Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bij PEC Zwolle heeft alleen hij het niveau van Ajax, verder niemand'

Laatste update:

PEC Zwolle staat zondagavond voor de tweede keer in de clubhistorie in de finale van de KNVB-beker. De Overijsselse club verloor de eindstrijd in het seizoen 1976/77 van FC Twente en moet nu de strijd uitvechten met recordwinnaar Ajax. Oud-trainer Jan Everse denkt dat PEC vooral veel geluk nodig heeft en boft als het lange tijd 0-0 blijft. Misschien zit er dan een stunt in, zegt Everse hoopvol in gesprek met NUsport.

/

“Je kunt wel een strijdplan hebben, maar als Ajax snel 1-0 maakt, kan dat strijdplan de prullenbak in. Het is voor PEC te hopen dat het lang 0-0 blijft en dan misschien zelf een doelpuntje maken. Dat de finale in De Kuip wordt gespeeld, is trouwens niet in het voordeel van PEC. Zij zijn gewend om op kunstgras te spelen en de meeste spelers hebben nooit eerder in een finale gestaan”, zegt Everse. Hij denkt dat PEC op hoop van zegen het eigen spelletje moet spelen.

Op de vraag wie van PEC niet zou(den) misstaan in Amsterdam, wijst Everse richting Diederik Boer. De keeper staat al zijn hele carrière onder contract in Zwolle en kwam tot bijna driehonderd optredens op de Nederlandse velden. Ajax neemt in de zomer waarschijnlijk afscheid van reservedoelman Kenneth Vermeer en in diens plaats zou Boer een prima vervanger zijn, denkt hij. "Hij wordt onderschat, dat komt misschien ook omdat hij niet de uitstraling heeft."

“Verder zie ik geen spelers bij PEC die het niveau van Ajax hebben”, zegt de trainer. Oud-schaatser Erben Wennemars, een bekend supporter van de Zwollenaren, denkt dat er wel meer spelers bij PEC zijn die het in hun mars hebben te slagen in Amsterdam. “Kamohelo Mokotjo is een goede voetballer, Daryl Lachman kan zeker meekomen in de verdediging en ik ben zeer gecharmeerd van doelman Boer. En over een aantal jaar kan Jesper Dost ook zeker meekomen bij Ajax.”

Denk jij dat PEC Zwolle zondagavond de KNVB-beker wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat er zomaar een stunt gaat plaatsvinden...

19 april 2014 om 10:15

het is voetbal alles kan maar ajax moet deze pot gewoon winnen veel meer kwaliteit als ze verliezen is het hun eigenschuld als je dan nog niet eens van pec kan winnen met alle respect dan verdien je de beker gwn niet

19 april 2014 om 10:57

Stukje tegeltjeslogica hier haha Maar inderdaad, als je niet van PEC kan winnen, dan ben je tweede en krijg je inderdaad de beker niet

Als Zwolle vroeg druk zet, wordt het voor Ajax lastig. Dat is in meerdere wedstrijden gebleken dit seizoen. Vraag is alleen od Zwolle dat 90 minuten volhoudt... Overwinning kan alleen als ie er echt niet in wil bij Ajax en Boer de wedstrijd van zijn leven speelt

19 april 2014 om 10:16

Niemand houdt dat 90 minuten vol. Het is gewoon een slechte tactiek aangezien je alles geeft in de eerste 45 minuten en Ajax het in de tweede helft simpel uit speelt.

19 april 2014 om 13:47

Ja, net als Salzburg zeker, hele slechte tactiek in de eerste helft met gemak over Ajax heenlopen.. Besef nou maar gewoon dat het een hele goede tactiek is tegen Ajax, gewoon vol druk zetten met iedereen, hopen op een doelpuntje en dan de tweede helft met z'n allen voor de goal gaan liggen.

19 april 2014 om 21:48

Het is een goede tactiek als je goede afmakers voorin hebt rondlopen. Maar met Locadia of Schaken.. dan is het een slechte tactiek, omdat je gewoonweg niet scoort en dan ben je kapot in de 2e helft.

19 april 2014 om 10:25

De vraag is niet of zwolle dat 90 min volhoudt. Het is een zekerheid dat Zwolle dat geen 90 min gaat volhouden. Psv, Feyenoord en Vitesse konden het ook allen maar 45 min en daarna was het afgelopen. Daarbij kan Ajax zich waarschijnlijk makkelijker onder de druk uitvoetballen tegen zwolle dan tegen bovengenoemde clubs. Deze wedstrijd moet gewoon vrij makkelijk gewonnen worden, echter heeft Zwolle dit seizoen goed weerstand geboden, maar in zo'n finale moet dat gewoon weggeblazen worden.

19 april 2014 om 11:22

De enige club die hierin is geslaagd bij Ajax is Red Bull Salzburg, zoals hierboven aangegeven zijn er veel die gefaald hebben. Ik denk niet dat PEC zich in het lijstje met RBZ gaat spelen.

19 april 2014 om 11:45

Klopt. Maar een aantal ploegen die het een helft volhielden hadden ons in die 45 minuten gewoon moeten slachten. Door hun gebrek aan kwaliteit en door een bij vlagen magistrale cilessen voorkwamen dat

19 april 2014 om 12:15

Daar heb je zeker een punt

Leuk, al die fantasieën van Zwolle-symphatisanten, maar Ajax gaat gewoon erop en erover. Wordt een ruime overwinning, zonder problemen. 3 of 4 goals verschil in het voordeel van Ajax, let maar op!

19 april 2014 om 11:00

Net als die 2x eerder dit seizoen? :P Net als RKC & Cambuur thuis, net als NAC thuis? :P het kan zomaar.

19 april 2014 om 11:17

NAC thuis werd 4-0! En hoeveel van bovenstaande wedstrijden werden er verloren dan?

19 april 2014 om 11:38

Maakt mij niet uit, morgen is een andere situatie. Finale, 1 wedstrijd met gelijk een prijs die je wint. Mijn voorspelling: Ajax gaat erop en erover!

19 april 2014 om 11:37

Vooralsnog blijft het een finale, waarin alles gegeven word. Iets met de 'bal' en 'rond'. Wat wel scheelt is dat Ajax nog geen kampioen is en er nog niks gewonnen is. Dus aan scherpte zal het niet aan liggen morgen.

Fernandez in de gaten houden en ik zie geen problemen. Met Fernandez hebben we altijd problemen op de een of andere manier.

Dat de finale in De Kuip wordt gespeeld, is trouwens niet in het voordeel van Pec. Zij zijn gewend om op kunstgras te spelen en de meeste spelers hebben nooit eerder in een finale gestaan”

Dit staat i.m.o. los van de Kuip. Ze spelen natuurlijk vaker op gewoon gras en ja bijna niemand heeft in een finale gestaan. Vervang de Kuip voor Amsterdam Arena, Philips stadion, welke dan ook en het komt op hetzelfde neer.

Ik hoop dat PEC boven zich uit kan stijgen met 15.000 man aan hun zijde in het stadion. Wellicht dat er krachten vrij komen.

Al met al denk ik dat Ajax wint met 3-1, waaarbij PEC een uur lang heel goed mee kan komen en de slotfase te moe zijn gestreden en de doelpunten knullig weg gaan geven.

19 april 2014 om 11:46

@wmrc01

Tuurlijk staan ze niet vaker op gewoon gras, als je thuis al 17x in een seizoen op kunstgras speelt. Dan moet je nog naar Ado, Heracles en Cambuur. Dat het niets met de Kuip te maken heeft ben ik met je eens.

Of het invloed gaat hebben dat niemand van PEC ooit in een finale heeft gestaan, weet ik niet. De groep die PEC heeft staan oogt vrij nuchter, wat mij betreft. Al met al ben ik er niet helemaal gerust op dat Ajax straks met de beker staat.. Afwachten maar!

19 april 2014 om 13:25

De uitlating dat de spelers van PEC nog nooit in een finale hebben gestaan is wat ongelukkig gekozen. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden te vinden van teams die nog nooit in een finale stonden en deze toch wisten te winnen. Het Ajax van 95 is daar een mooi voorbeeld van. En ik kan me vergissen, maar volgens mij staan er morgen ook geen jongens in Ajaxtenue op het veld met ervaring in een bekerfinale.
Wat hij probeert te zeggen, denk ik, is dat de factor 'druk' er een is om rekening mee te houden en daar hebben de Amsterdammers veel meer ervaring mee.

19 april 2014 om 13:34

PEC Zwolle heeft in deze wedstrijd alles te winnen en Ajax eigenlijk alles te verliezen. Dit kan 2 kanten op werken voor Zwolle.

1. Ze gaan toch Europa in en ze worden ook gehuldigd in Zwolle, dus alles wat ze meer bereiken is mooi meegenomen.
2. Ze laten de competitie voor wat het is en zetten alles op alles om deze wedstrijd te winnen en gaat met het mes tussen de tanden het veld op.

Ik denk het tweede, maar dat het allemaal te geforceerd gaat.

Daarom zal Ajax naar mijn verwachting in de slotfase afstand nemen van PEC en de beker winnen

Op basis van de tegenstanders die verslaan zijn op weg naar de finale moet ik toch wel concluderen dat Ajax de beker meer verdient.

Ben zelf ook een ajacied dus hoop sowieso al dat Ajax wint, maar aan de andere kant zou het toch ook wel leuk zijn als een PEC Zwolle gewoon eens zo'n finale pakt.

We gaan het zien!

19 april 2014 om 11:23

Heeft niks met verdienen te maken, het is schandalig hoe de Knvb al jaren de beker omgaat. Lachwekkend om de finale te komen met zulke tegenstanders. Jammer dat het geen wedstrijd word en dan deze club ook nog Europa in.. Dank Knvb! Een club als AZ naar alle waarschijnlijkheid niet Europa ingaat terwijl zij het verdienen afgelopen jaren en worden gestraft omdat ze ver in Europa komen. Volgend jaar is dit gelukkig niet meer mogelijk.

Nu snap ik waarom PEC in de finale staat. Moet je de tegenstanders eens zien! Vind het erg leuk voor de club PEC Zwolle, maar man man..wat een makkelijke weg richting de finale hebben zij gehad zeg. Dat maakt de beker dan ook wel weer interessanter voor subtoppers of degradatiekandidaten. Hoop toch wel dat Ajax vanaf het begin laat zien dat het feestje van PEC snel is afgelopen. Gewoon eroverheen knallen in de 1e helft...niet meer van dat zenuwachtige afwachtende spel.

19 april 2014 om 11:22

Nee die tegenstanders van Ajax die waren super, ook veelal amateurs en JL en ook maar 1 tegenstander van vergelijkbaar niveau (top 5), dus prima te vergelijken met PEC die heeft ook maar 1 tegenstander van vergelijkbaar niveau gehad.

19 april 2014 om 11:25

Tuurlijk wandering! Az uit is natuurlijk een eitje. Nee..je hebt helemaal gelijk hoor.

19 april 2014 om 11:30

Grapjas AZ uit is voor Ajax altijd laatste jaren de lastige uitwedstrijd in Nederland. Zwolle heeft alleen amateurs gehad en daar reken ik NEC ook onder.

19 april 2014 om 11:49

Meesterprovocateur Wandeling is weer bezig. Leg jij maar eens even uit welke wedstrijden van zwolle qua moeilijkheidsgraad gelijk waren aan feyenoord-thuis en az-uit?

19 april 2014 om 11:53

Van AZ die ongeveer op hun tandvlees liep kun je niet echt veel tegenstand verwachten. Zelfs Twente wist dit jaar 2x van AZ te winnen, maar ook al zou je AZ tot de zware tegenstanders rekenen, dan nog heeft Ajax een makkelijk programma gehad, met vooruit 2 x een goede tegenstander.

19 april 2014 om 12:06

O gossie sorry mijn waarde Josephius dat ik jou rare meningen niet deel, natuurlijk zijn Volendam, Aswh en Ijselmeervogels tegenstanders die in Europa vermaard zijn om hun positiespel en levensgevaarlijke aanvallen, hoe durf ik zelfs maar te beweren dat Ajax een redelijk makkelijke weg heeft gehad naar de finale toe.
Sorry zal in het vervolg proberen om mee te gaan in de blinde adoratie van Ajax, nogmaals mijn excuses dat ik er een andere mening op nahoudt

19 april 2014 om 12:49

Wandering

AZ heeft de afgelopen 2 jaar in eigen stadion van Ajax weten te winnen, niet dat dat nou direct een wereldprestatie is maar de meeste clubs doen dat niet. Daarnaast hebben ze Ajax in diezelfde 2 jaar in de Arena verslagen in de halve finale. Laat ze allemaal maar kletsen want je hebt helemaal gelijk, je kan AZ onmogelijk een lastige tegenstander noemen.

19 april 2014 om 15:04

Zwolle heeft de afgelopen twee jaar ook twee x van feyenoord gewonnen, maar daardoor wordt feyenoord toch ook niet een betere of slechtere tegenstander voor pec? Kromme vergelijkingen.

Beide clubs hebben gewoon niet de zwaarste loting ooit gehad maar staan desondanks gewoon terecht in de finale.

Boer is niks voor Ajax. Die Australiër zou dat in potentie wel kunnen zijn. Zwolle is gewoon een prima team. Als team kun je een heel eind komen. Als je maar hard werkt voor elkaar

19 april 2014 om 13:35

In de aanloop naar een bekerfinale krijg je uiteraard de meningen van veel mensen te horen die betrokken zijn bij een van beide finalisten. Aangezien er dit weekend ook niet gevoetbald wordt op de Nederlandse velden afgezien van deze wedstrijd, is het logisch dat er meer aandacht is voor de bekerfinale. Daar komt bovenop dat Wennemars een bekende supporter van PEC is en dus mag dat zure toontje wel iets minder van mij. De denigrerende verwijzing naar zijn stotteren had helemaal achterwege mogen blijven aangezien die niet alleen respectloos is naar Wennemars maar naar iedereen die stottert.

19 april 2014 om 15:05

Wennemars is zelfs commissaris bij pec. Dus inderdaad, het is logisch dat bij zulks zijn mening gevraagd wordt.

Ben ik niet met Jans eens. Boer is een fantastische keeper voor een ploeg als PEC en natuurlijk een enorme persoonlijkheid. Maar zijn gedrag kan hem in de weg liggen voor een plaats onder de lat in de top van Nederland, want laten wij eerlijk zijn, die jongen is en blijft natuurlijk niet helemaal honderd in de kop. Zelf denk ik dat Klich wel eens een directe versterking zou kunnen zijn voor dit Ajax. Ik zou niet weten in welk aspect hij minder is dan Eriksen toen hij een jaar achter de rug had bij Ajax. Mateusz is snel, sterk, tactisch een hele slimme gozer, goede spelverdeler en een man met een geweldige steepass. Verder is Drost nog jong, maar heeft hij dit seizoen al bepalende dingen gedaan. En als ik zo'n VD Hoorn of Denswil bezig zie zou ik niet weten waarom VD Werff dat niveau niet aankan. Wij hebben zeker wel een aantal spelers dat goed mee kan komen met de top van Nederland en dat hopen wij morgen te bewijzen

Nou als wennemars zich ermee gaat bemoeien moet je het wel serieus nemen. Die man denkt over elke onderwerp mee te kunnen praten. Ajax mag gewoon niet verliezen van zwolle zo simpel is het. Het is al een drama voor het nederlands voetbal dat pec zwolle de europa league in mag. En ja qua prestatie in europa mogen we az dankbaar zijn die nog zo ver is gekomen. Als dit soort clubs als zwolle in europa nederland moet vertegenwoordigen dan heb je kans dat we nog meer Europese plaatsen kwijtraken. Schandalig!

19 april 2014 om 13:48

En waarom zou hij niet over elk onderwerp mee kunnen praten dan?
Dat is een van de voordelen als je in een democratie woont, dan mag en kun je over ieder onderwerp meepraten, zelfs jij. Of er zinnige teksten bij Wennemars of bij jou en mij uitkomen is dan weer aan anderen om te beoordelen.

Ook is het kwijtraken van een EL plaats niet zo verkeerd, Portugal heeft er zelfs een vrijwillig afgestaan, met als positieve gevolg dat de punten door minder clubs gedeeld hoeven te worden, dus meer waarde hebben.
Ander positief gevolg is dat de 'mindere' clubs niet in Europa spelen dus de kans op verlies verhoudingsgewijs kleiner zou moeten zijn, wat ook weer gunstig is voor de puntentelling.

PEC had in de arena kunnen winnen dit seizoen, kunnen ze nu ook in de Kuip.

Toen Zwolle dit seizoen als koploper(!) naar de Arena kwam waren ze ook veel beter. De 1e helf speelde ze ajax helemaal weg, Arbitrale blunders (onterecht afgekeurd doelpunt ) hielpen ajax uiteindelijk aan de onverdiende 3 punten.

Ik zie Zwolle wel stunten. Niet dmv een gelukje, maar juist met een verdiende overwinning.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren