Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

In de wandelgangen (5/9): Basiskracht Arsenal zet club voor het blok

Laatste update:
/
Manchester City pakte dit seizoen de League Cup, maar daar lijkt het bij te blijven. Dat is natuurlijk niet voldoende voor de ambitieuze Citizens, maar Manuel Pellegrini hoeft niet te vrezen voor zijn baan. Hoewel de Abu Dhabi Group baalt van het waarschijnlijk mislopen van de landstitel, mag Pellegrini ook volgend seizoen in het Etihad Stadium blijven werken. Maar hij moet wel beter werk gaan leveren. (The Sun)
/
Simon Kjaer gold ooit als een van de grootste verdedigende talenten van Europa, maar leek het niet te gaan redden. Via een omweg is de Deen echter alsnog op weg naar de absolute top. De centrumverdediger van Lille staat namelijk in de belangstelling van zowel AC Milan als Manchester United. 'Natuurlijk is het vleiend als je wordt gelinkt aan zulke grote clubs", zegt de 25-jarige international van Denemarken. (BT)
/
Laurent Koscielny heeft de clubleiding van Arsenal voor het blok gezet: salarisverhoging of plaatsing op de transferlijst. Koscielny verdient veel minder dan collega-verdedigers als Per Mertesacker en Thomas Vermaelen, terwijl hij wel een vaste basisspeler is. Paris Saint-Germain, AS Monaco en Bayern München houden de situatie rond de 28-jarige mandekker goed in de gaten. (The Telegraph)
/
Napoli overweegt om een veelbelovend talent uit Argentinië een kans te geven in de Serie A. De ploeg uit Napels heeft interesse in Lucas Rodriguez, een twintigjarige linksback van Argentinos Juniors die zo aanvallend is ingesteld, dat hij ook op het middenveld of eventueel zelfs als linksbuiten zou kunnen spelen. Rodriguez heeft echter niet alleen maar goede eigenschappen: hij pakte dit seizoen al elf (!) gele kaarten. (Olé) (! gele kaarten.)
/
Ook Barcelona denkt aan de komst van een Argentijn die nog niet bekend is bij de volgers van het Europese voetbal. Wanneer er een streep gaat door het transferverbod van de Spanjaarden, wil Barcelona zich versterken met Matias Kranevitter. Hij is een 21-jarige middenvelder van River Plate en kost naar verluidt 3 miljoen euro, al zou die vraagprijs nog wel eens kunnen stijgen, nu blijkt dat Barcelona hem volgt. (Clarín)
Laurent Koscielny is de beste verdediger die Arsenal heeft

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij mag Koscielny heel blij zijn met een grote club als Arsenal. Bovendien al 28, dus aan een stap hoger moet hij niet gaan denken. Maakt ook foutjes zo nu en dan.

19 april 2014 om 13:51

Hij is wel beter als Per Mertesacker en Thomas Vermaelen. Daarom zou hij ook een hoger loon als hun verdienen.

19 april 2014 om 13:56

Precies. hij verdient een beter contract, niet een betere club.

19 april 2014 om 13:57

Hij is zeker beter dan Vermaelen maar samen met Mertesacker vormt Koscielny een goed duo. Veel mensen onderschatten Mertesacker omdat hij niet snel is maar verdedigend en in de lucht is hij ijzersterk.

19 april 2014 om 13:57

Een stapje zijwaarts naar bv Monaco zou hem wel een hoop geld opleveren. Ik vind het niet zo gek dat hij evenveel wil verdienen als zijn collega's op vergelijkbare posities.

19 april 2014 om 13:59

Haha, Koscielny kan overal meedraaien hoor. Met 50.000 in de week verdient hij natuurlijk ook veelte weinig.

19 april 2014 om 14:05

Koscielny komt echt niet in de basis bij Paris Saint Germain, Real Madrid, Juventus, Bayern Munchen en Chelsea hoor

19 april 2014 om 14:07

Ik vind persoonlijk dat 50.000 per week niet te weinig is, maar marktconform mag dat salaris wel met zo'n 50% omhoog. Maar nee, dat Koscielny met Barcelona, Madrid, City of Chelsea mee kan denk ik niet, daarvoor is ie in topwedstrijden nog te wisselvallig.

19 april 2014 om 14:13

Bij Barcelona zou Koscielny zeker basis staan, hun hebben echt een matige verdediging.

19 april 2014 om 14:54

Volgens mij wordt Koscielny hier heel erg onderschat, hoort zonder twijfel bij de 10 beste centrale verdedigers ter wereld. Bij Bayern zou hij misschien wel in de basis staan, hij is zeker niet minder dan Dante of Boateng. Van Juve kan ik het niet zeggen, ik heb ze weinig zien spelen. Bij PSG kan het ook, hij is ook niet minder dan Alex of Marquinhos. Chelsea en Real hebben wel betere verdedigers, al vind ik vooral Sergio Ramos heel erg overschat.

19 april 2014 om 20:24

Inderdaad. Varane is top, Pepe en Ramos niet. Pakken ook te vaak rood.
Hij is niet echt beter dan Alex denk ik, maar hij is inderdaad heel sterk.

Beetje zielig dat mensen hem hier beoordelen op die fouten. Kompany (tegen Liverpool) en Silva (tegen Chelsea) maken ook af en toe foutjes. Dat is eenmaal zo als verdediger.

Laten gaan die overschatte koscielny en lovren halen van southampton

19 april 2014 om 13:44

pff die overschatte koscielny is de reden dat we verdedigend zo goed deden vooral in het eerset seizoenshelft

Wat zouden PSG en Bayern München moeten met Koscielny, die hebben respectievelijk Marquinhos, Thiago Silva, Alex en Boateng, Martinez, Dante, Badstuber en hadden vorig seizoen nog iemand gekocht, Kirchoff toch? PSG zou nog kunnen maar dan zou het niet meer dan een backup zijn lijkt me.

19 april 2014 om 13:41

vind hem om eerlijk te zijn beter dan allemaal behalve thiago silva natuurlijk

19 april 2014 om 13:47

Ik niet, vind Koscielny een zeer overschatte speler die zoveel foutjes maakt. Heeft in de grote wedstrijden ook niet thuisgegeven. Beter dan Alex is hij sowieso niet, ik zelf ben een grote fan van Marquinhos, dus daar zou ik dan maar niet over oordelen. Wat wel waar is dat Marquinhos vorig jaar een van de beste Cv's in de Serie A was.

19 april 2014 om 13:48

en koscielny was vorige jaar een van de beste van de pl, indrukwekkender lijkt mij. Ik vind hem juist onderschat, omdat hij maar niet van zijn eerste indruk afkomt, toen hij nog in zijn eerste seizoen veel fouten maakten.

19 april 2014 om 13:52

Sorry hoor, maar dit is wel heel ongeloofwaardig.
Koscielny is een goede verdediger, maar maakt nog te vaak (kleine) fouten.

Zoals je zegt is Thiago Silvo beter, maar ook Alex is beter, hij heeft meer fysiek, kan beter koppen en heeft een agressievere tackle..

Marquinhos is samen met Varane HET verdedigende talent, zo'n jongen geef je veel eerder de kans dan een doorsnee verdediger als Koscielny.

Dante is ook een goede verdediger, maar zijn kwaliteiten liggen vooral in de lucht, waarbij ik Koscielny over de grond weer beter vind, die jongens zijn moeilijk te vergelijken.

Boateng en Badstuber zijn gelijkwaardig en Martinez is minder goed, hij komt beter tot zijn recht op het middenveld.

Maarja, dit is mijn mening. Ik heb geen voorkeur voor alle drie de clubs, maar spelers vergelijken is vaak een onmogelijke taak, zeker als het verschil tussen spelers miniem is of dat ze in tegenovergestelde "vlakken" goed zijn.
_________________________

Het neemt natuurlijk niet weg dat Koscielny een uitstekende verdediger is en zeker voor de Premier League waar het verdedigende niveau toch iets minder hoog ligt dan in Frankrijk, Italië en bij Bayern.

Zeker PSG en Bayern zijn gewoon wereldploegen met een fantastische verdediging. Hij kan wel een klein stapje hogerop, maar dan moet hij toch echt in zijn eigen competitie kijken denk aan Manchester City ofzo.

19 april 2014 om 14:11

Zijn eerste seizoen boeit mij niet, anders zou ik de Gea ook geen topkeeper mogen noemen. Alleen vind ik dat Koscielny die domme foutjes nog steeds maakt, zoals tegen Bayern of die tegen Aston Villa, dat is gewoon zeer kinderachtig. En daar heeft hij nog meer van.

19 april 2014 om 14:14

sorry? verdedigden niveau is minder dan in duitslan, italie en frankrijk? Kijk nog maar eens zou ik zeggen.
Je zegt dat alex ene hele aggressieve tackle heeft, maar koscielny's sterke punt is juist dat hij zoveel rust in zijn spel heeft. Bovendien wint koscielny bijna al zijn duels, dus dat alex meer fysiek heeft hoeft niet pe se een verschil te maken. Boateng en dante zijn natuurlijk prima verdedigers, dan komt het meer een beetje op persoonlijke voorkeur, maar koscielny is voetballend sws beter dan die 2.
@cunian
ja je gaat nu helemaal terug naar het eerste wedstrijd van het seizoen, dat ook onterecht gefloten was vond ik. Koscielny is een voetballende verdediger, die heeft van tijd tot tijd wel een foutje erin zitten. Het is geen no-nonsense verdediger als een terry ofzo

19 april 2014 om 14:15

Dante heeft anders een veel strakkere pass en kan over langere afstanden passen, maar voetballend is een extra, als het komt op pure verdedigen zijn die verdedigers beter dan Koscielny.

19 april 2014 om 14:25

Duitsland staat er niet bij, vandaar dat ik alleen Bayern noemde.
In Engeland, Duitsland en Spanje is het aanvallende aspect vaak het belangrijkst, vandaar ook de grote uitslagen die je wekelijks tegenkomt. Ik zeg niet dat iedere ploeg daar een slechte verdediging heeft, maar veel ploegen hebben dat wel. Chelsea is een goed voorbeeld van een ploeg die goed kan verdedigen.

italië en Frankrijk leiden al eeuwenlang de beste verdedigers ter wereld op, het hoeven niet per se Italianen of Fransen te zijn, ookal is het iemand uit Zimbabwe. Vooral in Italië is verdedigen heel belangrijk. Je moet iets verder kijken dan je neus lang is en niet alleen kijken naar het tacklen, onderscheppen en zo, maar ook naar de looproutes en andere tactische bezigheden van verdedigers. Daar falen de BPL en Spaanse verdedigers vaak in.

Bla, bla, bla Koscielny is voetballend veel beter lekker boeiend!
Terug naar de basics gaan is veel beter. Kijk bijvoorbeeld naar Juventus, Chiellini is een zwaar beperkte verdediger, die amper kan voetballen, maar wie schakelt altijd zijn man uit en zorgt nooit voor problemen? Juist Chiellini. Wie kan er goed voetballen achterin? Bonucci en wie maakt er altijd verdedigende fouten, juist Bonucci. Nu is dit maar bij een club maar zo werkt het wel. Tegenwoordig gaat alles om voetballen vermogen, maar een verdediger is vanaf origine een veldspeler die de aanvaller uit moet schakelen ongeacht zijn voetballende kwaliteiten.

Koscielny komt gewoon tekort voor absolute topclubs als Paris Saint Germain, Real Madrid etc. en ook voor ploegen waar de nadruk wat meer op de verdediging ligt zoals Chelsea.

19 april 2014 om 14:36

Italie kan ik wel begrijpen , daar is het idd veel meer verdedigend ingesteld qua voetbal. Maar frankrijk? Kijk eens wat ligue 1 buiten psg en monaco, ik pak af en toe een franse wedstrijdje mee en kijk vaak franse samenvattingen, maar vanaf de subtop is het verdedigend daar echt geen hoge niveau.
Dat over voetballen was maar een bonuspunt, dus daar hoeft je hele reactie dus niet over te gaan. Want naast zijn voetballende kwaliteiten heb ik ook gezegd dat hij bijna al zijn duels wint etc. Wij hebben sas van liverpool tweemaal uitstekend onder controle gehouden in het emirates stadium (uit waren we dan wel weer kansloos)

19 april 2014 om 20:29

Dante is een vrij zwakke verdediger hoor. Boateng, Silva, Alex zijn wel beter. Badstuber niet denk ik. Martinez is gelijkaardig.

Maar terug naar Dante: ik ken hem al jaren, van bij zijn periodes in België bij Chaleroi & Standard Luik. Vrij matige speler, had hem nooit bij Bayern verwacht. Doet het er niet slecht, maar de centrale verdedigers van Bayern zijn toch het enige zwakke punt in die ploeg.
Ze lijken beter gewoon omdat Bayern een fantastische ploeg is. Lahm voor je en Neuer achter ja, tja dan kan je je wel eens een foutje veroorloven, zij lossen het wel op.

Het zegt genoeg dat hij geen basis staat bij Brazil, Luiz krijgt de voorkeur op hem, en dat is ook geen topper.

Koscielny is een hele goeie CB hoor. Wordt enorm onderschat maar deze man heeft zich echt super ontwikkelt. Hij kan werkelijk alles en is daarbij ook nog eens super snel. Hij zou niet mistaan bij een andere top club maar ik denk dat hij wel wat meer centjes krijgt van Arsenal. Een betere kunnen ze haast niet krijgen tenzij ze enorm veel gaan betalen en of je dan nog een betere kan vinden?... denk 't niet.

19 april 2014 om 13:48

Koscielny onderschat? Hij is dit jaar door de Arsenal fans vooral omschreven als de beste CV van de Premier League. Is ook oneindig veel geprezen dit jaar, maar zijn foutjes blijft ie maar maken.

19 april 2014 om 13:49

onderschat door non-gooners. Zoveel foutjes heeft hij dit jar niet gemaakt. Beste is hij ook niet, zou hem wel in de top 5 zetten

19 april 2014 om 13:58

Bijna alle penalties die Arsenal tegen krijgt zijn op het conto van Koscielny te schrijven, Mertesacker-Koscielny is de beste duo volgens velen, maar kijk gewoon puur naar statistieken. Tegen kleine clubs is het goed maar als het een echte test is dan falen ze gewoon. Koscielny vind ik juist overrated.

19 april 2014 om 14:10

ja dat heb je nu meerdere keren gezegd
Onze duo was idd geweldig in het eerste seizoenshelft, ook in grotere wedstrijden, denk aan de champions league. Maar onze verdedigingsduo heeft ook geen support voor hun, zeker wanneer flamini niet speelt. In het 2de seizoenshelft doet het duo minder idd, maar het is niet toevallig dat het gebeurt wanneer koscielny niet kan spelen. Die kan echt compenseren voor alle zwakke punten van mertessacker

19 april 2014 om 14:15

Minstens de helft van die penalty's waren gewoon verkeerd gezien door de scheids, dus niet op het conto van Koscielny te schrijven.

19 april 2014 om 14:16

Voorbeelden?

19 april 2014 om 15:09

Bayern in Allianz Arena: Schwalbe Robben, dus niet Koscielny's schuld
Eerste wedstrijd in het seizoen tegen Villa: De 2e, dat was helemaal geen penalty, Koscielny speelde de bal

Dat zijn er alvast 2 uit mijn hoofd

19 april 2014 om 16:03

Gast, dus op dit moment is Kompany ook een overschatte speler? In de tweede seizoenshelft maakt hij ook regelmatig foutjes. Maar nog steeds is dat een baas. Koscielny is een puike verdediger, en ook de enige bij Arsenal die fatsoenlijk rugdekking kan geven. Dat is ook het probleem als per/thomas samen spelen, hebben allebei rugdekking nodig. Hij verdient die salarisverhoging gewoon en het boeit me niet wat jij vindt maar ik hoop ten zeerste dat hij blijft!

19 april 2014 om 16:11

Schwalbe Robben? Ik wist niet dat je nu een speler mag schoppen ipv de bal.

@spalato87, pardon overschat.. ben je wel lekker?

19 april 2014 om 13:52

Idd, diegene die hem overschat noemen of woorden van gelijke strekking zijn idd niet helemaal lekker. Wordt gezegd dat hij zo nu en dan een foutje maakt. Ken niet één CV die dat niet doet. Alle spelers maken wel eens een foutje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren