Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik denk dat ik een plek bij het Belgisch elftal wel verdiend heb’

Laatste update:
/

Radja Nainggolan heeft bondscoach Marc Wilmots van België publiekelijk opgeroepen hem te selecteren voor het WK in Brazilië. De 25-jarige middenvelder stapte in de winterstop op huurbasis over van Cagliari naar AS Roma en speelt daar geregeld. In 2013 speelde hij zijn vierde interland voor de Rode Duivels en vorige maand kwam daar een vijfde cap bij. Nainggolan hoopt dat Wilmots hem niet over het hoofd ziet.

“Ik speel nu al een paar jaar goed en ik denk dat ik een plek in het nationale team wel verdiend heb”, zegt Nainggolan tegen Radio Liegi. “Toen ik in de winter naar Roma overstapte, voelde ik dat het moment daar was om het te doen. Ik had het idee dat ik hier eerder opgemerkt zou worden. Een speler moet beoordeeld worden op wat hij op het veld doet en daarna is het aan de bondscoach”, zegt hij.

Wilmots heeft keuze te over op het middenveld en de flanken bij België. In Engeland alleen al spelen vijf man die kans maken op het WK met het nationale team: Marouane Fellaini, Eden Hazard, Kevin Mirallas, Moussa Dembélé en Nacer Chadli. Daarnaast hopen Timmy Simons, Axel Witsel, Kevin De Bruyne en Thorgan Hazard ook allemaal op een definitieve oproep voor het toernooi in Zuid-Amerika.

Denk jij dat Radja Nainggolan meegaat naar het WK 2014?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik met hem eens. Ik heb dit seizoen aardig wat wedstrijden van Roma gezien en hij is me positief opgevallen!

14 april 2014 om 18:19

Alleen van zijn spel bij Cagliari hoorde hij er al bij. Misschien geen garantie voor het eerste elftal maar zeker bij de eerste 23.

Trouwens hij kan op meerdere posities goed spelen, maar als flankspeler zou ik hem echt niet beschrijven. Nog een reden om hem wel op te roepen.

Kevin De Bruyne heeft zowiezo een aanbieding voor het WK, idem voor Witsel.

14 april 2014 om 15:27

Ik dacht net hetzelfde. Die waren bij de eerste namen die op het blad stonden ...

14 april 2014 om 15:27

Hazard zal toch ook wel zeker zijn...

Echt een geweldige selectie heeft België. Kunnen we in Nederland alleen maar jaloers op zijn.

Courtois, Migolet, Casteels, Gillet, Vanden Borre, Kompany, Alderweireld, Vertonghen, Lombaerts,vermaelen, Pocognoli, Fellaini, Witsel, Dembele, Nianggolan, De Bruyne, Hazard, Mirallas, Chadli, Mertens, Lukaku, Benteke

Het is te hopen dat die gast van Manu ook voor België kiest. Dan kan hij ook mee naar het WK. Alleen voor Benteke moet en vervanger zijn, gezien zijn blessure.

14 april 2014 om 16:24

@ Feyeniels,

Koen Casteels zal ook niet meegaan naar het WK. Hij heeft een blessure opgelopen waardoor hij het WK zal missen.

Als vervangen van Christian Benteke, zijn in mijn ogen Michy Batshuayi en Jelle Vossen de beste opties. Beide doen het erg goed bij hun clubs.

14 april 2014 om 16:43

@ Feyeniels

Bwa, als we enkel de 'pure Belgen' gaan selecteren, dan blijft er niet zo veel meer over van die geweldige selectie. Alleen al door naar de namen te kijken zie je al dat bijna de helft van die toppers buitenlanders zijn (of halfjes/buitenlandse roots).

Zonder spelers als Kompany, Pocognoli, Van den Borre, Fellaini, Witsel, Dembele, Nainggolan, Mirallas, Chadli, Lukaku, Benteke, enz. zou je een totaal ander elftal hebben.

14 april 2014 om 16:54

Geweldige selectie maar kwa team moeten ze nog heel wat stappen zetten. De ploeg speelde vrij dramatisch de afgelopen paar oefeninterlands

14 april 2014 om 16:59

Wij hebben exact hetzelfde. De nieuwe generatie talentvolle Nederlandse spelers hebben ook allemaal buitenlandse roots.

14 april 2014 om 17:16

@jkx4

Al die jongens zijn allemaal geboren en getogen in België, dus wat zit
jij nu weer te zaniken dat het geen "pure Belgen" zijn?????
Je doet alsof bij Nederlandse selectie enkel "pure Nederlanders" opgesteld worden.
Waarschijnlijk nog niet van diversiteit gehoord??
Een naam zegt niet veel.
Nainggolan heeft een "pure Belgische" moeder, idem voor Witsel, Dembele en
waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar.
Wordt wakker want dit is het Europa van de 21ste eeuw.

14 april 2014 om 17:32

Vossen?denk na !

14 april 2014 om 17:34

@ Toumi

Rustig aan, ik ben zelf een Belg. Heb niks met het Nederlandse elftal en maak ook nergens de vergelijking.

Feit is gwn dat de een groot deel van de betere spelers van België buitenlandse roots hebben of halfjes zijn. Als we hier in België zeiken over criminaliteit, armoede, werkloosheid, enz. dan proberen we dat steeds op 'de buitenlanders' te steken. En als we dan naar de Belgische selectie kijken, de nationale trots, dan zien we hoe hypocriet we eigenlijk zijn. Want dan zijn ze ineens wel allemaal 'belgen' omdat ze geboren en getogen zijn in België. Een crimineel met buitenlandse roots, maar geboren en getogen in België, wordt echter bestempeld als buitenlander 'die dit maar in zijn eigen land moet doen'.

Een typisch Belgische achternaam als Peeters, Janssens, enz. zien we veel minder, terwijl Arabische, Afrikaanse en Oosterse achternamen veel frequenter voorkomen. Maw, de nationale trots, het grote voetballand België, kan hier enkel maar bestaan omdat de mensen die hier zo hard gehaat worden (de buitenlanders dus) zich inspannen voor een land dat ze uitspuwt en omarmt wanneer dit voor ze uitkomt.

14 april 2014 om 18:17

Ach begint het gezeik weer: als ze goed zijn zijn ze Belgen als ze slecht zijn buitenlanders.

Ik word een beetje ziek van dat gedoe alsof elke Belg een stiekeme racist is.

14 april 2014 om 18:36

Racist

14 april 2014 om 18:50

@ Fionn

Hoe je het ook draait of keert, het is gwn zo. Een groot deel van de Belgische bevolking is gwn racist, zeker als ze niet in de grotere steden wonen en dus weinig in contact komen met 'buitenlanders'. En mss ben jij geen racist, ik denk dat je er nog wel eens versteld zou kunnen staan van hoeveel haat (als ik het zo mag noemen) er is richting de 'buitenlanders'.

Verder is het ook ook gwn een feit dat het Belgisch elftal het zo goed doet door de vele 'buitenlanders'. Is samen met Zwitserland mss wel de ploeg die de meeste buitenlanders, halfjes of spelers met buitenlandse roots heeft. Maar als je dit dan in het openbaar zegt, dan is heel België op hun teentjes getrapt (want ineens zijn het idd gwn Belgen). Hypocriet...

14 april 2014 om 19:20

Geweldige reactie maat je hebt helemaal gelijk!

14 april 2014 om 19:53

@jkx4: sorry hoor, maar zo'n populistische praat vind ik echt totaal ongepast. Wat dit trouwens met een bericht op een voetbalsite te maken heeft, weet ik helemaal niet. Natuurlijk hebben een heel deel van de huidige generatie Rode Duivels een multiculturele achtergrond, maar maakt dat deze generatie net niet zo sterk? De populariteit van onze Duivels valt net -naast de goeie resultaten uiteraard- te verklaren door die enorme diversiteit aan persoonlijkheden: wit, bruin, zwart, Vlaams, Waals, Brussels... Alles door elkaar. En laat daarom nu net deze generatie veel meer zijn dan een voetbalploeg. Het is een voorbeeld voor de waarden die België wil uitdragen, een open maatschappij waar iedereen zich kan opwerken, zolang hij er zich maar voor inspant.

Dat je daarom claimt dat "een groot deel van de Belgen wel racistisch is", is ronduit bespottelijk. Natuurlijk wordt een crimineel met vreemde roots als een buitenlander gezien, maar dan in de betekenis van buitenstaander, iemand die zich buiten de maatschappij plaatst. Of die crimineel dan een blanke, zwarte of gele huidskleur heeft, doet toch helemaal niet ter zake? Uiteraard zijn er racisten in Belgen, maar niet meer dan in Nederland, Frankrijk of Kazakstan.

Volledig off the record trouwens, als je met enkel "zuivere Belgen" (wat een verwerpelijke term is dat) zou spelen, zou België nog steeds favoriet zijn om haar poule op het WK te overleven hoor. Kijk maar eens naar deze opstelling

Courtois
Alderweireld
Van Buyten
Vermaelen
Vertonghen
Defour
De Bruyne
Mertens
E. Hazard
Lestienne
Vossen
14 april 2014 om 20:56

Grappig. de meeste Belgen zijn racisten en de enige die ik hier over "buitenlanders" en "pure Belgen" (wat een walgelijke term trouwens) hoor praten ben jij.

Ik ben bijna 40, afkomstig van het platteland en ik speelde in de jeugd al samen met Belgen met een vreemde afkomst. En ik ben heus niet de enige. Dus dat argument van "buiten de steden zien ze geen buitenlanders" is ook complete onzin.

Dat jij je laat leiden door een vocale minderheid van mensen die wel afgeven op "buitenlanders" en daar maar meteen uit af wil leiden dat elke Belg een racist is is te droevig voor woorden. En dat is trouwens net zo hypocriet.

14 april 2014 om 21:35

@ Antwerpfan

De populariteit van de Rode Duivels valt simpel te verklaren door het feit dat België zich eindelijk weer eens weet te kwalificeren voor een groot toernooi en ze veel topspelers in hun selectie hebben. Doe daarbovenop nog eens de verheerlijking door de pers van alles wat maar Belgisch is en voetbalt, en het plaatje is compleet. Mensen geloven dat België het ver kan schoppen op het WK in Brazilië, daarom supporteren ze. Ik herinner me nog goed dat België enkele jaren geleden gewoon slecht was. Niemand die ze toen steunde en eigenlijk werd er zelfs gespot met 'onze Rode Duivels'. Toen werd er gestemd voor de andere grote voetballanden als Brazilië en Frankrijk omdat men zich schaamde voor het eigen elftal en er geen vertrouwen in had. De populariteit hoe jij je die voorstelt zou zeker bestaan in een sprookje. Helaas is de realiteit anders. De juiste term hier is gwn gloryhunters.

En hoezo staat deze multiculturele selectie voor open maatschappij, met normen en waarden, waar iedereen zich kan opwerken mits de nodige inspanning? Je wordt gewoon geselecteerd omdat je goed bent of niet, er zit weinig spirituele of filosofische overtuiging achter. Het gaat hier om de punten, om de hoop dat België als voetballand eens iets kan gaan betekenen. Wie goed is, wordt geselecteerd, ongeacht de afkomst. Maar niet omdat België vind dat deze jongens per se dezelfde kansen moeten hebben. 't Is gwn omdat ze deze jongens nodig hebben en omdat men weet dat deze spelers aanwinsten zijn, die zo door eender welk ander land met open armen ontvangen zouden worden.

Verder vind ik het eerder bespottelijk dat jij beweert dat een groot deel van de Belgen niet racistisch is. Wat op zich totaal niet abnormaal of verkeerd is, aangezien elk volk liever het eigen volk heeft. Dit fenomeen heb je, zoals jij ook aangeeft, ook in andere landen. Maar dat je dan ontkent dat men de nationaliteit/ achtergrond van verschillende criminelen erbij haalt wanneer men een schuldige moet aanwijzen, vind ik een beetje kinderlijk. Ga maar na: hoe vaak staat er wel niet in de krant 'jonge allochtonen richten schaden aan'. Maw, dan zijn ze ineens 'allochtonen' omdat ze iets verkeerds gedaan hebben, terwijl ze Belgen zijn wanneer ze voor België moeten spelen.

Tot slot nog ff over je opstelling. Het feit dat je De Bruyne centraal op het middenveld moet zetten, zegt al genoeg vind ik. Ontkennen dat dit elftal zoveel zwakker is dan dat ze nu is, heeft weinig zin.

14 april 2014 om 21:44

@ Fionn

Geen idee waar jij vandaan komt of wat jij allemaal meemaakt. Ik kom van A'pen en ik zie en hoor dagelijks racistische uitlatingen. Zelfs in de kleedkamer waar ik voetbal ontkomt een donkere medespeler hier niet aan, weliswaar achter de rug. Altijd wanneer ze er zelf niet bij zijn. Op de bus, op school, op straat, .... Dagelijks zie en hoor ik het en dat al meer dan 20 jaar lang. Dat jij dit wilt ontkennen is jouw eigen keuze, maar ik kan je met enige zekerheid zeggen dat men grosso modo eerder geneigd is naar racisme.

Verder wil ik gwn met 'pure Belg' (wat is hier zo walgelijk aan?) een term gebruiken die slaat op een persoon wiens beide ouders Belgen zijn, evenals hun voorouders. En niet enkel op papier...

15 april 2014 om 09:55

@jkx4: Woorden als 'halfjes' en 'zeiken' worden eerder in Nederland gebruikt, dan in Vlaanderen. Zeker dat je Belg bent?

15 april 2014 om 12:34

@ Lukakuthebiest,

Ik denk ook na. Ik heb in mijn eerste reactie niet erbij gezet dat Romelu Lukaku de eerste keuze is, maar dat is hij natuurlijk wel nu Christian Benteke geblesseerd is.

Maar mij ging het er meer om van dat als je met alleen Lukaku naar het WK gaat, dat je dan nog wel iemand nodig hebt om hem te vervangen. Want stel dat hij dan geschorst of geblesseerd is, wie zal hem dan vervangen?

En daarmee bedoelde ik dus Jelle Vossen of Michy Batshuayi.

België heeft sowieso een geweldig team! Echt moeilijk om te kiezen wie er bij de beste 23 horen.

de bruyne hazard en mirallas zijn toch wingers/aanvallers of ten minste daar staan ze meestal. Wordt defour niet vergeten voor het middenveld?

14 april 2014 om 15:33

Ja, maar in het artikel worden enkel de jongens die in de PL spelen aangehaald. Als je over iedereen beschikt zet je Defour en Witsel als verdedigende middenvelders met Hazard op 10. Mertens links en Mirallas rechts. Lukaku voorin.

14 april 2014 om 16:09

Hazard op 10 werkt niet . Trekt altijd naar links toe en loopt dan Mertens' dus voor de voeten . Verwacht gewoon de Bruyne op 10 en hazard links . Geen ruimte aan die kant voor Mertens'

14 april 2014 om 16:58

En Mertens gaat altijd naar het midden, juist moeilijk te verdedigen als het goed wordt uitgevoerd. Hazard trekt eigenlijk helemaal niet naar links. Juist naar het midden en zwerft ook wel eens naar rechts.

14 april 2014 om 17:01

Precies. Verdedigers moeten dan kiezen voor de zone of voor de mandekking. Alleen als dit niet goed uitgevoerd wordt, loop je elkaar inderdaad in de weg.

Hij verdient het zeker wel alleen ik houd er niet echt van als spelers over zichzelf zeggen dat ze er bij horen te zitten. Voor het middenveld zou ik deze namen meenemen: Nainggolan, Witsel, Fellaini, Dembele, De Bruyne, Defour.

14 april 2014 om 15:59

Fellaini? Meen je dit? Die man presteert zo ongelooflijk slecht.

14 april 2014 om 16:10

Als Wilmots ballen heeft (en dat heeft hij) laat hij Fellaini thuis.
Is aan een zeer slecht seizoen bezig en heeft bij de RD nog maar weinig indruk gemaakt...

14 april 2014 om 18:18

En wie gaan we meenemen ipv Fellaini? Overmeire? Kums? Odjija?

15 april 2014 om 11:47

Fellaini speelt zeker niet zijn beste seizoen maar hij kan zeker wel voetballen. Een jaar geleden was iedereen nog lyrisch over hem. Hij is sowieso beter dan het lijstje spelers dat Fionn opnoemt en hij is al helemaal beter dan Timmy Simons. De enige die nog een beetje in aanmerking komt voor die plek is Thorgan Hazard maar die heeft zich ook alleen maar in de Belgische competitie laten zien.

15 april 2014 om 17:44

Enige wat hij kan is hard lopen, kan je nog beter Witsel of Dembele op zijn plaats zetten.

Ken deze jongen niet goed. Wat zijn zijn goeie en mindere kanten?

14 april 2014 om 15:20

Type Gatusso een echte bijter maar ik denk voetballend wat beter

deze jongen voegt iig meer toe als een fellaini vind ik
met witsel,nainggolan en de bruyne heb je gewoon een fantastisch middenveld en van alles wat

14 april 2014 om 15:57

Een Fellaini in vorm is ook een meerwaarde. Elke vrije trap of corner is een doelkans met hem.

14 april 2014 om 16:13

Fellaini hoort niet in een team met zoveel voetballend vermogen als dat van ons. Als invaller vind ik hem wel handig, maar Wilmots heeft zo zijn favorietjes en Fellaini hoort daar zeker bij dus zal hij altijd spelen.

14 april 2014 om 16:44

Fellaini is gewoon een profiel dat we anders nog niet hebben.

Als hij kan spelen zoals vorig seizoen, is zijn voetballend vermogen nog niet zo slecht.

14 april 2014 om 16:12

Vind ik ook. Voor mij moet hij op de 6 en zo kan Witsel op de 8 en zich aanvallend wat meer uitleven.

Mirallas op rechts vanwege de automatismen met Lukaku, Lukaku heeft ook al zelf gezegd dat Mirallas het beste weet hoe hij beweegt.

Courtois
VDB
Kompany
Lombaerts
Vertonghen
Witsel
Radja
De Bruyne
Mirallas
Lukaku
Hazard

Zou waanzin zijn als die bejaarde Simons mee mag naar het WK en Naingollan thuis blijft. Vind hem zelf ook beter dan Defour.

Na het wk zal Simons sowieso uit de kern verdwijnen en dan wordt Naingollan wel een zekerheid. Defour zal moeten oppassen voor zijn plek nu Malanda zich in de basis gespeeld lijkt te hebben bij Wolfsburg.

14 april 2014 om 15:24

Simons gaat mee als klikspaan in ruil voor een ticket naar Brazilië. Wilmots heeft met Simons samengespeeld en ze zullen elkaar wel vertrouwen. Een andere reden kan ik niet verzinnen.

14 april 2014 om 20:00

Ik vind Defour anders ook sterk spelen de laatste tijd bij Porto. Die heeft ook het ideale seizoen gehad in aanloop naar het WK: relatief vaak op de bank gezeten, maar op het einde van het seizoen wel duidelijk in de basis en stevig in vorm. Die gaat zeker mee.

Wat mij betreft zijn het vooral Dembélé en Simons die gaan moeten opletten. Dembélé draait een heel wisselvallig seizoen, en is sowieso vrij vaak geblesseerd (nu ook weer). Hij draagt de laatste jaren ook weinig bij aan het spel van de Duivels. Het geval Simons kennen we allemaal. Ik kan Wilmots aan de ene kant wel volgen, want laten we niet vergeten dat Timmy toch nog steeds over enkele belangrijke capaciteiten beschikt: op en top prof, leiderschap, ervaring, uitstekend positiespel, polyvalent en kan een penalty trappen (lijkt belachelijk, maar je weet maar nooit). Anderzijds haalt hij natuurlijk niet (meer) het niveau van een Nainggolan of Defour. Dat weet Wilmots ook wel. Als het er echt op aan komt (lees: Defour, Nainggolan én Dembélé in supervorm), zou het mij verbazen moest Wilmots Simons effectief meenemen. Die gaat echt geen volksopstand plus onrust bij de spelers riskeren nog voor het WK begonnen is.

In zijn geval gaat het niet om kwaliteit. Want het kleinste kind kan zien dat hij een aantal niveau's beter is dan Simons.
Wlmots gaat Simons meenemen voor het groepsgevoel en volgensmij gaat Simons info doorspelen over ontwikkelingen in de groep in ruil voor een ticket naar Brazilië. Een andere reden kan ik niet verzinnen.. want op het veld komt die hopeloos tekort.

Naingolan verdient een plekje. In vorm is hij gewoon een van de betere van het belgisch elftal.

15 april 2014 om 09:57

@ messirvp: Beter dan Kompany, Hazard, Witsel, De Bruyne, ... Ik denk het niet.

In de Italiaanse media schrijven ze nu dat hij zijn vrouw zou hebben geslagen wat hij zelf ontkent op twitter trouwens. Verder is Radja wel een prima bankspeler voor het nationaal elftal. Mocht je een harde werker op het middenveld nodig hebben dan is Radja echt ideaal.

Aan het begin van het seizoen vreesde je nog dat Wilmots Simons en Nainggolan als evenwaardig zou beschouwen, maar nu kan hij echt niet om Ninja heen. Hij speelde ook goed tegen Ivoorkust dacht ik, i.t.t. zijn vorige wedstrijden. Maak van Simons maar teammanager, een rol die normaal voor JF Gillet was weggelegd maar die mag nu ook niet meer meereizen.

14 april 2014 om 16:01

Scoorde een wel heel gelukkig goal, en lag aan de basis van een tegendoelpunt.
Neem niet weg dat ik hem natuurlijk kilometers hoger in schat dan Simons, goeie speler als back up.

14 april 2014 om 16:17

Hij moet gewoon vertrouwen krijgen van Wilmots en dan zal hij vanzelf presteren. De enigste reden dat Wilmots hem had geselecteerd was door de druk van buitenaf. Het liefst van al laat hij hem gewoon thuis en voor een speler is dat niet makkelijk.

Voor mij moet die er zeker bij zijn. Centraal op het middenveld is wat mij betreft eigenlijk het meeste concurrentie, daar heb je met Witsel-Dembélé-Defour-Nainggolan-Fellaini-De Bruyne-Simons-Chadli-Hazard negen jongens die in aanmerking komen. Dan laat ik andere jongens die het de laatste weken uitstekend doen maar niet (meer) worden opgeropen (zoals Malanda of Vadis) nog buiten beschouwing. Nu we dan toch bezig zijn, zou ik op dit moment (huidige vorm blessures) voor de volgende 23 namen gaan:

DM: Courtois, Mignolet, Proto
RB: Alderweireld, Vanden Borre
CV: Kompany, Van Buyten, Vermaelen
LV: Vertonghen, Lombaerts
Cvm: Witsel, Defour, Fellaini, Nainggolan
AM: De Bruyne, Chadli
RV: Mirallas, Lestienne/mpoku
LV: Hazard, Mertens
SP: Lukaku, Batshuayi, Vossen

Voor elke positie op het veld dus twee alternatieven, meestal een meer verdedigend type (bv. Alderweireld/lombaerts/chadli) tegenover een meer aanvallend (vanden Borre, Vertonghen, De Bruyne). Zo kan je op elke positie naargelang de wedstrijd andere profielen inbrengen. Centraal achterin zou ik iemand weglaten om een extra spits mee te nemen, drie spitsen is op zo'n WK zeker geen overbodige luxe. Sowieso kunnen Alderweireld (rb) en Lombaerts Vertonghen (lb) ook nog centraal uit de voeten. Met Lukaku, Batshuayi en Vossen heb je drie totaal verschillend types voorin.

Centraal op het middenveld dus geen Dembélé (niet in vorm vaak geblesseerd) en Simons, die zeker zijn waarde heeft, maar het zou ronduit onverantwoord zijn om in zijn plaats een Nainggolan of Defour thuis te laten. Enkel voor de rechtsvoor positie twijfel ik. Mirallas is daar wat mij betreft titularis, De Bruyne kan daar eventueel ook spelen. Maar er is voorin nog wat nood aan extra creativiteit en diepgang vind ik. Ik zou daarom jongens als Lestienne, Mpoku en Bruno toch eens hun kans geven in de oefenwedstrijden (op voorwaarde dat ze in vorm zijn natuurlijk).

Ik zou Fellaini thuislaten als beide jongens fit zijn, Radja doet het zeer goed vervangt Strootman op het middenveld bij Roma min of meer en Roma is zeker niet minder geworden. Fellaini en Defour maken beide een slecht seizoen door. Ik zou Dembele, De Bruyne, Witsel, Naiggonlan,fellaini en de gebroeders Hazard meenemen.

14 april 2014 om 15:59

Het team kan ook wat lengte gebruiken. Fellaine is belangrijk voor op de stilstaande fases.

14 april 2014 om 16:02

Fellaini speelt voor de rode duivels zeer goed, bovendien is hij in de lucht altijd een wapen, die moet altijd spelen.

14 april 2014 om 16:18

Altijd zeer goed???
Vind ik niet, hij is een lange slungel, hij l is traag, maakt enorm veel fouten, gebruikt altijd zijn elleboog in duel en verdedigd slecht. En als je 2 meter lang bent is het nogal vanzelf sprekend dat je in de lucht sterk bent... bovendien aan een zeer slecht seizoen bezig. Misschien een plaats op de bank, heel misschien.
Naingolan heeft natuurlijk ook nog niet veel gepresteerd bij de RD maar is sterk bezig bij Roma.
Het zal Naingolan worden of Defour denk ik.

15 april 2014 om 09:58

Daarom dat Fellaini bij Man U speelt ... Wat een slechte speler toch!

De Belgen hebben fantastische namen, maar een matig elftal. Bovendien heb ik een land zichzelf zelden zo zien overschatten. Het zal mij niet verbazen als ze na de eerste ronden met een hoop bombarie naar huis kunnen. De Belgen kwamen, zagen en verloren zo zal het waarschijnlijk gaan. Ze hebben allemaal fantastisch verdedigende spelers, maar offensief hebben ze helemaal niks, behalve een hazard, maar die kan ook niet veel.

14 april 2014 om 15:51

Dat is wel heel negatief. Deze ploeg heeft nog niets bewezen en is zich daarvan bewust. Er is voor het eerst in meer dan 10 jaar weer hoop op een leuk toernooi. Ik denk dat je die hoop bij de fans en spelers verwart met overschatting.
Ik denk trouwens dat Mertens, Mirallas, Hazard, De Bruyne en Lukaku offensief wel iets kunnen.

14 april 2014 om 16:27

Beetje jaloezie? of gwn onzin uitkramen?

Ik ben de laatste om te zeggen dat België kanshebber is om het WK te winnen. Ik vind zelfs dat ze geen wedstrijd kunnen domineren.
Maar wat jij zegt? Dat Hazard niks kan en dat ze offensief niks voorstellen. Nota bene speelt heel de aanval in de premier league. Lukaku,hazard,benteke(jammer genoeg er niet bij), Chadli. Mertens doet het geweldig bij Napoli. Je wordt echt niet serieus genomen

14 april 2014 om 19:50

Ja want waar gaan jullie nederlanders stranden in de finale? Wij belgen hebben een jonge ploeg mss niks bewezen. Maar er hoeft helemaal niks het EK dat gaat het worden.

14 april 2014 om 20:12

Offensief helemaal niks is wel overdreven zeg. Akkoord, de verdediging is ons sterke punt, maar ook aanvallend hebben we de troeven om ver te geraken. Met Hazard, Lukaku, Mirallas en Chadli zit je aan 34 goals (respectievelijk 14, 13, 6 en 1) en 23 assists (7, 5, 8 en 3) in de huidige jaargang van de Premier League. Dat is gemiddeld een dikke 8 goals en een kleine 6 assists per speler, toch niet slecht lijkt me? Daar kunnen we dan spijtig genoeg de 10 goals en 2 assists van Benteke niet eens bij rekenen.

Daarnaast heb je nog Mertens (8 goals, 4 assists) en De Bruyne, die onder stoom begint te komen in Wolfsburg. En als er daarnaast nog wat goaltjes nodig zijn, hebben we nog aanvallers in vorm in België lopen (vossen, Batshuayi, Lestienne, De Sutter...). Ok, ik begrijp ook wel dat Lukaku, Mirallas, Mertens en De Bruyne niet bij de absolute top spelen, maar ze zijn wel stuk voor stuk hyperbelangrijk bij hun team.

Moet Witsel hopen op een definitieve selectie? Die neem je toch gewoon mee, heel de campagne meegemaakt en nu nog moeten hopen om mee te gaan. Nainggolan wordt zo ondergewaardeerd, puur omdat de meeste mensen hem niet vaak zien spelen. Maar het is een heel goede voetballer, je komt niet zomaar bij AS Roma terecht natuurlijk. Maarja, ze hebben veel keus dus het zal puzzelen worden.

Vind het wel een bikkel, om publiekelijk zo je plekje op te willen eisen.
Met die flair kun je wat mij betreft in het boekje van eerste strafschopnemers, mits uitverkozen door de bondscoach natuurlijk.

14 april 2014 om 20:09

Gevaarlijk, Wilmots houdt niet zo van publieke statements.

Wilmots is van het type 'kop omlaag en hard werken'.

Simons mee naar het WK ipv Naingolan is een grap. Als Simons toch zo belangrijk is voor in de kleedkamer, laat hem dan gwn meegaan. Maar niet als speler maar naast het veld. Naingolan Moet gwn mee

In Engeland spelen er zo onderhand van ieder land wel 5 die kans maken op het WK...

Als ik Wilmots was had dit mijn selectie geweest. Hopelijk wijkt de werkelijke selectie hier niet te ver van af.

Courtois
Mignolet
Proto

Kompany
Verthongen
Vermaelen
Lombaerts
Alderweireld
Van Buyten
Vanden Borre

Witsel
Fellaini
Dembele
Defour
Naingollan

Hazard
Mertens
Mirallas
Chadli
De Bruyne

Lukaku
Batshuay
Vossen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren