Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik zou Veltman hooguit meenemen naar het WK 2014 als reserve’

Laatste update:

Rinus Israël werd in zijn hoogtijdagen als speler gezien als een van de beste verdedigers ter wereld. Hij volgt het voetbal nog altijd op de voet en met name verdedigers houdt de 72-jarige oud-Feyenoorder goed in de gaten. Joël Veltman bijvoorbeeld, bezig aan een grote doorbraak bij Ajax. Israël zou Veltman nog niet voor de leeuwen werpen in Brazilië.

/

“Als ik bondscoach Louis van Gaal was, zou ik Veltman hooguit mee naar het WK in Brazilië nemen om hem, als reserve, kennis te laten maken met een grote eindronde”, zegt Israël tegen De Telegraaf over de 22-jarige Veltman. Volgens Israël kan de ervaring later goed van pas komen en is Veltman zeker iemand die in de toekomst een goede centrale verdediger worden.

Volgens IJzeren Rinus maakt Veltman momenteel nog teveel fouten door ‘niet helemaal geconcentreerd te zijn’. “Die fouten moeten er echt uit”, klinkt het. Ook moet de Ajacied volgens Israël sneller ballen inspelen en beter in de lucht worden.

Zou jij Joël Veltman in de basis zetten bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens, die jongen heeft na de winterstop echt veel te veel geblunderd om aanspraak te maken op een basisplek in Oranje. Misschien is het inderdaad goed om hem wel aan het grote werk te laten ruiken als reserve in Brazilië, al vind ik persoonlijk dat we ook daarvoor betere (en jongere) opties hebben.

17 april 2014 om 10:46

Wel of geen blunders, het was sws te vroeg voor hem.

Vlaar, Heitinga, Van Dijk, Douglas en Indi zijn veel verder. Meer dan genoeg opties.

17 april 2014 om 14:53

Ja? Indi veel verder? Ik vind het ook te vroeg voor Veltman. Zou Viergever niet een goede optie zijn?

17 april 2014 om 19:56

Indi speelt al 5 seizoenen in het eerste ter vergelijking met Veltman pas 1 jaar, dus hij is zeker wel wat verder. Zelfs nog jonger ook..

Veltman is nog lang niet klaar voor het WK, eerst een paar jaar rijpen bij Ajax.

Ik denk dat dit WK voor Veltman nog te vroeg komt. Ik vind het nog wat te licht.
In potentie zeker wel een speler voor oranje.

17 april 2014 om 09:55

Bruma, rekik, veltman, de vrij allemaal thuis laten. De vrij is van dit rijtje het slechtst.

17 april 2014 om 09:59

Die mogen inderdaad lekker thuis blijven. Overigens denk ik dat ze niet zoveel van elkaar verschillen qua niveau. Alleen is dan de vraag: Wie neem je wel mee?

17 april 2014 om 10:00

Met het thuis laten ben ik het met je eens, al zul je toch wel genoeg CV mee moeten nemen, maar de Vrij is niet de slechtste van het rijtje. Hij is een goede vorm, dus zeker niet de minste. Denk dat Bruma of Rekik voor deze award in aanmerking komen.

17 april 2014 om 10:05

En waarom is de vrij het slechtst? Is weer helemaal terug, waar een bruma en rekik lachwekkend verdedigen, volgens mij komt het puur omdat hij geen boevenkop heeft en een lieve uitstraling heeft, lachwekkend sommige hier de vrij is prima bezig.

17 april 2014 om 10:12

Hahaha observatie die is leuk, na de winterstop onder een steen gelegen zeker? Bruma en Veltman blunderen week in week uit, terwijl de Vrij al weken goed speelt. Kan zijn dat ik niet objectief over kom als Feyenoorder, maar kijk in de afgelopen teams van de week bij VI of het AD en je ziet de Vrij er vrijwel iedere week tussen staan. Rekik heeft ook nog wel potentie mijns inziens, Bruma en Veltman hebben na 3 leuke wedstrijdjes weinig meer laten zien.

Van Dijk en Vlaar moeten wat mij betreft gewoon mee, dan zou ik Kongolo meenemen, speelt al weken goed en heeft alles om een absolute topper te worden (itt veltman die in de huidige tijd waarin kracht een grote rol speelt gewoon een paar centimeter te kort komt) dan zou ik als 4e man toch de Vrij meenemen, aangezien dat de man in vorm is.

17 april 2014 om 10:21

Is uitetaard een provocerende opmerking. Iemand met ogen in zn hoofd ziet juist dat de Vrij de enige uit dat rijtje is die enigsinds voldoet. De Vrij is de enige van dat rijtje die na de winterstop nagenoeg foutloos speelt. Waar Bruma moeite heeft zich staande te houden op eredivisie niveau Veltman lekker kan voetballen maar toch veel fouten maakt en Rekik ballen al kwijtraakt in zn eigen 16 meter, speelt de Vrij foutloos zowel verdedigend als voetballend.
Of de Vrij goed genoeg is voor een basisplaats, denk ik niet maar veel andere smaken naast Vlaar heb je ook niet. Douglas doet het aardig in Rusland geloof ik maar die zie ik nooit spelen en van Dijk speelt op het niveau hoofdklasse en heeft zeker niet meer weerstand dan spelers in de eredivisie.

17 april 2014 om 10:22

De Vrij de slechtste?! Dat ga je toch niet menen, observatie? Hij speelt sinds de winterstop ijzersterk, denk zelfs dat hij samen met Moisander de beste verdediger in Nederland is op dit moment. Heb je echt geobserveerd, of sta je misschien zelf ter observatie ?

17 april 2014 om 10:25

De Vrij de slechtste van dit rijtje? Waarop gebaseerd? Ja hij heeft een moeilijke periode gekend en dat heeft wat met zijn vertrouwen gedaan. De laatste wedstrijden doet hij het weer uitstekend. Heeft nagenoeg niks weg. Dit in tegenstelling tot Rekik en Bruma. Die laatste 2 mogen meer ervaring hebben bij een club op een hoger niveau ( Chelsea en Manchester City) maar ze laten het nu al een jaar afweten bij PSV. Veltman heeft een half seizoen goed gedraaid net als De Vrij. Alleen De Vrij heeft heel wat meer ervaring in de Eredivisie. Speelde vorig seizoen in zijn eerste seizoen als rcv goed. Begin dit seizoen wat terug gezakt maar hij staat de laatste wedstrijden weer goed.

17 april 2014 om 10:43

zo toch nog ff een sneer naar feyenoord?
gelukkig volg jij het voetbal niet zo neem ik aan dus ik neem jouw reactie ook niet heel serieus.
maar ik ga er toch even op in, ik zeg niet dat de Vrij mee moet, maar hij speelt de laatste tijd zeer goed, en is op dit moment 1 van de betere centrale verdedigers in nederland.
Bruma en Rekik maken op dit moment fout na fout en Veltman is niet in de vorm die die op het begin had, dus ik neem aan dat je geen fan bent van feyenoord om te zeggen dat de Vrij het slechtst is, want hoe hij nu speelt is die namelijk de beste van het rijtje die jij opnoemt.

17 april 2014 om 10:47

Als de vrij dan zo goed is mensen waarom speelt hij dan volgens jullie de laatste weken alleen goed?
Terwijl veltman met ajax gewoon de minste goals tegen krijgt en er gewoon in de topwedstrijden staat?

17 april 2014 om 11:01

Toch knap dat een team wat op niveau hoofdklasse speelt Ajax verslaat en hoe dat is gebeurt doet er niet toe....
Komt bij dat Van Dijk iets van 100 wedstrijden ervaring in het betaalde voetbal heeft, eredivisie en in Schotland. Ook nog eens goed gepresteerd in de CL, zoals bv tegen Barcelona. Barcelona? Ja Barcelona ja het was 1 van de weinige spelers die niet compleet door het ijs zakte.....

17 april 2014 om 11:11

Wve, Veltman heeft net 30 potjes gevoetbald, De Vrij al 133 (en is zelfs nog wat jonger dan Veltman!), als je denkt dat De Vrij pas een paar weken goed voetbalt dan volg je of het voetbal pas sinds dit seizoen, of kijk je nooit een wedstrijd van Feyenoord. Enkel kijken naar het aantal tegendoelpunten is nogal kortzichtig, zeker omdat de keeper van Ajax toch wel beduidend beter is dan die van Feyenoord. Bovendien scoort Feyenoord ook meer dan Ajax en dit gaat blijkbaar ook ten koste van de verdedigende stabiliteit.

17 april 2014 om 19:18

Kongolo laat me niet lachen, neem dan Denswil mee die heeft Champions League ervaring.

Maar om terug te komen de Vrij is gewoon een matige verdediger en de topwedstrijden tegen Ajax heeft hij gewoon gefaald.

Feyenoord heeft bijna 25 meer tegengoals dan Ajax en staat niet voor niks onder Ajax.

De Vrij straalt ook helemaal niks uit daar word niemand bang van. En op het Wk kom je wel tegen topspitsen te spelen dan hebben we aan de Vrij niks. Want de grootste wedstrijd van Feyenoord was tegen Ajax dit jaar.

Ik ben echt niet de enige die dit constateert.

17 april 2014 om 19:21

Veltman is gewoon in alles nu al beter dan De Vrij. Hij heeft voetballend veel meer vermogen en heeft prachtige assist op zijn naam staan. Als je puur naar het voetballen kijkt dan komt de Vrij niet eens in de buurt van Veltman.

In elke topwedstrijd heeft hij nog gefaald, laten we de mini europese campagne er maar niet bij pakken. Oranje waardig is alleen Janmaat bij Feyenoord.

17 april 2014 om 19:25

De Vrij staat altijd ter discussie. Wat heeft de Vrij nu laten zien in zijn 130 potjes voetbal. Heeft hij al een prijs gepakt dan ? Het is geen winnaar en laat zijn mannetje heel vaak lopen. Nee Veltman de Vrij is geen discussie, voetballend wint Veltman het altijd.

17 april 2014 om 20:09

Nou @baardgrasmus ik volg hem echt wel en ik ben er al jaren niet kapot van.
Zeer matige verdediger.
Staat al jaren stil dus beter dan dit word hij niet in mijn ogen.
Voetballend mager maakt verdedigend net zo veel fouten tot meer fouten dan veltman.
Heeft geen internationale ervaring op club niveau.
En staat er nooit in topwedstrijden tegen ajax.

17 april 2014 om 23:26

De Vrij is inderdaad lang niet zo slecht als veel mensen zeggen. Sowieso heeft hij een beter seizoen achter de rug als Bruma en Rekik en hij straalt daarbij veel minder (misplaatste) arrogantie uit. In de opbouw is De Vrij een van de beste opties voor Oranje. Puur verdedigend is hij een stuk minder. Niet slecht, maar ook niet goed. Vlaar heeft mijn voorkeur, maar De Vrij en Veltman kunnen prima mee als backup. Zijn jongensachtige uitstraling (het is een beetje een watje) speelt hem parten, maar hij moet het dan ook vooral hebben van zijn voetballende kwaliteiten en niet van de fysieke duels en de grove overtredingen.

18 april 2014 om 17:00

@observatie Als we dan roch gaan oordelen op statestieken wil ik je er even op wijzen dat feyeNoord minder tegen goals heeft dan psv waarom is een verdediger van psv dan beter dan doe van feyenoord ? Als ik ook maar eens ga redeneren als jij. dan zul jij wel weer komen dat het met vorm te maken heeft maar jij loopt tot nu toe alleen met je statestieken te gooien. Even voor de duidelijkheid geen feyenoorder of anti psver. Zo kun jij ook zien wat voor onzin jij uitkraamt.

Veltman heeft potentie maar die fouten moeten er toch echt uitgaan volgend seizoen. Het komt toch waal vaak voor dat hij een keer per wedstrijd zijn concentratie verliest. Zowel voor Ajax als voor Oranje is dit onacceptabel.

Persoonlijk zou ik hem ook niet opstellen, maar meer voor ervaring gaan.

Ik zou Veltman sowieso wel meenemen. Hij kan dan in de voorbereiding gaan uitvechten of hij in de basis thuishoort of niet. De verdediging van Nederland is sowieso al om te huilen dus van Gaal kan het beste kiezen voor de spelers die op dat moment in vorm zijn.

17 april 2014 om 10:57

Precies, laten de Vrij en Veltman maar tijdens de voorbereiding op de WK laten zien wie er op dat moment het beste speelt voor Oranje.

Daarom zou ik ook lekker Kongolo meenemen, doet het momenteel prima bij Feijenoord.

Gewoon meenemen, deze jongen gaat in de toekomst gewoon basisspeler zijn voor Oranje en deze ervaring is goud waard. Ook al is ie backup voor Vlaar.

Om hem kennis te laten maken met een eindronde.... Wat is dit voor argumentatie??? Ik vind dat Veltman een uitstekende verdediger is hoor. Maar spelers meenemen naar een WK voor kennismaking?! Je neemt spelers mee die allen wat toevoegen en je land zo ver mogelijk laten komen. Kennismaken doe je lekker in oefenwedstrijdjes. Als hij kennis wilt maken met een eindronde boekt hij maar een ticket naar Brazilië

17 april 2014 om 10:43

Er is toch niemand van toegevoegde waarde op dit moment?
Vlaar is geen top net zoals heitinga.
Van dijk doe het goed bij celtic maar met alle respect daar doet iedereen het goed in die zeer matige competitie.
De vrij en veltman doen niks van elkaar onder in verdedigen en veltman is duidelijk de betere voetballer.

17 april 2014 om 23:28

Denk dat De Vrij en Veltman niet veel voor elkaar onderdoen qua voetballend vermogen, maar dat Veltman juist vooral verdedigend sterker is. (want De Vrij is een softie)

Ik zou Veltman niet eens meenemen. Heeft de eerste paar wedstrijden leuk gespeeld bij Ajax en is daarna finaal door het ijs gezakt. Hier kun je niet mee aankomen op het WK.

17 april 2014 om 10:44

Wie dan wel?

17 april 2014 om 10:54

Vlaar is een zekerheidje.
Heitinga is niet in topvorm maar heeft ervaring en is nog steeds beter dan al die Eredivisiespelers.
Van Dijk zal wel niet mee gaan maar dat hoop ik natuurlijk wel, presteert goed bij Celtic.
Bmi, de Vrij en ook Rekik komen daarna en presteren beter dan Veltman.

17 april 2014 om 11:09

Bij celtic speelt iedereen goed.
Een zeer matige competitie.
En heitinga was al niet goed op het ek.
En vlaar die zal we spelen maar op de bank heb je nog niemand.
En dan kom ik uit op veltman of de vrij. En qua verdedigen zijn ze gelijk en voetballend is veltman beter.

17 april 2014 om 11:15

Van Dijk deed het in de CL ook uitstekend en is daarnaast fysiek veel sterker dan de Eredivisie verdedigers (met uitzondering van Bmi). Heitinga was op het EK inderdaad niet sterk maar denk je dat Veltman dat wel zal zijn? Ik vind Heitinga helemaal geen goede verdediger maar hij is wel beter dan de meeste andere bij Oranje. En de Vrij is het laatste half jaar weer goed bezig en verdedigend stukken beter dan Veltman.

17 april 2014 om 11:19

De Vrij heeft in de tweede seizoenshelft geen fout gemaakt. Ik zie Veltman vrijwel iedere wedstrijd ergens de fout in gaan. Dan kan je moeilijk concluderen dat ze verdedigend gelijkwaardig zijn.

Daarnaast heeft de Vrij veel meer ervaring, zowel in de eredvisie als bij het NL elftal. Voor Veltman is het gewoon te vroeg.

17 april 2014 om 20:04

Ja en daarvoor maakte de vrij net zo veel tot meer fouten.
En ik zie dat veltman niet iedere wedstrijd een fout maakt.
Noem alle fouten maar eens op die jij ziet van veltman?
Tegen az en tegen salzburg maar daar had iedere nederlandse club fouten tegen gemaakt.
Dat is ook niet zo raar aangezien hun ook gewoon van bayern winnen en reken maar dat barcelona het er ook moeilijk tegen heeft.
Voor de rest speelt hij gewoon prima en word hij wel kampioen en speelt hij de bekerfinale dus hij doet toch iets goed.
En zeker in de topwedstrijden staat hij er.

Ik zou hem uberhaupt nog niet meenemen. De Vrij is toch al wat verder nu dan hem, en die is net zo oud. Die kan die ervaring ook goed gebruiken en mocht hij daadwerkelijk nodig zijn in een wedstrijd is hij toch iets betrouwbaarder dan Veltman.

Volgens mij kunnen we beter helemaal niet heen gaan........

Ja, laten we een WK gebruiken om sommige spelers aan een eindronde te laten ruiken... Wat een onzin is dit. Veltman is momenteel gewoon veel te slecht. Maakt elke wedstrijd wel een grote fout. Probeer nu gewoon lekker door te ontwikkelen dan zien we over 2 jaar wel.

Jammer dat hij niet zegt wie er wel in moeten staan.

Veltman is een speler die in mijn ogen nooit de echte top zal halen, de hoge verwachtingen zijn dan ook niet terecht. In potentie en op dit moment vind ik een Kongolo een klasse beter (jonger,sterker,sneller, genadelozer etc) en in de toekomst zal dat verschil alleen maar groter worden. En dat hij minder wedstrijden heeft gespeeld op het hoogste niveau dan Veltman is een feit, maar alsnog straalt het klasse verschil er vanaf. Ook hij zal een dip te verwerken krijgen, maar als back-up krijgt hij toch meer vertrouwen van mijn kant.

Gewoon Ron Beton en de Vrij centraal erin zetten vind ik. Als back-up Mathijsen en van Dijk.

Wat mij betreft gaat ie helemaal niet mee. Maakt op Eredivisieniveau (bijna) elke week wel een behoorlijke fout, daar waar De Vrij en Kongolo bijna foutloos zijn. Als bondscoach moet je ietwat opportunistisch zijn en echt kijken wie er de afgelopen maanden(misschien zelfs afgelopen weken) het beste speelt. In de Eredivisie zijn dat qua centrale verdedigers Kongolo en De Vrij. Wat mij betreft gaan die 2, eventueel met Van Dijk en/of Douglas uitmaken wie er naast Vlaar komt te spelen.

Al die jonge talenten moeten gewoon lekker mee doen in oefenpotjes en alleen al het trainen met de grootste voetballers is al een pre voor hun. Maar het echte werk is voor de jongens die zich ook al bewezen hebben. Terecht dus wat dhr Israel zegt.

Het Wk is geen opleidingskamp voor de traditionele top 3. Van die gedachte moeten we eens af. Zeist moet die oude afspraken met de trad. top 3 is verbreken.
Het WK is er om te presteren, niet om op te leiden !

17 april 2014 om 14:24

Precies gewoon de beste spelers opstellen dan maak je de meeste kans.

Vorm
Janmaat
De Vrij
BMI
Kongolo
Clasie
Sneijder
Vilhena
Robben
RVP
Boeitus
17 april 2014 om 15:38

Zullen we anders gewoon Feyenoord sturen Komt je opstelling wel ongeveer op neer.

Van der Wiel is veel meer ervaren en speelt bij een topclub. Hij is ongeveer gelijk aan Janmaat, maar de ervaring geeft dan de doorslag.

Krul
Van der Wiel
De vrij
Vlaar
Blind
Sneijder
N. De jong
Geen voorkeu
Robben
Huntelaar
Lens
17 april 2014 om 19:20

Haha gaat hij happen was natuurlijk om te dollen. Ik vind van der wiel echt een aanfluiting.

17 april 2014 om 19:27

Vorm, Janmaat, Vlaar, Kongolo Butner? N.de jong, sneijder, VDV/Fer, Robben, RVP, Lens.
VDV en sneijder gaat denk ik niet samen te weinig loopvermogen, daarom denk ik dan fer/guzman. LB liever butner dan blind want die is echt te traag.

17 april 2014 om 19:30

Van Der Wiel heeft Janmaat natuurlijk in zijn broekzak. Gregory is een winnaar die al prijzen heeft gepakt. Heeft al veel Champions League ervaring en heeft training met paar van de beste spelers in Europa.

Janmaat word op trainingen getest door Schaken of Verhoek, dat zegt toch al genoeg.

17 april 2014 om 23:35

Ja, precies ! Vincent125 zit iedereen gewoon een beetje te stangen denk ik, want er zullen weinig mensen zijn die De Vrij, Clasie en Vilhena momenteel serieus in de basis bij Oranje willen zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren