Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger: ‘Ik sluit niet uit dat hij volgend seizoen Speler van het Jaar wordt’

Laatste update:

Arsène Wenger gelooft nog voor de volle honderd procent in Mesut Özil. Nadat de trainer de hele wereld verraste met Özils komst naar Londen, eind augustus vorig jaar, bleek de samenwerking al snel vruchtbaar. Met zijn inzicht, passes en assists won Özil al snel de liefde van de supporters. Na de winterstop ging het allemaal een stuk minder en begonnen de eerste critici zelfs al te twijfelen aan de zin van zijn komst.

/

Wenger, die vrijwel altijd naar de lange termijn kijkt en niet te snel oordeelt, wil daar niets van weten. Hoewel de bijdrage van zijn Duitse topaankoop wellicht wat geslonken is, heeft hij nog alle vertrouwen in de middenvelder. “Özil heeft een lastige periode achter de rug, maar ik sluit niet uit dat hij volgend seizoen Speler van het Jaar wordt”, verzekert le Professeur donderdag.

De 25-jarige Özil speelde dit seizoen 22 wedstrijden in de Premier League voor Arsenal. Door een blessure staat hij sinds 11 maart aan de kant, maar hij zal snel zijn comeback maken. Zondag speelt Arsenal tegen Hull City en dan zit er voor de spelmaker wellicht een invalbeurt in, onthulde Wenger donderdag. “Het is fijn dat hij er weer bij is, want we missen zó veel aanvallend ingestelde spelers. Mesut geeft je altijd een extra kans om te scoren. Morgen test ik hem nog en zaterdag bepaal ik of hij mee kan spelen.”

Mesut Özil zal volgend seizoen een heel sterk jaar bij Arsenal spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm..

Zou zomaar kunnen, maar met Suarez en Hazard heeft ie wel 2 leuke concurrenten in Engeland

17 april 2014 om 13:10

Inderdaad Chelsea075

Een Hazard, Oscar en Silva zijn in mijn opzicht sowieso al betere spelers. Ik weet dat veel Arsenal fans Ozil daarbij vinden horen, maar hij presteert te weinig als het erom draait vind ik.

De spelers die volgend jaar zich in hetzelfde rijtje kunnen plaatsen zijn Coutinho,eriksen en Ramsey. Beide al erg goed dit seizoen en wie weet volgend seizoen, Ramsey als hij fit blijft . Ozil heeft potentie, maar ik weet het niet.....

Suarez is buiten categorie en spits

17 april 2014 om 13:15

Hazard en Silva hadden al een jaar in de PL achter de rug dus die kan je daar sowieso niet mee vergelijken. Vergelijk de statistieken van die twee in hun eerste seizoen maar eens met de statistieken van Ozil en je zal zien dat ze ongeveer gelijk zijn..

Het feit dat je Oscar een betere speler vindt dan Ozil ondermijnt eigenlijk al je argumenten

17 april 2014 om 13:19

Serieus, Oscar? Dan heb je echt geen Chelsea gekeken dit jaar.

17 april 2014 om 13:29

Statistieken kunnen een vertekent beeld geven vind ik want je kan tegen een cardiff city natuurlijk 99 assist geven en 300 goals maken, maar tegen Chelsea als een natte dweil spelen

Daarom vind ik de drie genoemde wel beter, omdat die het wel laten zien in topwedstrijden en een team op sleeptouw kunnen nemen.

Oscar is minder vaak gebruikt door mourinho, maar in potentie nog steeds beter. Laat ik hem dan bij het 2e groepje plaatsen for the sake of the argument.

Je hebt gelijk dat sommige spelers zich moeten aanpassen, maar silva en hazard waren in hun debuutjaar ook al beter en beslissender. Eriksen doet het ook zomaar....

17 april 2014 om 13:43

kkom op zeg ozil is echt niet minder dan hazard oscar en silva kijk suarez kan ik begrijp oozil was jaren bij madrid de sterkhouders meeste assistenten in een seizoen hazard een silva zeg wel goed maar ozil is toch een andere categorie

17 april 2014 om 13:47

Na het ontcijferen, ben ik het er gewoonweg niet mee eens.

Nooit een sterkhouder geweest en dat is ook het grootste kritiekpunt van heel de heisa rond Ozil. Sterkhouders staan er in grote wedstrijden....

Silva was zondag gewoon weer erg goed en Hazard is altijd dreigend....

Silva of Ozil? Silva any day

17 april 2014 om 14:21

Statistieken geven een vertekenend beeld? Bij Suarez draait het toch ook om de doelpunten die hij maakt. Op de positie van Ozil gaat het erom dat je de laatste paas geeft. En 'ozil is nooit een sterkhouder geweest' come on!! Kijk je ook wel iets anders dan de PL of Liverpool? Sommige zaken zijn gewoon een gegeven en niet toelaatbaar voor een mening (maar dit is mijn mening).

Hazard moest zich ook aanpassen aan de PL en ik vind hem zelfs dit seizoen niet constant genoeg. Hij werd bijvoorbeeld heel de wedstrijd tegengehouden door onze Bacuna. Silva daarentegen heeft geen aanpassingsproblemen gehad en is de beste nr 10 van de PL. Ik heb het idee dat Spanjaarden het meestal wel goed doen in hun eerste jaar (mata en Cazorla)

17 april 2014 om 14:37

Jij wel dan?
Oscar is sterk aan de bal, en staat er gewoon in topwedstrijden..
Hij zal zich verder blijven ontwikkelen,
Terwijl Özil er bijna nooit staat in topwedstrijden!

17 april 2014 om 15:08

Ik zie Ramsey het eerder winnen maar Ozil? Ik weet het niet..

18 april 2014 om 00:02

Ik zie reactie's dat Oscar beter is dan Özil dan heb je vrijweinig verstand van voetbal Özil doet het met minder kwaliteiten om zich heen en Oscar heeft op links Hazard en op rechts Willian toen Özil bij Real Madrid Di maria en Ronaldo naast zich had strooide hij met assisten !!

18 april 2014 om 00:09

Hahaha ramsey moet zich nog bewijzen. Iets wat Ozil allang heeft gedaan. Ik wacht alleen op het moment dat hij terugkomt dan zul je zien waarom hij jarenlang een basisplaats heeft gehad bij Real Madrid.

17 april 2014 om 13:17

Dat denk ik juist niet. Ik heb ozil nooit echt een topspeler gevonden. Bij madrid deed hij leuk mee, maar het was nou niet dat ozil onmisbaar was. En bij arsenal eigenlijk hetzelfde verhaal. Wanneer het loopt dan doet ozil leuk mee, maar wanneer het totaal niet loopt. Dan heb je niks aan ozil. Hij is geen speler die een team op sleeptouw neemt.

17 april 2014 om 13:21

Zoals Messi toen het niet liep tegen Atletico Madrid bedoel je.

17 april 2014 om 13:23

fc footbal

Nee maar dat is makkelijk praten, wat jij doet. Hij was niet onmisbaar bij Real.. Dat is ook Ronaldo niet?
Dus noem je Ronaldo ook geen topspeler of wat?

Özil na 1 seizoen BPL afschrijven is makkelijk en niet te vergeten oneerlijk. Waarom kregen anderen wel zoveel krediet?
Goede spelers worden nou eenmaal gehaat blijkbaar.

17 april 2014 om 13:34

@isco

Dat 1 van het ene uiterste naar het andere. Zijn prijskaartje brengt gewoon hoge verwachtingen met zich mee en die heeft hij tot dusverre niet waar kunnen maken. Dat is het enige probleem voor Ozil, constant en goed presteren en dure spelers krijgen nou eenmaal minder krediet.

Caroll bij Liverpool, Soldado van Tottenham en bijna Bale bij Real madrid in het begin.....

17 april 2014 om 13:47

Bij Madrid deed hij leuk mee? Dan heb jij duidelijk de wedstrijden van real niet gevolgd want hij was samen met Ronaldo en alonso de spelers die er met kop en schouders boven uit staken. Iets in de 95 assists? Ja dan doe je heel leuk mee...

18 april 2014 om 00:12

Meestal alleen spelers van Real en Chelsea en een paar uitzonderingen.

17 april 2014 om 14:07

Christian Eriksen mensen.

En voordat het hoongelach komt, de meesten onder jullie hadden ook niet verwacht dat Suarez nu de dienst uitmaakt in Engeland.

(maar alsnog ben ik maar quasi-serieus lol)

17 april 2014 om 14:34

Chelsea 075

Gisteren heeft city lekkere punten gemorst. Hopelijk pakken we Liverpool aan volgende week en dan gewoon alles winnen!

Ik denk dat yaya toure ook een hele goede kans maakt op die prijs. Natuurlijk hoop ik dat hazard hem krijgt alleen moet hij nog productiever worden.

17 april 2014 om 14:41

Liverpool speelt echt ijzersterk dit jaar.. dus ik weet het zo nog niet
maar natuurlijk met een Matic erbij staan we wel sterker in de verdediging.
& dan een Salah met zijn snelle actie's..
De kansen zijn 50/50 en als we winnen van Liverpool
zijn we zo goed als kampioen.

17 april 2014 om 17:03

Chelsea moet thuis winnen van Sunderland , terwijl Norwich thuis speelt tegen Liverpool. Liverpool kan zomaar punten verliezen who knows.. Zo niet dan hoop ik dat Chelsea nipt wint van Liverpool.

17 april 2014 om 21:18

@Chelsea-FC9

We kunnen dat ook zeker niet ontkennen dat Liverpool ijzersterk speelt dit seizoen. Dit is dan ook mede te danken aan het niet deelnemen in de Champions League en dergelijke. Van Salah ben ik echt een fan, het is een geweldige speler. Misschien even zijn shirtje halen dit jaar als ik in Londen ben. Maar willen we winnen moet ook het geluk aan onze kant staan. Zoals je al zei 50/50.

17 april 2014 om 15:17

Chelsea075

Suarez heeft niet eens concurrenten in Engeland voor speler van het jaar.

17 april 2014 om 15:35

Dit jaar niet nee, maar volgend jaar weet je het maar nooit toch

17 april 2014 om 15:39

Dan nog schat ik Özil net ietsje minder dan Hazard en Silva, en al helemaal minder dan Suarez.

De kans daarvan is net zo groot als dat Wenger in Mei 2015 de Champions League omhoog tilt.

Nee, laat Ozil eerst maar eens beduidend de beste middenvelder van Arsenal worden. Wie weet hebben we het dan ooit nog over hem in 1 adem met Luis Suarez en David Silva etc

17 april 2014 om 13:07

Daar is ie weer. Jij gaat nog terug komen op al je woorden. Als er lopende mensen om hem heen zijn zal hij excelleren. Daar hoeven we niet eens voor te kopen, laat Ramsey en Walcott een seizoen fit blijven en je zult met eigen ogen zien hoeveel minder hij is dan jouw geliefde Silva.

17 april 2014 om 13:58

Hou op jongen, Silva is by far de beste spelmaker in Europa. Dat ziet bijna elk (objectieve) voetballiefhebber met verstand dit seizoen in. Silva is vader voor Ozil.

Dat gezegd, Ozil is gewoon enorm overschat en nog lang niet zijn transfersom waard gebleken. Ãœberhaupt snap ik sowieso zijn aankoop al niet gezien het feit dat jullie over genoeg creatieve middenvelders (Cazorla, Ramsey, Rosicky, Wilshere etc) beschikken. Wenger had gewoon een spits van 25 goals niveau moeten aantrekken.

17 april 2014 om 14:08

Silva 9 assists en Özil 8. Ik ben niet zo vd stats om mijn punt te maken maar by far lijkt me vrij overdreven.

Beoordeel Özil maar na zijn tweede seizoen, we spreken elkaar nog wel.

17 april 2014 om 19:27

Ik zie dat niet !!! Voor mij is Ene Toni Kroos de beste spelmaker van Europa . Panklare ballen , verwoestend schot , subliem speloverzicht en multi inzetbaar . Maar oké , smaak verschilt

17 april 2014 om 13:10

Wellicht is dit een hint naar Cavani in de punt?

17 april 2014 om 13:14

Dat zou wat zijn. Wenger niet naar PSG maar Cavani wel naar Arsenal..

17 april 2014 om 14:01

Wenger gaat sowieso nergens heen, die tekent gewoon weer bij. Overigens neem ik ook genoegen met Benzema, ben de beroerdste niet.

17 april 2014 om 14:23

Walcott mag dan wel niet echt beschikken over techniek maar je kan hem totaal niet met Giroud vergelijken. Giroud heeft 10 kansen nodig voor 1 doelpunt terwijl Walcott ontzettend goed is in het afmaken van kansen alleen heeft hij niet het denkvermogen die hem vaak in doelpuntrijke situaties brengt.

17 april 2014 om 14:24

Was een klein btje sarcastisch
Natuurlijk wil ik liever een nieuwe spits, ik zou alleen niet weten wie. Benz lijkt me niet, Cavani alleen met een enorme zak geld en Costa ben ik niet van overtuigd.

Die moet natuurlijk wennen aan een heel nieuw land met bijkomende omstandigheden. Volgend seizoen zal hij een stuk beter presteren denk ik , maar speler van het jaar durf ik niet te zetten.

Die jongen gaat het nog wel maken. Overal waar hij heeft gespeeld kon je zien dat hij barst vd kwaliteit (bremen, duitsland, real). Even aanpassen, tot rust komen en dan staat hij er volgend seizoen wel!

17 april 2014 om 13:44

Haha ja dat helpt natuurlijk ook wel mee. Draxler vergeten en topspits halen! Wat zou een huntelaar kunnen doen met die intikkertjes van Ozil? In ieder geval goedkoper dan een echte topspits

17 april 2014 om 13:47

Huntelaar moet je niet hebben, die past niet echt in het systeem van Arsenal is ook al aardig op leeftijd

Het kan, maar dat zal voornamelijk aan Wenger liggen. Het team dat rondom Özil speelt heeft veel meer kwaliteit nodig dan dat er nu rondloopt. Een nieuwe spits, linkervleugelspeler met diepgang en iemand die het vuile werk voor de voorste spelers opknapt.

17 april 2014 om 17:06

Bender zou idiaal zijn naast Wilshere of Ramsey lang sterk en is best solide in de opbouw

Het zal natuurlijlk enorm helpen als de spelers om hem heen van betere kwaliteit zijn, dus koop er een aantal in de zomer.

“özil heeft een lastige periode achter de rug, maar ik sluit niet uit dat hij volgend seizoen Speler van het Jaar wordt”

Ik snap het "maar ik ......" gedeelte niet zo goed. Waarom zegt Wenger dit? Om zo zijn speler te steunen? Om te laten blijken dat hij echt gewaardeerd wordt?

Een beetje overbodig vind ik, lijkt nu net of hij het probeert te rechtvaardigen dat ze Ozil hebben aangetrokken. Iedereen weet dat hij een fantastische voetballer is.

17 april 2014 om 13:14

Misschien omdat Özil tot de beste nr 10's van de wereld behoort? Gewoon een wilde gok hoor.

17 april 2014 om 13:31

Ben ik met je eens, maar zie jij een toegevoegde waarde aan die uitspraak??

17 april 2014 om 14:06

Nou, omdat hij tot op heden nog niet helemaal zijn ware ik heeft kunnen tonen, maar Wenger de ware Özil nog niet is vergeten.

Het is dus niet alleen een vertrouwenskwestie, maar hij weet gewoon dat hij tot de elite behoort in optimale doen.

Ik geloof dat er zat berichten te benoemen zijn met minder inhoud.

17 april 2014 om 16:40

Zo heeft elke topploeg in de PL een speler die tot de elite behoort.

En m.b t. de andere berichten die nog minder inhoud hebben, daar reageer ik niet op.

Deze opmerking viel bij mij op en ik zocht de redenatie erachter.

Begrijp me niet verkeerd, ben een grote fan van Özil. Je ziet de klasse er vanaf druipen, maar ik geloof er niet in dat hij een heel jaar zijn elitestatus gaat laten zien komend seizoen.

Als Aguero volgend jaar net zo goed is als nu. Alleen dan zonder blessures + Sturridge , Suarez , Hazard en ongetwijfeld komen er nog wat topspelers naar de Pl. Dan heeft ie genoeg concurrentie.

17 april 2014 om 13:29

Alleen is Ozil afhankelijk van medespelers. Je kan briljante steekpasses geven, als er niemand diep gaat heeft dat geen zin. Silva heeft hetzelfde probleem.

17 april 2014 om 13:50

Precies! Özil was echt een geweldenaar toen Ramsey in de eerste seizoenshelft een geweldige doorbraak maakte. Daarnaast had je een Wilshere & Giroud in vorm en een Walcott die je eigenlijk niet kan missen. Als die allemaal wegvallen, dan gaat het bergafwaarts en de resultaten liegen niet...

17 april 2014 om 14:03

Silva heeft veel meer elementen in zijn spel dan enkel de steekpass.

Een wedstrijd naar zijn hand zetten, het tempo dicteren..deze dingen laat Silva wekelijks zien. Zonder zijn steekpasses is hij nog altijd van een hoog niveau. Misschien dat dit niet voor Ozil geldt maar wel degelijk voor de beste nummer 10.

17 april 2014 om 22:23

Silva heef geen betere traptechniek dan Lampard. Je doet net alsof Silva de beste nummer 10 is. Ozil en Silva hebben niks in grote wedstrijden laten zien terwijl Oscar en Willian bewijzen dat zij betere middenvelders zijn in heel
Seizoen. Ik zie wat provocaties maar ik ga er niet op in zoals Lampard dat ook niet doet bij Ozil.

18 april 2014 om 00:05

Hahahahaha wat heeft Eriksen gedaan dan mensen Tottenham is zowat elke grote wedstrijd afgeslacht en Eriksen was nergens !😂

Ozil wordt pas beter als hij betere spelers om zich heen krijgt. Bij Real had hij allemaal lopende mensen die diepgang hadden en wouden scoren. Bij Arsenal heeft hij dat helemaal niet. Je hebt Walcott die snelheid heeft maar niks ziet dus...

Arsenal moet gewoon goede wingers en een spits kopen. Daar moet heel veel gebeuren wil je Ozil op de volle 100% gebruiken.
Ik snap niet waarom ze zoveel van dezelfde soort spelers hebben en dan nog altijd in dezelfde soort spelers interesse hebben. In feite moet je van de volgende spelers maar 1 speler gebruiken; Ozil, Cazorla, Rosiscky, Wilshere en Arteta. Arteta is 10x niks die moet weg. Wilshere komt te kort in mijn ogen voor de 10 positie. Het is overduidelijk dat Ozil de beste is daar, wss ook de beste v/d de wereld nog altijd op 10. Cazorla is een goeie 2e man die in Engeland veel wedstrijden zou spelen. Ze moeten eens af van allemaal dezelfde soort spelers kopen en koop nou eens spelers met diepgang, snelheid, kracht, goals....
In mijn ogen moet Wenger nog altijd weg; zolang hij daar blijft wordt deze club nooit wat. Hij heeft het goed gedaan hoor maar is totaal doorgeslagen met zijn visie. Die visie is niks meer want je hebt tegenwoordig wat anders nodig.

Zondag speelt Arsenal tegen Hull City en dan zit er voor de spelmaker wellicht een invalbeurt in, onthulde Wenger donderdag.///
De belangrijkste zin van deze artikel het is mooi dat de blessurekamer leeg begint te lopen al blijft het jammer dat het over moest komen dat er weer zoveel blessures zijn geweest.

Ozil kan zeker de speler van het jaar worden al denk ik niet dat het zo snel gaat gebeuren. Mensen kijken tegenwoordig veel naar stats (zeker niet onbelangrijk)maar de bijdrage van Ozil aan dit team kunnen weinig mensen zeggen. Ik blijf erbij dat Ozil best een goed seizoen draaide en het team meer om hem heen gebouwd moet worden, zoals spelers die voor hem lopen, spelers die hij diep kan sturen als Walcott en Ox. Ozil moet ook gewoon in het as van het veld spelen en niet op linksbuiten hij heeft niet de snelheid en explosiviteit om daar te spelen, en is daar makkelijker te verdedigen.

Als hij een goede spits kan diepsteken - niet Giroud, Sanogo of Bendtner dus - kan hij de beste van Arsenal worden. Beter dan Suarez of Hazard wordt moeilijk maar is niet onmogelijk.

17 april 2014 om 13:30

Met een fitte Walcott en Ramsey ben je al een heel eind, dan nog een goede spits en het liefst Griezmann erbij, en Ozil gaat week in week uit schitteren.

17 april 2014 om 14:12

Walcott is ook geen echte topper, die mist evengoed een dozijn kansen. Griezmann is ook nog vrij onbewezen, noem dan een Reus op als je zekerheid wil.

Verder moeten we voor de absolute topspits gaan, Benzema of Cavani dus, en anders voor een kaliber daaronder maar wel met ware killer-eigenschappen, Mandzukic.

Als je voor de tweede gaat hoort daar wel een winger van wereldniveau bij , als je all-out gaat op een wereldspits, dan neem ik genoegen met een mindere winger.

Mandzukic - Reus
Balotelli - Reus

Cavani - Griezmann
Benzema - Griezmann

Zoiets.

17 april 2014 om 14:23

Gewoon cavani en reus Dan verkracht je heel de premier league.

17 april 2014 om 14:51

Met ijzersterk onderhandelen zit je dan nog op 100-110m, helaas.

17 april 2014 om 15:13

Nee, dat valt mee, Reus heeft een clausule in zijn contract. Cavani gaat wel veel kosten, maar met 100 miljoen red je het normaal gezien wel.

17 april 2014 om 15:55

Clausule van Reus activeert pas na 2015, dus aan de 45m ga je wel zitten. PSG wil daarbij gewoon het bedrag terugverdienen, dus dan zit je ook aan 65m.

Voilà.

17 april 2014 om 17:32

Arsenal heeft zo een 106 miljoen
pond te beschikking voor transfers dat neerkomt op ongeveer 125 milnoen euro. Laatst bekengemaakt door Ivan Gazidis Wenger moet dan wel snel bijtekenen. Maar dan kan je maar twee a drie spelers halen. Reus en Cavani zijn al 110 miljoen samen. En we hebben ook nog balans op het middenveld nodig een CVM en een RB voor als Sagna vertrekt dus houd je geen geld meer over. Hopelijk kan Usmanov zijn echte liefde voor Arsenal uiten en de harten van de Arsenal fans verovern door Cavani cadeau te doen. Haha

17 april 2014 om 17:36

Hoe kom je bij die 125 miljoen? Geloof daar niks van namelijk.

17 april 2014 om 18:23

Arsenal heeft een eenorme cashreserve van 90 miljoen en heeft enorm veel plus per jaar ongeveer 30 miljoen euro aan tv gelden en laats staan inkomsten uit Sponsors fly Emraites en Puma per jaar krijgen ze ook geld voor de naam het stadion en ze halen per wedstrijd 4 a 5 miljoen op aan tickets. En ieder jaar steenvast CL halen daar haal je ook zo'n 30 miljoen mee op. Dat zijn wel de belangrijkeste inkomsten van Arsenal en ze hebben ook nog een ontiegelijk rijke eigenaar Usmanov die man is nog rijker dan Abromovic van chelsea en heeft maar 29,9% van de aandelen in handen. Dus het zou me op financieel gebied niet verbazen dat Wenger de knip trekt voor 2 wereldtoppers. Arsenal is inprincipe gewoon een club die op financieel gebied mee kan gaan met de City's en Chelsea's en PSG's van deze wereld. Alleen hanteerd Wenger een filosfie waarbij hij graag jonge spelers de kans wil geven om zich te ontwikkelen. Daardoor zijn we op sportief gebied niet zo fantastisch geweest de laatste jaren.

Zo lang als Silva in de Premier League speelt maakt Özil geen schijn van kans. Eigenlijk is Silva elke wedstrijd Man of the Match, ongelofelijk.

17 april 2014 om 14:09

Precies. Word die Real Madrid en Arsenal fanboys die dit ook niet willen inzien een beetje zat.

Silva is de laatste maanden echt verschrikkelijk ziek aan het ballen. Naar mijn mening sinds oud en nieuw zeker de beste middenvelder op de Europese velden. Maar schijnbaar moet je tegenwoordig of een grote bek ala Ibra/Balotelli hebben en/of voor 1 van de traditionele Spaanse/Engelse grootmachten spelen om enigszins wat krediet te krijgen.

Silva is de vader van Ozil en ook de papa van alle andere nummer 10's/spelmakers.

17 april 2014 om 15:12

Kort vraagje nog want het is heel lastig te peilen bij jou. Ben je een Silva fanboy of een Özil hater? Ik denk het laatste, aangezien je in ieder artikel over Arsenal of Özil je gal spuwt. Maar aan de andere kant kan je het ook niet laten om in diezelfde artikels te laten weten hoe goed je Silva vindt. Lastig...

Dat jij en een Spurs fan het over dit eens zijn is ook niet echt verrassend trouwens.

17 april 2014 om 15:44

Wat mij betreft, ik ben een Silva fan en geen Özil hater. Silva krijgt dit jaar eindelijk eens echt de credits voor zijn goede spel. Hopelijk verdient hij voortaan bij het Spaans elftal ook meer minuten. Hij is al basisspeler maar wordt, i.t.t. Iniesta bijvoorbeeld toch vaak vroegtijdig naar de kant gehaald.

Özil lijkt me een speler die te graag in zijn comfortzone speelt. Misschien ligt daar juist ook zijn kracht, tegen kleinere tegenstanders, want dan is hij rustig in zijn hoofd en maakt hij de optimale keuzes. Maar tegen grotere tegenstanders krijgt hij te weinig tijd, komt hij of komen zijn teamgenoten een stapje te kort of doorziet de tegenstander op tijd wat hij van plan is. Dan moet je eigenlijk jezelf zelfs verrassen met een bepaalde actie zodat je tegenstander sowieso niet doorheeft wat er gaat gebeuren.

17 april 2014 om 16:53

Overdreven en zeer populistisch. Als Silva mijlenver boven alle andere nummer 10's zou staan had hij City dit jaar wel aan wat meer prijzen mogen helpen. Met de spelers om zich heen, had men dit ook mogen verwachten.

Ozil heeft alles in zich om de beste spelbepaler te worden in de PL. Volgend seizoen worden er een hoop bekken gesnoerd.

17 april 2014 om 19:03

Gast, zelfs als City wordt overklast door de tegenstander dan speelt Silva nog geweldig. Dan heb ik het dus over de wedstrijden tegen Bayern en Barcelona.

Özil zal zijn assistjes wel weer geven, maar let maar op: in de belangrijke wedstrijden staat hij niet op.

Kwaliteiten zat, dat ziet iedereen. De vraag is hoe zit het met zijn mentaliteit.
Volgens mij is dat de reden dat Madrid hem liet gaan.
Het is wel een voetballer waarvoor je naar het stadion gaat.

Dacht even dat het over Ramsey ging

Maar zoals iedereen het bijna zegt Özil heeft goeie medespelers nodig. Zijn eerste seizoenshelft is fantastisch doordat Ramsey, Walcott, Giroud en Wilshere allemaal in vorm waren. Als de helft van die spelers dan geblesseerd raken, weet je dat het niet goed gaat aflopen.

Daarnaast mag Özil wel wat doen aan zijn houding. Ik vind namelijk dat ie mentaal te snel opgeeft, bijv. tegen Liverpool na de 2-0 of toen hij de penalty mistte tegen Bayern.

17 april 2014 om 14:07

Ja idd, ramsey wordt het ook eerder dan ozil, hoewel suarez toch nog wel gewoon beter zal blijven. Ik vind hazard ook overschat, er zijn genoeg spelers die beter zijn (ramsey, aguero, toure)

Ik vind Ozil een overbodige aankoop, ze hadden op die positie al Santi Cazorla die daar prima gespeeld had het seizoen daarvoor. Maar opgehitst door het publiek wou Arsenal een top aankoop doen en kwam het bij Ozil uit. Zeker geen verkeerde speler en als hij in vorm is haalt hij wel degelijk het niveau omhoog, maar ik zou mezelf eerst op andere posities versterken als ik Arsenal was.

17 april 2014 om 14:48

Maar Cazorla is al 29...

Vergis je niet, het is een heerlijke voetballer en kan ook op links spelen. Maar hij wordt oud en Ozil is op zijn leeftijd en positie al een stap verder.

17 april 2014 om 17:24

Dat is een goed punt inderdaad, Ozil kan natuurlijk wel nog een aantal jaren mee. Met Özil heeft Arsenal de nummer 10 positie (een echte sleutelpositie) voor de komende jaren wel in orde in ieder geval. Vind hem alleen zonde van een mooie voetballer als Cazorla.

17 april 2014 om 15:15

Cazorla en Ozil zijn heel verschillende spelers. Cazorla is meer van het dribbelen, Ozil meer van de steekpass.

Het zou best kunnen dat özil speler van het jaar wordt alleen denk ik dat de kans groot is dat andere spelers eerder zullen gekozen worden tot speler van het jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren