Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger: ‘Onze blessures, afwezigen en ons schema waren zwaarder’

Laatste update:

Liverpool lijkt voor het eerst sinds 24 jaar de landstitel weer te pakken in Engeland. Sinds de invoering van de Premier League wisten the Reds niet meer bovenaan te eindigen en dat het nu lijkt te gaan lukken mag een prestatie van formaat worden genoemd. Toch denkt Arsène Wenger dat het anders had kunnen lopen, als Arsenal onderweg minder pech en een minder volle speelkalender had gehad.

/

De Franse trainer wacht ook al jaren op de landstitel. Het ging dit seizoen geruime tijd goed, maar na een zwakkere reeks zakte Arsenal terug en namen de concurrenten het roer in handen. “Het is nog altijd spannend bovenin. Liverpool heeft het in het tweede deel van dit seizoen voortreffelijk gedaan en ik wil hun glans niet minder maken, maar ze hadden wel het voordeel dat ze zich compleet konden focussen op de competitie”, zegt Wenger.

“Als je kijkt naar onze blessures, de spelers die afwezig waren en ons zware speelschema, hadden wij het veel zwaarder dan Liverpool. We zijn Theo Walcott onderweg kwijtgeraakt, moesten Mesut Özil een tijdje missen, verloren Aaron Ramsey…”, somt Wenger op. “Het gaat er voor ons nu om dat we zo’n goed mogelijke finish inzetten. En daarna komt de bekerfinale, weer een heel ander verhaal.”

Waarom wordt Arsenal geen kampioen, dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wenger heeft ook wel gelijk wat betreft de pech maar dat neemt niet weg dat er nog wat kwalitatieve injecties nodig zijn.

21 april 2014 om 17:40

Juist omdat Wenger precies wist hoe zwaar het schema was had hij meer moeten investeren in de selectie. Maar nee hoor, de selectie zou compleet zijn met het halen van een aanvallende middenvelder zodat Cazorla lekker op de vleugel gestald mocht worden.

21 april 2014 om 17:48

Een nieuwe spits, een fatsoenlijke controleur en een back-up rechtsback had er afgelopen 12 maanden sowieso gehaald moeten worden.

21 april 2014 om 17:58

Makkelijk praten. Wat wil je doen? Nog een CMF halen omdat het programma zwaar is en er een aantal spelers in het verleden blessuregevoelig zijn gebleken? En wat als je twee Cmf's, Wilshere en Ramsey, wel fit zijn? En je daarachter ook nog Rosicky en Oxlade voor die positie hebt? Mocht er een extra speler voor die positie zijn gehaald, dan was er nu gezeur geweest dat Arsenal teveel spelers onder contract heet staan. Een speler huren hebben we gedaan, Kallstrom, die vlak na zijn komst geblesseerd raakte.

Het is zo simpel om te redeneren dat Wenger meer in zijn selectie had moeten steken. Reëel gezien heeft Arsenal gewoon teveel teveel pech gehad waar Wenger onmogelijk op had kunnen anticiperen. En het schema was belachelijk. De Engelse Bond wist dat Arsenal de volgende ronde CL waarschijnlijk zou halen, maar in de periode van de wedstrijden tegen Bayern plannen ze alle wedstrijden tegen de top 6 én een bekerwedstrijd. Als je dan pech hebt met blessures, dan wordt zo'n programma te zwaar.

Dit zijn geen excuses waarom we de landstitel niet pakken. Gezien onze selectie lopen we gewoon achter op City en Chelsea, en Liverpool in deze vorm. Het is heel knap hoe Arsenal de eerste helft van de competitie heeft gepresteerd. Solide verdediging (voor het eerst in jaren) en aanvallend sterk. Maar vanaf het moment dat Walcott uitviel voelde je al dat er een mindere periode aan zou komen. Helaas heeft Arsenal niet kunnen stunten dit jaar, leuk dat Liverpool dit (waarschijnlijk) wel kan.

21 april 2014 om 17:59

Had het niet beter kunnen zeggen. Het is waar dat het feit dat Liverpool niet in Europa actief was een belangrijka factor heeft gespeeld, maar voor Wenger is het niet als excuus te gebruiken dat hij een zwaarder speelschema had.

21 april 2014 om 18:08

Dat The Ox en Rosiscky 2x als CDM hebben gespeeld betekend niet dat zij dat kunnen of voor die positie geschikt zijn. Dat is de fout die Wenger maakt en jij gaat hem blind achterna. Die spelers horen daar niet eens te spelen en speelden daar omdat er niemand anders was toen. Het is gewoon ongelovelijk dom om geen goede CDM te halen als je er maar 1 in je hele selectie hebt, Flamini. Wenger heeft gewoon fouten gemaakt en mag van mij onder hand wel een keer weg. Is te lang bij deze club en de laatste jaren gaat het niet goed.

Arsenal moet in mijn ogen een nieuwe stap zetten met een nieuwe manager want met deze man is er niks meer te behalen. Zijn visie spreekt tegenwoordig niks meer uit en Arsenal is onder hand de loser club uit Engeland geworden, ik weet niet of je daar blij mee wordt.

21 april 2014 om 18:59

Inderdaad, het is maar dat sagna vrijwel het gehele seizoen fit is gebleven. Ik verwacht minimaal nog een spits en een sterke cvm.

21 april 2014 om 19:58

Nee, kwaliteit halen, het budget is er dus wat houdt Wenger tegen om echt te gaan spenderen? Bender, Clyne en Jovetic hadden allen bijvoorbeeld al gekund.

21 april 2014 om 20:16

Jovetic, die heeft idd laten zien dat het een gemiste kans is.

Wenger's woorden worden weer compleet uit context gehaald door vz, chapeau. Desalniettemin vind ik het jammer dat hij deze opmerkingen gemaakt heeft, niet nodig. Dan had hij er aan toe moeten voegen dat het overduidelijk is dat je slecht presteert als een bepalende speler uitvalt. Zie Hazard en Touré.

21 april 2014 om 20:53

Jovetic is lang geblesseerd geweest, ik durf te stellen dat hij zich nog wel ruimschoots gaat bewijzen. Hetzelfde geldt voor Lamela bij Spurs.

22 april 2014 om 01:47

Jaar in, jaar uit te veel blessures.. Dat is toch zeker geen pech meer?

21 april 2014 om 17:40

Die pech heeft Arsenal ook wel over zichzelf afgeroepen. Özil die zich nog moest aanpassen aan de fysieke Premier League, Ramsey die eindelijk weer eens fit was en Wilshere die al jaren sukkelt met blessures. Die kan je geen 50 wedstrijden per seizoen laten spelen. Arsenal moet inderdaad nog flink wat kopen om de druk bij de huidige basiself weg te halen.

21 april 2014 om 17:48

Ja natuurlijk , maar Wenger bedoelt dat je met wat meer geluk een veel beter seizoen had kunnen draaien. Ramsey was al fit sinds vorig jaar winter en Ozil is ook niet echt iemand die bekend staat om zijn blessures. Hoe leuk al die andere spelers ook mogen zijn, zij zijn wel de belangrijkste.

Dan alsnog had Wenger moeten inzien dat we met deze selectie veel te weinig snelheid en diepgang hadden. Een explosieve spits maakt van dit Arsenal een topploeg, dat weet ik zeker.

En het feit dat je geen topwedstrijden hebt gewonnen, Arsene.

21 april 2014 om 17:44

Precies, altijd maar excuses.
Iets meer investeren en je kan volgens seizoen mee doen om de titel.
Denk niet dat Liverpool als kanshebber getipt werd dit jaar.
Dus waarom niet Arsenal volgend jaar net versterkingen?

21 april 2014 om 17:57

ze wonnen thuis van liverpool

21 april 2014 om 18:34

Thuis ongeslagen tegen de top en gewonnen van Spurs zowel uit als thuis, te veel gelijkgespeeld en de uitwedstrijden waren inderdaad een blamage, maar als je iets komt verkondigen, vertel dan wel het hele verhaal.

21 april 2014 om 19:04

Hopelijk blijft United zevende. Moyes buiten, aanvallende trainer binnen, enkele gerichte topaankopen en de titel is een feit. Zonder die Europese wedstrijden ben je gewoon veel frisser in april en mei. In deze maanden wordt beslist wie de titel wint.

Wenger is toch een zaag. Altijd uitvluchten zoeken, als het de scheids niet is zijn het blessures. Die blessures zijn trouwens al jaren een probleem. Misschien ligt de fout wel gewoon bij Wenger en zijn trainers?

21 april 2014 om 19:11

Wenger zeurt inderdaad veel, maar ergens begrijp ik eht ook wel, ik zou ook verzuren als je project verpest wordt door de nieuwe rich kids on the block en blessures je ploegen plagen.

De medische staf heeft een shuffle nodig, en Wenger's trainingsregime is juist bekend om het fit houden van spelers, niet blesseren, ex-spelers hebben al aangegeven dat ze zo conditioned waren dat ze nauwelijks een zweetdruppel op hun voorhoofd soms voelden.

21 april 2014 om 20:56

Bij Liverpool is dit toch ook niet aan de orde

Dit is jammer van Wenger.

Ons schema was niet slechter dan van de rest.
We hadden ongelofelijk veel blessures, dat heeft ons zeker punten gekost. Maar soms waren we simpelweg belachelijk zwak.

21 april 2014 om 18:57

Met het sterkste elftal mogelijk niet

21 april 2014 om 22:40

We zijn dit seizoen enkel door Liverpool van de mat geveegd.
Die 6-0 tegen Chelsea betekende heus niet dat Chelsea beter was dan Barca in haar beste dagen.

Het was gewoon een slechte mentaliteit van Arsenal.
En als de mentaliteit niet goed zit, kan je van een vierdeklasser verliezen.
Dus sterkste elftal of niet: alles begint met mentaliteit, drang om te winnen, duels winnen, gezonde agressie...

Wenger is mijn favoriete trainer. Geniale strateeg en ik bewonder zijn beleid. Dat hij met dit soort smoesjes komt hoort er ook bij; hij is een ontzettend slecht verliezer, iets dat ik geen negatieve eigenschap vind in de topsport.

21 april 2014 om 17:42

Vroegah....inderdaad een geniale strateeg. Dit jaar helaas hard gefaald. En dan met name de top wedstrijden.

21 april 2014 om 18:02

Ik heb ook altijd sympathie gehad voor Wenger, maar tegenwoordig vind ik de benaming "geniale strateeg" niet echt meer opgaan. Tegenwoordig verbaast Wenger, zeker in de topwedstrijden, met de ene naïeve tactiek na de andere. Je zou met zijn ervaring toch verwachten dat hij inmiddels weet hoe deze wedstrijden in elkaar zitten en wat je vooral niet moet doen om een afstraffing te voorkomen. Helaas lijkt Wenger keer op keer teveel krediet te geven aan de verkeerde spelers en weigert hij in te zien waar de zwakte van zijn elftal ligt. Dit soort smoesjes die jij een ideale eigenschap vindt voor de topsport vind ik juist een kinderachtig vertoon en een stevig gebrek aan zelfkritiek.

Het doet me pijn dat ik zo'n harde woorden moet spreken over Le Professeur, maar zo ziet de realiteit er voor mij uit op dit moment.

Voordat iedereen weer begint met Wenger bashen, Mourinho zei dit ook al. Het is natuurlijk ook gewoon waar, zonder Europees voetbal heb je het in de competitie echt wel makkelijker.

Ik denk trouwens niet dat Arsenal kampioen was geworden als ze een makkelijker speelschema hadden, maar je weet het maar nooit. Als Ramsey het hele seizoen fit was geweest was Arsenal wel in de top 3 geëindigd denk ik.

21 april 2014 om 17:46

Had ze nog niet boven chelsea, city, en Liverpool zien eindigen dit haar.

Viel al weer te verwachten hoor...

Kijk nou eerst eens naar jezelf Wenger, altijd maar met je vinger naar een ander wijzen...

Ik vraag me af of Wenger nog wel de juiste trainer is voor Arsenal.jaar in jaar uit vervalt de ploeg in dezelfde fout en haakt het altijd af op het moment dat de beslissingen vallen.het lijkt wel een mentale kwestie.

Ligt het aan mij of is dit een stukje verhaal wat elk jaar weer terugkomt (of Wenger nu gelijk heeft of niet)? Lijkt wel of hij zich elk jaar weer verschuilt achter excuses, in plaats van toegeven dat Arsenal gewoon érg wisselvallig speelt.. ook mét een fitte selectie.

Nou ja Arsenal is geen armzalige club en hebben geld; als ze die nou eens goed investeren en op de posities waar ze wat nodig hebben spelers halen dan hebben ze niets te klagen bij blessures. Waarom denk je dat Utd, Chelsea en City minimaal 3 goede spitsen hebben? Die zijn toch niet dom. Arsenal heeft niet eens 1 sub-top worthy spits en daarmee red je het niet.

Je haalt Ozil, dat de beste 10 is ter wereld maar de spelers om hem heen hebben geen diepgang en ook geen scorendvermogen.. wat moet die jongen nou doen? hij kijkt naar rechts, speler komt naar de bal toe en kijkt naar links en daar gebeurt ook het zelfde. Arsenal heeft te veel van dezelfde soort spelers en daar win je helemaal niks mee. Er moet véél gebeuren bij Arsenal willen ze ooit wat voorstelen qua prijzen. Dan praat ik over de titel en/of CL want een FA cupje kunnen ze nog wel winnen ja.

Het ligt aan meerdere factoren. We hadden een zware speelschema in Februari en Maart met veel top ploegen in een paar weken. Onze beste spelers raakten geblesseerd en we waren niet goed genoeg. We hebben zwak verdedigd en in de aanval geen goede afronding gehad, maar niet getreurd. Plek 4 en FA Cup ben ik ruimschoots tevreden mee. Dan in de zomer minimaal 3 top aankopen doen en we gaan weer vol voor de titel. En wat al jaren moet gebeuren.......onderzoeken waarom wij altijd veel blessures hebben!

21 april 2014 om 17:54

Maar hoeveel jaar moeten jullie wachten op meer dan 1 topaankoop? Ik zie ook 3 zwakke plekken die ze moeten opvullen met echte top aankopen, maar het lijkt wel dat wenger te bang is om geld uit te geven of geen overtuigingskracht heeft.

Ik denk ook deze zomer maar 1 top aankoop en 2 talenten/goedkope flops

Ik denk dat Wenger hier deels gelijk heeft aan de andere kant is het natuurlijk niet normaal hoeveel blessures er waren bij Arsenal dus hij mag met zijn staf even goed achter de oren krabben waar dat aan kan liggen.
Ook denk ik dat dat de selectie van arsenal niet breed genoeg is om met de titel mee te doen dat is wel gebleken.
volgend jaar toch maar een 2 of 3 versterkingen halen dan geef ik ze meer kans op de titel.
het neemt natuurlijk niet weg dat dit een geweldige prestatie is van liverpool ondanks 'hun speelschema' dat ze het zo goed doen in premier league en dat liverpool gewoon echt de betere was dit jaar.

21 april 2014 om 19:23

Goede inhoudelijke reactie. In het interview heeft hij dit gezegd als antwoord op de vraag hoe het seizoen eruit had gezien zonder de vele blessures. Hij vertelde gewoon wat er gebeurd was en heeft echt niet gezegd dat ze anders 1e waren geworden. Had hij dan moeten zeggen niet over het seizoen te willen praten omdat het verkeerd uitgelegd kan worden? Hij heeft niets verkeerds gezegd en zelfs geen afbreuk willen doen over de prestaties van Liverpool. Hier op VZ zijn er altijd weer van die azijnzeikerds die op Wenger willen afgeven. Bah.

21 april 2014 om 20:07

ik snap jou reactie niet helemaal want ik zie in mijn reactie niet zozeer na voren komen dat ik wengers reactie bekritiseer.
ik geef alleen een reactie waaraan het zou kunnen liggen en zeik wenger hier niet af.
Wenger vind ik een prima manager en vind zijn filosofie geweldig.
maar dat er azijnpissers zijn die wenger afzeiken is misschien ook wel omdat hij wel vaak naar redenen zoekt in een vorig artikel op VZ stond ook al dat wenger gezegd zou hebben dat hij dacht aan complot tegen arsenal.

21 april 2014 om 21:00

Ik vond jouw reactie juist goed, zoals in mijn eerste zin staat

Ach Wenger, je hebt de afgelopen twee transferperiodes kunnen uitgeven en kunnen kopen. Als je dan niet gericht te werk gaat dan krijg je problemen. Ook had je als Arsenal zijnde een vele bredere selectie dan dat Liverpool heeft. Liverpool heeft dit seizoen net als Arsenal ook enorm veel last gehad van blessure's, misschien staat Arsenal bovenaan in die injuryleague. Maar dat neemt niet weg dat Liverpool ook Johnson, Skrtel, Agger, Sakho, Enrique, Gerrard, Lucas, Allen, Coutinho en Sturridge heeft moeten missen door blessures.

Het schema was natuurlijk zwaarder, maar de spirit van het team heeft Arsenal uiteindelijk de das om gedaan. Weinig passie, arbeid en drang naar de driepunter.

21 april 2014 om 17:50

Je brengt het allemaal erg ongenuanceerd. Gerrard Coutinho en Sturridge zijn allemaal in niet beslissende periodes relatief kort geblesseerd geweest.

Onze Suarez dit seizoen, Ramsey, haakt opeens maanden af.

21 april 2014 om 17:54

Gerrard en Sturridge tegen City en Chelsea, Coutinho niet fit tegen Arsenal

Sakho, Aspas, Sturridge en Enrique waren allemaal tegelijk geblesseerd.

21 april 2014 om 18:00

Johnson ook lange tijd....

On vp10arsenal..... Met ramsey waren jullie kampioen geworden? denk het niet...en het feit dat er al zoveel geblesseerd raken is ook geen toeval.

21 april 2014 om 18:14

Liverpool heeft niet 1 periode gehad waar het Suarez, Studge en Gerrard mistte. Arsenal wel met Ramsey, Ozil en Wilshere.

De vergelijking loopt spaak.

21 april 2014 om 17:51

Frankie het feit dat LFC kampioen gaat worden betekend niet dat je onzin uit mag gaan kramen he? Blessures van de Skrtel, Agger en Sakho maakt Pool niet veel uit zolang er maar 2 fit zijn, Flanagan was wonder van het jaar waardoor die backs opgevangen konden worden, Henderson, Sterling en Suarez zijn altijd fit geweest. Alleen wat gedoe met Sturridge en Coutinho is hinderlijk geweest, maar dat was allemaal relatief kort.

Walcott hele jaar eruit, Ozil tijdens de beslissende maanden, onze speler van het seizoen voor 4 maanden, Wilshere voor lange tijd, Ox het hele eerste seizoen. Laatst hadden we 10 blessures tegelijkertijd.

Neemt niet weg dat het Wengers eigen domme schuld is, maar dat is een hele andere discussie.

21 april 2014 om 18:03

Die blessures maken natuurlijk wel een verschil. Stel je voor dat je 30 wedstrijden achter elkaar met vier dezelfde verdedigers kan spelen.. dan had je meer vastigheid gehad en dan had je ook minder tegendoelpunten gehad. Een goed voorbeeld daarvan was vorig jaar, toen werd er het gehele seizoen met Johnson - Skrtel/carra - Agger - Enrique gespeeld. In dat seizoen was Agger de verdediger met de meeste cleansheets.

Verder heeft Liverpool welgeteld vier controlerende middenvelders, er was een periode in het seizoen dat allene Gerrard en Henderson opgesteld konden worden. Dat was welgeteld op het moment dat de Merseyside derby gespeeld moest worden. Verder is er een serie van anderhalve maand geweest waar Rodgers met de verdediging: Flanagan - Skrtel - Toure - Cissokho heeft moeten spelen. Het is gewoon zo dat Arsenal niet de enige is die getroffen is door blessures. Liverpool heeft alleen geluk dat zowel Suarez als Gerrard het grotendeel van de wedstrijden heeft kunnen spelen.

21 april 2014 om 18:03

Jij vind Ox en wilshere zo bepalend dit seizoen? ik vind ze vrij tegen vallen en ze net zo belangrijk als het wegvallen van Johnson, Enrique, Sakho.

Ramsey is het grote verlies, maar in het 1e half jaar zijn wij Sturridge of Suarez samen net zo lang kwijt geweest.

21 april 2014 om 18:27

Wilshere was zeker wel bepalend in bepaalde wedstrijden (wba en marseille ome r twee op te noemen, na de winterstop duidelijk de beste man tegen Cardiff City). Je kunt hem echt niet vergelijken met een Johnson, enrique of Sakho. Wel met een Agger, maar die zit tegenwoordig op de bank jammer genoeg.

Ox was de helft van het seizoen geblesseerd.

Je hebt het over Studge en Suarez samen, maar beiden nooit tegelijkertijd. Ramsey was het focal point van de ploeg, als je die dan ruim 3 maanden moet missen, tja, dan kan het goed fout lopen.

21 april 2014 om 17:53

Liverpool heeft significant minder last gehad van blessures van Arsenal hoor. Podolski, Chamberlain, Ramsey allen 4 maanden moeten missen, Walcott heeft maar een half seizoen kunnen meespelen, Ozil die er in totaal 1-2 maanden heeft uitgelegen, Wilshere in totaal wel weer een dikke 2 maanden en dan zwijg ik nog maar over onze blessure koning Diaby

"het schema was natuurlijk zwaarder, maar de spirit van het team heeft Arsenal uiteindelijk de das om gedaan. Weinig passie, arbeid en drang naar de driepunter."

De spirit was inderdaad minder maar dat kwam vooral doordat de resultaten uitblijven en dit werd veroorzaakt door de blessures.. Die blessures werden voor een groot deel veroorzaakt door de snelle opeenvolging van matchen in de Engelse competities en de CL dus je kan het verband wel zien denk ik

Wenger had inderdaad nog een verdedigende middenvelder moeten aantrekken voor de balans op het middenveld te bewaren, hopelijk gebeurd dit komende zomer. Met een verdedigende middenvelder en een goede spits zijn we gewoon titelkandidaat

21 april 2014 om 18:09

En hoe lang moest Suárez niet op de tribune plaatsnemen vanwege de schorsing van vorig jaar? Leuk die excuusjes van Wenger altijd.

21 april 2014 om 18:15

5 wedstrijden, Ramsey mistte bijna de helft van het seizoen, Ozil 6 potjes en Wilshere een paar maanden.

21 april 2014 om 18:20

Nee hoor, blessures deden ons de das om, maar na zoveel jaren blessureleed moet je dat incalculeren.

We missen een topper in de aanval maar dat compenseerde we met dynamische middenvelders. Al het spel kwam vanuit het middenveld en daar vielen de meeste blessures. Arsenal zonder middenveld is als Liverpool zonder aanval.

Liverpool wint iedere wedstrijd op power. Dat kan omdat ze maar 1x per week speelden. Er zit totaal geen stabiliteit in dit Liverpool, ze kunnen geen wedstrijden controleren. Maar, dat hoefden ze niet vanwege de fitheid van de sterspelers en het constant volledig kunnen herstellen en uitrusten.

Welke defensie jullie ook spelen, jullie krijgen ontzettend veel tegengoals.

Volgend jaar moet er een hoop gebeuren bij Liverpool willen ze dit niveau in de competitie blijven volhouden.

21 april 2014 om 18:49

Ze kunnen geen topwedstrijden controleren? Er zit geen stabiliteit in dit team? Hoeveel onzin kun je schrijven zeg..

United, Everton, Arsenal en Tottenham zijn alle aardig gedomineerd/gecontroleerd als ik mij niet vergis. Verder is Liverpool tegen City ook de betere geweest. En geen stabiliteit? Als je in 2014 ongeslagen bent in de PL dan doe je toch wel iets goed.

In principe hoeft er geen hoop te gebeuren, er moet alleen doorgeselecteerd worden. Ook moet de selectie verbreed worden. Maar dat komt wel goed met de terugkomst van diverse spelers.

21 april 2014 om 19:23

Het is uiteindelijk ook gewoon aan de trainer om met blessures alsnog een winnend team neer te zetten.

Verander de opstelling, je tactiek, doe aankopen, huur spelers, breng jeugdspelers in...doe wat.
Je kunt niet 8 jaar lang aan het begin van het seizoen zeggen dat je geen aankopen nodig hebt om aan het eind weer te verkondigen dat je vanwege blessures ed. een teleurstellend seizoen hebt gehad.

Dat excuus over speelschema is helemaal sneu. United begon met wedstrijden tegen City, Liverpool, Chelsea...dan start je ook niet bepaald lekker

21 april 2014 om 20:02

Threelions

De excuses beginnen langzamerhand op te raken, Rodgers heeft dit seizoen kei hard aangetoond dat het ook zonder enorm hard te spenderen kan. Jeugd de kans geven kan en aanvallend voetbal spelen kan.

Tactisch is Wenger door Mourinho, Martinez en Rodgers afgetroefd. Tegen Mourinho is misschien nog wel acceptabel, maar tegen Martinez en Rodgers? Twee coaches die nog maar een paar jaar op topniveau actief zijn en niet de ervaring hebben die Wenger heeft..

Hoeveel respect ik ook voor Wenger heb, het is tijd dat er bij Arsenal iets gaat veranderen. Een nieuwe trainer, of de durf om echt eens gericht te gaan investeren.

21 april 2014 om 20:18

Dat excuus is idd niet de beste manier. Maar hij heeft het alleen over het verschil in wedstrijden/rustdagen tussen Arsenal en Liverpool dus je argument over Utd kan weg.

Geen pech. He hebt een goede basiself maar een slechte bank. Je speelt 60 wedstrijden per jaar als je in alle fronten mee wilt doen. Dat red je niet met zon kleine selectie waar top is gemixt met flop. En doe wat aan je medische staf. Elke jaar zelfde verhaal met al die blessures.

Want LFC had geen blessures en schorsingen. Wat een slap argument. Mcfc heeft ook een veel zwaarder programma dan Lfc, maar hun doen het wel goed.

En de reistijden waren gunstiger, de cornervlaggen langer, de shirts getailleerder, de windrichting was ongunstig...

Elk jaar hetzelfde gezever. Liverpool heeft het fantastisch gedaan tot nog toe en Arsenal heeft gewoon niet de selectie om in èlke competitie om de hoofdprijzen mee te doen! Als je van tevoren weet dat je een superzwaar programma krijgt, dan moet je daar rekening mee houden! Dat is ook onderdeel van topvoetbal!

Arsenal heeft een leuke basis, maar bij blessures, schorsingen en een zwaar programma, missen ze gewoon een brede selectie. Wenger haalt meestal wel het maximale uit zijn ploeg Vind hem toch een van de betere trainers op het gebied van aantrekkelijk voetbal.

Wenger laat hier zichzelf wel kennen hoor.

Wat Arsenal punten heeft gekost is de spits, mentaliteit in topwedstrijden en soms in de wedstrijden een compleet verkeerde tactiek. Het is geen toeval dat Arsenal in veel topwedstrijden met grote cijfers onderuit zijn gegaan.

2x van Liverpool gewonnen en tottenham hoor ik mensen zeggen, maar what about the others? City, Chelsea, Man utd, Everton?

Wenger zijn fout als je het mij vraagt

21 april 2014 om 18:12

We hebben in de uitwedstrijden gefaald, thuis is geen probleem, daar hebben we geen topper verloren.

Ik zeg gedeelte wenger fout en gedeelte fout van de spelers in uit wedstrijden en vooral bij het omschakeling, waarbij niet snel reageert word. En Arteta moet vervangen worden

Wenger heeft een punt. Echte al die blessures komen ergens vandaan en het is niet het eerste jaar dat dit gebeurd. Daarbij missen zij kwaliteit achterin en voorin, het middenveld is prima bezet en er zijn goede opties bij blessures en schorsingen. Maar die lange Duitser de linksback en de keeper blijven zwak. Voorin ben ik niet zo groot fan van Walcot. Is een voetballer van alles of niks en te vaak niks. Giroud een spits scoort maar er is geen backupp en de absolute top is het ook niet. Podolski leuk doet zijn best maar geen speler waardoor je kampioen kan worden in mijn ogen. Hij moet aankopen doen om de kwaliteit te verhogen en de selectie te verbreden. Ben benieuwd wat hij gaat doen in de zomer.

Wenger heeft wel weer gelijk, doordeweeks spelen tegen topploegen als Napoli, Bayern en Dortmund vreet energie. Liverpool heeft dit jaar een zeer groot voordeel gehad in de titelrace door niet Europees te spelen en vroeg uit de bekertoernooien te zijn geknikkerd, in tegenstelling tot Arsenal, Chelsea en City. Met Europees voetbal waren ze absoluut geen koploper geweest, zeker met hun niet al te brede selectie.

Echter, Wenger zou er niet over moeten klagen. Blessures, volle speelschema's, het hoort er gewoon allemaal bij. Mourinho en Pellegrini zeuren hier niet over. Nu komt ie weer over als een slecht verliezer.

Ach Wenger, je hoeft je niet uit te leggen aan de arsenal fans, wij zijn al blij dat je der weer bij was dit seizoen en dat we weer konden genieten van je geniale voetbal!
Ook al winnen we de FA cup niet is dit dan nog steeds een goed jaar geweest (eerst zouden we niet eens in de top 4 eindigen volgens velen, en dan ook nog niet eens de groepsfase overleven van de CL met Marseille/dortmund/napoli om er alsnog een ronde verder tegen 1 van de beste 2 teams op dit moment de verliezen met maar 1 goal verschil.)

Ik hoop dat je der volgend seizoen weer bij bent en dat je ons weer verast met een mooie aankoop!

In Arsène we trust!

En daar gaan we weer, weer het verongelijkte manneke uithangen.. Wat een sneue vertoning iedere keer, investeer is een keer in echte versterkingen voor je verdediging en aanval, en hou op met het aantrekken van "talenten". Zeuren over het missen van prijzen terwijl het z'n eigen schuld is.. Je wint met talenten niet de premier L.

21 april 2014 om 19:33

Enige sneue vertoning is jouw reactie, pppffff wordt hier zo moe van. Zeuren doet hij niet. Luister eerst maar eens zijn interview voordat je een reactie plaatst.

21 april 2014 om 21:02

Ik luister er iedere keer naar, als hij verliest of het zit een keer tegen dan begint hij met zeuren en zeiken over de FA, scheidsrechters, speelschema en het feit dat er blessures zijn.. Als hij nou gewoon sterk inkoopt ipv "talenten" dan doet hij een X serieus mee.. Het is gewoon een grote jankerd

21 april 2014 om 21:05

Dan kun je of geen Engels, of je je kletst maar wat. Tip: luister op Arsenal.com naar al zijn interviews.
Bovendien zeurt of zeikt hij nooit over scheidsrechters. Dan ken ik wel andere trainers (ik zal geen namen noemen).
Als je hem dan nog een jankerd vindt dan heb jij gewoon iets tegen hem of tegen de club en ben je absoluut voor geen rede vatbaar.

Arsenal mist gewoon kwaliteit in de selectie. Zowel achterin, verdedigend middenveld en aanvallend missen ze kwaliteit. Ieder jaar is het weer hetzelfde liedje bij Arsenal. Heel leuk dat je Ozil hebt gehaald, maar je hebt genoeg aanvallende middenvelders rondlopen. Heel leuk dat iedereen kan combineren, maar het heeft weinig zin als je overlopen wordt door topclubs, zoals tegen Chelsea. Zelfs als iedereen fit is en Arsenal staat met de beste 11 op het veld, worden ze alsnog overlopen door een gebrek aan vechtlust en passie. Ze hebben types als Materazzi en Gattuso nodig.

Ja wenger. Wie zegt dat je een amateur reserve bank moet hebben? In de afgelopen 10 jaar is het zeker voor het eerst voorgekomen dat arsenal 2 a 3 basisspelers kwijt zijn door blessures? Schei toch uit. Het is gewoon je onkunde. Spelers als arteta, bendtner etc. selecteren. Succes!

Ik denk eerlijk gezegd dat Arsenal tot het einde had meegestreden mits Ramsey er niet zo lang uit had gezeten. Die pandoering op Liverpool, Chelsea en Everton hadden deels ook te maken door het missen van zowel Ramsey als Wilshere (ozil ook bij de latere twee, viel wel door de mand tegen Lfc).

LFC zal verdiend kampioen worden, maar ik herinner mij wel hun eigen fans hier op VZ verkondigen dat ze het makkelijk hadden qua schema (omtrent europa en de uitschakelingen in de twee cups).

Chelsea, Arsenal en City speelden doorgaans 3 wedstrijden in 7 tot 8 dagen, waar Liverpool het met 1 per week deed. neemt niet weg dat hun prestatie fantastisch is, maar Wenger verkondigt hier zeker geen onwaarheden. Hij zeurt, dat is duidelijk, maar hij zit er niet naast.

21 april 2014 om 19:34

Hij zeurde niet maar ga enkel antwoord op een vraag. Kon moeilijk niets zeggen....

21 april 2014 om 20:18

Nee, maar het komt over als zeuren. het hoeft niet expliciet te zijn natuurlijk.

21 april 2014 om 21:03

weet JE, IK Luister Naar AL Zijn Interviews EN Vindt HEM Altijd Heel Redelijk Overkomen. (caps lock aan). Vandaar mijn reactie...

21 april 2014 om 21:11

Hij is zeker redelijk, maar hoe hij het nu aankaart aan het einde van het seizoen is niet echt slim. Het komt gewoon aan als gezeur. Ik hou van de man, maar hij heeft ook zijn gebreken

Ik vergeef je voor de Caps lock trouwens, ik maak zelf vele typfouten.

21 april 2014 om 21:48

Daar zit het hem in, hij kaart het niet aan maar geeft antwoord op een vraag tijdens een interview. Maar goed, dat ze de laatste wedstrijden maar mogen winnen en aankopen gaan doen voor in de breedte van de selectie want daar schort het aan (vind ik) :

Liverpool heeft ook Suárez 7 wedstrijden moeten missen, Sturridge is iets van anderhalve maand uit geweest, Flannagan een maand, Coutinho 1,5 maand, Gerrard een maand, Allen 2 maanden, Agger een maand, Sakho bijna 3 maanden, Lucas 2 maanden en José Enrique is er nog altijd uit sinds november. Waarom kunnen zij wel meedoen voor het kampioenschap met zoveel blessures dan? Irritant dat verzinnen van smoesjes als dit...

21 april 2014 om 18:22

Lol, omdat jullie maar 41 wedstrijden spelen en wij 55? Sowieso heeft geen enkel team vergelijkbaar veel blessures als arsenal. Utd en tottenham hebben het ook zwaar gehad.

21 april 2014 om 18:40

Er is geen 'jullie' in deze hoor... Ik heb bovendien net al genoeg blessures van Liverpool opgenoemd, dus blijkbaar kun je met minder wedstrijden ongeveer net zoveel blessures hebben. Het is natuurlijk überhaupt lachwekkend om eerst prijzen te willen winnen en dan als je meer wedstrijden moet spelen om daar eventueel te komen, dat als excuus gaat aandragen waarom je niet weet te presteren op de belangrijke momenten.

21 april 2014 om 19:14

Met andere woorden, je meoet de oorzaak achter het falen negeren omdat je gefaald hebt?

De FA Cup is in zicht, en waarschijnlijk was de PL ook mogelijk geweest zonder die blessures, dat ziet bijna iedereen die de PL dit seizoen een beetje volgde, voordat Ramsey geblesseerd raakte stond Arsenal fier op kop. Dan leg je toch snel een verband...

Ik blijf volhouden dat als Arsenal in plaats van Özil een goede aanvaller en controleur gehaald had dat ze in ieder geval langer om het kampioenschap mee hadden gedaan. Özil staat synoniem aan Arsenal het oogt heel mooi en bij vlagen ook gecombineerd met zeldzame klasse, maar in de topwedstrijden komen ze beiden tekort.

Ch hebben we hem weer, hij faalt elk jaar, altijd dezelfde smoes, beter haal arsenal een andere coach

Tactisch gezien heeft Arsenal gewoon gefaald. Zonder vleugelspelers(diepgang) en een trage spits die alleen intikkertjes kan scoren is het gewoon onmogelijk om van grotere teams te winnen. Tegen de kleinere teams lukt het meestal wel om er door het midden heen te combineren, maar tegen teams als chelsea en city is dat onbegonnen werk. Bovendien heeft Arsenal wel zowat alle wedstrijden gewonnen van de mindere teams maar dit was vooral te danken aan de enorme efficiëntie waarin Arsenal scoorde. Dit is ook terug te zoen aan het doelsaldo van Arsenal.

Ik twijfel in ieder geval of Wenger nog wel de juiste man is, maar er moet in ieder geval een nieuwe spits of voor meer diepgang gezorgd worden zodat Giroud en met name Ozil beter zal renderen.

22 april 2014 om 02:08

Misschien Bruma van Galatasaray overnemen?

Mooi dat Wenger zich weer probeert in te denken voor weer een falend seizoen. Arsenal moet nu maar inzien dat ze met Wenger aan het roer nooit hoger dan middenklasse zullen komen. Dat Arsenal een tijd eerste heeft gestaan heeft gewoon puur te maken gehad met een aantal middelmatige spelers die boven hun kunnen uit schoten. Toen dat voorbij was viel Arsenal gewoon vies tegen en werden ze zoals altijd afgeslacht door de echte top.

21 april 2014 om 21:11

Beetje zoals United dus?

lekker makkelijk iedereen nalullen maar je vergeet het financiele verhaal erbij te vermelden.

21 april 2014 om 23:46

United wordt volgend jaar gewoon weer kampioen en Arsenal zal uiteindelijk weer niet investeren ondanks dat ze het geld hebben. Volgend jaar is het met geluk top 4 zoals afgelopen 9 jaar en die FA cup gaan jullie ook niet winnen

21 april 2014 om 23:52

Waar kan ik die glazen bol kopen? Verkopen ze die ook bij de United Summer sale?

Man man, zo verzuurd. Niet normaal.

22 april 2014 om 00:01

Nee met Moyes hebben ze hun toekomst al vergooid, die glazen bol willen ze houden.

Arsenal deed gewoon mee om de titel toen Ramsey, Wilshere en Ozil meespeelden op het middenveld. Volgens mij is meneer Simons vergeten dat Arsenal Liverpool thuis helemaal haad weggespeeld. HEt is gewoon typisch Arsenal dat haar topspelers utigebrand raken en/of gevizeerd worden door verdedigers en daardoor geblesseerd hadden. Anders had Arsenal nu gewoon 1ste gestaan.

Koop in de winter dan spelers Wenger, zielig mannetje is het toch ook om excuses te zoeken. Je hebt het voor jezelf en voor ons vern*kt Wenger, geef dat gewoon eens toe. Geef eens toe dat je al 8 jaar elke keer op dezelfde manier aan het falen bent en dat je dat wel best vindt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren