Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aanklager buigt zich over vuurwerk Ajax in bekerfinale

Laatste update:
/

De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek begonnen naar de incidenten in de finale van de KNVB Beker, acht dagen geleden. Direct na het beginsignaal van PEC Zwolle-Ajax gooiden supporters van de Amsterdammers vuurwerk op het veld in De Kuip. Dat zorgde ervoor dat de eindstrijd een half uur stil kwam te liggen.

Dienstdoend scheidsrechter Bas Nijhuis zag geen andere optie dan de spelers naar binnen te sommeren. Marketingdirecteur Edwin van der Sar van Ajax sprak de desbetreffende fans streng toe en na afloop veroordeelde ook hoofdtrainer Frank de Boer de actie van de supporters scherp. Van andere kanten werd eveneens zeer afkeurend gereageerd.

De KNVB maakt maandag bekend dat de aanklager besloten heeft een vooronderzoek te beginnen. Als dat onderzoek ten einde is, zal duidelijk zijn of Ajax gestraft wordt of niet. De aanklager heeft de club en de bond gevraagd om een verklaring.

Vind jij dat Ajax gestraft moet worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

nu pas?
De aanklager krijgt beelden pas na een week te zien ofzo? Ben benieuwd hoe snel hij dan de zaak afrond.

28 april 2014 om 18:03

Beelden moest nog geconverteerd worden naar VHS. Dat duurt even...

Het zal mij benieuwen met wat voor resultaten men komt.

29 april 2014 om 13:15

Resultaat komt over 4 weken als de storm is geluwd want na meer dan een week buigt de openbaar aanklager van de Knvb zich erover. Hij komt tot de conclusie dat ajax niks verweten kan worden en dat ze een geldboete krijgen van 10.000 euro. Klaar.

Ik vind een fikse boete eigenlijk genoeg. En de rekening zou Ajax gewoon naar die idioten moeten opsturen die dat vuurwerk hebben gegooid.

28 april 2014 om 20:17

Ik zou zeggen eerst komende seizoen zonder thuis publiek

28 april 2014 om 21:08

Zeg dan vak 410 een wedstrijd of meerdere leeg. Maar je gaat toch niet 49000 anderen ervoor straffen? Enigszins realistisch reageren lijkt ook lastig vandaag de dag, hoe gechargeerd wil je het hebben met het hele seizoen zonder thuis publiek..

Gewoon geen uit supporters bij de klassieker, ook al deed Feyenoord dit keer niets fout. En bij een paar andere wedstrijden waar gezeur is, gewoon niet meer doen op welk Eredivisie niveau dan ook. Beter een leeg uitvak dan de gemeenschap die moet opdraaien voor (extra) politie kosten in vergelijking met normale wedstrijden...

28 april 2014 om 21:36

Het zou inderdaad geen verkeerde maatregel zijn voortaan een geheel vak verantwoordelijk te stellen voor de misdragingen van enkele individuen, in plaats van grote meerderheid van de club die zich wel netjes kunnen gedragen. In de praktijk zullen mensen uit hetzelfde vak elkaar nooit aanwijzen en verdwijnen de echte daders in de menigte. Camerabeelden wijzen vaak ook niets uit, doordat spandoeken, vlaggen en banieren in de weg zitten. Desalniettemin, Feyenoord moet schadevrij gesteld worden. Erg jammer dat de echte voetballiefhebbers nog langer moeten wachten op een sfeervolle Klassieker.

28 april 2014 om 22:10

In mijn beleving is het ook ook een taak om iemand aan te spreken op zijn misdragingen.
Als ik bij mijn club zit en mijn buurman misdraagt zich dan spreek ik hem daar op aan.dat heet sociale controle.
Verder nog een voorbeeld. Toen Wesley de keeper van AZ aanviel,moest ook het hele publiek er voor boeten
Maar uiteindelijk is de club zelf verantwoordelijk, je zou de aanstichters van de onregelmatigheden ook een stadion verbod kunnen geven. Dus als je dit niet aanpakt krijg je dit soort situaties.

Snap dat ze kijken naar passende straf maar jezelf buigen over vuurwerk is natuurlijk levensgevaarlijk

28 april 2014 om 18:35

Lol:-p
Is natuurlijk wel belangrijk dat deze zogenaamde supporters aangepakt worden.

28 april 2014 om 18:48

Badum tss. Nice!

Ik ben benieuwd met wat voor een straf ze op de proppen komen. Veel erger dan de straf die we van pec hebben gekregen kan het niet zijn!

Of Ajax gestraft wordt zal voornamelijk afhangen van de conclusie of Ajax dit had kunnen voorkomen. Toch kan ook als Ajax het niet had kunnen voorkomen het negatief uitpakken. Het afbreken van sanitaire voorzieningen is niet iets waar je als club op kan toezien, maar je bent er wel voor verantwoordelijk hoe de fans zich gedragen. Op basis van de huidige informatie verwacht ik dat Ajax er niet veel aan heeft kunnen doen om het te voorkomen, maar dat de supporters zich dusdanig hebben misdragen dat een sanctie niet kan uitblijven. Een bekerwedstrijd zonder publiek zal dat wel worden verwacht ik, en aangezien in de eerste ronde(n) van het bekertoernooi er toch geen hond komt kijken valt dat dan ook wel weer mee.

28 april 2014 om 18:34

Zoals ik heb kunnen opmaken uit de berichtgeving zijn de supporters gefouilleerd door stewards van Ajax zelf, dus Ajax had het wel kunnen voorkomen.

28 april 2014 om 19:02

Dat is dus een belangrijk punt. Ik dacht namelijk dat de KNVB verantwoordelijk was voor de beveiliging. In dat geval lijkt het me dat de KNVB aansprakelijk is.

28 april 2014 om 20:18

Volgens de regelementen van de Knvb blijft de club zelf verantwoordelijk voor zijn eigen publiek

28 april 2014 om 20:43

nee ajax is verantwoordelijk het zijn tenslotte hun supporters die zich keer op keer niet kunnen gedragen dit seizoen 66000 euro schade in de kuip en de hele media eroverheen om vervolgens een week later weer voor ruim een ton schade te maken tijdens het kampioensfeest en de terugreis vanuit almelo van mij mogen ze een paar wedstrijden zonder publiek aan de broek krijgen boete s helpen toch niet en daar tref je alleen de club ajax mee dus wat mij betreft boete s afschaffen en de daders laten betalen

28 april 2014 om 21:05

Dat is onjuist volgens mij.
Ajax was te gast bij de knvb in de kuip. Daar draagt de knvb de verantwoordelijkheid voor de toegangscontroles. Ajax was dat alleen bij vertrek uit Amsterdam.
Er zal eerst moeten worden vastgesteld wanneer dat vuurwerk in het bezit van die idioten was.

waarom pas een week later?
Zodat ze ajax nu geen punte in mindering kunne brengen ofzo?
Erg vreemd dat dit een week duurt

28 april 2014 om 18:05

Het zou toch raar zijn om voor een actie in het bekertoernooi een sanctie op te leggen in de Eredivisie? Eerste bekerwedstrijd (thuis) zonder publiek lijkt mij de meest voor de hand liggende straf, al dan niet in combinatie met een boete.

28 april 2014 om 18:17

Waarom moet de straf gerelateerd zijn aan een aankomend bekertoernooi? Dit gaat niet om de Eredivisie of de KNVB-beker. Dit gaat om wangedrag van de aanhang van Ajax en nalatigheid van de club Ajax. De straf moet redelijk en passend zijn, maar hoeft niet los te worden gezien van de Eredivisie.

28 april 2014 om 18:22

Als een speler rood krijgt in de KNVB Beker, telt deze schorsing ook door in de Eredivisie. Logisch dus.

28 april 2014 om 21:10

Ja, en twee keer geel en dus rood in een bekerwedstrijd weer niet.
Dus wat is je punt?

28 april 2014 om 18:06

Punten in mindering in de beker??? vertel es, ben erg benieuwd

28 april 2014 om 18:08

Misschien na zaterdag uitslag: geen geldboete maar 3 punten in mindering. .

28 april 2014 om 18:10

Het niveau van sommige reacties, echt...!?
Snap je niet dat er een verschil is tussen het bekertoernooi en de competitie?? Of moeten alle regels maar opzij geschoven worden omdat het om Ajax gaat...? Misschien Ajax 7 punten aftrek in de competitie geven, was het maar waar he, haha..

28 april 2014 om 18:14

Haha. Punten in mindering. Op de eerste plaats is het de een beker duel dus je kunt geen punten in mindering krijgen. Op de tweede plaats is één wedstrijd zonder supporters (naast een geldboete) echt het maximale wat je mag verwachten.

28 april 2014 om 18:39

Als Ajax pech heeft wil de Knvb een precedent scheppen door de ophef die het gedrag van de supporters heeft veroorzaakt. Aan de andere kant: het is een heel grote stap om je publiekstrekker nummer 1 uit te sluiten voor het bekertoernooi terwijl dit de enige sanctie zou zijn die een beetje tot die idioten zou doordringen.

28 april 2014 om 18:48

@fubar Ja dat denk ik ook.groningen kreeg een wedstrijd voorwaardelijk zonder publiek. En daar stond de halve tribune in de fik. Was trouwens ook met Ron Jans dus zal het aan hem liggen?

28 april 2014 om 19:02

@fubar: Bij ajax is er sprake van recidive.... kun je ook een hogere straf opleggen. Ik verwacht dan ook een flinke straf. zeker nadat de knulletjes gisteren ook nog even een trein slopen en allerlei andere achterlijkheid uithalen. Straf het maar eens goed af!

28 april 2014 om 18:49

Punten in mindering brengen? Ben je zo diep gezonken dat je dat had gewild? Hou toch op.

28 april 2014 om 20:05

Inderdaad,normaal gesproken had Ajax nu 10 punten in mindering gekregen en was Feyenoord gisteren kampioen geworden. Ik zeg alsnog een groot feest op de Coolsingel om dit te vieren!

28 april 2014 om 21:13

De kans dat dat gebeurd is nogal klein de komende jaaaaren.

28 april 2014 om 21:54

Misschien was het vorige week 2e paasdag?

Ik vindt niet dat je een club kunt schorsen voor het vuurwerk dat door een kleine groep gegooid wordt. Een boete vindt ik wel terecht, met bijvoorbeeld de opdracht om tot een aanpak van overlast gevende supporters (groepen) te komen.

28 april 2014 om 20:07

Feyenoord was ook europees geschorst door een kleine groep.. dus waarom ajax niet.. zou er flink van balen.. maar zo zet de knvb wel iets neer... misschien dat we dan ooit normaal naar wedstrijden kunnen en gewoon gemengd kunnen zitten..

Ik vraag me af of de verwoeste treinstellen, metrodelen en kuip ook worden meegenomen door de Knvb. Het lijkt mij beter om allen gewoon strafrechtelijk te doen, eigenlijk net als met dat vuurwerk. Als jij moedwillig vuurwerk gooit op iemand dan zou je daar niet slechts met een stadionverbod vanaf moeten komen vind ik, maar dan zou je voor poging tot zware lichamelijke mishandeling moeten worden vervolgd. Nu is dit onderzoek van de Knvb gericht op Ajax, maar ik weet niet of je de club veel kan verwijten. Het zijn die doorgesnoven randdebielen die (onder meer) in 410 zitten die zouden moeten worden aangepakt, de club kan er weinig aandoen, die is dat tuig liever vandaag nog kwijt vermoed ik.

28 april 2014 om 18:44

Strafrechtelijk gezien moet je van iedere individu zijn betrokkenheid bewijzen. Zeggen dat het kaartje op iemands naam stond is niet voldoende. Hij kan bijvoorbeeld net op de wc zijn geweest toen het vuurwerk werd gegooid. Misschien is dit ook een hiaat in de wetgeving dat nog gedicht moet worden, maar aangezien ik geen jurist ben weet ik niet of dat kan.
Stadionverboden zouden wel mogelijk moeten zijn, aangezien Ajax zelf bepaalt wie er binnen mag en wie niet.

28 april 2014 om 19:06

Ja ik ben ook geen jurist, maar volgens mij kan je rond hooliganisme mensen vervolgen voor hun aanwezigheid op die plek. Of het in dit geval ook zo werkt weet ik niet, maar ik weet dat er in het verleden wel mensen zijn vervolgd omdat ze op een plek waren waar een groep geweld gebruikte. Of dat individu geweld had gebruikt deed er niet eens toe, hij had niet op die plek moeten zijn op dat moment, bij geweld hoef je niet te blijven staan was de redenatie. In een stadion is dit natuurlijk anders, je kan niet weg. Wel kan je mensen aangeven natuurlijk, volgens mij moet je dat zelfs (zo lang het geen familie is).

Natuurlijk moet Ajax worden bestrafd. Straf je niet, dan is dat een vrijbrief voor elke doorgedraaide supporter om dergelijk wangedrag te vertonen. Ajax moet zijn supporters eens in de hand houden, de 'incidenten' stapelen zich namelijk op.

Een toepasselijke straf zou zijn dat leden van Vak410 komend seizoen niet aanwezig mogen zijn bij KNVB-bekerwedstrijden.

28 april 2014 om 18:07

Ajax kan hier helemaal niks aan doen. De supporters werden gefouilleerd bij vertrek en ze hebben er alles aan gedaan om de daders te pakken. Er werd zelfs een heel vak geweerd om nieuwe incidenten te voorkomen. Wat moet Ajax nog meer doen?

28 april 2014 om 18:12

Blijkbaar is er niet alles aan gedaan, want er is vuurwerk in de bussen meegenomen naar De Kuip. Daar ligt dus precies de verantwoordelijkheid van Ajax. Net zoals het de verantwoordelijkheid is van Ajax om kwetsende spandoeken buiten de deur te houden. Ook als dat mislukt, krijgt de club Ajax de boete gepresenteerd.

28 april 2014 om 18:24

Wie zegt dat er vuurwerk in de bussen is meegenomen? Dat weten we helemaal niet. En dat voorbeeld dat je geeft over spandoeken klopt niet helemaal. Als een club kan aantonen dat een spandoek verdeeld in meerdere delen het stadion is binnengekomen, ze alles aan hebben gedaan om het te voorkomen en ze daders proberen aan te pakken, krijgt die club geen of een hele geringe boete.

28 april 2014 om 18:27

Als jij dat ook niet weet, moet je hier niet rondbazuinen dat Ajax er alles aan heeft gedaan. Daarom is het voor iedereen die er niet bij betrokken is ook koffiedik kijken.

Een logische verklaring is dat het vuurwerk in de bus is meegenomen, omdat dat de enige manier was voor Ajacieden om plaats te nemen in De Kuip, specifiek in vak Y. Als dat dan ook daadwerkelijk zo blijkt te zijn na onderzoek, dan is Ajax dus nalatig geweest.

28 april 2014 om 18:52

Jij bent degene die vind dat Ajax sowieso gestraft moet worden. Ik geef alleen aan dat Ajax hier mogelijk helemaal niet schuldig aan is. Maar volgens jou moeten de mensen bij de kuip ook gestraft worden neem ik aan? Zij hebben net als Ajax niet kunnen voorkomen dat er vuurwerk het stadion is binnengekomen

28 april 2014 om 18:52

Niet om het handelen van Ajax goed te praten, maar als toevoeging hierop heb ik gehoord dat meerdere mensen die bij de treincombi zijn geweerd (stadionverbod of geen kaartje), uiteidelijk op de een of andere manier wel in de Kuip zijn verschenen...

28 april 2014 om 20:25

Feyenoord kon ook niets doen aan de rellen in Nancy maar werd wel uit de uefa cup genomen. Dus als we naar eufa maatstaven kijken is een schorsing op zijn plaats.

Grote boete en jaar uitsluiting van de KNVB beker

28 april 2014 om 18:08

Uitsluiting nog wel...hoe hilarisch. Je kan beter de hele prijzenkast terrugeven aan de knvb om de hatertjes te pleasen.

28 april 2014 om 18:11

Ja dit is levengevaarlijk wat er gebeurde ze brachten mensen in gevaar!! Dit soort dingen hoef je in Engeland bijv niet te flikken!! De KNVB zou tegen dit soort dingen knetterhard op moeten treden of het nou PSV Feyenoord den Bosch of wie dan ook is !! Daarbij is dit niet het eerste met Ajax en de beker

28 april 2014 om 18:16

Beetje overdreven hoor met dat in gevaar brengen. Potjes magnesium kan je prima mikken. Zag er gevaarlijker uit dan het daadwerkelijk was. Desalniettemin is het een grofschandaal dat het gebeurd is, net als jou kijk op de straf.

28 april 2014 om 19:04

Jij bent ook alle kijk op de realiteit uit het oog verloren omdat het jou club Ajax betreft. Het had allemaal een stuk erger kunnen aflopen en dat hoef je niet goed te gaan praten hier. Na alle misdragingen van een deel van de Ajax aanhang dit seizoen is het nu toch echt tijd om eens tot een echte straf te komen.

28 april 2014 om 19:05

Ajacieden en de zaak bagetalliseren... het lijkt synoniem aan elkaar!

28 april 2014 om 20:11

@AFCA Godenzonen: levens gevaarlijk ja. Ik heb eens een jas in de fik zien vliegen 2 stoelen bij mij vandaan. Godzijdank lag die jas op een stoel en werd die dus niet gedragen.

28 april 2014 om 18:09

Hele club gewoon opheffen en doodstraf voor de daders, is dat niet een beter idee?

28 april 2014 om 18:11

En mochten we dan volgend jaar weer kampioen worden komt dat natuurlijk omdat we dan af en toe een weekje rust hebben omdat we niet in de beker mogen spelen.

Ik denk dat het dan toch 1/2 wedstrijden zonder publiek en een boete word.

En het vooronderzoek naar het vuurwerk van PEC Zwolle? Of krijgen die sowieso al een boete?

Ajax zal wel een dikke boete + spelen in een leeg stadion krijgen.

28 april 2014 om 18:28

Zwolle heeft zich netjes gedragen met het vuurwerk. Sommige supporters hebben het verpest door het op het veld te gooien. Ben blij als de straf bekend is dan is dat vuurwerk incident voorbij.

28 april 2014 om 19:05

idd Afca_godenzonen, een zwaardere straf durft de knvb niet.

28 april 2014 om 21:40

Wat voor zwaardere straf wil je zien dan naast spelen in een leeg stadion en een forse boete? Uitsluiting van het bekertoernooi? Opheffen van de club?

29 april 2014 om 02:20

Club opheffen zou inderdaad een optie zijn ja, wat een onzin man. Het gaat mij erom dat als Ajax 1 wedstrijd zonder publiek moet spelen ze er in de eerste ronde weinig last van gaan hebben aangezien er dan weinig publiek is. Helemaal als ze uit spelen en geen publiek mogen meenemen.

28 april 2014 om 22:21

Laten we eerst maar even afwachten wat de resultaten van het onderzoek zijn, uiteraard is het bekend dat een stel onverlaten vuurwerk op het veld hebben gegooid.

Stel dat de Knvb verantwoordelijk wordt gesteld voor een aantal zaken?

We zullen zien wat er voor een strafmaat uit komt.

Zou wel als Ajax zijnde goed in kaart brengen wie allemaal in dat bewuste vak in de Kuip zaten, vast staat dat de raddraaiers die daar zaten met een combi regeling in de Kuip terecht zijn gekomen.

In deze ben ik wel benieuwd of de Knvb het eigen handelen ook kritisch beoordeelt. De beveiliging en veiligheidsmaatregelen waren lachwekkend. Persoonlijk zie ik liever dat ze de relschoppers zelf straffen in plaats van de clubs te straffen. Voetbalwet zucht....

En wat als idd blijkt dat t vuurwerk voor de wedstrijd al in t stadion was? Is De Kuip dan medeplichtig/schuldig of de Knvb zelf omdat ze dit niet hebben kunnen voorkomen...?

Een boete en 1 wedstrijd voorwaardelijk zonder supporters, met n jaar proeftijd gok ik. Bovenop de kosten die Feyenoord gaat verhalen.

Dezelfde klojo's hebben gisteren maar weer eens huisgehouden, compleet treinstel en 9 metrostellen vernield......

Een wedstrijd zonder publiek, wordt dat dan de eerste wedstrijd van de Knvb beker, dan wordt ajax wel erg hard getroffen.

Liever dat ze de eerst komende bekerfinale zonder publiek moeten spelen, lijkt me dan meer gepast, echter dat kan zomaar enkele jaren duren.

De meeste ajacieden van de harde kern zullen het niet bewust hebben meegemaakt, maar de zwarte donderdag in Nancy heeft aangetoond dat je als club het gedrag van je supporters flink kan voelen. Zelfs als de tegenstander schuldig is aan de vrije verkoop van kaarten, wordt je als team waarvan het tuig supporter is toch aansprakelijk gehouden.

28 april 2014 om 18:50

Maar de straf na de rellen van Nancy heeft er bij Feyenoord wel voor gezorgd dat er haast niks meer is gebeurd. Dus misschien is een harde straf gewoon het beste.

28 april 2014 om 19:19

Ja al was de straf natuurlijk deel van de oplossing, de regels waren nog scherper. Tegen Nancy twee seizoenen later mocht Feyenoord geen supporters meenemen, en ik kan me herinneren dat het tegen Poznan fout ging (viel er niet een Pool van de tribune toen?) en dat er tegen AA Gent ook sprake was van een hoop paniek (meen dat Gent en Ajax bevriend zijn). Feyenoord stond in Europa in die periode te boek als problematisch qua supporters, gelukkig is dat inderdaad tegenwoordig minder, de reputatie alleszins.

Ajax moet er nu wel voor waken dat ze niet hun rivaal achterna gaan wat dat betreft. Een paar van die relletjes en Platini gooit je triomfantelijk uit het Europees voetbal. Ik zie nog die uitgestreken kop van Platini toen hij de straf nader verklaarde, de man was als speler zelf niet te beroerd om een ereronde te lopen in het Heizelstadion terwijl de politie de lijken aan het opstapelen was.

De club straffen heeft echt enkele zin. Die gasten die dit flikken zijn geen voetballiefhebbers. Die willen alleen maar rotzooi trappen. Keihard optreden tegen die figuren is de enige optie en dan moet er ook een strengere voetbalwet komen. Helaas is politiek Den Haag nog steeds veels te links en beschouwen alle links politici zich als een geschenk aan de mensheid.

Laat het hele vak even rond oud en nieuw bij de spoedeisende hulp kijken of in Beverwijk. Kunnen ze zien wat vuurwerk op anderen gooien kan aanrichten.

VD sar heeft gewoon gelijk, ze helpen de club naar de klote. Heb zelf wel is in de metro gezeten na een wedstrijd van Ajax waarna mensen het nodig vonden de metro van links naar rechts te laten bewegen waardoor ze een waarschuwing kregen, snap de lol daar echt niet van.

Verpesten ze voor de club, supporters en spelers niet een bekerfinale dan slopen ze op een ,,kampioensdag'' wel een metro of trein. Het kan niet zo zijn dat ze hier mee wegkomen. Dat zou ik werkelijk schandalig vinden. Maar ja, dat schorem wat zich supporter noemt van Ajax komt er wel weer mee weg. Hoe oneerlijk het misschien ook is, dan maar de club ook flink straffen. Gewoon uitsluiten dan maar van CL. Ook Ajax is te lamlendig om daar wat aan te doen. Die zijn al lang niet meer baas in eigen stadion. Er heerst totale anarchie rondom het stadion. Maar het ligt altijd aan de ,,uitsupporters'' (die zeker niet door Ajax voldoende worden afgeschermd). Als voorbeeld maar weer eens Cambuur, PEC Zwolle (competitie in Arena), Glasgow en de dreigementen tijdens thuiswedstrijd tegen Barcelona. Daar mochten mensen met hun zoontjes ineens geen Barcelona-shirtje meer aan.op straffe van aftuiging! Iedereen doet zijn best om er het beste van te maken. Ook nu weer die publicieitsgeile Jan Smit van Heracles die zijn nek uitstak om de echte Ajax-supporters in de gelegenheid te stellen om het duel bij te wonen. En het resultaat..... Inderdaad, weer mislukt! Aanpakken die handel nu , het is dit seizoen wel mooi geweest met dat gajes.

Problemen ajax en de beker. Het hoort bij elkaar. Na Wesley en onsmakelijke spandoeken, nu het vuurwerkincident. Duidelijk is dat ajax de beveiliging totaal niet op orde heeft. Dan moet je dat maar afdwingen met een zeer forse straf. Dan moet je maar voelen, het betreft hier nu inmiddels recidivisten!

Lekker op tijd aanklager. En nu Ajax maar eens flink aanpakken. Een jaar lang uitsluiting van het bekertoernooi en een boete van 50.000 Euro + 3 punten in mindering voor de competitie.

28 april 2014 om 21:42

Ja en misschien de helft van de wedstrijd reglementair verliezen ofzo, misschien de club opdoeken! Alles om de hatertjes te pleasen. Gelukkig ben jij geen bepaler in deze kwestie met je onnozele dingen.

Het is jammer dat de daad dusdanig slecht gemonitord is dat er geen strafrechtelijke vervolging kan worden uitgevoerd.

Helaas is er geen systeem zoals in Engeland waarbij elke vierkante meter van het stadion met camera's wordt bewaakt. Ik ga er van uit dat een club met de juiste intenties een wedstrijd benaderd. Voor het sportieve en het plezier. Er wordt vanuit Ajax ook duidelijk laten zien dat ze dit niet willen en sluiten zich duidelijk af tegen deze misstanden.

Jammer genoeg moet een club en haar goede supporters hieronder leiden. Gezien de intenties van deze personen stem ik vóór strafrechtelijke vervolging van deze leden waar mogelijk. Daarbij zie ik graag dat Ajax als club zo min mogelijk wordt geraakt door deze dramatische omstandigheden. Wel vind ik dat er een duidelijk plan moet komen om dit soort hooligans te weren. Graag in samenwerking met alle Nederlandse Clubs uit het betaald voetbal, de Knvb en de Politie.

wanneer gaan we die voetbalwet eens invoeren? Het wordt tijd dat het afgelopen is met dit geleuter. DIe idioten hebben vrij spel en de rest is daar de dupe van. Laat ze zich lekker melden tijdens wedstrijden en feestjes van Ajax. Dan ben je zo van dat gesodemieter af. Maar in Nederland leven we helaas graag in de omgekeerde wereld. Een wereld waarin het loont om het voor de rest te verpesten behalve voor jezelf (als herrieschopper). Op wat voor manier dan ook.

Gewoon fors straffen. Zelfs gister hielden die zogenaamde Ajacieden huis in de trein terug naar Amsterdam. Ajax is in weze gewoon de hoofddader. Ze leren haar eigen supporters niet in toom te houden. Mafkezen. Gewoon een jaartje geen bekervoetbal voor Ajax. Punt!

28 april 2014 om 19:53

Heeft niks met Ajax te maken. Dit heeft alles te maken met de wet en regelgeving in NL. In Nederland heb je als ratdraaier vrij spel! Ajax is geen 1 of ander jongeren opvang centrum... En dit probleem hebben alle clubs met een grote supportersschare. Meldingsplicht/vast zetten en dikke boetes, dat is wat helpt, en daar moet het kabinet voor zorgen. Niett Ajax!

Ajax uit de beker halen is het stomzinnigste van alle reacties. Kinderachtig gewoon. Alsof die ratdraaiers daar wakker van liggen.. die zullen elke gelegenheid aanpakken om hun frustraties bot te vieren op alles wat los en vast staat. Of Ajax nou wel of niet in de beker speelt maakt niks uit.

Je hebt hier te maken met mensen die nog dommer zijn dan een chimpansee. Loslopend wild moet je aanlijnen en niet de mensen die er niks mee te maken hebben!

Ik als feyenoorder vind dat ajax wel aangepakt dient te worden in vorm van 3 wedstrijden geen publiek
De schade a 66.000 betalen en een beste boete a 75.000 euro
Die men dan maar verhalen moet op de supporters
Dit is niet het eerste incident dit bekerseizoen
Zo ging ik over me nek van de wanstaltige spandoek "en niet omdat het een feyenoorder betrof" maar vanwege het disrespect en belachelijk maken van een k***patient
Gaat mij alle perken te boven
Een puntenaftrek vind ik eigenlijk niet nodig en zou ook niet stroken met de strafmaat die hiervoor geld

28 april 2014 om 19:44

Ik snap dat je over je nek ging bij at spandoek maar waarom hangen ze tijdens de wedstrijd Feyenoord-Ajax het spandoek JHK (joden hebben k***) op? Dat is toch even walgelijk? Mensen moeten gewoon respectvol met elkaar omgaan daar gaat het om.

29 april 2014 om 00:48

Dit spandoek verafachuw ik net zoals ik die ove rooie marck verafschuw
Rivaliteit hoort erbij maar spotten met iets dodelijks is in geen een geval recht te praten

En nou is t kampioensfeest ook weer uit de hand gelopen.. die mensen leren t ook nooit.. treinen kapot enzo, belachelijk dat sommige mensen t voor andere verpesten

10 jaar niet meedoen aan beker toernooi en 5 wedstrijden zonder publiek

28 april 2014 om 20:04

helemaal mee eens 5 jaar geen cl spelen 10 jaar terug naar de amateurs en 25 jaar geen bekerwedstrijden meer (zijn ze dan genoeg gesraft)

28 april 2014 om 20:19

En laten we vervolgens de relschoppers allemaal een bloemetje sturen. Want zo hoort het in Nederland. De relschoppers vrij spel geven en de rest straffen. Ik teken er ook voor...

Het is Ajax, loopt met een sisser af let maar op!

Je zou de chaos aan het begin van de bekerfinale bijna vergeten na het spoor van vernieling dat een deel van de feestvierende Ajax aanhang gisteren weer achtergelaten heeft. Maar goed, het is feest en dit soort gedrag schijnt daar in Nederland bij te horen. En wat maakt het uit, uiteindelijk zal de belastingbetaler wel weer voor de schade opdraaien.

28 april 2014 om 21:43

Ja de belastingbetaler draait wel voor meer zaken op waar we het niet mee eens zijn in Eindhoven.

28 april 2014 om 21:49

Er zijn wat ramen van een trein vernield en wat brandblussers verdwenen (wellicht door het raam gegooid). Verder zijn er tientallen arrestaties verricht door ongeregeldheden in Amsterdam. Volgens een woordvoerder van de politie is alles verder goed verlopen.

Toen wij met NAC eens een pyro actie hadden mochten we de eerstvolgende wedstrijd tegen Heracles niet de wedstrijd bezoeken; wedstrijd zonder publiek + geldboete. De Knvb probeerde toen zelfs het feest op de parkeerplaats naast het stadion te verbieden door een brief te versturen naar de burgemeester van Breda met het verzoek om dit af te lasten.

Als Ajax hier zonder een wedstrijd zonder publiek mee weg komt vind ik het beleid wat de Knvb verre van geloofwaardig. Niet om Ajax te naaien, maar als wij zonder publiek moeten spelen dan moet Ajax dat nu al helemaal natuurlijk!

Gooi ons maar uit de Beker, pfff.
Kunnen we lekker alle energie in de Eredivisie en CL evt EL gooien.

Vak 410 is gedeeltelijk ook al gestraft door niet aanwezig te mogen zijn bij Heracles.
Daarbij komt kijken dat het grotendeels te doen was om de vertraagde bussen met leden van de harde kern die opdracht gaven om een staking te forceren.

Natuurlijk keur ik dat niet goed, maar dat vuurwerk was voor na de wedstrijd en wat een slechte controle zeg. Bedoel hoe kan er zoveel vuurwerk mee naar binnen.

Geldboete voor de schade lijkt me niet meer als normaal en evt bekerwedstrijden zonder uitpubliek.
Ach zo als zovelen zeggen of het loopt met een sisser af of ze laten ons niet deelnemen aan het bekertoernooi.

Kijk uit naar 6 avondjes CL niet naar 2 tegen tot 4 wedstrijden tegen Amateurs en Eerste divisie.

Opmerkelijk dat hier een week overheen gegaan is voordat de aanklager dit gaat onderzoeken.
Dat dit niet de eerste en ook niet de laatste ongeregeldheden waren met Ajaxsupporter geeft wel aan dat het geen incident is en dat Ajax een structureel probleem heeft met een gedeelte van de supportersgroep.
De vraag is dan ook wat eraan gedaan kan worden en of Ajax zich hier wel voldoende voor inzet om ongeregeldheden te voorkomen. Dat het maar eens tot de bodem onderzocht mag worden.

Ik ben benieuwd.. Dit was bij NAC in 2009 en dan niet in een bekerfinale..

breda – De tuchtcommissie van de KNVB heeft NAC een thuiswedstrijd zonder publiek opgelegd. De straf volgt naar aanleiding van het afsteken van vuurwerk tijdens de gewonnen bekerwedstrijd thuis tegen FC Groningen op 21 januari. Ook moet de Brabantse club een boete van 15.000 euro betalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren