Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PEC sowieso gehuldigd: 'Maar als we dik verliezen, hoeft het van mij niet'

Laatste update:

De bekerfinale van aankomende zondag moet het hoogtepunt in de clubgeschiedenis van PEC Zwolle worden. De ploeg van Ron Jans speelt in De Kuip tegen Ajax, dat jaagt op de dubbel en PEC dus niets cadeau zal doen. Onafhankelijk van de uitkomst van de bekerfinale worden de spelers van PEC maandag sowieso gehuldigd, zo meldt De Telegraaf.

/

PEC is al zeker van Europees voetbal, omdat het reeds vast staat dat Ajax volgend seizoen in de Champions League zal spelen. Dat feit zal maandag, op Tweede Paasdag, worden gevierd met een rondvaart door de grachten. "Als we die beker winnen, is dat hartstikke leuk. Maar als we met dikke cijfers verliezen, mag er van mij een bakzeil over die boot heen", zegt keeper Diederik Boer echter.

De ervaren doelman maakt zich op voor een dag om nooit meer te vergeten. "Heel veel jongens van deze groep komen waarschijnlijk niet of niet vaak meer in de finale te staan", zegt hij. "Dan moet je ervan genieten, maar het allerbelangrijkste is dat je die beker ook echt probeert te winnen. Die mogelijkheden liggen er altijd, ook tegen Ajax."

Het ziet er overigens niet naar uit dat De Kuip zondag vol zal zitten. PEC had verwacht dat er 17.500 supporters mee zouden gaan, maar raakt waarschijnlijk niet meer dan 15.000 kaarten kwijt. Ajax nam ruim 11.000 tickets af, maar verkocht er pas 8.000. De verkoop van de kaarten sluit woensdag.

Denk je dat PEC Zwolle de beker gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij hoeft het niet, huldigen na een verlies. Natuurlijk is, ook bij verlies, dit een uniek seizoen voor Pec, maar een huldiging voor een tweede plaats (waar ook mee) vind ik wel zo'n onzin!

15 april 2014 om 11:46

Met alle respect uiteraard maar gezien het bekerprogramma van PEC lijkt me een huldiging (bij een verlies in de finale uiteraard) niet op z'n plek. De enige tegenstander die ze hebben gehad was degradatiekandidaat NEC die ze met alle geluk en moeite hebben verslagen in de halve finale. Wel leuk natuurlijk dat ze door de onlogische regels nu sowieso Europa league mogen spelen.

15 april 2014 om 11:49

Dat huldigen zou lachwekkend zijn, zeker als je 4-0 ros krijgt. Zo geweldig hebben ze het namelijk niet gedaan. Met die loting had Telstar zelfs nog een kans gehad op de finale.

15 april 2014 om 12:04

Erg mooi gesproken.
Ik heb weleens een marketing training gehad en daar ging het over dat je het hoogste na moet streven en niet met minder tevreden moet zijn.

Hij zei de legendarische woorden: "only losers celebrate second place!"

Daar kan ik me geheel in vinden en vind ook dat je jezelf erg nietig wegzet wanneer je een finale verliest of een kampioenschap of zoals Oranje een Wk finale, omdat te vieren.
Dat doe je alleen als je klein bent of zoals die man terecht zei: Wanneer je een geboren verliezer bent.

Want zo is het natuurlijk wel.
Zwolle moet lekker ballen en die beker mee terug proberen te nemen om vervolgens met opgeheven hoofd en borst vooruit Europa in te stappen.

15 april 2014 om 12:12

Anders word het net zo'n Feyenoord actie, hele stad op zn kop voor n 2de plaats is lachwekkend, maar vooral eigelijk heel lullig.
Je laat de spelers zien dat t al knap is om 2de te worden. Het zijn sportmensen, die moeten altijd willen winnen.

15 april 2014 om 13:52

Als jij woorden van die zelfbenoemde marketingsdeskundigen serieus neemt, zegt dat ook aardig wat over je niveau tot zelfstandig denken, maar dit terzijde.

Legendarische woorden, het zal wel, maar dan denk ik toch echt meer aan i have a dream, of ich bin ein Berliner, of negatief die van Bush your with us ore against us. Daar komen die woorden van zo'n nitwit toch echt niet in de buurt.

Misschien even kunnen bedenken dat een club gewoon nietig is in verhouding tot.
Als je het groot bekijkt, zijn wij als mens sowieso behoorlijk nietig.
Ook al is een keus niet de jouwe, wil dat nog niet zeggen dat die keus verkeerd is.
Persoonlijk ben ik ook niet zo van het vieren van een 2e plek, maar dat wil niet zeggen dat het dom of verkeerd is.

15 april 2014 om 14:25

Dat is wel zo Infama, maar over het algemeen vind ik dat je jezelf niet moet verlagen tot het vieren van een nederlaag

15 april 2014 om 14:31

Ten eerste snap ik niet waarom je met marketing het hoogste moet nastreven. Dus als je een product op de markt wil brengen, moet dat product meteen het best verkochte product aller tijden worden of iets dergelijks? Dat lijkt me niet heel reëel, en ik heb zo mijn bedenkingen over die training.

Ten tweede snap ik niet wat die training van je te maken heeft met, wel met voetbal in zijn geheel, en vooral dit onderwerp. Het komt op mij over als een beetje interessant doen.

Voor Zwolle is de bekerfinale iets unieks, maar de huldiging vindt plaats door het feit van het behalen van Europees voetbal. Dat is voor Zwolle gewoon een prijs, en een huldiging is gewoon op zijn plaats.

15 april 2014 om 14:48

DD28: het hoeft niet het beste te worden, je moet er naar streven.

15 april 2014 om 16:09

En toch ging heel nederland na het wk, Oranje massaal huldigen. Ik heb me hier echt kapot aan geergerd. Net zoals dat mensen kwaad worden op onze schaatsers omdat ze niet blij zijn met zilver op de winterspelen. Je wilt toch verdomme eerste worden. als je 2e bent ben je de winnaar van de verliezers.

Huldigen zal zijn voor het behaalde Europees voetbal dan, maar ik zou dat niet vlak na een verloren finale gaan doen... De kans daarop is wel groot. Ajax speelt de laatste maanden zwak, maar PEC bakt er al helemaal niets van. Ik geef ze dus weinig kans, ondanks de kwetsbaarheid van Ajax.

Het voebal is het hele seizoen al ruk, met uitzondering van de eerste 7/8 wedstrijden. Je staat met geluk in de finale en hebt het geluk dat je daar tegen de kampioen speelt waardoor je Europees voetbal speelt.

Als we de beker winnen, uiteraard een huldiging, als we hem verliezen wordt het hartstikke beschamend. Laat dan maar lekker zitten.

15 april 2014 om 11:51

Dat moet je niet willen, huldigen moeten geen parodie gaan worden. Wij hadden vorig jaar ook zo'n slechte huldiging, en dat was na de bekerwinst notabene. PEC heeft het redelijk gedaan dit seizoen in de competitie en de beker is natuurlijk een lachwekkende loting geweest.

Huldigen omdat je eventueel 2e word, slaat nergens op. Dat is ook het laatste waar je als topsporter op zit te wachten.

15 april 2014 om 12:22

Omdat je Europees voetbal haalt met zo'n club dan?

17 april 2014 om 14:22

Ja maar niet in dergelijke toernooien beste Infama. Als je op de Olympische spelen 2e word, dan heb je een zilveren medaille dus je hebt iets tastbaars. Als je onze bekerfinale 2e word heb je behalve een badjas net zo weinig (lees niks) als de ploegen die er in 1e ronde al uit vlogen.

En nee ik vind Europees voetbal ook niet echt een reden om te huldigen, huldigen doe je wanneer je titels, bekers of dergelijke wint anders niet (mijn mening).

Wel treurig dat het pec niet eens lukt alle kaarten te verkopen. Haal je een keer zoiets unieks verkoop je nog niet uit. Dan kan je wel stellen dat je echt een klein clubje hebt dat onder een select groepje leeft.

15 april 2014 om 12:24

Misschien speelt het voor veel mensen ook wel mee dat de finale op eerste Paasdag is?

Opvallender vind ik dat je veel Ajax geklaag hoorde over het lage aantal van 11000 kaarten en dat het vervolgens nog zo lang duurt om ze te verkopen.

15 april 2014 om 12:27

Treurig? Ze trekken gemiddeld 12.000 toeschouwers bij thuiswedstrijden en nemen er nu minstens 15.000 mee naar Rotterdam, terwijl het nog eens een verplichte bus- of autocombi is en bovendien op eerste paasdag. Dat is dan gewoon een keurig aantal voor een relatief kleine club als PEC Zwolle.

15 april 2014 om 12:29

Een klein clubje wat elk jaar meer toeschouwers trekt. Vergeet niet, dat we groeiende zijn. Vijf jaar geleden trokken we nog gemm 5000 toeschouwers, nu 12000. Maar goed, het valt mij ook een betje tegen dat we die 17500 kaarten ws niet gaan verkopen.

15 april 2014 om 12:31

Als je een stadion hebt waar maar 12.500 man in kan en je verkoopt 15.000 kaarten voor een wedstrijd op eerste paasdag dan valt dat alleszins mee.
Bovendien heeft Zwolle "slechts " 120.000 inwoners en Amsterdam meer dan 800.000 en die verkopen er nog minder.
Welke verkopen vallen dan meer tegen?

15 april 2014 om 12:31

Wat nog treuriger is, is dat Ajax niet alle kaarten heeft opgekocht, omdat Ajax niet voldoende bussen en treinen beschikbaar heeft. De NS heeft de treinen ingekort en bepaalde busverhuurbedrijven willen niet verhuren, omdat ze bang zijn voor schade.

15 april 2014 om 14:43

En verder is lage verkoop ajax ook te wijten aan het feit dat voor een topclub de beker niet zo belangrijk is. Mij boeit het in elk geval weinig. Het enige dat ik graag wil is eindelijk weer eens spetterend voetbal

15 april 2014 om 14:50

En denk je dat iemand PEC Zwolle serieus neemt. Dat wordt eenvoudige overwinning voor Ajax. Dat zou ik ook wel even geloven.

15 april 2014 om 13:37

50 euro is voor veel mensen gewoon veel geld.
En aan de kop van de Bible-Belt hier zijn genoeg mensen die wat anders doen op 1e paasdag.

15 april 2014 om 16:39

Nog niet eens zozeer 1e paasdag, vooral de zondag is een nadeel voor zulke mensen.

Woon zelf ook in Zwolle, maar mag toch hopen dat er dan geen viering komt.. Hoe je ook in die finale bent gekomen, met moeilijke tegenstanders of makkelijke. Gaan voor een 2e plek is beschamend, vanuit welke hoek je het ook bekijkt. Van mij hoeft er hier dan geen feestje, alleen bij een winst.

Kan helaas zelf de wedstrijd niet bijwonen door een operatie, dus bij die viering zal ik sowieso niet zijn .

15 april 2014 om 21:51

En wat te denken van meivakantie. Alle scholen zijn 2 weken vrij, dus veel families op vakantie. Dan vind ik 15.000,- nog wel veel.

Er is zometeen een club die alle prijzen pakt in Nederland, maar 3 clubs die een huldiging gaan doen haha. Het wordt tijd dat Ajax van de troon gestoten wordt, want clubs gaan al feest vieren als ze Ajax alleen al benaderen.

Dikke onzin! Je vergeet dat het in het paasweekend valt en veel mensen gewoon niet thuis zijn!

15 april 2014 om 12:33

In het verleden werd de bekerfinale vaak op Hemelvaartsdag gespeeld en wat mij betreft hadden ze dat zo mogen laten. Ik ben er zondag bij maar weet dat er voldoende supporters zijn die dit thuis niet durven / kunnen verkopen.

15 april 2014 om 12:46

Dit jaar had dat niet gekund, hemelvaartsdag is namelijk pas op 29 mei en dan zijn de internationals al weg met oranje (of de andere nationale teams). Dit komt omdat pasen zo laat valt dit jaar en er een WK is, anders kan je wel gewoon de bekerfinale op hemelvaartsdag spelen. In principe ben ik er ook voor om die traditie terug te brengen, maar nu gaat dat gewoon niet.

15 april 2014 om 13:06

Daarnaast hebben ze er niet goed aan gedaan om maar 1 extra kaart bij SCC aan te bieden, nu kunnen vrienden/familie niet allemaal bij elkaar zitten

15 april 2014 om 13:15

@kralinger
Daar heb je een punt

15 april 2014 om 14:44

Daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden Gait. Excuses.

Als PEC verliest, zien ze mij niet bij de huldiging. Wat een onzin.

15 april 2014 om 14:07

Inderdaad. Mij ook niet. De spelers zitten daar trouwens ook niet echt op te wachten denk ik.

15 april 2014 om 14:46

Tijdens de laatste thuiswedstrijd europees voetbal vieren met huldiging in stadion lijkt me dan weer wel op zijn plaats.

Je gaat dit toch niet vieren, kom op zeg je word 2de, tuurlijk is het knap dat je in e finale staat maar geen huldiging waard natuurlijk.

15 april 2014 om 14:46

Ze vieren europees voetbal voor het eerst in historie. Alleen beter op ander moment als je beker niet wint

15 april 2014 om 15:06

Inderdaad, vier het dan wat later, want het vieren van het behalen van Europees voetbal kan ik wel begrijpen van Pec, het is iets hystorisch en dan mag je de selectie wel in het zogenoemde zonnetje zetten vind ik.

Is het stadion van PEC eigenlijk wel in orde voor Europees voetbal? Er is daar toch een staantribune achter het doel, mag dat wel?

15 april 2014 om 13:32

De stoeltjes liggen nog opgeslagen, die worden voor de Europese wedstrijden teruggeplaatst.

Misschien dat ze die kaarten aan obs willen verkopen.. Wij willen wel mee hoor met 2500 man..
Gelijk 2 vliegen in een klap

15 april 2014 om 14:33

Gezellig! ...of 2500 vliegen in 1 klap?

15 april 2014 om 17:30

Is goed, laten we jullie achter op de parkeerplaats in Rotterdam.

Huldigen voor plek 2 kan alleen in Nederland. Zelfde als die huldiging in 2010 tijdens het WK, ook al zo'n onzin. Alleen huldigen als je wat gewonnen hebt en anders niet.

Only Losers Celebrate THE Second Place !

Staat wel een beetje triest als je zo'n tweede plek gaat huldigen. Mooi dat Boer ook inziet dat als wij afgeslacht worden en kansloos worden verslagen in de finale (wat overigens geen onrealistische situatie is) het een beetje treurig er uit ziet om lekker te gaan feesten. Houd het dan maar bij ff stilstaan door een feestje te geven in het supportershome of iets dergelijks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren