Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roda bijna afgezakt: ‘Huilen ga ik niet, maar ik zou het wel heel erg vinden’

Laatste update:

Roda JC was in het seizoen 2008/09 dicht bij degradatie en kroop vorig seizoen eveneens door het oog van de naald. Dit seizoen gaat het opnieuw erg slecht en staat de club stijf onderaan, met nog twee speelronden voor de boeg. De kans dat de Kerkraadse club direct degradeert is erg groot en Dick Nanninga houdt zijn hart vast. De oud-speler van Roda JC en voormalig Oranje-international hoopt dat Roda JC het tij nog keert.

/

Roda JC speelt over vier dagen thuis tegen FC Groningen en sluit de reguliere competitie een week later af tegen Go Ahead Eagles. Drie punten boven Roda JC staat NEC, dat nog in actie komt tegen FC Twente (thuis) en Ajax (uit). Nanninga zegt zich grote zorgen te maken en kraakt het beleid in Limburg. “Het is een verkeerd beleid geweest. Ze hebben niet de goede spelers. Het lijkt wel alsof het ze niet interesseert”, geeft hij aan bij L1.

Mocht Roda nul punten pakken tegen FC Groningen, dan kan directe degradatie een feit zijn. NEC moet dan wel ten minste een punt pakken tegen FC Twente. “Huilen ga ik niet, maar ik zou het wel heel erg vinden”, aldus Nanninga, die in de jaren zeventig en tachtig uitkwam voor Roda JC.

Degradeert Roda JC rechtstreeks, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg jammer, heb Roda altijd een leuke club gevonden die gewoon in de eredivisie thuis horen.
in de jaren 90 deden ze altijd mee om europees voetbal maar de laatste jaren doen ze mee om de laatste plek te behalen, erg jammer, hopelijk kunnen ze daar eens de boel gaan opruimen en de club weer gezond maken zodat ze gewoon weer in de subtop gaan meedraaien.

23 april 2014 om 16:40

Volgens mij ben jij de enige niet-Roda supporter die hoopt dat ze niet degraderen. Al enkele keren door het oog van de naald gekropen, Limburg, stadion dat normaal gesproken niet eens voor de helft gevuld is, wanbeleid met directeuren die er alleen voor hunzelf zitten en spelers die er niet voor knokken. Ik vind dat Roda eruit moet, maar dat is natuurlijk mijn mening.

23 april 2014 om 16:49

@jonathan0180:
Ik volg het voetbal sinds de late jaren tachtig en als ik me niet vergis dan zijn Ajax, Psv, Feyenoord, Utrecht en Roda de enige clubs die al die tijd in de eredivisie hebben gespeeld. Daarom zou ik degradatie van Roda erg jammer vinden. Die club hoort voor mijn gevoel gewoon bij de eredivisie.

23 april 2014 om 17:19

Daar sluit ik me helemaal bij aan cabinessence! Roda blijft een Eredivisieclub. Het is echt zonde als er geen clubs meer spelen uit Limburg. Stiekem hoop ik een beetje dat Fortuna de club wordt van Limburg, maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren Roda heeft toch de laatste 10 jaar wat uitschieters naar boven gehad en zeer bizarre wedstrijden gespeeld. Zonde als ze degraderen. Al vindt ik het nu ook een zooitje bij elkaar geraapte spelers.

23 april 2014 om 17:36

Je lult uit je nek. in het stadion zitten gemi tussen de 13000 en 16000 supporters.

Dus je zwamt. Ga de feiten erop na en roeptoeter niet die snor na op rtl7!

Jou mening respecteer maar wel met feiten en geen aannames.

23 april 2014 om 19:10

Ik vind juist dat Roda een mooi en sfeervol stadion heeft. Een van de mooiere in de Eredivisie. Dat er wanbeleid gevoerd werd/word, daar ben ik het wel mee eens.

23 april 2014 om 19:28

Zou ik je even mogen vragen wat dat precies met de provincie limburg te maken heeft? omdat het een stukje rijden is mogen wij limburgers geen eredivisie club hebben? en tevens zit het stadion redelijk goed gevuld bij thuiswedstrijden..

23 april 2014 om 20:30

Je benoemd een paar negatieve dingen of redenen voor degradatie en zegt daar tussen limburg? Dat is dus negatief als een club uit limburg komt?

23 april 2014 om 20:46

Ik ben ook niet voor Roda sterker nog ben in mijn leven nog maar 3x in Limburg geweest ( 3x naar Fortuna Sittard moest toch eens heen was altijd fan van Hamming ) maar toch gun ik het Roda JC meer. NEC heb ik persoonlijk helemaal niets mee. Vergeef me. Dus er zijn meerdere die Roda er in willen houden.

24 april 2014 om 22:39

En waarom is 'Limburg' volgens jou eem argument waardoor de club geen bestaansrecht heeft? Omdat jullie iets verder moeten rijden? Mag ik je er dan even op wijzen dat jullie maar 1x per jaar die 'lange' reis maken en wij 17x. Overigens vind ik de reis persoonlijk helemaal niet lang. Afstanden in Nederland zijn sowieso een lachertje vergeleken met een land als Duitsland of Frankrijk.

23 april 2014 om 16:42

Klopt, helemaal mee eens maar als ik ze dit seizoen zie spelen ...

En dan zie ik 100x liever NEC erin blijven, die knokken er nog voor. Bij Roda is het geloof en de strijd to-taal verdwenen. En dan spelen bij NEC tenminste ook nog spelers die iets proberen, bij Roda is het behalve Hupperts en een klein beetje Fledderus ook niet veel, rest kan echt helemaaaaal niks.

Als Roda directe degradatie wilt ontlopen, dan zal het moeten winnen thuis van Groningen, ik zie ze namelijk niet winnen in Deventer, al weet je het maar nooit in Nederland.

Ik hoop dat Roda direct degradeert en dat NEC en NAC nacompetitie gaan spelen, al is het aannemelijker dat RKC die playoffs ingaat.

Ik zie NEC zich nog wel handhaven aan het einde van het seizoen, en zie NAC wel degraderen als ze playoffs gaan spelen. Ik denk dat RKC zich net als NEC zich gaan handhaven. Ik verwacht echt niet dat een De Graafschap, of Dordrecht of een club als Volendam die nacompetitie gaan winnen.

23 april 2014 om 16:44

Als dordrecht de lijn weer op pakt en net sterk gaan spelen als ze een groot deel van het seizoen deden dan zie ik de ploeg die tegen dordtrecht mag er ook uitvliegen.

23 april 2014 om 19:33

Ja, oke, als ze de draad wel oppakken,, dan zijn ze een gevaarlijke ploeg voor JL begrippen en dus ook nacompetitie, maar anders krijg je een Zwolle scenario toen in 2011.

24 april 2014 om 21:25

of nog recenter Volendam scenario.

Erg jammer... Ik vind Roda een hele
Mooie club... Stiekem hoop ik natuurlijk dat nec degradeert, maar
Ik denk dat roda dit jaar aan de beurt is na al een paar keer door het oog van de naald te zijn gekropen...

23 april 2014 om 19:35

Ja, hoop jij echt dat NEC degradeert als Vitesse supporter? Ik heb meerde Vitessenaars gesproken dit seizoen, en die hopen juist dat de aartsrivaal erin blijft vanwege de derby.

Vind het wel een voordeel dan kan feyenoord dijkhuizen en hubberts goedkoop ophalen

23 april 2014 om 16:57

Denk je dat echt? AZ heeft in de winterstop al interesse getoond. Hupperts zal wel weten wie er meer vertrouwen in hem heeft.

O.a. om deze reden hoop ik dat Roda er uitvliegt. Sorry supporters. Ik heb echt niks met deze twee clubs. Maar als Roda degradeert, dan acht ik de kans groot dat Hupperts voor een prikkie is op te halen.
Dan Klich halen en Elm wegbonjouren naar Willem II ofzo. En dan nog effe Kostic.
Iedereen kan wel roepen om Ziyech, maar dan betaal je 4 miljoen en raakt 'ie geblesseerd. Heb je niks aan. Ik zou zeggen: Spreid je kansen. Investeer in de breedte en laat de jeugd (haps, Van Overeem, Haye en Hoedt) doorstromen.

23 april 2014 om 17:49

Nou, Hupperts gaat niet naar Feyenoord. Hij heeft meer vertrouwen in AZ.

23 april 2014 om 17:55

hubberts heb ik anders nog nooit zien spelen bij Roda, welke positie speelt hij normaal gesproken?

23 april 2014 om 21:29

Hupperts speelt bij Roda als Rechtshalf of rechtsbuiten. Komt uit eigen jeugd, is erg snel en komt vaak zijn mannetje langs. Is geloof ik ook clubtopscorer van Roda met 9 of 10 doelpunten.

23 april 2014 om 23:20

ik ken guus en volg hem zelf al een paar jaren. dit komt omdat ik in de buurt van kerkraden woon en wel eens heel regelmatig een wedstrijdje bezocht heb. hij viel me als eerste op een jaar of 6 geleden toen hij als jongste speler van roda bij een videospel zat, door de cariere heen in dat spel werd hij ook uiteindelijk mijn belangrijkste speler.

ik volg zelf de eredivisie op de voet, en dan met name Ajax en Roda, was eigenlijk meer een reactie op de naam hubberts.

Is toch wel erg zuur voor Roda, aangezien als je minimaal 25 punten behaald in een seizoen over het algemeen de laatste plek ontloopt. Volgens mij is het Excelsior (?) ook al een keer overkomen.

23 april 2014 om 17:05

Zuur? Ze zijn gewoon de zwakste ploeg in de poule, dan maakt het aantal punten niet uit. je kunt in 8 wedstrijden al 24 punten halen, dan is 25 uit 34 gewoon erg matig.

23 april 2014 om 17:37

Ach ja, in het seizoen 2008/2009 was het niet anders voor mijn club.

16 Roda JC met 30 punten
17 De Graafschap met 30 punten
18 FC Volendam met 29 punten

Roda JC won de laatste wedstrijd uit bij Feyenoord. FC Volendam werd dus laatste met maar liefst 29 punten. En ja, het zit nog diep.

23 april 2014 om 18:25

Dat bedoel ik. En met een beetje pech, mochten Rkc, NEC en Roda hun resterende wedstrijden winnen (wat natuurlijk onwaarschijnlijk is), kunnen ze zelfs degraderen met 32 punten.

Ik als nec supporter denk dat Roda net zo veel kans heeft om rechtstreekse degradatie te ontlopen als nec. Roda moet thuis van Groningen kunnen winnen. Wij mogen heel blij zijn met een punt tegen twente en in de arena zijn nagenoeg kansloos.

23 april 2014 om 16:59

Jullie moeten nog tegen Twente en Ajax?? Ai...de kans dat je daar uberhaupt al een punt aan overhoudt is heel klein. Voor beide clubs overigens rot..nec en Roda horen in de Eredivisie..

23 april 2014 om 17:06

Nou Ajax speelt ook dramatisch de
Laatste tijd dus ik zie nec daar
Zomaar punt (en) pakken hoor..

23 april 2014 om 17:06

Op basis waarvan horen ze in de Eredivisie? Hun geweldige prestaties in de afgelopen jaren?

23 april 2014 om 17:10

Nee totaal niet. Misschien wat vreemd geformuleerd, maar ik heb goede herinneringen aan beide clubs. Als jong jochie vaak met mijn opa naar NEC wedstrijden gegaan. Daarnaast heb ik 2 vrienden in Kerkrade en ga naar zo een 2 á 3 wedstrijden per jaar. Vandaar dat zinnetje...

@ritchie99,
Ajax speelt inderdaad belabberd, maar dat we thuis tegen NEC ook nog eens puntverlies lijden? Nee, dat zie ik niet gebeuren. Helemaal na die afgang van afgelopen zondag..

Met de instelling waarmee de spelers van Roda JC doorgaans in de wedstrijden over het veld wandelen heb ik niet het idee dat ze nog een punt gaan pakken dit seizoen.

23 april 2014 om 18:01

Volledig mee eens. Ik ben waarschijnlijk ook de enige supporter van Roda die wilt dat ze degraderen. Klinkt heel gek, maar het is niet zo heel gek. Dit bestuur heeft zwaar gefaald op het voetballende gebied. Op commercieel gebied waren ze fantastisch. De boel moet goed georganiseerd worden en er moeten een heel aantal spelers vertrekken. Hieronder een lijstje wat moet vertrekken: Frank Demouge ( mijn favoriete speler alleen hij is alleen maar geblesseerd) Hupperts (zal zelf wel weg willen) Kali (beschikt niet over koempel mentaliteit) Ramos, Luijckx (te duur voor de jl) Van Peppen (waardeloos) de beule en waarschijnlijk zal dijkhuizen ook wel vertrekken. Nemeth moeten ze nooit verkopen. Die moet eens vertrouwen krijgen want dat is nou een goede voetballer voor Roda. Kurto hadden ze ook niet weg moeten doen. Die heeft geen eerlijke kans gehad. Kortom Roda heeft Nol meer dan ooit nodig. Ik heb daar vertrouwen in.

Een gelijkspel tegen Groningen en winst op go ahead. Dan kan je in ieder geval na competitie spelen in plaats van directe degradatie. Er van uitgaande dat NEC geen punten pakt tegen zowel Twente als Ajax( dat zie ik uiteraard niet gebeuren ).
Ik hoop dat Roda zichzelf nog veilig kan spelen heb om de 1 of andere reden een zwak voor die club. Eigenlijk ook voor NEC ze horen in mijn ogen beide in de eredivisie. Maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Roda. We gaan het meemaken, er zijn al gekkere dingen gebeurt deze competitie jaargang. Met PEC als bekerwinnaar als meest recente voorbeeld. Succes Roda en ik hoop tot volgend seizoen.

Het is inderdaad de hoogste tijd dat Roda naar de Jupiler League verhuist. Het stadion is gewoon bij elke thuis wedstrijd maar half gevuld, wat dan mogen ze nog blij zijn. Het wanbeleid van de afgelopen jaren hebben ze de kop nog in kunnen drukken, maar dit jaar overloopt de emmer wel. Kan me nog goed heugen dat Ruud Brood weg moest en kijk nou.. spelersbeleid is gewoon niet best en er wordt door de spelers totaal niet geknokt op het veld. Het is geen schande om te verliezen van Twente uit, maar een beetje vechtlust mag toch wel als je in deze situatie verkeerd?

Het is gewoon jammer dat een club als Roda wegrot, maar ik gun het een club als Willem 2 dan gewoon meer, zelfs in de Jupiler League zit het staion vol! Er wordt een goed beleid gevoerd met spelers en andere zaken.

Roda dit weekend valt het doek, want wij gaan een feestje bouwen in het uitvak!!!

23 april 2014 om 17:43

het roda stadion is altijd goed gevuld ook jij kent je feiten niet!!

En het willem2 stadion zat met de kampioenschap wedstrijd nog niet eens vol.

Echt waar je slaat gewoon onzin uit!! Je bent volgens mij nog nooit in een voetbalstadion geweest

23 april 2014 om 18:20

@denman21. Ik heb de feiten voor de zekerheid even nagezocht, en mijn bewering klopt gwoon. Je hoeft niet gelijk zo opgewonden te doen maar hier de feiten: ( helaas geen link aangezien dit niet mag).

Willem 2: Gemiddeld aantal toeschouwers: 11.800 duizend. Capaciteit Stadion: 14 duizend.

Roda JC: Gemiddeld aantal toeschouwers: 13.200 duizend. Capaciteit Stadion: 20 duizend.

Ook je bewering " dat ik nog nooit in een voetbalstadion ben geweest" klopt niet.

1. Je kent me niet.
2. Heb al 7 jaar een seizoenskaart van Groningen.

Maar goed, dan wordt volgens jou zondag mijn eerste keer... zal ik zakdoekjes voor je meenemen???

23 april 2014 om 18:24

Even wat anders dat stadion is gebouwd voor dat WK onder de 20 ofzo. Het was allang bekend dat dit stadion te groot was.

23 april 2014 om 18:36

Ja dat zal, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik constateer alleen maar dat er verschrikkelijk weinig fans in het stadion zitten voor een Eredivisie club als Roda JC. En dat er in verhouding voor een Jupiler Lague club als Willem 2 veel zitten. Als Roda bestuur had je het je eerder moeten bedenken, dat dit hierna wel eens financieel uit de klauwen kan lopen of niet met dat stadion wat er nu staat? Als je weet dat je in de problemen komt, hoe kun je dan in de vrede akkoord gaan?

23 april 2014 om 19:51

Ja ja ja kijk jij maar op de site die je graag wil lezen.

Roda 14043 gem max 19000
Willem 2 8042 gem

Praat geen poep

23 april 2014 om 19:54

Feiten verdraaien is een vak vriend.

Zondag wordt alles anders ten minste dat hoop ik

Zakdoekje wat een onzin.

Ik vind dat we (roda) terecht laatste staan maar feit os dat de getallen die jij noemt noet kloppen.

24 april 2014 om 06:40

We gaan zien hoeveel dat zijn na een aantal jaartjes jl. Verder vind ik het wel een mooi stadion trouwens.

23 april 2014 om 19:14

Half gevuld? Gemiddeld 14000 toeschouwers is toch echt niet half
Je breuzeld dus onzin

24 april 2014 om 00:55

Zwam niet kerel ! Kom kijken ( alhoewel , blijf gewoon weg) stadiin is goed gevuld , en zal dat ooj volgend jaar zijn

Jahoor daar is ie weer de poll
VZ
Deze poll is niet meer belangrijk , de situatie is nog altijd dramatisch voor iedereen met een Roda hart.

Bij winst van ons Roda en verlies van NEC is het nog billen knijpen, maar ik ga er van uit dat ajax thuis van NEC wint.

23 april 2014 om 21:15

Ja, en de situatie wordt nog dramatischer als straks de Fc Limburg mensen Vergoossen en Hendriks de macht bij Roda gaan grijpen...

24 april 2014 om 22:49

Precies, iedereen roept wel dat ze blij zijn als Nol er weer is - maar ik heb er een vreemd gevoel bij.

25 april 2014 om 19:42

Ja, waarom de mensen daar blij mee zijn snap ik ook niet. Toen hij Roda verliet heeft hij de club met een miljoenenschuld achtergelaten.
De meest interessante speler die Hendriks nu nog bezit is Secerovic. Een bankzitter in de Jupiler league.

Roda JC speelt sinds 1973 onafgebroken op het hoogste niveau.
Nu (pas) voor de derde keer in de problemen en wel binnen een tijdspanne van 6 jaar.
Tussendoor werden een 9e, 6e en 10e plaats behaald.
In de eerste 17 wedstrijden van dit 41e seizoen onafgebroken in de eredivisie
werden door Ruud Brood en zijn manschappen 18 punten behaald,
precies zo weinig als in dezelfde 17 wedstrijden in het vorige 40e seizoen
met Cambuur voor Willem II en Go Ahead voor Vvv.
De 18e wedstrijd werd dit seizoen gecoacht door het duo Plum/vrede puntloos net als vorig seizoen.
Tomasson begon met competitiewedstrijd 19 aan een reeks van 16 wedstrijden en werd geacht het
beter te doen dan Ruud Brood die in dezelfde 16 wedstrijden vorig seizoen nog 15 puntjes sprokkelde waaronder 6 in de nu laatste 2 wedstrijden namelijk thuis tegen Groningen (winst 4-1) en uit bij VVV (winst 2-4). Op dit moment zou Ruud Brood staan op 9 punten doelsaldo 18-34 tegen Tomasson 8 punten doelsaldo 12-26. Tomasson heeft het dus in punten niet beter gedaan dan zijn voorganger, maar hij kan wel nog tot op 1 punt naderen. Voorhoede Hocher, Powell, Hupperts. Biemans en Ramos in de mandekking. Geen Nemeth, Pluim, Bonevacia in de basiself, zo zou ik beginnen.

ik zou ook die pluim, nemeth, paulissen en bonevacia niet opstellen.

Nemeth heeft er gewoon echt geen zin in. Vreselijk om zo'n goulash speler rond te zien lopen.
Paulissen is nog te licht en te zacht in de duels. + heeft te weinig snelheid.
Bonevacia heb ik altijd een drama speler gevonden. Denkt volgens mij met zijn bewegingen en rare loopje dat hij ronaldo is.

Ik zou voor Kurto - dijkhuizen-ramos-biemans-monteyne-fledderus-hocher... beule - powell - hupperts-djoum

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren