Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ heeft ‘topkandidaat’ voor opvolging van Advocaat in vizier

Laatste update:
/

De zoektocht van AZ naar een opvolger van Dick Advocaat lijkt voorspoedig te verlopen. De club uit Alkmaar heeft één topkandidaat gevonden en is daarmee in gesprek, zegt technisch directeur Earnest Stewart in gesprek met RTV Noord-Holland.

Stewart wil niet zeggen wie deze kandidaat voor de ontstane vacature is. De namen van Erwin Koeman en Alfons Groenendijk worden veel genoemd in Alkmaar. Marco van Basten zou een kandidaat zijn geweest, maar zijn komst zou om financiële redenen niet haalbaar zijn. Koeman en Groenendijk gaan aan het einde van dit seizoen weg bij respectievelijk RKC Waalwijk en Jong Ajax.

Stewart kan nog niet zeggen op welke termijn hij verwacht duidelijkheid te kunnen geven. “Het valt heel moeilijk te zeggen of we er over één week of twee weken uit zijn of dat het langer gaat duren.” AZ startte dit seizoen onder leiding van Gertjan Verbeek, maar deze werd al vroeg in de voetbaljaargang ontslagen. Advocaat tekende een contract tot aan het einde van het seizoen en gaf enkele weken geleden aan om zijn verbintenis niet te verlengen.

Erwin Koeman zou een goede coach voor AZ zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 april 2014 om 10:54

Denk Erwin Koeman. Alleen denk ik niet dat Erwin Koeman AZ naar een hoger niveau kan tillen.

15 april 2014 om 10:55

Is Pastoor afgevallen of gonzt zijn naam daar nog rond?

15 april 2014 om 15:12

Pastoor heeft pas bij Slavia Praag getekend. Was een leuke coach geweest AZ, maar in Praag zit ie ook niet mis.

15 april 2014 om 15:29

OK bedankt. Nu is het de best of de rest..financiën in begrepen.

15 april 2014 om 18:41

Pastoor heeft getekend tot eind van dit seizoen.
Dus die is nog een mogelijkheid
Toch denk ik dat het v Basten word.
Maar zie liever v Marwijk, heeft bovendien een AZ verleden

15 april 2014 om 11:09

Ik vind Van Basten het meest geschikt denk ik.

Ik wil mijn vrienden van de Alkmaar Zaanstreek echter 1 advies geven, neem Geen Groenendijk.
Die vent heeft weinig uitstraling, weinig tactische kennis en weinig overtuigingskracht.
Ik vind Groenendijk een erg matige trainer en ben blij dat hij vertrekt uit Amsterdam.

Zelfs voor het 2e vind ik hem te licht

15 april 2014 om 18:01

Bij Den Bosch heeft ie het anders prima gedaan. Hij heeft spelers beter gemaakt en als je naar de interviews luisterde die hij gaf, merkte je dat hij echt wel veel voetbalkennis bezit. Tevens liepen spelers met hem weg. Ik zou hem toch erg graag weer aan het werk willen zien in de Eredivisie.

15 april 2014 om 11:28

Erwin koeman zou een geweldige ambitieuze trainer voor AZ zijn. Mijn gevoel zegt ook dat Erwin het gaat worden !!!

15 april 2014 om 11:39

Alsjeblieft niet zeg. Koeman en Groenendijk, het ambitie niveau is echt naar een dramatisch niveau gedaald. Treurig dit.

15 april 2014 om 12:15

Loopt op het moment weinig rond, denk dat van Basten de beste keuze zal zijn. Daarnaast is er wel nog een verschil tussen Koeman ( E) en Groenendijk.
Koeman schat ik iets hoger in.

Heb je zelf nog reële voorkeuren voor je club?

15 april 2014 om 13:36

Van Basten, met afstand. In vergelijking met Van Basten is Groenendijk eigenlijk lachwekkend. Dan zou ik nog eerder Ronald de Boer halen. Ron Jans, John van den Brom zijn ook goede opties wat mij betreft.

15 april 2014 om 13:41

John van de Brom en Ron Jans begrijp ik maar Ronald de Boer maak je een grap hoop ik. Al is het een tweeling Ronald heeft bij lange na niet de capaciteiten van ze broer. Daarnaast loopt hij liever in de PC Hoofdstraat dan op een trainingsveld. Bert van Marwijk lijkt me overigens ook niet verkeerd inderdaad

15 april 2014 om 14:22

Hahaha meer op de pc hooftstraat? Omdat? Dat zeiden ze over Gullit ook altijd. Dat is leuke beeldvorming, maar totaal niet relevant.
Tenzij je er zelf ook dagelijks bent en het kan onderbouwen. Bovendien mag hij daar lopen want hij heeft toch niet zoveel te doen. Van Marwijk is de meest overschatte trainer ever en wil niet meer in Nederland werken.

Ronald de Boer zou trouwens een gok zijn, maar dat liever dan Groenendijk.

15 april 2014 om 16:51

Erwin Koeman is gewoon een goede trainer hoor. Tot nu toe heeft hij zijn teams altijd naar behoren laten spelen. Tot nu toe heeft hij alleen maar bij clubs gezeten waar zo'n beetje niets mogelijk was.

15 april 2014 om 18:44

Loop weinig rond???
Adriaanse
Pastoor
Groenendijk
Koeman
v Basten
v Marwijk
Zo maar wat namen die beschikbaar zijn

Ik denk dat dit Van Marwijk zal worden. Of Huub Stevens. Voldoen beide aan de criteria.

15 april 2014 om 11:16

Als van Basten financieel gezien al niet mogelijk is, dan denk ik dat Bert en Huub zeker niet zullen komen. Ik denk sowieso dat Stevens niet meer in Nederland wil werken, omdat zijn laatste periode hier niet helemaal goed bevallen is. Ik zou het overigens wel geweldig vinden als AZ van Marwijk zou weten te strikken

15 april 2014 om 11:31

Ja hé. Ik denk dat HSV niet zo moeilijk zal doen. Van Marwijk is er ook niet de persoon naar om AZ uit te knijpen. Ik zou het ook geweldig vinden. Dan heb je met F. de Boer, Marco van Basten (wie weet?) en Van Marwijk toch wel drie karaktertrainers.

15 april 2014 om 14:02

@oranjewint
Van Marwijk is in februari al ontslagen door Hsv. Die hebben er dus niet zoveel meer van te vinden.

15 april 2014 om 16:06

@woeke, volgens mij krijgt hij namelijk geen ontslagvergoeding (of moet het inleveren) als hij binnen een bepaalde periode bij een andere club tekent. Of is dat niet het geval? Ik heb geen idee..

15 april 2014 om 13:38

Stevens en Van Marwijk willen beide niet meer in Nederland werken. Uitgesloten dus.

15 april 2014 om 16:07

Oké. van dat nieuws wist ik niet. Maar jammer, vooral Van Marwijk had ik graag trainer zien worden.

Ik had al zo'n idee dat hij wel eens de nieuwe coach zou kunnen zijn.

Ik zou het overigens niet heel erg vinden ik denk dat hij AZ sterker zou kunnen maken AZ moet komend seizoen wel echt 1 of 2 ervaren spelers er bij halen.

Begrijp me niet verkeerd maar Erwin Koeman is geen slechte coach en is misschien wel toe aan een stap hoger en verdiend vind ik deze kans.

Erwin Koeman is een prima trainer voor Az.
Kan met matig materiaal toch redelijk voetbal spelen.

Ik ben erg benieuwd. Zowel Koeman als Alfonds gun ik deze mooie baan wel. Ik heb geen idee of ze echt interesse hebben maar ze kunnen bij een mooie club met een mooi stadion aan de slag dus het lijkt mij echt een goede match. Ik ben geen AZ kenner of iets maar ik denk dat de supoters wel blij zullen zijn met beide heren?

15 april 2014 om 11:00

ik zie liever geen Alfons groenendijk haal dan maar Danny blind ofzo.

Misschien is Jaap Stam nog een optie ! maar ik vind Alfons Groenendijk geen trainer die AZ beter zal maken! eerder nog onzekerder net als Verbeek.

Verbeek was ook maar een gok van AZ en dat pakte niet fantastisch uit !

Het belangrijkste is dat er een coach komt die de onzekerkheid uit de ploeg kan halen als het gaat om verdedigen!. Want onder Verbeek is het heel onzeker geworden en bij Advocaat is dat ook niet veranderd.

AZ moet af van die eeuwige onzekerheid!

15 april 2014 om 11:04

Alfons Groenendijk is leuk voor degradatiekandidaten niet voor Az.
Jaap Stam? Hoe kom je daar nou weer op.
Alsof die naar AZ wil.

15 april 2014 om 11:12

waarom niet hij wil toch misschien wel op eigen benen staan.

En zou AZ sterker kunnen maken denk ik is geen slechte coach dus vind het geen raar idee.

15 april 2014 om 11:14

Stam wil bij Ajax blijven, heeft hij al 10x gezegd. Anders was hij ook al assistent van Guus geworden bij Oranje.

15 april 2014 om 11:37

dat weet ik ook wel het was ook meer om even aan te geven dat er betere opties zijn dan Alfons groenendijk!

Ik zou het leuk vinden als hij het deed! maar dat is niet rieeel! idd daar heb je gelijk in!

15 april 2014 om 12:02

Blind heeft voor vier jaar bij knvb getekend en gaat dat zeker niet opgeven voor az.

15 april 2014 om 13:40

@frdon: hij wil dagelijk op het veld staan om zich te ontwikkelen, daarom heeft hij Oranje afgezegd. AZ zou wat dat betreft kunnen, al zie ik hem niet als optie.

15 april 2014 om 20:00

Dat zei v Gaal ook destijds

15 april 2014 om 13:41

@jeroen: blij dat je ons ook het beste gunt ;-) Groenendijk kan je toch niet serieus menen? Dat zou echt lachwekkend zijn.

15 april 2014 om 15:49

Groenendijk is geen trainer die AZ sterker maakt als dat zo is dan gaat AZ idd degradatie voetbal spelen!. Deze man zal AZ echt niet beter maken!

Ik heb ook Medelijden met Jong Ajax dat hij daar coacht wauw!

AZ wordt een lastig project komend jaar gok ik. Advocaat heeft het prima gedaan en hoe de selectie er volgend jaar uit zal gaan zien is nog maar afwachten..
Je moet wel duidelijk zijn als clubleiding en een coach een jaar lang de tijd geven er iets van te maken. Een Erwin Koeman zou in dat opzicht een prima trainer voor AZ zijn.

15 april 2014 om 11:02

Wat heeft Advocaat prima gedaan? Te weinig gerouleerd, geen eigen jeugd gebracht, falende spelers niet gewisseld, de bekerfinale verkloot en in de competitie punten verspeeld tegen de complete achterhoede. Alleen de terugkeer van Ortiz was positief.

15 april 2014 om 11:06

- jeugdspelers moeten wel het niveau hebben. iets wat ze bij AZ nog niet hebben.
- Falende spelers wisselen, voor nog slechtere spelers.
- te weinig gerouleerd? Je ken nou eenmaal niet rouleren met spelers die het niveau niet aankunnen wat je nastreeft.

AZ staat op de plek waar ze horen met dat materiaal, en mogen blij zijn als ze Europa in mogen komend seizoen.

15 april 2014 om 11:07

Blame it on Dickie! Die heeft zeker een aandeel maar vergeet die matig verdediging niet he.

15 april 2014 om 11:19

@frdon

David heeft een punt. Serieus, veel slechter als Elm is er niet te vinden op de Nederlandse velden.

15 april 2014 om 11:24

Maar volgens mij is er in de jeugdopleiding van AZ ook niet iemand die hem eruit kan spelen.
Correct me, if i'm wrong.
Ik ben namelijk niet echt onder de indruk van spelers als Haye, Lewis en Haps

15 april 2014 om 11:28

Haps is linkervleugel verdediger. Lewis een buitenspeler, dus die zullen sws op een andere plek staan.

Haye moet gewoon een keer vertrouwen krijgen. Het enige wat Elm doet is een bal doorkoppen naar Johansson, die daar dan tussen 3 of 4 verdedigers staat. Haye heeft echt heel veel talent. Dan zie ik dat liever dan trage Elm.

15 april 2014 om 11:50

Ted Amson hoor ik ook veel over is die ook nog in beeld bij AZ?

15 april 2014 om 12:05

Geloof me.. er zijn echt wel betere spelers dan Elm bij Az, slechter dan hem kan onmogelijk.

15 april 2014 om 12:36

Meer dan dit zit er niet in bij AZ. Ik als neutrale toeschouwer heb altijd wel sympathie gehad voor AZ als club en ik gun ze het beste. Ze hebben een prachtige prestatie geleverd in Europa, als laatste Nederlandse club overblijven is natuurlijk prima.
AZ is geen Nederlandse topclub en hoort normaliter ook niet in de top 5 thuis. Als ze daar vlak achter eindigen hebben ze het gewoon prima gedaan. AZ heeft nu eenmaal geen beter materiaal dan Heerenveen, het is vergelijkbaar en Dick haalt er echt het maximale uit hoor.

15 april 2014 om 13:16

Als Dick die strafschop aan Gudelj had gelaten en Johansson in de rust had gewisseld dan hadden we in de bekerfinale gestaan. En hij had alle zwakke schakels moeten vervangen door jeugd. Dick begon aardig maar heeft op tactisch vlak een wanprestatie geleverd.

15 april 2014 om 13:18

Die speelt ondertussen in het eerste van AFC 34' , helaas...

15 april 2014 om 14:38

@badhabbit: Haps staat niet eens in de basis bij Go Ahead. Ja afgelopen weekend toevallig maar verder zit hij op de bank met af en toe een invalbeurt. Jong AZ stelt niet veel voor. Haye en Hoedt hebben wat talent maar verder houdt het snel op. Er loopt geen tweede Maher.

15 april 2014 om 16:53

@kalou2005
Volgens mij is er hier ook niemand die beweert dat Az een Nederlandse topclub is. Er zijn op basis van de prestaties van de afgelopen dertig jaar maar twee topclubs in Nederland en het lijkt mij duidelijk dat Az niet een van die twee is. En Az heeft ook inderdaad niet echt beduidend beter materiaal dan Heerenveen maar dat hebben de clubs die boven Heerenveen staan ook niet echt. Wat de meeste Az supporters stoort is volgens mij helemaal niet de plaats op de ranglijst maar de manier van spelen die ze de laatste jaren voorgeschoteld hebben gekregen.

Sinds het moment dat Adriaanse trainer bij Az is geweest verwachten de mensen dat Az sprankelend en aanvallend voetbal speelt en wat dat betreft zijn ze de laatste jaren met Verbeek en nu onder Advocaat niet erg verwend. En aanvallend spelen kun je ook met minder materiaal, dat is namelijk wat Peter Bosz bij Heracles ook deed.

15 april 2014 om 20:01

@frdon
Tom Haye is beter als Elm

15 april 2014 om 21:14

Jij verwoord wat ik denk dank je wel beter dan dit kan ik het niet uitleggen!

Koeman gaat het zeker niet worden, die is nog steeds rancuneus omdat zijn broertje (terecht) is ontslagen bij AZ. Dat is bovendien een trainer voor maximaal de middenmoot. Groenendijk hoef ik niet te zien met zijn wekelijkse gepiep en geklaag. Beiden zijn bovendien geen grote namen en daar gaat AZ meestal toch voor.

15 april 2014 om 11:04

Wie hoop jij dan dat het wordt?

Snap trouwens niet waarom van Basten financieel niet haalbaar zou zijn. Kan me niet voorstellen dat hij bij Heerenveen zoveel verdiend dat AZ het niet kan betalen.

Verder vind ik beide trainers nou niet iets voor AZ.

15 april 2014 om 11:57

Ik hoop persoonlijk op Ernie Brandts, die heeft aangegeven naar Nederland te willen terugkeren en heeft het in het verleden zeer behoorlijk gedaan maar Erwin Koeman is wat mij betreft ook welkom.

15 april 2014 om 12:05

Ernie is al terug in Nederland en traint nu een plaatselijk amateurteam als vriendendienst.

15 april 2014 om 12:41

Ik hoop persoonlijk op Peter Bosz of Marco van Basten. Eerstgenoemde is altijd realistisch, grijpt in waar nodig en geeft talenten een kans. Laatstgenoemde heeft na een dramatische start veel geleerd bij Heerenveen, hij speelt vol op de aanval en kiest voor eigen jeugd. Een beetje spektakel is na die magere jaren wel weer eens welkom bij AZ.

15 april 2014 om 13:02

Om te reageren op alle namen die genoemd worden, hieronder mijn keuze (in volgorde van het liefst zien):

1) Marco van Basten - Heeft het uitstekend gedaan met Heerenveen, en zoals je zegt, kiest voor eigen jeugd.
2) Co Adriaanse - Speelt aanvallend, en heeft ook oog voor eigen jeugd

Dan hoor je de namen, waar ik vind dat ze niet geschikt zijn:

van Den Brom - Tja, heeft het leuk gedaan met Ado, maar verder niet echt veel gepresteerd.

Erwin Koeman - Doet het leuk met een club zoals Rkc, maar vind hem niet echt inspirerend. Ik vind hem spelers ook niet echt beter maken.

Alfons Groenedijk - Moet ik hier nog echt woorden aan vuil maken?

Frank Rijkaard wordt hieronder genoemd. Tja, zou leuk zijn, maar lijkt me niet realistisch.

Martin Jol - Haalt liever spelers dan dat hij de jeugd een kans geeft. Geen optie dus in mijn ogen.

Henk ten Cate - Lijkt me niet.

Ernie Bradts - Zou kunnen, maar is nou niet echt een trainer van naam.

Peter Bosz - Ik zie niet in waarom die weg zou gaan bij Vitesse. Zou wel een optie kunnen zijn.

Van Marwijk - Twijfel ik een beetje over. Weet niet of dat nou zo'n goede keuze voor AZ zou zijn.

15 april 2014 om 15:54

de geruchten zijn zo dat Peter Bosz niet gelukkig is in Arhnem daarom zou hij weg willen!.

Hij zou misschien naar Rusland kunnen!

15 april 2014 om 20:02

Ik denk dat Bosz wel weg wil bij Vitesse nu gebleken is dat hij geen kampioen mag worden

15 april 2014 om 11:31

erwin heeft altijd de dingen los van Ronald gezien. Behalve als Ronald echt onrecht is aangedaan zoals bij het Nederlands Elftal. Erwin is gewend om in de marge te werken en zeer gedreven. Az mag zich gelukkig prijzen indien Erwin ook zou willen.

15 april 2014 om 12:42

Je weet het mooi te brengen. Erwin mag zich gelukkig prijzen als er uberhaupt iets beters dan RKC op zijn pad komt.

15 april 2014 om 15:28

Precies. Van Hanegem,co Adriaanse,van Gaal,ronald Koeman,dick Advocaat en dan tromgeroffel Ronald uhmmmm Erwin Koeman! Doet het hem niet sorry

Frank Rijkaard? Dat zou pas een verrassing zijn.

15 april 2014 om 11:03

dat zou ik gewoon toe juichen ik denk dat hij van alle opties de besten is die kan net als van Gaal AZ weer naar een hoger level tillen.

Dan zie ik AZ over een jaar of 2 weer echt mee doen om de titel daarbij mag hij zich wel eens in Nederland bewijzen na zijn debacle bij Sparta

Ik hoop echt dat hij AZ gaat coachen!

1. Dan staat er een echt grote naam.
2. Iedereen zal sterker onder hem worden
3. Hij past volledig in dit AZ profiel!

15 april 2014 om 11:07

Rijkaard neemt alleen geen genoegen met een salaris van 4 euro en een peer per maand. Dus onhaalbaar voor AZ.

15 april 2014 om 12:39

Edgar Davids? dat zou pas een verrassing zijn.

of anders Robert Maaskant, John vd Brom of Henk ten Cate, allemaal met een nationaal en internationaal trainersverleden.

Ik denk dat als Erwin Koeman daar aan de bak gaat, dat dat een prima trainer is voor AZ. De eerste nieuwe speler kun je dan ook al invullen: Evander Sno.

15 april 2014 om 11:08

ben je nu grappig aan het doen?

Ik zie niet in wat Evander Sno zou kunnen toevoegen aan AZ hij is net zoals Viktor elm wat heeft hij wat hij waarvan AZ zou kunnen profiteren?

AZ moet de volgende spelers halen

Linssen
Toornstra
Botteghin en Wuytens snel verkopen
Ziyech of Klich
Uth en anders Boymans behouden
Esteban Verkopen en Nordfeldt kopen.
en miss is Robert Schilder wel een goede linksback voor AZ achter Poulsen

15 april 2014 om 11:13

Uth Behouden? Zal niet gaan die is van Heerenveen en krijgt daar een kans.
Boymans: niveau Jupiler League.
Nordfeldt: geef hem 2 grote schoenen aan en een rode neus op , en het is clown Jopie.
Toornstra is te duur voor AZ en eerder toe aan een echte topclub in Nederland (zie ajax, psv, twente, feyenoord, Vitesse).
Linssen, tsja, kan bij Az. wordt je nou niet echt beter van, maar het kan.
Botteghin is niet van Az.
Zijecht komt niet naar AZ , ken die net zo goed bij heerenveen blijven.

dus je kraamt aardig wat onzin uit man.

15 april 2014 om 11:13

"esteban Verkopen "

Waarom? Hi doet het uitstekend dit seizoen. Heeft al aardig wat punten geredt voor AZ. Van mij mag hij blijven.

"uth en anders Boymans behouden"
Boymans behouden? Je volgt geen AZ begrijp ik. Boymans heeft helemaal niets bewezen bi AZ. Net zo'n drama als die Avdic.

Voor de rest, ik zou eerst kijken in de eien jeugd. Er zijn wat spelers die er wat mij betreft zo inkunnen. (verdedigend bv Lam, Hoedt, Haps. Middenveld Haye en Overheem. Aanval Lewis).

Ziyech zou wel welkom zijn, is zeker een meerwaarde.

15 april 2014 om 11:21

jaa man hij is een drama scoort toevallig wel aan de lopende band in Tilburg.
Daarbij verdiend hij dit keer een echte kans ik denk niet dat hij minder is dan Johansson.

Ik vind Esteban de zwakste keeper die AZ heeft gekend echt de zwakste hij maakt de verdediging onzeker. Hij heeft AZ de afgelopen 3 a 4 jaar gewoon erg veel tegen doelpunten gekost.

Hij moet weg en ook Reijnen mag je weg doen! die voegt ook geen knikker toe!

15 april 2014 om 11:25

@camiel

Misschien toch eens wedstrijden gaan kijken van AZ, want wat Esteban heeft AZ meerdere malen geredt. Tuurlijk heeft hij ook wel eens een foutje, wie niet.

Boymans heeft zijn kans gehad en is vreselik gefaalt. Laat hem maar lekker bij Willem II blijven als hij het daar zo goed doet.

15 april 2014 om 11:30

Nordfeldt hij is gewoon 1 van de beter keepers in de competitie. En daarbij zou hij AZ tot een hoger niveau kunnen tillen.

Toornstra is idd duur maar AZ heeft nog 15 miljoen over van vorig jaar dus daarom moet hij wel degelijk haalbaar zijn.

Van Linssen word AZ wel degelijk een stuk sterker en hij kan op een hoger niveau komen dan wat hij nu is.

Botteghin is id niet verstandig AZ kan beter voor een rechts back gaan als back up voor Johansson.

Waarom zou Ziyech niet komen AZ gaat volgend jaar gewoon weer mee doen om de bovenste plekken, En Ziyech kan alleen maar door groeien bij AZ hij kan veel sterker worden en nog completer!.

En dan Uth nog die kan nog uitgroeien tot een hele goede spits en zou niet misstaan bij AZ hij kan gewoon een goede concurrentie zijn voor Johansson!

Ik kraam geen Onzin uit AZ moet kijken naar Spelers die haalbaar zijn en die AZ naar een hoger level kunnen tillen.

15 april 2014 om 11:35

ik kijk week in week uit naar AZ maar veel mensen zien iets in hem wat ik niet zie en daar is weer een groot deel het ook eens met mij.

Wat ik daar mee bedoel is over deze discussie worden we het nooit eens!

Er is nooit meer een keeper geweest die gelijkwaardig is aan Sergio Romero hij was echt ontzettend goed en dat mis ik.

Een zelfverzekerde doelman met een uitstraling en dat mis ik bij Esteban een echte zelfverzekerde uitstraling en die mis ik echt bij hem!.

15 april 2014 om 11:40

Gast, jij lees mijn verhaal niet.

Uth, wordt basisspeler bij Heerenveen. Dus komt niet.
Ziyecht komt niet, omdat AZ hetzelfde niveau is als Heerenveen.

AZ gaat volgend jaar zoiezo niet mee doen om de bovenste plaatsen. Als ze een top seizoen draaien worden ze 6e.

Nordtfeldt is een middelmatige keeper. Dan ken je beter die Ruiter halen van Utrecht.

15 april 2014 om 11:48

ik lees jou verhaal wel alleen hoe weet jij zo zeker dan zo zeker dat hij bassspeler word ? Stel herenveen wil hem verkopen.

Dat is echt Bullshit AZ gaat gewoon weer mee doen ze hebben genoeg geld met en alles wat e nog bij komt is mooi mee genomen. en misschien moet AZ Maher gewoon een jaar huren zodat hij weer terug gaat naar zijn oude niveau!.

Nordfeldt vind ik echt geen middelmatige keeper hij doet het erg goed daar en hoort denk ik bij de top 3 keepers van de Eredivisie!

15 april 2014 om 12:05

AZ heeft een veel te matig elftal om mee te doen in de top van Nederland.
Met spelers als Wuytens, Viergever, Elm, Gudmondsson ga je die top van Nederland nooit halen.

Uth wordt basisspeler in heerenveen, omdat ze daar maar 1 spits hebben aangezien Finnbogason zoiezo wle zal vertrekken. Dit was allemaal afgelopen week al in het nieuws.

Velthuizen, Cillessen, Zoet zijn zoiezo al beter dan Nordtfeld, dus top 3 gaat ie zoiezo niet halen.

Maher wil echt niet terug naar AZ, daar is hij veel te arrogant voor.

Daarnaast zal AZ ook nog wel spelers uit de huidige basis verkopen en wordt je nog zwakker.

Deal met het feit, dat AZ volgend jaar onder: Ajax, Feyenoord, Vitesse, Twente, PSV en Heerenveen zal eindigen.
Dat is niet erg. Maar beter materiaal hebben ze gewoon niet.

15 april 2014 om 13:11

@ Frdon

Wuytens is normaliter geen basisspeler, Gudmundsson gaat gelukkig weg, Viergever waarschijnlijk ook, Elm zal niemand meer opstellen. Johansson en Johannsson naar de tribune, Esteban verkopen, Toornstra kopen en verder aanvullen met eigen jeugd. Prioriteit zijn een goede spits en fatsoenlijke rechtsback.

AZ speelt volgend seizoen moeiteloos top 5 als ze geen Europees halen. Als je met 70 wedstrijden en een smalle selectie al 7e wordt, halve finale beker en kwart finale Europa haalt dan presteer je relatief gezien verreweg het beste van alle Nederlandse clubs.

15 april 2014 om 13:30

Ruiter gaat naar engeland

15 april 2014 om 13:36

Hoe t het dat jullie zo'n hoge pet op hebben van Az?
Echt ongeloofelijk.

Dan speel je met een keeper die niets kan, verdediging die lachwekkend is, middenveld , waar je topper Hendriksen ofsoziets is. En een aanval met Beerens (als enige die het niveau aankan voor de top 5) en een spits die er 10 in zal schieten.

Toornstra is een goeie voor iedere club in Nederland.

15 april 2014 om 13:36

Jij wil de beste aanvallende rechtsback (na Janmaat) van Nederland en de nummer drie op de topscorerslijst naar de tribune hebben. Welke rechtsback en spits wil jij dan op de bank hebben volgend seizoen? Begrijp dat jij Ibrahimovic en Alves naar AZ wil halen

15 april 2014 om 13:57

Ja. De beste aanvallende rechtsback is Janmaat trouwens. Ik wil een rechtsback die kan verdedigen en een pass kan geven. Bij AZ kan elke spits 20 keer scoren als hij de strafschoppen ook mag nemen. Ik vind 12 veldgoals en een beschamende techniek een lachertje.

15 april 2014 om 14:13

Ben bang dat jij een ander AZ voor je ziet. Dit AZ is op alle fronten minder dan 4/5 jaar geleden, vergeet dat niet. Zelfs Ortiz was toen te licht. In dit AZ staat de spits op een eiland. Hij voetbalt de laatste 4 wedstrijden wel als een krant natuurlijk, maar er is geen vervanging, die staat ze bij Willem II erin te rossen. Mathias is (te) vaak de meest aanvallende speler van AZ (benfica), wel een kwaliteit. Hij moet alleen goed gedekt worden door het centrum. Tactiek van Koeman gebruiken? 5 Verdedigers, Co zijn idee weer!

15 april 2014 om 11:09

Waarom vind je dat? Ik vind van niet namenlijk. RKC is nou niet beter gaan voetballen onder zijn bewind. Leuke coach voor een team waar het goed gaat, maar ik zie niet echt verbeteringen gedurende het seizoen.

15 april 2014 om 11:10

omdat AZ een thom Haye ook nog op de zelfde manier kwijt kan als Evander Sno.

En Als AZ Henriksen nu gewoon als echte voetballer gaat gebruiken kun je daar ook nog van genieten!

15 april 2014 om 11:14

"ik denk dat als Erwin Koeman daar aan de bak gaat, dat dat een prima trainer is voor Az"

Daarom stelde ik de vraag. Niet vanwege Sno.

15 april 2014 om 11:18

@ Camiel: Hij reageerde op mijn tekst volgens mij. Ben verder niet grappig aan het doen, maar serieus. Sno is transfervrij en wel een versterking (zeker in de breedte) voor AZ. Lijkt me dus een goedkope optie en zeker geen slechte. Ik vraag me verder wel af hoe jij denkt dat AZ aan al die spelers komt die jij op noemt? Het zijn allemaal prima spelers, maar niet echt transfervrij en bovendien zullen ze bepaalde salariseisen hebben. Dus ik denk grotendeels niet haalbaar.

@ Badhabbit: RKC is prima aan het voetballen vind ik. Ze hebben gewoon een hele matige selectie. Als je Louis van Gaal daar neerzet eindigen ze misschien twee of drie plekken hoger, niet meer hoor. Elke trainer is afhankelijk van zijn materiaal en dat is bij RKC gewoon niet erg goed. Ik denk verder dat een club belang heeft bij een rustige coach, zoals de Boer bij Ajax, en daaronder schaar ik Koeman wel. En laten we overigens niet vergeten dat hij het in zijn eerste periode bij RKC prima gedaan heeft.

15 april 2014 om 11:23

@redondo11

Goede onderbouwing. Ik denk waar AZ naar snakt is iemand die de jeugd een kans geeft. Als je ziet hoe het B elftal tegen Paok speelde, was dat gewoon goed. Zeker ook de fans willen af van het alsmaar kopen van middelmaat (avdic, Elm, etc), terwijl er veel talent op de bank zit.

Van wat ik heb gezien, vind ik Erwin nou niet echt inspirerend. Misschien heb ik het wel fout hoor.

Hoe is Erwin qua jeugd?

15 april 2014 om 11:32

ben je vergeten dat AZ 15 miljoen heeft en ook nog best wel wat jongens gaat verkopen en daarom dus flink kan inversteren!

15 april 2014 om 12:09

Laat AZ nou maar eerst een nieuwe trainert en TD halen.

Binnen fc utrecht gaat het hardnekkige gerucht dat wouters 1 van de kandidaten is??

15 april 2014 om 11:41

verrassende naam. Maar zou zeker een kandidaat zijn. Na het moeizame seizoen en de eerdere successen is het een goed moment om elders eens rond te kijken.

Zelf lijkt mij Van den Brom een eventuele kanshebber voor deze vacature. En de naam Pastoor kleeft ook altijd een beetje rondom AZ.

Zie heel veel namen voorbij komen, maar mis toch de naam van Martin Jol.
Is vrij, is een goede trainer met veel ervaring... wellicht aan de te dure kant??

15 april 2014 om 15:23

Nee zijn vele aankopen zijn altijd te duur hahahaa

Er wordt gezegd dat Marco van Basten in NL wil blijven. Dan lijkt AZ een ideale club. Salaris lijkt me dan ook geen breekpunt. Erwin Koeman of Alfons Groenendijk? Dan haakt AZ definitief af van de subtop.
Spelers zullen dan ook niet zo snel meer komen.

15 april 2014 om 11:40

Salaris is het probleem dan ook niet maar de investeringsmogelijkheden.
Bij Heerenveen moet hij meer verkopen dan hij kan kopen.

AZ was schuldenvrij, daarna 18 miljoen (altidore&maher) gevangen en nog wat losse spelers verkocht zoals martens. I.c.m. een viergever, gudmundsson, reijnen, falkenburg e.d. die vertrekken, dan wel transfervrij. Is er normaliter een flink budget (op de bank) vrij om te investeren.

Maar de vraag is of AZ haar zeer stabiele financiële positie te grabbel wilt gooien door 2/3de van het geld te investeren. Zullen waarschijnlijk wel 3-4 aankopen worden van 1.5 à 2 miljoen euro, meer dan bij Heerenveen maar niet spectaculair dat je een gooi doet naar top 3. Maar top 5/6 mag toch wel met versterkingen.

Dat zullen ze bedoelen met financiele mogelijkheden, Van Basten zal wel een (type) Ziyech mee willen nemen en een vleugel à la Kostic/hupperts en dan misschien nog een nieuwe (dure?) keeper. Dan praat je al snel over 6-10 miljoen aan aankopen.

Henk ten Cate misschien.....

15 april 2014 om 11:44

nee die heeft niet die status en ook niet ook denk ik niet het AZ profiel dan zou je Aad de Mos ook kunnen noemen!

Ik hoop dat Van Marwijk,erwin Koeman.kluivert of Rijkaard coaxch of word van AZ dat zijn naar mijn mening mensen die AZ naar een hoger level kunnen tillen! En daar zelf ook beter van worden!

15 april 2014 om 12:34

Welke status moet je dan hebben? Als trainer van Ajax, Barcelona en Chelsea al geen status genoeg is. En dan noem jij Erwin Koeman en Kluivert, sorry hoor, maar wat is hun status dan?

15 april 2014 om 15:38

Ik weet niet wat AZ wil ik als Supporter wil Frank Rijkaard aan het roer zien!

Die 2 namen die worden genoemd, gaan helemaal niet rond in de wandelgangen.
Het is voor het eerst dat ik hun hoor.
Pastoor, vBasten en vd Brom komen daarin tegen wel voor. Het liefst zie ik Cootje graag terug komen. Maar goed we gaan de oortjes open zetten.

15 april 2014 om 11:59

Klopt ruud, dit artikel staat volgens mij vol onzin. AZ betaalt namelijk zijn trainers meer dan Heerenveen, dus financieel moet van Basten ook geen probleem zijn.

Ik denk dat AZ als belangrijkste kandidaten van Basten en Pastoor ziet. Eventueel Kluivert en van de Brom.
Ik zelf zou Pastoor geen ideale kandidaat vinden en nu hij een contract getekend heeft in het buitenland zou er ook nog een afkoopsom aan te pas moeten komen.

15 april 2014 om 12:14

Alex pastoor heeft onlangs een contract van 3 jaar getekend bij Slavia Praag, die zal het waarschijnlijk niet worden. Ik zou de komst van Ernie Brandts toejuichen maar weet niet of die naam in de wandelgangen van Ruud circuleert.

15 april 2014 om 12:19

3 jaar?? Vlgns mij tot einde seizoen

15 april 2014 om 12:56

Je hebt helemaal gelijk.

Denk eerder aan Mario Been?

Ik denk dat john van den brom wel een goede kandidaat is! Nederlandse trainer met internationale ervaring!! Dat zijn vaak de verijste van AZ geweest. En is ook nog wel realistisch denk ik.

Erwin Koeman is naar mijn mening een hele goede trainer voor AZ. Doet het met RKC op dit moment ook goed en ik vind dat hij RKC leuk laat voetballen dit seizoen (met het materiaal wat hij heeft). Bij AZ zie ik hem dan ook wel slagen.

15 april 2014 om 13:59

Koeman doet het helemaal niet goed met Rkc, hoe kom je daarbij?

15 april 2014 om 20:22

Tegen de topploegen heeft hij het goed gedaan met Rkc. Tegen de overige ploegen heeft zijn punten laten liggen. Maar ik vind dat hij met zijn materiaal goede resultaten heb neergezet en dat hij met dat team mooi voetbal heeft laten zien, ook al staan ze nu wel op de 16e plek..

Wat te denken van Co Adriaanse, is beschikbaar, goed met jeugd en houdt van aanvallend voetbal

15 april 2014 om 14:01

En Adriaanse heeft een AZ verleden, zou kunnen maar vroeg ook altijd veel salaris, nou als v Basten al niet haalbaar is en die mag als trainer de schoenveters van Adriaanse niet eens strikken

op dit moment zijn de beste NL coaches nog steeds Hiddink, v Gaal, Advocaat, Rijkaard, Tencate, F. De Boer en Adriaanse

Of komen ze opeens met Ronald Koeman omdat die Oranje misliep? lijkt me onwaarschijnlijk

Alfons en Koeman hebben beide geen moerrrrrr bewezen!

Leuk en aardig dat Koeman nu opeens populair is maar volgens mij presteert hij niet buitengewoon bij RKC. Dat doen Ron Jans wel bij PEC en heeft het ook gedaan bij Groningen en Heerenveen. WTF haal je dan twee koekenbakkers die 0,0 ervaring hebben met Europese wedstrijden.

Jans heeft op iets hoger niveau wel veel bewezen en verdient eerder de kans dat Erwin en alfonsje.


STEWART ROT AUB OP!!! Sinds jouw komst haalt AZ alleen maar middelmaat op! Wanneer treed de RVC nou is op man

15 april 2014 om 12:24

Leuk dat je Ron Jans die kans gunt. Echter, hij heeft bijgetekend in Zwolle en gaat dus sowieso niet naar AZ.

Gaan we ons serieus richten op een jupiler trainer en een omhooggevallen degradatiecoach zonder zelfkennis.
Als az met dit matriaal aankomt kunnen we toch wel concluderen dat er een flinke stap terug word gedaan in alle ambities die az gesteld heeft.

Als ik de term 'topkandidaat' lees moet ik, met alle respect niet direct denken aan oefenmeesters als Erwin Koeman, Alex Pastoor of Alfons Groenendijk. Maar eerder aan Peter Bosz, John van den Brom, Ron Jans of Marco van Basten. Waarbij mijn eerste gedachte uitgaat naar John van den Brom. Die ook nog, net als Marco van Basten, het voordeel heeft beschikbaar te zijn. Scheidende coaches als Marco van Basten en Ronald Koeman zie ik eerder naar een sterke buitenlandse competitie vertrekken.

15 april 2014 om 12:44

Wat hebben Peter Bosz of Ron Jans dan meer bewezen als een Koeman, volgens mij laten Jans en Bosz de spelers op hun niveau presteren, maar dat doet Koeman ook, alleen die spelers hebben een lager niveau, thats it.
Het is nu ook weer niet zo dat Bosz en Jans met tactische meesterzetten aankomen, waardoor er opeens extra wedstrijden worden gewonnen.

erwin vind ik een goede coach alleen hij heeft wat pech gehad bij rkc az zou een goeie overstap zijn

Koeman vind ik een goede kandidaat. Hij heeft niet de allerbeste CV, maar ik heb het idee dat hij gewoon steeds op het verkeerde moment de verkeerde clubs uitkiest. Zijn CV is hier het gevolg van. Een keuze voor AZ zou daar overigens weer prima inpassen.

15 april 2014 om 13:57

Nee bedankt!

Koeman, Groenendijk zijn natuurlijk geen topkandidaten

v Basten ook niet die laat overal matig voetbal zien en amper resultaten met zijn ploegen zoals Ajax, Oranje, Heerenveen

vd Brom zou een topkandidaat zijn en die is vrij die heeft met Anderlecht, Vitesse en ADO goede resultaten neergezet

Tencate zou ook een topkandidaat zijn presteerde vrijwel ook overal met verzorgd voetbal. Adriaanse ook. Rijkaard wilde geen coach meer zijn en Bosz is te duur die duurder dan v Basten en die was niet haalbaar voor Az

Jans heeft bijgetekend in Zwolle is ook geen kandidaat en E Koeman en Pastoor hebben nergens echt goed gepresteerd....

Ton Duchatinier is vrij, maar denk niet dat ze daarvoor gaan. Verder ben ik ff kwijt welke Hollandse coaches nu vrij zijn of vrij komen.

mario Been is ook vrij dacht ik?

15 april 2014 om 15:45

Je hebt Van Marwijk, Adriaanse,aad de Mos,ten Cate,kluivert,rijkaard,van De Brom En nog wel wat namen Ik hoor graag wie het meest geschikt is volgens jou.

Groenendijk???? Nac Breda maak plaats, AZ komt eraan!! Stewart is echt een drol van een TD

ach weet je we zien het wel ! zolang ze maar een beetje goed inversteren!

Geen Groenendijk en Erwin Koeman. Ik denk eerder aan John van der Brom of Mario Been. Die zullen volgens mij enigszins salariseisen stellen die realistisch en betaalbaar zijn voor een club als AZ.

15 april 2014 om 20:21

Ik las deze week ook ergens de naam Jan Wouters.......
Is er een Utrecht supporter die dit gerucht ook al gehoord heeft.

Groenendijk, tactisch ontiegelijk zwak, had bij Den Bosch alle geluk van de wereld dat hij zo ver kwam in de play-offs maar liet ze dramatisch voetballen, niet om aan te zien.

Koeman heeft laten zien met beperkte middelen goed te kunnen presteren, zo lang je hem de ruimte geeft en hem geen spelers door de neus boort doet die gewoon zijn ding.
Vind jammer dat het beeld ontstaan is dat Koeman een zeur trainer is want dat klopt gewoon niet, hij wil gewoon wel goeie omstandigheden hebben, dat lijkt me niet onrealistisch.

Az gaat vol voor het duo Rijkaard/ten Cate

Bij AZ hebben doorgaans de allerbeste Nederlandse trainers gewerkt, kan me niet indenken dat dat nu anders zal zijn.
Van Adriaanse is bekend dat hij alleen nog maar in Alkmaar als trainer zou willen werken.
Ik heb wel vertrouwen dat AZ met een gedegen naam zal komen.

Mits we nog in de eredivisie spelen zie ik Groenendijk wel naar RKC komen. Alleen de vraag is wil hij wel als tussenpaus naar RKC komen. Het is de bedoeling dat Maas het daarna over gaaf nemen. Ben benieuwd wie de nieuwe trainer word bij AZ.

Kom op! Arvladze!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren