Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wil dubbel: ‘De beker ontbreekt nog bij de trainer’

Laatste update:

Ajax werd de voorbije drie seizoenen steeds kampioen van Nederland, maar de KNVB-beker werd alweer enkele jaren niet gewonnen. In het seizoen 2009/10 legde men voor het laatst beslag op de ‘dennenappel’ en de nationale dubbel dateert van nog langer geleden. In het seizoen 2001/02 lukte het zowel de schaal als de beker te winnen en dat wil men in Amsterdam nu weer eens presteren.

/

Davy Klaassen zegt maandag dat hij uitziet naar de bekerfinale van zondag tegen PEC Zwolle. In De Kuip wil Ajax graag de eerste prijs van het seizoen grijpen. “Over twee weken is het hopelijk dubbel feest. Want zondag willen we eerst dolgraag de beker winnen. Ik verheug me op de finale”, zegt de 21-jarige middenvelder, die dit seizoen 10 keer scoorde in de competitie en ook de nodige assists gaf.

Teamgenoot Stefano Denswil zegt op de clubwebsite van Ajax dat hij er niet op rekent dat hij in de basis begint tegen PEC Zwolle, ook al is Joël Veltman geschorst vanwege een rode kaart tegen AZ. Of dat al is doorgedrongen bij Denswil is de vraag. De verdediger zegt de beker heel graag te willen winnen en datzelfde geldt volgens hem voor De Boer. “We hebben stiekem wel te horen gekregen dat de beker nog ontbreekt op de palmares van onze trainer.”

Wint Ajax dit seizoen de dubbel, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle respect voor Zwolle. Maar dit moet het jaar worden waarin we de beker moeten pakken. En ik verwacht eerlijk gezegd ook geen problemen. Maar ja het blijft de beker hè tegen Volendam lagen we er ook bijna uit.

14 april 2014 om 17:37

In een finale geeft iedereen alles het zal zwaar worden ongeacht de tegenstander

14 april 2014 om 17:44

Ja maar Zwolle is geen PSV of Feyenoord die alles kan geven in een finale.

14 april 2014 om 17:51

@tanger als Ajax gewoon hun niveau haalt heeft PEC geen schijn van kans. Hopelijk wordt het dit keer niet helemaal opgehypd door de media, net als bij Heracles Almelo. Media , supporters allemaal heel blij, logisch wel, maar de onervaren jongens werden er enorm zenuwachtig van. Wedstrijd was dan ook in de eerste helft al beslist. Hopelijk dit keer een wat mooiere partij voor de neutralen.

14 april 2014 om 18:21

Gentleman23, als bestaat niet. PEC was dit jaar in de Arena beter dan Ajax en zij moesten hier ook winnen. Vlak PEC dus niet uit.

14 april 2014 om 18:23

Mensen willen altijd meer meer meer. Waarom zo hebberig? Ben je niet tevreden genoeg met het kampioenschap?

14 april 2014 om 18:27

Zoals psv dit weekend speelde schat ik zwolle beter in dan psv jolie

14 april 2014 om 18:31

Ik vlak ze niet uit, alleen brengt zo een wedstrijd natuurlijk heel veel druk met zich mee. De media, de supporters. Allemaal factoren die kunnen meespelen. Daarom gaf ik ook het voorbeeld aan van Heracles.

14 april 2014 om 18:49

Zwolle kan wel alles geven in de finale, maar het 'alles' van Zwolle is minder dan het 'alles' van Ajax.
Als Ajax gewoon een normale pot speelt waarin het zijn taak doet, dan zie ik PEC niet winnen. Het klopt dat PEC het Ajax moeilijk heeft gemaakt in de competitie, maar toen zat Ajax gelukkig niet in een slechte periode zeg.

14 april 2014 om 18:53

Niet alleen de media dit is de 1ste x europa in voor pec als ik t goed heb.. dus de druk voor presteren zal hoog zijn voor pec! Scheelt een hoop 3e of 1ste voorronde natuurlijk! Maar ik verw8 dat pec eerste helft alles zal geven en 2e helft het niet meer kan belopen zoals zoveel clubs tegen Ajax!

14 april 2014 om 17:42

Je zegt het goed....tegen volendam bijna eruit. Maar het gebeurde niet. Dat is tekenent voor ajax dit seizoen. Regelmatig op weg naar puntverlies...maar toch wegkomen met 3punten.
Soms geluk.maar vooral een kwaliteit.

Veltman is geschorst voor de finale.

14 april 2014 om 17:37

Inderdaad, dus dan is de kans toch juist groot dat Denswil speelt lijkt me

14 april 2014 om 17:43

Lijkt me wel of de Boer kiest voor van de Hoorn. Maar denk toch voor Denswil beetje rare tekst.

14 april 2014 om 17:56

Ik verwacht dat Moisander wel fit is zondag

14 april 2014 om 18:44

Hij heeft vandaag weer voluit getraind dus die is fit.

14 april 2014 om 17:52

Staat toch ook in de tekst dat hij geschorst is. Maar waarschijnlijk was dat nog niet helemaal doorgedronken bij Denswil.

Verder verwacht ik een leuke finale, met ajax als winnaar wel.

14 april 2014 om 18:01

Wellicht houdt ie er rekening mee dat de Boer het liefst met een linkspoot en een rechtspoot speelt

14 april 2014 om 18:12

Elke wedstrijd waar Veltman niet bij was dit seizoen speelde Denswil en Moisander. Ik zou niet weten waarom dat nu anders zou moeten zijn.

14 april 2014 om 19:08

Daar heb je absoluut een punt, maar er van uitgaande dat het van Van der Hoorn wordt, Moisander een transfer wil en een finale altijd een kroon op een seizoen is voor een speler. Ga ik er vanuit dat hij zal beginnen met Denswil en Moisander.

Maar je weet het nooit idd.

Is veltman niet geschorst ?

14 april 2014 om 18:08

Jawel, die zal niet spelen.

14 april 2014 om 23:44

Dus dan wordt et niet de dubbel meer treble

14 april 2014 om 17:42

Leuk voor Zwolle dat ze in de finale staan en volgend jaar Europa League spelen, maar ze kunnen net zo goed thuis blijven zondag. Ajax is vele malen sterker en Zwolle heeft nog nooit een wedstrijd met zoveel druk gespeeld

14 april 2014 om 17:48

Hoezo kan Zwolle dan beter thuis blijven? Ze kunnen toch juist leren van spelen onder druk. Bovendien werd het in Amsterdam 2-1 voor Ajax, terwijl Pec Zwolle beter was en in Zwolle werd het 1-1. Ajax had daar de 0-2 moeten maken, maar na de 1-1 waren ze niet beter dan Zwolle.

Desondanks denk ik dat Ajax zondag wint. Ajax presteert goed onder druk.

14 april 2014 om 17:51

Voornamelijk jouw reactie, "PEC kan zondag beter thuis blijven". Verschrikkelijk, je praat als of Ajax de hele wereld aan kan.

14 april 2014 om 17:57

Hij speelt daar toch niet zondag. Dat iemand hier op VZ hier jou een beetje uitdaagt maakt Ajax toch niet arrogant. Kan een hoop zeggen, maar de enige met een arrogant uitstraling zijn kishna en fisscher.

Maar ik ga er vanuit dat je dat niet vervelend vind aan een voetballer, want de speler die in jou naam staat is net zo erg qua spel en uitstraling op het veld.

Niks mis mee. en dat iemand hier zegt dat Zwolle net zo goed thuis kunnen blijven is hoogmoed van een fan. Niet van Ajax.

14 april 2014 om 18:53

@shorty84,

Maar het gedrag van de supporters vormt toch wel degelijk een beeld van de club wat door buitenstaanders wordt geschetst. As ik hier over het algemeen lees dat Ajax de beste is etc dan is het toch niet gek dat men Ajax als arrogant beschouwt, ongeacht haar spelers?

Ik geef als voorbeeld het woord: successupporter. Als nou bij Vitesse het stadion ineens altijd vol zat doordat ze goed presteren, dan zouden we roepen dat het successupporters zijn en daardoor creëer je een afgunst voor die club met als onderbouwing dat ze er in mindere tijd niet zaten. Dan beschouw je de club Vitesse ook in negatieve zin door hun supporters.

Dit is overigens mijn mening dus alles wat ik veronderstel moet ook in die context worden geplaatst.

14 april 2014 om 20:00

@ Ajaxbosna.
Over "europa League" en "thuis blijven" gesproken.

on: Zal Ajax wel lukken de dubbel te pakken. Al hoop ik dat Zwolle de finale wint. Een verrassing op zn tijd is toch leuk en gun het Ron Jans en de supporters ook zeer.

14 april 2014 om 20:05

Ik begrijp het ook wel hoor. Maar ik vind het een beetje onzinnige discussie.
Half nederland is tegen ajax omdat ze arrogant zijn en de ajax fans zullen daar extra op reageren op het moment dat er succes geboekt wordt.

Kijk voor hoeveel clubs de wedstrijd tegen ajax de wedstrijd van het jaar is,
kijk hoeveel clubs er gebrand zijn om te winnen van ajax. Omdat ze "arrogant" zijn. AZ, Feyenoord, Ado, Psv.. ik begrijp feyenoord, maar die andere. Waarom haat je ajax als je er niets mee te maken hebt.

Ajax is arrogant, ajax is slecht, ajax koopt het kampioenschap, ajax dit ajax dat.. er is altijd wel iets. Als er een speler doorbreekt die op zijn 16de bij ajax is gekomen, dan zeggen mensen vooraf al "dat zullen ze wel weer eigen jeugd gaan noemen".. Logisch dat ze het eigen jeugd noemen. Juist om die reden.

Er wordt van alle kanten dingen gezegd om elkaar op stang te jagen, maar niets werkt in nederland beter dan Wij zijn Ajax en Wij zijn de beste. Dan steigert ineens iedereen omdat het arrogant is. Heerlijk toch.

Ik ben al heel me leven voor ajax, ik heb nooit gezegd we zijn de beste. Maar hoor ik dan bij het arrogante gedeelte? Ajax wordt 4 jaar op rij kampioen en pakt dit jaar misschien de tripple, maar dan is ajax kampioen van de armoe. Niet de beste, maar de minst slechte... als ik dat soort dingen lees, dan krijg ik ook bijna de neiging zoiets te gaan zeggen.

Het is puur op stang jagen van supporters van andere verenigingen. En het werkt.. Sterker nog, er werkt niets beter dan die ene zin. En zolang mensen erop in blijven gaan zal die zin gezegd blijven worden en zal niemand stoppen. Zolang mensen ajax supporters arrogant noemen, zullen ajax supporters zeggen dat ze de beste zijn. En dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Zolang mensen blijven roepen wie niet springt is een ..., zal ajax zichzelf zo blijven noemen. Stopt de 1, stopt de ander waarschijnlijk ook. Daarom is dit een onmogelijk verhaal en eindeloze discussie. Niemand zal stoppen met het een, dus ook niet met het ander.

Edit:
Mooi voorbeeld waarom ajax fans het zullen blijven zeggen. Stukje verder naar beneden reageer ik op iemand die aangeeft dat het niet de dubbel maar de tripple zou zijn. Ik reageer daar, naar mijn idee, normaal op. Dat het een fantastische prestatie zou zijn en dat ondanks mensen dan wel spreken van kampioen van armoe etc je bij een tripple toch wel mag zeggen dat het terecht is.
Lees de reactie even die daarop gegeven wordt. Zou je toch als ajax fan zijnde de neiging krijgen om die ene zin er gewoon onder te zetten?

edit 2:
zie de reactie weer onder mij. je lokt altijd reacties uit door opmerkingen te maken. geen van 2en zal stoppen, dus dit zal eeuwig doorgaan. Argument- en kansloos.

Veltman inderdaad geschorst, dus denk een duo Denswil-Moisander.
Hoop dat we hem pakken

Veltman is geschorst dus lijkt me gewoon dat Denswil gaat spelen

14 april 2014 om 17:41

@hazardcfc, hoezo arrogant leg uit! Daarbij, ben jij chelsea fan?

14 april 2014 om 21:04

Ik heb het niet over de spelers maar over de supporters, 4 jaar geleden durfde ze (Ajax aanhang) hun bekkie niet los te trekken toen er een tijdje geen succes was.

14 april 2014 om 17:44

Daar heb je zeker gelijk in, was ik trouwens ook al vergeten

Mensen vergeten wel eens dat Pec Zwolle Ajax dit seizoen al twee keer heel lastig gemaakt. Uit in de arena verdiende Pec Zwolle gewoon de drie punten maar door fouten van de scheids niet gekregen en thuis hebben ze de eerste helft zwak gespeeld maar de tweede helft weer heel sterk. We zullen zien in de finale maar schat Pec niet uit.

14 april 2014 om 17:47

Klopt helemaal, maar vergeet niet dat ajax de laatste jaren als het er echt om gaat altijd wint.

14 april 2014 om 19:26

En hoeveel spelers van de laatste jaren spelen er nu nog?
Laatste wat ik me herinner wanneer het echt ergens om ging was de JC schaal en daarvoor (helaas) Ajax-Twente. Daar tegenover staat dat Ajax er niet stond bijvoorbeeld tegen Milan en daardoor niet door de poulefase van de CL kwam.

14 april 2014 om 22:27

Vergelijk de eerste belangrijke wedstrijd (dan bedoel ik de eerste kampioenswedstrijd van deze reeks) qua spelers, met die van een jaar later en dan weer met het team daarna en nu. Elk jaar vertrekken de beste spelers, maar toch krijgt de Boer het voor elkaar om het team op scherp te zetten in de 'finales'.

Het ligt dus niet zo zeer aan de sleutelspelers (die zijn vertrokken), maar aan de mentaliteit dat Ajax hedendaags heeft en dit overbrengt over de groep.

14 april 2014 om 17:48

Zwolle zit er wel een beetje door heen kijk de laatste wedstrijden maar. Gisteren ook het nodige geluk gehad dat ze uit Waalwijk een puntje mee nemen. Als RKC het ze al moeilijk kan maken dan moeten wij dat zeker kunnen. In de competitie waren we nog een beetje zoekende maar het spel is nu toch wel iets beter. Zeg niet dat het nu alles is maar wel beter.

De dubbel heeft ajax al voor 99, zodra Zwolle met alle respect die Volle Kuip inloopt zonder eerder de druk van zo'n wedstrijd te hebben meegemaakt staan ze in amsterdam al met 1-0 voor.

Neemt niet weg dat ik Zwolle een aanwinst vind voor de Eredevisie, en uiteraard gun ik Zwolle natuurlijk ten koste van ajax die beker, we moeten alleen wel reeel blijven met zijn allen.

14 april 2014 om 17:55

Zwolle heeft het uitstekend gedaan dit seizoen, met als bekroning El.

Maar ik denk dat de EL, Zwolle volgend seizoen wel eens kan opbreken.

Kost bergen extra energie, die zullen ze dan niet meer in de competitie hebben met als gevolg een mogelijke degradatie volgend seizoen.

Uiteraard hoop ik voor hun op een beter scenario.

Bekerfinale is een aparte wedstrijd, maar als Ajax in gewone doen is en niet gaat onderschatten moet de overwinning toch wel te behalen zijn.

Zou vreemd zijn als ze dat niet wilde

Hoop dat ajax er vanaf het begin gelijk er op knalt en mooi voetbal laat zien en uiteindelijk die beker omhoog mag houden

Normaal gesproken moet Ajax winnen, die hebben meer ervaring met druk, het moeten en zijn gewoon beter. Maar dan moeten ze wel net zo hard werken als de tegenstander.

1e prijs van het seizoen? En de Johan Cruijff schaal dan Voetbalzone?

14 april 2014 om 17:59

Goede waarneming, was ik vergeten. 3 prijzen zou fantastisch zijn natuurlijk. Mag je misschien kampioen van armoede genoemd worden, maar als je alle 3 de nationale prijzen pakt zou je het niet anders dan terecht kunnen noemen.

14 april 2014 om 19:41

Cruijff schaal is een wedstrijd in eigen stadion en toen hadden ze een eigen doelpunt van AZ nodig. En in de beker hadden ze een schwalbe tegen AZ nodig. Ze zullen ongetwijfeld die triple pakken maar het was een armoedig seizoen.

14 april 2014 om 20:24

Een armoedig seizoen of niet doet er niets aan af dat je mag spreken van een terechte winnaar van de competitie. Als Ajax zo armoedig wordt en 2(3) prijzen pakt, dan kan je niet anders zeggen dan dat ze het gewoon goed gedaan hebben en het dus terecht is.

14 april 2014 om 20:31

David Loggie, net als Classongrass: jullie maken het kampioenschap alleen maar mooier voor ons. De jaloezie en de haat... prachtig. Ik begon het kampioenschap al een beetje gewoontjes te beschouwen en ach de JC schaal stelt niet zoveel voor, maar door jullie continue gezever begint de schaal, de JC schaal en de dennenappel weer echt kleur te krijgen. Ik ben er echt trots op...
Wij zijn ........de beste.

14 april 2014 om 23:54

Noem het geluk.. Ik kan daar maar 1 ding op zeggen: Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste!!!

De dubbel is voor dit Ajax wel erg dichtbij. Niet om PEC tekort te doen, maar Ajax is verplicht om de wedstrijd te winnen. Daarnaast verwacht van Heracles in de competitie nog wel wat tegenstand, maar Ajax dat thuis verliest van NEC lijkt me zo ongelooflijk onwaarschijnlijk.

Het doel is zo snel mogelijk die prijzen binnenhalen en dan zo snel mogelijk de selectie van volgend jaar bij elkaar hebben en niet zoals dit jaar dat Eriksen en Alderweirld nog weggaan midden in de competitie, dat kost echt elk jaar punten. Heb nu alweer zin in volgend seizoen!!

Ik hoor iedereen over de dubbel maar imo is het toch echt voor de triple gaan, JC schaal, knvb beker en kampioenschap

14 april 2014 om 18:43

In mijn ogen kun je pas van een triple spreken als er een Europese prijs bij zit. Die JC schaal boeit toch niemand iets. De beker vind ik zelf ook niet heel belangrijk maar ach als je dan toch in de finale staat.

14 april 2014 om 18:59

Je hebt eigenlijk gelijk ook, de JC schaal heb ik eigenlijk ook niets mee

Dit zal de 2e prijs zijn VZ, we hebben de JC al...

Met alle respect, maar PEC moet ons niet kunnen tegenhouden. We hebben al veel lastige tegenstanders uitgeschakeld, dan moet dit ook wel te doen zijn. 3 prijzen + een prima CL prestatie, is een goed einde van dit seizoen.

14 april 2014 om 18:28

Hoezo prima cl prestatie? Ik vond het niet zo geweldig.

14 april 2014 om 18:34

Winnen van Barca, 2 keer gelijk tegen AC Milan en 1 keer winst tegen Celtic. Dat is toch een prima prestatie? De EL was wel wat minder inderdaad...

14 april 2014 om 19:25

Je bent in de poulefase uitgeschakeld!
Dat kun je toch geen prima CL prestatie noemen?
De thuisoverwinning tegen Barcelona was meer dan OK maar je ligt er wel in de eerste ronde uit

Nog 3 wedstrijden winnend afsluiten we hebben gewoon een topprestatie geleverd. Weliswaar qua statistieken een wat minder jaar in de competitie, maar met de winst van de beker en de JC schaal hebben we dit op nationaal gebied gecompenseerd. Europees gezien deden we het in de CL veel beter als de vorige keer, alleen de EL was in een zware domper.

Toch knap als je andermaal 2 sterkhouders verliest en een seizoen lang met veel blessures in de selectie kampt. Een boel nieuwe spelers zijn opgestaan en hebben een positieve ontwikkeling doorgemaakt. Serero, Klaassen, Denswil, Veltman, Blind, Schone en Cillessen hebben toch gigantische ontwikkelingen doorgemaakt.

Nog 3 duels vlammen en dan zit andermaal een geslaagd seizoen zit erop.

Ik zie Pec Zwolle ook nog wel een kans maken.

Zoveel kans als de poll nu aangeeft zoveel kans heeft Pec dat ze de finale winnen. Ajax gaat ze afslachten!

Maakt me geen klap uit of de finale winnen of niet, want we gaan Europa in!!

Hopen maar dat Zwolle wint. Het zou voor Ajax toch een beker zonder glans worden, dankzij een schwalbe de finale bereikt.

Kom maar weer op met de reacties...

14 april 2014 om 21:13

Wacht even, dus omdat er één controversieel moment (dat volgens jou nadelig was voor AZ) is geweest in de halve finale, is het een beker 'zonder glans'? Wat een onzin zeg.

14 april 2014 om 21:17

Ja, een gestolen beker. Maar dat zal na 2002 en 2007 de 3e worden deze eeuw dus dat went vanzelf.

14 april 2014 om 21:29

Ik had van jou een wat volwassenere reactie verwacht. Ten eerste was het geen 100% schwalbe, hij struikelde over zijn eigen benen nádat hij werd aangetikt. De speler van AZ in kwestie prostesteerde ook niet eens, lijkt me dat dat genoeg zegt.

Ten tweede, hoe zeker is het dat AZ had gewonnen zonder die goal uit de vrije trap? Volgens mij creëerden ze verder weinig, dus helemaal niet zeker.

Beetje jammer dat je dit dat moet betitelen als 'gestolen beker', erg kinderachtig.

De treble bedoelen ze...supercup (JCS) ook al gewonnen.

Ik schat de kansen ook 90/10 in.
Uiteraard moet je er van uit gaan dat je weinig kans maakt tegen Ajax.
Ik ga er in ieder geval een gezellige dag van maken.

Trouwens jongens, de JC schaal is geen grote prijs.
We gaan in ieder geval niet van een treble spreken, houd toch alsjeblieft op man.

Als de boer vraagt om een wedstrijd te verzetten
word er door de Knjb direct aan voldaan.
Nu vraagt hij om de beker
zal ook door de Knjb worden voldaan.
En zo kun je dus alles winnen

Het zou een knappe prestatie van De Boer zijn.

De Johan Cruijff schaal, de beker en het kampioenschap in één seizoen winnen met deze selectie. Chapeau!!

Met alle respect voor Zwolle. Maar Ajax gaat de finale winnen. Ik verwacht een 3-1 voor Ajax.

Ik vind dat Denswill het wel verdiend 1 van de 2 finales te spelen ook of de beker of de kampioens wedstrijd. Hij heeft het toch redelijk tot goed ingevuld als 20 jarig ventje tegen Barca en Milan Ajax waardig. Hoop
Ook echt dat moisander vertrekt zodat Denswill zich kan ontwikkelen eindelijk komen er weer wat potentiële Nederlandse top verdedigers van dijk Denswill veltman kongolo rekik leuke talenten die het stuk voor stuk kunnen gaan redden in de top laten we het hopen.

15 april 2014 om 02:18

Donnybrasco, ben je echt serieus over Denswil? Hopelijk is Moisander fit voor de Beker en zit Denswil op de bank. Denswil heeft last van het Willems syndroom, hij vindt zichzelf geweldig en wil zijn handtekening pas onder een nieuw contract zetten wanneer De Boer hem een basisplaats garandeert. Ik hoop echt dat Moisander niet vertrekt en dat Denswil zich wat bescheidener opstelt en wat vaker naar Moisander kijkt wanneer het op puur verdedigen aankomt! Ik heb nog nooit zo'n dweil van een verdediger bij Ajax gezien die, na drie geslaagde wedstrijden in het eerste, zijn contract pas wil verlengen wanneer de trainer hem een basisplaats garandeert. Op het kinderlijk eenvoudige verdedigen van Denswil zit niemand te wachten wanneer Moisander fit is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren