Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kongolo maakt indruk: 'Voor Oranje is hij zeker het overwegen waard'

Laatste update:

Feyenoord boekte zondag een knappe overwinning op PSV en opnieuw liet Terence Kongolo zich van zijn goede kant zien. De verdediger van de Rotterdammers houdt zich in zijn eerste maanden in de Eredivisie uitstekend staande en er wordt veelvuldig gesuggereerd over een WK-ticket voor Kongolo. Co Adriaanse zou de mandekker meenemen en in Brazilië in de basis zetten.

/

Volgens Adriaanse heeft de twintigjarige Kongolo alles wat een 'moderne verdediger' nodig heeft. "Hij kan in het centrum spelen, op links, op het middenveld. Hij heeft een goede techniek, lange benen en hij is snel. Voor Oranje is hij zeker het overwegen waard", zei Adriaanse zondagavond bij Studio Voetbal. De analist zou Kongolo koppelen aan Virgil van Dijk van Celtic.

Adriaanse heeft echter wel vaker 'ideale verdedigingsduo's' voor Oranje aangewezen: zo pleitte hij eerst voor Joris Mathijsen en Douglas, vervolgens voor Karim Rekik en Jeffrey Bruma en daarna weer voor Joël Veltman en Stefano Denswil. "Maar die duo's hebben allemaal hun foutjes gemaakt en een mindere periode gekend, dus dan ga je verder kijken", zei Adriaanse. "En Kongolo doet het de laatste weken gewoon erg goed."

Zou jij Terence Kongolo meenemen naar het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij speelt briljant. Kan zowel op linksback als LCV uit de voeten. Ideale back-up en als het aan mij ligt zelfs basisklant. Veruit het grootste verdedigende talent van Nederland die wél(!) een keer het totaalpakket heeft en ook gewoon kan verdedigen.

14 april 2014 om 00:28

Lekker handig, grootste test van kongolo was tegen kishna en sigthorsson. Toe maar wk is bijna het zelfde als de eredivisie.

14 april 2014 om 00:38

Dat hij niet tegen betere tegenstanders heeft gespeeld is niet iets waar hij wat aan kan doen. Beter iemand die niet wekelijks een fout maakt zonder ervaring dan de rest die wel fouten maken.
Denk je overigens echt dat we naar dit WK gaan om te winnen? Je moet juist aan het team van de toekomst gaan bouwen en hoe het er nu uitziet hoort Kongolo daar zeker in thuis.

14 april 2014 om 00:42

Douglas?
Speelt gewoon op hoog (hoger...) Niveau en doet het prima.
Veltman & Rekik zijn talenten voor de toekomst, net als Aké. Even afwachten wat die komende jaren gaan doen!
Kongolo is ook een talent, ben heel benieuwd hoe hij het doet tegen 'grotere' aanvallers. Hij oogt iig snel, sterk en kan voor m'n gevoel altijd overal nog bij.

14 april 2014 om 00:45

Neem toch gewoon Vlaar en van Dijk, mij lijkt dat niet zo'n moeilijke keuze. Maarja, wie ben ik.

14 april 2014 om 00:50

Veltman ? Nee, Ajacieden hypen hem kapot. Aldus Feyenoorders.

Kongolo ? Ja, hij is de man voor het Nederlands elftal. Als je goed bent tegen PSV en RKC, dan ben je goed voor Oranje.

Kom op man, kijk eens verder dan je haat tegen een andere club.
Neemt niet weg dat een Kongolo-Veltman of Kongolo-de Vrij een prima duo kan vormen. We spelen toch maar 3 potjes daar.

14 april 2014 om 00:55

De linksback positie is waarschijnlijk de zwakste van alle posities in het Nederlands Elftal. Blind is eigenlijk een middenvelder, geldt ook voor Emanuelson, Pieters moet zijn debuut onder Van Gaal volgens mij nog maken, Büttner begint nu pas minuten te maken voor United, Willems...., etc...

Kongolo mag best mee hoor. Misschien dat Van Gaal dan ook in een soort Koeman systeem gaat spelen met 3 centrumverdedigers. Zet Robben dan op de linkervleugel en Van der Wiel rechts. Sneijder in de Pirlo-rol met adjudanten De Guzman en Anita die als box-to-box spelers fungeren zodat er voldoende ruimte op tien ontstaat voor Van Persie die je hangend vanaf rechts laat komen terwijl Huntelaar spits staat.

Je zou dit zelfs als 4-3-3 kunnen verkopen:

Cillissen
V.d. Wiel
Veltman
Vlaar
Kongolo
De Guzman
Sneijder
Anita
Van Persie
Huntelaar
Robben
14 april 2014 om 01:02

Haha ga jij van Persie maar eens vertellen dat hij als rechtsvoor moet gaan acteren bij dit Nederlands elftal. Ik snap ook niet dat je Nigel de Jong passeert, vooral nu Strootman weggevallen is hebben we gewoon een echte breker van niveau en met een vleugje ervaring nodig. Kongolo op linksback is echter wel een goede optie, omdat hij in de eerste plaats verdedigend zijn mannetje staat. Degenen die nu voor de positie van linksback in aanmerking komen bij het Nederlands elftal zijn allemaal verkapte linksbuitens of middenvelders, terwijl Kongolo een echte verdediger is. Met aan de rechterkant aanvallende backs als van der Wiel en Janmaat is het inderdaad handig om dan in ieder geval aan de andere kant een meer verdedigende optie te kiezen om de balans te bewaren.

14 april 2014 om 01:14

Van Persie krijgt toch genoeg vrijheid om naar binnen te trekken vanaf rechts? Eigenlijk kan je hem net zo goed op tien posteren en gewoon toegeven dat we dan eigenlijk 3-5-1-1 spelen.

Nigel de Jong, breker, nee zo spelen we niet. We hebben spelers nodig die op de helft van de tegenstander kunnen spelen.

14 april 2014 om 07:34

Kishna siggirtson ruiz tadic narsingh allemaal uit de wedstrijd gespeeld

14 april 2014 om 07:46

@rink-15

Ik weet niet of jij douglas heb zien voetballen bij dinamo, kijk naar de wedstrijd dinamo Moskou-Anzhi van 2014 op youtube, jullie moeten eens ophouden met zomaar wat roepen, douglas maakt fout na fout bij dinamo moskou.

14 april 2014 om 08:19

Als er iemand fouten maakt dan is het wel rekik dus je tegenargument omtrent het niet meenemen van veltman klopt niet

14 april 2014 om 09:19

@caribian
Daarom staat hij ook in de basis en is speler vd maand geworden in rusland...
Nee douglas en vlaar steken ver boven de rest uit en spelen op een hoger niveau.
Welke 2 cvs er uit de Ed of schotland nog bijkomen is lood om oud ijzer.

14 april 2014 om 09:28

Veltman maakt wekelijks een of meer grote fouten waar kansen of goals uit ontstaan, Kongolo niet. Veltman heeft de draaicirkel van een vrachtwagen, is veel te statisch en niet snel genoeg. Allemaal eigenschappen die Kongolo beter heeft.

14 april 2014 om 09:48

Nee, je speelt met de beste 11 , simpel. Je gaat niet op een WK expirimenteren met nieuwe linksbacks als je daar 2 jaar de tijd voor krijgt tussen de toernooien. Daarin werk je naar je ideale 11 en op het WK hoop je dat de succesformule werkt en je kampioen wordt. In ons geval gaan we daar natuurlijk heen om onszelf voor joker te zetten met die debiele Van Gaal als perfect uithangbord.

Hoop dat die Huntelaar er snel inzet met Van Persie er net achter in een creatieve rol. Dat zal de enigste optie zijn om in ieder geval doelpunten te maken, aangezien je er minimaal 2 gaat tegen krijgen tegen Spanje en Chili.

14 april 2014 om 09:50

Ja dat hebben we inderdaad nodig. Maar aangezien onze defensie het lachtertje van Europa is moeten we wel brekers opstellen omdat we anders simpelweg te veel doelpunten tegen krijgen.

14 april 2014 om 11:20

Misschien wat meer naar bayern kijken en Robben gewoon op zn favoriete plek zetten en van Persie ook. Jy maakt handicaps van je beste spelers.

14 april 2014 om 11:33

@geert vs
Haha robben op links in een 3-5-2 opstelling xD als je zo weinig voetbalverstand heb, zeg dan gwn niks.. Zie je het al voor je? Robben de hele wedstrijd keihard meeverdedigen en voorzetten geven. Kan nauwelijks naar binnen want dan moet hij met rechts schieten. Bovendien staat er dan geen vleugelverdediger achter hem die breed blijft staan.

14 april 2014 om 15:46

Kishna ownde heel de verdediging van Feyenoord in de kuip, die jonen was ongrijpbaar dus beetje raar dat je dat zegt.

Heb al eerder aangegeven in een Feijenoord item dat het me niet zou verbazen dat "kongolo" de verrassing is die Van Gaal wil meenemen naar het Wk.

Zoals die jongen loopt te voetballen zou het me zeker niet verbazen dat we hem daar kunnen bewonderen als linksback met Pieters als backup.

Feijenoord kan nog een hoop plezier aan hem beleven.

14 april 2014 om 01:54

Van der Wiel, Janmaat, Vlaar, de Vrij/Veltman/van Dijk, BMI, Rekik, Blind, Kongolo/Pieters mee?

14 april 2014 om 01:12

Dat moet je nog maar afwachten.
Hij speelt de laatste tijd inderdaad uitstekend.
Maar misschien speelt hij vanaf morgen als een natte krant.
BMI speelt er al jaren, die heeft ook pieken en dalen gehad, elk talent krijgt te maken met dalen oftewel een dip.

14 april 2014 om 01:55

En BMI heeft in Oranje wel wat lekkere potjes gespeeld.

14 april 2014 om 08:23

BMI heeft betere potjes in het Nlelftal gespeeld dan per jaar bij Feyenoord. Kheb hem niet meer zo hoog zitten.

14 april 2014 om 16:56

Daar gaan we weer.... Na Rekik, Veldman, Denswil, BMI, de Vrij, etc etc de zoveelste verdediger die na een paar potjes Eredivisie de hemel in wordt geprezen en mee MOET naar het WK... Zucht

14 april 2014 om 13:31

Drie wedstrijden tegen Rkc, PSV en Heracles en een handvol wedstrijden in de Eredivisie gespeeld waar hij nimmer getest is en hij moet al in de basis bij Oranje.....

Je reactie is van een zo'n hoog "wij van wc eend adviseren wc eend" gehalte, als ik het zou kunnen meten schoot de meting door het dak! Het is dat je waarschijnlijk niet weet wat ironie betekent, want anders zou ik voorstellen dat je je eigen reacties aangaande een aantal neo profs met nota bene Champions League ervaring eens doorneemt.

Hoe dan ook, ik vind het altijd amusant om jouw reacties te lezen. Zo gekleurd en je bedoelt het nog serieus ook, Jiskefet is er niets bij.

Altijd maar die reacties: "op basis van een paar wedstrijden moeten we hem meenemen naar het wk?", "hij heeft zo weinig ervaring".

Sinds Kongolo bij Feyenoord in de basis staat (groningen uit), heeft Feyenoord 5 keer in zes wedstrijden de nul gehouden. Natuurlijk is dat niet alleen aan Kongolo te danken, maar de verdediging laat sinds zijn komst weinig steekjes vallen achterin.

Aanvallend is hij ook van waarde en bezit hij een lekkere voorzet (op Pelle vandaag als voorbeeld).

Techniek is aanwezig, body heeft hij al, al kan dat wel beter, inzicht en kan ook koppen. Ik zeg neem hem mee en kijk waar zijn lat ligt. Al is het als bankzitter. Ik verwacht wat deze speler de Europese top gaat halen. Neemt van Gaal hem niet mee naar Brazilie, zal deze jongen in de toekomst absoluut nog een eindtoernooi met Oranje spelen.

14 april 2014 om 00:49

Het is niet de schuld van, van Gaal dat er geen toppers rond lopen in Nederland! Noem mij maar verdedigers die geen talent zijn en van een heel hoog niveau! In de tijd dat deze jongen als talent werd gezien had je al goede verdedigers die in Europa ook hun stempel drukte, maar nu niet dus is het logisch dat dit soort spelers kansen krijgen.

14 april 2014 om 09:02

Oh een Feyenoorder dus nu kan het weer wel, haha en dan het proberen om te draaien ook nog haha hoe hypocriet kan je zijn!

Lekker thuis laten!

Nee laat hen maar mooi thuis, die gozer is er niet klaar voor. 0 ervaring, nog geen heel seizoen gespeeld, nooit Europees of hoger niveau. Kei leuk dat hij het goed doet maar dat kan gerust nog 2/3 jaar wachten. Kunnen we die tijd nog herinneren dat talenten in jong oranje zaten en niet de gemiddelde Heracles speler? Of dat zo'n jongen als talent gezien werd maar bij oranje nog langers niet in beeld was om naar een eindronde te gaan? Hij brengt het niveau niet omhoog. Louis deze discussie komt allemaal door jou wanbeleid, rot lekker op met je Truus en Blind.

14 april 2014 om 00:38

Wie weet past deze jongen zich simpel aan en is Feyenoord lang zijn plafond niet. Altijd maar die conclusie zonder dat je die jongen aan het werk hebt gezien bij Oranje. Nergens op gebaseerd dus. Veltman, Rekik, Bruma lieten het ook afweten. Maar toch zullen er verdedigers mee moeten uit de Eredivisie. Kongolo doet het uitstekende, why not?

14 april 2014 om 08:00

Als louis met zijn truus en blind lekker wereldkampioen worden sta je wel op de banken te juichen, 4 jaar geleden werden we ook haast kansloos verklaard voor de wereldtitel maar tot de teen toe van casilas was het bijna gelukt.

Hoort wat mij betreft in de basis van Oranje thuis. Speelt geweldig sinds hij een basisplaats heeft bij Feyenoord en is in mijn ogen nu al een van de drie beste verdedigers uit de Eredivisie.

14 april 2014 om 01:15

Zo... met alle respect hoor nu zeg je me wat.
Wees dan aub ook zo eerlijk om te zeggen dat het een momentopname is.
Veltman speelde ook uitstekend, nu idem dito met Kongolo.
Na 15 wedstrijden (invaller en basis) kan je echt nog niet zeggen of hij de beste is en of hij mee 'moet' met Oranje.

14 april 2014 om 01:58

Helemaal mee eens, de enige spelers uit de Eredivisie die mij dit jaar 100% hebben overtuigd om mee te mogen zijn Blind(basis) en Janmaat als back up voor van der Wiel. Qua verdediging is het gewoon superlastig met zo veel jonge spelers die je allemaal nog niet echt kan beoordelen of ze het gaan redden of niet..

14 april 2014 om 14:33

Wij hebben geen Thiago Silva's, dus moeten we roeien met de riemen die we hebben.
Ik zou sowieso voor Vlaar kiezen, heeft misschien een grote draaicrikel etc, maar fysiek is hij enorm sterk. 'ron beton' ook wel genoemd.
Wie daar naast moet is lastig, ik wil toch Van Dijk nog een keer daar zien, ik vind het er wel goed uit zien bij hem, maar ik zit ook met het feit in me hoofd dat hij tegen ontzettend zwakke ploegen moet spelen in Schotland.

Misschien als hij een transfer maakt naar een club als Liverpool(hadden ze het met studio voetbal over) dat hij dan wat meer opvalt.

Douglas daar hoor/zie ik niks meer van, denk ook niet dat Louis even naar Oekraïne(of was het Rusland?) gaat om hem te scouten.

De vrij doet het de laatste tijd goed, is in vorm dus hem zou ik ook wel meenemen.
Vlaar kan ook links, dit was ook het geval met Nederland - Colombia, toen bestond de verdediging uit Vlaar - Veltman.

Overigens vind ik ook dat Heitinga nog niet afgeschreven mag worden, zeker voor Oranje een goede Cv.

Ben benieuwd waar Louis mee gaat komen.
De verwachtingen zijn niet hoog, dat is misschien maar goed want iedere overtreffing van die verwachtingen is mooi meegenomen.

ik dacht dat we altijd een nuchter volk werden genoemd
En ja hoor het gaat over een spel met een balletje waar 22 mensen tegen mogen schoppen en weer gaan we overdrijven,
Straks weer allemaal met pruikies, schmink vlaggen toeters en allemaal aparte kaarten acties bij bijna elke supermarkt, en als klap op de vuurpijl gaan we weer allerlei spelers die net komen kijken de hemel in prijzen en het Nederlands elftal in schreeuwen

Mooi he

Martijn Barto maakte dit weekend ook een geode indruk, zullen we hem dan ook maar gelijk overwegen voor Oranje...

Drie wedstrijden goed voetballen bij een subtopper in de Eredivisie en je wordt tegenwoordig al in verband gebracht met het Nederlands elftal. Triest, en dan Virgil van Dijk en Douglas structureel negeren.

14 april 2014 om 00:45

Welke subtopper heb je het over? En iedereen met een beetje voetbalverstand kan zien dat Kongolo in potentie veruit de beste verdediger van Nederland is.

Heeft niet alleen inzicht, maar is sterk lang en kan goed koppen. Dat van Dijk genegeerd wordt vind ik ook raar, maar Douglas is echt geen wonder. Die liep bij Twente ook regelmatig te schutteren. Kongolo is een beest. Dat is hij al jaren. Er zijn wel jongere spelers op Wk's geweest en als je een pareltje hebt, moet je hem gewoon durven inzetten.

14 april 2014 om 00:49

Laat hem eerst zichzelf bewijzen in europese wedstrijden. Die jongen krijgt een hartaanval als hij tegen Spanje en Chile komt te staan...

14 april 2014 om 00:52

Wie wil je dan neerzetten op linksback, Willems?

14 april 2014 om 00:56

Laat hem zich lekker bewijzen in de oefenwedstrijden van Oranje. Trouwens, Kongolo is nogal stoicijns. Die is niet bang voor wie dan ook.

14 april 2014 om 07:08

Doe niet alsof hij de nieuwe Maldini is jongen, jij hypt hem erger op dan dat alle ajacieden bij elkaar Veltman hypete.

14 april 2014 om 00:48

Je moet wel realistisch blijven, Kongolo is een super talent speelt al vanaf de Dtjes bij Feyenoord heel vaak kampioen geworden en in de jeugd elftallen van Oranje 1 van de belangrijkste schakels. Die kan en mag je niet vergelijken met een Barto die nu echt tot zijn niveau zit.

Kongolo is misschien wel 1 van de beste talenten die we op dit moment hebben. Hij is een atleet en elke
voetbalkenner is lovend over hem. Op dit moment zal ik geen reden weten waarom hij niet mee naar een WK zal gaan? Hij is beter dan indi of een Veltman.

Aldus een PSV'er..

14 april 2014 om 00:54

En hoeveel CL wedstrijden heeft de beste Kobgolo gespeeld? Leuk dat hij erg goed was in de jeugd, maar we gaan naar het wk...we spelen niet tegen San Marino...

14 april 2014 om 06:43

Die beste Kongolo heeft 0 CL wedstrijden gespeelt. En hoeveel CL wedstrijden heeft die beste Veltman gespeelt? 2/3?

Ja, ik begrijp je punt. Ben het ook 100% met je eens dat die 2 wedstrijden het verschil maken of je slaagt op het wk of niet. Janmaat heeft toch ook geen CL ervaring, dus volgens jou zou hij ook nietcin aanmerking mogen komen.

Potentiële verdedigers Oranje:
Janmaar, 0x CL
Van der Wiel, 10+ CL
Vlaar, hoogstens 1 seizoen CL
Van Dijk, 5/6x CL
Veltman 2/3x CL
Denswil 1/2x CL
De Vrij, 0x CL
Van Dijk, 5/6x CL
BMI, 0x CL
Kongolo, 0x CL
Rekik, 0x CL
Bruma, 0x CL
Blind, 10+ CL
Buttner, 5/6x CL

Dus als je zo graag mensen met ervaring wil zet dan een Matthijssen of een Heitinga neer.

14 april 2014 om 07:09

Blind heeft wel wat meer CL wedstrijden gespeeld.

14 april 2014 om 08:26

Blind kan je 100 CL wedstrijden laten spelen op links, maar toch zal die niet veel beter zijn....

Sterker nog, laten we Immers, Nelom, Schaken en de rest van Feyenoord ook meteen een basisplek geven...

Kom op zeg, waar gaat dit over? Mag ik even de Feyenoorders hier attenderen dat we niet tegen San Marino gaan spelen, maar tegen Spanje, Chile en Australie. Denken jullie nou echt dat deze ploegen doodsbang worden van spelers die een aantal goede wedstrijden in de eredivisie spelen? Waar gaat dit in godsnaam over?

Neem alleen Depay, Daley Blind en Janmaat mee en laat de rest van de eredivisie alsjeblieft thuis. Kongolo in oranje? Dan mogen Gudelj, Gouweleeuw en Viergever ook mee. Die hebben een mooi seizoen gehad in Europa wanneer Feyenoord niet eens de voorronde doorkwam...

14 april 2014 om 00:52

Doe niet zo raar man, Kongolo is op dit moment gewoon het beste talent wat we hebben samen met Klaassen en Depay Die kunnen gewoon mee, heb je überhaupt Kongolo wel gevolgd afgelopen seizoen? Zelfs Cruyff is lovend over Kongolo.

14 april 2014 om 01:05

Het 'beste talent' mag eerst volgend seizoen zijn vuurdoop met Feyenoord in Europa maken daarna praten we verder. Ook spelers als Veltman, Klaassen, Promes en Boetius moeten gewoon thuis blijven.

Serieus, het Oranje shirt moet jw verdienen. Wat van Gaal de laatste tijd doet is niet meer serieus te noemen.

14 april 2014 om 01:05

Waarom Blind meenemen? Wat heeft Blind nu werkelijk gepresteerd het laatste half jaar. Eerste half jaar was hij sterk, maar laatste half jaar minder. Het gaat volgens mij nog altijd om de vorm.

En wie zegt dat Kongolo gelijk in de basis moet? Je kunt hem altijd meenemen. Hij gaat zijn dip nog wel krijgen maar wat speelde hij sterk tegenover Ruiz. Je zegt wel, wie wordt er nu bang van Kongolo? Maar hij had geen kind aan Ruiz van Costa Rica (ook spelende op het Wk).

Waarom Depay meenemen? Depay is zo wisselvallig als hij maar zijn kan. Naast dat hij wisselvallig is, is hij ook zeer voorspelbaar. Begrijp mij niet verkeerd, die jongen heeft echt wel potentie en ik gun het hem ook wel, maar laat hem nu maar eerst eens bij PSV renderen.

14 april 2014 om 01:07

Depay is zeker wisselvallig, maar voorspelbaar? Ik vind hem juist extreem onvoorspelbaar, in zekere mate ook door zijn wisselvalligheid. Naast Lens hebben we verder ook niet echt iemand voor links. Als je dan kan kiezen tussen Depay en Boëtius, zou ik kiezen voor Depay.

14 april 2014 om 10:58

Ik snap je punt en ben het er wel deels mee eens. Ben alleen bang dat we niet veel verdedigers over houden als je uit de eredivisie alleen Blind (die ook nog eens als middenvelder speelt) en Janmaat meeneemt.

Het NL elftal moet je inderdaad verdienen, maar we hebben op dit moment nou eenmaal niet zoveel lopen. Als er bijna niemand uit de Eredivisie meegaat, moeten we spelers meenemen puur op basis van dat ze in het buitenland spelen.

Fer is geblesseerd, de Guzman gisteren gepasseerd, Emanuelson overtuigt niet bij Milan, de Jong staat niet altijd in de basis etc.

We moeten niet doorslaan in het hypen van talenten, maar het kan denk ik geen kwaad om de grootste talenten van de eredivisie mee te nemen. Dan zeg ik Kongolo, Klaassen en Depay zijn de toekomst en kan je best meenemen.

Waarom is het zo raar om hem mee te nemen. Veltman werd ook op basis van drie wedstrijden geselecteerd. Zeker als Willems wegvalt (die overigens ook gewoon minder is) kan je hem prima meenemen als linksback. Zeker aangezien Blind nu op het middenveld speelt en Van Gaal hem dan niet als back gaat selecteren. Of Van Gaal moet het bij hem opeens wel doen.
Voor de linksback positie hebben we nu Willems, Pieters, BMI en Kongolo. In BMI ziet Van Gaal een centrale verdediger, Pieters heeft hij nog nooit opgeroepen en Willems is misschien geblesseerd. Veel beter hebben we niet.

14 april 2014 om 00:51

Ja, maar Veltman liet zich zien in de Cl...Trouwens ook Veltman moet gewoon thuis blijven.

14 april 2014 om 00:53

Ja als centrale verdediger moet hij zeker niet mee, maar hij doet het goed op linksback en daar hebben we echt niemand.

14 april 2014 om 00:54

Vervolgens kreeg die alle hoeken van het veld te zien in de EL door Red Bull...

14 april 2014 om 01:00

Echt waar? Zijn Emanuelson of Pieters niet beter? De ex Ajacied komt toch niet in beeld bij van Gaal, maar Pieters? Geen ster, maar speelt wel in de sterkste competitie die er is. Zelfs Buttner wil ik wel eens zien.

Kongolo is in de toekomst best wel een Oranje kandidaat, maar we schieten nu echt door met onze opportunisne.

14 april 2014 om 01:06

Oh zonder meer, maar Van Gaal roept die jongens om een of andere reden niet op. Ik zie ook veel liever Douglas ipv De Vrij of Indi en Blind liever op linksback dan Kongolo, maar ik kijk meer naar wat waarschijnlijk is met die gekke Van Gaal

14 april 2014 om 01:19

Net als alle andere spelers....
Of denk je dat Kongolo wel even hun had afgestopt... nee denk het niet he.
Voor alle genoemde spelers is het hier nog te vroeg.

14 april 2014 om 08:25

@majestics,

Oh de ironie. Wel een speler afschrijven op basis van 2 wedstrijden, maar aan de andere kant wel een andere speler ophemelen na nog niet eens 10 wedstrijden.

Zullen we even alle eendagsvliegen op gaan sommen anders?
Janmaat maakte ook een mooie goal gister, misschien moet hij maar in de spits. Van Duinen nam gister ook een goede inworp, misschien iets voor de aanval/middenveld.

Als ik nu zeg dat Blind en Veltman gewoon goed speelde tijdens de winstpartij op Barcelona, dan ben ik zeker arrogant, of dan stelde Barcelona die wedstrijd natuurlijk niets voor?

Hou toch op. Kongolo, Veltman, Klaassen, Rekik, etc horen gewoon (nog) niet thuis in het Nederlands elftal. Tegenwoordig wordt je al geselecteerd als je 3 keer een bal hoog kan houden.

Hahaha. Ja, het is alleen hopen dat hij niet net als Veltman, De Vrij, Denswil en Bruma vervolgens de ene blunder op de ander stapelt.

Er is geen enkel team dat serieus mee wil doen en aankomt kakken met centrale verdedigers met de poepluiers nog om. Dat centrale duo moet tenminste 25 jaar oud zijn, anders kan je beter thuisblijven.

Voor de LB positie moet Pieters of Emanuelson mee.

14 april 2014 om 01:20

Denk dat Pieters verdedigend een stuk sterker is, maar Urby aanvallend meer kan brengen, heeft ook nog eens wat flair.
Maarja ... lastig.

Gewoon vol op de verdediging spelen, anders verlies je dik van Chili en Spanje. Daarnaast zie ik Nederland het nog moeilijk krijgen tegen Australië.

Krul
van der Wiel
van Dijk
Vlaar
Pieters
n. de Jong
de Guzman
Fer
Robben
Huntelaar
Lens
14 april 2014 om 01:09

Van Spanje verliezen we ongetwijfeld, maar Chili's kracht wordt toch wel schromelijk overdreven door heel Nederland. Dat is een land met een sterk collectief en twee goede spelers. Op het WK hebben ze echter nog nooit iets gepresteerd, dus waarom zouden ze dat nu opeens wel doen?

14 april 2014 om 01:16

Omdat Chili het de laatste interlands heel goed doet en Nederland niet. Nederland verliest kansloos van Frankrijk en ze kunnen niet eens winnen van Japan. Chili maakte het Brazilië en Duitsland heel moeilijk en speelden gelijk tegen Spanje. Daarnaast wonnen ze van Engeland en Uruguay.

14 april 2014 om 08:28

Voorbereiding zegt niet.
Onder Rijkaard en Van Basten hebben we niet eens 2 wedstrijden achter elkaar gewonnen.....in de voorbereiding.
Toen kwam de EK en kwamen we zonder problemen de poulefase door.

14 april 2014 om 01:26

Ik zou het toch anders doen.

Krul
Janmaat
Vlaar
Douglas
BMI
Fer
De Jong
Blind
Persie
Robben
Huntelaar

Ondanks dat Terence Kongolo een centrale verdediger is zou ik hem als linksback gebruiken. De backs die we nu hebben (zowel rechts als links) zijn allemaal verkapte buitenspelers of middenvelders die zich meer op aanvallen dan verdedigen richten. Aangezien we vroeger bij de betere landen op een WK hoorden konden we ons dat ook veroorloven, maar tegenwoordig is de realiteit anders. Daarom vind ik dat we minimaal een van de backposities met een echte verdediger zoals bijvoorbeeld Kongolo moeten opvullen. En anders dan Martins Indi vind ik Kongolo een stuk dynamischer en voetballend sterker op de linksback positie. Kongolo op de linksback zou prima kunnen, want we klagen wel vaak over het centrum van de Nederlandse verdediging, maar de linksbackpositie is in mijn ogen nog zwakker bezet.

Wat een beest van een speler toch weer, kan zowel verdedigend als aanvallend zijn mannetje staan. Niemand kan hem passeren. Ik moet alle mensen die terugvallen op 'het is maar de eredivisie' toch even attenderen op de wedstrijd Twente - Feyenoord (2-2), Tadic (international van Servie) wordt volledig uit de wedstrijd gespeeld door Terence. En kom op fans van Ajax, als jullie realistisch zijn zien jullie toch ook dat Kongolo sterker en sneller is dan tikkie-breed Veltman. Ik heb Kongolo zelfs op de helft van de tegenstander nog niet op een fout kunnen betrappen.

Ik hoop nog altijd op een kans voor Van Dijk, waarschijnlijk tegen beter in, maar als LVG daad bij woord voegt hoort deze jongen in de komende oefenwedstrijden gewoon een kans te krijgen. Net als Boetius, Promes, Klaassen deze kans ook hebben gehad.

14 april 2014 om 14:39

Tikkie breed Veltman...
Sterker en sneller...
Sterker zal best, sneller lijkt maar zo.
En Veltman moet zo spelen, dat hoort bij het positiespel van Ajax.

Maar Veltman was in het begin ook enorm goed, en in een van de laatste Vi's staat een verhaaltje over het collectief van Ajax... daar zie je dat Veltman gewoon enorm veel duels wint.

Vergeet nogmaals niet dat Veltman eerst ook fantastisch speelde en volgens jullie eerst een seizoen goed moest spelen.
Kongolo speelt net aan 15 wedstrijden en die moet nu ook in Oranje.
Beetje bypocriet, beide horen 'nog' niet in Oranje.

15 april 2014 om 13:01

Veltman heeft toch ook een kans gehad in Oranje? Waarom zou Kongolo die dan niet moeten krijgen? Ik zeg ook nergens dat beide mee/niet mee moeten naar het WK, alleen dat hij net als de andere jonge jongens ook een kans zou moeten krijgen in een oefenwedstrijd.

Verder heb je gelijk, hoort wel bij het positiespel van Ajax.

@007
Je loopt gewoon onzin uit te kramen allemaal. Kongolo is het beste nederlandse talent in de verdediging dus je kan em meenemen veel beter dan die over gehypte veltman.

14 april 2014 om 14:39

En wat ben jij nu aan het doen bij Kongolo? juist ja hypen.

Maarja ajax-doppen heb je he, raar ventje

Aub niet zeg! Hoezo we liggen er eerste ronde kansloos uit. Word niks op het WK met dit soort nietszeggende ervaringloze knuppels

Die jongen doet het geweldig momenteel, maar hij zou niet eens naar het wk moeten willen.
Luekdat hij nu een paar wedstrijden leuk speelt maar dat hadden jongens als Veltman, rekik, bruma en Denswil ook. Hij speelt pas zijn 1e seizoen in de basis bij Feyenoord en is straks dood op, als je hem mee neemt naar een WK kan het wel eens net zo een verhaal als Willems worden.
Dit geld trouwens voor alle talenten die dit jaar zijn gedebuteerd.
Ik zou lekker voor spelers gaan die in een internationale competitie spelen zoals Pieters, Douglas en van Dijk. Qua kwaliteit misschien niet de beste maar wel het beste voor de toekomst van Oranje.

Voor zo'n onervaren speler doet hij het super! En kijkend naar interviews op t.v. en in de bladen is het een nuchter type, eentje die niet zo snel een hele grote terugval zou krijgen.

In het systeem nu met vijf man achterin doet hij het ook weer goed, het lijkt hem niet te deren waar hij staat en dat vindt ik knap op die leeftijd.

Voor Feyenoord moet het ook lekker zijn, Mathijssen op zijn retour en al zo'n klasse opvolger hebben, ik denk dan ook dat men volgend jaar veel plezier aan Kongolo gaat beleven, want met alle dreigende verkopen heb je met v. Beek en Kongolo alweer een centrum klaarstaan waarop je als trainer kan bouwen.

Louis zou hem meenemen als "rookie", maar in deze vorm zit zelfs een basisplaats er in en dan zou ik met een schuin oog naar Koeman kijken en ook kiezen voor een 5-3-2 en die zou er bij mij als volgt uitzien.

Het ziet er raar uit in de formatie van vz., maar 3 slopers achterin v. Dijk, Vlaar en Kongolo, met 2 lopers op de flank die aanvallend ook wat kunnen brengen, daarom de keuze Willems, mits fit.

Een blok van twee ervoor met de Jong als waterdrager en Rafaël als spelverdeler met de kont tegen de achterste linie aan.

Sneijder voor de steekpass en toch ook voor de dode spelmomenten, maar vooral omdat hij de twee voorin kan wegzetten zoals niemand het kan, er is simpelweg niemand.

Voorin v. Persie, met Robben om hem heen. Ik ben echt van mening dat je met deze elf nog wel eens wat potten kan breken, is het niet qua namen, dan is het qua formatie, niemand verwacht het van ons!

Cillisen
v. Dijk
Vlaar
Kongolo
Janmaat
de Jong
v.d. Vaart
Willems
Sneijder
Robben
v. Persie
14 april 2014 om 13:05

Willems? Doe dan Van Aanholt, en Vdv? alsjeblieft niet, zie daar liever Fer

14 april 2014 om 16:23

In ieder geval een aanvallende back, verdedigend mogen ze wat zwakker zijn, maar wat Adriaanse ook al zei, het zijn verkapte buitenspelers!

En van der Vaart met zijn kont tegen de eigen verdediging aan met de Jong als waterdrager naast hem? Ik denk dat je geen betere spelverdeler kan vinden!

Fer is een loper, in dit systeem heb je dat op de flanken nodig, niet in je as, daar loopt namelijk al een buitenspeler om de spits heen, in dit geval Robben en 2 aanvallende backs, die moet je laten zwerven en op de steekballen vanuit het middenveld wegsturen!

14 april 2014 om 16:30

Maar VDV die meeverdedigd? Dat gaat hem eventjes niet worden lijkt me.

Virgil Van Dijk, een dijk van een verdediger die gewoon mee moet.
En nee niet weer beginnen over gehypte speler want dat is complete onzin...
Als we het over gehypte spelers gaan hebben dan staan Kongolo en Veltman helemaal bovenaan... En het trieste is dat Van Gaal er gewoon nog in mee gaat...

Maakt sowieso niet uit wie je meebrengt.
Als je de 1ste ronde doorkomt met Chili/spanje.
Heb je al een top prestatie neergezet.
Alles wat daarna gebeurd is alleen maar mooi mee genomen.

Nee sorry ook al heeft hij nu leuke potjes gespeeld het Wk is echt veel te vroeg voor die jongen. Zoals nu geroepen wordt dat de Vrij, Martins Indi, Veltman of Rekik fouten maakt dus dan maar Kongolo. Deze jongen gaat ook nog wel een terugval krijgen zoals elk jong talent dat heeft.

Kongolo is een jongen voor de toekomst misschien na het Wk maar na 5 leuke potjes tegen niet alleen maar topteams in Nederland moet je toch neit mee in de basis naar het Wk......

Doe gewoon een centrum Vlaar - Douglas, dan heb je spelers niet al langer dan een half seizoen gespeeld hebben hebben en spelers die internationale ervaring hebben. Zet er dan Pieters en van der Wiel op de backs en je hebt gewoon een achterhoede die niet te jong is en gewoon internationale ervaring en body. Plus daarachter een rustige keeper a la Stekelenburg of Cillissen en je bent klaar.
Je zou een Veltman en Kongolo mee kunnen nemen als backup want dat zijn nu gewoon in mijn ogen de 2 spelers die misschien met het Ek er al helemaal zullen staan ik denk tot die 2 spelers gewoon het centrum uiteindelijk zullen gaan vormen. Maar op dit moment zijn ze zeker niet goed genoeg of te licht om in de basis te starten.

Haha en dan verontwaardigd doen over de Ajax spelers altijd maar weer, haha spelers die Europees spelen tenminste, nee maar een Feyenoorder die een paar goede potten in de eredivisie speelt moet direct mee, zelfs basis volgens sommige haha wat een humor..

Lekker thuis laten, en dat geld voor al die jongens, Veltman, Rekik, Kongolo etc. Gaat veel te snel tegenwoordig en zo worden die talenten juist verpest, gaat super snel maar ze moeten zogenaamd wel op beide beentjes blijven staan. Er zijn maar 2 spelers die echt mee moeten uit eredivisie en dat zijn Blind en Janmaat de rest maar kijk wat die beide al hebben meegemaakt als voetballer en persoon!

meestal ben ik er niet zo voor dat spelers al heel snel gekoppelt word aan het nederlands elftal, dat geld overegens ook voor de feyenoord spelers. echter moet ik wel eerlijk zeggen dat deze jongen wel heel erg goed speelt, en op dit moment zonder twijfel 1 van de beste verdedigers van nederland, dus het is het overwegen zeker waard, vooral omdat we achterin nogal zwak zijn, altans het is de zwakste linie.

Dat hij te weinig is getest op een hoog niveau snap ik wel. Maar goed, wie zijn dat wel? In ieder geval Ron Vlaar, en die moet dan ook als een van de weinige zekerheidjes mee als je het mij vraagt. In vorige (oefen) interlands hebben Martins Indi, Janmaat en De Vrij het ook goed gedaan. Maar goed, dan kom je nog steeds een paar verdedigers te kort. En dan moet je toch gaan kiezen tussen Van Dijk (In de Schotse competitie ook weinig echt getest), Veltman, Rekik, Bruma, Kongolo, . Uit dit laatste rijtje zie ik Kongolo wel als de beste eigenlijk. Mathijsen zou dan eigenlijk nog geen eens een heel gekke optie zijn.

14 april 2014 om 10:13

Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan geweest van De Vrij en ook Martins Indi vind ik niet zo geweldig, Ze zijn in Oranje misschien nooit echt door de ondergrens gezakt maar ze zijn natuurlijk ook nooit echt getest. In de paar wedstrijden dat ik ze met Feyenoord Europees heb zien spelen vond ik ze behoorlijk door het ijs zakken en bleek vooral dat ze beiden niet wendbaar zijn en dat De Vrij ronduit traag is in de sprint. Ik weet natuurlijk niet wat Van Gaal van plan is maar met spelers als De Vrij en Indi kun je in ieder geval niet ver van je eigen goal spelen want die worden er door iedere spits van een beetje formaat uitgelopen.

Normaal gesproken vind ik dat iemand zich over een langere periode moet bewijzen om in aanmerking te komen voor Oranje, maar Kongolo is wat mij betreft de uitzondering op de regel. Deze jongen heeft, zoals Adriaanse naar mijn mening terecht aangeeft, alles wat een moderne verdediger moet hebben. Hij is groot, snel, wendbaar, sterk, kan heel aardig meevoetballen en, wat vrij uitzonderlijk is voor een Nederlandse verdediger, hij gaat als een echte vent de duels aan.

Jammer dat Co niet de assistent is van Louis. Selecteren we alle eredivisie reserves die binnen de lijnen zijn geweest.

Zo heeft Adriaanse iedereen voorgesteld. Maar goed, dat is het probleem. Er is niemand die duidelijk het niveau heeft.

Van Gaal gaat hem absoluut meenemen. En ik kan nou niet echt zeggen dat het onterecht is. Hij is nog wel erg jong, maar hij bewijst het wel. Ik vrees wel dat hij van Dijk niet meeneemt, maar goed, we zullen het wel zien.

Ik vind het erg lastig hoe hij dan wil gaan spelen, maar zo zal het er dan wel ongeveer uit gaan zien....

Vermeer
Janmaat
Vlaar
Veltman
Kongolo
de Jong
Sneijder
Blind
Robben
van Persie
Lens
14 april 2014 om 14:43

Als het uberhaupt die achterste linie word, dan zou ik Vlaar en Veltman omruilen, zo speelde ze namelijk ook tegen colombia.
Ook vind ik Blind en de Jong niet echt ideaal... of bedoel je het meer als 4-2-1-3 opstelling?

14 april 2014 om 17:28

Ja, idd. 2 verdedigende middenvelders. Vlaar en Veltman omruilen, natuurlijk prima.

Ik heb nog bij kongolo in de klas gezeten. Wat kon die jongen toen al voetballen, nog nooit zoiets gezien. Overigens denk dat hij bij oranje indruk zou maken, ook onder de douchen trouwens. Bij ons in de klas had hij de bijnaam ''anaconda' , zoiets hadden we nog nooit gezien.

14 april 2014 om 15:38

Wat moeten wij met die info...

14 april 2014 om 22:01

Dat wilden we echt weten...
En het kan ook gewoon wat over jullie zeggen ipv die van hem.
Ik ken ook genoeg jongens die enorm goed konden voetballen... die spelen nu voor het 1e van de lokale Fc... zegt niet zo mega veel hoor.

ik vond kongolo tegen PSV een zeer sterke wedstrijd spelen gaf de PSV- aanvallers weinig ruimte en dat deed ie de afgelopen paar wedstrijden ook maar mensen moeten realistisch zijn het WK is van een ander niveau dan onze eredivisie toch zie ik hem wel als een goede versterking en zou ik hem mee nemen want hij is beter dan de vrij de laatste tijd ondanks dat de vrij het ook goed doet dat is het probleem niet .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren