Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eriksen vergeleken met Bergkamp: 'Je weet dat hij ijskoud blijft'

Laatste update:
/

Tottenham Hotspur zorgde zaterdagmiddag voor een memorabele comeback. De ploeg van Tim Sherwood kwam op bezoek bij West Bromwich Albion met 3-0 achter en leek rijp voor de slacht, maar toonde veerkracht en hield toch nog een punt aan het duel over: 3-3. Christian Eriksen schoot in de slotfase van de wedstrijd het zesde doelpunt tegen de touwen.

De manier waarop Eriksen dat deed, heeft indruk gemaakt in Engeland. Een voorzet vanaf rechts kwam terecht bij de voormalig Ajacied, die erg rustig bleef en niet in een keer uithaalde, maar de bal eerst rustig goed legde. "Hij is iemand die zich niet laat opjagen, het is Bergkampiaans", vergeleek Sherwood Eriksen met de voormalig aanvaller, die overigens nog zijn trainer was bij Ajax.

"Als manager van de tegenpartij hoop je dat een speler bij zo'n kans wild uithaalt", vervolgde Sherwood. "Maar als de bal bij Christian komt, dan weet je dat hij ijskoud blijft. Toen hij naar binnen kapte, wist ik dat de bal tegen het net zou gaan slaan." Voor Eriksen betekende zijn late gelijkmaker zijn zevende doelpunt van dit Premier League-seizoen.

Christian Eriksen is de beste zomeraankoop die Tottenham Hotspur in de zomer heeft gedaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nooit had ik verwacht dat Eriksen het zijn eerste seizoen al zo goed zou doen bij Tottenham. Ik vind hem niet alleen de beste zomeraankoop van Tottenham, maar misschien wel van de hele premier league.

14 april 2014 om 11:15

Eriksen past zich vrij makkelijk aan ja verrast mij ook.
Dat hij kwaliteit heeft ziet iedereen maar dat hij 1 van de betere zou zijn bij tottenham had ik ook niet verwacht.

14 april 2014 om 11:23

@elchino20

Waarom zou hij niet één van de betere zijn is mijn vraag dan. Eriksen had al meerdere malen bewezen op Champions league niveau heel goed te zijn tegen Engelse tegenstanders. Omdat hij het tussen de linies lopen perfect beheerst, iets waar ze in Engeland altijd heel veel moeite mee hebben. United en City hadden beiden totaal geen vat op hem over 2 wedstrijden.

En als je de laatste wedstrijden kijkt bij Ajax en zijn vorm die hij daar had. Hij zat overduidelijk ongelofelijk goed in zijn vel. Elke vrije trap was raak, hij gaf in een paar wedstrijden veel steekballen en blaakte van topvorm.

Nee, dat Eriksen bij de Spurs zou slagen had ik totaal geen twijfel over.

14 april 2014 om 12:09

Inderdaad, zeiden ze ook van Suarez en Vertonghen. Maar als je die twee als beesten tekeer ziet gaan in de Premier League is dat allemaal snel vergeten. Ik denk dat het meer te maken heeft met een bepaalde bril die mensen op hebben dan dat ze daadwerkelijk de goede en zwakke punten van de speler kennen.

14 april 2014 om 13:02

Over Suarez ben ik het met je eens, maar ik vind Vertonghen maar matig, hij maakt nog veel te vaak defensieve blunders. Maar tussen drie prutsers in lijk je al snel goed. Verschrikkelijk voor een topkeeper als Lloris dat hij zo'n dramatische verdediging voor zich heeft.

On: Ik ben heel benieuwd hoe Eriksen zich gaat ontwikkelen en wanneer hij een transfer gaat maken naar een club die wél CL speelt.

14 april 2014 om 13:15

Vertonghen matig? Wellicht heeft hij momenteel niet de beste vorm van zijn carriere maar vorig jaar vond ik hem behoorlijk sterk spelen in zijn debuutjaar. Werd zelfs opgesteld in het PFA elftal van het jaar samen met Suarez. Dus als hij matig zou zijn, baseer jij dat denk ik op de afgelopen tijd. Maar hij heeft zeer zeker bewezen dat hij met gemak mee kan in de top van de Premier League en heeft zeker niet gefaald, zoals velen destijds net na zijn transfer van Ajax hoopten.

14 april 2014 om 16:59

Mensen die bleven volhouden dat Eriksen te kort zouden komen leden aan een te diepe haat richtning Ajax nog objectief te kijken waarschijnlijk. Verder kan het ook een gebrek aan inzicht zijn, de laatste jaren heeft hij een prima rendement, maar voor zijn meest prominente kwaliteiten zul je toch wat dieper naar het spelletje moeten kijken. Het is geen toeval dat de kenners, vriend en vijand, nooit aan zijn kunnen twijfelden.

14 april 2014 om 12:41

Oh, ik wel. Ajacieden doen het allemaal direct goed in Engeland. In Nederland gaan we altijd makkelijk vraagtekens zetten, maar als Ajacieden voor een lange periode hier de beste zijn, zijn ze dat ook vaak in Engeland. Dat is recentelijk een feit gebleken bij:

-Vermaelen
-Suarez
-Vertonghen
-Eriksen

Mensen hier moeten dus eens stoppen dat de top in Nederland absoluut niet aansluit bij de top in Engeland, want dat is dus wél zo. Ik weet ook wel dat de financiële middelen daar veel meer aanwezig zijn, het tempo etc hoger ligt maar met name op tactisch en technisch gebied kan Engeland vaak veel van onze topclubs leren. Dat blijkt in de CL waar Ajax meermaals Engelse kampioenen voetballes gaf, dat blijkt bij het aantrekken van onze bepalende spelers. Des te knapper van onze clubs dus.

14 april 2014 om 12:57

En dan vergeet je nog Anita. Is weliswaar geen vergelijking met Suarez, maar speelde toch al 55 wedstrijden in 2 seizoenen. Is geen topper, maar wordt zeker wel gewaardeerd bij Newcastle en ik denk dat we kunnen stellen dat hij ook geslaagd is.

Alleen maar goed voor Ajax dit soort dingen. Grote clubs blijven vertrouwen op de spelers van Ajax ondanks dat het niveau in de eredivisie wat minder lijkt dan voorheen.

14 april 2014 om 13:17

Klopt, al vind ik Newcastle een behoorlijke stapt terug op voetballend gebied. Zonde, die man komt zo nooit meer in aanmerking voor bijvoorbeeld het Nederlands elftal daar waar hij destijds bepalend voor Ajax was.

14 april 2014 om 13:20

Ik vind niet echt dat je kunt stellen dat de echte grote clubs vertrouwen hebben in de spelers van Ajax. Natuurlijk zijn het leuke clubs en hebben ze meer geld dan bijvoorbeeld een Ajax maar het zijn niet de topelftallen met de rijke historie waar onze spelers naartoe verhuizen. Het zijn veelal subtoppers zoals Liverpool (destijds geen top van Engeland toen Suarez kwam) Spurs en Newcastle die spelers uit de Eredivisie aantrekken.

14 april 2014 om 13:29

Wat zeg jij Elninooo? Zeldzame onzin. Liverpool is bij uitstek de club mét historie, hebben 5 keer de CL gewonnen en zitten in het rijtje eliteclubs samen met Ajax die een speciaal logootje op het shirt hebben.

Daarbij brengt Suarez, als oud-Ajax speler, Liverpool hoogstpersoonlijk naar de top en zijn de overige spelers van met name The Spurs en Arsenal nogal bepalend voor die clubs.

14 april 2014 om 13:42

Ja maar op het moment dat Liverpool, Luis contracteerde speelden ze niet mee om de titel (eindigde geloof ik zelfs 8ste in de competitie). Natuurlijk is Liverpool een ge-wel-di-ge club met tradities, historie en achterban maar op dat moment niet de absolute top zoals het zich vroeger en op dit moment profileerd(e).

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel te zeggen? Het is de laatste jaren nu niet zo dat de absolute top de spelers bij Ajax wegtrekt. Het is niet een Real Madrid of Bayern Munchen dat zegt: We halen even een Anita of Eriksen en stellen hem direct op in onze basis, Het zijn meer de clubs die daaronder spelen.

Daarnaast kun je van één club buiten Liverpool toch niet stellen dat de grote clubs in Engeland echt op de spelers van Ajax zitten te wachten?

14 april 2014 om 15:26

Ik begrijp wat je bedoelt ja. Maar aan de andere kant zorgt een Ajacied er dus voor dat Liverpool terug komt aan de absolute top. Verder heb ik ook liever dat de spelers het bij Ajax zó goed doen dat ze bij de laatste 16 in Europa komen (cl) dan dat ze het bij een subtopper in Engeland doen.

Overigens ging de generatie vóór Suarez wel allemaal direct naar Real hè: Huntelaar, Sneijder, vd Vaart en is een Ibrahimovic een wereldster (evenals Suarez eigenlijk ook al). Verder is gebleken dat Ajax de meeste spelers levert aan Europese topcompetities van alle clubs in Europa. Heb laatst nog een mooie opstelling gemaakt van Ajax-sterren die nu nog spelen..als dat de laatste 15jr bij Ajax was gebleven had je meerdere malen met dat team een CL gewonnen. Natuurlijk is dat een utopie aangezien je dan geen nieuwe talenten zou doorselecteren.

14 april 2014 om 15:53

Dat is een beetje het probleem. Je kunt ze niet behouden en als je dan geen nieuwe jongens hebt klaarstaan valt er toch een gat. Het probleem van de Engelse clubs is dat ze vaak wel het geld hebben maar niet het beleid om succesvol te zijn. Hebben ze dat wel dan zie je dat bijna altijd direct terug op de ranglijst. Anderen halen er maar gewoon een boel in de hoop dat er eentje goed genoeg is voor het eerste. Dan houdt je dus weinig spelers over die nog terug bij Ajax willen voetballen omdat ze dat Engelse salaris gewend zijn.

Verder pleit ik al jaren voor een regel dat als je een speler zelf opleidt je altijd een aanzienlijk aandeel in de speler behoudt (bijvoorbeeld 25%). Als je dan een speler doorverkoopt moet je altijd dat bedrag afstaan aan de opleidingsclub. Wat jer dan gaat krijgen is dat er veel meer clubs gaan investeren in de jeugdopleiding omdat dat veel opleverd waardoor het voetbal in zijn geheel qua niveau omhoog zal gaan. Maar ook dat lijkt me een Utopie.

14 april 2014 om 17:03

Je hebt echt een goede visie..ben het zeker met je eens! Ook beter voor "de kleintjes". Zoals Cruijf zei: "ieder nadeel, heb zijn voordeel" namelijk bij Ajax wordt er continu doorgeselecteerd. Jongens die veel te vroeg al bij Ajax worden weggeplukt (bijv. een Bouy) halen het niet waardoor de huidige talenten wel 2x nadenken voordat ze op hun 16-18e al naar Engeland of Italië gaan.

En eigenlijk vind ik het huidige Ajax superleuk. Ze "verrassen" als ze met mooi voetbal een Barcelona wegspelen, ze móeten een goed beleid toepassen om te overleven en ze zijn supercreatief met financiën als het gaat om zich tussen de rest van de Europese top te scharen. Als de FFP goed gaat worden toegepast, als inderdaad hogere percentages naar opleidingsclubs gaan en misschien als onze competitie eens samengevoegd wordt met bijvoorbeeld een Belgische..dan kan je zo nu en dan best een keer écht meedoen met de groten.

14 april 2014 om 18:21

Inderdaad! Er zou een competitie moeten komen met meer weerstand zodat je betere spelers kunt kweken zodat die langer meekunnen in de Europese toernooien. dus bijvoorbeeld ook de top van België daarbij en misschien zelfs schotland (al wordt dat logistiek gezien misschien een probleem).
Zo leren spelers met verschillende speelstijlen om te gaan en is het aantrekkelijk voor voetballers om in die competitie te komen spelen omdat je jezelf sneller in de picture speelt bij de grotere clubs.

Het lijkt me ook beter voor het televisiegeld dat zon competitie er komt. Je hebt iedere week topduels voor ons doen en meer spektakel levert over het algemeen meer kijkers op. Dat geld zou je in principe beter andersom kunnen uitbetalen (dus de clubs met de kleinste begroting het grootste deel uitbetalen) om het niveau zo gelijk en dus eerlijk mogelijk te maken. Dan moet iedereen elke week vol aan de bak en krijg je spelers die beter bewapend zijn tegen de echt grote clubs.

Nu heeft bijvoorbeeld Ajax soms een uitschieter tegen een club als Barcelona en Manchester City maar kunnen ze dat niet iedere wedstrijd in de Championsleague omdat ze te wisselvallig zijn. Dit zou eventueel een oplossing kunnen zijn.

15 april 2014 om 11:17

Helemaal eensch!

14 april 2014 om 12:54

Vond het wel grappig dat hij zei ''im a real tottenham man'' maar zijn hele familie is gunner.
Ach ik vind sherwoods emotie altijd wel mooi om te zien tijdens wedstrijden.

En het is trouwens Christians 10e goal voor tottenham alweer(7 competitie)

Dennis Bergkamp moet de laatste tijd echt belediging op belediging slikken, ik heb te doen met die man. Eerst vergelijken ze een simpele voetballer als Klaassen met je en nu weer Eriksen die ook echt niet in de buurt komt van zijn genialiteit...

14 april 2014 om 11:34

Ze hebben allebei de techniek om op zijn niveau te komen. Dat geldt vooral voor Eriksen. Het verbaast me nog steeds hoe sommige mensen Klaassen zo onderschatten. Achja, Eriksen was ook geen 13M waard en zou het niet redden in de PL.

14 april 2014 om 11:58

Ben ajacied en vind klaassen ook echt wel potentie hebben, maar om hem met Bergkamp te vergelijken gaat mij ook echt veels te ver.Bergkamp was uniek.

14 april 2014 om 12:02

Ik was er overtuigd van dat Eriksen zou slagen in de PL, dat even terzijde.

Maar je kunt echt niemand vergelijken met Bergkamp. Als Eriksen zo goed wordt zoals Bergkamp op zijn hoogtepunt was dan hebben we het over een top 5 speler van de wereld. Dat zie ik echt niet gebeuren.

14 april 2014 om 12:24

vergelijken kan juist altijd, maar hem op het nivo zetten van Bergkamp dat zou te ver gaan ja.
Maar je kunt altijd de overeenkomsten zoeken. Hier is het dus dat ie ijskoud blijft, wil niet zeggen dat ie net zo goed is als Bergkamp, dat snap je toch wel?

14 april 2014 om 12:36

Hoe oud was Bergkamp toen hij schitterde bij Arsenal ?
Geef Eriksen noveen paar jaar de tijd en misschien word hij wel net zo goed.

14 april 2014 om 12:43

Nou Medellin, ik wel. Hij is eigenlijk té goed voor Tottenham en zou bij een absolute topclub aan het werk moeten.

14 april 2014 om 12:55

Op deze leeftijd speelde Bergkamp volgens mij nog gewoon bij Ajax.
En sowieso slaat het nergens op wat hij zegt, vergelijkingen willen niet zeggen dat ze het zelfde niveau hebben, dezelfde stijl hebben kan wel...

14 april 2014 om 11:58

Dat zijn geen beledigingen, maar juist complimenten. Als ze bergkamp pakken als vergelijkingdmatriaal, dan betekend dat dat die mensen bergkamp de allerbeste vonden op dat gebied. Net zoals elk argentijns talent de nieuwe maradona/messi wordt genoemd, elk braziliaans talent de nieuwe pele/romario etc.

14 april 2014 om 12:17

Bergkamp was (god)delijk, Eriksen een engeltje aan zijn voeten..

Klaassen moet voorlopig nog maar héél goed kijken & luisteren

Hij is wel grappig, die Sherwood.

14 april 2014 om 11:18

Wat lopen jullie nou te janken dan, want wat Sherwood bedoeld te zeggen is dat de rust van Eriksen veel lijkt op de rust die Bergkamp ook altijd had in de wedstrijden. Sherwood weet zelf ook wel dat hij Eriksen niet kan vergelijken met Bergkamp, maar begrijpend lezen blijkt voor sommigen nogal moeilijk!

On: Wat een speler toch die Eriksen en wat vind ik het super mooi voor deze man om hem zo te zien schitteren bij een niet al te best Tottenham. Ik had Eriksen liever bij Arsenal zien spelen dan een Ozil en dat terwijl ik Ozil een briljante speler vind alleen in de grote wedstrijden laat Ozil het afweten.

14 april 2014 om 11:26

Eriksen is 10 keer zo wisselvallig geweest als Özil en is niet eens ZO goed bezig daar. Wel overduidelijk de beste daar, wat meer zegt over de anderen dan over Eriksen zelf.

14 april 2014 om 11:37

10 keer zo wisselvallig geweest als Ozil?? Ik ben heel erg nieuwsgierig wat dat precies betekent. Volgens mij ben je wisselvallig of niet wisselvallig.

Eriksen 30 wedstrijden voor tottenham, 10 goals en 10 assist.
Ozil 30 wedstrijden voor Arsenal 5 goals en 11 assist.

Vergeet niet dat Eriksen daarnaast veel meer doet bij Tottenham dan Ozil bij Arsenal. Zo vaak zie ik Ozil niet om of rond zijn eigen 16 meter verdedigen en omschakelen is sowieso een no-go bij Ozil. De top van Ozil ligt hoger dan die van Eriksen, maar het dal van Ozil is ook een stuk lager dan bij Eriksen.

14 april 2014 om 11:40

Niet Eriksen, maar Tottenham is gewoon heel het jaar wisselvallig. En dan helpen de trainerwissels enzo niet echt mee.

14 april 2014 om 12:45

Eriksen zou ieder jaar moeten schitteren in de CL. Hij is te goed voor Tottenham en eigenlijk is het niveau van die club niet een vooruitgang t.o.v. Ajax. Financieel etc natuurlijk wel, maar hij zou naar een absolute topclub moeten gaan nu.

14 april 2014 om 12:57

Ken je nagaan, 5x zo weinig gekost, in een slecht draaiend team... en je dan zo manifesteren... ik vind hem het al met al gewoon beter doen dan Ozil...

14 april 2014 om 14:09

@shorty84
Je bent vast een slimme gozer, je weet heus wel waar ik op doel wanneer ik zeg dat Eriksen 10x zo wisselvallig is geweest als Özil. Zo niet, jammer dan.

En wordt het nou een statistieken-spelletje? Eriksen zakte behoorlijk ver weg in de wintermaanden en zat ook een periode op de bank. Niet dat Özil zijn momenten niet heeft gehad. Maar sinds hij weg is, is het team in aanvallend opzicht flink wat minder. Dat hij niet omschakelt of niet zoals Eriksen mee verdedigt, is irrelevant. Özil is niet het type daarvoor en op zijn positie word je daarvoor niet afgerekend. Of je moet Mourinho als trainer hebben. Maar die is ook alleen maar positief geweest over Özil, dus die vlieger gaat ook niet meer op.

Özil is de man die dodelijk is wanneer er ruimtes voor hem wordt gecreëerd. Dan maakt het niet uit hoe hard je gedekt wordt, hij vindt je. Of hij gaat voor eigen succes. Het probleem is dat de spelers in het team die zorgen voor deze ruimtes in Ramsey, Walcott en Chamberlain langdurig geblesseerd zijn geweest. Dat maakt het moeilijker. Ja, dat Eriksen meer een type is die voor zichzelf ruimtes maakt, leuk voor hem. Maar zijn algemene niveau is niet in de buurt gekomen van de klasseflitsen van Özil. Het zou heel optimistisch zijn om anders te denken, als je het mij vraagt.

Bij Southampton speelt er trouwens ene Adam Lallana, die al heel het jaar een hoger niveau haalt dan Eriksen. Niemand die hem hoger inschat dan Özil in de media, of rare vergelijkingen maakt met Bergkamp. En hij is Engels international, die willen wel eens de lucht in worden geprezen, voordat ze ook maar iets hebben bewezen. Maar waarom hoor je zoiets niet over Lallana? Ik kan wel raden waarom. Wij Nederlanders kennen Eriksen en willen iets te graag dat hij het goed doet bij Spurs. Veel Ajacieden op deze site. In Engeland willen ze dan weer iets te graag dat Spurs het goed doet en dan met name beter dan Arsenal, dus als een Spurs-speler er twee maakt en een Arsenal-speler er vier, dan krijgt de Spurs-speler alle lof. Deze vergelijking met Bergkamp is expres omdat ze te graag willen leven met idee dat iemand van Spurs beter is dan iemand van Arsenal. Als Sherwood trainer was van Southampton, zelfde team, zelfde Eriksen, had hij die vergelijking niet gemaakt. Maar dat is wat ik dan denk. Ik kan dat niet hard maken, al wil ik wel duidelijk maken dat het idee van partijdige mediafiguren lang niet zo ondenkbaar is als men denkt. Eriksen is in ieder geval zeker lang niet zo goed bezig als men hier denkt of als de berichten vanuit Engeland doen klinken.

Eriksen is een speler die overal mee zou kunnen draaien. Hij ia altijd aanspeelbaar, loop ontzettend veel, houdt het spelletje simpel, heeft een goede steekpass en een prima schot. Zolang spelers hem in het spel willen betrekken is hij een geweldige speler

Hij doet het inderdaad goed, van al die aankopen is Eriksen wel de beste gebleken. Alleen mag er ook best gezegd worden dat hij in verdedigend opzicht minder presteert, en dit wekend totaal door de mand viel tegen West Brom, dus er is zeker nog enige verbetering in zijn spel mogelijk.

14 april 2014 om 20:00

Daar ben ik het mee eens. Ook uit bij Liverpool werd hij makkelijk opzij geschoven door Johnson, waar de eerste goal na 2 minuten uit viel. Aanvallend is het indrukwekkend om in je eerste seizoen al een dergelijke indruk te maken. Houd ie deze lijn vast, voorzie ik een nog mooiere toekomst voor Cristian. Met zijn spel, passing, dribbel en steek past ie perfect bij Barcelona als opvolger van Xavi/iniesta.

Echt een prima aankoop zeker voor die 12 miljoen. Veel topclubs hebben lopen slapen, deze jongen kan makkelijk nog een stapje hoger mee.

14 april 2014 om 11:25

ik denk dat dit juist een ideale tussenstap is voor hem. Je zag dat hij het de eerste maanden een stuk moeilijker had. Toen liep ie er soms verloren bij in het veld en zat geregeld op de bank.

Bij een club als chelsea of city had ie misschien niet zo vaak op nieuw een kans gekregen.

Deze stap kan dus wel eens erg goed voor hem uitpakken voor de rest van zn carriere

14 april 2014 om 11:31

Nee, daar niet van voor hem is het inderdaad een prima stap gebleken. Maar als Chelsea zijnde had ik hem gewoon opgehaald en een seizoen verhuurd aan een subtopper zoals bij Lukaku of Courtois gebeurde. Maar van zijn kant is het zeker begrijpelijk dat hij eerst via de subtop omhoog wilt ik vind dat het ook zo hoort. De stap van de Eredivisie naar de absolute top is simpelweg te groot.

14 april 2014 om 11:35

Hij had het moeilijk omdat hij geen vertrouwen kreeg van AVB. Sinds hij en vaste waarde is heeft hij zn ritme gevonden en dat werpt zijn vruchten nu af.

Wat een geweldenaar. Ben echt groots fan van Eriksen, wat een ras voetballer is dat. Een van de "kleine" aankopen van Tottenham, maar absoluut de beste.

Eriksen is wat mij betreft met vlag en wimpel geslaagd voor zijn overstap naar de Premier League. Ik had niet verwacht dat hij zich zo snel zou profileren in de toch erg fysieke competitie. Knap werk van de speler Eriksen en toch ook een lichtpunt voor de eredisivie dat er nog enkele spelers zich tot dit niveau doorgroeien. Wel is de vergelijking met Bergkamp in mijn optiek wat te voorbarig, aangezien Bergkamp echt een fenomeen was en nog veel bepalender was.desalniettemin, Eriksen is nog jong en wie weet hoe ver hij nog kan groeien.

Niet verwacht dat hij het zo zou doen. In het begin vond ik hem matig maar na een aanpassingperiode wordt hij steeds belangrijker. Zijn spel kan nog beter, rendement gaat lekker zo

Gooner Tim haha.

Eriksen heeft nog een hele lange weg te gaan voor hij op het niveau Bergkamp zit. Denk niet dat hij dit gaat halen.

14 april 2014 om 13:00

Waar zegt Tim dat hij van hetzelfde niveau is?
Hij zegt alleen dat hij net als persoon 'x' ook de rust heeft voor de goal.
Dat hebben er wel meer hoor, alleen niemand gaat hem vergelijken met een onbekende speler.
Je word altijd vergeleken met grotere spelers.
De nieuwe Pele, Ronaldo, Messi, Maradonna etc etc.
Alsof men ook maar bedoeld dat hij van hetzelfde niveau is.

Eriksen met Bergkamp vergeleken is net als Chelsea en Arsenal in afgelopen 10 jaar. Bergkamp heeft prijzen gepakt en heeft leuke trucshows laten zien aan de hele wereld terwijl Eriksen nog pas komt kijken. Maar Eriksen gaat goede kant op daar niet van natuurlijk , maar wel minder dan Willian,oscar en Salah. Theblues.

Eriksen speelt niet aan de top. Spurs blijft toch het Heerenveen van Engeland. Daar kan hij goed meekomen, en dat is een meevaller.

Bergkamp was voor mij de schoonheid van het voetbal.

Een fenomenale techniek in een compleet eigen stijl. Ik heb zelden een sierlijkere voetballer gezien dan Bergkamp. Hij was een van de weinige die voetbal kon verheven tot kunst.
Ik vind Eriksen een goede speler, maar Bergkampiaans zou ik er niet zo snel opplakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren