Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Dit bewijst toch dat wij een hartstikke aantrekkelijke competitie hebben?'

Laatste update:

De Eredivisie ligt dit weekend stil in verband met de bekerfinale en dat betekent dat we direct heel wat minder doelpunten zien. Op het hoogste Nederlandse niveau wordt namelijk behoorlijk gescoord: NUsport rekende uit dat er gemiddeld 3,18 keer per wedstrijd wordt gejuicht om een doelpunt. Volgens critici komt dat door de manier van verdedigen in de Eredivisie.

/

Nederlandse ploegen kunnen niet verdedigen, zo luidt de kritiek. Sportmarketeer Bob van Oosterhout zucht diep: "Hou nou toch eens op. Het bewijst toch dat ook dat wij een hartstikke aantrekkelijke competitie hebben?", zegt hij in het Algemeen Dagblad. "Je kunt daar wel weer van alles tegenin brengen, maar dat het niveau bij ons minder is dan in Duitsland of Spanje, weten we nou wel. Kijk eens wat we wel hebben: een hartstikke attractieve, spannende competitie."

Volgens Van Oosterhout heeft de Eredivisie nog altijd de status van 'kraamkamer van Europa' en stelt dat de competitie vermaak en avontuur biedt. De sportmarketeer wijst erop dat je in Nederland de sterren van de toekomst kan zien, zoals Arjen Robben en Robin van Persie.

Ik vind de Eredivisie een leuke competitie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

precies, mensen moeten niet zo zeuren, leuke competitie om naar te kijken.
iedereen was boos toen bleek dat we geen eredivisiewedstrijden live meer konden kijken met de komst van foxsports. Dat doe je toch niet als je het geen leuke competitie vind?
en dat het niveau dan wat lager ligt, nouja, who cares??

19 april 2014 om 19:06

De competitie is ook niet zo saai als sommige zeggen! Maar zo super is het nou ook weer niet.. ik kan ook wel begrijpen dat de echte top spelers hier niet willen voetballen.. Maar er zijn ook gewoon leuke wedstrijden die altijd alle kanten op kunnen! Het rare in deze competitie is dat iedereen van iedereen kan verliezen! Toch vraag ik mezelf nog wel eens af hoe het zou zijn als we samen met België een competitie zouden hebben.. komen er toch wat sterkere ploegen bij en zou het kampioenschap veel spannender zijn dan nu.. het niveau van de eredivisie is gewoon te laag om in Europa nog wat te betekenen! Daarom zou denk ik een competitie met België niet zo verkeerd zijn, dat zou waarschijnlijk het niveau omhoog halen ook van de clubs!

19 april 2014 om 19:11

Who cares? Hmmm...

Misschien de mensen die de Nederlandse ploegen als topploegen in Europa hebben meegemaakt? Waar zijn de tijden dat clubs bang werden als zij tegen Ajax, Feyenoord of PSV moesten aantreden?

Als je die tijden hebt meegemaakt, dan kun je je op dit moment niets anders dan frustreren over de gang van zaken en de teloorgang van het Nederlandse voetbal. Geen wonder dat elke nietsnut van een spits topscorer kan worden in Nederland, dat telt allang niet meer mee in Europa...

Who cares zegt ie dan. Wacht maar tot Ajax over een paar jaar tweede wordt en geen voorrondes CL kan spelen omdat we te laag op de ranking staan. Dan piep je wel anders...

Ja maar sommige mensen willen dat die sterren van de toekomst ook eens wat voor nederland in Europa kunnen betekenen. Een keer de knock out fase van de CL weer eens halen bijvoorbeeld.

Zeker.. En de Jupiler league is ook héééél aantrekkelijk, een doodsstrijd tussen Dordrecht en Willem 2...
Wakker worden!!!
Glijbaan.... nog even en we hebben geen directe toegang tot de Champions League

19 april 2014 om 18:47

Wat wil je eraan doen dan? Zo lang als clubs tientallen miljoenen betalen voor spelers (bale etc.) kunnen wij daar toch nooit tegenop. Ik denk juist dat veel Nederlandse clubs het enige juiste antwoord hebben: volledig op de jeugd focussen. Op die manier zal je in de toekomst (met Ffp) de vruchten plukken.

19 april 2014 om 19:14

Daar kunnen wij wel tegenop! Door beter te scouten en minder te letten op aspecten die er niet toe doen!

Een jongen als Balotelli zou in Nederland nooit door de top gescout worden, omdat hij een gedragsissue heeft. Maar ondertussen schiet zo een jongen je in Nederland wel naar het kampioenschap.

Scouting moet beter, dan haal je dus ook jonger talenten binnen. Daarnaast is het van belang dat de basis van het Nederlandse voetbal opgekrikt gaat worden (de amateurverenigingen waar alle spelers beginnen).

We moeten gewoon hartstikke blij zijn met onze competitie. Nee het is niet altijd heel tof om naar te kijken, maar spannend is het zeker! Daarnaast komen er vele sterren van onze velden af, ze komen uit de jeugdopleiding of worden jong gescout en klaargestoomd voor de top. We zijn een klein kikkerlandje, wees blij met wat we hebben. Jaa, verdedigen is niet iets waar we veel kaas van hebben gegeten, maar aanvallen dan weer wel. Wat is leuker om naar te kijken? Aanvallend of verdedigend voetbal. Ik weet het wel hoor. Stelletje azijnzeikers zijn het bij tijd en wijlen.

Daarnaast, onze tijd is geweest maar gaat ook zeker weer komen. Hopelijk doet de FFP zijn werk en dan zullen de Duitse en Nederlandse clubs daar de vruchten van plukken.

19 april 2014 om 19:27

We moeten inderdaad blij zijn met onze competitie. Wij brengen toch jongens als Van Persie, Ibrahimovic en Suarez (deels) voort.. Wij leveren, zeker in verhouding, heel erg veel goede spelers af ten opzichte van vergelijkbare landen.. Alleen België komt daar de afgelopen jaren bij in de buurt, maar voor de rest zijn wij gewoon erg goed bezig met onze kleine budgetten.. Telkens leiden wij goed op of scouten we goed. Het beleid is hier bij veel clubs ook niet slecht en de manier waarop met jonge spelers omgegaan wordt is een van de beste in Europa.

19 april 2014 om 19:59

Vreemde opmerkingen om het aantal doelpunten te koppelen aan aantrekkelijk voetbal. Dan kun je beter in de polder bij het zesde elftal van een amateur elftal kijken. Daar worden doelpunten gemaakt! Voetbal is meer dan doelpunten. Ik geniet meer van de intensiteit van Gerrard, de klasse van Iniesta, of het flegmatiek van Pirlo dan van de doelpunten van Finboggasson

Sorry maar de meeste weekenden is er maar 1 wedstrijd wat het aangluren waard is. Leuk dat er dan een paar goals vallen maar de wedstrijd moet gewoon leuk zijn en dat is niet door 3 goals maar door mooie aanvallen, goeie verdedigende acties, veel strijd etc. Ik snap de kritiek op de Nederlandse competitie wel. Het leukste voetbal komt de laatste jaren dan ook nog vaak van een klein gepromoveerde club die gewoon leuk probeert te voetballen.

Veel doelpunten staat niet gelijk aan leuk voetbal. En dat niet kunnen verdedigen is wel degelijk een groot probleem, daarin zijn andere competities veel beter en die komen ook verder in de CL. Aan alleen scoren heb je niet genoeg.

19 april 2014 om 18:50

Vergeet niet dat Ajax gewoon door in de CL hoorde te gaan, maar dat er 2 punten van ze werd afgepakt en 1 werdt geschonken aan Milan. Elke keer weer in de moeilijkste poule. Met iets meer geluk zie ik Ajax gewoon wel een ronde verder komen.

19 april 2014 om 19:27

Onderdeel van de teloorgang van het Nederlandse voetbal. Ajax gaat never meer in pot1 of pot2 terechtkomen, omdat Nederland de boot al jaren geleden gemist heeft.

Dus die moeilijke poule's zullen gewoon blijven komen hoor...

19 april 2014 om 19:32

Ja maar we hebben 4 keer op rij ofzo de moeilijkste poule, een iets makkelijkere poule zou handiger zijn. Ik denk niet dat Ajax onderdoet voor een Olympiakos bijvoorbeeld, maar Olympiakos kwam wel een ronde verder.

19 april 2014 om 21:48

Ik denk dat Ajax puur op fysiek en werklust het echt wel zou afleggen tegen een Olympiakos. Zelfde geldt als de wedstrijden tegen Dinamo Boekarest en Red Bull Salzburg...

19 april 2014 om 21:51

Ja dat zou wel kunnen heb je gelijk in, maar Olympiakos barst niet echt van fysiek en werklust. Veel trage spelers ook daar.

Mensen vergeten vaak dat wij maar een klein landje zijn dus het is helemaal niet erg dat het niveau wat lager is. Elk jaar is er inderdaad een stroom van goede en vooral mooie voetballers om te kijken. Bijna elk team speelt aanvallend, zelfs een promovendus als Cambuur of GAE probeert er gewoon het beste van te maken in de Eredivsie. In andere competities liggen de meesten van dat soort ploegen alleen maar voor het goal. Het is alleen wel jammer dat we zo weinig in de EL in te brengen hebben dat zou een competitie moeten zijn waar Psv, Ajax, Feyenoord, Twente en Vitesse zeker wel een goede eindreclassering moeten kunnen halen. Maar we moeten ons ook gewoon bewust blijven dat voetbal commercie is. In andere landen zijn veel clubs niet meer van het publiek, maar zijn ze in buitenlandse handen. Als je in Nederland al kijkt hoe mensen op Vitesse reageren, terwijl het relatief gezien nog mee valt vind ik dat wel positief.
Ik zou er niet aan moeten denken dat Feyenoord de CL wint met een eigenaar die de naam, het logo en de clubkleuren heeft verandert.

Ik snap de kritiek ook wel, want internationaal stellen Nederlandse clubs niet veel voor. Maar door al dat gezeur over het niveau devalueer je zelf ook wel de competitie. Waarom zouden jonge spelers hier langer willen blijven als het toch allemaal niet veel voorstelt? Ik ben iig blij dat het hier zo spannend is en dat er meerdere teams kampioen kunnen worden.

19 april 2014 om 19:02

Helemaal mee eens. Wij devalueren de onze eigen competitie heel erg, maar alles hier wordt naar beneden gepraat.. De Johan Cruijff Schaal? Een leuk oefenpotje, volgens Johan Derksen.. De beker? Die dennenappel, volgens VI moeten we die niet te serieus nemen... Dat stelt niks voor.. De competitie? Armoede, maar ja.. Iemand moet van al die slechte clubs toch de winst slechte zijn.. Werkelijk waar alles wordt nadelig bekeken..

En, als iemand het dan een keer goed doet een paar potjes achter elkaar dan komt de vraagt;''wanneer ga jij naar het buitenland?''............. Alsof een speler die hier er een klein beetje bovenuit steekt direct niks meer in de Eredivisie te zoeken heeft..

Het is hier nooit goed en als het dan een keertje wel goed is dan hoort het hier niet, nee, zo bouwen we nooit iets op en gaat het niveau inderdaad alleen maar achteruit.

19 april 2014 om 19:06

Het scheelt dat ik VI ook niet erg serieus neem. Leuk tijdverdrijf om naar te kijken, maar meer ook niet. Helaas zijn er wel veel mensen die de snor en Co serieus nemen.

Persoonlijk zie ik het liever positief in. Jong talent krijgt hier de kans om tot bloei te komen. Ik vind het ook mooi om van de huurlingen van Vites te horen dat ze onze competitie zo waarderen omdat alle teams aanvallend willen/proberen te spelen en dat trainers hier niet bang zijn om jonge jongens de kans te geven.

19 april 2014 om 19:23

Klopt, die jongens zijn positief over onze competitie, maar wij moeten ook positiever zijn over de aanwezigheid van die gasten. Jongens als Atsu, Piazon en Van Aanholt geven onze competitie meer kleur. Alleen ook daar zoekt men weer naar redenen om niet positief te hoeven zijn, want ''het zijn wel allemaal spelers van Chelsea A6 die naar Vitesse mogen, de rest verhuren zij aan clubs in Europees betere competities''.... Het is nooit goed.

We moeten een keer lovende kunnen zijn over de ontwikkelingen bij Vitesse, PSV die kiest voor een beleid met meer jonge talentvolle spelers (maar ook dat wordt als het even tegenzit zoals dit jaar met de grond gelijk gemaakt.. Onterecht, want zo'n koerswijziging heeft tijd nodig voor het zich terug gaat betalen) en ga zo maar door..

En over VI, inderdaad leuk tijdverdrijf en ik vind het geweldige TV, maar de mensen die het serieus nemen (en dan vooral Derksen, Van der Gijp is vaak redelijk realistisch al heeft hij ook soms iemand als Manolev of Zanka om helemaal, wat die speler ook doet, naar de grond te halen) moeten echt eens wakker worden.

Wordt er weinig tot niet gescoord? Dan hebben we hele slechte aanvallers. Wordt er veel gescoord? Dan kunnen we niet verdedigen..

Alles in de Eredivisie wordt keihard neergehaald.. Volgens sommige hebben we niks meer op het Wereld Kampioenschap te zoeken, kunnen Nederlandse clubs zich beter terugtrekken uit Europa, moeten spelers die een beetje kunnen ballen morgen snel vertrekken als zij iets van hun loopbaan willen maken en wat vervolgens overblijft is zogenaamd van een laag niveau.. Waarom voetballen we eigenlijk nog in Nederland?

Ik krijg heel erg vaak het idee dat mensen alleen maar lopen te zeiken over alles wat ook maar een beetje met Nederlands voetbal te maken heeft en dan denk ik, ja, als jullie met z'n allen blijven zeiken en jullie jezelf als misgunners op blijven stellen dan gaat het ook nooit iets worden ook. Als jullie de competitie zo blijven neerhalen, ja, dan vluchten goede spelers en trainers steeds sneller naar het buitenland.. Waarom zouden zij hier blijven als zij hier minder verdienen en afgezeken worden? Door een grote groep pessimisten en media als VI die aan alles wat even slecht gaat direct met de grond gelijk maken, lukt het clubs ook steeds minder om iets moois op te bouwen.

Gelukkig zit mijn club eindelijk in rustig vaarwater, maar het is tegenwoordig zo lastig geworden voor clubs om ''rustig'' iets op te bouwen. Niet iedereen heeft een Johan Cruijff die met een groepje ex- topvoetballers zoveel krediet heeft dat mensen het echt de tijd gunnen..

Zo'n Johan Derksen zeikt veel mensen al af voordat zij daadwerkelijk grote fouten gemaakt hebben. Zelfs iemand als Van Geel die het toch bij veel clubs goed gedaan heeft wordt geregeld afgezeken.. Waar gaat het heen als dat soort mensen al zo erg naar beneden gehaald worden?

19 april 2014 om 19:54

Moet je dan je ogen sluiten voor de feiten!? Nederlandse clubs worden elk jaar in Europa uitgeschakeld door een team waarvan het moeilijk is om de naam uit te spreken. Het is ook een beetje een vreemde redenatie om er vanuit te gaan dat ‘goede’ spelers vetrekken omdat het publiek kritisch is. Zal eerder met het feit te maken hebben dat deze ‘goede’ spelers op topniveau willen spelen.
Ik vind de opmerking van Bob van Oosterhout misplaatst. Wie is hij om te vertellen dat we een aantrekkelijk competitie hebben? Aantrekkelijk omdat er veel doelpunten vallen? Ik geniet veel meer van een Iniesta die een bal aan een touwtje heeft. De intensiteit waarmee een Gerrard speelt. Of het flegmatieke van Pirlo. Topvoetbal heet dat! Die doelpunten kunnen me gestolen worden

19 april 2014 om 21:18

Het maakt een programma als VI echt niks uit. Het gaat namelijk om de kijkcijfers, dus geld. Deze afzeik tv verkoopt schijnbaar. Veel mensen voelen zich er goed bij als Derksen iemand weer is door de mangel haalt. Zolang de mensen blijven kijken zal er niks veranderen en blijf die afzeik cultuur in stand.

Clubs als rkc moeten wel weg want die verpesten het met hun laffe achteruit leunen en counteren.

Voor Nederlandse maatstaven is het een zeer aantrekkelijke competitie, zoals dat bij de Belgen, Oostenrijkers, Zwitsers etc het geval is.maar als een Engelsman, Spanjaard, Duitser en zelfs een Fransman ernaar kijkt vindt hij het maar niks.

19 april 2014 om 19:12

Ja, en? Moeten wij hier alles afkraken, omdat een Duitser het niveau niks zou vinden? Wij mogen/moeten kritisch zijn op het niveau, maar die kritisch benadering is al een hele lange tijd doorgeslagen naar een droevig, pessimistisch en onrealistisch laag niveau. Als de media, en een grote groep mensen, die instelling zou houden dan zal het niveau de komende jaren sneller achteruitgaan dan wanneer die mensen iets realistischer, positiever en stabieler worden in hun kritiek. Nu is het vaak buitenproportioneel, onlogisch en nergens op gericht.

Neem de kritiek die de technisch directeur van jouw club krijgt, de technisch directeur die (zij het misschien met wat geluk) al drie jaar uitstekend doet bij Feyenoord, over zijn vrouw... Jongens, waar gaat het over? Zijn wij zo erg op zoek naar iets om iemand af te kraken dat dit soort zaken erbij gehaald worden? Zijn mensen in Nederland zo ver afgegleden? '

Ik vond het ook belachelijk dat Derksen Wouters zo neerzetten als een leuke veldtrainer. Ja, het is geen charismatische man, maar hij deed het vorig jaar fantastisch bij Utrecht en moest het dit jaar doen zonder het geraamte van vorig jaar (wuytens, Van der Hoorn, Kali, Asare) en enkele van zijn betere spelers hadden te kampen met blessures (van der Gun, Mulenga..).. Ja, dan kan het een jaar erop een stuk minder gaan.. Echter kijkt men tegenwoordig vaak niet naar achterliggende redenen, maar vindt men het leuk om direct iemand neer te halen..

19 april 2014 om 19:29

Sorry hoor maar ik heb het niet over de media, meer over het niveau van de Eredivisie.
Dus als men zich wat vaker positief uitlaat gaat het niveau omhoog?dacht het niet .

Wat ik bedoel is: wij vinden het misschien aantrekkelijk maar een Duitser die meer gewend is vindt het minder aantrekkelijk.zoals wij de Jupiler League minder aantrekkelijk vinden dan de Eredivisie.

maar voor de rest ben ik het met je eens wat Derksen en co betreft.

19 april 2014 om 19:55

Het niveau gaat dan niet direct of veel omhoog, maar het helpt echt wel. Ik weet niet wat jij doet, of je op school zit en/of werkt, maar het maakt wel uit hoe mensen om jou heen over jou denken en op jou reageren. Dat heeft invloed op mensen.

Natuurlijk moet het niet omslaan naar een te lieve kant, maar een schouderklopje of complimentje als je iets goeds doet en alleen kritiek wanneer dit onderbouwt kan worden werkt het beste. Bij jou, bij mij.. Bij iedereen. Iedereen heeft af en toe (de een meer dan de ander) waarderen of een positieve reactie nodig. Nou, die krijgen veel mensen die betrokken zijn bij een Eredivisieclub vaak niet. Sterker nog, die krijgen zeer geregeld kritiek die vaak niet onderbouwt wordt en zelfs vaak niet eens echt iets met hun functioneren te maken heeft.. Als dat bij jou of mij zou gebeuren, dan kunnen wij alleen die kritiek van mensen als Derksen, waarschijnlijk nog wel van ons afzetten onder het mom van ''laat ze maar lullen, het kan me aan me reet roesten'', maar het probleem zit hem er vooral in dat zij de omgeving om iemand heen beïnvloeden..

Die Derksen kan bijvoorbeeld Wouters neerzetten als een slechte trainer om zijn gebrek aan charisma (wat al weinig met zijn vak te maken heeft, want hij moet die gasten beter maken en dat lukt hem redelijk aardig volgens mij..). Ik denk niet dat Wouters daar zelf van wakker ligt. Die zal ook denken ''laat hem maar lekker lullen'', maar spelers die een beetje ontevreden zijn lachen hierom in de kleedkamer en de directie gaat zich afvragen of zij niet eens een andere trainer aan moet stellen. Dat zal allemaal niet bewust gaan, maar dat soort dingentjes spelen wel mee.

20 april 2014 om 05:39

Nederland is daar gewoon te klein voor. Wij kunnen geen competitie maken van alleen het linker rijtje. Eigenlijk zijn de niveaus van de grote landen teleur stelleder want van HSV of Fulham wordt je ook niet blij.

waarom klaagt iedereen zo over het niveau van het Nederlandse voetbal?

Ajax van Barcelona gewonnen, bijna door in de Champions leage voor het 3e jaar op een rij!
AZ die de kwartfinale van de europa leage haalt!

Nederlandse ploegen hebben best gewoon een goede kans om mee te draaien in europa!

dus mensen Nederlandse teams kunnen best mee in europa (met name Ajax). als Feyenoord, PSV en Twente nu gewoon een keer de groepsfase halen (en overleven) dan zeurt er niemand meer over dat het nederlandse voetbal zo slecht is!

Dit zijn woorden van een sportmarketeer........heeft deze man er ook al verstand van dan? Het is dramatisch wat er de laatste jaren van de Nederlandse velden komt! Ruiz, Ola John, Vlemincks, Ericson, Andewereld, Alves......waar zijn deze toppers uit de eredivisie, stuk voor stuk spelers die allemaal dachten dat ze hogerop kunnen, waar zijn deze spelers gebleven? De enige die de top echt gehaald heeft van heel recent geleden is Suarez bij Liverpool. Van Persie en Robben is al jaren geleden dat deze mannen in de eredivisie hebben gespeeld. Waar heeft deze man het over!

20 april 2014 om 02:40

Vooral Eriksen is waardeloos hè? Hij is niet de spelmaker van Tottenham momenteel...hij ís Tottenham. Vertonghen stond ook direct na één seizoen tussen de beste spelers van de Pl.

Och, ja...ene Suarez. Waardeloze voetballer. Over Strootman maar te zwijgen. Die wordt nu nergens gemist.

Waar heb jíj het over?

20 april 2014 om 10:10

Na een zeer moeizaam begin mag nu eindelijk ook Erksen meeballen. Hij werd zelfs in het begin uitgefloten door de Engelsen. Moet ik er nog meer uit het recente verleden noemen waar we niets meer van horen? Lens, Van de Wiel, Stekelenburg allemaal op een zijspoor geplaatst! Waren allemaal toe aan een nieuwe club en dachten hogerop te kunnen! De spelers die het echt gemaakt hebben, en als "topper" hier recent zijn vertrokken, kun je op één hand tellen. Onze eredivisie is er alleen maar op achteruit gegaan qwa spelnivo en dat is al jaren zo! Ja als de lamme tegen de blinde spelen kan het wel een leuk potje worden, we worden vermaakt. Maar vraag niet naar het nivo van bijvoorbeeld verdedigen, dan spingen je de tranen in de ogen. Wat een gepruts!

20 april 2014 om 13:33

Nou, de waarheid ligt ergens in het midden. De échte talenten komen altijd boven drijven, maar er zijn altijd spelers die naar een minder passende maar beter betalende club verkassen.

Zo ook Eriksen, maar een Suarez kan het overal. Van der Wiel is nu ook gewoon basis met aardig wat assists op Ibrahimovic. En zolang Ajax de clubs is die de meeste spelers levert aan de Europese toepcompetities, dan valt het allemaal wel mee.

Dat zegt veel over het nivo van de competitie met dat doelpunten gemiddelde

wat ik nou echt niet snap is dat 83 procent van de stemmers op de pol nederland een leuke competitie vind heben.
dat gaat er bij mij echt niet in het voetbal is zo verschikkelijk slecht in de eredivisie zelfs van de top drie ziet het voetbal er niet uit erg jammer allemaal en ja het is wel spannend maar vele wedstrijden doen gewoon pijn aan je ogen

Haha, ik zie dat bijna niemand hier meer intrapt.

Het voetbal is om te janken. Van de 10 passes vooruit komt er 1 aan. Het niveau van de top van nu is minder dan die van de Jupiler League van 1990.

Spannend is het ook al niet, met 26 x dezelfde twee kampioenen in 30 jaar en een budgetverschil van 2500% tussen clubs. Nee, dit duurt niet lang meer.

Het is eigenlijk een gebrek aan kwaliteit bij de topclubs. Onze competitie wordt afgemeten aan Europese ,,successen'' in Europa. Daar laat Ajax, PSV en Feijenoord Nederland behoorlijk in de steek. Daardoor is de afstand tussen de ,,grote middenmoot'' en de topclubs minder geworden en ontstaat er tenminste een competitie met soms aardige wedstrijden maar met matig niveau. Dat verwijt ik vaak niet aan de spelers, maar zeker aan de toch wat ,,negatieve'' spelopvatting van de trainers met die ,,grote rondo's'' en dat eindeloze nutteloze balbezit. Waar is de inventiviteit van de ,,Hollandse-school-trainer'' gebleven? Waar is het principe gebleven van ,,wie niet sterk is moet slim zijn''. Al met al zijn competities in andere landen van een hoger niveau, maar is het nu zo leuk in Duitsland waar ver voor het einde de kampioen ongenaakbaar blijkt te zijn; is het in Spanje nu echt geweldig met altijd Barcelona, Real Madrid.dit jaar zeker met Gae, PEC en Cambuur aardige clubs met toegevoegde waarde voor de competitie. Het is prima zo, en laat dat Europees voetbal lekker voor wat het is.

Kraamkamer van Europa? Hou toch op! Onze internationals zijn bijna stuk voor stuk onzichtbaar voor de internationale top. Een van onze beste mensen moet al genoegen nemen met as roma! Dat was vroeger vooral een subtoppertje als je niet goed genoeg was. En nu nog steeds trouwens...

Dat iemand dit met zijn volle verstand kan zeggen. Nivelleren van de competitie wilde iedereen voor meer spanning. Nivelleren ok, maar dan naar boven en niet zoals nou het geval is diep, heel diep naar beneden.
Als er elk weekend 1 leuke wedstrijd bij zit is het al mooi, niveau is bedroevend slecht van alle clubs. Ook de aanstaande (begrijp me niet verkeerd, terechte) kampioen- clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren