Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV twijfelt over bod op tegenvallende huurling Ruiz

Laatste update:

PSV heeft sinds januari de beschikking over Bryan Ruiz, die tot het einde van dit seizoen wordt gehuurd van Fulham. De Eindhovenaren hebben geen optie tot koop weten te bedingen, maar Marcel Brands liet direct na de komst van Ruiz al wel weten dat er zeker interesse was in een langere samenwerking. Daar wordt inmiddels echter niet door iedereen hetzelfde over gedacht.

/

Binnen PSV zijn intern de nodige twijfels gerezen over het behoud van Ruiz, zo claimt het Eindhovens Dagblad. De Costa Ricaan deed dit seizoen in twaalf competitiewedstrijden van de Brabanders mee en maakte een aantal belangrijke doelpunten, maar in de meeste duels die hij speelde voegde hij zeer weinig toe. Met name de laatste weken kwam Ruiz er totaal niet aan te pas.

Wanneer PSV besluit om werk te maken van de definitieve komst van de aanvaller, zal er een transfersom van enkele miljoenen worden betaald. Dat bedrag zal de club waarschijnlijk niet terugverdienen, omdat Ruiz in de zomer al 29 jaar oud wordt. Daarnaast zou Ruiz een speler zijn die in de top van het salarishuis valt en daarmee een belangrijk deel van het salarisbudget opslurpt.

Ruiz zit bovendien de ontwikkeling van een aantal talenten in de weg. Zakaria Bakkali komt in de tweede seizoenshelft helemaal niet aan bod en Luciano Narsingh, die hoopt op deelname aan het WK, moet vaak genoegen nemen met slechts een invalbeurt. Ook Florian Jozefzoon is een rechtsbuiten die bij PSV onder contract staat, maar zijn toekomst lijkt niet in Eindhoven te liggen.

PSV moet proberen om Bryan Ruiz voor de club te behouden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon lekker laten gaan. Heeft een beperkte toegevoegde waarde en staat alleen maar de ontwikkeling van spelers als Bakkali en Narsingh in de weg.

24 april 2014 om 11:32

Dat staat ook in de tekst. Ik snap niet dat psv nog twijfels heeft over hem. Laat hem lekker terugkeren naar engeland. Kan hij daar lekker lui wezen.

24 april 2014 om 12:25

Ik snap sowieso de huidige filosofie van Brands niet; Djuricic terughalen, bij Altidore informeren en Ruiz langer vasthouden? De sterren van de oude eredivisie moet je niet terughalen! Dit zijn vaak de net-nietsterren, die geen echte leiders zijn en soms het verschil kunnen maken. PSV heeft leiders nodig, dus doe eens gek en kom eens met een heel mooi bod voor Heitinga bijvoorbeeld als Fulham gaat degraderen. Het afgelopen jaar is er ongeveer 55 miljoen aan transfergelden binnengekomen, hier mag een aardig deel toch wel van weg!

24 april 2014 om 12:40

Heitinga? Nein danke. Dan nog liever Boulahrouz.
Probleem is meer het salaris dan de transfersom van het kaliber spelers waar jij op doelt.

24 april 2014 om 12:50

Nee een groot deel wordt waarschijnlijk achter gehouden mocht de gedane deal met de gemeente teruggedraaid.

24 april 2014 om 12:52

Djuricic terug halen is niet meer dan een gerucht van een Portugese krant. geloof nou eens niet alles wat er geschreven wordt. Er is allang ontkent dat er enige interesse is. Altidore was als vervanger van Matavz, omdat die zo goed als verkocht was. Verder lopen er nauwelijks spitsen rond. En Ruiz wordt niet langer vast gehouden. Die is niet beter dan Narsingh en Bakkali op dit moment. Dat geldt stoppen ze wel ergens anders in!

24 april 2014 om 13:01

Jullie zijn naar alle waarschijnlijk die zelfde mensen dat in de begin stonden te roepen dat PSV Ruiz moet halen want hij is nodig? laten we eerlijk zijn, dit is gewoon een hele domme zet/investering van PSV geweest, met als gevolg dat Bakkali nu wilt vertrekken en dat Narsing gewoon te weinig minuten heeft gemaakt, het was logisch dat hij niet zoveel kon betekenen voor PSV omdat hij niet eens speelminuten kreeg bij een degradatie kandidaat in engeland dat zeg toch wel genoeg?, Psv had beter dat 1 miljoentje kunnen inversteren in iets anders.

24 april 2014 om 13:38

Nee ik heb het nooit goedgekeurd. Dus verkeerd gegokt

24 april 2014 om 14:01

Met filosofie heeft het denk ik niets te maken.
Dat de heren bij PSV vaak uitkomen bij spelers die actief geweest zijn in de Eredivisie geeft mij het gevoel dat hun netwerk zeer beperkt is.

Het geeft mij het gevoel dat de scouting tegenvalt of dat men geen vertrouwen heeft in hun scouts.

24 april 2014 om 16:11

Boularuz? Noem een seizoen dat die fit was en dan heb ik het niet over zijn periode bij rkc.

24 april 2014 om 13:44

Wat ik van de Technische Leiding daar niet begrijp, is op basis van welke kwaliteiten en competentie Ruiz een meerwaarde is ten opzichte van Narsingh, Bakkali en Jozefzoon, om te doen besluiten hem te huren.
Uit het aantal wedstrijden die hij heeft gespeeld kan ik niet opmaken wat zijn toegevoegde waarde op de rechterflank en voor het team is. Kortom echt een belachelijke keuze van de directie. Dit is echt handelen uit panieksituatie. Kapitaalvernietiging!!!!

Ik snap niet waarom er twijfel zou bestaan. Hij presteert niet en is veel te duur. Klaar als een klontje.

Veel succes bij Fullham dus!

24 april 2014 om 10:34

Iedereen ziet het, behalve Brands dus. Brands heeft financieel gezien goede zaken gedaan voor Psv, maar ik twijfel toch wel een beetje over zijn capaciteiten op voetbaltechnisch gebied. Ik bedoel maar, hoe lang heeft het geduurd voordat het bij hem doordrong dat de verdediging eens aangepakt moest worden. En nu dit dus weer.

24 april 2014 om 14:04

De problemen rondom Brands laten me vaak twijfelen aan de goede dingen die gedaan heeft.
Ja hij de afgelopen jaren verrassend veel geld binnen gehaald met transfers maar als ik zie hoe veel geld er weg gegooid word aan spelers vraag ik me af of de hoge bedragen die binnen gekomen zijn bij de uitgaande transfers wel aan hem te danken zijn.

24 april 2014 om 10:49

Ik denk dat Brands de enige reden dat is voor "twijfel". Brands kan moeilijk zeggen dat Ruiz niet presteert en eigenlijk bijzonder weinig toevoegt. Terwijl hij hem een aantal maanden terug haalde voor teveel geld en de mededeling dat hij precies de speler was die PSV nodig had.

Als hij nu geen vorm van twijfel geeft, dan is het heel duidelijk dat hij een fout heeft gemaakt. Zoals vele andere al eigenlijk een beetje hadden verwacht.

Twijfel is gewoon een vorm van zelfbescherming denk ik.

24 april 2014 om 11:40

Inderdaad ongelooflijk dit. Ruiz is een hele lakse / mentaal kwetsbare speler die gewoon niks toevoegt aan het team als ie niet scoort. Gewoon dumpen die gozer en de weg vrijmaken voor Bakkali.

Waarom zou je Ruiz langer willen behouden als je Narsingh voor die positie hebt die fit kan gaan beginnen aan een nieuw seizoen? Ruiz voegt geen drol toe aan het spel van PSV en is dan ook meer een duur stuk opvulling.

24 april 2014 om 10:53

Ik denk dat Brands wellicht niet zo heel veel vertrouwen meer heeft in Narsingh. Die jongen heeft een ontzettend zware blessure gehad en sinds hij terug is heeft hij nog helemaal niet kunnen overtuigen. Waarom zou je anders een speler als Ruiz bij de selectie willen houden?

Het probleem met Narsingh is dat PSV een ander spel speelt dan het Heerenveen van enkele jaren geleden. Heerenveen was toen een ploeg die vooral op de counter speelde met een hele sterke afmaker en twee razendsnelle buitenspelers (narsingh en Assaidi). Narsingh maakte toen uitstekend gebruik van zijn snelheid en Dost legde de ballen vanuit alle hoeken en standen in de goal. Psv speelt toch meer op de helft van de tegenstander, waardoor Narsingh dichter op zijn directe tegenstander staat en veel minder ruimte heeft. Hierdoor vervalt het voordeel van zijn snelheid al voor een deel. Tel daar bij op dat hij geen technisch wonder is en je legt je vinger precies op de zere plek. Een verdediger die gewoon blijft plakken en scherp op de man blijft heeft hem gewoon de hele wedstrijd in de pocket.

24 april 2014 om 11:19

Deels met je eens. Heb voor zijn blessure vaak genoeg assists van hem gezien waar hij zijn voorzetten om de verdediger heen draaide. Hij had echt een hele lekkere voorzet altijd, alhoewel Dost ook een hele goede afmaker is.

24 april 2014 om 12:54

Gulio. Voor zijn blessure was Narsingh basisspeler en speelde hij uitstekend. Werd opgeroepen bij Ned Elftal en scoorde 3 keer in 3 wedstrijden ofzo.
Deed Dost ook niet mee.

24 april 2014 om 11:36

Luciano moet gewoon zijn hart volgen. Hij heeft het niet meer naar zijn zin en diep in zijn hart wil hij naar Ajax. Ajax heeft een rechtsbuiten nodig. Ophalen en ka PSV Ruiz behouden, die ze in de winter boven Narsingh hebben verkozen. Getuigt van weinig vertrouwen

24 april 2014 om 15:59

Helemaal met je eens, Luciano moet gewoon naar Amsterdam komen en dan kan hij echt van toegevoegde waarde zijn!

Vooral in topwedstrijden en in de CL kan hij het verschil maken, tegen RKC thuis heb je hem niet nodig want dan komen zijn kwaliteiten er totaal niet uit en kan kun je beter kiezen voor schone!

24 april 2014 om 11:44

Inderdaad voor PSV zie ik het niet als een versterking. Voor Ajax eigenlijk echter wel, het blijft een fantastische voetballer met een nu een lage marktwaarde. Daarnaast kan Ajax nog wel een kwaliteitsinjectie gebruiken aan de flanken.

Als hij twee of drie jaar goed speelt kan je misschien nog het aankoopbedrag voor hem vangen van een Russische club. Het blijft een gokje maar mocht hij onder de 5 of 4 miljoen zijn zou ik er serieus over nadenken. Fulham wil wel van hem af. Hij zal trouwens wel met een lager salaris moeten schikken, dat is wel een punt.

24 april 2014 om 12:43

Als Ajax 35 miljoen neertikt mogen ze Narsingh ophalen. Die trouwens zoals jullie blijkbaar niet weten behoorlijk slecht speelt.

24 april 2014 om 13:08

Ik had het over Ruiz. En voor 35 miljoen kan je nogal wat spelers ophalen. Narsingh bied ik twee miljoen voor

Welke speler is niet gefaald in dit seizoen? Spitsen die niet draaien, totaal geen positiespel te bekennen, geen speler die beter is geworden. In een niet goed draaiend team zal geen enkele speler beter worden. PSV zou er goed aan doen om een goede spits en verdedigers te halen.

24 april 2014 om 10:32

Depay is zeker te weten beter geworden

24 april 2014 om 10:56

Over het positiespel ben ik het niet met je eens. Ik heb best veel (delen van) wedstrijden gezien waar PSV prima veldspel had (denk Ajax uit en thuis, Vitesse thuis enz). Helaas kan dit team dit geen hele wedstrijd volhouden en zakt het vervolgens totaal door de ondergrens, zie de uitslagen tegen Vitesse en de wedstrijd in de Arena (waar het van geluk mocht spreken dat het na de goal van Ajax bij 1-0 bleef.

Sowieso kan ik geen team uit de top 6 Eredivisie opnoemen waarvan het veldspel mij kan bekoren.

En Depay vind ik een goede ontwikkeling hebben doorgemaakt. Arias ook. Maar dan houd het idd wel een beetje op!

Oww oww wat is dit och vreselijk wanbeleid van Psv!

Als je dit zo leest Jozefzoon, Narshing en Bakkali op de bank voor een overbetaalde overschatte speler!

Ik zou bij ons bij Feyenoord blij zijn met een Jozefzoon en al helemaal een Narshing. En wat doet PSV die halen deze man. Een spits hadden ze nodig een echte killer niet een 4de rechtsbuiten. Maar er was paniek dus er moest iets gebeuren..

24 april 2014 om 10:57

Inderdaad, ik snap er eerlijk gezegd vrij weinig van. Zowel Narsingh als Bakkali zouden bij Ajax en Feyenoord in de basis staan en PSV(Dat van hetzelfde niveau is als de eerder genoemde 2) wilt er nog een veel te dure, overbetaalde speler bij... Dit kenmerkt weer het geweldige wanbeleid van de heer Brands. Liever teveel geld betalen aan aanvallers dan eens fatsoenlijk investeren in een normale verdediging...

24 april 2014 om 11:15

Ben ik helemaal met je eens. Ruiz laten gaan. Is duur in salaris en afkoopsom, staat andere spelers in de weg, heeft zijn echte meerwaarde niet kunnen aantonen en is van de zomer toch alweer 29. Liever doorgaan met de aanvallers die je al in huis hebt. De oudere jongens Park, Schaars, Ruiz (laten) vertrekken.

1 a 2 goede versterkingen voor achterin halen 1 goede middenvelder. En je kan met 3 echte versterkingen serieus gaan voor t kampioenschap.

Ik zat te denken aan een opstelling als deze:

-----------------Zoet
Arias-Douglas-Rekik-Viergever
-------------Toornstra---------
Wijnaldum-----------Maher
Narsingh--Locadia--Depay

24 april 2014 om 11:31

Zou een Goeie opstelling zijn!

Viergever kunnen ze oed ahlen en is meer zeker achterin! Rekik wil alleen blijven als PSV Uefa cup voetbal haalt (meneertje durft ijsen te stellen).

Douglas zal dnek ik te duur zijn om tehalen. Maar geen verkeerde! k hoop zelf dat ze van Toornstra af zullen blijven. En dat hij naar Feyenoord al komen. Ben een erg goot fan van die jonge!

Maar een spits zou er ook wle bij mogen inplaats van Locadia. Die voegt ook nietbijzonder veel toe aan dit Psv.

@114983

Juist dat bedoel ik, die jongens zouden wekelijks selen. En PSV gaat dan een de veel te durn halen pfff..

24 april 2014 om 12:21

Bruma is gekocht en Rekik gehuurd. Dan ga je Bruma op de bank zetten, Douglas halen, die waarschijnlijk redelijk wat zal moeten kosten, Viergever halen, die niet linksback wil spelen maar centraal, Toornstra halen, die niet goedkoop zal zijn, en speel je weer zonder echte verdedigende middenvelder.
Middenveld Park, Toornstra Maher is voetballend leuk, maar verdedigend zeer matig.

24 april 2014 om 12:50

Bij PSV moeten ze hun verlies nemen op Maher. Die jongen heeft de mentaliteit. Geen zin om te trainen, mee terug verdedigen heeft ie niet van gehoort. Bij Az lukte omdat het hele elftal in zijn dienst voetbalden. Zie ik wijnaldum en depay nog niet doen. En laat die rekik terug keren naar City, wat een zaadverdediger. Bij VI was het duidelijk de enige die rekik een talent vond was Thijs Slegers de Psver. Psv geloof de rest nou die rekik is niet goed als jullie denken.

24 april 2014 om 14:02

Zou Lombaerts niet wat zijn voor psv als cv en zou hij los te weken zijn?

24 april 2014 om 11:40

Hoe kun je hem overschat noemen als je weet dat hij enkele seizoenen de beste speler van de Eredivisie was... Overbetaald heb je gelijk in voor Nederlandse begrippen.

Ik snap ook niet dat PSV zo even verwachtte dat Ruiz PSV er wel bovenop ging helpen.
Hij heeft ik weet niet hoelang gespeeld bij Fullham. Zou best kunnen dat als hij nog een seizoen zou blijven hij wel weer geweldig is maar dat is een te groot risico voor het salaris dat je zal moeten betalen.

24 april 2014 om 13:07

De Ruiz van dit moment is toch geen schim van de Ruiz van jaren terug? Achteraf dus zeker overschat. En voor zijn prestaties ook overbetaald.

24 april 2014 om 13:33

No limit, springt je Twente hart nog over van de mooie herinneringen aan Ruiz. Maar sinds hij naar Engeland is gegaan, is het echt een oude man geworden. Die zelfs aan de eredivisie weinig meer toevoegt.

24 april 2014 om 13:48

Dat ga ik ook niet ontkennen dat hij geen schim meer is van wat hij bij ons was.
Maar iemand overschat noemen die een paar jaar heeft laten zien de beste van de Eredivisie te zijn klinkt gewoon krom.

Het is gewoon een domme beslissing geweest van PSV hem voor een half jaar te huren voor ik weet niet hoeveel geld en dan te verwachten dat hij het allemaal even gaat doen. Zo'n jongen moet net zo goed wennen bij een andere club, vooral als je ik weet niet hoelang niet gespeeld heb bij Fullham.

Tuurlijk moet PSV dit niet doen. Het zou wel echt een signaal zijn dat ze er echt even helemaal niets van snappen mochten ze het toch doen.

PSV heeft dringende behoefte aan sterkhouders in de achterhoede en dragende mensen op t middenveld. Niet aan een vleugelspits die het al een half jaar niet echt laat zien ...

Wat speelt hij ontzettend slecht zeg. Zet zich simpelweg niet in voor het team, weg ermee.

Het gaat weer lekker daar in Eindhoven. Wordt echt tijd dat daar een keer beleid wordt gemaakt op de langere termijn. Spelers niet beoordelen op een paar goede of slechte wedstrijden, spelers niet aantrekken voor slechts een aantal maanden.

Overigens zitten we hier allemaal te zeuren over Ruiz...en doen we dat niet bij Rekik. Terwijl ik die speler echt niet begrijp: wordt ook voor de korte termijn gehaald, heeft nog niks bereikt en daar schiet PSV totaal niks mee op. Was natuurlijk een ander verhaal als die gekocht was van Man. City...of een huurcontract voor meerdere jaren.

In plaats van geld overmaken naar Fulham de portemonnee opentrekken voor leiders in elke linie. Een ervaren verdediger, middenvelder en aanvaller (pinchitter). Talent is er genoeg alleen mannen die het spel uitzetten niet.

24 april 2014 om 11:25

Achteraf gezien heeft PSV gewoon teveel ingeleverd. Volgens mij heeft vooral het vertrek van Strootman voor de nodige onbalans gezorgd. Misschien hadden ze hem een jaar langer moeten houden, hij zat nog niet zo lang bij de club ook. Met het oog op het WK had hij dat nog wel willen doen ook denk ik. Vanuit Strootmans oogpunt natuurlijk wel het beste dat hij naar Roma gegaan is

25 april 2014 om 12:10

Klopt! Ze missen vooral iemand die de lijntjes uitzet en de wat jongere onervaren spelers begeleid in moeilijkere wedstrijden. Ik denk serieus dat je een zeer maar dan ook echt zeer goed elftal hebt wanneer er in elke linie leiders staan.

Het heeft gewoon niet uitgepakt zoals er werd verwacht, maar het heeft wel ontzettend veel geld gekost. Lijkt me niet slim om de samenwerking voort te zetten, kost weer veel geld en de vraag is maar of Ruiz het komend seizoen wel kan laten zien. Dit doet me een beetje aan het Ajax en Feyenoord van een dikke 10 jaar terug denken. Te dure spelers met te weinig inbreng en zonder restwaarde. Weggegooid geld. Dan zou je dus beter in wat jeugdige spelers kunnen investeren.

24 april 2014 om 12:23

Daar heb je helemaal gelijk in en dat komt mijns inziens omdat er totaal geen lijn in het beleid van PSV te vinden is. Er is de laatste jaren maar wat lukraak ingekocht en ik heb het gevoel dat er helemaal niet goed gekeken wordt of een speler wel goed in het team past. Spelers als Maher, Narsingh, Matavz enzovoort deden het goed bij hun club en werden daarom aangetrokken. Erg opvallend dat ze dan bij Psv hard door de mand zakken.

Het is voor zulke jongens ook niet motiverend om te zien dat er zomaar even een hele dure speler voor hun positie wordt aangetrokken. Ruiz komt en krijgt meteen een basis plaats. Ik zou me dan als een Narsingh of Bakkali ook ontzettend genaaid voelen. Daarnaast is het gewoon ontzettend zonde van al dat geld.

24 april 2014 om 12:51

Tja sorry maar wat jullie allemaal zeggen is wel erg over dreven he.
Wat is de rest waarde van joris Matthijssen of van Bojan of van Ruben Schaken, of Andre Ooijer.
Onzin praat als het goed gaat is dat allemaal prima en nu is waardeloos beleid.
Als Maher Narsingh en Bakkali elke wedstrijd goed spelen, zitten ze niet op de bank en hoeven ze zich ook niet 'genaaid' te voelen.

24 april 2014 om 13:20

Welk gedeelte vind jij overdreven dan? Volgens mij is er geen woord van gelogen als er gezegd wordt dat er bij PSV vrijwel geen lijn te bekennen is in het beleid dat wordt gevoerd. Daarnaast, het verschil tussen Ruiz en de spelers die jij opnoemt is dat er voor Ruiz waarschijnlijk nog miljoenen op tafel gelegd dienen te worden. Die andere spelers kwamen voor een habbekrats of transfervrij. Voor Bojan wordt overigens voor een heel jaar een stuk minder betaald dan voor Ruiz voor een half jaar.

Met je laatste zin geef je dus ook een stukje van het probleem van PSV aan. Ze hebben niemand rondlopen die spelers echt beter kan maken. Ik bedoel maar, kijk Maher eens. Die jongen heeft dit hele seizoen geen enkele progressie gemaakt. Narsingh is geen schim meer van wat hij ooit was en Bakkali heeft zijn goede seizoensstart niet kunnen hervinden.

Wat wil PSV nou? Willen ze het met jeugdspelers gaan doen? Willen ze grote talenten inkopen en vervolgens voor nog meer geld verkopen? Volgens mij weten ze het zelf niet eens.

24 april 2014 om 14:04


Van bakkali is nooit verwacht dat hij dit jaar meer dan wat inval beurten zou maken. Narsingh heeft tijd nodig om terug op niveau te komen na een langdurige blessure. En maher heeft moeite in zijn nieuwe rol met meer verdedigende taken.
Dat is jammer, maar voor jonge spelers is het logisch dat ze ups en downs hebben in hun spel.
Als Marcel Brandts ogen in zijn hoofd heeft laat hij Ruiz bij Fulham dus kost ie ook geen miljoenen.

Dan wat wil psv nou; psv wil met jonge liefst nederlandse talenten bouwen aan een nieuw team. De verjonging is in de verdediging doorgeslagen. En voorin is de ploeg niet rustig en ervaren genoeg om de gecreëerde kansen af te maken.
Om het gebrek aan ervaring te compenseren zijn enkele ervaren krachten gehuurt/gekocht. Alle posities zijn in iedergeval dubbel bezet.
Op papier prima team en prima beleid, in de praktijk niet zo prima.

Niet heel moeilijk te volgen allemaal.

Met alle respect feyenoord2014 dat jullie uit noodzaak een team bijmekaar hebben gesprokkeld is bewonderenswaardig. Maar beleid uit noodzaak is niet echt hetzelfde als beleid maken. Daarnaast is dit psv op 10 plaatsen gewijzigd tov vorig jaar hoeveel feyenoord en Ajax?

Hier hoef je toch niet over te twijfelen, gwn weg doen. Houdt alleen maar spelers als Narsingh en Bakkali tegen.

Als hij gehaald is op basis van zijn prestaties bij FC Twente met de verwachting dat hij het bij PSV net zo goed zou doen is dat wel een miskleun. Speelt PSV dit seizoen net als FC Twente toen? Ajax heeft ook veel geld de put ingegooid aan spitsen die alleen in een 4-4-2 systeem tot hun recht komen (sonck, Charisteas, Rosenberg) en totaal niet uit de verf kwamen in het zogeheten Ajax-spel. Daarnaast is het goed mogelijk dat Ruiz bij FC Twente boven zichzelf uitsteeg.

Lang hierover nadenken is volgens mij onnodig. Men geeft tenslotte zelf al aan dat hij weinig toevoegt, gezien zijn leeftijd weinig restwaarde zal hebben, hij veel te veel salaris zal gaan kosten. Daar komt nog eens bij dat hij andere spelers bij PSV in de weg staat. Dus gewoon afscheid nemen zou ik zeggen!

Hij was heel goed bij Twente maar meestal als een speler anderhalf jaar nauwelijks heeft gespeeld is hij niet zomaar terug op niveau. Als deze jongen terug gaat naar Fulham wordt het ook niks denk ik dus als ik hem was zou ik lekker terug gaan naar Costa Rica en daar nog een paar jaartjes cashen

Tegen de publieke opinie in, zou ik 'm zeker houden. Er is teveel talent en te weinig routine. Of je moet m wegdoen en 'n andere ervaren speler toevoegen van zijn kaliber, dus geen niveau Schaars.

24 april 2014 om 13:00

Wat is zijn kaliber? Hij brengt heel, heel weinig, buiten zijn intikkertjes. Grossierd in balverlies, zwerft doelloos over het veld. Sticht nauwelijks gevaar. Nee het is uitgelopen op een dure deceptie.

Met dat geld die je wil gebruiken voor Ruiz zou ik eerder gebruiken voor een vervanger van Karim Rekik (mocht ie niet bij Psv blijven). Je hebt met Narsingh al een goeie rechtsbuiten en met Bakkali heb je een goeie back-up. Jozefzoon vind ik te licht voor Psv. Bakkali kan je ook goed gebruiken als linksbuiten. Mocht Ruiz gehaald worden door Psv dan zie ik Bakkali nog sneller vertrekken bij Psv.

Wat Ruiz eventueel zou moeten kosten weegt niet op tegen de opbrengst. Hij brengt niet wat hij in zijn toptijd bij Twente kon brengen. En daarnaast staat hij op een positie waar PSV genoeg spelers voor heeft (bakalli, Jozefzoon en Narsingh). Hier zou ik al PSV geen geld aan uitgegeven.

Lekker laten gaan. Leuke speler hoor, maar niet de moeite waard om in te investeren. We hebben beter materiaal met meer potentie rondlopen. Vraag me af of we de Ruiz van Twente zullen terugzien.

Diegene die met eens reageren op de poll dragen PSV vast geen warm hart toe. het leek een tijdje leuk te worden net Ruiz maar ik hoop echt niet dat hij nog langer blijft! Lekker met Narsingh en Bakkali aan de slag gaan!

Lekker terug naar Engeland sturen. Hij is te duur, heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld, oogt ongemotiveerd (het lijkt soms wel alsof Toivonen z'n haar zwart geverfd heeft) en hij loopt Bakkali in de weg.

Ik zei dag één al dat PSV gewoon slecht beleid voert met het aantrekken van Ruiz. Ik vroeg mij af wat de rede was van zijn aantrekken, omdat Ruiz de jeugd alleen maar in de weg zou staan. PSV had al een aankoop van meer dan 4 miljoen euro op die positie staan en daarbij Bakkali en Jozefzoon.

Toen ik dat hier op VZ meldde over het slechte beleid en aan PSV-ers vroeg wat de rede was van de komst van Ruiz, werd er alleen maar met een vinger naar het beleid van Ajax gewezen. Echter een rede kon blijkbaar geen ene PSV-er bedenken.

Nu het seizoen bijna voorbij is, blijkt dus wel dat PSV gewoon zeer slecht heeft gehandeld met de overgang van Ruiz. Een speler huren voor 6 maanden dat je meer dan 1 miljoen euro kost, terwijl je al 3 opties op diezelfde positie hebt waarvan 1 Nederlandse International.

24 april 2014 om 13:09

Hootch wat vervelend dat je marcel brandts niet op tijd hebt kunnen bereiken. Ik weet zeker dat je hem op andere gedachten had kunnen brengen, vanaf dag een al.
Tja niet heel handig geweest inderdaad. Maar goed dat jij dat al zag.
Waarom hij is gekomen? Narsingh niet fit, bakkali nog niet klaar voor 90 minuten elke week. Jozefzoon heeft het niveau niet. Wat heb je dan? 3 halve opties.
Ruiz is een speler die zich al bewezen had, met broodnodige ervaring, plus haalbaar. Dus in principe logische keus.
Sorry dat ik en mijn mede supporters dat niet eerder duidelijk konden maken, en we meteen wezen naar ajax. Kan me niet herinneren trouwens.

24 april 2014 om 13:39

En? Is Narsingh na de komst van Ruiz nu wel fit geworden of is hij nu nog steeds niet fit vanwege een tekort aan wedstrijdritme? En? Is Bakkali nu wel klaar voor 90 minuten of heeft hij nu niet regelmatig kunnen invallen?

Ruiz, een speler dat PSV meer dan een miljoen heeft gekost en ervoor gezorgd heeft dat Narsingh geen kans kreeg om zich in vorm te spelen en Bakkali terug naar af heeft gestuurd.

Uitspraak Brands: 'psv was altijd een kopende club, maar dat moet veranderen', zegt Brands. 'wij hebben veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar moeten we de vruchten van plukken. We willen toe naar een selectie met achttien of negentien voetballers, aangevuld met vier of vijf talenten uit de jeugdopleiding.'

Maar wat doet Brands daarna? Juist, hij investeert meer dan 50 miljoen euro aan nieuwe spelers. En wat volgt daarna? Een rechtsbuiten is niet fit en hij betaald meer dan 1 miljoen euro voor een speler dat na 6 maanden PSV weer gaat verlaten.

Dan kun jij wel zo bijdehand gaan doen, maar blijkbaar zie jij dat gewoon niet.

24 april 2014 om 14:25

50 miljoen? Heb ik gemist dan. Of bedoel je strootman en co. ?
Die uitspraak van de TD was namelijk niet daarvoor, dus dat klopt niet.
Als jij psv volgt dan weet je dat Narsingh elke wedstrijd minuten pakt. Als hij het op de training beter doet dan Ruiz staat hij er heus wel in.
Bakkali is niet toe aan meer minuten op dit moment, die is hopeloos uit vorm.

Ruiz een speler dat?
Ben wel blij dat je zo begaan bent met deze spelers. Maar ik snap je punt niet zo. Ruiz is toch gewoon een van die 18/19 voetballers? Ik heb hierboven toch al aangegeven waarom Ruiz is gehaald? Ik zie het probleem niet zo. Is het verboden om geld uit te geven ofzo?

Over bijdehand doen gesproken, wie is hier nou degene die als captain hindsight komt verkondigen wat er moet gebeuren bij een club die hij niet echt goed volgd. Dat blijkt tenminste uit je opmerkingen.

24 april 2014 om 16:39

Uitgaven sinds aanstelling van Brands:

- Jaar 2010 9,5 miljoen euro
- Jaar 2011 27,3 miljoen euro
- Jaar 2012 8,8 miljoen euro
- Jaar 2013 13,8 miljoen euro

Dus sorry, ik had mij vergist in die 50 miljoen euro, want dat is in totaal bijna 60 miljoen euro. Dat komt dus op een gemiddelde van 15 miljoen euro per seizoen.

Vergelijk dat eens met de uitspraken en visie van Brands.

Dan kun je wel iets van Strootman en co. gaan roepen, maar ik heb het hier niet over de inkomsten. Ik heb het hier over de uitgaven van PSV en de mooie praatjes van Brands.

Brands werkt al 4 seizoenen lang bij Psv, heeft bijna 60 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers en wist geen ene titel te bemachtigen, wat overigens iedere seizoen zijn doelstelling is.

Als je hierna kijkt en je vergelijkt dat met bijvoorbeeld Feyenoord, dat geen ene cent kan uitgeven, dan moet je toch wel weten dat Brands iets verkeerds heeft gedaan?

Dus nogmaals, waarom dan Ruiz voor 1 miljoen euro huren voor 6 maanden? Was Ruiz de messias voor de titel? Nee, want die 60 miljoen euro heeft PSV ook niet verder geholpen.

Brands is teveel gebrand op de titel dat hij gewoon zijn "nieuwe" beleid is gaan vergeten. En dat was de jeugd laten doorstromen.

Je hebt een fitte Narsingh en Bakkali achter de hand, dus weg ermee. Was al dom om hem te huren en als ze een bod doen zijn ze helemaal dom. Je zet toch niet iemand op de bank die bij elke ploeg in de basis zou staan omdat ene meneer Ruiz moet spelen?

ze moeten ruiz niet kopen ook niet meer huren.je hebt nasingh die zal in de zomer weer helemaal top fit zijn,dan is hij gewoon de eerste keus.
Spelers die van mij mogen vertrekken:
Mathias Zanka Jørgensen,stijn Schaars,tim Matavz,florian Jozefzoon,peter van Ooijen,abel Tamata,park Ji-Sung,Timothy Derijck.

24 april 2014 om 11:31

Park hoeft wat mij betreft niet te vertrekken, is wekelijks een van de weinige lichtpuntjes van Psv. Alleen jammer dat hij al op leeftijd is, maar ik zou hem er nog wel een seizoen bij houden, mits hij dat wilt.
Met de rest ben ik het wel mee eens, maar er moeten dan ook verdedigende versterkingen komen, minimaal 2. In plaats van Ruiz vast te leggen, kunnen ze beter een ervaren verdediger voor hetzelfde bedrag halen. Ik denk dat er in Afrika, Zuid-Amerika ook echt wel een paar sterke kerels rondlopen. Verder zou ik nog een verdedigende middenvelder halen en een spits, indien Matavz vertrekt.

Zo moeilijk is dit toch niet?? Gewoon niet mee doorgaan. Terug laten gaan naar Fulham en het doen met Bakkali en Narsingh.

Ruíz is mijn icoon, aangezien wat hij gepresteerd heeft bij Twente.
Maar ondanks dat ben ik van mening dat PSV hem gewoon moet laten gaan. Narsingh zit op de bank, terwijl hij de beste rechtsbuiten van Nederland is, met nog heel veel potentie gezien zijn leeftijd. Die jongen moet wekelijks spelen, en wanneer dat gebeurd, kan Bakkali zijn back-up worden. En dan is ook Bakkali tevreden.

Het is bijna onwerkelijk dat we hier ooit een discussie hadden over wie er beter is, Suarez of Ruiz.
Volgens velen zou Ruiz meer in zich hebben om te slagen in het buitenland. Wat kan er in een paar jaar toch veel veranderen. Hij is slechter, ongemotiveerd en magerder dan ooit terug naar Nederland gekomen.
Psv heeft zich lelijk vergist en hadden waarschijnlijk de Ruiz van Twente nog op het netvlies. Als ze die Ruiz hadden binnen gehad dan had ik ze groot gelijk gegeven, maar ik vraag me af of die nog ooit terugkomt.

24 april 2014 om 12:00

Herinner ik me ook nog, wat kan er inderdaad veel veranderen. Gelukkig heb ik altijd mijn twijfels gehad of Ruiz het kon redden op een hoger niveau. Hij mist echt geen techniek, die heeft hij van geboorte wellicht zelfs meer dan Suarez, hij mist alleen de absolute wil om telkens beter te worden en de over mijn lijkt mentaliteit. Bovendien mist Ruiz ook gewoon snelheid om te slagen in een zwaardere competitie.

Ruiz was een dure investering voor 16 wedstrijden. Een behoorlijke misvatting van Brands.

De PSv-fans zullen hem wel verdedigen, dat Brands zoveel geld in het laatje heeft gebracht. Dat klopt, maar op sportief vlak presteert PSv onder Brands niets en daar is het uiteindelijk wel om te doen geweest.

Wat is de overige schade.... Narsingh loopt wellicht een WK mis en zal het dan ook wel gehad hebben met Psv. Bakkali is tribuneklant geworden en wil hij dan nog wel bijtekenen ? Kan een leuke zomer worden daar !

Als ik narsingh zou zijn zou ik me echt kapotergeren aan Brands om dit moment. Die gast presteert echt helemaal niets, maar wordt keer op keer opgesteld. Beter beginnen we alleen nog maar met Narsingh.

Heb zelf niet het idee dat hier twijfel over bestaat. Vind Ruiz verre van overtuigen in de wedstrijden die hij meespeelt en als je dat afzet tegen afkoopsom plus salaris zou het een belachelijke aankoop zijn. Psv heeft geprobeerd om met zijn komst wat te forceren en dat is gedeeltelijk gelukt. Maar zie liever volgend jaar dat Narsingh zijn plekje terugkrijgt als hij eindelijk weer volledig fit is. Daarachter heb je Bakkali die daar kan spelen. Jozefzoon zal ook wel vertrekken denk ik. Bij Jong Psv heb je ten slotte ook nog een aantal getalenteerde vleugelaanvallers.

Dit is echt de meest lachwekkende transfer van de afgelopen 2/3 seizoenen voor een topclub. Oké het gaat om een huur, maar dat maakt het voor dit bedrag misschien nog wel veel erger!
Bovendien is het een slecht signaal naar jonge, talentvolle spelers die in de toekomst benaderd worden door Psv ajax en Feyenoord. Die spelers zien ook dat men in Eindhoven nog wel eens in paniek wil raken en daarmee rare dingen doet, waardoor je eigen spelers (een Narsingh) ineens naar de bank verplaatst wordt!

Ruiz meteen verkopen, want in dit hele verhaal wordt de kwaliteit van Jozefzoon ook nog eens sterk onderschat. Hij speelt altijd fris en energiek, heeft wel wat minpuntjes, maar ik vind hem altijd stabiel en gedisciplineerd. Mocht Ruiz weer vertrekken, dan zal Narsingh wel bij PSV blijven, en dan mag van mij Ajax Jozefzoon wel ophalen.

Ruiz had nooit aangetrokken moeten worden. Het seizoen was al zo goed als klaar voor Psv. Laat de jeugd dan doorstromen en laat Narsingh gewoon spelen. Bakkali als tweede keus en Jozefzoon laten gaan. Ik zie hem trouwens graag naar Groningen komen als vervanger van Kirm.

24 april 2014 om 12:25

Het is idd een totale gok geweest, zonder enige juiste vorm van onderbouwing.
De enige manier waarop zijn huurperiode goed zou worden beoordeeld was bij voorronde CL. Maar hij werd gehaald als leider, iemand die kwaliteit toe zou voegen en de andere beter zou laten spelen. Alleen het stukje kwaliteit klopt, maar verder was van te voren wel duidelijk dat hij niet zo'n grote impact zou hebben.
Nu ben je dus net zo ver als half jaar terug op de ranglijst, 1 miljoen armer en je eigen spelers hebben een half jaar ontwikkeling gemist.

Naar mijn idee kan je het niet slechter regelen als Brands zijnde.

24 april 2014 om 14:00

Jeugd doorstromen is supergoed en belangrijk maar als ze het niveau (nog) niet halen moet je als (ooit) topclub toch wat doen he. Maar of dit nou de goede oplossing was... achteraf gezien niet.

24 april 2014 om 14:47

Ik ben het met je eens over de jeugd. Maar Narsingh heeft het nivau toch al? En anders heb je Bakkali en Jozefzoon nog die daar kunnen spelen. Het seizoen was toch al verpest dus waarom dan me een miljoen strooien plus je eigen spelers ongelukkig laten voelen?

25 april 2014 om 09:33

Achteraf heb je helemaal gelijk. Maar ik stel me voor dat het ook anders had kunnen uitpakken. Narsingh was natuurlijk lang geblesseerd en Bakali jong en onervaren. Als je dan een grote naam uit engeland haalt met meer ervaring had die ook het negatieve verhaal kunnen doorbreken. Voorbeeldfunctie voor de jonkies die zich aan hem optrekken, nieuwe spirit in de ploeg.
Maar goed dat is allemaal niet gebeurd. Daarom zeg ik ook alleen maar: ik snap dat ze iets moesten proberen om het tij te keren. Alleen deze interventie met Ruiz bleek achteraf niet de goede oplossing en had niet het gewenste effect..

Hij is het voetballen toch niet verleerd. Hij heeft zichzelf niet in de kijker gespeeld en daarom is het voor PSV alleen maar makkelijker geworden om hem te halen tegen een mooi prijsje. Als je hem voor een miljoentje kan kopen moet PSV dat doen.

24 april 2014 om 12:47

Vergeet zijn salaris niet. Hij zal bij Fulham ongetwijfeld meer verdienen dan 1 miljoen, wat het salarisplafond van PSV is. Hij zou wel salaris moeten inleveren om bij psv te kunnen spelen, maar de vraag is, wil Ruiz dat?

Laten gaan aub. Hij heeft punten voor ons gepakt. Maar hij voegt niks toe aan het spel. Hij staat alleen maar in de weg voor de jonge talenten. Hij oogt ook zo futloos en ongeïnteresseerd.

Psv moet niet verwachten dat als ze iemand kopen/huren dat ze in het team passen. Psv denkt alleen aan individuele kwaliteiten. Psv moet eens aan een team gaan werken! Want op het moment is dat ver te zoeken

Goede speler, mist alleen ritme. Maar PSV heeft met Bakkali en narsingh al genoeg kwaliteit op de rechterflank. Hij is ook nog eens erg duur. Ik hem niet kopen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren