Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als ik Prandelli was, zou ik Pellè meenemen naar het WK'

Laatste update:

Feyenoord boekte zondag een knappe 0-2 overwinning op PSV, maar de doelpunten kwamen eens niet van Graziano Pellè. De aanvaller hielp in de eerste helft nog een enorme kans om zeep, maar kon volgens analist Pierre van Hooijdonk toch terugkijken op een goede wedstrijd. Pellè trok gaten voor zijn medespelers en was als aanspeelpunt erg belangrijk voor Feyenoord.

/

Volgens Van Hooijdonk mist Barcelona een 'type Pellè' in de selectie. "Zoals ik hem tegen PSV zag spelen, dat was echt geweldig", zei de voormalig spits aan tafel bij Studio Voetbal. "Hij was een aanspeelpunt, balvast, in de lucht won hij alles... Als ik de Italiaanse bondscoach was, zou ik hem ook gewoon meenemen naar het WK. Niet om in de basis te zetten, maar wel om bij de selectie te hebben. Want als je dan eens achter staat, dan is het heerlijk om hem erbij te hebben."

Pellè is bezig aan zijn tweede seizoen bij Feyenoord en maakte al 49 doelpunten in 55 competitiewedstrijden voor de club. Het zijn indrukwekkende cijfers, maar de kans dat Cesare Prandelli hem echt mee zal nemen naar het WK, is minimaal. Pellè lijkt niet serieus in beeld te zijn bij de Italiaanse ploeg en heeft nog geen enkele interland achter zijn naam staan. Wel speelde hij in het verleden elf wedstrijden voor Jong Italië.

Graziano Pellè verdient een plek in de Italiaanse selectie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan het ook overdrijven.

14 april 2014 om 09:10

Ik vind het niet overdreven, het gaat mij niet eens om de doelpunten die pelle maakt maar meer om zijn goede spel, ieder lacht Pierre van Hooijdonk uit omdat hij dit geroepen heeft maar ik vind het niet eens zo gek, tuurlijk heeft Italie betere spitsen maar vraag me af hoe pelle het zou doen bij een Sampdoria of Fiorentina, Ik vind pelle vergeleken met grofweg 3 jaar geleden gewoon echt heel goed, tuurlijk is het maar in een mickey mouse competitie maar dat neemt niet weg dat hij gewoon echt bijzonder goed staat te voetballen, ik heb op bony na zelden iemand gezien in de eredivisie die zo kopsterk is als pelle en dan praat ik echt over het afgelopen 10 jaar ofso, Jullie hebben zelf ook AC Milan-Ajax gezien en daarbij kon je ook zien dat het niveau tussen een balotelli en Pelle niet supergroot is, balotelli heeft welliswaar meer kwaliteiten dan pelle en is beter, maar pelle is misschien kwa kopwerk en balvastigheid sterker dan balotelli.

14 april 2014 om 09:16

Sorry hoor maar op het wk krijg je te maken met verdedigers die ook echt de bal van je willen pakken. Die Pelle krijgt zoveel ruimte. Schrikbarend om te zien. Ik zie hem soms ballen aannemen en dan krijgt hij centimeters extea van de verdedigers. Alsof Italië zoveel ruimte krijgt. Sorry dat ik het zeg maar zelfs die topscorer van nec leek hier op een top spits. Inmiddels weten velen wel beter

14 april 2014 om 09:20

@lee112

Ik ben het zeker met je een maar die ruimtes kregen Suarez, Bony, ibrahomovic ,eriksen ook destijds maar ze bewijzen het toch ook wel in een grotere competitie? Dus waarom zou pelle het niet in een grotere competitie kunnen bewijzen? Nogmaals het gaat mij niet eens om zijn doelpunten maar om zijn goede spel en balvastigheid.

14 april 2014 om 09:24

@Carribean: Daar zou hij op de bank zitten zoals 3 jaar geleden ook het geval was.

14 april 2014 om 09:29

Omdat pelle elke x wnr hij in de serie a speelde wen grote flop was drm kan hij et niveau nie aan en als jij spitsen hebt als balotelli immobile destro berardi gilardino el sharaawy dan kom je nie met een pelle aankakken

14 april 2014 om 09:30

@azalkmaar

Pelle is nu misschien wel 2 keer zo goed als 3 jaar geleden, dus mijn mening is dat dat hij daar niet op de bank zou zitten, pelle hoort daarbij ook in een aanvallend ploeg te spelen rond de 16 de manier waarop de meeste italliaanse ploegen spelen heb je idd niks aan pelle, maarja iedereen zijn mening.

14 april 2014 om 10:06

@caribbean.

Al die spelers die jij opnoemt hadden de extra klasse om daadwerkelijk een mannetje uit te spelen en hadden op Bony na CL ervaring. Ook waren al die spelers die jij opnoemt uitstekend in de kleine ruimtes. Pelle is zeer beperkt in de kleine ruimtes, maar creëert tegelijkertijd extra ruimte voor zichzelf. Dit kan hij doen door zijn extra bagage aan fysieke kracht. Hij heeft gewoon automatisch een voorsprong op de rest.

Met alle respect, maar noem nou eens een aantal goede verdedigers hier? Ik kom op niemand. Misschien alleen Moisander maar dat komt meer door zijn voetballende vermogen. Verdedigend komt bijna iedere verdediger echt duelkracht tekort.

14 april 2014 om 10:06

Pelle mag bij catania voetballen, meer niet... Heeft in het verleden nog nooit gepresteerd en omdat hij bij feyenoord zo goed is(net als guidetti, die ook een flop is in engeland) hoort hij mee te gasn.. Kijk inderdaad naar de italiaanse spitsen!

14 april 2014 om 10:26

@caribbean

In de tijd van Zlatan voetbalden er nog toppers in Nederland.
Zoals Sneijder, Van der Vaart, Van Bommel, Chivu, Maxwell, Robben en ga zo maar door.
Pelle had destijds niet of nauwelijks gespeeld en zou qua voetbal niet opgevallen zijn denk ik.

De overige spelers die jij noemt hadden extra klasse zo is en was Suarez een van de allerbeste in de wereld.

De vergelijking met Bony loopt ook mank, Bony had vorig jaar 10 goals meer dan Pelle dit jaar. Dat terwijl Bony (net als pelle dit jaar) ook een aantal potjes gemist had.

Buitendat is pelle zelfs in onze magere comp nooit topscorer geworden als spits zijnde, dus tsja.... ik vraag het me af.

14 april 2014 om 10:27

Zlatan trouwens ook niet, maar die werd als topscorer verkocht en was weergaloos, dat zag je al aan veel dingen

14 april 2014 om 10:57

Als Pelle in de serie A zou spelen, zou hij denk ik 4 a 5 doelpunten per seizoen maken.
In Italië lopen bij iedere ploeg goede verdedigers rond, in Nederland misschien een in de hele competitie.

14 april 2014 om 11:04

Alles leuk en aardig dat Pelle beter is geworden, dat is die ook wel. Qua fysiek en kopkracht is die ook wel goed zoals carribean zegt, dat het niet om de goals gaat.

Maar zelfs dan zijn er nog betere spelers. Osvaldo en Balo zijn 2 namen. ook fysiek sterk en kopsterk ze zijn overall beter

14 april 2014 om 11:55

Bovendien voelt het een beetje vaag als een persoon als Van Hooijdonk beweert dat hij mee moet naar het WK. Voelt een beetje als ''wij van wc-eend raden wc-eend aan.'' Daar kan meneer Prandelli weinig mee. Laat Graziano eerst maar eens zien in een grote Europese competitie en dan praten wij pas verder.

14 april 2014 om 13:19

Lee112, jij kijkt duidelijk geen feyenoord. Want Pelle speelt geen mannetje uit en slecht in de kleine ruimte? Hij gaat er soms langs alsof er niemand staat en doet mij heel vaak verbazen hoe technisch hij wel niet is. Pelle is gewoon beter als ooit te voren. Hij is ook mislukt bij Az. 3 jaar geleden nog. Hij gaat natuurlijk niet mee met Italie, maar als stormram had het zomaar gekund.

14 april 2014 om 13:20

En al die Derksen napraters weer hierzo.. Daar wordt je toch moe van, vorm eens een eigen mening joh.

14 april 2014 om 13:23

Trouwens buiten Juventus, Napoli en Roma. Italie is ook een mickey mouse competitie

14 april 2014 om 13:29

@hernandes

Ik weet niet wat meneer Derksen heeft gezegd of beweert, ik kijk dat programma zelden, dus denk niet dat wij dezelfde mening hebben.

Ik dacht dat vi juist altijd lyrisch is over pelle....? En aangezien dat hierboven logischerwijs niet het geval is, snap ik je opmerking niet?

Wat zei die en op wie doel je Hernandes

14 april 2014 om 14:38

Hetzelfde als jullie, dat elke boerenlul er wel 20 kan maken in Nederland. Mensen vergeten alleen dat het niveau in Italie ook erg omlaag is gegaan. En dat Roma en Juve er ver boven uitsteken Napoli nog een beetje. Maar de rest stelt echt geen drol voor.

14 april 2014 om 14:40

Afca020. Je zegt dat er in die tijd veel toppers liepen.. Maar dat wist je toen nog niet? Vilhena, Kishan, Boetius, Depay, Kongolo, Promes, Maher, Rekik, Als die over een paar jaar de top halen roepen mensen weer hetzelfde over de spits die er dan speelt. Lariekoek

14 april 2014 om 14:49

Dat wist je toen al echt wel hoor.

Van Persie, Robben en Van der Vaart waren het symbool van onze fantastische nationale jeugdige spelers.

Daarbij zijn toppers als Chivu, Maxwell, Litmanen, Van Bommel volgens mij ook Van nistelrooy, kezman etc allemaal zeeeeeer gewaardeerd, niet zoals nu

14 april 2014 om 15:07

Kezman en litmanen hebben het buiten nl nooit waargemaakt. V persie was na 1 seizoen al weg. Vd vaart speelde helemaal niet.zo sterk en ging naar hsv wat toendertijd een leuke subtopper was. Nu heb je ook talenten zoals een depay, boetius, kishna, vilhena, kongolo, veltman, rekik, klaassen. Zo kan ik nog.wel evem doorgaan. Strootman is net een jaar weg v ginkel.

14 april 2014 om 15:47

Heb je helemaal gelijk in Hernandes.

Het is af en toe zo lastig een serieuze discussie te voeren met mensen hier, dat je er gewoon simpel van wordt.

resultaten erbij halen uit het verleden en dat gaan gebruiken op de dag van vandaag is zo lomp dat je er eigenlijk niet eens mee in discussie wilt gaan.

14 april 2014 om 17:07

Pelle is toch zeker twee twee klassen beter als Vlemincks....

14 april 2014 om 17:39

Hernandez. Dus zegt dat meer over de verdediging dan over Pelle. Hier kan alles.

15 april 2014 om 09:37

@hernandes

Jij hebt duidelijk The King niet gezien (docu over Litmanen).

Je wilt niet weten hoe immens populair deze man was en tot vandaag nog steeds is in het buitenland.

Sowieso in scandinavie natuurlijk, maar Xavi, Puyol en de rest van het huidige Barca die destijds er ook al speelde vinden hem ook een van de betere ooit.
Overal eigenlijk, als hij met Lucky Ajax in China speelt of elders, krijgen hij en Bergkamp de meeste aandacht.

Litmanen heeft het zelfs waargemaakt in Nederland toen hij speelde voor de beste club ter wereld (op dat moment), dus dat lijkt mij niet te vergelijken met pelle die men buiten Nederland niet kent en die hier in een mini comp speelt bij een club die hopelijk snel weereeens Europees voetbal zou kunnen gaan spelen.

Feyenoord zit niet eens in de top 130 van Europese clubs op dit moment Als we de Uefa cofficient pakken. Dus niet eens binnen de beste 130 van Europa, laat staan ter wereld.
Ajax was destijds de nummer 1. dat is wel even wat anders denk ik.

14 april 2014 om 09:47

Ja echt he haha.

Ik denk dat Italie blij is dat Pelle geen prandelli is
Ik denk dat het terecht is dat pelle niet wordt opgenomen.

Hij scoort wat doelpuntjes maar dat is niet zo knap in deze competitie.
Eerst maar eens proberen een keer ergens topscorer te worden.
Hij heeft ook recent helemaal niets laten zien in internationale wedstrijden (komt ook omdat feyenoord dat nooit speelt en dus heeft hij geen kans daarop gehad). Maar dan nog, ik snap prandelli.
Iemand die in Italie helemaal niets heeft laten zien, zelfs in de Serie B totaal niks, iemand die eigenlijk bij al zijn clubs vooral tegenviel en het nu anderhalf seizoen (op zijn wangedragingen na) leuk doet in Nederland is niet geschikt voor het Wk.

Althans in mijn ogen niet, maar ieder zijn mening.
Ze hebben veel betere opties, als Pelle nou uit Honduras of Iran zou komen zou je er misschien over kunnen denken hem mee te nemen, maar nu zeker niet

14 april 2014 om 12:22

Je hebt Balotelli al. Ook een balvaste spits, maar dan 10x beter..

14 april 2014 om 13:26

Lol balotelli balvast noemen.. als er een spits veel balverlies lijdt en zijn medespelers over het hoofd ziet is het balotelli wel... daarnaast als hij de bal al krijgt ligt hij binnen 2 sec op het gras.

14 april 2014 om 12:24

Als je dan toch zo'n type wil meenemen, dan haal je Toni er toch bij

Wel 22 doelpunten in deze Mickey mouse competitie is nog niet voldoende voor een wkplek. Björn Vleminckx en Bas Dost maakten er meer en die raken in andere competities geen pepernoot. Pellé zal in een grotere competitie en wk niks klaarspelen. Leuke spits voor Feyenoord, niets meer dan dat.

14 april 2014 om 09:03

Dost is wel weer aardig op de rit hoor, Suarez ook een goed voorbeeld.

14 april 2014 om 09:06

Met alle respect, maar hoe durf je in godsnaam Pelle met die 2 houthakkers te vergelijken... Ja ze hadden alle 3 een neusje voor de goal, toegegeven. Maar Pelle is zo veel meer belangrijker met zijn aannames, ruimtes maken en zijn fabelachtige techniek. Eigenlijk precies wat Van Hooijdonk hier probeert aan te geven. Ideale pinchhitter voor vrijwel elk land.

14 april 2014 om 09:21

Suarez is veel belangrijker geweest. En kijk wat hij nu bij liverpool doet ? Dat zie je pele niet doen

14 april 2014 om 11:05

Hahaha fabelachtige techniek? Mensen als Messi, C.Ronaldo hebben een fabelachtige techniek.
Pelle is een leuke voetballer voor nederland maar moet zich (op zijn leeftijd) nog bewijzen met wat hij kan op een hoger niveau en dat hoeft niet te laat te zijn maar voor dit WK wel. Hij heeft spelers als Gilardino, Toni en zelfs Amauri voor hem die de zelfde rol als pelle kunnen in nemen die van hooijdonk hier opnoemt. Spelers die het nu laten zien in een competitie die hoger is dan de eredevisie en het ook hebben laten zien in europees verband.

14 april 2014 om 11:37

als pinchhitter hebben ze al Luca Toni, en die scoort zijn doelpunten in de Serie A en andere grote competities. Van wat doelpunten in de Eredivisie wordt in de wereld echt helemaal niemand warm of koud. Best een aardige voetballer die Pelle, maar echte verdedigers schakelen hem met 2 vingers in de neus uit.

14 april 2014 om 11:52

Luca Toni is oud en traag en scoort zijn doelpunten allang niet meer in 'andere grote competities', maar voor 'topclub' Hellas Verona in de vervallen competitie die Serie A heet, tegen RKC-achtige clubjes als Catania, Sassuolo, Livorno en Chievo. Sorry, maar Pelle is 10x beter dan deze Luca Toni. En ik denk dat hij dat ook nog wel gaat bewijzen in een andere competitie.

14 april 2014 om 12:27

Ronaldo heeft helemaal geen fabelachtige techniek.

14 april 2014 om 13:22

Echt alle niet feyenoorders weer Pelle afkraken, altijd die zielige bedoelingen op voetbalzone. hahahahaha

14 april 2014 om 13:42

@migi84 dat wou ik ook al zeggen.
Hij heeft gewoon een hele functionele techniek

14 april 2014 om 09:24

Het gaat erom dat het "type Pelle" niet in de Italiaanse selectie zit.

Met balotelli, giovinco, cassano, di natale, candreva etc heb je meer beweeglijkheid. Het zijn echter geen spitsen die iets kunnen forceren als de nood aan de man is.


Het type zoals van hooydonk vroeger zelf was, pinchhitter.

14 april 2014 om 10:36

Bij Italië speelt immobile ook, volgens mij een speler die dezelfde heeft als Pele.

14 april 2014 om 11:37

Luca Toni!

14 april 2014 om 09:55

Viva hollandia. Alleen een paar doelpunten is inderdaad niet genoeg. Maar als je naar pelle kijkt tegen PSV. Dan kun je alsnog stellen dat pelle het fantastisch doet en zelfs zonder doelpunten te maken super belangrijk kan zijn. Ik vind dat hij zeker een plaats op de bank verdiend bij het wk en denk dat hij het bij een Engelse subtopper ook goed zal doen. Hij is erg fysiek.

14 april 2014 om 10:03

Ciro zal het wel worden. scoort tenminste regelmatig in de serie A.

dat lijkt me duidelijk deze man is enorm gegroeid. Pelle is een soort speler die Italië mist, hij is dan ook goed bruikbaar voor de Italiaanse selectie. Maar de eredivisie telt al heel lang niet meer mee dus daar kijken ze niet naar.

14 april 2014 om 08:59

Met alle respect voor Pelle, maar in Italie lopen nog een aantal andere spitsen rond die op een hoger niveau spelen (over het algemeen). Vandaar dat ze niet naar de Eredivisie kijken denk ik.

14 april 2014 om 09:10

Julfeyenoord,

Nou er wordt nog wel degelijk gekeken naar de eredivisie.

Groot aantal spelers wat hier vandaan komt doet het gewoon redelijk tot goed.

Denk dat Bmi, Janmaat en de Vrij het ook makelijk redden in het buitenland.

Vlaar, Anita, Krul, Vorm, Eriksen, Suarez, Chadli, Dembele, van der Wiel, Zlatan, Huntelaar, Kuyt, Sneijder, van der Vaart, Robben, van Ginkel, Büttner om er maar een aantal te noemen doen het redelijk tot goed en een aantal spelen gewoon top in het buitenland.

Laten we nou niet doen alsof we er niets meer van kunnen, we zitten met een aantal clubs gewoon in een overgangsfase.( over gaan op eigen jeugd en de juiste mix met ervaring daarbij zoeken)

Zullen afscheid moeten nemen van een goede generatie voetballers, maar de opvolgers staan al te dringen in de rij om hun op te volgen.

Ben er van overtuigt dat we gewoon weer goed, maar bescheiden qua begroting gaan meespelen in CL en El.( beide winterstop overleven)

14 april 2014 om 13:12

Wat een onzin, tegen verdedigers als Terry legt hij het af. Dat zijn verdedigers die tenminste een duel aan durven gaan. Ik heb Terry een keer met zijn hoofd naar een bal zien duiken die op doel afgevuurd werd. Dat doen ze in Nederland niet. De verdedigers van Uruguay zijn ook hard en laten hem niet zo makkelijk koppen. Italië heeft voldoende goede spitsen, Pelle hiort daar niet bij.

Op basis van prestatie bij Feyenoord zou ik zeggen ja.. Alleen, zijn er zat alternatieve.
Is jammer dat Feyenoord op Europees gebied niet veel heeft kunnen laten zien dit seizoen. Als hij in de Eur.league er ook een stuk of 6 had ingeschoten zou dat zeker meer opvallen..

Belachelijk, Italië heeft betere spits. In Toni hebben ze al een type Pelle! Hij heeft het in Italië absoluut niet waargemaakt, dus zijn status daar is nou niet een van een international.

14 april 2014 om 09:04

Eerlijk gezegd vind ik Toni echt niet beter dan Pelle. Wel zou hij zich moeten bewijzen om in aanmerking te komen. Laat hem lekker blijven en Feyenoord de CL inschieten. Utopie, maar ik geloof wel dat hij de kwaliteiten bezit om supersub bij Italië te zijn.

14 april 2014 om 09:11

Toni niet beter dan pelle hahahahaha doe die bril af. Pelle heeft nooit iets gepresteerd voor die bij Feijenoord kwam. Nu doet hij het heel goed ja maar als je het in de eredivisie goed doet ben je niet meteen wk waardig. Niveau hier is te slecht ervoor. Toni is 10x beter ze hebben hem echt niet nodig

14 april 2014 om 10:00

Als ik jou verhaal zo lees lijkt het erop dat, omdat pelle een aantal jaar geleden er niks van bakten, nu nooit meer kans maakt op een internationaal toernooi. Wat moet pelle dan wel doen om ooit een wk mee te kunnen maken? Goed spelen doet hij al en er zijn zoveel spelers die in de eredivisie spelen en het wk niveau wel aankunnen. De helft van het Nederlands elftal komt uit de eredivisie.

14 april 2014 om 10:10

Ja en omdat de helft van het Nederlands elftal uit de eredivisie komt op dit moment komen we ook niet verder dan de poule. Het is simpel de eredivisie stelt niks voor laat het eerst zien in grotere competities daar heeft pelle gefaald dus daarom.

14 april 2014 om 11:39

uhhm, volgens mij heeft Pelle een paar seizoenen in de Serie A mogen aanmodderen en tot 2 doelpunten gekomen, daar waar Toni er elk jaar mininmaal 20 inlegt.

14 april 2014 om 15:54

@gwp00, doe niet zo bijdehand joh flapdrol...
Je wist voordat je dit bericht plaatste niet eens waar Luca Toni op dit moment speelt.

14 april 2014 om 16:00

@pprins, ga je is snel schamen voor die onzin die je uitspreekt.

2009/10 bayern München 4 gespeeld 0 doelpunten
AS Roma 15 gespeeld 5 doelpunten
2010/11 genoa CFC 16 gespeeld 3 doelpunten
Juventus FC 14 gespeeld 2 doelpunten
2011/12 juventus Fc 19 gespeeld 3 doelpunten
Al-Nassr 26 gespeeld 19 doelpunten
2012/13 acf Fiorentina 28 gespeeld 8 doelpunten

jaarlijks 20 doelpunten ? is hem niet eens gelukt in de woestijn... Luca Toni heeft zijn periode gehad en Pelle is nu gewoon beter.

Als super Sub is een pelle altijd bruikbaar, vond die opmerking wel treffend dat hij ook bij een topclub (ze noemde Barca) op de bank kan zitten, al is het maar voor de laatste 20 minuten met 0-0 in een wedstrijd die op slot zit!
Maar een basisplek, nee!
Niet overal spelen verdedigers van het niveau beugelsdijk waar je van afvraagt of hij psychisch wel in orde is of dat hij gewoon de bouw en de intelligentie van een holbewoner heeft!

14 april 2014 om 10:28

We zouden wel wat meer verdedigers in nederland mogen hebben met de bouw en intelligentie van een holbewoner, misschien dat we dan een keer ergens komen!!

Ik denk dat Pierre de eredivisie behoorlijk overschat. Dit is een competitie waarin Vleminckx ook ooit topscoorder is geworden. Voor de eredivisie is Pelle een prima speler, maar op een hoger niveau zou hij toch echt door de mand vallen. Dit is gewoon zijn top, op het WK zou hij echt een lachertje zijn.

Zo er zit dus echt geen water in die glazen op tafel.

Maar Pelle is fysiek en mentaal toch wel een stukje beter dan Vleminckx. Tuurlijk is Pelle geen wereld top maar wel een spits die bij leuke clubs in grote landen het kan maken.

14 april 2014 om 09:04

Waarom is hij in Italië dan zo gigantisch geflopt na zijn vertrek bij AZ?

14 april 2014 om 09:07

Ik weet zeker als hij nu bij Parma binnenkomt komt er een andere Pelle binnen. Tuurlijk een beetje arrogant maar een man met zeer veel zelfvertrouwen. Hij straalt nu zoveel zelfvertrouwen uit. Oké het is d Nederlandse competitie maar toch hij doet het wel. Je gaat me niet vertellen wat nu bij Parma in de spits staat beter is.

14 april 2014 om 09:18

Cassano, Amauri en Pozzi, echt wel dus

14 april 2014 om 09:26

Nou, Vesta geeft het al aan, staan zeker betere in het veld dan Pelle.
Het kan best zo zijn dat hij nu zelfvertrouwen heeft, maar dat wil nog niet zeggen dat hij het niveau aan kan. Het is een uitstekende spits voor de Nederlandse velen, maar een veel hoger niveau zal er niet inzitten.

14 april 2014 om 10:46

Nope, Parma heeft veel beter aanvallers met Amauri, Cassano en Biabiany. Er is daar geen eens plek voor Pellè en als hij wel zou spelen zou hij falen want daar springen de verdedigers wel mee en heb je wel kopduels.

Pele is niet eens goed genoeg om bij Parma in de basis te staan, laat staan bij de Azzuri.... nee sorry Pierre had een feyenoord bril op toen hij dit bedacht.

Pellé op het WK? Nee, daar is hij toch iets te slap voor. Leuke spits voor Feyenoord, maar voor Italié

14 april 2014 om 14:29

ja, laten we huntelaar allemaal weer gaan hypen he ;-)

Pelle is goed genoeg voor het wk. Waarom zou hij geen kopduels kunnen winnen op wk? ja hij wint niet alles zoals tegen hendrix maar waarom kan hij niet als pinchhitter invallen? ik snap het probleem niet

14 april 2014 om 15:32

Heb ik het over Huntelaar? Nee toch? En ja, die moet wel mee. Die schiet er een heleboel in een sterke competitie, dat is wel wat anders.

Misschien omdat Italië nou niet echt een spitsenprobleem heeft? Ze zullen zich kapot lachen als ze het daar lezen

Ik snap wel waarom Pierre dit zegt, maar erg geloofwaardig is het natuurlijk niet.
Italië heeft met Mario Balotelli, Antonio Di Natale, Stephan El Shaarawy en Giovinco naar mijn idee voldoende opties. Pelle is leuk voor de eredivisie, maar hij zal in het buitenland gewoon gigantisch door het ijs zakken, zeker op het Wk..

Ik snap wel waarom v Hooijdonk dit zegt. Maar hij gaat toch echt niet mee.... Ze hebben Balotelli, Di Natale, Rossi, Il Farao, Luca Toni, Cassano, etc.. Sorry, daar heeft Pelle niets bij te zoeken. Ondanks dat het een aardige spits is voor Eredivisie begrippen, moet je als Italie zijnde niet met Pelle aan komen zetten.

Volgens mij weet v Hooijdonk ook niet wat er aan spitsen rondloopt met een Italiaans paspoort, anders kom je sowieso niet bij Pelle uit.

Als hij het goed doet, kunnen ze hem toch gewoon een keer oproepen. Oefeninterlands zat!! Niks te verliezen. Gewoon om te kijken of hij het aan kan.

Kan altijd als breekijzer gebruikt worden voor de laatste 20 minuten, denk een prima spits als je iets wilt forceren. Fenomenaal in de lucht.

Terwijl ze Balotelli, Giovinco, Destro en Di Natale hebben? Pierre had gisteren een glaasje te veel op

14 april 2014 om 10:51

En Toni, Gilardino, Immobile en Berardi. Wordt nog moelijk kiezen he. Graziano wie?

14 april 2014 om 12:54

De arrogantie waarmee jij spreekt over de vergane Italiaanse competitie. Ik zou bijna gaan denken dat de Serie A nog echt een topcompetitie is ook. Giovinco, Destro, Immobile, Berardi en Di Natale we gaan toch niet doen alsof dit topspitsen zijn ofwel ?

Nou ga ik niet zeggen dat Pelle mee moet gaan, alleen vind het schrijnend hoe jij de Italiaanse spitsen hier neerzet, alsof het allemaal toppers zijn. Laat ze het eerst maar is in een grotere competitie bewijzen.

15 april 2014 om 06:34

Wat mankeert er aan spitsen uit de Italiaanse competitie? De Argentijnen en Duitsers doen daar niet moeilijk over. Higuain, Palacio of een in ongenade gevallen Tevez. Maar ook een Klose of Gomez zijn gerenommeerde spitsen in de Serie A. Op de top scoorders lijst vinden de Italianen echt wel een hand vol goede spitsen voor hun zelf en hoeven ze niet naar de eredivisie te kijken. Welk top land doet dat wel?

Ik vraag me af hoe hij het zou doen in het nationale elftal. Ik denk dat hij het nog best aardig zou doen met echte topspelers om hem heen. Het zou mooi zijn als hij een keer de kans kreeg, al zie ik dat niet snel gebeuren.

Als ik Prandelli was zou ik naar veel mensen luisteren maar niet naar Van Hooijdonk

Het zijn toch ook wel een aantal wereldtoppers daar aan tafel bij Studio Voetbal. Jan Mulder die geen zin af kan maken. Co Adriaanse (vroeger een held van me voordat iemand er negatief over denkt) die niet meer weet of er zand, water of lucht in een bal zit en met Kongolo voor Oranje komt aanzetten. Kongolo die nog geen 10 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld. Maar Adriaanse heeft al wel 10 verschillende verdedigers benoemd voor Oranje. Waterreus die enkel over PSV kan neuzelen en dan ook nog het holle vat van Hooijdonk die Pelle op het WK wil zien. Pierre kijk eens naar de Serie A zou ik zeggen. Daar lopen veel betere spitsen rond. Pelle leuk voor de eredivisie. Ook prima volgend seizoen ergens in een zandbak maar op het WK hoogstens inzetbaar als ballenjongen. Wat een grap Pelle in de selectie voor het WK. Het goede nieuws is dat ik weer exact weet waarom ik niet naar Jack en zijn poppenkast kijk.

14 april 2014 om 09:29

Perfect verwoord Korenaar, als ik complimenten zou kunnen uitdelen had je er zeker 1 verdiend.
Ik deel je mening volkomen!

Wil er alleen bij toevoegen dat Kongolo, mits hij zich natuurlijk blijft ontwikkelen, in de toekomst wel in Oranje kan geraken. Maar dat hij mee moet naar het WK, gaat weer iets te ver haha.

14 april 2014 om 09:57

@cyberize7x Dank voor het compliment. Kongolo is zeker iemand die de potentie heeft om in de toekomst oranje te halen. Tijdens de laatste oefenwedstrijd selecteerde van gaal ook spelers als Boetius, Veltman, Klaassen en Promes. Ook allemaal leuke toekomstigeoranje kandidaten. Maar we zitten 2 maanden voor het WK en de besten moeten oefenen want we moeten presteren in Brazilië. Daarna kunnen we gaan bouwen aan een nieuw team. Want de kwalificatie groep overleven we met 2 vingers in de neus. Allemaal weer B en C landen.

14 april 2014 om 10:10

Inderdaad, maar dat lijken veel mensen te vergeten. Heel leuk al die debutanten, maar daar zijn andere momenten voor, nu moeten we ons focussen op het WK en de beste 11 moeten daar spelen. Vind sowiezo dat V Gaal te weinig naar de PL kijkt, daar lopen spelers als Anita of Bacuna die gewoon vergeten worden. Maar die spelen wel wekelijks in de PL en halen daar gewoon een goed niveau.

14 april 2014 om 10:37

Hoeveel wedstrijden in Ajax 1 had Veltman gespeeld toen hij in oranje debuteerde? 3 of misschien 4. Daar hoorden we toen niemand over, maar nu het om Kongolo van Feyenoord gaat, zou het een schande zijn als hij een keer word opgeroepen

14 april 2014 om 11:45

@pim1986 Als je even naar mijn 2e reactie hierboven kijkt dan zie je hoe ik daar over denk.

14 april 2014 om 12:33

@Korenaar excuus, ik had eroverheen gelezen. Ben het inderdaad met je eens dat nu niet meer de tijd is om te gaan experimenteren. Het is wel zo dat Nederland niet veel goeie verdedigers heeft. En ik denk juist dat jongens als bijvoorbeeld Veltman en Kongolo een goeie toevoeging kunnen zijn ondanks hun geringe ervaring. Misschien kan dat zelfs voordelig werken doordat ze dan onbevangen kunnen spelen. Overigens zou ik ze niet meteen in de basis zetten, maar voor op de bank zou het voor Oranje niet slecht zijn denk ik

15 april 2014 om 08:38

Om precies te zijn had Veltman 1 wedstrijd gespeeld, tegen of Celtic of Barcelona. Dat weet ik niet meer.

ik hoor niemand over het feit dat pelle accelereert bij feyenoord omdat ze met 3 aanvallers spelen, bij az toendertijd speelden ze met 2 spitsen, nu pelle vanaf de flanken word bedient maakt hij goals, maar ik denk niet dat italie met 3 spitsen zal gaan spelen. Dus zelfs als hij geselecteerd zou worden zou hij in het systeem van italie door de mand vallen.

14 april 2014 om 09:42

Pellè doet het goed omdat hij aanvoer heeft van schaken, boëties, armenteros, verhoek, vilhena, en immers.
Alle ballen op Pellè, prima spits als je zo wilt gaan spelen.

Boeties en Vilhena staan wel wat stil in hun ontwikkeling. Mede door dit beleid.

Het zegt wel een hoop over het huidige kwaliteitsverschil tussen het Nederlands Elftal en de (rest van de) Europese top: Schaken, Nelom en Mathijsen zouden zomaar met Nederland naar het WK kunnen gaan (je weet maar nooit met Van Gaal), maar als iemand voorzichtig zegt dat de met afstand beste speler van Feyenoord misschien eens in beeld zou moeten komen bij Italië schiet de halve voetbalwereld spontaan in de lach.

Dat gaat nooit gebeuren, maar het zou niet eens zo gek zijn. Zowel technisch als op kracht is Pelle een hele goede spits. Als back-up kan hij best een rol spelen. Zo geweldig zijn de spitsen van Italie ook weer niet.

Di Natale is hopeloos uit vorm.,cassano is te oud geworden en Balotelli is erg wisselvallig. Destro vind ik wel erg goed spelen en Immobile doet het ook goed, dus Pelle is zeker niet goed genoeg voor de basis. Maar het zou een goede back-up zijn.

Pelle is een prima spits. Het probleem is echter dat Italië betere spitsen heeft rondlopen. Concurrentie op zijn positie is moordend.

Die Van Hooijdonk is echt de weg kwijt Barcelona mist een type Pelle hij kijkt zeker nooit naar de Spaanse competitie onze eredivisie is met alle respect wel 3 maten kleiner als de Spaanse en dan zou Pelle meekunnen bij Barcelona , nee Pierre we namen je al niet serieus maar nu ben je echt de weg kwijt .

Denk dat velen niet begrijpen wat er bedoeld werd. Een type Pelle de selectie! Niet dat hij in de basis moet staan ofzo. Voor als het nodig is iets te forceren kan Pelle echt wel iets toevoegen.

14 april 2014 om 10:13

Maar daar hebben ze al spelers voor. Ik vind namelijk Cassano, Destro en Di Natale daar uitstekend geschikt voor. Echter heeft Pelle aanvoer van de zijkant nodig, en aangezien Italië met 1 of 2 spitsen speelt gaat hij waarschijnlijk helemaal niet renderen in dat systeem.

Hoop voor Feyenoord eigenlijk ook dat hij vertrekt. Gaan er misschien in het begin op achteruit maar hierdoor zal Boetius zich nog sneller gaan ontwikkelen en daar gaan ze nog meer plezier aan beleven denk ik. Echter moet er dan een nieuwe speler zijn die de leidersrol overneemt.

Ik zou als ik de bondscoach van Italië was Pelle zeker even uittesten in wat oefeninterlands. Kan geen kwaad lijkt mij. Tuurlijk heeft Italie al kwaliteit zat voorin, maar een sterke balvaste spits als Pelle is altijd handig om achter de hand te hebben, zoals Van Hooijdonk al zegt. Sommige mensen hier doen alsof zijn prestaties hier niets voorstellen, maar dat slaat nergens op. Kijk naar enkele van zijn voorgangers op de topscorerslijst van de Eredivisie: Bony, Suarez, Huntelaar, Dirk Kuijt. Dat zijn niet de minsten.

Mensen moeten eens ophouden met constant die Vleminckx erbij halen om aan te tonen dat de Eredivisie niets voorstelt. In iedere competitie heb je wel eens dat soort eendagsvliegen. Kent iemand Kevin Phillips, topscorer van de Premier League, nog? PL is zeker ook een Mickey Mouse competitie? Of superspits Salvador Ballesta, topscorer van de Primera Division toen hij bij Racing Santander speelde? Of Diego Tristán, ook zo'n topper die topscorer werd van Spanje.

14 april 2014 om 10:47

Zo zitten wij Nederlanders helaas in elkaar. Hoe goed of mooi iets ook is, we weten altijd dat ene negatieve puntje uit te halen. Hetzelfde geld voor topscorers in de eredivisie. Als er van de laatste 15 topscorers in de eredivisie er 14 in het buitenland slagen en 1 niet, dan is de eredivisie meteen een nietszeggende competitie voor spitsen. Het is dan tenslotte zo: "als Vleminkx topscorer in Nederland kan worden, dan kan mijn oma het ook". Het feit dat topscorers als Huntelaar, Suarez, Kuyt of Bony het wel goed doen in het buitenland is dan niet van toepassing

14 april 2014 om 13:28

Je verdraait de cijfers. Als er van de laatste 15 topscorers er 14 niet slagen dan is de eredivisie inderdaad een nietszeggende competitie. Met topscorers bedoel ik niet alleen de topscorer van de competitie, maar ook de topscorers van de clubs. Malki, Vleminkx, Dost, Bulykin, De Jong, en zo kan ik nog wel even doorgaan, mislukten allemaal in het buitenland. Alleen de spelers die ook exceptionele kwaliteiten hadden zoals Suarez, Ibrahimovic zijn geslaagd.

Pelle doet het bij Feyenoord voor het eerst goed in zijn hele loopbaan. Bij AZ mislukt en bij elke club in Italie. Dat zegt genoeg denk ik. Als hij weer naar Italie gaat, mislukt hij weer net zo hard. Voor de eredivisie een goede spits, maar daarbuiten komt hij gewoon te kort.

15 april 2014 om 10:49

@dd28

Het feit ligt hem meer dat spelers eerder slagen, wanneer zij echt geslaagd zijn bij Ajax of Psv, maar voor name bij Ajax.

Spelers die te goed werden of rond dat gebied kwamen voor Ajax: Huntelaar, Ibrahimovic, Suarez, Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld (zeker niet slecht, maar Atletico heeft al 2 toppers achterin), Sneijder, Van Der Vaart, Stekelenburg (mislukt), Maxwell, Chivu, etc. etc.

Spelers die te goed werden of in de buurt van dat niveau kwamen voor Psv: Van Bommel (laat ik die gewoon er even bij pakken), Strootman, Lens, Gomes, Alex, Vogel, Kezman, etc. etc.

Succes lijkt waarschijnlijk gegarandeerd als je bij Ajax zeer goed slaagt, en in mindere mate bij Psv.

Drenthe kon zeker slagen, kon met het niveau van Real mee, maar zijn mentaliteit... Helaas voor Feyenoord.

Als breekijzer kan hij nuttig zijn, als basisspeler komt hij te kort.

ik ( als ajaxfan ) ben er van overtuigd dat die dat niveau zeker aankan.

14 april 2014 om 10:49

Hij heeft al bewezen dat hij het niet kan.

14 april 2014 om 12:57

Laatbloeiers in het voetbal bestaan natuurlijk niet meer.

14 april 2014 om 17:11

Hij is een laatbloeier op een laag niveau, meer niet. Leuk voor Feyenoord, wederom meer niet. Hij wordt zwaar opgehemeld, zet heel Nederland op zijn kop en dan is hij ineens goed genoeg voor Barcelona of Italië? Als deze man meegaat naar het WK is dat een aanfluiting.

Prandelli zal Ciro Immobili wel meenemen. Groot gelijk.

Ik wordt doodmoe van al dat ophemelen van middelmatige spelers vooral voor het WK, oranje moet geloof ik 55 spelers meenemen onderhand als je naar al die lobby's zou luisteren. Pelle doet het hartstikke goed bij Feyenoord, waarom is dat niet gewoon genoeg? Leuke spits voor in Rotterdam, maar komt gewoon zwaar te kort voor de absolute top in de Italiaanse ploeg en dat is zeker geen schande, van al dat ophemelen gaan spelers alleen maar teveel in zichzelf geloven en komen bondscoaches met hun selectiebeleid onder druk. Laat jonge spelers als Kongolo, Boëtius, Klaassen, Pröpper en zoveel anderen nog gewoon rustig rijpen bij hun club voordat er over oranje wordt gesproken en praat er bij een eredivisiespits als Pelle gewoon niet meer over, hij is een topscorer voor Feyenoord (niet eens van de eredivisie daar zit ene Finnbogason op grote voorsprong) en daar is helemaal niks mis mee, maar accepteer met z'n allen nou eens dat het nooit meer wordt met dit soort spelers, helemaal van zijn leeftijd.

Genoeg andere betere spitsen...het is dezelfde scenario als waar Gianfranco Zola mee zat.. hij moest andere goeie spitsen voor hem dulden, maar Pelle is geen Zola natuurlijk

Snap wat van hooijdonk bedoelt maar zou dan misschien eerder luca toni meenemen. Zelfde lengte en kracht, maar meer ervaring en op een hoger niveau. Niet voor de basis maar gewoon om achter de hand te hebben

"want als je dan is achter staat..."

Kom op zeg, moet die zin nou echt letterlijk worden getypt zoals Pierre het uitspreekt? Ik zie trouwens wel vaker mensen dit soort formuleringen gebruiken met "is" ipv "eens", maar als ook VZ er aan meedoet....

ON: Ik geloof best dat Pelle iets zou kunnen forceren, maar wat hij in NL laat zien tegen ons type Eredivisie verdedigers is natuurlijk andere koek dan wanneer je tegen blokken beton en/of professionele slagers speelt zoals op het WK tegen Uruguay en Engeland. Ik denk dan ook dat Prandelli wel betere opties heeft voor een evt. alles-of-niets scenario.

Ik vind het idee nog niet eens zo slecht. Pelle kun je inmiddels best bij de selectie toevoegen en kijken hoe het gaat. Maar dan wel na het wk en niet 2 oefenwedstrijden voor het wk. Prandelli speelt ook vaak met buitenspelers en ik zie Pelle hier best een rol vervullen als Italie met spelers als Lorenzo Insigne, Alessio Cerci en El Shaarawy op de flanken gaat spelen. Dan heb je naast Rossi en Balotelli ( en misschien destro, Berardi en romulo) 2 andere bewegelijke centrum spitsen en dan houd het wel een beetje op .Na het wk zijn Gilardino ( en misschien nu al) Di natale en Pirlo al een beetje op. Voor de toekomst zie ik t wel goed komen met Italie. Wat het wk betreft heeft Italie denk ik genoeg opties zonder Pelle. Je moet gewoon lekker de mensen in vorm meenemen. En momenteel neem ik veel liever Luca Toni mee. Balvast, technisch, kopsterk en 16 meter speler. Luca is dit jaar in topvorm en heeft tegen alle grote teams dit jaar gescoord.mocht er nog een spits uitvallen kun je ook altijd Totti, S. Rossi, Cassano of El Sharaawy meenemen die al WEL ervaring in de selectie hebben.

Als Pelle een Nederlander was geweest, dan hadden we hem in die rol denk ik zonder meer meegenomen naar Brazilië. In Italië zullen ze wel anders kijken naar zijn prestaties, maar ik zou niet weten waarom hij het niveau niet aan zou kunnen. Het is duidelijk dat de Pelle van de afgelopen twee jaar een hele andere Pelle is dan die daarvoor.

Aldus Pierre, Feyenoorder in hard an nieren. Kan al 3 spitsen opnoemen die een klasse beter zijn dan Pelle

dan zou ik eerder Luca Toni meenemen, meer ervaring in internationale wedstrijden en ook behoorlijk op dreef dit jaar met gelijkwaardige kwaliteiten

Alsof er ruimte is voor Pelle.
Balotelli, Rossi, Immobile, Destro en Giovinco zijn betere spitsen. Italie kan ook nog ervaren spelers meenemen Di Natale / Toni / Gilardino / Cassano. Dan hebben de Italianen ook nog talentjes als Gabbiadini, Isigne en Berardi.

Italië heeft al een overvloed aan goeie spitsen en dan komt Pierre de Feyenoorder ook nog met deze middelmatige Pellè aanzetten. Alsjeblieft zeg, gewoon een belediging voor La Squadra. Voor de bank hebben ze nog Destro, Insigne, Gabbiadini etc. etc.

Buffon
Abate
Barzagli
Chiellini
Maggio
de Rossi
Pirlo
Montolivo
G. Rossi
Balotelli
Ciro/Cassano
14 april 2014 om 11:24

De Italiaanse competitie is niet meer zo sterk als weleer. Waarop je baseert dat het 'een belediging' is voor La Squadra begrijp ik niet goed. Pelle bewijst dat het vorig seizoen geen toevalsjaar is geweest a la Vlemminx en Afonso Alves. Ik begrijp ook wel dat Italië (qua naam in ieder geval) betere spelers heeft, maar de Pelle van de afgelopen twee jaar zal, mits goed gebruikt, bij geen enkel team een modderfiguur slaan, daar ben ik van overtuigd. Als aanspeelpunt zal hij zijn mannetje staan en als je iets moet forceren is hij zeer bruikbaar.

14 april 2014 om 11:46

Baloteli vervangen door Immobili.

14 april 2014 om 12:00

Ik zeg ook niet dat het een belediging is voor de Serie A, die is inderdaad een stuk afgezakt. Maar ik doel puur op het Italiaanse team, die is namelijk nog altijd erg goed. Finale EK gehaald, weet je nog?

Verder is het geen toevalsjaar van Pellè nee. Maar het is ook geen toeval dat veel eredivisie topscorers hopeloos falen in het buitenland. En het niveau in Nederland ligt ook niet al te hoog. Pellè is nog niet eens topscorer van deze competitie ook nog. En ik baseer niks ik geef alleen mijn mening, ik vind het een belediging voor betere Italiaanse spitsen en La Squadra dat zo'n omhoog gevallen zich structureel misdragende middelmatige spits door een Feyenoorder wordt aanbevolen voor het Italiaanse elftal. Verder waarop baseer jij eigenlijk dat Pellè goed genoeg is? Toch niet op basis van twee leuke eredivisie seizoentjes? Blijkbaar wel omdat ie verder zijn hele carriére niets liet zien, zelfs bij AZ niet. Daar waren zelfs veel betere spitsen. En toen Pellè bij Parma zat (hoog niveau) faalde hij hopeloos terwijl het niveau op het wk nog veel hoger ligt. Italië moet sowieso al tegen Engeland geen misselijke ploeg dacht ik zo. En ze hebben ook al een betere "forceerspits" genaamd Luca Toni.

14 april 2014 om 12:24

Oh dat was het dus, hij werd al die tijd gewoon verkeerd gebruikt.....

14 april 2014 om 11:38

Ik vind Pelle aanzienlijk meer indruk maken bij Feyenoord, dan Mertens deed bij Psv. Toch kan Mertens makkelijk mee in de top van Italië blijkt nu.

14 april 2014 om 12:16

Ja Mertens was bij Utrecht en PSV ook gewoon erg goed, verbaast ne niets. En Mertens doet het inderdaad goed bij Napoli maar is niet de absolute sterspeler ofzo, voetbalt leuk mee.

14 april 2014 om 13:51

Ja en ik denk dat Pelle minstens ook leuk kan meevoetballen in Italië. Pelle is aanzienlijk beter geworden de afgelopen twee jaar, als je zijn spel begin vorig jaar met dit jaar vergelijkt dan is hij ook veel belangrijker geworden met assists en veel meer betrokken bij het spel.

Ik vind dat hij zeker een punt heeft dat het handig is om zo'n jongen met dergelijke kwaliteiten achter de hand te hebben. Zeker voor Barcelona zou het zo nu en dan misschien handig zijn als ze voorzetten konden geven op een lange kopsterke spits. Ik denk alleen dat Pelle voor beide ploegen niet in aanmerking komt. Als ik Italie was zou ik Luca Toni voor deze rol halen. Als Barcelona zijnde zou ik Fred ophalen. Die kan goed samenspelen met Neymar en laat op internationaal niveau zijn mee te kunnen en heeft een vergelijkbare speelstijl met Pelle.

Als supersub heeft Italië hem echt niet nodig, daar hebben ze er al 1 van lopen op de Italiaanse velden: Luca Toni!

En die is nog 4 klasses beter ook nog

Niemand kan pelle dus pok zijn kwaliteiten niet, zeker meenemen deze geweldenaar (balotelli pakr zeker wel een keer rood)

Graziano Pelle?? Daar heeft in Italie echt nog helemaal niemand van gehoord. En het idee om hem als pintchhitter te gebruiken gaat ook niet op, want daarvoor hebben ze iemand die wel in de top speelt en heeft gespeeld....zijn naam is Luca Toni.

Dan krijgt die pelle t helemaal hoog in ze kop.. en komop er zijn betere italiaanse spitsen dan pelle.
Krijg je een beetje t zelfde idee als immers wordt door feyenoord ook helemaal opgehemeld dat ie naar t wk kan.

Het is trouwens grappig dat (waarschijnlijk vooral jaloerse) mensen maar blijven roepen dat niemand in Italië ooit van Pelle heeft gehoord, omdat het AD dat lang geleden een keertje heeft geschreven. In Italië kennen ze Pelle inmiddels wel degelijk. Het is de Italianen echt niet ontgaan dat hij de meest scorende Italiaan in het buitenland ooit is. Op blogs en sportsites wordt veelvuldig over hem geschreven, er staan interviews met hem in de Gazzetta dello Sport en er wordt ook zeker over gespeculeerd dat hij misschien een keer opgeroepen moet worden voor de WK selectie. Er zijn in elk geval veel Italianen die vinden dat Prandelli hem een kans moet geven. Ik kan hier geen links plaatsen geloof ik, dus ik zou zeggen, google maar eens op 'graziano pelle prandelli'.

Pelle zal nooit en te nimmer in het Italiaans elftal komen. Hij is in Italië in de serie A en B geflopt, dus Prandelli zal Pelle niet echt serieus nemen. Want de defensies in de eredivisie kan elke spits wel topscorer worden. Kijk al naar die Higdon van Nec. Kan er ook niks van toch scoort hij al aardig

14 april 2014 om 13:07

Higdon is een mooi voorbeeld. Is een slimme speler die kopsterk is en voila, meteen 15 goals in een seizoen.

Hij heeft zijn naam is Italië niet mee, dat is zonde voor hem. Ik had hem ook meegenomen, Italië heeft geen enkele speler die in de rol van breekijzer mee zou kunnen en die ook nog eens bulkt van het zelfvertrouwen door een fantastisch seizoen gedraaid te hebben.
Bovendien zal Pelle echt niet zeuren als hij telkens 90' lang op de bank moet zitten. Hij blijft lastig te verdedigen, ook op een WK.

Pelle kan makkelijk meedraaien in elke competitie waar 4-3-3 wordt gespeeld. Het gaat om de manier waarop veel teams spelen. niemand gaat mij komen wijs maken dat er in italie leuk voetbal gespeeld.

Bij AZ heeft die er ook compleet niks van gebakken in een eerdere periode in Nederland. Bij Feyenoord presteert die geweldig, blijkbaar heeft deze jongen zich dus in een latere fase van zijn carriere nog ontwikkeld. Om maar aan te geven dat al die 'Italië-kenners' die als enige op de wereld de Serie A nog steeds als een topcompetitie beschouwen, dat de Pelle van 3 jaar geleden niet meer de Pelle van nu is.

Dus dat roepen dat hij het in eerdere perioden niet bewezen heeft en er dus niks te zoeken heeft, dat is complete onzin. Ga bij jezelf eens na; er zijn vast dingen waar je nu vrij goed in bent waar je 4 jaar geleden nog weinig van kon of kennis van had. Zet Pelle in de Serie A en hij schopt ze er gewoon in.

met die 5-10 goals per seizoen die Pelle in de Serie A zou maken is ook alles wel weer gezegd over de Eredivisie. Dat Pierre de Feyenoord fan dit zo ziet snap ik, maar in Italië is er werkelijk niemand die zich überhaupt druk maakt om deze spits.

Nu Di Natale er niet meer bij is zou ik hem als pinchhitter gebruiken. Hij verdiend die kans ook wel een keer vindt ik.
Hij heeft Feyenoord wel weer naar de top van Nederland gebracht in mijn ogen!

Italie heeft genoeg Pelle's rondlopen. Gilardino, Osvaldo, Destro, Balotelli, Immobile, Gabbiadini en Quagliarella staan allemaal hoger in de pikorde dan Pelle. Om dan niet eens te spreken over andere type aanvallers waar eerder voor zal worden gekozen.

Italie zal toch 3-5-2 spelen neem ik aan. Balotelli en Osvaldo voorin. Beide spitsen die elk duel aangaan, een vrije trap meekrijgen en met de heerlijke trap van Pirlo voor de doelpunten gaan.

Offtopic, het middenveld van Italie is toch om te smullen, wie moet je opstellen als coach zijnde? Zo veel keus. Ik hoop op Pirlo, De Rossi en Marchisio. En dan rouleren met Verratti en Montolivo.

Ik vind dit niet zo'n hele gekke gedachte.

Pelle speelt bijzonder goed dit seizoen en is echt een steun pilaar voor deze ploeg. Alle ballen kunnen op hem kwijt en via hem wordt er weer door gevoetbald. De competitie is natuurlijk niet al te best in vergelijking met Spanje, Duitsland of Engeland, maar er zijn ook genoeg voetballers die eerst in de Eredivisie speelde en die nu in (bijvoorbeeld) Engeland bijzonder goed spelen (bony, Vorm, Eriksen etc).

Pelle zou ik zeker een kans geven in de Italiaanse ploeg. Niet als 1e spits, maar als back-up is hij prima. Op basis van gedrag zou ik hem niet zo snel meenemen, op basis van zijn kwaliteiten en doelpunten dit seizoen wel.

ik snap niet wat iedereen een probleem heeft met het niveau van de eredivisie. Ajax heeft dit jaar van Barcelona gewonnen en bijna doorgegaan in de champions leage net als de vorige twee jaar en AZ heeft de kwartfinales gehaald. een paar jaar terug haalden AZ en Twente samen ook nog een keer de kwartfinales dus het valt allemaal heel erg mee. Van Gaal zal echt niet voor niets allemaal spelers uit de eredivisie selecteren als die niks konden!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren