Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als je gaat aanvallen, dan betekent dat zelfmoord voor dit Oranje'

Laatste update:

Er zijn veel pessimisten als het gaat over de kansen van het Nederlands elftal op het aankomende WK en Rinus Israël blijkt geen uitzondering te zijn. De oud-international maakt zich vooral zorgen over de verdediging en adviseert Louis van Gaal om in Brazilië erg compact te gaan spelen. "Als je gaat aanvallen, dan betekent dat zelfmoord voor dit elftal", voorspelt Israël.

/

Volgens de voormalig verdediger moet Oranje met de linies kort op elkaar gaan spelen, omdat het anders mis zal gaan. "Die Chilenen en Spanjaarden weten wel raad met de ruimte en dan ben je gezien", zegt Israël tegen Voetbal International. "Laten Arjen Robben, Robin van Persie en Memphis Depay het voorin maar uitzoeken. Zij hebben het allemaal in zich een wedstrijd te beslissen."

In de ogen van Israël zijn alleen Robben en Van Persie zekerheidjes, terwijl hij ook geen twijfels heeft over Ron Vlaar en Jasper Cillessen. Bij elke andere positie is er volgens Israël echter ruimte voor discussie en dat is een slecht teken, nu het WK al voor de deur staat. Nederland speelt zijn eerste wedstrijd tegen Spanje al over minder dan twee maanden.

Denk je dat Nederland de groepsfase doorkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We doen met zn allen erg negatief over Oranje maar kijk is naar die westrijd tegen Colombia. Zonder RVP en Robben, na ongeveer 30 minuten zonder Strootman en met 10 man, geweldig wedstrijd. Vind dus ook dat Depay en Fer mee moeten, uitblinkers van toen.

21 april 2014 om 22:13

Inderdaad. Na die verliespartij tegen Frankrijk is het alleen maar negatief gelul. Daarvoor deden ze het gewoon goed. Colombia was een goeie pot, Japan de eerste helft ook goed. Mindere wedstrijden horen er gewoon bij, maar dan hoef je ze nog niet meteen af te schrijven. De poulefase overleven moet gewoon te doen zijn, met een beetje mazzel zelfs als eerste. Alsof ze in 2010 zo'n fantastische verdediging hadden.

21 april 2014 om 22:17

@ Thijsssl,

Vrijwel iedereen doet erg negatief over Oranje omdat Louis van Gaal toch wel de meest rare keuzes maakt: hij wisselt om de drie of vier wedstrijden van doelman, hij heeft blijkbaar geen vertrouwen in Wesley Sneijder, hij roept Virgil van Dijk nooit op en hij roept de raarste spelers op voor Oranje, die gewoon tekort komen voor Oranje en dan heb ik het bijvoorbeeld over spelers als Paul Verhaegh, Stijn Schaars en Dwight Tiendalli.

Ikzelf hoop nog steeds dat het Nederlands elftal gewoon met dit elftal naar het WK gaat:

Keepers: Maarten Stekelenburg ( Fulham ), Michel Vorm ( Swansea City ) en Tim Krul ( Newcastle United ).

Verdedigers: Gregory van der Wiel ( Paris Saint Germain ), Daryl Janmaat ( Feyenoord ), Douglas ( Dinamo Moskou ), Stefan de Vrij ( Feyenoord ), Virgil van Dijk ( Celtic ), Bruno Martins Indi ( Feyenoord ), Erik Pieters ( Stoke City ) en Patrick van Aanholt ( Vitesse ).

Middenvelders: Nigel de Jong ( AC Milan ), Leroy Fer ( Norwich City ), Marco van Ginkel ( Chelsea ), Tonny Vilhena ( Feyenoord ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Rafael van der Vaart ( Hamburger SV ).

Aanvallers: Jeremain Lens ( Dinamo Kiev ), Quincy Promes ( FC Twente ), Robin van Persie ( Manchester United ), Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ), Arjen Robben ( Bayern München ) en Memphis Depay ( PSV ).

In heel de selectie zelf, zie ik Tonny Vilhena als vervangen van Kevin Strootman en als je puur naar de basisopstelling zou kijken, dan zou in mijn ogen Leroy Fer de aangewezen persoon zijn om Strootman te vervangen.

Deze selectie is inderdaad niet realistisch, maar in mijn ogen is dit op dit moment gewoon de sterkste selectie van Nederland en dat hebben we nodig op het WK. Dus ik hoop dat ze dan in deze opstelling spelen ( zie opstelling ).

Stekelenburg
v.d.Wiel
Douglas
v.Dijk
Pieters
de Jong
Fer
Lens
Sneijder
Robben
v.Persie
21 april 2014 om 22:19

Ik zou misschien Bacuna op rechtsback proberen. Schijnt het heel leuk te doen bij Aston Villa op die plek. Links dan eventueel Emmanuelson?

21 april 2014 om 22:26


Ik zie teveel namen staan die er niet bij zullen zijn.

21 april 2014 om 22:27

Ik vind Vilhena niet goed spelen, Kongolo beter dan Bmi, Cillessen voor Steekie, en misschien een 2 spitsen systeem want dat is de enige plek waar we wel kwaliteit hebben, en dan benutten we die niet. Voor de rest ziet het er goed uit, al zie ik liever nog Emmanuelson voor Pva, die is verdedigend echt een drama.

21 april 2014 om 22:30

Ik denk dat je onze vriend gregory bent vergeten. Is omonstreden bij PSG en heeft al een aantal assists op zijn naam staan waar ibra hem
Mag voor danken. Momenteel is van der wiel licht geblesseerd maar als ze bacuna of janmaat boven hem verkiezen dan ben ik out!

21 april 2014 om 22:34

Zowel Van Persie als Huntelaar is ongeschikt voor een twee spitsen systeem... Waarom zou je dat dan gaan proberen?..

21 april 2014 om 22:36

Ben het volledig eens met je opstelling. Alleen zou ik Robben en Lens omwisselen en voor de Linksback zou ik de keuze maken tussen Emanuelson en Buttner. Zijn aanvallend toch wat sterker, alleen verdedigend ietsje minder.

Op doel zal ik overigens Krul zetten.

21 april 2014 om 22:48

Als ik de bondscoach was zou ik bijna hetzelfde doen als jij, maar ik zou jonathan de guzman meennemen ipv van Ginkel en ik zou boëtius meenemen ipv promes en stekelenburg niet meenemen. Wie in de plaats van stekelenburg moet weet ik niet. Misschien Jasper Cillesen of Piet Velthuizen. Ikzelf vind Boer van PEC Zwolle een heel sterk seizoen spelen. Of hij goed genoeg is voor het Nederlands elftal? Ik weet het niet. Ik zou me als Nederlander wel veiliger voelen als hij in je goal staat dan als Stekelenburg dat doet

21 april 2014 om 22:52

Vilhena over de guzman. Lol

21 april 2014 om 22:52

Achterin en op het middenveld vind ik het wel goed staan alleen zou ik misschien een andere links back kiezen. Maar voorin zou ik het iets anders zetten.
Robben toch echt als rechtbuiten daar speelt hij ook bij Bayern en is hij het gevaarlijkste als hij naar binnen komt en hij heeft ook op voorzetten met zijn rechter been geoeffend.
Op Linksbuiten zou ik dan van Persie zetten in een rol zoals Ribery of Ronaldo en dan in de punt natuurlijk de goaltjes dief bij uitstek. De Hunter van Schalke 04!
Voor het droge afmaken. ( in een rol zoals Andreas Muller alleen dan nog veel beter ) Ik zou Bayern M als voorbeeld nemen als voorhoede.

21 april 2014 om 23:11

@ Marco Reus,

Owja, Jonathan de Guzman was ik helemaal vergeten. Ik zou hem dan in de plaats van Marco van Ginkel of Tonny Vilhena meenemen.

22 april 2014 om 01:41

Hoe kan je nou Ron Vlaar überhaupt niet oproepen, hij is veruit onze beste verdediger en is ook de enige die centrale verdediger die een vaste basisplaats heeft in een topcompetitie. Hij speelt in ieder geval regelmatig tegen spelers als van Persie, Rooney, Eto'o, Agüero, Suarez, Sturridge, Lukaku en andere spelers die het WK-niveau vertegenwoordigen. Voor Quincy Promes zou ik liever Boetïus zien, maar goed daar valt nog wel over te discussiëren. En ik zou misschien de gok wagen om Kongolo als linksback te gebruiken, die jongen heeft echt potentie.

22 april 2014 om 14:53

Je vergeet Dirk Kuyt, nuttige (hardwerkende) speler en heeft al ervaring op Europees topniveau.

21 april 2014 om 22:42

Ik verwacht ook niet zo veel maar dan kan het altijd mee vallen. In 2010 verwachtte ik bv. ook helemaal niks en stonden we zomaar in de Finale. Sneijder en Robben waren erg goed. Trouwens ook Huntelaar en van Bronckhorst met o.a. zijn geweldige goal tegen Uru.
In Ukraine verwachte ik wat meer maar leek het helemaal nergens op. Alles verloren. Met nul punten naar huis wat een blamage was dat.
Maar misschien waren we gewoon niet beter op dat moment.
Dus ik ben benieuwd nu ik er weer niks van verwacht wat er uit gaat komen.
Volgens mij hebben we gewoon weinig echte toppers. Alleen Robben eigenlijk.
Ik vind het wel raar dat Huntelaar topper bij Schalke 04 helemaal niet genoemd wordt.

Je hebt kans om een punt te pakken tegen spanje, omdat zij langzaam aan het toernooi zullen beginnen. Heb er ongeloofelijk veel zin in deze zomer!

21 april 2014 om 22:17

Inderdaad, als Spanje net zo begint als in 2012 liggen er zeker nog kansen!

21 april 2014 om 22:41

Nou dan ga je met één punt naar huis i.p.v met 0 punten... En zelfs dan moeten we hopen dat de Spanjaarden rustig aan doen met ons.

21 april 2014 om 22:44

Haha, want we winnen niet van Australië?

21 april 2014 om 22:45

Nee, kansloos. Ik gok op een 5-0 voor Australië.

21 april 2014 om 23:03

We moeten toch zeker wel één keer kunnen scoren tegen Australië. Een 5-1 sluit ik dus echt niet uit hoor.

21 april 2014 om 23:16

Dan doe ik hierbij de voorspelling dat we 7 punten in de groepsfase gaan behalen! Je mag me er aan herrineren mocht ik er gruwelijk ver naast zitten als het zover is haha

21 april 2014 om 23:23

Nou vooruit dan scoort Robin nog een mooie eretreffer.

7 punten, je kunt ook TÉ opportunistisch zijn hè

21 april 2014 om 23:35

ben ik ook, zulke mooie evementen brengen het beste in me naar boven!

Ik verwacht nu wel van je te horen indien ik gelijk heb haha

21 april 2014 om 23:41

Als Nederland doorgaat met 7 punten loop ik lam in Groningen. Dan ben ik echt niet in staat om daar aan te denken hoor. Maar ik gun het je van harte mocht het gebeuren.

21 april 2014 om 23:50

ik hetzelfde dus misschien kom je me tegen en kan je alsnog zeggen dat ik gelijk had

22 april 2014 om 00:05

Dan drinken we er één op

22 april 2014 om 00:10

Zozo, fikse hosselbaas ben je wel.

Zuipen doen we sowieso bij het WK want er is altijd wel een reden..

Het zal ongetwijfeld het wijste zijn, maar Louis kennende spelen we gewoon op de aanval

21 april 2014 om 22:29

Zoals voetbal gespeeld hoort te worden!

Gelukkig is Louis trainer en niet één van deze mensen, want tsjonge jonge jonge je ziet een partij vage opstellingen voorbij komen zeg.

22 april 2014 om 01:44

Vind het zelf wel meevallen ik heb Louis van Gaal met gekkere opstellingen aan zien komen dan de meeste mensen hier, maar soms is het ook logisch dat je in bepaalde wedstrijden andere spelers test.

Compleet van de zotte. De enige spelers van kwaliteit waar Louis van Gaal op dit moment over kan beschikken zijn aanvallend ingestelde spelers, moeten we dan gaan vertrouwen op een bijeengeraapte groep matige verdedigers? Blijf trouw aan de 4-3-3 met de punt naar achteren en probeer nog enigszins met trots uit het toernooi gekegeld te worden, dan is het avontuur in Brazilië geslaagd wat mij betreft.

21 april 2014 om 22:24

Helemaal mee eens.
Er zit niet veel kwaliteit in de selectie, maar om de kwaliteit die je dan hebt voorin te laten verzuipen, want dat gaat gebeuren, is al helemaal een waardeloos idee.

En dan aan het eind van het WK weer wekenland aanhoren hoe slecht onze aanvallers wel niet zijn.

In mijn elftal zijn Depay, Nigel de Jong, Van Persie, Robben en Blind zekerheidjes. Van der Wiel en/of Janmaat is mij om het even, ik vind het allebei goede backs. Sneijder mag er van mij ook in, zelfs op 70% is hij nog beter als de rest.. Verder dan maar de grootste talenten meenemen uit het volgende lijstje; Rekik, Veltman, Indi, Kongolo, Klaassen, De Vrij, Vilhena, Boetius, Maher etc.. En natuurlijk horen gasten als Vlaar, Van der Vaart, Krul enzo. ook bij de selectie.

21 april 2014 om 22:23

Blind een zekerheidje? Meen je dit of maak je een grapje. Die gozer hoort niet eens geselecteerd te worden.

De Jong, van Persie en Robben zijn inderdaad zekerheidjes, zonder twijfel.

5-2-1-2. Vorm. Bacuna/VD Wiel - Veltman/De Vrij - Vlaar - Douglas - Büttner/Pieters. Anita en Blind als cvm, evt Nigel de Jong, maar als je wilt counteren, heb je met hem niet een type die de pass gaat geven. We missen op 10 eigenlijk een creatieve speler die Sneijder kan vervangen. In het begin van het seizoen zou ik Wijnaldum de voorkeur geven, maar nu kan hij er ook niets meer van. Klaassen is een heel ander type, net als Fer. Maar ik zie geen speler die beter is, met vooral creatieve kwaliteiten. Ik zou dus Fer of Klaassen op 10 zetten, met een lichte voorkeur voor Fer. Ik hoop eigenlijk dat Afellay nog een opleving krijgt. Snelle, explosieve aanvallers: Depay, Elia, Lens, Robben, Babel. Ik zou dan voor Robben en Babel/Depay gaan. Maar ik vind Huntelaar beter (naast Robben), ik weet alleen niet of dat werkt als je een beetje Italiaans gaat spelen.

21 april 2014 om 22:15

Owja, misschien zou ik Kongolo als lb laten spelen, als ie deze vorm vasthoudt.

22 april 2014 om 01:47

Haha wel een verrassende opstelling en enkele namen die ik nog niet eerder heb gehoord dat vind ik wel leuk. Maar een paar van die spelers kan echt niet en dat gaat van Gaal ook niet doen. Elia en Babel hebben hun talent helaas verspild, dit had eigenlijk een toernooi moeten zijn waar zij hun beoogde potentie moesten bewijzen, maar het is anders gelopen. Ik vind het wel een mooie dat je een 10 wilt opstellen die ook zijn verdedigende taken aanhoud, maar zou dan persoonlijk voor De Guzman kiezen, sinds ik hem heb zien debuteren in de Kuip op de voet gevolgd, echt een heerlijke speler.

Als je gaat verdedigen ook...
Jammer maar dit is gewoon de werkelijkheid we zijn op dit moment gewoon niet goed. Teveel jeugdige spelers uit de eredivisie en daar ga je het niet mee redden.

Gewoon 4-3-1-2 spelen met vpersie kort achter Robben en Huntelaar. Dan heb je Depay nog achter de hand die iets kan forceren. Daarachter een verdedigend middenveld, met de Jong als echte controleur, Fer en vginkel(mits hij weer fit is). Daarachter een blok van vier, met opkomende backs vdwiel en Buttner.

Krul
VdWiel
Vlaar
BMI/Pieters
Buttner
Fer
De Jong
vGinkel
vPersie
Robben
Huntelaar
21 april 2014 om 22:59

Van ginkel die een heel seizoen niet gespeeld heeft? Wissel maar met sneijder. En van Pieters wordt ik ook niet zo vrolijk. Laat daar maar lekker Martins Indi staan.

21 april 2014 om 23:01

Best een leuk elftal eigenlijk maar denk je dat van Ginkel het gaat redden?
Die was toch nog even in de lappenmand?

22 april 2014 om 01:49

Van Ginkel is weer opgenomen in de selectie van Chelsea aankomende CL-wedstrijd tegen Atletico en hij heeft nog 2 maanden voor Spanje om spelritme op te doen. Ik denk helaas niet dat dat veel bij Chelsea 1 zal gebeuren en dat zal ook wel de reden zijn dat van Gaal hem niet mee zal nemen. Persoonlijk zou ik hem zelf ook niet mee nemen, vind niet dat hij zich voldoende bewezen had voor die tijd en daarnaast is het met die blessure die net achter de rug is ook wel erg link.

iedereen is zo super negatief over onze kansen op het aankomende wk, waardoor de druk minder hoog ligt! ik denk dat juist door dit verwachtings patroon dat we best wel eens een leuke zomer tegemoet gaan!

Gewoon zo gaan spelen.

Krul
Janmaat Vlaar kongolo Pieters
De jong persie fer
Robben Huntelaar depay

Lekker negatief inderdaad. We moeten niet vergeten dat we op het WK in 2010 met betonhard resultaatvoetbal met een enorm matige achterhoede de finale haalde. Ik bedoel, van Bronckhorst was al drie keer op z'n retour, Mathijssen en Heitinga kunnen er geen reet van en van der Wiel is ook geen topper. Ik denk dat onomstotelijk vaststaat dat we nu veel meer verdedigend talent hebben dan toen en ook voorin zijn we er op vooruitgegaan. Natuurlijk is de ervaring in interlands bedroevend, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Hetzelfde team dat in de finale op het WK stond, ging roemloos ten onder op het EK in 2012.

Nee, de loting van de groepsfase is superzwaar, maar ik denk dat Loui-tje de jongens beter aan het voetballen krijgt dan van Marwijk. Tot slot wil ik er nog even aan toevoegen dat juist dit het moment is de talenten voor de leeuwen te gooien, de ouwe ''vedettes'' zijn al lang op hun retour en ja, het is cliché, maar de jeugd heeft de toekomst! Stilstand is achteruitgang!

21 april 2014 om 22:39

"Ik bedoel, van Bronckhorst was al drie keer op z'n retour, Mathijssen en Heitinga kunnen er geen reet van en van der Wiel is ook geen topper. Ik denk dat onomstotelijk vaststaat dat we nu veel meer verdedigend talent hebben dan toen en ook voorin zijn we er op vooruitgegaan. "

Talent heb je niets aan op een WK. Het is leuk als je talent in de jeugd hebt rondlopen bij pakweg Ajax, omdat je daar over een X aantal jaar wat aan hebt. Op een WK moet je mensen hebben die er meteen staan. En dan komt het aan op ervaring en kwaliteit. En Mathijssen en Heitinga met Bronckhorst in die tijd waren niet geweldig, maar nog altijd beter dan Vlaar en Martins Indi (en noem ze allemaal maar op).

Die Vlaar zie ik ook wekelijks stuntelen in de Premier League, dus waarom dat zo'n 'zekerheidje' is vraag ik me ook af.

21 april 2014 om 22:55

Hahah idd, en we hadden nog Ooijer tegen Brazilië. Echt hilarisch om daar nu zo op terug te kijken en te beseffen dat het prima ging met Andre

21 april 2014 om 23:09

Maar weet je nog dat van Bronckhorst het aller mooiste doelpunt maakte van het hele WK?
https://www.youtube.com/watch?v=1kbjtlryu70

22 april 2014 om 00:16

Klopt zeker. Maar kijk ook even studio voetbal en VI terug van toen. Wat waren ze voorafgaand aan het WK lovend over van Bronckhorst he

Nee eerlijk waar. Ik zie nu liever talenten spelen dan jongens met ervaring in het dingen fout doen. Ik denk namelijk niet dat het heel veel uitmaakt of je nou met talenten of met slechte vedettes speelt, ze ontlopen elkaar niet zoveel. Waarom zou je dan nog met Mathijssen e.d. spelen ?

Wat heeft die Israel een belachelijke opstelling gemaakt. Speelt met 3 Feyenoorders in de achterhoede (met alle respect), met Cillessen op doel, Blind op linkshalf, Fer op CAM en Sneijder wordt gepasseerd.(dit kwam net ter sprake bij VI zijn opstelling, vandaar dat ik dit zeg.)

Hij stelt naar mijn mening de zwakste verdedigers op (op Janmaat na, maar van der Wiel moet gewoon spelen). Met Blind op linkshalf was ik ook al afgehaakt. Dit zei ik ook al op een eerder bericht, die jongen moet niet eens geselecteerd worden.

21 april 2014 om 23:17

Ik vind die opstelling van Israel ook helemaal niks. Ik ben het helemaal met je eens.

22 april 2014 om 01:52

Inderdaad wat de mannen aan tafel ook al concludeerden, teveel spelers uit de Eredivisie. Een paar kan, zoals Johan Derksen volgens mij ook zei dat je eigenlijk als Louis van Gaal zijnde moet streven naar een basis 11 met max. 3 Eredivisie-spelers liefst ook verdeeld over de linies.

Ik zou in de voorbereiding deze 11 wel eens willen zien. Kongolo misschien als verrassing maar ik vind Kongolo verdedigend ijzersterk en hij heeft het loopvermogen om aanvallend ook gevaarlijk te zijn. Verder vind ik dat Kongolo een goede voorzet heeft.

Wij missen een goede 10 terwijl Huntelaar juist in vorm is. Ik zou daarom Van Persie in een vrije rol wel eens op #10 willen zien. Het kan zomaar een win/win situatie worden.

Cillessen
Janmaat
Van Dijk
Vlaar
Kongolo
Clasie
De Jong
Robben
Van Persie
Lens
Huntelaar
21 april 2014 om 23:11

Kongolo verdedigend ijzersterk , maar tegen welke teams ? Die jongen kan dat nooit van zijn leven aan. Je Feyenoord voorkeur is schrijnend werkelijk waar.

Janmaat opstellen terwijl je een ster hebt spelen bij Psg.
Clasie ? Die man heeft al vaak genoeg laten zien er geen ene peer van te kunnen. Ze daar dan Fer , De Guzman of Sneijder neer , veel meer kwaliteit dan Clasie.

22 april 2014 om 00:04

Kongolo heeft tegen Ajax, PSV en Twente zeer goed gespeeld en dat is toch de top van Nederland. Als hij op dat niveau een van de betere is kan hij best Oranje in vind ik.

22 april 2014 om 20:58

Sneijder en/of Fer als controlerende middenvelder? Wij worden dan sowieso overlopen. Ik was inderdaad De Guzman vergeten dus dan komt De Guzman voor Clasie. Verder heeft Janmaat altijd goed gepresteerd en bijna heel de kwalificatie gespeeld. Ik zou hem daarom laten staan.

Kongolo vind ik momenteel beste optie als linksback. Zeg maar wie je liever zou hebben? Ik ben benieuwd.

22 april 2014 om 22:28

@rbn_

Ik bedoel natuurlijk naast De Jong eh.
Van der Wiel heeft zoveel meer klasse als Janmaat en laat dat bij PSG zien. Janmaat doet het leuk in de Eredivisie maar meer niet.

21 april 2014 om 23:30

Zet je psv bril is af -_-

21 april 2014 om 23:56

Zo te zien ben je voor PSV

keeper maakt wat mij betreft niet uit wie daar kom te staan.
linksback komt sowieso iemand te staan die ik niet echt top niveau waardig vind (blind,emanuelson,buttner,kongole,indi noem ze maar op)

misschien op 10 iemand anders als sneijder, maar zou niet weten wie

douglas is misschien een te grote gok en daar zou je ook wel de vrij neer kunnen zetten, maar die vind ik eerlijk gezegd toch niet sterk genoeg en douglas speelt momenteel gewoon een goed seizoen

edit: me opstelling werd niet opgeslagen..
-
v/d wiel vlaar douglas -
fer en de jong
sneijder
robben - v persie - lens/depay

21 april 2014 om 22:45

Zie jij Douglas nog wel eens spelen dan? Is die jongen ook echt beter geworden dan dat hij bij Twenthe was, of is het nog steeds van hetzelfde. Veel potentie, Fysiek sterk maar een verdediger die af en toe de meest rare dingen in z'n koppie haalt.

21 april 2014 om 23:25

Ik mis achterin nog een verdediger en een keeper.

Reserves, oa Janmaat, Bmi,clasie,huntelaar, Sneijder, Kuyt, Depay/boetius, Vermeer/krul/cillissen, Blind, omdat hij multifunationeel is, niet omdat hij goed is, Mathijssen,

Zoiets kan het worden.

Eventueel Pieterse, Klaassen, de Guzman bij blessures.

Ik doe het even snel, wat in mijn gedachten opkomt.

Dit is een goede mix van ervaring en talent.

Vorm
vd Wiel
Vlaar
De Vrij
Kongolo
De Jong
Fer
vd Vaart
Robben
Van Persie
Lens

Nederland maak geen schijn van kans dat is niet pessimistisch dat is gewoon realiteit. We komen gewoon te kort. De verdedigers van feyenoord die hebben 0 internationale ervaring, Ajax zijn te licht en wisselvallig en die van psv presteren gewoon ondermaats. Gewoon counter voetbal spelen en zien hoe ver we komen. Met dit elftal kan je gewoon niet 4-3-3 spelen daar heeft van Gaal de spelers niet voor! van Gaal is toch wel eigenwijs en zal wel zo gaan spelen, maar dan gaat hij op zn bek en heeft natuurlijk het volk het weer gedaan... Althans ik hoop dat ik ongelijk heb maar anders hebben we wel weer sensatie op TV met van Gaal

Cilissen
van der Wiel
Vlaar
van Dijk
Pieters
De Jong
Sneijder
Fer
Robben
Lens
Huntelaar
21 april 2014 om 23:32

Maar wat is nu eigenlijk het verschil met:
Is dat eigenlijk ook niet een soort van 4-3-3 die kerstboom?
Of laat je Robben en Lens dan iets meer teruggetrokken spelen?

Cillissen
van der Wiel
Vlaar
van Dijk
Pieters
De Jong
Sneijder
Fer
Robben
Huntel,aar
Lens

Deze opstelling?
Krul

Vd wiel vlaar de vrij kongolo

Fer vd vaart de jong

Robben persie depay

Oranje gaat natuurlijk gewoon door. We zijn nog nooit uitgeschakeld in de poulefase WK. Het leuke is dat Spanje het niet gaat redden. Die spelen gewoon 3x gelijk, waardoor Nederland en Chili doorgaan naar ronde 2. Nederland als nr 1 in de Poule en Chile mag de volgende ronde Brazilie proberen te verslaan.
Spanje gaat de leeftijd voelen, ze hebben te weinig verjongd. Tel daarbij op dat de spelers van Barca en Madrid met elkaar overhoop gaan liggen, zeker als Athletico kampioen wordt. Het wordt een fantastisch wk, waarbij het niet veel uitmaakt welke mannen Van Gaal mee neemt. Hij smeedt er toch wel een leuk team van. Hoop doet leven. Zeker na de waanzinnige overwinning van PEC tegen Ajax. Een beetje Nederland-Spanje

Ach die poule kunnen we best doorkomen. We doen nu net alsof Chili in een rijtje met Brazilie, Duitsland en Spanje hoort. De verwachtingen zijn altijd hoog bij Chili, maar ze hebben nog nooit iets gepresteerd op een Wk.
Het is een sterk collectief, dat is heel belangrijk om een constante prestatie te leveren in de competitie. Een WK draait echter om de vorm van de dag, die ene briljante ingeving en een dosis geluk. Nederland heeft met Robben, Van Persie en, naar mijn mening nog steeds, Sneijder bij uitstek spelers die uit het niets het verschil kunnen maken. Zo kansloos als iedereen denkt, zijn we nou ook weer niet.

Ik zou misschien wel de opstelling van Koeman proberen, met 5 verdedigers en( 2 diepe backs). Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar zou denk dat het een hele goede opstelling zou zijn. Mijn opstelling zou dan zijn
cillesen
wiel-vlaar-van dijk-kongolo-pieters
De jong-van Ginkel
Persie
Robben-huntelaar

waarom van ginkel, hij zit niet voor niets weer bij de selectie, is fit en heeft weer een hele goede indruk gemaakt bij jong Chelsea. Traint met allemaal toppers, is een box to box player, beter dan Fer, heeft scorend vermogen en kan heel goed controlerend spelen. Geef hem ieder geval de kans in de trainingsstage. Anders zou ik fer ee neer zetten als blijkt dat van ginkel niet fit of goed genoeg is.

21 april 2014 om 23:36

Hier ben ik wel een beetje bang dat het elftal in tweeen breekt.
Ik bedoel dat De Jong en van Ginkel met z n tweeen het niet kunnen belopen
dat van Persie Robben en Huntelaar allemaal voor de bal staan en dat de backs van de Wiel en Pieters te weinig zullen opkomen en we dus in de verdediging zullen worden gedrukt.

22 april 2014 om 14:08

Daarom juist 2diepe backs, van der wiel of Janmaat zijn daar perfect voor, andere kant blind of eventueel Buttner. Al denk ik dat Pieters verdedigend sterker is dan deze opties. Je zou eventueel een verdediger in balbezit door kunnen laten schuiven, en een man meer kunnen creëren op het middenveld. Van Ginkel kan aansluiten bij de aanvallers, dat vermogen heeft hij. Met een Robben, van persie, van Ginkel, Huntelaar, en lens/depay heb je genoeg aanvallende impulsen denk ik.

Zorg er inderdaad maar voor dat we niks tegen krijgen! Laten we maar een op z'n Duits voor het resultaat gaan! Misschien kunnen we eens met Robben op 10 gaan spelen? Daar speelde hij ook in de CL finale in de tweede helft! Beste wedstrijd van zijn leven toch?

Krul
Van der wiel
Heitinga
Vlaar
Pieters
De guzman
Nigel de Jon
Lens
Robben
Depay
Van Persie
21 april 2014 om 23:49

Voorin houdt je ze zo in ieder geval wel even bezig (de tegenstander bedoel ik).
Ik denk zowiezo dat de tegenstander wel even schrikt als ze Huntelaar Van Persie en Robben voorin zien staan. Dat zijn toch wel bekenden in het buitenland en dan allemaal in een team.

22 april 2014 om 12:03

Niet slecht inderdaad, maar ik zou als het even kon toch van Dijk of Douglas naast Vlaar zetten. Maar daar zal meneer van Gaal het wel weer niet mee eens zijn.

Aangezien van Gaal aangegeven heeft niet 433 te spelen, zou ik voor 4231 gaan. Daar kan je een leuke opstelling mee maken.

----------------------vorm-----------------
Vd wiel----vlaar----???-----van aanholt
----------------Fer-------de Jong---------
Robben----------rvp-----------lens
-----------------huntelaar---------

Volgens mij heeft Van Gaal de hele kwalificatiereeks het 4-3-3 systeem gespeeld dus hij zal dit op het WK ook gaan doen lijkt me, al zou een 4-2-3-1 met Huntelaar en Van Persie het meeste kans op succes zijn denk ik maar goed, 433 gaat t worden!

Ik deze opstelling maken we het meeste kans denk ik, de Jong voor de verdediging en Fer als Box-toBox player en Sneijder/van der Vaart als creatieve man.
Buttner is denk ik de beste linksback die we hebben en Krul is de beste keeper!
Ergens heb ik het idee dat Van Ginkel ennarsingh met hun specifieke kwaliteiten ook nog in beeld komen!

Met Depay/narsingh als invallers en Klaas Jan als joker is er best wat mogelijk in Brazillie!

Krul
van d Wiel
Vlaar
Indi
Buttner
Sneijder
De Jong
Fer
Robben
Van Persie
Lens

Van Gaal is zo koppig en zal zijn fouten nooit toegeven of van zijn standpunten wijken. Het maakt niet uit wie wat roept. Ik snap Israel volkomen, maar het wordt hoe dan ook moeilijk. Ik hoop op een wonder en dat Van Gaal het roer 180 graden omgooit, de hele eredivisie links laat liggen en een selectie smeedt van 23 man buiten Nederland. Er is in ieder geval voldoende keus:

Keepers: Krul (newcastle), Vorm (swansea), Stekelenburg (fulham), Padt (AA Gent), Waterman (karabuk)

Verdedigers: Braafheid (hoffenheim), Vlaar (aston Villa), Van Dijk (celtic), Hooiveld (southampton), Buttner ( Man U), Pieters (stoke), Donk (kasimpasa), Tiendalli (swansea), Brouwers (monchengladbach), Verhaegh (augsburg), Douglas (dinamo Moskou), Ake (chelsea), Bouhlarouz (sporting), Bacuna (aston Villa), Heitinga (fulham), Van der Wiel (psg), Maduro (paok)

Middenvelders: De Zeeuw (anderlecht), Affelay (barcelona), Van Ginkel (chelsea), De Guzman (swansea), Anita (newcastle), Augustien (swansea), Van der Vaart (hsv), Sneijder (galatasaray), Bouy (juventus), Fer (norwich), Barazite (AS Monaco), Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (AC Milan)

Aanvallers: Johua John (nordsjaelland), Dost (wolfsburg), Huntelaar (schalke), Van Persie (man U), Elia (werder), Babel (kasimpasa), Luuk de Jong (newcastle), Van Wolfswinkel (norwich), Lens (dynamo Kiev), Robben (bayern), Kuijt (fenerbahce), Ola John (benfica)

Ik ben er vast een paar vergeten, maar ik tel al 47 man waar die uit kan kiezen.

tegen spanje en chili zou ik met een verkapte 5-1-3-1 spelen. grote sterke jongens achterin, van der wiel en emanuelson over de gehele vleugels, die ook verdedigend hun werk kunnen doen. n. de jong als stoorzender op het middenveld, kan ook fer zijn die meer diepgang heeft. dan creatieve jongens om huntelaar heen, die snel kunnen counteren en naar binnen kunnen trekken als de backs opkomen.

-----------------------------cillessen------------... ------------------van dijk----vlaar---martins indi--------------
van der wiel----------n. de jong----------emanuelson
------------robben------van persie------depay------------
----------------------------huntelaar-------------...
tegen landen zoals australië zal je meer aan de bal zijn en creatief meer moeten brengen dan deze opstelling:

Cillessen
Van der Wiel
Van Dijk
Vlaar
Kongolo
N. de Jong
Fer
Robben
Van Persie
Depay
Huntelaar

Leuke selectie, maar ik denk dat we echt de verdediging letterlijk moeten versterken: Mathijssen is niet meer zo snel, maar zet hem maar voor de verdedeging als extra slot/ervaring. Zie opstelling.

Krul
Janmaat
Vlaar
van Dijk
Pieters
Mathijssen
de Jong
Fer
Sneijder
Robben
Persie

De uitdaging voor van Gaal is een juiste mix te vinden van ervaren spelers en talenten , fysieke spelers met loopvermogen en creatieve spelers , zeker omdat alleen Robben en Van Persie echt zeker zijn

Denk ook dat je naar fitheid moet kijken , maar hoe belangrijk is dan ritme , bijv Afelay , Heijtinga en van Ginkel hebben bijna niet gespeeld .

Denk aan Kongolo en Zyech die de stap vanuit jong oranje evt nog kunnen maken en hoe belangrijk is de opbouw van achteruit of moeten we kiezen voor meer fysiek met Douglas en / of V van Dijk .

Kortom nog veel besluiten te nemen door van Gaal en het is lastig want de rubriek in de vi geeft toch behoorlijk verschillende meningen in zowel opstelling als spelopvatting

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren