Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer wordt begrepen: 'Je ziet het aan Bayern, die spelen nu ook minder'

Laatste update:

Ajax hoopt dit seizoen geschiedenis te kunnen schrijven, door als eerste Nederlandse ploeg de 'treble' te winnen. De ploeg van Frank de Boer heeft de Johan Cruijff Schaal al binnen, lijkt de landstitel niet meer te kunnen missen en staat zondag in de bekerfinale tegen PEC Zwolle. De Boer heeft de KNVB beker nog niet gewonnen sinds hij hoofdtrainer van Ajax is.

/

De oefenmeester wil de 'dennenappel' graag aan zijn collectie toevoegen en zei zondag dat hij het niet jammer vond dat Ajax nog geen kampioen was, omdat zijn ploeg nu in ieder geval scherp blijft. Ron Berteling, ijshockeyfenomeen, begrijpt De Boer. "Mijn ervaring als speler en trainer is dat het niet voordelig is als je al kampioen bent", zegt hij tegen RTV Noord-Holland.

Heel gek vindt Berteling het dan ook niet dat Frank de Boer het mislopen van de titel niet als ramp beschouwt. "Je ziet het nu ook aan Bayern Munchen, die spelen ook minder. Dan kun je Pep Guardiola zijn, het helpt niet", aldus Berteling. Ajax kan volgende week alsnog kampioen worden, in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo.

Denk je dat Ajax de treble wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap de connectie naar de Bekerfinale met de competitie niet echt. Als je de titel al binnen hebt, geeft dat dan slechte invloed op de bekerfinale? Lijkt me juist niet, je krijg dan juist meer zelfvertrouwen. Het lijkt me vrij sterk dat ze niet vol voor de beker zullen gaan als ze de titel al binnen hadden. Het enige punt waar ik me wel een beetje in kon vinden is dat ze zich zo vol op de beker kunnen focussen en niet eerst alle feesten moeten afwerken.

Ik zie Ajax uiteraard als topfavoriet voor de beker, maar er gebeuren wel meer gekke dingen in de beker. PEC is dus zeker niet kansloos, maar zal dan wel 100% inzet moeten geven. Als ze in ieder geval in de eerste helft de nul kunnen houden zijn ze al een heel eind. Voor Ajax is het juist belangrijk om zo snel mogelijk een goal te maken om zo verrassingen te voorkomen.

Ik verwacht een open beker finale. Laten we hopen dat we aan het eind vooral over de wedstrijd zelf praten en niet over het gedrag van de supporters in De Kuip...

19 april 2014 om 22:58

Omdat je een heel seizoen volledig focust op de titel, dat is waar het uiteindelijk om draait. Heb je titel binnen, is een grote deel van die focus weg en zul je sneller ongeconcentreerd spelen. Ondanks dat je ook nog voor een beker strijd.

Volgend jaar, de Amsterdam Arena, een wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal; Ajax - Feyenoord. Sinds jaren zonder uitsupporters, maar vanaf volgend jaar mag dat als het goed is weer en dan direct de eerste officiële wedstrijd om een prijs! Wat een affiche! Ik kan niet wachten!

19 april 2014 om 23:25

of ajax -pec zwolle om de jc schaal , kan natuurlijk ook .
Zou ook een mooie affiche zijn en pec brengt dan vast ook vele supporters mee.

19 april 2014 om 23:33

Ik heb toch liever Feyenoord als tegenstander, maar dat zal je vast wel begrijpen haha. Het zou voor mij de mooist denkbare start zijn, we krijgen direct de kans om Feyenoord onder toeziend oog van hun eigen aanhang een prijs onder de neus vandaan te halen. Ik ben normaal gesproken niet echt anti Feyenoord of zo, maar toch... Als het er echt om gaat en we krijgen die mogelijkheid dan zou ik er wel van genieten. Net als een Feyenoorder andersom zou genieten van het winnen van de Johan Cruijff Schaal in de Arena tegen Ajax. Zo'n 1 op 1 duel, met uitsupporters na een lange tijd en dan direct de eerste wedstrijd om een prijs.. Mooier kan niet!

19 april 2014 om 23:30

De Toekomst,

Neem aan dat je volgend seizoen bedoeld?

Zou wel mooi zijn, maar denk niet dat de twee burgemeesters het al aandurven.

Is jammer maar denk dat het gewoonweg nog niet mogelijk is, zitten bij allebei de clubs wel een kleine kern harde jongens die dat graag onmogelijk maken.;

19 april 2014 om 23:37

Onze burgemeester vond het dit seizoen alweer tijd voor uitsupporters en dit zie ik juist als een mooie gelegenheid voor hem om het voortouw te nemen en daad bij het woord te voegen.. Hij gaf vorig jaar al aan weer met uitsupporters te willen spelen en ook bij de beker was daar sprake van. Dit is een schitterende kans voor hem om de eerste zet te doen.

20 april 2014 om 07:42

De burgemeester wou de duur van de straf toch niet verkorten? Of wordt dat jaarlijks bekeken?

20 april 2014 om 08:24

Ben benieuwd of deze wedstrijd dan ook over 2 wedstrijden gespeeld gaat worden of dat dit alleen gebeurt als Feyenoord thuis speelt.

20 april 2014 om 09:14

Wordt de bekerfinale er nu alweer bijgehaald? Lees de reglementen eens door zou ik zeggen.. En bedenk vervolgens eens waarom die wedstrijd opgesplitst werd in twee wedstrijden? Oké, als dat duidelijk is kan je de reglementen van de Johan Cruijff Schaal doorlezen. Juist, het grote verschil is dat de bekerfinale op neutraal terrein gespeeld moet worden of in ieder geval met een zoveel mogelijk gelijk aantal supporters voor iedere ploeg, dat kon in de Kuip niet door jullie burgemeester.. En dus moest er wat anders beslist worden, terwijl bij de JCS nergens staat dat deze op neutraal terrein gespeeld hoeft te worden en er zijn ook nauwelijks richtlijnen als het gaat om supporters per partij. Volgens mij kan iedereen, zelfs mensen zonder clubcard, een kaartje kopen. Het is gewoon erg toegankelijk. Kortom, er zitten duidelijke verschillen tussen een bekerfinale en JCS en daarbij wil onze burgemeester wel weer met uitpubliek spelen, dus is er sowieso helemaal geen reden om het duel over twee wedstrijden te verdelen.

20 april 2014 om 20:05

Praat het maar in je eigen straatje ja.

Hehe logisch als je met spelers zoals Starke en Pizarro minder speelt ,jezus

Ja, sorry hoor maar ik vind dit geen treble... Dan moet er Europese prijs bij zitten... Ik ben zelf voor Ajax

20 april 2014 om 07:38

Je kan vinden wat je wilt, maar een treble staat volgens mij gewoon voor 3 prijzen.. En Ajax kan 3 prijzen winnen..

20 april 2014 om 07:50

De treble is de landstitel, beker en een Europese titel. Zowel Ajax als PSV heeft de treble al een keer binnengehaald. Als we de nationale triple ook een treble gaan noemen dan doen we die laatste wat te kort. Maar dat is natuurlijk slechts hoe ik er tegen aan kijk

20 april 2014 om 07:52

En naast Ajax en PSV hebben alleen Celtic, Man u, Barcelona, Inter en Bayern dit gehaald. Een zeldzaam verschijnsel dus en te uniek om de nationale triple dezelfde naam te geven.

20 april 2014 om 08:00

Treble staat gewoon voor het getal drie. Dat iedereen daar zijn eigen kwalificaties aan meent vast te moeten hangen is totaal irrelevant. Op naar de aller eerst nationale treble.

20 april 2014 om 08:07

Kijken wat internet zegt van "treble"... De nationale dubbel Cl.

Nu moet Ajax nog twee van de drie prijzen pakken maar de term treble gaat als zoete broodjes over de bank. Toen Twente de JC schaal en beker van Ajax had gewonnen zag ik voor de laatste competitie ontmoeting nergens deze term.

20 april 2014 om 08:17

Nationale dubbel + CL wordt inderdaad treble genoemd. Dus niet vreemd dat je dat op Google weet te vinden. Treble staat volgens het woordenboek voor het getal drie en daarmee houdt in principe elke andere discussie op.

20 april 2014 om 08:18

Er wordt dan ook gesproken over de nationale treble en niet de treble. Hoe moeilijk kan het zijn.

20 april 2014 om 08:31

Treble als getal 3?
Kijk gewoon bij Wikipedia (voetbal ), want we praten hier toch over voetbal?

20 april 2014 om 08:35

Eerste zin klopt niet want Ajax won in 1972 de treble al. En Hij heeft het ook niet over een nationale treble, maar over de treble.

20 april 2014 om 08:37

Nederland heeft voor zich zelf de lat lager gelegd. Proficiat.

20 april 2014 om 09:10

Ja, Wikipedia. Dat kun je straks nog aanpassen als je dat wilt. Natuurlijk hebben we het over voetbal, maar ook in het voetbal staat treble gewoon voor drie. Dat Voetbalzone enkel het woord treble gebruikt zou niet mijn keuze zijn, maar valt feitelijk gezien niets tegen in te brengen. Want ook een nationale treble is een treble. Elk ander artikel wat ik heb gelezen buiten voetbalzone heeft het gewoon over de nationale treble.

20 april 2014 om 09:20


Ajax heeft een treble gehaald in 1972, PSV in 1988. Bayern afgelopen jaar. En nu haalt Ajax weer een treble?
Gewoon het luk raak gebruiken van een internationale term.
Plak dan ook gelijk een Michelinster op de lokale friet tent.

20 april 2014 om 10:50

Even bij de "dubbel" gekeken. En daar hebben ze het over een superdubbel als je de nationale supper cup wint. In Spanje werd daar eerst niet eens om gevoetbald als je de dubbel had. Die kreeg je automatisch tot 1989. Sinds dien is de supper dubbel ook daar niet gevallen net als in Duitsland.
Ajax heeft kans op een zogenaamde supper dubbel.

20 april 2014 om 11:48

Moet je ''triple'' en ''treble'' niet van elkaar onderscheiden?

triple = kampioen, beker, nationale supercup
treble = kampioen, beker, champions league

20 april 2014 om 15:24

Bij de treble heb je de 3 hoogst mogelijke start bewijzen voor Europa verdient. Deze zijn verdient door de maximale score te halen uit de 3 erkende verschillende competities waar een club en alle anderen op een Nationaal / internationaal niveau aan mee kunnen doen. (Er is geen vierde toernooi.)
Dat is de titel , de beker en EC1 . Elke winst bij 1 van deze toernooien wordt met een Europees start bewijs gewaardeerd. Win je ze alle drie , heb je een Treble.

Nou en, Ajax wint drie prijzen. Of het nou '3 prijzen' heet, 'de treble' of 'de triple' maakt mij niet uit. Moeilijk gedoe ..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren