het roer staat is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Behoorlijk sneu, maar Roda heeft hiermee zijn eigen glazen ingegooid

Achteraf gemompel.
Als jullie nou wat meer deden om Brood te behouden.....
En het heeft niet eens wat te maken met de trainer, Roda is gewoon seizoenen lang slap en slecht bezig

3 mei 2014 om 21:34

Na 2008/2009 plek 9, 6 en 10. Vorig jaar 16e en dit jaar 18e, valt dus reuze mee. Echter weet je dat je ooit aan de beurt bent.

3 mei 2014 om 21:55

Excuses, de laatste 2 jaar dan. Maar je begrijpt mijn punt toch? Roda is al geruime tijd matig

Hij heeft groot gelijk, maar hij komt er lekker laat mee. Bij het ontslag van Brood deed niemand wat. Ze dachten dat alles beter zou worden zonder Brood, maar we kunnen allemaal zien dat dat niet zo is.

Het blijft vreselijk dat Ruud Brood, inderdaad voor niks ontslagen is. Lijkt me toch een vreselijke constatering voor de directie van Roda. Ik hoop alleen dat Fledderus, volgens seizoen wel een club krijgt in de eredivisie. Erg sympathieke speler, Roda had al twee keer gedegradeerd moeten zijn. En bovendien vind ik Nec een veel mooiere club voor in de eredivisie.

3 mei 2014 om 21:55

Wanneer hadden ze dan gedegradeerd ''moeten'' zijn? Vorig jaar tegen Sparta volledig terecht erin gebleven.

3 mei 2014 om 22:00

Je bent weer met je kruistocht bezig zie ik, om iedereen te corrigeren. Wat overig begrijpelijk is hoor, zou ik ook doen als supporter. Ik bedoelde de laatste twee keren, toen Roda door de oog van de naald kroop. Dat kan je volgens mij niet ontkennen.

3 mei 2014 om 22:04

Nee, het was inderdaad op het nippertje, maar dan kun je toch niet zeggen dat ze hadden ''moeten'' degraderen. Vooral vorig jaar niet, want Sparta was gewoon slechter dan Roda.

3 mei 2014 om 23:50

Nou, laten we zo zeggen: vorig jaar had Roda onwijs veel geluk gehad en nu valt het dubbeltje de andere kant op. Als ze vorig jaar waren gedegradeerd had je niets kunnen zeggen, een vrije trap in de laatste minuut benutten is nu niet iets waarmee je bewijst in de eredivisie te horen. Roda had, gezien het kwaliteitsverschil, al veel eerder afstand moeten nemen van Sparta en het heeft vrij veel geluk gehad. Dat geluk hadden ze dit jaar niet.

4 mei 2014 om 02:16

@ Mil

Moeten zijn is wellicht de verkeerde benoeming en wat hard overigens zeker niet bdoeld, ik bedoelde eigenlijk meer als je het zover laat komen tot de playoffs. En je niet op eigen kracht voor lijfsbehoud zorgt. Maar dat ligt ook aan het foute bestuur wat jullie hebben, maar als Ajacied kan ik je alles vertellen over slechte bestuurders aantal jaren geleden.

4 mei 2014 om 12:44

Ja, Vlemmings en van den bunder hebben het verkloot. Weg ermee. Daar heb je gelijk in.

4 mei 2014 om 15:37

Nou nou... Als Feyenoorder zijnde kan ik jou alles vertellen over slechte besturen! Haha...
Waar Feyenoord op de 10de plek eindigd, eindigd Roda als laatste. Ik denk dat je daar het bestuur de schuld van kunt geven. Ze hebben wel een aardige blik spelers oprn getrokken die achteraf gezien niet goed hebben gepresteerd.

Ook de trainerswissel was volkomen innodig. Roda verloor wel punten, maar op een zeer ongelukkige wijze. Daar kon je de trainer niet de schuld van geven. Sinds Tomasson is het alleen maar minder gegaan.

5 mei 2014 om 01:59

@ Mil

Veel succes, met de wederopbouw van jouw club. Ik begrijp dat wat Ajax voor mij betekent, Roda Jc voor jou is. Bij mijn club heeft de juiste clubmensen op de belangrijke posities, al voor een hele ommekeer gezorgd. Veel succes met promotie volgend seizoen.

Mosterd na de maaltijd.. Roda selectie had voor Ruud moeten opkomen.. Slechter dan JD Tomasson zou het niet gaan

Ben benieuwd naar de reactie van Vlemmix. Zou die nog steeds vinden dat Brood terecht ontslagen is?

Precies, allemaal achteraf-praat. Heb je nu 0,0 aan. Zakdoekje erbij...

Vlemmings moest zo nodig een vriendje aanstellen als trainer en daar plukken hij en Roda JC nu de zure vruchten van. Dat ze Vlemmings nog niet buiten hebben geschopt vind ik verbazingwekkend.

En toch zou Roda nog leven als Frank de Boer niet een half B-team op zou stellen. Schandelijke competitievervalsing dat Roda nu Eredivisie kost.

3 mei 2014 om 21:36

Precies, want die andere 33 wedstrijden kon Roda helemaal niets aan doen.

3 mei 2014 om 22:13

Hetzelfde geldt toch voor nec? Uiteindelijk wordt je als Roda zijnde gewoon op de laatste speeldag genaaid door een trainer die van niemand meer afhankelijk is.

4 mei 2014 om 02:20

@ Don

Beetje moe word ik van bepaalde Roda supporters, met die rare complot theorieën! Volgens jou bewoordingen ligt het dus aan Ajax dat Roda gedregadeerd is? Zucht.

Brood had nooit ontslagen moeten worden, en in de overige 33 wedstrijden had beter gespeeld moeten worden. Slechte verliezers, zoek het probleem bij jezelf.

4 mei 2014 om 02:32

Tja, ik weiger eigenlijk in te zien wat er zo bijzonder is aan een Vermeer die fouten maakt... Dat heeft ie dit seizoen bijna elke wedstrijd gedaan. Dat het nu voor Roda slecht uitpakt is ontzettend lullig, maar omgekeerd kan ik net zo goed met een beschuldigend vingertje naar de Eagles gaan wijzen die lopen te blunderen bij de 0-1 en daarna open kansen niet afmaken en (relatief) slecht speelden. Wat overigens niet terecht zou zijn want NEC heeft alles volkomen aan zichzelf te danken, net zoals Roda dat heeft.

Nu naar Ajax wijzen als schuldige is een gigantisch zwaktebod en een foute weergave van de realiteit.

Het ligt voor 80% aan de spelers zelf, 10% aan de trainer/bestuur, maar zeker ook voor 10% aan de Knvb/scheidsrechterkoprs want die hebben Roda ook wel echt een oor aan genaaid.

Toch wel grappig dat NEC en Roda beter de oude trainers in dienst hadden kunnen houden. Zo zie je maar dat een ontslag niet altijd wat uithaalt.

Wat stom dat de eerste zin al niet klopt. VVV-Venlo kan toch nog promoveren?

Denk dat Ajax niet echt populair is in Kerkrade.

wat is die jan joost van gangelen een klootzak zeg, verschrikkelijk. bovenal vind ik t echt zonde voor fledderus. goede speler. idd zonde dat brood is ontslagen, goede coach. die tomasson bakt er he le maal geen hout van.

Ruud Brood heeft op zijn advies half RKC opgekocht met gigant Kees Laks van Nac. Oftewel Brood is wel degelijk debet aan de degradatie.

Wij van voetbalzone wisten natuurlijk allang al dat Roda ging degraderen zonder Aad de Mos als coach.

Vvv kan nog promoveren dus het is nog niet zeker dat er geen club uit limburg in de eredivisie speeld

Ik heb een gevoel dat Brood het totaal niet erg vind dat Roda is gedegradeerd. Niet gek ook, hij is flink belazerd door roda. Deze degradatie is niet aan tomasson of brood te danken. De spelersgroep was ook niet meer bij machte en wist ook niet waar het aan toe was. Het bestuur is de oorzaak van de degradatie van roda. Vriendjespolitiek, eigen zakken vullen en dictator spelen, daar zijn ze goed in. Hopelijk word het gehele bestuur afgezet, deze mensen doen alles uit eigenbelang en niet voor de club. En laat club mensen de club onder hoede nemen. Volgend jaar de Limburgse derbys het enige waar ik naar uit kan kijken, maar eerst het bestuur eruit.

Als Nijmegenaar en NEC fan kan ik zeggen dat ik blij ben met dat "wij" niet rechtstreeks degraderen. Maar het is een bittere pil voor Roda. Ik besef pas sinds dit seizoen hoe zwaar degradatie voetbal is. Je denkt er niet bij na als je meestal veilig zit. Nu is het kantje boord en merk je pas hoe klote het is. Ik hoop dat NEC erin blijft en hoop dat Roda dit gebruikt als verse start om (sterker) terug te komen.
Limburg heeft een eredivisie club nodig, hoe schraal het accent ook is.. No offense natuurlijk.

Wat een jankers zijn die Roda JC Supporters...
Deal with it!!
Ik moet wel zeggen dat door jullie houding en station spreker weinig sympathie genieten bij de rest van voetbal Nederland...

PS Jupiler bier smaak beter dan Brand...

Mensen toch.. De degradatie van Roda heeft echt niets met Tomasson te maken, de selectie met name voorin was gewoon niet goed genoeg en ik geloof voor nog geen eens 1 seconde dat Brood Roda wel in de Eredivisie had gehouden.. ja ze stonden op het moment van ontslag 14de.. met wat? 2 tot 4 punten meer dan de op dat moment degradatieclubs..

Ik vind wel dat het ontslag niet had gehoeven.. maar je hoeft ook niet Tomasson de schuld te geven voor bijna alles wat Roda fout heeft gedaan.

VVV kan nog steeds promoveren.. en de laatste keer dat ik een atlas opende lag Venlo nog steeds in Limburg.. dus vanwaar die reacties over geen Limburgse club in de eredivisie?? er is nog hoop

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren