Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bij Arsenal verloor ik het plezier, maar nu heb ik het weer gevonden’

Laatste update:

De fans bij Arsenal wisten op een gegeven moment niet meer wat ze van Marouane Chamakh moesten denken. De nu dertigjarige aanvaller speelde zo zwak, dat men bijna medelijden begon te krijgen met de aanvaller. Chamakh verhuisde naar Crystal Palace en daar laat de international van Marokko zien dat hij het voetballen nog niet is verleerd.

/

“Iedereen weet dat ik het uitstekend naar mijn zin heb dit seizoen”, zegt de man die zijn grote doorbraak kende bij Girondins Bordeaux tegen Sky Sports. “De sfeer tussen de spelers onderling was erg goed en nu we aan het einde van het seizoen staan kan ik zeer, zeer tevreden terugkijken op wat we allemaal hebben bereikt.”

“Ik heb dit seizoen veel minuten gemaakt en daarvoor ben ik hier gekomen. Het was mijn doel om veel te spelen, te genieten van het voetbal en om weer plezier te maken. Bij Arsenal verloor ik het plezier, het was belangrijk voor mij om dat weer terug te vinden. Ik had het nodig”, besluit de spits, dit seizoen goed voor zes treffers.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben blij dat mijn jeugdidool weer van het spelletje houdt doet mij goed om dat te horen. Speelde in het begin best goed bij Arsenal maar daarna ging het helaas slechter.

1 mei 2014 om 14:36

Ja, had echt een grotere carriere van hem verwacht, maar goed zolang hij maar tevreden is. 30 jarig al, de tijd gaat echt veel te snel

Voor mij blijft deze man mijn held. Heeft niet de waardering gekregen die hij verdiende. En die bijvoorbeeld giroud krijgt. Daarbij had marouane van persie voor zich die giroud niet heeft. Ik weet zeker als hij de kans kreeg zou het beter doen als giroud. In zijn eerste half seizoen gewoon 11 gescoord. Maar toen kwam van persie terug van een blessure. En dat was gewoon een betere speler dan chamakh

1 mei 2014 om 15:47

Giroud waardering?

1 mei 2014 om 16:32

Giroud krijgt ook geen waardering.
Chamakh was veel te slecht voor het niveau Arsenal. Is ook helemaal niet erg. Hij voetbalt nu bij een club wat meer bij hem past met zijn niveau.

Palace is ook exact zijn niveau. Geen hoog verwachtingspatroon en amper concurrentie. Zou 'm liever terug zien in Frankrijk, bij Lyon. Dat koppeltje Chamakh-Gourcuff werkte uitstekend.

1 mei 2014 om 14:47

Als Palace zijn niveau is, waar hoort de Franse Jan Vennegoor of Hesselink van jullie dan wel niet thuis? Was bij Bordeaux echt een hele goede aanvaller, zonde dat het nooit gelukt is bij Arsenal.

1 mei 2014 om 14:51

Als je puur naar de statistieken kijkt is 38 goals en 21 assists in 95 wedstrijden niet heel slecht zou ik zo zeggen. Natuurlijk, het kan zeker beter, maar 59 goals/assists in 95 wedstrijden is een vrij aardig moyenne.

1 mei 2014 om 14:57

Dat mag ook wel als je spelers om je heen hebt die je minstens 3x per wedstrijd in staat stellen te scoren. Het is idd niet zo dramatisch als ik doe voorkomen, alleen als Arsenal die laatste stap wil zetten is een aanvaller van wereldklasse een vereiste in mijn ogen.

1 mei 2014 om 15:04

Dat ben ik ook zeker met je eens, Giroud is niet verkeerd, maar als je kijkt naar wat voor spitsen we hadden en wat we nu hebben is het een beetje enorm zwaar karig. Van Alan Smith, Ian Wright, Dennis Bergkamp, Thierry Henry en Robin van Persie naar Olivier Giroud...

1 mei 2014 om 15:14

Precies, heerlijk lijstje zeg. Met deze spelers heb je gewoon een afmaker nodig, creativiteit voldoende om je heen als spits van Arsenal.

Een middenklasse aanvaller is het. Arsenal had hem nooit moeten halen, hij mist gewoon vertrouwen in zichzelf en kan moeilijk scoren.

Ik blijf het opvallend vinden dat zoveel Marokkaanse spelers echt wel talentvol zijn en vaak ook een goede mentaliteit hebben, maar als ze bij een topclub terecht komen het op de een of andere manier niet wil lukken. Ik kan veel goede Marokkaanse voetballers noemen van de afgelopen jaren, maar geen enkele is er echt in geslaagd om te slagen bij een topclub. En nogmaals, voordat al die opmerkingen komen over dat ik een racist ben; het staat volgens mij redelijk vast dat wat ik zeg waar is en ik oordeel niet negatief over Marokkaanse spelers. Ik stel gewoon de vraag; waarom lukt het ze niet bij een topclub?

Deze jongen deed, toen hij kwam, zeker niet onder voor Giroud. Affelay had zeker het talent om te slagen bij Barcelona. Barrada, Belhanda, Taarabt.. Hopelijk maakt Benatia een volgende stap en bewijst hij dat het wel kan. Hij zit er naar mijn mening het dichtst tegenaan.

1 mei 2014 om 14:45

Ja in benatia zie ik wel iemand die deze cyclus doorbreekt, al ben ik zelf wel gecharmeerd van Mbark Boussoufa (Lokomotiv Moskou) en Mehdi Carcela-Gonzalez (luik meen ik) weet niet of jij ze kent?

1 mei 2014 om 14:50

Boussoufa ken ik natuurlijk. Ex- Ajacied en daarna Chelsea, Anderlecht en volgens mij Anzhi als ik het goed heb. Volgens mij speelde Carcela daar ook, bij Anzhi, maar weet niet waar hij nu speelt. Misschien zijn ze daar allebei al weg.

1 mei 2014 om 14:55

Fellaini, Chadli, Kaboul, Rami, ook allemaal Marokkaanse spelers(of half Marokkaans), die spelen toch bij redelijke clubs zou ik zo zeggen? En Benatia, Belhanda en Taarabt doen het nu ook niet verkeerd volgens mij.

1 mei 2014 om 15:39

Fellaini speelt dan wel bij een redelijke club maar hij bakt er werkelijk geen drol meer van. Dus precies zoals de toekomst zegt, als ze bij een topclub terecht komen lukt het op een of andere manier niet meer. De rest zie ik te weinig om te oordelen, Kaboul een keer zien spelen toen was het niet veel soeps maar dat kan een moment opname zijn ^^

1 mei 2014 om 15:03

Dat heeft in ieder geval gedeeltelijk te maken met kwantiteit. In bijvoorbeeld Nederland zijn meer talenten op een hoger niveau (wat weer te maken heeft met welvaart), maar ook daarvan breekt maar een hele kleine fractie door naar de absolute top. De afgelopen jaren is het zelfs vrij mager. Elia, Ola John, Luuk de Jong, Afellay, Stekelenburg, Vlaar, Babel etc... Ooit allemaal toptalenten waarvan veel werd verwacht, maar ze hebben het (nog) niet waar gemaakt.

In Marokko is het opleidingsniveau en het niveau van de competitie lager. Dat betekent dus een kleinere talentenpool, dus minder spelers die de absolute top halen.

edit: en dubbele nationaliteiten zoals stravven terecht opmerkt.

1 mei 2014 om 15:15

Je bent totaal niet negatief, want tegenwoordig vraagt heel Marokko zich af hoe dat komt?

Ik denk dat het komt door door het gebrek aan de juiste instelling en met beide benen op de grond blijven Taarabt is nou een speler die nu pas wat van zijn carrière maakt. Hij had al twee jaar geleden bij een topclub kunnen spelen, maar door zijn luiheid verprutste hij het. Belhanda, Barrada, El Arabi (ondertussen weer terug in Europa) zijn spelers die gewoon voor het geld gekozen hebben. Blijf het zonde vinden dat een Barrada naar het Midden-Oosten is gegaan, maar hij moet ook een hele familie financieel onderhouden en als je geen aanbiedingen krijgt dan blijft er niet veel opties over.

Ik merk bijvoorbeeld bij Maher en Taarabt dat ze te snel zich de grote man voelen in het team en al denken alles bereikt te hebben. Maher heeft dat al helemaal na die leuke periode bij Az, want bij Psv lijkt hij totaal niet bij de werkelijkheid te zitten. Ik denk ook dat het iets met trots te maken heeft, want je omgeving vind het al knap als je het betaalde voetbal al haalt en daarom lijkt het alsof ze de pet ernaar gooien. Wat zonde is want ze hebben er in hun jeugd er wel keihard voor gewerkt.

Belhanda heb ik nog wel vertrouwen in dat hij nog wel bij de subtop in een sterke competitie komt. De keuze voor Dynamo Kiev was een verkeerde, maar hopelijk kan hij nog terecht bij misschien wel Newcastle, Fiorentina of een Everton na een goeie Afrika Cup te spelen.

Benatia heb ik echt respect voor en is een echte voorbeeld voor de Marokkaanse talenten die eraan komen. Heeft altijd voor het sportieve gekozen, in de Ligue 2 is hij altijd blijven wachten op een goeie club in plaats van het Midden-Oosten en heeft de juiste stappen gemaakt!

1 mei 2014 om 16:46

Taarabt heeft nooit bij een topclub gespeeld.. Tottenham 1 wedstrijd ging daarna naar QPR dat noem ik nou niet echt een topploeg.

Voor die andere 3 money talks

Chamakh is een speler die veel vertrouwen nodig heeft, en bij Arsenal had hij Van Persie voor zich, iets wat niet meer dan logisch is. En bij Crystal Palace is hij toch vrij aardig bezig, hij heeft ze 4 keer door goals en/of assists aan een overwinning geholpen, dat is bij een club als Crystal Palace het verschil tussen wel of niet degraderen.

1 mei 2014 om 15:17

Volgens mij kreeg hij in zijn eerste seizoen het vertrouwen van Wenger. Gevalletje erger dan Giroud. 11 doelpunten in 44 wedstrijden is niet echt Arsenal waardig. Vervolgens ging het alleen maar bergafwaarts.

Arsenal heeft op Van Persie na altijd een spitsenprobleem gehad. Bendtner, Chamakh, Reyes zijn allemaal toch niet top. Giroud valt nog mee vind ik vergeleken met de rest.

Jammer dat hij het nooit heeft waar kunnen maken. Had toch wel hoge verwachtingen toen hij van Bordeaux naar Arsenal kwam. Mede door de kansloze concurrentiestrijd met Van Persie en te weinig zelfvertrouwen het nooit waar kunnen maken. Leuk dat hij het nu bij Palace goed doet en ook van waarde kan zijn wat betreft de strijd tegen degradatie.

Hij acteert dan ook nu op zijn niveau. Mooie speler om naar te kijken qua stijl, maar mist de kwaliteiten om bij een topclub te slagen (fysiek, snelheid en bovenal scorend vermogen). Al zou ik zelf eerder een goede Franse subtopper verkiezen boven een Engelse degradatie kandidaat.

Dat Marokkaanse spelers het nooit redden bij topclubs is omdat ze vaak het fysiek (o.a. Boussoufa, Boussatta, Affelay) missen en vaak te maken hebben met een slechte mentaliteit zodra ze er in de buurt komen (hamdaoui, Taarabt), uiteraard heb je ook uitzonderingen zoals Naybet, Chadli ( laatste moet nog wel heel seizoen bewijzen). Technisch super!

1 mei 2014 om 16:52

Nee fysiek valt wel mee. Meestal zijn de Nederlandse Marokkanen alleen niet fysiek maar de Belgische en Franse Marokkanen in tegenstelling weer wel, alleen Amrabat (en een beetje Al-Ahamdi/El Hamdaoui) is een fysieke Nederlandse Marokkaanse speler die zo bij mij opkomt.

Rami, Kaboul, Benatia, El Kaddouri, Dirar, Fellaini, Bellarabi, Konko, El Adoua, Kharja.
dat noem ik nou niet echt fysiek zwakke spelers.

Jammer dat hij niet een hoger niveau heeft gehaald .
Goede spits , kopsterk , goed in de combinatie , sterk met zijn rug naar het doel .
Hij is ooit nog eens een keer aan Ajax gelinkt dacht ik ( hij zou passen ) .
Ik hoop dat hij nog een paar jaar een goed niveau haalt , zodat we nog van hem kunnen genieten .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren