Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald Koeman: ‘Wat een schande voor het voetbal in Nederland!’

Laatste update:
/

Ronald Koeman heeft geen goed woord over voor de supporters van Ajax die er zondagavond voor zorgden dat de bekerfinale tussen PEC Zwolle en Ajax (5-1) tijdelijk werd stilgelegd. Al direct na het begin van de wedstrijd gooiden fans van Ajax veel vuurwerk en rookbommen op het veld, ook al stond Kenneth Vermeer daar dichtbij. Scheidsrechter Bas Nijhuis legde het duel in de vierde minuut stil nadat fans van Ajax wederom vuurwerk op het veld hadden gegooid.

Nadat beide elftallen bijna een half uur in de kleedkamer hadden gezeten, werd het duel weer hervat. "Wat een schande voor het voetbal in Nederland! Dat noemen zich supporters, tolerantie in ons land ten top! Hoe kun je gestraft worden door je eigen noemende supporters?", vroeg Koeman zich op zijn Twitter-account af.

Ook Frank de Boer geen goed woord over voor het vuurwerk. "Een schandalige actie." Het kwam Ajax bovendien slecht uit. "Bij PEC konden ze daardoor even de koppen bij elkaar steken. Ik heb afschuwelijke supporters gezien en een afschuwelijk Ajax."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik voel een mea culpa aankomen die de komende weken aan zal houden over de supporters van Ajax. Ook de discussie over het wel of niet toelaten van supporters tijdens klassiekers zal weer oplaaien.

Er is over gepraat, niemand keurt het goed. Laat die jongens opgespoord worden, schade verhalen op die supporters en geef ze een stadionverbod. Echter laat dit wel in stilte gebeuren, zonder dat dit incident in elk programma / topic of krantenbericht weer terug komt. Is nergens goed voor.

20 april 2014 om 23:17

Denk je dat er na vandaag nog discussie is over het eventueel toelaten van uitpubliek bij de Klassieker? Ik denk dat de kans op uitsupporters bij Klassiekers vandaag definitief verkeken is. Kan me niet voorstellen dat de burgemeester het ook maar zal overwegen om nog ajax-supporters in Rotterdam toe te laten.

20 april 2014 om 23:25

Denk je nou echt dat dit supporters zijn?! En al helemáál geen Ajax-supporters! Je zou nog eerder denken dat ze voor pec waren vandaag. Zonde. Dit zegt niks over de Ajax-supporters in z'n algemeenheid. Alleen iets over de randebielen die elke keer weet t stadion in komen

20 april 2014 om 23:29

Dan wordt het tijd dat de echts supporters opstaan en deze idioten (ik neem aan minderheid) eens opruimt. Of intern vanuit de supporters, of vanuit de club moet het toch mogelijk zijn deze idioten te weren...of zitten deze elke week in de Arena?

En vandaag was het er niet één het waren er een boel...en had ook het idee dat het hele vak erachter stond.

20 april 2014 om 23:38

Het is gewoon dom. Ze begrijpen niet wat ze doen. Het komt natuurlijk ook heel leuk over hè, beetje vuurwerk, beetje provoceren. Laten zien dat we harden gasten zijn bij Ajax. Maar als je daar in in doorslaat (heftig vuurwerk op het gras) beseffen sommige niet dat je in je eigen schoenen schiet. Ik vind dat Ajax zelf actie moet ondernemen. Denk namelijk maar niet dat ze luisteren naar naar een paar import supporters die lekker onderaan de tweede ring "zitten"

21 april 2014 om 00:18

Het komt niet alleen van Ajax. Feyenoord supporters verpesten het net zo goed. Om te rellen. Elke keer gebeurd er wel iets tussen de 2 supportersgroepen. Maar wat er vandaag gebeurd is slaat ook nergens op. Het veld heeft flinke schade opgelopen.

21 april 2014 om 00:32

Ik heb er absoluut geen problemen mee om alle hooligans over 1 kam te scheren

21 april 2014 om 00:57

Mee eens. Btw was je niet de gene die hier paar dagen geleden riep dat ajax ruim zou winnen haha

21 april 2014 om 05:01

Nope, maar ging natuurlijk wel uit van winst. Netzoals iedereen, behalve de 22 man op het veld

20 april 2014 om 23:18

Welkom in Nederland.
Bij Feyenoord word alles wat supporters doen onder een vergrootglas gelegd, dus mogen ze in dit geval ook wel eens doen.
Aanpakken die hersenloze figuren

21 april 2014 om 00:32

@ 14fer14

Bij Ajax word net zo goed alles onder een vergroot glas gelegd, al ben ik het ermee eens dat het voetbal nu echt eens opgeschoond moet worden.

20 april 2014 om 23:49

Los van het feit dat het in stilte moet gebeuren, dat gaat namelijk niet meer, moet het ook weer niet zo zijn dat dit gedrag beloond moet worden. Nu kun je wel zeggen dat iedereen het afkeurt. Maar zoals Jan Mulder terecht al opmerkte (eveneens mij al eerder ook opgevallen): iedereen erom heen joelde en juichte daarom. Dat noem ik geen afkeuren, dat noem ik niet van schande spreken. En dan heb je het in één keer over 100-en supporters tegelijk als het er al geen duizend waren. Wat is de norm die je stelt aan het woordje kleine groep. Versta je daaronder een percentage (1% heb ik al voorbij zien komen)?

Stel Ajax heeft 5 miljoen supporters. In die zin mogen per seizoen 50 duizend supporters de club kwaad doen zonder dat men het heeft over een grote groep supporters. Of gaan we een stadion grootte / supportersgrootte rekenen dat op dat moment bij de wedstrijd is? In het geval van vandaag zouden dan maximaal 100 supporters zich mogen misdragen wil je het over 1% blijven hebben. En misdragen deden er een paar, maar goedkeuren / erom lachen vind ik in dit geval net zo fout. Dan ben je het met de actie eens en had het net zo goed diegene kunnen zijn. In dat geval zit Ajax vandaag al over de 1% heen en zou je eerder van 5 - 10% kunnen spreken.

Als 10% van je supporters op dat moment de fout in gaat, vind ik dat niet een klein clubje dat het verpest voor de rest maar een grote groep.

En juist in dat kader is het terecht dat de media het aan gaat halen en dat er niet gesproken wordt over een enkeling. Ook het feit dat de uitsupporters worden toegelaten kan de prullenbak in. Juist nu in de winter is besloten om een gedegen plan op te zetten hoe dat volgend seizoen eindelijk weer kan, gebeurt er dit. En laten we met ons allen één ding goed in de oren knopen:

Het is dit keer niet de schuld van Feyenoord maar zeker de schuld van de Ajax aanhang. En nee dan heb ik het niet alleen over deze avond. Het was dat alle Ajax supporters bij elkaar zaten en er camera's op gericht waren (hoe dom kan je zijn) maar ook om de andere incidenten. Ik noem een Celtic uit en thuis. Ik noem een Cambuur thuis. Rond AC Milan ook al problemen. En dan nog de kleine dingen erbij meegenomen.

Ik denk niet dat de burgemeester het op dit moment aan zou durven om volgend seizoen Ajax supporters te willen ontvangen in De Kuip op basis wat de Ajax supporters dit seizoen hebben laten zien. Arno Vermeulen sloeg de spijker op zijn kop: de Ajax Hooligans zijn teruggekeerd dit seizoen, net nu je denkt dat het rustiger is geworden. Waar het overgrotedeel van Feyenoord de rug is toegekeerd (qua Hooligans sinds de maasgebouw) en waar de aanhang van Ado den Haag zich rustiger is gaan houden laait het in Amsterdam juist op.

En ik zeg niet dat bij deze iedere Ajacied een hooligan is, zeker niet. Maar de groep is inmiddels zo groot geworden dit seizoen dat het moeilijk is de goede eruit te pikken omdat iedere goede ook een slechte kan zijn bij wijze van spreke. En zolang de slechte niet worden aangepakt, mede door de groede, zal de kans 1 op de 10 kunnen blijven die zich slecht gedraagt. En ja dat is een vrij grote kans. Nogmaals niet iedere Ajacied is slecht, zeker niet, maar de groep is nu te groot geworden dat er maatregelen getroffen moet worden. En een maatregel is geen boete van 80 duizend euro. Dat is te klein. Er is genoeg gebeurd om een forsere straf uit te delen. Wat die straf is? Dat laten we maar aan de Knvb over, maar ik hoop bij deze ook dat die niet al te mild zou zijn.

20 april 2014 om 23:57

Als die straf dan maar niet ten kosten gaat van de club zelf, dus de andere supporters die wel normaal zijn

21 april 2014 om 00:09

Het feit is dat de straf juist al wel ten koste gaat van die supporters. Geen uitsupporters bij de klassieker, het zou gek zijn als dat wel zo is. Veiligheid is niet gegarandeerd en de relschoppers vermenigvuldigen zich. Ook vanuit Feyenoord kant kan er wraak opkomen, dus ook daar leeft de angst voor. De supporters die over het algemeen via een uitkaart een wedstrijd bezoeken, zijn over het algemeen de normale supporters. Maar er kan zoveel gebeuren dat ze dat liever niet toelaten.

Bovendien, helaas voor de Ajacieden onder ons, is er teveel gebeurd dit seizoen. Teveel incidenten waardoor je je afvraagt of je van een incident of van een probleem moet spreken. Helaas, zeg het niet graag, maar ik neig echt naar het spreken van een probleem. En een probleem moet groots aangepakt worden. Incidenten zijn min of meer te verwaarlozen, problemen niet.

21 april 2014 om 00:25

Het is inderdaad een gigantisch probleem, al decennia lang, waar de normale supporter de dupe van is helaas. Dat moet eindigen en snel ook. Maar hoe? En hoe kunnen we er voor zorgen dat de supporters daar zo min mogelijk last van hebben?

21 april 2014 om 00:39

De goedwillende supporter inlaten zien dat dit soort dingen niet goed te praten zijn. Dus bij dit soort nieuwsberichten niet met een vinger naar een andere club gaan wijzen, maar naar de personen naast je die dat wellicht veroorzaken. Sociale controle uitoefenen. Als je ziet dat iemand vuurwerk afsteekt en dat op het veld gooit, doen of je gaat pissen, naar de steward loopt en hem dan aangeeft. Daarop kan gehandeld worden.

Bovendien, als zoiets gebeurt, niet met zijn allen gaan juichen dat het gebeurt maar met zijn alle boze gezichten tonen naar degene die dat doen. Laat ze merken dat ze met een kleine groep zijn en vergroot die groep nooit en te nimmer.

21 april 2014 om 03:18

Celstraf van 12 jaar invoeren. Er zijn ook kinderen die kijken. Echte supporters van Ajax zullen dit echt niet doen. Wie gaat nou vuurwerk op Vermeer of zijn doel gooien? Voor je het weet krijgt Vermeer m in zijn nek. Ook hebben ze het van tevoren gewoon afgesproken om vuurwerk te gooien. Vorige keer kwam er een supporter het veld op rennen om de keeper van AZ te raken. Echt een randdebiel. Twee keer om zulke incidenten heeft Ajax de KNVB-beker niet gewonnen. Misschien moeten ze de prijs van de kaarten omhoog gooien. Dan komen alleen de echte diehards die respect hebben. Het zou mij echt niet verbazen dat deze randdebielen helemaal niet voor Ajax zijn. Ik ben Ajaxied in hart en nieren, maar zal nooit mijn club benadelen door zoiets doms te doen. Zelfs niet na gebruik van drugs enzo. Dat heeft gewoonweg te maken met opvoeding. Echt schandalig. Ik hoop dat de politie deze supporters gaat oppakken, want ik zag dat veel mensen in dat vak met hun telefoon aan het filmen waren. Beter doet Feyenoord aangifte tegen deze boeven. Ik schaam mij dood als Ajaxied.

Tja koeman als ajaxcied kan ik je alleen maar gelijk geven.. je hebt helaas van die maloten er tussen en daarom zijn wij ook de meeste gehate en geliefde club

20 april 2014 om 23:12

Om die malloten zijn wij niet de meest geliefde club. Die redenatie klopt niet. De meest gehate club.. Wellicht, maar we maken het andere met dit soort acties wel heel makkelijk om een hekel aan Ajax te krijgen en zolang we die gasten niet vinden en echt eens keihard aanpakken zullen andere mensen de club en de gehele achterban hiervoor aansprakelijk vinden... Het is zaak die idioten op te sporen, zodat we ons tegen de rest van Nederland kunnen verantwoorden.

20 april 2014 om 23:54

Haha niet alleen ajacied speld hij fout, er zit ook nog eens een onjuiste verwijzing in ;p

21 april 2014 om 00:25

Spelt*

On: wat die supporters hebben gedaan kan echt niet

21 april 2014 om 09:17

JA niet normaal. Spoort ze allemaal op en minimaal 3j gevangenis straft. Als er nog meer media aandacht bij komt: 15 jaar.

De komende jaren dus ook geen uitsupporters meer bij de klassieker. Nogmaals triest van de supporters, maar vind dat de controles ook wat strenger mogen worden. Hoe hebben ze in godsnaam die spullen mee kunnen nemen?

20 april 2014 om 23:04

Dat heb ik ook al gevraagd idd of ze daar nog iets mee gaan doen, blijkbaar blijven er toch altijd een stel malloten die het moeten verzieken.
Overigens kunnen ze nu wel stoppen, want iedereen, ook het overgrote deel Ajax supporters vinden dit een belachelijke actie. Daar hoeven we geen 10 berichten over te posten.

20 april 2014 om 23:14

Hopelijk blijven de malloten weg na deze pijnlijke nederlaag en zullen ze zich geen Ajacied meer roepen. Maarjah ben het nu ook al zat. Ze kunnen beter dingen schrijven over de goede dingen die pec liet zien vandaag. Hun verdienen de aandacht.

20 april 2014 om 23:13

Heel simpel, stop het in je onderbroek. Hier wordt natuurlijk niet gefoullieerd en zo word dan ook al dat spul mee naar binnen genomen, weinig aan te doen.

20 april 2014 om 23:29

Bijna nergens wordt je goed gefouilleerd, Als je wil kan je van alles naar binnen mee nemen.
Gasten die stadionverboden hebben, heb ook geen moeite om binnen te komen.
Het is allemaal leuk en aardig, maar de zolang de Knvb niet keihard gaat straffen zal dit altijd blijven.

Ik snap Koeman volledig. Ajax supporters vernielen het prachtige veld van Feyenoord, hebben wasbakken vernield en de club Ajax te schande gemaakt. Lekker een wedstrijdje of 5 zonder publiek laten spelen.

Koeman moet zich hier niet in mengen als hij slim is .dit lokt alleen maar provocaties uit.

20 april 2014 om 23:24

Want? Het is de thuishaven van Feyenoord, de club waar hij trainer is. Denk je echt dat de Boer z'n mond zou houden als het andersom was? Dat Cocu braaf z'n mond zou houden wil niet zeggen dat Koeman dat ook moet doen. Je gaat gewoon normaal om met iets wat niet van jou is en waar je te gast bent.

20 april 2014 om 23:29

Wat voor meerwaarde heeft het dat koeman dit op zijn leeftijd gaat zitten twitteren?
We denken er allemaal zo over en kunnen er toch geen bal aan doen.

21 april 2014 om 02:10

Ik snap niet wat dit met leeftijd te maken heeft.

Grappig dat jij vindt dat de mening van Koeman geen zin heeft maar dat je er zelf ook lustig op los schrijft.

21 april 2014 om 03:07

En als hij er niks van zegt is het ook niet goed. Ondanks zijn leeftijd. ??

En zo zorgen die achterlijk debielen ervoor dat er weer 5jr geen supporters mogen komen. En als ik het zo zag, ook zeer terecht!

Wat een drama voor Ajax... Het kampioensschap zal nu een grote schaduw over zich heen dragen... Te triest voor woorden...

21 april 2014 om 01:36

Inderdaad. Sneu voor de echte liefhebber en supporter, maar zoals bij alles, de goede lijden weer onder de kwade. Mag toch hopen dat deze gasten aangepakt gaan worden.

Triest volk die ajacieden. Veroorzaken altijd 'n hoop ellende op zulke dagen. Al triest genoeg dat je het kampioenschap van je club niet in het centrum van A'dam kan vieren, omdat ze dan de halve stad slopen. Mooie afstraffing die 5-!!!

20 april 2014 om 23:12

Lekker iedereen over een kam scheren knaap, jij komt er wel. Ik denk dat het grootste deel Ajacieden dit gedrag verafschuwt.

In plaats van ook PEC te feliciteren, zegt hij enkel wat over die mafkezen op de tribune. Want Feyenoord is het namelijk nog niet gelukt om van Ajax te winnen dit seizoen.

20 april 2014 om 23:07

Twitter was tijdens wedstrijd en wat in hemelsnaam heeft feyenoord hier me te maken....schande dit en hoop dat ze heeel zwaar gestraft gaan worden.

21 april 2014 om 01:53

Tja, wat is opvallender? Dat Ajax supporters zich misdragen of dat Zwolle wint van Ajax? Maar inderdaad, dat Zwolle Ajax pakkie slaag geeft is inderdaad opvallender. Daar had Koeman zich op moeten focussen in plaats van misdragende Ajax supporters. Dat is helaas een teveel voorkomend iets en Koeman scoort makkelijk punten zo.

ach, de jongens van 410 en de f-side gaven een pyro showtje...timing was wat ongelukkig..ja dat wel. En op het veld gooien is al helemaal niet slim,,,maar ik blijf vuurwerk bij wedstrijden mooi vinden.

Die gasten reizen ajax altijd en overal achterna, en nu zijn ze een schande voor het voetbal..sja..

20 april 2014 om 23:14

Ben jij wel goed bij je hoofd. Fakkels vind ik ook mooi maar je gooit toch geen vuurwerk op het veld in de buurt van je eigen spelers. Dan ben je geen supporter maar een idioot. Moet zeggen dat van de Sar, dit beter aanpakte dan het spandoek incident.

20 april 2014 om 23:21

Liwwadden, neem jij jezelf wel een beetje serieus?
"timing was wat ongelukkig...ja dat wel" Timing? Richten was ook aardig ongelukkig anders, je 'eigen' spelers in gevaar brengen, heeft niets met timing te maken, dat heeft iets te maken met het missen van hersencellen.
"die gasten reizen ajax altijd en overal achterna, en nu zijn ze een schande voor het voetbal" Nee dat zijn ze altijd al geweest, met het gooien van stoeltjes bij celtic, tot het maken van een spandoek voor rooie marck en het opzoeken van een spelersbus van Twente.

Dit zijn geen voetbalfans... Dit is een ziekte voor het voetbal die de laatste jaren aardig onder de knie te krijgen was met medicatie (politieinzet), maar helaas steekt het af en toe nog de kop op..

En Liwwadden, denk na, voordat je de kant van deze kansloze kiest.

20 april 2014 om 23:31

In liwadden zijn ze al even kansloos dus wat dat betreft is zijn reactie volkomen logisch. Deze gebruiker zal een aantal weken ook wel in de hekken hebben gehangen om het vertrek van lodeweges te eisen!

20 april 2014 om 23:27

Pyro vind ik zelf ook prachtig om te zien. Maar het moet nooit en te nimmer mee worden gegooid. Hiermee kan je mede-supporters, spelers, stewards of cameramannen voor het leven mee 'verminken'. Gebruik zoals het gebruik hoort te worden, en probeer altijd om er zo veilig mogelijk mee om te gaan.

Inderdaad het blijft Ajax. Die hebben zoveel rotte appels in de '' supporters kringen '' zitten. Sneu voor de andere Ajacieden. Maar na die incident zat ik ook te duimen voor Pec. De respect en sympathie voor Ajax was gelijk weg.

Die nep supporters mogen van mij opgetrommeld en opgepakt worden stop ze maar jaren in een gat waar niemand ze ziet.

Als ajax supporter ben ik blij dat PEC heeft gewonnen. dit kan niet door de beugel en heeft ook invloed gehad op de spelers daar ben ik van overtuigd.

20 april 2014 om 23:19

Dus omdat een aantal supporters het verpest, vind jij het gelijk mooi dat je 'eigen' club verliest? De spelers kunnen er toch niks aan doen. Beetje krom als je het mij vraagt.

20 april 2014 om 23:29

Ik snap het wel. Had precies hetzelfde. Was voor Ajax, dit gebeurde en ik werd voor pec. Je verneukt de hele match en zo krijgen de kleuters die dit hebben gedaan extra op hun flikker. Ik baal dat Ajax niet heeft gewonnen omdat ik dat van tevoren natuurlijk had gewild, maar dit incident is echt een smet op een dag dat een prachtig feest zou gaan worden.

Pec, van harte!

21 april 2014 om 00:02

Ik kan mij er wel in vinden. Het moment dat de wedstrijd werd gestaakt, schaamde ik mij al diep. Vervolgens doen de Ajacieden op het veld er nog even een schepje er boven op, maargoed.
Als Ajax uiteindelijk de beker had gewonnen, weet ik niet of ik er nou heel blij mee had moeten wezen. Ook al was het 5 - 6 was geworden, grotendeels van de glans was er al af voor mij.

21 april 2014 om 00:04

Ja speciaal voor die supporters hoopte ik dat pec er nog 10 inschoot.. Je hoort je club te steunen, dit was alles behalve steunen.

als ajax deze wedstrijd had gewonnen en dus had gevierd, had je indirect de actie van dit tuig goed gekeurd.

dus nogmaals Stop dit tuig ergens in een put waar niemand ze ziet.. je kan ze toch makkelijk terug vinden? je heb kaartje gekocht wat gelinked is aan een stoel nummer als het goed is. dus ff in systeem zoeken en voila

21 april 2014 om 00:11

Precies, die kleine aantal mafkezen verdienden helemaal geen feestje, dus gunde eigenlijk de gehele wedstrijd PEC toch iets meer, en dat zegt wel veel denk ik. Dat betekend automatisch dat het dan ook voor mij geen feestje zal gaan, maar dat neem ik dan maar voor lief. Volgende week de titel pakken, dat is waar Ajax toch het hele seizoen voor heeft gestreden.
Sowieso verdiende PEC een prijs, op basis van wat ze dit seizoen hebben gepresteerd.

Het is natuurlijk verwerpelijk wat er vanavond gebeurd is, maar liever wat rookbommen op het veld dan een grootachalige vechtpartij buiten het stadion met allemaal vernielingen.

21 april 2014 om 00:05

Raad eens? Ook buiten het stadion is het uit de hand gelopen. Waarbij zowel Ajax-supporters als PEC supporters bij betrokken waren.

'vijftig Ajax-supporters weigerden bus in te stappen, tientallen arrestaties'
De politie in Rotterdam heeft rondom de bekerfinale tussen Ajax en PEC Zwolle (1-5) tientallen arrestaties verricht. Vooralsnog staat het aantal op 29, maar dat loopt vermoedelijk nog op.
De meeste mensen werden gearresteerd voor het bij zich hebben en afsteken van vuurwerk en ook vanwege beledigingen. Een van de fans had een mes bij zich. Volgens een woordvoerder van de politie zijn vier supporters van Ajax gearresteerd en negen van Zwolle. De overige zestien fans zouden 'neutraal' zijn.
Na afloop weigerden zo'n vijftig Ajax-supporters de bus in te stappen. Na optreden van de politie deden ze dat alsnog, meldt het Anp. De bekerfinale werd ontsierd door het vuurwerk dat door Ajax-fans op het veld werd gegooid. Die acties blijven vermoedelijk niet zonder gevolgen. Dat gaf Bert van Oostveen, de directeur betaald voetbal van de Knvb, na afloop aan.

bron: Voetbalprimeur.nl

heeft natuurlijk wel gelijk maar blijf het geen gezicht vinden, een 51 jarige man die zit te twitteren

21 april 2014 om 01:39

Wat heeft leeftijd met twitteren te maken? Twitteren is sowieso al geen gezicht

21 april 2014 om 02:26

bij jongeren kan ik het begrijpen die doen nou eenmaal achterlijke dingen, kijk naar tienermeisjes die staan te gillen om een boyband, hoor bij de leeftijd blijkbaar, maar je zou van iemand van 51 toch wat meer verwachten

21 april 2014 om 02:59

Ach, wij geven onze mening ook op een of andere site. Wij zijn toch ook geen tienermeisjes? Alleen maar respect voor ouderen die met hun tijd meegaan. Beter dan dat ze achter de geraniums gaan zitten

Op de heenreis bij de arena en bij de kuip niet gecontroleerd. Kon gewoon doorlopen.
Mensen met rugzakken konden ook zo doorlopen....

Ajax "supporters " hebben er blijkbaar alles voor over om nooit meer aanwezig te mogen zijn in de kuip.

Wat een debielen met hun vuurwerk......, maar pak dat hele vak aan, want al die maffe idiote neppe voetbalfans moedigde dit aan door met z'n allen joden joden te blijven zingen.....

Geen bekervoetbal meer vanuit amsterdam volgend jaar....wat maken ze zich weer belachelijk ze, ongelofelijk zeg......en dat noemt zich de beste en mooiste club van nl.....laat me niet lachen zeg.

Hoezo bemoeit Koeman zich hiermee? Volgens mij is het een wedstrijd tussen Pec en Ajax. Koeman kan zich beter bezig houden met zijn eigen supporters ,die overal herrie veroorzaken.

Ik spreek het overigens helemaal niet goed wat de fans hebben gedaan, maar ik vind dat er wel zo overdreven gedaan wordt...

20 april 2014 om 23:20

Vind je. Ik vind van niet. Die zogenaamde supporters vallen hun eigen spelers aan met vuurwerk. En het is niet het eerste incident dit seizoen. Hoop op een gepaste straf. Zuur voor de club maar hopelijk leren ze er wat van.

20 april 2014 om 23:28

Deze fans hadden het vuurwerk uiteraard niet op het veld moeten gooien, ik weet ook zeker dat het nooit de bedoeling is geweest om de spelers te raken. Ze hadden deze rookbommen gewoon of in hun eigen vak moeten gooien of net achter die reclame borden, maar het beste zou nog helemaal niet zijn. Maar er wordt wat mij betreft zoo overdreven gedaan. Iedereen spreekt er schande over en voor zover ik de reacties gelezen heb moet Ajax uitgesloten worden voor de beker voor een paar seizoenen of puntaftrek of iets dergelijk. Dat is het gewoon niet waard. Spoor de supporters op, geef ze een stadionverbod en verhaal de boetes op de fans en klaar wat mij betreft.

20 april 2014 om 23:34

In Nederland blazen sommige mensen alles zo erg op. Als je ze plaatjes laat zien van vuurwerkshows in het buitenland (italie, Griekenland, Turkije) die ook gevaarlijk kunnen zijn, vinden ze het 'prachtige voetbalpassie die je nooit in NL zal zien'. Als het dan eens in NL gebeurt moeten de 'daders' gestraft worden alsof ze iemand het ziekenhuis in hebben geslagen.. Pff.

20 april 2014 om 23:21

Koeman geeft gewoon zijn mening over de schandalige
actie van jullie fans ... net zoals een ander daar recht op heeft
Hoezo begin jij over de fans van Feyenoord ? Die hebben niks
misdaan ... iets over pot verwijt de ketel !!!

20 april 2014 om 23:33

Naja, altijd nog beter een paar rookbommen het veld op gooien dan een of ander maas gebouw te bestormen, maar dat terzijde...

Ik vind het gewoon vreemd dat een manager van een club, waar jaar in jaar uit grote uitingen van supportersgeweld plaatsvinden, hierover als eerste zijn mening klaar heeft.
Verder keur ik het helemaal niet goed dat de Ajacieden dit hebben gedaan, maar laat het beoordelen lekker over aan de Knvb en de politie en overige partijen die hiermee te maken hebben...

20 april 2014 om 23:39

Het trieste vind ik over het algemeen dat wanneer er iets gebeurt met ajax of zijn supporters en er volgt kritiek, vooral jij je lijstje erbij pakt met de incidenten die hebben plaatsgevonden met feyenoord. En dat alleen maar om de kritiek wat zachter te ontvangen o.i.d?

20 april 2014 om 23:49

Op twitter zijn al 2 namen ontdekt komen verassend uit rotterdam. Dit gaat nog interessant worden

20 april 2014 om 23:50

Ik gebruik, zoals jij zegt mijn 'lijstje', alleen maar om aan te geven dat ik het erg hypocriet over vind komen van Koeman... Ik zal mijn 'lijstje' niet weer helemaal gaan opnoemen maar dat is toch wel begrijpelijk wat ik zeg?

En daarnaast geef ik ook aan dat ik het niet goed spreek wat de supporters hebben gedaan, maar dat er allemaal wel erg overdreven over wordt gedaan.. Er zijn geen vechtpartijen of rellen of iets dergelijks geweest...

20 april 2014 om 23:55

Ja joh en weet je wat wij toen massaal gedaan hebben? Die mensen veroordeeld en ons van gedistantieerd. Weet je wat ik zag toen Ajax supporters dat deden? Lachende en vooral juichende gezichten. En dat kwam niet door de overigens mooie goal van Van Rhijn. Dat kwam door het op het veld gooien van het vuurwerk. Ik hoop van harte dat de zwarte plekken volgende week hersteld zijn tegen Cambuur.

En rookbommen zijn heel wat anders dan schroeiplekken maken op het grasveld van een ander. Alsof je een grasmat in brand wil steken. Grote jongen ben je dan als je weet wat op het spel staat: uitsupporters bij de klassieker. En hoe ik kan weten dat ze elkaar niet veroordelen? Omdat na de eerste keer nog een 2e salvo gegooid kon worden, blijkbaar ontbreekt het aan sociale controle. Ik weet dat de haat richting Feyenoord groot is maar ten eerste ben je te gast en ten tweede sloop je niet iets waar iemand met ziel en zaligheid om 5 uur in de ochtend gedaan heeft, speciaal voor jullie en de finale in het algemeen.

Hypocriet gedoe. Als het in het buitenland gebeurt vind iedereen het prachtig. Gebeurt het in nederland zijn het ineens de zwaarste criminelen.

Het is misschien niet echt goed getimed maar er was verder vrij weinig aan de hand.

20 april 2014 om 23:27

Ach man. Wat weet jij nu over het buitenland en dat zij het daar prachtig vinden? Wij hebben nou eenmaal de normen en waarden in nederland dat vuurwerk op het veld gevaarlijk kan zijn. Gek he?

21 april 2014 om 03:24

Haha at niet goed getimed. Dit was krankzinnig lomp, en dat wweet je zelf ook. Maar goed, heerlijk. Keihard de deksel op de neus gehad. Dit getuigde van een IQ waar ik mijzelf liever niet eens over uit laat. Leuk, buitenland. Ik ben blij dat wij dit niet accepteren.

Gelukkig heeft Koeman ook zulke harde woorden als de Feyenoord fans zich misdragen.

Koeman, je zei dat PEC als verliezend finalist niets in Europa te zoeken heeft. Vind je ook dat de bekerwinnaar PEC niets in Europa te zoeken heeft? #feyenoordverzameltnulpuntenvooreuropesetickets

20 april 2014 om 23:24

Je geeft zelf het antwoord Boris.. Verliezend finalist... PEC gaat terecht Europa in.

Door dit soort incidenten mogen er geen supporters meer naar de klassiekers en mogen de andere 99,99% van de Ajacieden geen feestje vieren op het Leidsche plein. Volledig terecht overigens. Tot we ons zuiveren van dit soort debielen blijft het Arena Park en lege uitvakken.

Koeman ik had van u ook even een andere reactie verwacht! Een felicitatie naar Ron Jans en zijn mannen, want u Koeman heeft er mede voor gezorgt dat PEC ons land Europees mag vertegenwoordigen met uw opmerking. Nu PEC zeer verdient heeft gewonnen zou ik als de donder u woorden terug nemen. Dat geneuzel over het vuurwerk hebben we al genoeg behandeld. Laat zien dat u een kerel bent en geeft toen dat u er ook wel eens naast zit. En uw vooroordeel wel veel te voorbarig was! Want als je de finale zo wint hebben je zeer terecht Europees voetbal verdient.

21 april 2014 om 00:04

Ten eerste gaat het in dit geval niet over PEC die terecht gewonnen heeft. Het gaat om wat er gebeurd is. Hij is trainer van Feyenoord (ook al gaat hij weg) en De Kuip is onze thuisbasis. Als dat veld door Ajacieden bevuild wordt met vuurwerk waarna zwarte vlekken op het veld blijven mag hij daar zeker melding van maken.

Daarnaast heeft hij volkomen gelijk. Natuurlijk heeft Feyenoord het de afgelopen jaren niet beter in Europa gedaan, maar het had niet bepaald de minste tegenstanders in de voorronde. Dat gezegd hebbende heeft hij gelijk in het feit dat PEC door 2x amateurs, 2x eerste divisionisten en vervolgens de laatste plaats van de Eredivisie naar de finale van de Knvb beker is gegaan. Wanneer PEC (dat was ieders verwachting namelijk) overklast zou worden door Ajax en werkelijk geen seconde aanspraak zou maken op de bekerwinst, zou het team ten onrechte beloond worden voor een dosis geluk en daarna een afslachting.

Nu het andersom is gebeurd zal Koeman ook zeker van mening zijn dat PEC Zwolle terecht Europa in gaat. Dat hij op die woorden gepakt wordt is erg jammer. Dat hij tegenaanvallen krijgt dat Feyenoord zelf niks gedaan heeft is nog erger. Het gaat om de strekking van het verhaal dat duidelijk is. Een verliezende finalist hoort niet beloond te worden, de club die de finale wint verdient een prijs. Maar het is buitengewoon knap wat PEC Zwolle gedaan heeft.

En dat sommige die winst wijten aan de eigen supporters is lariekoek. Dat doelpuntje van Ricardo was een schoonheid maar ergens een toevalstreffer. Deed mij denken aan de treffer van Janmaat, ook een rechtsback die ook een vernietigend schot had maar dan in de andere kruising. Daarvoor echter was PEC Zwolle al volop bezig met druk zetten in de aanval gaan. Inzet was toen al erg hoog en dat veranderde niet. Dat het op moment van staken 0-1 stond was niet wat mijn wedstrijdbeeld was. Bij hervatting gingen ze gewoon door en was Ajax weliswaar aangedaan door de gebeurtenissen, maar Zwolle veranderde niet en ging door waar ze gebleven waren.

21 april 2014 om 10:06

De spreekbuis van Ronald Koeman heeft gesproken! Laat ik voorop stellen dat Koeman de laatste is die over dit incident wat mag zeggen mede in de contexst dat hij vooraf ook al een mening had over deze finale. want een finale verdien je op basis van de resultaten en dat PEC in de voorronden de gelukkige was is wel duidelijk. Verder is het in het verleden ook al eens gebeurd dat de verliezend finalist Europa in mag, maar nu het een relatief kleine club is vindt hij daar wat van. Feyenoord, Utrecht en Vitesse hebben Europees ook niets laten zien en konden na 1 match ook weer thuis blijven. Ik heb niet de illusie dat PEC ver komt, maar welke andere eredivisiei club dan wel? Zoals Ajax gisteren voetbalde hebben ze helemaal ook niets in Europa te zoeken. Met andere woorden, laat Koeman zich druk maken over Feyenoord en daar de spelers beter maken zodat ze Europees echt mee kunnen komen!

Het voetbal in de eredivisie begin zo langzamerhand een parodie te worden. Een club met spelers die meer dan € 1 miljoen per jaar verdienen laten zich afbluffen door een stelletje regionalen waarvan het grootste gedeelt blij mag zijn dat ze meer dan € 100.000 per jaar binnen krijgen.

Dat die mensen nog steeds in voetbalstadions komen. Het zijn toch elke keer dezelfde mensen? Kunnen we niet eens wat strenger zijn en ze verbannen uit de Nederlandse stadions? Kunnen we er niet voor zorgen dat een stadionverbod geld voor elk stadion in Nederland en elke sport? Dus dat als je bij Telstar een verbod krijgt je ook niet naar het WK schaatsen kan gaan in Herenveen? Gewoon verwijderen uit het openbaar..

Gewoon een blacklist maken van hooligans en pas als ze 1.000 uur maatschappelijk werk hebben gedaan wordt het stadionverbod opgeheven.

knvb moet maar snel een stevige uitspraak doen. Kan discussie weer de ijskast in en kan focus op Heracles

Koeman houdt er wel van de druk te verleggen, doet ie goed voor zijn ''huidige'' club.

Het is wel frappant wat een enorme idioten dat bekertoernooi voor Ajax oplevert. Eerst die zogenaamde karate kid thuis tegen AZ, nu die verwarde zogenaamde supporters die rookbommetjes gooien en de finale zowat omzeep helpen. Triest voor de echte supporters en mensen die gewoon eens naar Ajax willen om daar straks van bestolen te worden. Maar klaarblijkelijk is het niet anders en moeten ze alleen seizoenskaarthouders toestaan. Wat rook voor de wedstrijd ok, maar wat hopen die gasten hier nou mee te bereiken, dat iemand ze cool vind ofzo? Deze mensen zijn zo anti voetbal, zo anti sportifiteit, echt triest.

Dan ook nog even van de Sar, opteden tijdens interview met Nos, wat is die man walkgelijk trots op zichzelf. Bah, nooit zo'n misplaatst figuur op zo'n positie verwacht. Waarom is hij directeur...? En dan ook nog zo onsportief zijn om te zeggen dat Zwolle misschien wel voordeel uit de situatie haalde, na zo'n wanprestatie!

Ik snap niet dat een Feyenoorder altijd op negatief nieuwsvan Ajax moet reageren. Frank de Boer reageert ook nooit op Feyenoord. Bemoei je met je eigen club, buiten het feit dat ie gewoon helemaal gelijk heeft. Toen Pelle de halve kuip sloopte hoorde je hem ook niet.

21 april 2014 om 00:17

Dus omdat hij trainer is mag hij geen mening hebben? Hij is een voetbalicoon. Een goede speler destijds en een hele goede trainer. Dat hij wel eens zijn woordje klaar heeft staan over andere zaken doet er niets aan af. Dat horen we met ons allen door de vingers te zien. Bovendien, Ronald de Boer geeft toch ook zijn mening bij Sbs6? Evenals dat Pierre van Hooijdonk (net als Ronald) bij de NOS aan tafel zitten. Beide mogen misschien dan weinig bij Ajax en Feyenoord werkzaam zijn, ze zijn er werkzaam.

Dat hij niks over Pelle in de media zei is omdat hij wel professioneel genoeg is. Als hij iets over zijn eigen speler zegt, spreekt hij wellicht voor zijn beurt. Hij heeft trouwens ook gezegd dat als Pelle daadwerkelijk over de schreef is gegaan dat daar consequenties aan verbonden kunnen worden. Dat er een week later pas wat aan gedaan werd, is vanwege de vermeende elleboogstoot plus het feit dat hij gewoon nodig was in de wedstrijd tegen Ajax. Ajax heeft een brede bank, als Sightorsson zich misdraagt zet Frank gewoon Bojan of Siem de Jong in de spits. Dan verlies je nauwelijks aan kwaliteit, ze spelen toch altijd hetzelfde en het maakt niet uit wie er speelt. De bank bij Feyenoord is een stuk smaller en in een belangrijke wedstrijd wil je kunnen beschikken over je beste spelersmateriaal.

Er is maar 1 manier om te straffen en dat is de club sportief te straffen. We hebben toch al zo vaak gezien dat stadionverboden en geldboetes niet helpen. Het was overduidelijk niet paar hersenloze. Ik zag op tv duizenden Ajax fans dansen en springen nadat de rook was opgetrokken, ze vonden het prachtig en hadden de tijd van hun leven met het verzieken van de bekerfinale. De Knvb moet Ajax uitsluiten uit het bekertoernooi voor volgend jaar of volgend seizoen met puntenaftrek laten beginnen aan de competitie. Natuurlijk is dat zuur voor de welwillende Ajax fans, want duizenden fans van Ajax thuis voor de tv schaamden zich kapot. Maar dit was het geen klein groepje die de boel verziekte maar ik zag duizenden fans in dat vak die goedkeurend mee zaten te springen en te dansen en het vuurwerk werd van alle kanten achter dat goal gegooid. Tijd om iets nieuws te proberen en sportief straffen. Stadionverboden en geldboetes werken niet. Sportief de club straffen zal tot gevolg hebben dat die duizenden die nu zaten te dansen en te springen de volgende het zullen afkeuren. Het kan niet anders!

Opvallend dat hij er nog wat extra vuur opgooit. Dit is natuurlijk niet goed te praten. Maar als er iemand geen lieverdjes zijn dan zijn t die van feijenoord wel. Daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te weten. Koeman moet zich lekker met z'n eigen team bezig houden. Als iedereen z'n zegje moet doen wordt t wel heel dramatisch allemaal

Een paar fakkels en rookpotjes en men loopt alweer te janken in Nederland alsof er met granaten is gegooid. Vuurwerkbommen....

Nee het hooort niet maar waarom altijd een heel drama ervan maken maargoed heb vreselijk moeten lachen om aansteller van Halst en co

21 april 2014 om 02:23

Zolang er mensen reageren zoals jij blijft het mis gaan in de stadions. Ik spreek je nog als je eens een "rookpotje" in je nek krijgt.
Dat hele Ajax vak vond het prachtig. Brulde ook door de woorden van hun directeur van der Sar heen.
Pak maar collectief aan, het hele zootje eruit.
Dat tuig zorgt ervoor dat we niet gewoon, naast elkaar, kunnen zitten in het stadion.
Ik zeg: aanpakken, die hele Bokito club.

21 april 2014 om 19:35

Net alsof ik nog nooit een rokpotje in me nek heb gehad.... Als je vroeger in stadions kwam kreeg je regelmatig een fakkel or iets anders in je nek, niks aan handje.

En zoals ik zei, het hoort niet en het was vrij dom maar dat overdrijven tegenwoordig altijd in Nederland is zo vermoeiend.

Ahh, Ronald Koeman, de trainer van de club uit Rotterdam Zuid die ook nooooooit in het nieuws komt met achterbanproblemen...serieus, ik schaamde me als Ajacied voor de beelden die we vanmiddag in de Kuip zagen, maar Koeman is nu wel lekker olie op het vuur aan het gooien. Man, man, man als of de Feyenoord aanhang zich nooit misdraagt...

Het is tijd dat de politiek eens serieuze wetten gaat maken zo dat we nergens meer dit soort beelden gaan zien. Het is echt niet alleen bij Ajax hoor, maar vertel ome Ronald maar eens.

21 april 2014 om 01:46

007, vandaag gaat het over de achterbanproblemen bij Ajax. Je gaat hopelijk toch niet ontkennen dat Ajax de afgelopen maanden meerdere malen negatief in het nieuws geweest is door het gedrag van een aantal idioten die zich supporter noemen? Tegen Cambuur, Celtic en Vitesse was er ook al sprake van wangedrag. Koeman hoef je overigens niet te vertellen dat dit gedrag alleen maar bij Ajax een probleem is.

21 april 2014 om 02:00

@007 , Natuurlijk gebeurd het overal, maar vandaag moet je als Ajacied niet gaan wijzen, maar eens goed in de spiegel kijken. En niet over Feyenoord beginnen. Sorry, vandaag staat Ajax ff lekker voor lul, en volkomen terecht ook.

Jammer dat een aantal malloten een voetbalfeest verpesten voor de rest. Nu staan de huldiging van Ajax en de klassiekers van volgend jaar weer op scherp. Rothooligans.

21 april 2014 om 22:10

Het gaat over Ajax ja, dus waar bemoeit Koeman zich mee? Ik ben ver van blij van wat ik heb gezien in de Kuip, maar is de mening van Ronald Koeman nu belangrijk? De Feyenoord trainer moet waarschijnlijk een wit voetje halen bij zijn achterban die boos is over het gras...

Van der sar die een boodschap geeft over kom op tegen K ziekte terwijl ajax supporters lachen met een patient die dat ook heeft

Ja we kennen die supporters onderhand wel.

en nu het vuurwerk in de finale

Ajax prachtige club maar vervelende supporters

Als je een fakkel kan meenemen stiekem, dan moet een pistool ook kunnen. Lekker veilig in Nederland hoor!

Ajax is al een aantal maanden een schande voor het Nederlandse voetbal maar ik weet zeker dat die snavels er weer mee weg komen zoals altijd

Ze moeten 020 gewoon eens een flinke straf geven en minstens 2 thuiswedstrijden zonder publiek in het beker toernooi. En bij herhaling een seizoen lang geen 020 publiek meer mee naar uitwedstrijden in de competitie en bekerwedstrijden.

Nee , hier worden de zogenaamde 'goeie' supporters ook mee getroffen. Beter is om de gekken op te sporen en een levenslange stadionverbod te geven met daaraan een meldingsplicht te koppelen.
De schade aan het veld en sanitair te laten betalen en een periode gevangenis straf geven. Wat mij betreft voor minimaal 5 jaar, maar we leven helaas is NL en hier zijn we veel te tolerant.

Ik had ook liever gezien dat de ME met een flinke ploeg het vak is was gegaan en even een straatje had schoon geveegd, en dan vooral die gekken met die sjaaltjes en bivak mutsen op! Wat een watjes zijn dat toch, durven hun gezicht niet eens te vertonen. Dus dit alles was met voorbedachte raden opgezet ....

21 april 2014 om 08:59

Twee thuiswedstrijden in de beker als straf? Tegen de Top Oss en de Kozakken boys ofzo, nee daar straf je deze hooligans totaal niet mee.

En gelijk heeft Koeman! Welke dorpsgek haalt het in z'n hoofd om vuurwerk op zijn eigen (!) spelers te gooien!

Heeft niets te maken met een bepaalde club. Hier in Nijmegen liggen hersenlozen in de bosjes langs een grote weg als struikrovers de FC Utrechtbus op te wachten en vervolgens te overvallen. Wil je het nog gekker?

Gewoon voor 5 jaar uistsluiten voor de beker. Boete voor elk stuk voorwerk wat is gegooit en de schade van het veld en doel verhalen op Ajax. Dit slaat helemaal nergens meer op.
Vind dat je Ajax hier best hard voor mag aanpakken want zoveel vuurwerk kan gewoon niet ongezien naar binnen worden gesmokkeld. Of Ze hebben het met fouilleren door de vingers gezien of het fouilleren was zwaar onder de maat.
Ajax heeft hier een groot verval gemaakt in haar reputatie deze beelden zijn werkelijk de hele wereld over gegaan. Een grote schande is het.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren