Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij is twee jaar geleden voor 5,5 miljoen gekocht, nu is er veel interesse’

Laatste update:

Dusan Tadic is een van de spelers waar Besiktas zich komende zomer mee wil versterken. Volgens diverse Turkse media heeft de club uit Istanbul reeds een oriënterend gesprek met Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente gevoerd. Besiktas had afgelopen weekeinde een afvaardiging naar het competitieduel tussen FC Twente en Roda JC Kerkrade (3-0) gestuurd.

Munsterman laat Tadic niet voor een appel en een ei gaan, zo maakt hij duidelijk in gesprek met Habertürk. “Tadic is een speler die wij twee jaar geleden voor 5,5 miljoen hebben gekocht. Er is veel interesse. We verkopen hem alleen tegen een bedrag waar wij echt geen ‘nee’ tegen kunnen zeggen.” De verwachting is dat de vraagprijs rond de tien miljoen euro ligt.

Besiktas-directeur Erdal Torunogullari erkent dat Tadic hoog op de verlanglijst staat, ook in verband met een zomers vertrek van Manuel Fernandes. “Wij willen Tadic graag aan onze selectie toevoegen”, stelt de sportbestuurder van de Süper Lig-club. Van Quincy Promes is men eveneens gecharmeerd, maar de aanvaller ondertekende recentelijk een nieuwe verbintenis met de Tukkers.

Van FC Twente naar Besiktas is een sportieve verbetering

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik dacht dat Tadic voor rond de 7 miljoen bij Groningen was vertrokken ...

De interesse van veel clubs is logisch. Tadic is een rasvoetballer en met een vraagprijs van 10 miljoen nog betrekkelijk goedkoop !

17 april 2014 om 08:36

Dat dachten sommigen bij Luc Castaignos ook terwijl ze er nooit uitspraak over hebben gedaan ten tijde van beide transfers.

17 april 2014 om 08:39

In totaal was het ook 7 miljoen. munsterman deed daar destijds al onduidelijk over, vrij apart en niet bepaalt transparant

17 april 2014 om 09:34

@ Gert Jan
FC Twente doet in principe nooit uitspraken over de aan en verkoopbedragen.
Maar het bedrag zal wel tussen de 5,5 en 7 mln inzitten.

17 april 2014 om 12:30

FC Groningen heeft gewoon in een nieuwsbericht op de website staan dat er 7 miljoen is betaald door Twente plus mogelijke bonussen t.w.v. 800.000 euro en een doorverkooppercentage. Dat bericht kan een ieder gewoon opzoeken.

Tadic heeft zelf aangegeven liever niet naar Turkije of Rusland te willen vertrekken. Lijkt me niet dat Tadic hier om staat te springen dus. Vind Besiktas ook geen verbetering tov Twente eerlijk gezegd, misschien qua salaris. In ieder geval niet op basis van voetbalprestaties.

17 april 2014 om 08:54

Besiktas krijgt volgend jaar een nieuew stadion. Ze beschikken al over de trouwste en beste fans van Europa, en hebben enorme potentie om doortegroeien als club. De inkomsten schieten door dit nieuwe stadion volgend jaar flink omhoog. Volgend jaar spelen ze ook Cl. Lijkt me een prima club voor Tadic. Alhoewel Tadic meer past bij Gala of Fener, die beide over veel meer geld beschikken voor zijn transfer en omdat het natuurlijk grotere clubs zijn.

17 april 2014 om 09:15

Trouwste fans van Europa? Schei toch uit man, dat denken ze in Turkije misschien. Besiktas, en eigenlijk de gehele Turkse competitie is op bijna alle fronten een achteruitgang. Alleen financieel misschien niet.

17 april 2014 om 09:24

Echt totaal niet haha! In alle opzichten behalve financieel is het een achteruitgang.

17 april 2014 om 10:14

Hoe kan het toch zo zijn, dat Turkse voetbalfans altijd met een gigantisch bord voor hun kop over hun clubs praten? Het is echt ongelooflijk wat een onrealistisch beeld ze van hun competitie hebben.

17 april 2014 om 10:27

Volgens mij moet jij meer voetbal kijken , kijk is even hoe de turkse clubs het doen in de cl of el laatste tijd. Galatasaray komt minimaal laatste 16 , Fenerbahce speelde nog halve finale en dan nog leuk doen dat AZ laatste 16 speelde.

17 april 2014 om 11:00

Volgens mij moet jij meer naar de Uefa coëfficiëntenlijst gaan kijken..dat zijn de feiten. 2011-2012 was Nederland gewoon 4e van Europa, volgens mij is Turkije dat nog nooit geweest. Die 2 mindere seizoenen van Nederland is niet zo erg aangezien Turkije ook vrijwel niets presteert.

Nu krijg ik vast een bak met kritiek, grote (ex-)sterren etc over mij heen maar de Uefa coëfficiëntenlijst leert ons dat Nederland 8e en Turkije 11e staat met een gat van rond de 10.000pnt. Turkije haalde afgelopen 5 jaar gemiddeld 6.840 dus zelfs als Nederland een jaar geen punten haalt, haalt Turkije ons niet in.

Het ene jaar is Nederland 4e, het andere jaar 11e. Maar altijd gemiddeld 7e en dat met veel minder geld dan een Rusland, Oekraine en ook Turkije. Wij hebben al decennia ervaring met de beste jeugdopleidingen van de wereld. Het beleid bij onze topclubs wordt gezonder en gezonder. Wat staat daar in Turkije tegenover? Omkoopschandalen, van voetstuk gevallen topspelers en ieder jaar 1 clubje die soms eens overwinterd?

De aanschaf van random grote namen icm waardeloze beleid zorgt er juist voor dat Turkije nooit het niveau van Nederland haalt.

Dan heb ik het nog niet eens over het ongeluk van Ajax jaar op jaar in de CL en het aantal punten dat gewoon meer is dan dat van Gala in de poulefase.

Trouwens, AZ zat bij de laatste 8

Snap de vraagprijs niet zo goed? Slechts 4,5miloen winst pakken op een dure speler? Als je de kosten ervan af trekt houd je misschien helemaal geen winst over. Ik zou toch minimaal 15 vragen en misschien nog wel meer...

17 april 2014 om 08:40

15 miljoen????? Dat soort bedragen zijn verleden tijd. Wat heeft Tadic nou helemaal laten zien. Ja hier in de Eredivisie maar in de topwedstrijden heb ik hem ook nog niet echt zien schitteren. Nee, als ze 10 krijgen mogen in hun handen wrijven.

17 april 2014 om 09:03

Als er hooguit 10 miljoen wordt geboden zouden ze hem gewoon lekker moeten behouden. Dat kunnen ze volgend jaar ook nog voor hem pakken namelijk. Misschien wel meer als hij een echt goed seizoen draait. Niks geks hoor om 15 miljoen te vragen. Hij zou wel gek zijn als hij het niet zou doen.

17 april 2014 om 09:35

Nee, zou juist niet slim zijn, hoe korter het restant van zijn contract, hoe minder hij waard is.

17 april 2014 om 10:53

Puistje: Nog 3 jaar contract!

17 april 2014 om 09:35

6e en 3e geworden met Twente, Europees niks laten zien. Met 10 miljoen mag je als Nederlandse subtopper dan heel blij zijn.

17 april 2014 om 09:54

Ik ben het met je eens. Tadíc heeft een hoop goede wedstrijden gespeelt voor Twente, maar ook een hoop slechte, waarin je hem niet zag. En dit alles in de Eredivisie. Met 10 miljoen mag je dus erg blij zijn!

17 april 2014 om 11:03

Volgens mij speelt hij om te voetballen, niet om een vraagprijs de creëren. Dan had hij niet zo'n langdurig contract moeten tekenen. Of de hoofdprijs, of gewoon nog een (paar) jaar bij Twente ballen.

17 april 2014 om 09:37

@ Okydoky
Waarschijnlijk weer een toevoeging van Voetbalzone zelf.
Tadic heeft nog een contract tot 2017, dus Twente heeft geen enkele noodzaak hem te verkopen en kan me niet herinneren dat FC Twente ooit uitspraken heeft gedaan over vraagprijzen van spelers.

Als Tadic voor het geld kiest dan gaat ie naar Besiktas waar vrij weinig te winnen valt de afgelopen jaren. Lekker wachten op een subtopper uit Duitsland, Spanje of Engeland lijkt mij verstandiger.

Zonde als Tadic naar de Turkse competitie gaat met alle respect dan had zie ik hem liever nog een jaar bij Twente spelen en vervolgens Naar Engeland Spanje of Duitsland vertrekken.

Lijkt mij dat Tadic toch meer zou moeten opbrengen dan 10 miljoen, zal in ieder geval weer winst opleveren voor Twente.

Weet niet of Twente een goede vervanger in huis hebben, zal niet goedkoop zijn om een gelijkwaardige voetballer aan je club te binden.

17 april 2014 om 09:20

Mokhtar misschien? Das tog wel een aardige speler.

17 april 2014 om 09:27

We hebben Corona al aangekocht (voor vertrek Tadic). Ik verwacht dus niet dat er een nieuwe speler komt. Ik hoop natuurlijk wel dat Corona zich wat (sneller) gaat ontwikkelen.

17 april 2014 om 09:27

Corona zou toch eigenlijk de vervanger worden van Tadic ? Ik hoor trouwens vrij weinig van hem de laatste tijd.

17 april 2014 om 09:55

Corona heeft aanpassingstijd nodig gehad. Waarschijnlijk staat hij er volgend seizoen, althans, wanneer hij de strijd wint van Mokhtar die het steeds beter begint te doen.

17 april 2014 om 10:57

Ik vrees dat Twente belangstelling in Kostic gaat tonen. Erg raar is dat niet maar ik hoop toch dat Kostic nog een jaartje hier blijft.

Ik ga er van uit dat FC Twente minimaal € 15 miljoen voor zijn absolute sterkhouder wil hebben. En terecht! Verder verwacht ik dat er de komende transferperiode diverse clubs uit de bovenste regionen van de Engelse, Duitse of Spaanse competitie bij FC Twente voor Dusan Tadic zullen aankloppen. Tadic lijkt me nou niet het type die ja gaat roepen tegen het eerste de beste bod dat er uit Turkije wordt uitgebracht.

Zou het niet snappen als Tadic naar Besiktas zou gaan. De club is lang niet zo goed als Twente en de Turkse competitie is ook nog eens iets minder dan de Nederlandse.

17 april 2014 om 09:12

De Turkse competitie is eerder iets beter dan de Eredivisie dan iets minder. Gala heeft weer de laatste 16 gehaald in de CL en Ajax weer niet. Ik denk trouwens dat BJK Twente op eet, Ozyakup, Fernandes, Tolga zijn klassespelers

17 april 2014 om 09:39

Daarom staat Turkije ook 11de op de coefficientenlijst en Nederland 8ste. AZ haalde de laatste 16 EL en geen enkele Turkse club. Dus dat is direct weer recht getrokken.
Waarschijnlijk zit er niet veel onderscheid in beide competities.

17 april 2014 om 09:59

Twente- Eskisehirspor 6-1 en 2-3
Twente- Fenerbahce 2-1 en 0-1
Twente- Fenerbahce 4-3
Twente- Buraspor 4-1 en 1-3

Dat opeten valt wel mee leert de geschiedenis.

17 april 2014 om 10:25

Welke is beter laatste 16 cl of el ?

17 april 2014 om 11:05

Laatste 8 EL.

19 april 2014 om 01:29

Jouw visie slaat nergens op.

Die 5,5 miljoen kan wel heel goed kloppen, alleen is er ook nog een bonus/doorverkoop clausule met Fc Groningen. Die kan ook oplopen tot 1,5 miljoen, dus zal het totale aankoop bedrag wel rond de 7 miljoen komen te liggen. Daarom moet Fc Twente Tadic alleen verkopen bij een bedrag van minimaal 12 miljoen. Hopelijk kan Castaignos dan ook voor een leuk bedrag verkocht gaan worden. En dan een krachtige, kopsterke spits daarvoor terug halen en een snelle technische speler voor op de vleugel. Ik weet niet of het mogelijk is om bv Assaidi te huren vanuit Engeland. Dan is Fc Twente er volgend seizoen ook weer klaar voor.

17 april 2014 om 12:33

Nee, zoek het gewoon op de website van FC Groningen. 7 miljoen euro plus doorverkooppercentage en nog een mogelijke 800.000 euro aan bonussen. FC Groningen maakt de bedragen over het algemeen wel gewoon bekend.

17 april 2014 om 19:24

@lovrefc Die meneer Munsterman van ons neemt het niet vaak al te nauw met zijn verhalen, echter doet nooit echte uitspraken over transfers. Jullie voorzitter, Nijland, zit vaak ook niet om een leugentje verlegen. Denk je dat de Groningen supporters blij waren geweest als hij had verteld dat Tadic voor 5,5 miljoen verkocht is. Nee, dus telt ie de bonus gewoon twee keer. Kan ie later altijd zeggen dat hij verkeerd geïnterpreteerd is.zo werkt dat toch. "o nee, het is geen 7 miljoen + bonus, het is 7 miljoen inclusief bonus".

18 april 2014 om 11:35

Er staat heel duidelijk op de website: 'fc Groningen ontvangt voor de overgang van Tadic naar Enschede 7.000.000 euro van de Tukkers. Daarnaast is er nog een bonus mogelijk van nog eens 800.000 euro en krijgt de FC een percentage bij mogelijke doorverkoop.'

Geen twijfel over de interpretatie mogelijk dus...

De verwachting is dat de vraagprijs rond de tien miljoen euro ligt. Haha
Dat lijkt me sterk. Zo veel risico nemen door zoveel voor hem te betalen en dan ontwikkelt Tadic zich tot 'de beste speler vd Ed' en dan maar zo weinig winst pakken. Onmogelijk.
Daarnaast ligt Tadic tm 2017 vast. Elk bedrag tussen 10-15 M krijg je in 2015 ook nog wel voor Tadic. De vraagprijs zal komende zomer ongeveer 15-20 M zijn.

Tadic gaat niet naar Turkije, geloof ik niks van. Lijkt mij een veel te verstandige jongen om die stap te maken.

Die zal naar Engeland of Duitsland gaan verwacht ik voor rond de 10miljoen. Veel meer zie ik niet meer betaald worden voor spelers uit de Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren