Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern bevriest relatie met Borussia Dortmund: ‘Dan maar zo’

Laatste update:

De relatie tussen Bayern München en Borussia Dortmund is officieel bevroren. Via de Duitse media werd er al langere tijd over en weer met modder gegooid. Eerste aanleiding was de transfervrije overstap van Robert Lewandowski van Dortmund naar München van komende zomer, die volgde op het vertrek van Mario Götze naar de Allianz Arena in de transferperiode van vorig jaar zomer. Daarna werd het stap voor stap grimmiger.

/

Aan het begin van deze eeuw zat Borussia Dortmund in zwaar weer en hielp Bayern die Schwarz-Gelben uit de brand, met een lening van twee miljoen euro. Namens Dortmund zei Hans-Joachim Watzke dat Bayern de club echt niet had ‘gered’ en dat er gewoon een dik rentepercentage van acht procent moest worden betaald. Ook Uli Hoeness kreeg een veeg uit de pan, nadat hij achter tralies was verdwenen.

Bayern ondertussen verweerde zich tegen aanhoudende aantijgingen, dat het Borussia Dortmund steeds weer beroofde van zijn beste spelers. Inmiddels is de band tussen de twee topclubs tot het nulpunt gedaald. Karl-Heinz Rummenigge zegt namens der Rekordmeister dat de club niet geïnteresseerd is in vredesbesprekingen en dat er vanaf nu niet meer samen gedineerd zal worden.

“In aanloop naar de wedstrijden tussen Bayern en Borussia zullen de directeuren niet meer samen gaan dineren. Deze benadering is misschien wat logischer en eerlijker dan elkaar te blijven ontmoeten, en daarbij net te doen alsof er sprake is van wederzijds respect. Als dat betekent dat de relatie met Borussia Dortmund bevriest, dan zij dat maar zo. We hebben in het verleden vergelijkbare situaties gekend met 1.FC Köln en Werder Bremen”, aldus Rummenigge. “We zijn hier niet om met elkaar te knuffelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het valt wel goed mee die twee miljoen. Ik dacht dat het over veel meer ging.

23 april 2014 om 13:11

Het bestuur van Bayern is zo gigantisch arrogant. Bei uns ist alles Grober und Besser.

23 april 2014 om 13:28

Dat is toch ook zo?
an sich is 2 miljoen niet zo heel veel, zeker als je in ogenschouw neemt wet er in het moderne voetbal aan geld omgaat.
Maar als het net het verschil maakt tussen overleven en failliet, dan kun je het toch wel bepalend noemen.
Er zijn bedrijven en voetbalclubs om veel minder dan 2 miljoen schuld failliet gegaan.

23 april 2014 om 13:51

Dat is typisch Duits, neerkijken op anderen.

23 april 2014 om 14:44

Neerkijken op anderen is toch eerder typisch Nederlands? De Eredivisie is tenslotte nog steeds een prachtcompetitie en iedere speler die vertrekt doet dat vooral voor het geld, want een Russische of Franse competitie is zeker niet beter dan een Nederlandse. Of het Nederlands Elftal moet toch gewoon kunnen winnen van alle landen op de wereld... Wij overschatten onszelf maar al te graag en kijken daardoor (vaak onterecht) neer op anderen.

Typisch Duits is eerder het eerlijk en recht-toe-recht-aan zeggen waar het opstaat. Ze kunnen niet met elkaar door één deur. Nou ja oké. Dan doen we dan toch ook niet alsof dat wel zo is. Die deur is gewoon te klein voor ons beiden en klaar! Denk bijvoorbeeld aan Huub Stevens, een hele directe trainer als ik de verhalen mag geloven. In Nederland wordt dat niet zo geaccepteerd, terwijl men in Duitsland met hem wegloopt.

23 april 2014 om 14:58


Volgens mij bestaat er niet zoiets als een Duitse of Nederlandse volksaard. Iedere streek heeft een andere kijk op het leven en ook een andere manier van leven. In Limburg is dit heel anders dan in Groningen of Noord Holland, in Bayern is dit ook heel anders fan in Nedersaksen of Saarland.

Ja er zijn arrogante Duitsers en Nederlanders, ja er zijn beleefde en bescheiden Duitsers en Nederlanders.
Arrogant is trouwens iets heel anders dan op iemand neerkijken, althans in mijn opinie.
Wat Steven betreft, dat had meer te maken dat de Zuid Amerikanen in dienst van PSV niet zo heel goed tegen het schreeuwen en directe van Stevens konden.

23 april 2014 om 14:58

@jf_psv Ook typisch Frans, Nederlands, Japans, Amerikaans en Brits....

23 april 2014 om 16:02

Ik doelde meer op de untermensch volgens mij waren t de duitsers die deze term bedachte hadden en hem toepasten.

23 april 2014 om 16:19

Beetje flauw om dat erbij te halen in een discussie over voetbal, het is immers 70 jr geleden?

Ik vind die Sammer/sommer maar een rare vent, lijkt zo anti BVB terwijl hij er gespeeld heeft. Beetje de concurrentie afkraken maar ondertussen al hun spelers opkopen. Ik ben niks tegen Bayern, maar bescheidenheid hoort je dodelijkste wapen te zijn?

23 april 2014 om 12:58

Ik moet ook niks van die Sammer hebben. Als speler heb ik hem niet gekend, maar als trainer mocht ik hem al niet, onsympathieke vent. Daarnaast vind ik wat je zegt het ook vreemd dat wanneer je als speler en trainer zo'n geschiedenis hebt met Dortmund je de gemoederen naar buiten toe wel wat mag sussen. Daar blijkt ook niets van.

23 april 2014 om 13:29

Als speler was hij zelfs erger kan ik je vertellen.

Klare taal, jammer dat het zo gaat.

Maar misschien alleen maar beter, op het moment dat zo n diner betekend dat er als vrouwen lief tegen mekaar gedaan wordt maar eigenlijk kunnen ze elkaar schieten, dan is er ook geen goede reden het nog voort te zetten.

23 april 2014 om 13:18

Waren het maar vrouwen. Die praten zulke dingen tenminste nog normaal uit. Onder mannen is het allemaal spierballentaal en haantjes gedrag. Even laten zien wie de grootste heeft. Als je als directie van clubs niet eens normaal met elkaar om kunt gaan, dan ben je ook een lekker voorbeeld voor je supporters.

23 april 2014 om 13:26

dude, wat zeg je nou? Vrouwen praten zulke dingen uit? Ik geloof m'n ogen niet, waar vind je zo'n vrouw?

23 april 2014 om 13:32

Jij bent echt grappig, als bij mannen eenmaal duidelijk is wie de grootste heeft is het meestal klaar, bij vrouwen suddert zoiets door tot aan het graf. Geen ergere vijand dan een vrouw die meent dat haar onrecht is aan gedaan.

23 april 2014 om 13:51

Inderdaad, ik laat hem dan ook vaak zien aan m'n vrienden en we zijn meteen uitgepraat...

23 april 2014 om 15:31

Omdat zij de slappe lach hebben neem ik aan?

On: rivaliteit is juist mooi en goed zo lang de wet niet overtreden wordt

Ik kan me Dortmund zijnde wel voorstellen dat je een beetje klaar bent met Bayern als je twee jaar op rij de beste speler wegkoopt, waarvan er 1 ook nog eens transfervrij.

23 april 2014 om 13:04

Juist Lewandoski kun je Bayern toch niet aanrekenen. Hij is gewoon transfervrij.
Had BvB maar eerder zijn contract moeten verlengen of hem moeten verkopen.

23 april 2014 om 15:33

Of borussia had Gotze meer moeten betalen zodat er geen afkoopclausule in contract zou staan

23 april 2014 om 13:04

Ja oftewel, maar 1 keer de beste speler gekocht. Dat lewandowski gratis was was een keuze van lewandowski.

23 april 2014 om 13:27

praktisch de gehele selectie van bayern is afkomstig van andere bundesliga clubs, en daarnaast zijn er nog hele reeks transfers van de betere voetballers uit de bundesliga die naar bayern gingen en waarvan vervolgens nooit meer iemand gehoord heeft. Maar het is voornamelijk heel erg dom van deze voetballers zelf, schijnbaar betaalt bayern zoveel meer dan de andere clubs dat spelers toch steeds weer voor ze kiezen.

23 april 2014 om 13:32

Valt reuze mee, genoeg jongens uit eigen jeugd en kijk nu naar de selecties van leverkusen, bvb, Wolfsburg en ga zo maar door. Of denk je dat dat allemaal eigen jeugd is? Gewoon hetzelfde alleen speelt de eigen jeugd bij bayern een grotere rol.

23 april 2014 om 13:39

Volgens mij komen er 6 die vrij regelmatig spelen uit de eigen jeugd, Muller, Kroos, Schweinsteiger, Badstuber, Alaba en Contento, denk niet dat er veel BL clubs zijn die meer eigen jeugd gebruikt.

23 april 2014 om 13:56

@johndiego

Dat is toch prachtig en daarom is het duitse team ook zo goed.
Alle duitse internationals spelen bij grote ( voornamelijk ) duitse clubs.

Als ze in de PL wat minder zouden kijken buiten hun eigen land zou ook Engeland op toernooien nog eens een rol van betekenis spelen.

23 april 2014 om 14:01

Muller kwam van een club uit de 4e klasse. Daar had hij 100 keer gescoord in 1 seizoen.

23 april 2014 om 14:08

Tsja, maar ook bij Dortmund komen een aantal bepalende spelers van andere bundesliga clubs. Hummels van Bayern, Reus van Gladbach en volgend jaar die spits van Hertha.

23 april 2014 om 14:14

Daarnaast komt gundogan van (volgens mij) nurnberg, subotic van mainz en sokratis van bremen. Beetje gevalletje pot verwijt de ketel dus

23 april 2014 om 14:15

Volgens mij gaat Ramos (spits van Hertha) naar Borussia Dortmund hoor, en haalt Gladbach Hahn van FC Augsburg

23 april 2014 om 14:22

@ Timkah

Muller zit vanaf zijn 11e jaar bij Bayern München, nou dat durf ik wel eigen jeugd te noemen hoor.

23 april 2014 om 14:39

Ja dat bedoel ik ook. Dat Reus van Gladbach naar Dortmund is gegaan, Hummels van Bayern naar Dortmund en Ramos van Hertha naar Dortmund

23 april 2014 om 14:42

Raar heh, dat spelers van mindere clubs in de Bundesliga naar Bayern gaan als ze het niveau ontstijgen? Dat gebeurt overal. Suarez, Huntelaar, Cillessen, Moisander, Schöne, Sigthorsson en weet ik veel hoeveel andere voorbeelden gingen ook van mindere Eredivisie clubs naar Ajax. Gewoon omdat Ajax binnen Nederland de hoogste stap is.
Lewandowski wil naar een hoger niveau en gaat dus naar Bayern, omdat Bayern gewoon een stap hoger is dan Dortmund. Ze moeten niet zo zeuren bij Bvb, zo gaat het gewoon in het voetbal.
Verder wordt hier om mij heen al aangehaald dat Bayern ook zat jeugd heeft, dus dat hoef ik niet te herhalen.

23 april 2014 om 15:25

in duitsland gaan alle goede spelers naar bayern, ook van op dat moment directe concurrenten of van ploegen die zelfs boven bayern eindigen. dat is toch wel uniek. En kijk eens naar het verleden, matthaus, kahn, klose, gomez, effenberg, basler, ballack etc etc. Als een ploeg in duitsland kampioen wordt kunnen ze er van uitgaan dat de 3 beste spelers het jaar er op in munchen spelen.

23 april 2014 om 13:07

Ergens vind ik het, zelfs al Bayern fan, ook zonde voor Dortmund. Vooral ook met het oog op goede tegenstand en mooie wedstrijden. Maar het hoort er wel bij....

Maar dat er 1 transfervrij komt is Dortmund's eigen keuzen geweest hè! Bayern wou hem al eerder kopen, echter wou Dortmund persé dit jaar nog over hem beschikken.

23 april 2014 om 15:37

Precies. Hun eigenwijsheid heeft ze 25 miljoen gekost en nu gaan ze huilen. Net als met Gotze. Eerst zelf clausule aanbieden zodat ze op salaris kunnen besparen en dan nu huilen. Zo ook die lening. Wel aannemen en nu zeggen dat het niet nodig was geweest. Echt ondankbaar daar in Dortmund

Eigenlijk we logisch toch? Als concurrenten ben je toch ook een beetje elkaars vijand. Dan snap ik wel dat je voor de wedstrijd niet gezellig gaat dineren.

Mag toch hopen dat niet na, Borussia Dortmund, FC Koln en Werder Bremen nu Schalke als nieuwe kweekvijver voor Bayern Munchen wordt gebruikt

23 april 2014 om 15:39

Als jullie een exceptioneel talent hebben zoals Draxtler of eerder neuer zal Bayern altijd geïnteresseerd zijn. En gewoon betalen wat er gevraagd wordt. Zie Neuer die ondanks 1-jarig contact meer dan 20m heeft opgeleverd.

23 april 2014 om 19:02

Dat is het enige voordeel, 24 miljoen maarliefst

Beetje jammer dat Bayern de beste spelers van de concurrent wegkaapt. Draxler zal wel het volgend doelwit zijn. Anderzijds, Dortmund had ook voet bij stuk kunnen houden om Lewandowski niet naar Bayern te laten gaan. (of dat in zijn contract laten zetten natuurlijk).

23 april 2014 om 13:20

Lewandowski was transfervrij. Waar heb je het over?

23 april 2014 om 13:31

Je kan toch niet in iemand z'n contract opnemen naar welke club die speler wel en niet mag gaan (het komt misschien voor maar ik vind het belachelijk). Dat is toch ook ergens de vrije keuze van de speler zelf. Als hij weg wil is hij alsnog degene die het laatste woord heeft en bepaald wat de volgende destinatie is.

Ze hebben in het geval van Lewandowski voet bij stuk gehouden. Ze hebben besloten om hem niet te verkopen en hem aan zijn contract te houden. Ze hebben er dus bewust voor gekozen om hem gratis de deur uit te laten lopen. En ondanks die eigen keuze zit het toch niet helemaal lekker dat hun nu dan toch voor niets vertrekt.

23 april 2014 om 14:15

Maar als zijn comtract is afgelopen geld die clausule dan toch niet meer?

23 april 2014 om 14:40

@ Acolinho

Lewandowski, Het zit wel heel lekker. BVB heeft door deze jongen ongeveer 65 m € verdiend. Zonder hem deze seizoen hadden we misschien niet de kwalificatie CL en de 2de plaats in de BL gehaald. Iedereen is blij met hem en ook voor hem, inclusief het clienteel op "süd".

Hij heeft ook aangegeven dat die toekomstig vaker terug zal denken aan zijn tijd hier in het Westfalenstadion. Hij is dan wel van mening dat als men de kans heeft, naar een geld club moet wisselen, ondanks het feit dat de sfeer kil is.

23 april 2014 om 18:05

Feit? Hoe kom je erbij dat de sfeer bij Bayern kil is? Dat is ook gewoon zo'n clichè maar wordt door spelers of ex-spelers niet bevestigd. Over het algemeen hoor je zelfs heel positieve stemmen.

23 april 2014 om 18:50

@ Vesta

Klopt helemaal.

@ Gelemuur

Het hele elftal heeft aan de prestatie bij gedragen, niet alleen een speler. Natuurlijk heeft Lewandowski ook door zijn individuele klasse wat geld in de kassa voor Dortmund gebracht.

Maar je kan me niet wijsmaken dat men er niets om geeft dat een speler die gezien de huidige transfermarkt op z'n minst 40mil op kan leveren voor niets de deur uit gaat. Een tijdje terug was dat toch wel een behoorlijk thema en het deed Dortmund als club zijnde zeker pijn.
Natuurlijk zal hij terug denken aan zijn tijd bij Dortmund. Als een speler het bij een club goed heeft gehad denkt hij daar zeker vaak aan terug. Dat gebeurd niet alleen bij Dortmund, maar ook bij Bayern, Real, Barca, en nog veel meer en zelfs mindere clubs.

@ Duitser

Hij weet het omdat hij daar ooit een keer in de jaren 90' een seizoenkaart had voor een paar seizoenen. Maar jammer genoeg blijft hij er telkens aan vast houden. Ook al zitten we nu in alweer bijna op de helft van het jaar 2014. En met de tijd is er veel veranderd. Volgens hem was er niet genoeg sociaal contact tussen toeschouwers onderling. Hij heeft het met zo'n /- 65.000 mensen geprobeerd. Maar niemand wou met hem praten. Persoonlijk zou ik dat ook niet doen. Als ik naar een voetbal wedstrijd ga, dan ga ik hoofdzakelijk om te kijken en niet om sociale contacten uit te breiden.

23 april 2014 om 19:53

@ Duitser

Als het bestuur kritiek uit doet men dat heel vaak via Bild of andere media in plaats van een directe contact met de speler/trainer. Dat noem ik kil.

Voorbeelden zijn hiervoor de 2 uitlatingen van Sammer, die werden door Höness destijds en respectieve Rummenigge jongstleden via de pers ingetrokken.

23 april 2014 om 20:04

@ Acolinho

Ik ga nog altijd op bezoek bij Bayern hoor. Zo nog 2 weken geleden op uitnodiging van de Isar Borussen, was heel gezellig, alhoewel het toch weer van Bayern's kant erg stil was.

En het gaat mij niet om sociale contacten, die heb ik voldoende, maar toch meer om een voetbal sfeer (een beetje spektakel, liedjes, vakkennis, enzv.) Die mis ik bij de Bayern toeschouwers nog altijd.

Geouwehoer van beiden , moet afgelopen zijn !!! Evenals dat " leegkopen"!! Als ik sommige hier op VZ moet geloven zouden er in Duitsland geen binnenlandse transfers meer gedaan worden !!,?? Twee Dortmundtransfers in twee jaar !! Krikg lach / huilkrampen van sommige reacties. En dan nog iets ," BVB heeft er zelf voor gekozen om Lewa transfervrij te laten gaan

23 april 2014 om 13:23

Nee als het aan de mensen hier ligt mag alleen bayern geen binnenlandse transfers doen. Schalke die Sam koopt van leverkusen is gewoon okay.

23 april 2014 om 14:00

Precies hypocritie ten top, moet je eens lezen wie ze noemen bij versterkingen voor United.
Shaw, Lallana baines enz, en waar spelen die juist?
Waar kwam Felaini vandaan ?

Waar kwamen Fer en Wijnaldum vandaan voor ze naar Psv en Twente gingen?

23 april 2014 om 14:13

In alle opzichten is Schalke een grotere club dan Bayer Leverkusen, dus ook qua Salaris, ook staat Schalke dit seizoen boven Leverkusen.

23 april 2014 om 15:40

In alle opzichten is bayern een grotere club dan Schalke. Ook staat bayern dit seizoen boven Schalke

wat een gelul over die 2 spelers lewa en gotze zijn gewoon een aanvulling voor de bank (zie gotze) en lewandoski gaat volgend jaar ook niet spelen.

23 april 2014 om 13:25

Gotze is geen bankzitter. Kom niet met onzin. Staat zeer vaak in de basis.

23 april 2014 om 13:45

Meestal heb je 100% gelijk als het over Bayern gaat, Gotze staat regelmatig in de basis, maar zeer vaak is natuurlijk niet waar. Althans niet in die mate dat ik zeer vaak zou noemen

23 april 2014 om 13:57

In het begin van het seizoen heeft hij wat wedstrijden gemist vanwege blessures en begon hij wel eens van de bank maar sinds hij fit is heeft hij de meeste wedstrijden vanaf het begin gespeeld. Na de winterstop 14 van de 20 wedstrijden in de basis begonnen.

23 april 2014 om 14:04

Ja dan hebben wij gewoon een heel andere kijk op wat zeer veel is, dat kan, maakt verder ook niet uit, zeer veel vind ik minstens 80% van de wedstrijden en dat over het hele seizoen.

Na Barça is het nu de tijd aan Bayern om gehaat te worden. Het gebash vanuit de publieke opinie is al lichtjes begonnen en eenmaal ook Lewandowski in het Bayern tricot zal aantreden zal het alleen maar toenemen.

23 april 2014 om 14:47

@ Edenhazard

Op de Bayern fans na, vinden de Duitsers Bayern onsympathiek. Dat is al 40 jaar zo. Dat is ook (op zijn Duits) te "googeln". End dat is wel een verschil met bijvoorbeeld Spanje (real, Barca) en Engeland (manu, Arsenal), waar de meeste lands genoten deze clubs toch een warm hart toedragen, tenminste bij internationale wedstrijden.

23 april 2014 om 16:04

Ajax in nederland.
Anderlecht in Belgie.

Succesvolle clubs worden altijd gehaat door het grootste gedeelte van de rest van het land.

Heerlijk zo´n vete! Maakt de competitie alleen maar interessanter...

Mensen wijten veel (alles?) aan de transfers van Gotze en Lewandowski. Volgens mij maakt Dortmund (zowel de club als de supporters) zich daar niet eens zo druk om. Iedereen snapt dat clubs voetballers bij elkaar wegkopen. Boeiend.

Het eeuwige borstklopperij, het dedain en de misplaatste arrogantie van Bayern doen veel meer kwaad.

23 april 2014 om 14:48

Ja, jij omschrijft met de derde zin heel goed de gevoelens van de meerderheid van de Duitse fans.

23 april 2014 om 15:56

Zoals jij beslist weet heet dat op zijn Duits "hass und Neid !!!" En vergis je niet , ik draag ook BVB een warm hart toe . Maar het eeuwige gezeur op Bayern is pure jalouzie en de onkunde om hun suprematie te verbreken !

23 april 2014 om 16:33

Wie bij BVB heeft dan gezeurd over Bayern?

Het enige wat Watzke 2 maanden geleden heeft gezegd was dat Bayern de beste spelers van BVB wilde kopen. Höness heeft dit destijds na de nederlaag in de beker finale 2012 aangekondigd: "wir werden dort brutal kaufen,"

Rummenigge zei 4 weken geleden dat e wilden stoppen met het "leegkopen". 2 weken geleden zei Sammer: Als we een speler van BVB nodig hebben kopen we die gewoon.

Het mag natuurlijk allemaal, geen probleem. Wij zijn het gewend. Maar is het sympathiek? En, kan men 67 percent van de Duitse voetbal fans het kwalijk nemen als ze Bayern onsympathiek vinden?

Ik heb helemaal geen haat of nijd. Een paar van mijn beste vrienden zijn Bayern fans. Ik huil ook niet of hoe dat heet. We kunnen nog altijd van hun winnen. Dat stelt mij gerust. Ik hoop dat ze vanavond winnen. Vind ik goed voor de BL. Maar dat neemt niet weg dat ik het qua bestuursleden en politiek een walgelijke club vind. Jij mag van mij een ander mening hebben.


.

23 april 2014 om 19:07

@ Gelemuur

Jij zegt hier iets over Hoeness... Iets van dat hij na de bekerfinale 2012 zou hebben gezegd dat ze de beste spelers van BVB willen halen. Jij citeerde:
"wir werden dort brutal kaufen,"

Kun je mij aub een link gegeven van dat Artikel waar die woorden letterlijk staan. Want als ik dat op google in typ en op zoeken klik krijg ik alleen maar voetbalzone artikelen en komt dat citaat alleen voor in jou commentaren.

Sammer nam BVB als voorbeeld maar bedoeld natuurlijk dat het voor Bayern niet uit maakt waar een speler speelt. Als zij iemand op het oog hebben die hun daadwerkelijke beter maakt en van toegevoegde waarde is. Zullen zij gewoon een bod uit brengen. En dat is toch ook logisch of niet?

Zoals Berlin66 zegt vindt de meerderheid Bayern onsympathiek omdat ze gewoon al jaren aan de top van het Duitse voetbal staan. Als Dortmund recordkampioen was en al die andere successen had geboekt dan zou de meerderheid Dortmund ook onsympathiek vinden. Dat mag je van mij aannemen. Men kan ook zo een hekel aan de club hebben. Maar vaak is succes de hoofdoorzaak voor die hekel/haat.

23 april 2014 om 20:13

Nee, ik kan die link ook niet meer vinden. Zodra ik iets intoets bij google.de, komen over 10 pagina's resultaten met de Höness proces als resultaat.

2 journalisten hadden Höness op de gang na zijn mening over de wedstrijd gevraagd. Het was dan wel geen officieele persconferentie. Volgens de journalisten heeft Höness gezegd: "wir werden da brutal kaufen. Das Geld haben wir. Wir machen das so lange bis wir wieder alleine sind."

Deze citaat was destijds te lezen op verschillende websites en dagbladen. Maar nu voetbal kijken, of?

23 april 2014 om 20:19

Jammer.. jammer dat je dat dan gelijk aan neem en hier als een of andere feit komt presenteren terwijl het volgens de journalisten zo was... Want ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat Hoeness dat zo never nooit heeft gezegd.

Kijk als je het zelf gelooft, prima maar ga niet andere proberen te overtuigen met zo'n non argumenten.

En nu ga ik voetbal kijken ja.

23 april 2014 om 21:09

Die bericht werd toen niet tegengesproken van Höness. of Bayern. Het mocht overal staan. Dus, ik zal, als ik jou was, de hand maar liever niet in het vuur steken.

23 april 2014 om 15:09

Hoezo misplaatste arrogantie?
Dus als ik het goed begrijp mag je niet zeggen dat je de beste bent, ook al bewijs je dat jaar op jaar.
Dat eeuwige, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg, daar word ik helemaal gek van, ja is leuk mijn hattrick maar echt niet zo belangrijk. Ajax voor de 34e x kampioen, maar durf vooral niet te zeggen dat dit een unieke prestatie is, Feyenoord die heeft een wereldprestatie geleverd.
Als je de beste bent is het prima om te benoemen, Bayern in maart kampioen, maar moet vooral maar bescheiden blijven

Ik ben meer van dat liedje van Peter Blanker

't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent. Ja ja

De aller mooiste meiden, die mij eenmaal hebben gezien.
Die vallen meteen aan mijn voeten, aan iedere teen minstens tien.
Ik lig zelfs goed bij de mannen, maar dat geeft me ook al geen kick.
Want er is er geen een op de wereld, die zo goed en volmaakt is als ik.

't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent. Ja ja

zo zit dat:
Ik wil ook geen filmcarrií¨re, zoals Hauer,de Gooier, Krabbé.
En dat is voor hun dan weer mazzel, zo houd ik ze uit de w. w.
Als ik mijn talent zou benutten, dan was ik de top of the bill.
en hoewel het gewoon is, dan krijg je kapsones,
en da's nou net wat ik niet wil.

't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik.
Zo stoer zo charmant en zo aardig, dat zie je in een ogenblik.
Ik denk als ik kijk in de spiegel, daar staat een geweldige vent.
't Is moeilijk bescheiden te blijven, voor een kerel met zoveel talent.

Ieder voor zich:
Voor een kerel met zoveel taleeeeeeeeeeeent.

23 april 2014 om 15:28

Nice! Ik ben beter dan jij trouwens. Zonder schaamte. Deponeren die kwaliteiten!

On: Bayern heeft gewoon gelijk hier, en dan vooral wat betreft spelers. Wil je je toppers behouden dan betaal je ze daar naar. CL spelen ze sowieso wel bij Borussia.

23 april 2014 om 15:55

Je begrijpt het niet goed Wandering. Je mag best zeggen dat je de beste bent, maar je krijgt de publieke opinie tegen je als je dat keer op keer op keer blijft doen en je tegelijkertijd laatdunkend uitlaat (tegen-)over de rest. Dát is misplaatste arrogantie. Sowieso is arrogantie misplaatst, het is heel iets anders dan trots zijn op je (sportieve) prestaties en dat uitdragen.

23 april 2014 om 16:09

In het geval van Ajax ( word toch altijd arrogant genoemd) is volgens jou dus de rest van nederland arrogant ipv Ajax.

Ik heb namelijk nog nooit iemand van ajax horen zeggen dat ze kampioen zijn omdat de rest niets voorstelt, dat roept de rest van nederland wel altijd.

Ik krijg al schuim op m'n bek als ik dit iedere wedstrijd die ik met FIFA '14 met Dortmund speel tachtig keer te horen krijg. En nu dit?!?! We weten het nu wel mensen!

Ach het is zuur voor BVB dat Gotze en vervolgens ook Lewandowski worden weggekaapt, maar ze blijven toch altijd strijden en mooi voetbal afleveren ongeacht wie er worden opgesteld. Dit jaar ook weer hebben ze mij toch positief verrast in bijvoorbeeld de Champions League. Met Klopp aan het roer daar weten ze zich altijd wel weer terug te knokken ondanks de donkere schaduw van Bayern, en dat is gewoon geweldig om te zien. Je kan alleen maar vol lof hebben voor de speelstijl van Borussia de afgelopen jaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren