Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Sneijder moet zich zorgen maken over WK-deelname'

Laatste update:

Over een kleine twee maanden, op maandag 2 juni, moet Louis van Gaal zijn selectie voor het aankomende WK bekendmaken. De vraag is of Wesley Sneijder van de partij zal zijn: de middenvelder was vier jaar geleden nog de grote man tijdens het toernooi in Zuid-Afrika, maar is niet langer onomstreden en moet nu zelfs vrezen voor het missen van een ticket naar Brazilië.

/

NRC had een interview met Van Gaal en concludeert op basis van dat gesprek dat Sneijder weinig kans maakt op deelname aan het WK. De bondscoach wees de spelmaker al op zijn fysieke tekortkomingen en daarnaast speelt Sneijder bij Galatasaray niet als centrale middenvelder, maar als valse linksbuiten. Sneijder zelf vindt dat hij 'op 10' beter tot zijn recht komt, maar daar heeft hij Roberto Mancini dus niet van weten te overtuigen.

"Dan moet je je afvragen waarom dat zo is", zegt Van Gaal, die van zijn centrale middenvelders meer verwacht dan af en toe een goede steekpass. "Want wat als die steekpass niet komt? Is het dan: jammer voor het Nederlandse elftal?", vraagt de keuzeheer zich af. "Dan is de kans dat wij er al meteen in de eerste ronde uit liggen wel erg groot. Je moet dat als voetballer toch gewoon iedere week laten zien bij je club? Als je dat daar al niet kunt, dan kun je dat toch zeker niet bij Oranje?"

/

Sneijder speelt nog tot halverwege de maand mei wedstrijden voor Galatasaray en Van Gaal belooft dat hij de middenvelder blijft volgen. Volgens hem heeft het geen zin om eerder een beslissing te nemen over de WK-deelname van de Utrechter, die vorige maand nog 'op 10' mocht spelen in de oefeninterland tegen Frankrijk, maar in deze wedstrijd erg tegenviel. Van Gaal haalde Sneijder twintig minuten voor tijd naar de kant.

Jeroen Visscher en Jurgen Frumau schreven het boek Louis van Gaal – Hoe smeed je wereldkampioenen?, dat binnenkort verschijnt. Zij concluderen dat Sneijder niet aan de eisen van de bondscoach voldoet en het WK vermoedelijk wel kan vergeten. "In de speelwijze van Van Gaal speelt provocerende pressie een belangrijke rol. Het rendement van Sneijder bij het druk zetten op de tegenstander is te laag", zeggen zij. De 29-jarige Sneijder speelde tot dusver 97 interlands voor Oranje, dat op het WK is ingedeeld in een groep met Spanje, Chili en Australië. Met Galatasaray treft Sneijder zaterdag Sivasspor in de Süper Lig.

Denk je dat Wesley Sneijder naar het WK gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Van Gaal provocerende pressie wilt van een nummer 10 zal die toch echt Lex Immers moeten meenemen. Die kan helemaal niet voetballen, maar jaagt elke tegenstander op.

Als Sneijder niet meegaat, wie gaat dan op 10 spelen? VdV die ook niet meeverdedigt?
Kan geen nummer 10 opnoemen die het goed doet in NL of daarbuiten.

12 april 2014 om 10:51

Er worden oa. bij Vi grappen gemaakt over Lex.
Ik ben zelf eerder voorstander van Wijnaldum maar kan omdat ik voor psv ben.

Maar ik vind Lex een zeer degelijke nummer 10. Inderdaad altijd aansluiten en altijd druk zetten.
En een super nuttige speler. Lex kun je vergelijken met Kuyt.

Geen super speler maar zoooo nuttig!

12 april 2014 om 10:54

Net als Park of Wijnaldum. Wijnaldum is de laatste jaren meer meters gaan maken, dus denk ik dat hij nog een aardige nummer 10 zou zijn.

12 april 2014 om 10:56

Wijnaldum heeft nog minder inzicht dan Lex Immers. Dit is geen grap....

12 april 2014 om 10:57

Het is voor Nederland eeuwig zonde dat Wijnaldum zo'n dramatisch jaar achter de rug heeft, op dit moment had hij de ideale vervanger kunnen zijn van Sneijder, veel loopvermogen en veel diepgang ook. Na een seizoen als aanvoerder van Psv, zonder die druiloor van een Toivonen voor hem, was hij een goed alternatief voor nummer 10 geweest in Oranje Je moet er toch niet aan denken dat we straks met Klaassen op een WK verschijnen?!

12 april 2014 om 10:59

Klaassen absoluut niet nee. Die komt (nog) echt te kort.

12 april 2014 om 11:01

Ja deze spelers hebben zich ook redelijk ontwikkeld en sowieso Lex werkt keihard. Maar laten we niet vergeten dat we het hier over het Nederlands elftal hebben, daarvoor komen ze naar mijn idee sowieso te kort.

12 april 2014 om 11:05

Komen beide (op dit moment zoiezo) inderdaad tekort. Maar met gebrek aan alternatieven.

Het zijn iig wel nuttige spelers kwa instelling en inspanning etc.

12 april 2014 om 11:07

Nee zeker niet. Wijnaldum is technischer maar heeft het overzicht van een fruitvlieg en is mogelijk nog slechter in afwerken en assists geven dan Immers.

12 april 2014 om 11:29

hou toch op man.. als je kans wilt maken moet je helemaal geen spelers uit de eredivisie opstellen!

12 april 2014 om 11:35

@Larss

Dat is zo waar. Er spelen 20 normale voetballers in het buitenland. Voeg daar nog een Blind en Janmaat bij toe en het is prima.

Wie anders op de 10 moet? Simpel: De Guzman. Heerlijke speler, goede trap, wekelijkse uitblinker bij Swansea.

12 april 2014 om 13:42

Zonder dollen, is Sneijder in alle eerlijkheid nou beter op het moment dan een Wijnaldum in topvorm? Ik denk het niet. Ja, hij heeft een veel betere trap. Maar de steekpasses komen nog amper, weinig snelheid, diepgang ontbreekt want hij blijft altijd hangen waardoor er geen aansluiting is. Dat kan een Strootman als box2box nog compenseren maar alsnog. Nee, als je zag hoe Wijnaldum in topvorm aan het spelen was vorig seizoen, zie ik hem liever dan een Sneijder die ik echt al heel, heel lang niet meer dan incidenteel goed zie spelen. En hier en daar een leuke goal is fijn, maar of het het teamspel ten goede komt? Ik betwijfel het. Ik zie liever Van der Vaart die eigenlijk altijd goed speelt in Oranje, met Wijnaldum op de bank voor die positie. Wijnaldum kan bijvoorbeeld de laatste 20 minuten door middel van zijn snelheid en penetratie de 16 in nog wat forceren.

Sneijder heeft ontzettend veel krediet opgebouwd door zijn topseizoen bij Inter en zijn fenomenale WK in 2010, maar we zijn 4 jaar verder, en hij is niet 1 of 2 maar ook gelijk 4 stappen achteruit gegaan. Nee, Sneijder hoeft van mij niet perse mee.

12 april 2014 om 14:15

Dit jaar heeft Wijnaldum niet zoveel eters gemaakt. Bijna het hele jaar geblesseerd geweest.
Maar een fitte Wijnaldum vind ik erg goed, en zou ik ook mee nemen naar het WK. Maar op dit moment niet. Heeft bijna niks gespeeld

12 april 2014 om 14:18

Dat valt ook wel mee. Wijnaldum heeft in het begin van het seizoen goed gespeeld en in die paar wedstrijden ook gescoord.

12 april 2014 om 10:57

Helemaal mee eens, al ie argumenten over steekvlammen die niet gegeven worden en dat hij vanaf links speelt. Op 10 hebben we niks beters hoor, eventueel zou van Persie daar mogen spelen van mij met Huntelaar in de spits maar dat doet Louis sowieso niet. Louis wilt een stempel drukken en het anders doen dan zijn voorgangers. Daardoor komt hij met een soort Eredivisie elftal wat natuurlijk te gek voor woorden is. Wie zet je zou liever tegenover Spanje, clasie, wijnaldum, klaassen of gewoon Sneijder. Zou naar mijn idee niet een discussie over moeten zijn...

12 april 2014 om 10:58

Clasie heeft in Oranje altijd verdedigende middenvelder gespeeld, waarom denk je dat Van Gaal hem nu als nummer 10 zou gebruiken?

12 april 2014 om 11:10

Clasie noem ik omdat ik dan nog liever Sneijder controlerend zie naast Nigel en dan v Persie op 10 maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Al ben ik van mening dat Huntelaar de perfecte spits zou zijn en van Persie goed op 10 zou kunnen met robben rechts en Lens/Depay links

12 april 2014 om 11:59

Als je zo gaat spelen heb je geen zak aan Huntelaar, twee buitenspelers die naar binnenkomen, een nummer 10 die al jarenlang als spits speelt en daarachter een Sneijder als verdedigende middenvelder (die daar al jaren niet meer speelt, tegenwoordig nota bene linksbuiten) en een De Jong die geen steekbal kan geven. Dan kan je beter Huntelaar weglaten en een echte verdedigende middenvelder opstellen. Als Sneijder op zijn favoriete positie in Oranje zich al niet meer kan onderscheiden, waarom zou hij dat dan ineens wel als verdedigende middenvelder doen? Van Gaal geeft per slot van rekening aan dat het drukzetten een van Sneijders zwaktes is, als je hem dan een verdedigende taak geeft dwing je hem te spelen in de zwakte. En de tegenstanders in de poulefase zijn al niet van het niveau dat we kunnen verwachten dat onze verdedigende middenvelders eens vrijuit kunnen gaan aanvallen, die zullen vooral moeten tegenhouden.

12 april 2014 om 10:59

Het grappige is dat Mancini eist van zijn spelers in de voorhoede dat ze mee verdedigen en druk zetten. Dus Sneijder zet al het hele seizoen lang druk. Als meneer van Gaal nou eens een keer de tv aanzet ipv Blind een wedstrijd op de tribune laten zitten en een paar wedstrdijden van Galatasaray kijkt zou hij weten dat Sneijder voor het eerst in zijn carrière echt mee verdedigt. Plus de Turkse competitie is ongelooflijk fysiek en iedere tegenstander is erop uit om Sneijder uit de wedstrijd te trappen. Als je dan Sneijder 90 min lang ziet rennen pressie zetten en ondanks dat hij een slecht draaien team en trage sukkel voor zich heeft iedere week prima ziet presteren vind ik dit soort teksten dus echt onzin.

Dit laat maar weer eens zien hoe goed van gaal buiten de Gouden Mickey Mouse comeptitie spelers volgt. Als je dan ziet dat Cillessen evenveel kans heeft als Krul of Vermeer dan kan je toch concluderen dat louis vaker koffietijd op Max kijkt dan fox of sport1.

Krul
VDW
Douglas
Vlaar
BMI/Urby
Fer
Sneijder
De Jong
Robben
Der Hunter
Depay/RVP
12 april 2014 om 12:20

Goede opstelling. ik had alleen van dijk, van celtic voor douglas in de plaats gedaan. en misschien narsingh nog mee genomen.

12 april 2014 om 11:01

Als Lex naar het WK gaat dan ga ik mn voetbalschoenen ook weer aan doen. Lex heeft al moeite om het tempo bij te houden in onze croky-chips-divisie. Laat staan wanneer hij tegenover de wereldtop staat. En dan heb ik het niet eens over zijn ervaring op internationaal niveau.

12 april 2014 om 11:35

Immers is een van de belangrijkste spelers bij Feyenoord en beter dan elke middenvelder op dit moment bij Ajax

12 april 2014 om 11:43

Nou poeh poeh en dat wil wat zeggen. Alsjeblieft zeg, vroeger was het spelen voor Oranje alleen voor de echte toppers weggelegd. De lat ligt inmiddels zo laag dat we het al over Immers in Oranje hebben, niveautje hoor!

12 april 2014 om 11:46

Haha nee.. gewoon heel simpel gezegd nee. Lex voldoet niet aan de technisch voetballende aspecten die nodig zijn bij het Nederlands elftal. Daar zouden Klaassen, Blind en zelfs Duarte (!!) nog eerder voor in aanmerking komen (en dat zegt wel iets over Lex Immers).

12 april 2014 om 12:39

Als prutsers als Vermeer en Veltman al Oranje kunnen halen, kan een harde werker als Immers ook Oranje halen, ja.

12 april 2014 om 13:03

haha beter dan het middenveld van ajax ja? ik vraag me af hoe ajax aan de top is gekomen want afgaand op de reacties de laatste paar dagen lijkt het alsof feyenoord op elke positie betere spelers heeft

12 april 2014 om 14:28

Na het debuut van Klaassen is de drempel voor Immers om in Oranje te spelen al lang niet meer te hoog.

12 april 2014 om 11:21

Er wordt gezegd dat we blij mogen zijn met het doorkomen van de poulefase, als Louis Sneijder niet meeneemt kunnen we net zo goed niet gaan.

Overigens ben ik ook geen voorstander van Sneijder op "10". Ik vind dat we de beste spelers moeten opstellen, en omdat we geen goede linksbuiten hebben zou ik kiezen voor Sneijder op links, Huntelaar in de spits, Robben op rechts en van Persie achter Huntelaar. Op die manier heb je nog enige kans, want alle kwaliteit dat we hebben staat in de basis. Op v.d. Vaart na dan, maar vijf aanvallende voetballers opstellen is te gek. Als van Gaal deze 4 opstelt, zal het mij verder een rotzorg wezen wie de 6 poppetjes achterin zijn. De twee broodnodige controleurs reken ik daartoe.

Ik vind het sowieso heel raar dat van Gaal overweegt Sneijder helemaal niet mee te nemen, ook niet als invaller voor het laatste half uur, want er gaan zo 7 spelers mee die het gras op het speelveld nooit zullen ruiken.

edit: van Persie niet op links

12 april 2014 om 11:50

Sneijder en van Persie beide op links? Dat wordt nog eens lastig.

12 april 2014 om 12:48

Ik bedoelde van Persie achter Huntelaar, hoop dat je dat begreep.

12 april 2014 om 13:05

Van Gaal wilt hiermee laten zien dat hij zo goed is dat hij iets ziet bij Sneijder dat hij niet goed vindt.

En wilt laten zien dat alleen hij dat kan zien en wij gewone stervelingen niet.

12 april 2014 om 11:27

Jonathan de Guzman, Leroy Fer, Jens Toornstra, Davey Klaassen, Lex Immers, Georginho Wijnaldum, Siem de Jong...Dat is dan de vijver waar je uit moet vissen

12 april 2014 om 11:28

VdV heeft altijd meeverdededigd. Hij stapt bij balverlies altijd in, druk zetten in de stijl van Ajax/barca, terwijl zijn medespelers dit niet doen. Hierdoor lijkt het alsof hij overlopen wordt terwijl zijn medespelers juist degene zijn die niet de afspraken van de trainer opvolgen en worden overlopen

Overigens kan Lex Immers prima voetballen voor een draver.

12 april 2014 om 13:09

Klaassen is een type speler die Van Gaal zoekt.

12 april 2014 om 13:39

Klaassen geeft altijd net-niet balletjes. Balletjes die net-niet aankomen of net-niet raak gaan.

12 april 2014 om 14:30

Ik dicht Van Gaal wel wat meer voetbalkennis toe.

Bewijst maar wat voor slechte coach van Gaal eigenlijk is met zijn persoonlijke voorkeuren.
Stelt niet zijn beste spelers op, maar de spelers waar die de meeste klik mee heeft.

12 april 2014 om 10:55

Ja dat is wel logisch. Hoe kan je een schip besturen als je bemanning aan muiterij denkt?
Een coach moet spelers opstellen die naar hem luisteren. Sneijder doet dit niet genoeg....
Een toernooi winnen doe je niet door de 11 beste op te stellen, maar door 11 best samenspelende spelers te combineren.

12 april 2014 om 10:58

Tjaa.. van gaal is ook niet de coach die bij het nederlands elftal past vind ik.
Je moet wederzijds respect voor elkaar hebben. Maar van gaal heeft dat niet.

Maar je hebt wel een punt, maar iig meenemen dan? Kun je op trainingen etc. zien of hij het toch nog kan.

12 april 2014 om 12:23

Van gaal is helemaal doorgeslagen. Ik heb er geen vertrouwen in dit keer. hij neemt alleen maar ja knikkers mee.

12 april 2014 om 10:58

Ach ja, je moet er ook niet te veel bij verwachten. Al met al zijn we wel een stuk minder dan andere landen, maar als Van Gaal dan ook nog zulke spelers niet meeneemt, dan helemaal!! Ik snap het niet, die man heeft nog 1 kans, waar neem je de beste spelers dan niet mee???

12 april 2014 om 10:59

@hans013

Kan je uitleggen hoe je de uitleg van Van Gaal kan interpreteren als persoonlijke voorkeur? Zoals ik het stuk lees, legt Van Gaal uit hoe hij wilt spelen tijdens het WK en waarom Sneijder daar volgens hem niet inpast.
Heeft naar mijn mening weinig met persoonlijke voorkeuren te maken inzake de relatie met de voetballers. Wel met een voorkeur voor de manier van spelen.

Ik was in het begin erg vaal oneens met Van Gaal zijn rare opvattingen betreft positie invulling en niet oproepen van goede voetballers maar ik moet hem hier gelijk geven. Als Van Gaal inderdaad met die pressing wilt spelen dan moet je Sneijder niet op 10 hebben spelen. Precies om de reden die Van Gaal aangeeft.

12 april 2014 om 11:03

Gaat niet persé 100% over deze uitspraak.
Maar ook over eerdere.

Maar iedereen weet dat van gaal sneijder niet mee wilt nemen en hij zoekt excuses om het niet te hoeven. Terwijl (bijna) heel nederland zegt dat hij iig mee moet.

Maar van gaal wil kenneth vermeer meenemen, terwijl die al zolang op de bank zit en nederland 5 betere keepers heeft.

Dat is dus die persoonlijke voorkeur. Zo heeft hij meer spelers die echt zijn voorkeur genieten. En eigenlijk is dat best jammer.

Het klopt wel dat Sneijder niet veel druk zet, maar vd vaart ook niet. Dan kom je echt op Lex uit. Opzich niet erg maar hij verzint (in mijn ogen) excuses om sneijder niet mee te hoeven nemen.

12 april 2014 om 11:08

Helder uitgelegd. Ben benieuwd of je gelijk krijgt wat Sneijder betreft en het niet meenemen door Van Gaal. Als hij maar niet bij Immers uitkomt, dat is nog erger dan een slechte Sneijder.

Ik hoop dat hij hem wel meeneemt.

12 april 2014 om 11:11

Hij heeft van dijk geen een keer meegenomen, dan mag je toch wel praaten over persoonlijke voorkeuren

12 april 2014 om 11:14

Precies, die jongen had na veltman, bruma, rekik, martins indi en de vrij zeker een kans verdiend om minimaal een wedstrijd zich te mogen laten zien vind ik.

12 april 2014 om 11:59

Jongens, Lex Immers in Oranje is toch een grap?

12 april 2014 om 23:17

@omheteven:

Laten we hopen van wel ja. Ik draag Feyenoord een warm hart toe, maar wat een verschrikkelijke bal gehakt is dat, zeg. Komt al klasse tekort voor de Eredivisie, hem meenemen naar het WK zou tekenend zijn voor de armoede waar Oranje momenteel onder gebukt gaat. Dan liever een volgevreten Wesley Sneijder die flink op zijn p*k getrapt is. Misschien drijft de gedachte dat hij niet meer onomstreden is hem tot grote hoogte, maar het niveau dat hij onder Mourinho had zal hij nooit meer halen ben ik bang....

Belachelijk je gaat me toch niet vertellen dat clasie, schaars of kuyt wel naar t wk gaat en sneijder niet

Dit kan je toch niet maken om dit openlijk te zeggen?

We kunnen nu wel concluderen dat hij Sneijder sowieso geen basisplek gaat geven ?
Ik zou als Sneijder zijnde me echt beledigd voelen en reken maar dat die zich nou zorgen aant maken is..

Ik mag toch hopen dat hij Sneijder meeneemt naar het Wk.. Hij heeft samen met RVP en Robben dat kleine beetje extra wat je een ronde verder kan brengen.

12 april 2014 om 10:54

Zonder sneijder houd je nog minder over.
Ben al geen fan van Rvp.

Dus in mijn ogen zitten we dan met Robben, meer toppers hebben we dan niet.
De Jong (nigel) zit ertegenaan natuurlijk en moet basis bij gebrek aan strootman.

RVP vind ik ook bijna top, net als huntel maar sneijder hoort wel bij die top. Alleen niet bij gala helaas.

12 april 2014 om 11:21

Nee RVP is de laatste 2 jaar een nogal statische spits geworden die de juiste ballen moet hebben wil die wat voor je betekenen.

Sneijder is in mijn ogen juist de aangewezen man voor deze taak.
Ik denk dat het een heel erg domme en puur op persoonlijke voorkeur gebaseerde keuze zou zijn mocht hij Sneijder thuislaten.

Van der Vaart doet het met het jaar minder en kan dit seizoen al helemaal geen potten breken (weliswaar bij een slecht draaiend elftal) maar toch, hij zou dan als grote vedette op moeten staan maar hij kan het allemaal niet meer belopen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de keuzes van van Gaal, en met name deze.

Heel leuk en aardig dat hij volgens van Gaal niet voldet, maar als hij dat al niet doet, dan niemand met een Nederlands paspoort op het moment.

Sneijder moet gewoon mee. Alleen de herinnering aan 2010 al. Tis nu 4 jaar later, maar toch.... Hij heeft nog steeds die extra klasse die nodig is om ver te komen.

Zeker na het wegvallen van Strootman is het van groot belang dat er een nummer 10 komt die veel loopvermogen heeft. Ik verwacht namelijk dat De Jong de plek inneemt van Strootman als controleur en De Jong is nou ook niet echt een loopwonder.

Ik zie Sneijder absoluut niet op 10 staan in het NL elftal. Daar heeft hij niet de conditie voor. OM dezelfde reden zou ik ook v Persie daar niet neer zetten achter Huntelaar. Het vervelende is dat naar mijn mening de enige écht goede nummer 10 voor het NL elftal op dit moment Wijnaldum is maar die heeft al eeuwen niet gespeeld. Ik denk niet dat Wijnaldum de beste nr 10 van NL is maar ik denk wel dat hij het beste past bij het team aan spelers dat nu is overgebleven. Dan zou ik Fer erbij zetten op het middenveld. Overigens, Klaassen zou het ook kunnen maar die mist nog wat ervaring. Daar staat tegenover dat zo'n jongen waarschijnlijk wel onbevangen en vol passie zal spelen en daar kun je veel mee goed maken.

Sneijder meenemen voor de linkerflank heeft ook geen zin. Als je hem niet in de basis gaat zetten zorgt hij alleen maar voor onrust en daar heb je niks aan. Gewoon lekker Depay laten spelen.

12 april 2014 om 10:54

Inderdaad, en omdat hij lang geblesseerd is geweest kun je uitwijken naar Immers.
Vind ik zeer nuttige speler

12 april 2014 om 11:00

Sorry, maar Immers mist gewoon de technische en tactische ondergrond om in Oranje te spelen. Met hard werken maakt hij een hoop goed, maar voetballend kan hij i.m.o. echt niet in de as bij Oranje spelen.

12 april 2014 om 11:01

Wijnaldum en Immers de nummers 10 van Oranje?!? Zijn mensen nu werkelijk waar serieus?

Ik zou Sneijder vertrouwen geven en hem prikkelen te laten zien dat hij er nog is zodat hij de pollen uit het gras loopt ipv hem te degraderen tot een voetballer die minder is dan Immers?!? Horen jullie zelf wel wat jullie zeggen?

12 april 2014 om 11:47

Onvoorstelbaar, ik zit met open mond te lezen hier. Sneijder passeren ten faveure van Immers en Wijnaldum, wat een grap zeg. Als ik het type moet ik er al om lachen zeg.

12 april 2014 om 11:49

Ik ben bang dat mensen echt serieus zijn daarover. Als mensen werkelijk waar echt Immers in Oranje willen zien, word ik wel een beetje verdrietig van het niveau in Nederland... (al was daar al en tijdje reden toe).

12 april 2014 om 12:08

Geld en gold datzelfde niet voor Kuyt. Hij is een enorm harde werker met een matige tot slechte techniek. Werken voor je elftal vergoed een hoop en ik denk daarom ook dat je best 1 speler kan opstellen die dit doet. Kuyt was en is een aanjager voorin. Dit bewijst hij met keihard werken. Ditzelfde vind ik van Immers. Ik ben het met je eens dat hij technisch te kort komt maar tactisch maakt hij het goed door te werken en te werken. Hij is net als kuyt iemand die het daarvan moet hebben. Met dit in gedachte zou ik juist wel voor sneijder op 10 kiezen en hem maar 1 taak geven. Werken. Kei hard werken. Dit is een kwaliteit die Sneijder ook bezit. Sneijder moet echter wel even duidelijk gemaakt worden dat hij die vele schoten van afstand die hij probeert moet laten want sommigen zijn echt te gek voor woorden.

12 april 2014 om 12:35

In Kuyt zijn goede tijd was zijn (functionele) techniek en tactiek nog altijd een stuk beter dan die van Immers, scoorde daarnaast ook redelijk makkelijk. Bedoel, niks ten nadele van Immers, die speelt echt naar zijn mogelijkheden en doet het beter dan ik had verwacht, maar komop, dat we hier überhaupt al over praten....

Wat lult die Van Gaal weer, wie moet tijdens de WK dan wel de steekpass geven als hij denk dat Snijder die niet kan geven? Clasie.......hahahha die moet elke week in de Micky Mouse competitie alle zeilen bijzetten om zijn selectie in Oranje te kunnen verantwoorden. Immers.......de man die tegen RKC onder de voet werd gelopen. Van Gaal je maakt jezelf belachelijk.

12 april 2014 om 10:58

Clasie is geen nummer 10. Die zou (als hij mag spelen) op de 6 positie spelen.
Maar die Sneijder van je geeft ook niet zoveel steekpasses. Alleen in counterploegjes komt hij het best tot zijn recht.

12 april 2014 om 11:09

Het moet niet gekker worden, met die Clasie van jou winnen we helemaal geen duel op het middenveld, vooral omdat hij op dat nivo never nooit wat heeft laten zien. Ja tegen RKC en Nec. Ik ben het daarom volkomen met Kraaij jr eens, geen enkel speler uit de huidige eredivisie hoort in de basis van Oranje.

12 april 2014 om 13:42

Ja laten we een team samenstellen uit spelers die Niet in de eredivisie spelen. Dan zijn we zoveel sterker.....

Toevallig wint Clasie veel duels door onderscheppingen. Was laatst nog een artikel van de VZ erover. Ik hoef hem ook niet in de basis hoor, maar Clasie heeft zoveel meer voetbal dan De Jong.

12 april 2014 om 14:38

@koppenmaar Dan welke de Jong heeft Clasie meer voetbal?

En vind Clasie bij Feyenoord goed, maar komt voor Oranje echt te kort. En ben er niet mee eens dat Clasie ook maar iets meer heeft dan Nigel de Jong.

Huh hij doet het toch gewoon prima bij Gala? En wie zou hij anders op het middenveld willen zetten, als Strootman er ook al niet bij is? Van der Vaart schat ik op het moment lager in dan Sneijder en verder hebben we niet zo een creatieve speler. Dan zou het een middenveld met De Guzman - De Jong - Fer moeten worden, maar daar zit Nederland ook niet echt op te wachten...

12 april 2014 om 10:59

Ja dit seizoen heeft Sneijder beslissende acties bij Galatsataray. Als ik Louis was zou ik 4-4-2 spelen. Het loopvermogen van het middenveld wordt dan gecompenseerd. Bovendien speelde Sneijder onder Mourinho op het middenveld met een ruit het beste. Ook zou hij linksvoor kunnen spelen.

12 april 2014 om 13:28

Ik snap er, als Galatasaray fan zijnde, ook helemaal niks van. Eerlijk waar, ik vertrouw elk weekend op Melo en Sneijder om er wat van te bakken, want van Burak moeten we het niet hebben. (Momenteel zijn Melo en Sneijder geschorst dus dat wordt billenknijpen.)

Sneijder functioneert meer dan prima, en dan zie ik dat mensen Immers of Wijaldum als 10 willen?

Iedereen hoopt dat Sneijder meegaat vanwege zijn verleden, maar het is inderdaad de vraag of hij zich nog wel kan onderscheiden in Oranje. De afgelopen twee jaar hebben we in Oranje minder van Sneijder gezien, dan in een gemiddelde poulewedstrijd tijdens een eindronde daarvoor. Ik hoop nog steeds dat hij zich herpakt, maar zoals Van Gaal ook al aangeeft, als Sneijder die steekpass niet geeft, dan blijft er niet veel over waar we als Oranje op terug kunnen vallen.

12 april 2014 om 10:56

Ik denk dat ook niet iedereen zegt dan sneijder zoiezo in de basis moet.
Maar dat hij zoiezo mee moet naar brazilie is denk is 16 miljoen mensen in nederland het mee eens.

Meenemen!! EN Heel Gauw!!!

Dit is een type speler die opbloeit in belangrijke wedstrijden, een echte rasvoetballer. Kopte ons langs Brazilie in 2010 en schoot bijvoorbeeld Galatasaray langs Juventus dit jaar. Maakte ook de enige goal tegen Fenerbahce. Ben het eens met de publieke opinie dat hij soms niet meer zo goed lijkt, maar als nederland nog een rol van betekenis wil spelen moet het komen van jongens als Sneijder en Robben. RVP is geweldig maar lijkt veel zelfvertrouwen te hebben verloren waardoor het toch minder een personality in je team is.

Je moet wel echt wat tegen Wesley Sneijder hebben als je hem wilt thuislaten voor jongens die al moeite hebben met het structureel renderen in de Eredivisie. Wees eens realistisch: wie wilde je daar neerzetten, Maher? Ik vind niet dat je Wesley mag afrekenen op de fouten van die kluns die bij ons aan het roer staat. Hij is vrij fit in een fysiek sterke competitie en pikt regelmatig zijn doelpuntjes mee. Okay, toegegeven: misschien niet de beste competitie om als een beest terug te keren, maar hij heeft nu een beetje ritme. Hij heeft meer ervaring dan die kids die er nu rondlopen. Geef hem gewoon de kans, het vertrouwen dat hij nodig heeft. Hier wordt je toch ook niet vrolijk van?

Ik juich straks voor Nederland in deze moeilijke poule, maar we moeten proberen om met alle kleine beetjes wat te forceren. Dus of je nou een half-fitte Sneijder of een paar kleuters meeneemt zal niet zoveel uitmaken meneer Louis.

12 april 2014 om 13:43

Je weet dat je jezelf tegenspreekt he?
Eerst opteer je voor Sneijder en dan zeg je dat het toch niet uitmaakt.

12 april 2014 om 14:24

Je moet voor jezelf kijken wat je liever hebt. Ter vervanging van Sneijder heb je zeker 2 of 3 spelers nodig. Wie kun je met hem vergelijken? Je kunt beter 2 backs extra meenemen dan een Clasie of eventueel Immers? Sneijder is altijd nog een speler die zelf het verschil kan maken als je spitsen het niet doen.

Buiten dat om: zie jij een Klaassen of Wijnaldum even wat doen tegen die beren achterin bij Chili? Australie is misschien voetballend slechter, maar fysieke kracht en ervaring kan ons de das om doen. Maar als jullie perse met mooi voetbal ten onder willen gaan, mag je Sneijder thuismaken.

Van Gaal blijft maar excuses zoeken om Sneijder niet mee te nemen. Waardeloze coach die alleen maar ideale schoonzonen selecteert op basis van zijn persoonlijke voorkeur met ze belachelijke profielen. Wat zou ik graag is een verslaggever zien die hem het vuur aan de schenen legt, in plaats van die bange verslaggevers die de grote Louis niet tegen durven te spreken.

Oehh wat zijn die schrijvers echte kenners zeg.

Flikker op man, die clowns willen hun boekje gewoon verkopen en dan is zo n sensationele conclusie natuurlijk veel beter dan het voor de hand liggende.

En meneer van Gaal moet ook niet zo hoog van de toren blazen. Sneijder is idd niet meer de Sneijder van 4 jaar geleden, maar nog altijd 10x beter dan de alternatieven.

Wie moet er dan op 10? De nr 10 van die Duitse degradant, die na een uur altijd op is? Het o zo grote talent van Psv, die vaker op de bank zit dan in de basis en zelfs als die speelt, niet eens op 10 staat?

Of nee wacht: Lex Immers is natuurlijk de nieuwe hype voor op 10!

Hou toch op man, zelfs deze gemankeerde Sneijder is nog altijd 5x zo goed als zijn alternaiteven.

Man ik ben zo blij dat deze clown van een coach straks opdondert. Ik snak nu al naar Hiddink....

Hij kan naar mijn mening het beste zo gaan spelen, maar dat zal hij wel niet doen.

Krul
Van der Wiel
Van Dijk
Vlaar
Emanuelson
De Jong
Sneijder
Fer
Robben
Van Persie
Lens
12 april 2014 om 11:06

Ben geen fan van fer maar ben het zeker met je eens.

Alleen als van gaal echt op pressie wilt spelen. Dat gaat met dit middenveld niet.
Maar ik denk dat dit de beste opstelling is ja.

12 april 2014 om 11:16

piet150, ik ben het (bijna) helemaal met je eens. Misschien zou ik Pieters in plaats van Emanuelson op linksback zetten. Op rechts heb je al een aanvallende back, dan op links meer een verdedigende back. Het is namelijk onzin van Van Gaal om te denken dat je alleen maar kan aanvallen op het Wk.

Ook ben ik het zeker met je eens over Lens. Natuurlijk speelt Depay goed in de Eredivisie, maar Lens heeft meer internationale wedstrijden gespeeld met PSV en oranje. Ook speelt hij in een betere competitie.

12 april 2014 om 11:45

misschien is het wel handig om de boel iets om te gooien. zelfde spelers, maar de spelers met verdedigende kwaliteiten iets verder erachter. ik denk dat er op deze manier optimaal gebruik gemaakt kan worden van de kwaliteiten van onze spelers

krul
v.d.Wiel
van dijk
vlaar
emanuelson
fer
de jong
robben
sneijder
lens
van persie

waarom accepteert men niet dat sneijder op zijn retour is.
sneijder was een goede voetballer maar word minder en zijn ego is te groot geen teamplayer.

liever met een jong elftal die voor elkaar wat over hebben en dalijk over 4 a 6 jaar er staan.
kijk naar duitsland als voorbeeld.

als je realist bent weet je dat we met jonkies niet ver komen maar met sneijder ook niet.
dus is van gaal gewoon realistisch bezig.

12 april 2014 om 11:13

Een Sneijder op zijn retour is nog altijd vele malen beter dan alle genoemde eredivisievoetballers, kortom, als hij Sneijder passeert geeft van Gaal een brevet van onvermogen af.

12 april 2014 om 12:00

ssneijder wil niet dienend spelen en in goede doen maakte dat niet uit hij is te eegoistisch. laat alle jonkies ervaring opdoen met of zonder sneijder we komen toch niet vver. zoiets heet bouwen.

12 april 2014 om 12:39

Bouwen doe je na het WK, niet tijdens een WK, dan moet er gepresteerd worden.

De Eredivisie is over dit seizoen de 15e competitie van Europa. Hoe kan je dan als bondscoach eredivisie-spelers meenemen?

Het argument dat hij geen andere smaken heeft gaat ook niet op. In de Premier League hebben we naast RVP ook nog Fer, Anita, De Guzman en Pieters die wekelijks spelen.

Maar ook de mensen hier op voetbalzone schatten de eredivisie nog steeds hoog in. Voetballen kunnen deze spelers wel, maar het gaat hier om een internationaal toernooi.

12 april 2014 om 11:26

Je hebt gelijk.. ik weet zeker als Anita bij Ajax had gespeelt werd die wel opgeroepen.. nu zit die bij Newcastle waar die als VM wekelijks tegen sterren als Silva, Ozil ect speelt en wordt die niet opgeroepen. Rare vent die van Gaal. Ben blij met Guus die roept strakjes gewoon de beste op en kneed daar een team van ipv selecteren op Profiel wat Louis doet...

Wie wil je dan op 10 zetten meneer van gaal????!
Een speler als sneijder is iemand die het verschil kan maken.. Daar heeft die jongen de ervaring/ kwaliteit voor..
Dus hou aub op met je bangmakkerij na spelers toe en neem de beste 20 spelers van het land mee.
Als die sneijder niet mee neemt hoop ik gewoon dat we neihard op ons bek gaan in de eerste ronde al!
Helemaal klaar met die van gaal

Zelfs als Sneijder niet meegaat, zou hij vpersie op 10 kunnen zetten en Huntelaar ervoor. Beide zijn momenteel in vorm dus daar zou ik dan voorstander van zijn. Echter denk ik dat het sowieso belangrijk is dat een ervaren jongen als Wesley meegaat. Het team is nu relatief jong en Sneijder is nog altijd veel beter dan een Clasie, Maher of Klaassen.

12 april 2014 om 11:28

Als je N. de Jong, De Guzman, Fer, Blind, Van Persie en Van der Vaart meeneemt als middenvelders dan ben je er al lijkt me. Dus zowel geen Sneijder als geen Clasie, Maher en Klaassen...

12 april 2014 om 11:46

Dus in jouw ogen krijgt een beperkte back de voorkeur om als middenvelder mee te gaan i.p.v. Sneijder die het gewoon goed doet bij Gala? Neem dan net zo goed Maher, Klaassen en weet ik veel dan maar mee...

12 april 2014 om 12:10

Blind is op het middenveld dus geen beperkte back... Hij doet het daar een stuk beter dan op de backpositie. Je moet ook verdedigende middenvelders meenemen he, anders word je compleet overlopen natuurlijk...

12 april 2014 om 12:38

Blind mist de power om de rol van Strootman over te nemen. Daarbij is ie wel erg kwetsbaar als hij onder druk wordt gezet( zie o.a. de wedstrijden Salzburg en Vitesse), zowel verdedigend(te traag) als aanvallend. Gewoon Fer opstellen, want met een middenveld Blind- De Jong- Sneijder/ VDV wordt je onder de voet gelopen door Vidal en consorten.

12 april 2014 om 12:54

Ik zeg toch ook niet dat hij in de basis moet? Maar je moet hem wel meenemen.

Ik ben voor Fener, maar Van Gaal moet niet zo zeiken en Sinayder gewoon meenemen. Alsof hij zo veel betere spelers heeft? En 'fysieke tekortkomingen' snap ik ook niet helemaal. Het is niet zo dat ie in de 60ste minuut al helemaal uitgeput is ofzo.

Elke speler vanuit de Eredivisie is te matig voor Oranje. Alleen de Ajacieden zijn dit jaar getest op Europees niveau. Clasie, Immers, Wijnaldum... hou toch op! Leuk presteren in de Eredivisie tegen kleine ploegen en dan in de basis op het WK? Lachwekkend...

12 april 2014 om 20:14

En een Klaassen of een Veltman wel omdat ze een handjevol Europese wedstrijden hebben gespeeld waarvan ze twee keer vies onderuit gingen tegen Salzburg? Laat me niet lachen.

15 april 2014 om 15:56

De eerste zin zegt toch genoeg? Ik zeg alleen dat de Ajacieden getest zijn. Zijn ook niet goed genoeg.

Ik zou hem wel meenemen, maar niet als basisspeler. Ik vind dat hij niet de speler is, die goed in dit team past. Hij heeft wel de ervaring om de jongere spelers te begeleiden.

Krul
Van der Wiel
Vlaar
Douglas
Willems
Fer
de Jong
Robben
van Persie
Depay
Huntelaar
12 april 2014 om 11:16

Ben het in grote lijnen eens met deze opstelling. Als Wes meegaat, zou je hem ook evt. een vrije rol op links kunnen geven, zodat je dan nog Depay achter de hand hebt. Op de linksback heb ik liever iemand anders. Mijn voorkeur gaat naar Buttner of Indi die verdedigend wat beter zijn.

Inplaats dat van Gaal nu eens afstapt van 'zijn' systeem moet hij eens kijken naar de spelers die hij tot zijn beschikking heeft op dit moment en daar een opstelling mee maken.

Ik zou op dit moment gewoon voor 4-2-3-1 gaan.
Dan kan je voorin lekker spelen met Sneijder, van Persi, Robben en Huntelaar toch de 4 grote namen die je ter beschikking hebt. En kan je daarachter een balafpakker a la Nigel de Jong neerzetten en eventueel een type met veel loopvermogen en kracht iets als Fer ofzo.

Voor van Gaal is het jammer dat een van Ginkel meer geblesseerd was want dat zouwel een geschikte speler voor hem zijn geweest maar anders als hij puur aan 433 wilt vasthouden zal hij wel voor een de Guzman kiezen als het geen Sneijder wordt.

Maar ik zou het belachelijk vinden eerlijk gezegd want zelfs een Sneijder op 75% is nog altijd beter dan de rest wat erachter zit (op van der Vaart na natuurlijk).

Ik zou toch met de volgende opstelling gaan komen om toch nog wat te bereiken op het Wk.
Maar goed denk dat van Gaal te eigenwijs is om af te stappen van 'zijn' systeem.....

Stekelenburg
van der Wiel
Vlaar/Heitin
Douglas
Pieters
N. de Jong
Fer
Robben
van Persie
Sneijder
Huntelaar
12 april 2014 om 11:32

Huntelaar en Van Persie samen ben ik een groot voorstander van. Maar dan moet je Sneijder niet hangend op links stallen want hij rendeert veruit het beste als hij centraal staat. Maar dat hoeft niet op tien, hij kan ook controlerend spelen zodat hij de passing ook verzorgt. Daardoor kan Van Persie veel op tien komen wanneer hij hangend op rechts wordt opgesteld.

Robben moet echt op links met zijn sterke linker, dan houd je het veld ook breed en krijgen de spitsen veel aanvoer. Depay is dan zijn back-up.

Op rechts moet het over de vleugels vooral komen van Van der Wiel, we weten hoe goed hij kan opkomen.

Op het middenveld zou ik gaan voor De Guzman en Anita die beiden als box-to-box spelers naast Sneijder spelen.

Cillissen
V.d. Wiel
Veltman
Vlaar
Pieters
De Guzman
Sneijder
Anita
Van Persie
Huntelaar
Robben
12 april 2014 om 12:17

Veltman? Seriously? Iemand moet mij toch eens uitleggen wat er zo bijzonder is aan die jongen. Hij maakt iedere wedstrijd op Eredivisieniveau minimaal een flater en dat moet dan in Oranje? Nee, zowel De Vrij, Kongolo, Van Dijk, Vlaar en Douglas zijn (veel) betere opties.

Daarbij is het naïef om te denken dat we ook maar ergens gaan komen zonder Nigel De Jong. Ook het neerzetten van je 2 beste spelers op posities die niet hun favoriete zijn is onhandig. Van Persie moet in de as(in de spits of erachter) en Robben op rechts.

12 april 2014 om 12:46

Veltman en Vlaar hebben bewezen tegen Colombia het beste centrale duo te zijn vind ik. Veltman maakt nog wel eens een blunder, maar doen andere centrale verdedigers dat nooit dan? In ieder geval is hij in balbezit veruit de beste keuze en we weten dat hij het fysiek ook aan kan als je de Champions League wedstrijden van Ajax gekeken hebt.

Nigel de Jong zou ik meenemen voor de bank. Als Sneijder met de punt naar achteren speelt heb je naast hem 2 box-to-box spelers nodig. Dat is Nigel niet. En eigenlijk voegt Nigel vrijwel nooit iets toe op de helft van de tegenstander.

Van Persie zal feitelijk ook in de as spelen. Een vrije rol vanaf rechts waarbij hij vooral op tien zal spelen in balbezit terwijl Van der Wiel de rechtervleugel voor zijn rekening neemt.
Robben zal geen moment tegensputteren als je hem op links zet denk ik. Daar speelt hij fantastisch, en ook nog eens in dienst van het team.

12 april 2014 om 13:11

' Veltman en Vlaar hebben bewezen tegen Colombia het beste centrale duo te zijn vind ik. '

En Veltman heeft in de Eredivisie bewezen nog lang niet klaar te zijn voor Oranje. Zeker, hij speelde tegen Colombia goed, net als tegen Celtic. Zijn ook meteen de enige 2 wedstrijden waarin hij echt goed was, en is ook meteen de verklaring voor de Veltman-hype.

' Veltman maakt nog wel eens een blunder'

Als je met 'wel eens' elke week bedoelt ben ik het met je eens.

' maar doen andere centrale verdedigers dat nooit dan?'

Onze andere centrale verdedigers zijn ook zeker niet foutloos, verre van zelfs. Maar die maken niet elke week een potentiële beslissende fout zoals Veltman, vooral De Vrij heeft zich daarin verbeterd(en blijf aub niet hangen in het standaardbeeld over De Vrij). Ook Kongolo doet het goed. En ja, het is op Eredivisieniveau. Dat niveau waar Veltman elke week een fout maakt.

' In ieder geval is hij in balbezit veruit de beste keuze en we weten dat hij het fysiek ook aan kan als je de Champions League wedstrijden van Ajax gekeken hebt.'

Als jij naar de laatste Klassieker hebt gekeken had je gezien dat Pelle in de lucht Veltman bijna altijd klopte. Zowel Veltman als De Vrij zijn fysiek niet je-van-het, al heeft De Vrij het voordeel dat ie richting de 1,90 is, en Veltman ongeveer 1,82/1,83. Scheelt natuurlijk wel wat.

Het is niet dat ik iets tegen die jongen heb, als hij als Nederlandse speler doorbreekt is dat alleen maar mooi. Maar op dat moment is hij wat mij betreft geen serieuze optie voor Oranje op basis van zijn wekelijkse prestaties in de Eredivisie.

' En eigenlijk voegt Nigel vrijwel nooit iets toe op de helft van de tegenstander.'

Zal wel, maar tegen Spanje en Chili zullen we de bal ook wel eens niet hebben, zeker tegen de Spanjaarden vaker niet dan wel. En dan is Nigel De Jong essentieel.

12 april 2014 om 15:24

Ik vind Veltman echt prima spelen in de Eredivisie hoor. Er is geen betere verdediger te vinden die zó goed kan opbouwen.

Omdat De Vrij langer is dan Veltman is hij beter? Waar Veltman nu al een geweldige uitstraling heeft moet De Vrij nog altijd stappen maken hoor, die is echt nog niet zijn slapjanus imago ontgroeid vind ik.
Kongolo is een linkspoot die niet concurreert voor de plek rechts in het centrum. Maar hij zou als linksback misschien wel mee kunnen, al vind ik Pieters erg sterk spelen bij Stoke.

Het Nederlands Elftal speelt geen betonvoetbal. We timmeren het niet dicht. Dus moeten we spelers hebben die vooral pressie kunnen zetten en het spel goed kunnen lezen. De Guzman en Anita schat ik in beide aspecten hoger in dan Nigel de Jong. Qua kracht en qua tackles overtreft De Jong iedereen, maar tegen de Spanjaarden moet je vooral slim zijn en tegen Australië domineren we. Tegen Chili zou je hem kunnen overwegen, al kan Anita ook tekeer gaan als een beest.

12 april 2014 om 15:53

Ten eerste ga je niet in op het feit dat Veltman in de Eredivisie wekelijks een goede blunder maakt die beslissend is of dat kan zijn op hoog niveau. Dat is naast die fouten goed speelt zal wel, maar daar heb je niks aan.

Veltman is idd een goede opbouwer, alleen vind ik De Vrij niet veel minder. Vergis je daar niet in, die is echt aan een hele sterke periode bezig. En aangezien De Vrij op dit moment gewoon (veel) beter verdedigd en (veel) betrouwbaarder is, komt De Vrij voor mij absoluut als betere speler naar voren. Veltman zit nog niet op dat niveau.

En ten derde, uitstraling is nog meer een non-argument dan lengte, want het hebben van lengte helpt bij het koppen.

En nee, Oranje speelt geen betonvoetbal. Maar je moet rekening houden met die momenten dat je de bal niet hebt. Tegen Australië kan je misschien iemand anders opstellen ipv De Jong voor wat meer creativiteit, maar tegen Chili en Spanje heb je hem echt nodig.

12 april 2014 om 16:13

Frank de Boer had vroeger ook altijd een foutje in de wedstrijd. Had die dan niet moeten spelen in Oranje? Ik denk dat het aantal fouten van Veltman afneemt en dat hij over het algemeen genomen gewoon de beste rechter centrale verdediger is voor het Nederlands Elftal op dit moment. Bruma en Rekik had ik ook hoog zitten maar die lopen ook te schutteren de laatste tijd.

Wat De Vrij nog tegen heeft is dat hij niet tot nauwelijks tegen sterke tegenstanders heeft gespeeld. Van Veltman weten we dat hij het Champions League niveau aan kan en dat hij een Falcao in zijn broekzak had.

Uitstraling is wel degelijk belangrijk, dat straalt af op je teamgenoten die daar zelf weer meer vertrouwen door krijgen. Lengte kan helpen bij koppen ja, maar Veltman is een hele goed kopper vind ik.

De Guzman speelt bij Swansea meestal controlerend. Anita is van nature een verdedigende middenvelder. Dan heb je al voldoende balans lijkt mij. Tel daar bij op dat Sneijder niet op tien speelt maar vlak voor de verdediging, in een soort Pirlo rol, dan heeft de tegenstander niet zoveel ruimte hoor. Sneijder heeft op het WK van 2006 trouwens ook controlerend gespeeld, ging prima.

De logische opstelling wil van Gaal niet want hij wil zijn eigen ding doen. Anderzijds wil hij ook niet afgaan op het WK want dan kan hij de PL wel vergeten. Welke van deze twee emoties de overhand heeft, zullen we half mei wel weten.

Ik zou het helemaal niet gek vinden om Sneijder thuis te laten. Hij is gewoon al een hele tijd van heel weinig waarde voor Oranje en ook bij Galatasaray is hij geen sterspeler... Ik zie dan liever iemand als De Guzman in een iets aanvallendere rol dan hij wel eens heeft gekregen of Van der Vaart of zelfs Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits.

Ik denk dat Louis wel overtuigd is van zijn voetbal kwaliteiten, maar dat het gewoon een persoonlijk dingetje is. Mocht Sneijder tich mee gaan, dan ga ik JUICHEN!
Oh en wat ben ik blij als het wk voorbij is, dan zijn we eindelijk verlost van die van Gaal.

De Guzman lijkt mij ook aardig alternatief... Speelt wekelijks in topcompetitie!

Ongeacht of van Gaal Sneijder nu wel of niet meeneemt, het zou me verbazen als we er niet na één ronde al uit liggen. We hebben maar één speler die echt mee kan met de top, en de rest kan het topniveau niet aan.

In de poule kunnen we Australië nog net hebben, maar landen als Spanje en Chili, zijn op dit moment simpelweg sterker, naar mijn mening.

Pieters heeft een klik met Lens en Janmaat heeft dat met Robben. Daarbij is Pieters de enige linksback die ook echt kan verdedigen. Keuze voor de keeper ging voor mij tussen Vorm en Krul, maar Krul is langer en daardoor mag ie van mij beginnen. Geen 433 want dat is zelfmoord met onze middenvelders, dus deze variant. Kan van Persie vaak aan de bal komen en doorspelen naar de snelle spitsen of de opkomende middenvelders voor een 1-2'tje. We moeten de linies kort op elkaar houden en Lens en Robben laten rennen.

Als de wedstrijd er om vraagt (tegenstander die zich ingraaft), Lens wisselen voor Van der Vaart en Van Persie een linie naar voren.

' Profielschets' voor de middenvelders is kracht en loopvermogen. Wat mij betreft is alleen De Jong zeker van de plek voor de verdediging. Dat is de beste breker die we hebben. Betekent wel dat de overige twee snelheid moeten hebben, omdat we anders in de omschakeling overlopen worden.

We hebben niet het materiaal voor mooi voetbal, maar kunnen toch aardig wat kracht presenteren. De Premier League spelers weten wel wat er gevraagd wordt qua energie. Robben en Van Persie kunnen het zich permitteren om op techniek te voetballen. De rest moet gewoon keihard aan de bak.

Wil je wat betekenen op het WK, dan moet je alles afstemmen op Robben. De rest speelt in dienst van hem.

Huntelaar zou ik trouwens thuislaten. Die rendeert alleen in een 433 systeem en daar hebben we nu niet de spelers voor. Als hij op de bank zit is hij de grootste splijtzwam van de selectie. Laat hem dan maar thuis zitten mopperen.

En Sneijder... ik denk niet dat hij met een marginale rol kan leven. Hij zou op de 10-plek wel tot zijn recht komen. Maar ik heb daar liever een speler staan die anderen beter laat voetballen. Dus niet Wesley ik-schiet-maar-weer-eens Sneijder. Daarbij is hij in mijn ogen een wisselspeler en ik denk niet dat ie op de bank kan zitten (evenals Huntelaar)

Krul
Janmaat
Vlaar
Martins Indi
Pieters
De Jong
Fer
De Guzman
Van Persie
Robben
Lens
12 april 2014 om 11:52

janmaat een klik met robben. haha, janmaat vind ik echt niet Nederlands elftal waardig dan heb ik veel liever een van der wiel die ook Europees wat meer ervaring heeft. verder zou ik BMI zeker niet laten spelen, dat is niet eens een vaste basisspeler bij Feyenoord. De Jong erachter vind ik wel een prima keuze, maar ik denk dat deze 4-1-2-1-2 geen optie is voor Nederland. robben en lens moeten veel breder staan, dit zijn spelers met snelheid. deze opstelling is bedoelt voor teams met goede backs. en RVP is een echte spits, ik zou hem bij Nederland dan ook niet op de tien zetten, want hij gaat niet mee verdedigen. ik zou toch een Sneijder of een VdV op 10 zetten ook aangezien de ervaring die ze meenemen.

12 april 2014 om 12:00

Van der Wiel kan niet verdedigen.

Voor de rest wil ik ook helemaal niet aanvallen, want dat kunnen we niet goed genoeg met deze spelers. Beetje halfslachtig altijd, zonder echt door te dringen. Hebben we wel meer balbezit, maar we maken (tegen topploegen) te weinig kansen voor onszelf met 433. En in de omschakeling is het praktisch altijd raak.

Trouwens, onze echte technici op het middenveld zijn ontstellend lui verdedigend. Als die het aantal meters dat we nodig hebben konden opbrengen, had ik natuurlijk nooit dit systeem geopperd.

Ik wil het gewoon dichthouden en hopen op een bevlieging. Dat is ook een tactiek.
We hebben gewoon niet het materiaal voor aanvallend pressievoetbal. We hebben wel Robben.

Edit: BMI ben ik trouwens met je eens, wil daar gewoon een grote sterke gast hebben staan. Maar van Gaal weigert Douglas of Van Dijk te proberen.

12 april 2014 om 12:07

dit zou mijn opstelling zijn, en dan speel je ook nog best verdedigend. maar het punt is dat de eredivisie gewoon een hele slechte competitie is. dan heb ik toch liever spelers die in betere competities spelen

krul
v.d.Wiel
Vlaar
v.Dijk
urby/pieters
de jong
fer
robben
sneijder
lens
v.Persie
12 april 2014 om 12:23

Dat vind ik ook een goede opstelling. Misschien wel een betere dan de mijne.
Van der Wiel krijgt nu backup van de Jong en Van Gaal kan hem vast wel aan het verstand brengen dat hij Robben niet in de weg moet lopen.

Mijn belangrijkste punt was dat we geen 'mooi' Hollandse school-voetbal moeten nastreven, maar gewoon energiek werkvoetbal + Robben.

Daarbij wordt de schreeuw om Huntelaar nu weer steeds luider, en dat begreep ik ook niet.

Ik teken voor jouw opstelling.

12 april 2014 om 11:57

Veldtman....serieus??? Wat heeft de kleine heer nou laten zien de laatste weken. Speelde tegen Barca een prima pot, maar laatste weken veel te veel fouten. Gewoon met de Vrij en BMI gedaan. Hebben het prima gedaan in de kwalificatie.

ON: Wel vreemd dat hij met het argument aankomt over de positie. Blind wil hij ook als LB gebruiken maar speelt daar ook bijna nooit meer. Nog vreemder dat hij deze jongen, die prima speelt bij Galatasaray niet meeneemt. Dit Oranje is al afgezwakt. Zonder Sneijder en al zijn ervaring kunnen we het zeker schudden....maja, ach: dat kunnen we toch al. Poule fase eruit!

12 april 2014 om 12:01

Veltman hoort niet eens in een voorselectie voor een oefeninterland van Oranje te zitten, laat staan in de basis elf op een WK.

12 april 2014 om 12:44

De Vrij?? Mag dan wel Ajax fan zijn maar ik vindt De Vrij nog een niveautje of drie minder dan Veltman, die maakt echt kinderlijke fouten. Ging bijvoorbeeld tegen Estland instappen bij een opkomende aanvaller met bal (leidde tot goal), dat niet doen is werkelijk les 1 voor verdedigers.

12 april 2014 om 13:02

' Mag dan wel Ajax fan zijn '

Dit komt ook alleen maar omdat je Ajax-fan bent. De Vrij heeft een moeilijke periode gehad, zeker waar. Maar sinds de winterstop lijkt hij geleerd te hebben van zijn fouten en speelt hij nagenoeg foutloos(klopt, in de Eredivisie) en is minimaal 1 klasse beter dan Joel 'ik maak altijd minimaal een grote fout' Veltman.

Nee, op De Vrij heb ik de laatste maanden vrij weinig aan te merken. Niet dat ie meteen in de basis moet, maar als Van Gaal Veltman selecteert ipv De Vrij heeft hij duidelijk een bepaalde voorkeur die niet op voetbaltechnische redenen is gebaseerd.

12 april 2014 om 14:28

Nee sorry, daar ben ik het echt totaal niet mee eens. De Vrij maakt meer fouten en ze zijn meestal ook een stuk dommer en aangezien hij al veel langer basispeler is minder begrijpelijk. Het zegt niet alles, maar Ajax heeft ook 15 tegendoelpunten minder dan Feyenoord gehad dit seizoen, wat met de constante wisselingen op linksback en de matige Van Rhijn toch voor een groot deel aan Veltman toekomt. Daarnaast draagt Veltman veel meer bij qua opbouw en heeft hij tegen oa Barca en Milan al zijn kwaliteit in grote wedstrijden laten zien.

12 april 2014 om 14:55

Ja Veldman, waarom niet, doet het redelijk tot goed en heeft ervaring opgedaan in Cl...van Gaal loopt weg met hem.. wil hem zelfs meenemen naar een nieuwe club.

12 april 2014 om 15:12

' De Vrij maakt meer fouten en ze zijn meestal ook een stuk dommer en aangezien hij al veel langer basispeler is minder begrijpelijk. '

Sorry hoor, maar om dit te zeggen moet je wel Ajacied zijn. De laatste tijd maakt Veltman zo veel meer fouten dan De Vrij, iedereen die wedstrijden van beide clubs zou zien(en ook maar een beetje objectief is)zou dat onderschrijven. Het gaat om het nu en nu is De Vrij een stuk betrouwbaarder. Maar ik heb een beetje het gevoel dat ik tegen dovemansoren aan het praten bent, want heel erg objectief kom je niet over als je zegt dat De Vrij meer fouten maakt dan Veltman.

12 april 2014 om 15:53

Hij heeft 4 wedstrijdjes in de CL gespeeld. Die waren goed. Laatste weken is het te wisselvallig. Waarom zou je een speler die 4 CL wedstrijden heeft gespeeld daarom selecteren. Zo ken ik er nog wel een paar!

Waarom zo kinderachtig? Stel Sneijder gewoon op 10. Kijk in Spanje, Casillas kreeg ook als reserve gewoon speeltijd. Iedereen weet dat Casillas een van de beste keepers is.

12 april 2014 om 12:08

Dit is toch niet kinderachtig? Het lijkt me dat van Gaal gaat voor een dynamisch middenveld en Sneijder past daar overduidelijk niet in. De keuze van Louis lijkt mij op dit moment vrij logisch gezien het loopvermogen van Sneijder.

Ik vind het logisch dat Sneijder buiten de boot dreigd te vallen. We zagen tegen Frankrijk dat hij tegen een middenveld van jonge en atletische jongens gewoon wordt overlopen. Sneijders dagen als echte topspeler zijn voorbij.

Wat betreft Sneijders vervanger zou ik de Guzman een kans geven. Ook van Persie zou kunnen met Huntelaar in de spits, maar dat gaat niet gebeuren. Hoe dan ook komt de vervanger niet uit de eredivisie. Niet Klaassen en zeker niet Immers.

We moeten gewoon realistisch zijn. We hebben een matig elftal en we moeten hopen op een plek in de laatste 16. Tegen eventueel Brazilie gaan we een gigantisch pak slaag krijgen. Die willen wraak voor vier jaar geleden terug. Sorry hoor maar daar zit ik niet op te wachten...Chile zou het gastland een veel betere partij kunnen geven.

Er wordt maar weinig over de Guzman gesproken terwijl hij bewijst het nivo van de P.L aan te kunnen en dan moet je toch wel bepaalde kwaliteiten hebben.Ook nog een van de betere spelers.

Dat is nu precies de reden dat Nederland van plek 2 naar 15 is gezakt.
Betweter van Gaal denkt het wel te kunnen doen met de middelmaat uit de Nederlandse competitie ,maar zelfs een half fitte Sneijder heeft meer kwaliteit dan alles wat we hier hebben rondlopen.
Nog even 3 potjes in Brazilie en we zijn van die arrogante man af.

Ik hoop op deze opstelling met wat body in de verdediging en onze beste voetballers in de aanval!

Ik snap eigenlijk nooit dat Sneijder altijd zoveel kritiek over zijn vorm en mentaliteit krijgt terwijl Van der Vaart altijd buiten kijf blijft. Die moet meestal al na een uurtje gewisseld worden omdat hij er doorheen zit, is ook niet echt wat je van een professional verwacht.

Met deze spelersgroep moet je geen pressie spelen.vallen er zoveel gaten achterin.wat we gezien hebben laatst tegen frankrijk. Gewoon lekker achter over leunen 4-2-3-1 spelen met sneijder op 10. en snelle jongens voorin.

12 april 2014 om 12:46

Helemaal mee eens, zeker met Robben als enige vedette in vorm. Beetje zoals EK 2008.

Van Persie op tien, Huntelaar in de spits, Sneijder op links. Probleem opgelost.

Sneijder is niet meer dezelfde spelers als in 2010, maar kan nog steeds een speler als Robben wegsturen met een splijtende pass. Dat is onze enige kans om iets te bereiken. Sneijder moet mee.

12 april 2014 om 12:46

Sneijder op links? Vrees dat hij dan telkens in de trechter loopt en dat onze linksback voortdurend tegen twee man komt te staan. Hij vult het op die plek anders in dan bv. Ribéry doet. Het is dan alleen hopen op oprispingen met een steekpass of vlammend schot.

12 april 2014 om 13:16

Ja het is ook zeker niet ideaal, maar met de nogal zwakke selectie is het hopen op zo'n oprisping misschien wel onze enige hoop
Hadden we Ribery maar op links

12 april 2014 om 15:55

Jij bedoelt zoiets Migi84?

Het is zeker niet ideaal.

Het is gewoon vrij slecht.

Maar het zou kunnen.

Stekelenburg
Van der Wiel
De Vrij
Vlaar
Buttner
De Jong
Emanuelson
Robben
Van Persie
Sneijder
Huntelaar
12 april 2014 om 18:29

Persoonlijk ben ik wel een fan van lens op die positie voor een eindtoernooi. Hij geeft kracht, snelheid en scorend vermogen en is tamelijk allround.

Zou echt lachwekkend zijn als je Sneijjder niet meeneemt maargoed ik ben toch al tijden klaar met het Oranje van van Gaal.

Wat ben ik blij als die Louis geen bondscoach meer is zeg. Hoe achterlijk ben je als je een van je beste spelers niet mee neemt.

12 april 2014 om 15:49

Maar eerlijk is eerlijk: hij heeft ook echt de meest belachelijke generatie spelers tot zijn beschikking. Behalve de keepers, Van der Wiel en Strootman is er niemand van deze generatie die goed genoeg is voor Oranje.

Gelukkig komen oudjes als Robben, Van Persie en De Jong nog aardig mee. Maar de nieuwelingen is allemaal ruk. Maher, Van Ginkel, Narsingh, Castaignos, Clasie, De Vrij, Buttner. Dat zijn allemaal spelers die in potentie in Oranje zouden kunnen spelen, maar die gewoon stil staan in hun ontwikkeling. En Ajax (dat is het ergste) heeft geen een speler van die generatie die goed genoeg is.

Dan heb je nog de spelers in het buitenland: Vlaar, Lens, De Guzman, Emanuelson, Maduro. Maar die spelen allemaal bij derderangs clubs.


Triest toch?

Is Meneer van Gaal helemaal van de pot gerukt?
Als hij Wesley Sneijder niet meeneemt dan heeft hij toch echt wel een joekel van een plaat voor zijn harses!

Waar wil je dan mee aankomen in Brazilië?
Die gasten zijn bang voor Sneijder gezien de kwartfinale van 2010.

Hij en nog wat andere kunnen een wedstrijd beslissen en kantelen.
Ga nou eens knap aanvallend voetbal spelen ipv verdedigend want dan verlies je alles met minimaal 0-2 en speel je misschien gelijk tegen Australië.

Spanje maakt gehakt van ons en Chili zal het ons in peperen om vervolgens ten onder te gaan tegen de Aussies.

Nederland kan best zonder Sneijder een goed elftal opstellen. Van Gaal moet verassen met een 4-4-2 opstelling met van persie en huntelaar. Zo benutten we onze aanvallende kwaliteiten ten vollen.

Vorm
vd Wiel
Vlaar
BMI
Blind
Kuyt/ Lens
VD Vaart
De Jong
Robben
Van Persie
Huntelaar
12 april 2014 om 15:45

Van Persie en Huntelaar samen, ik zou het ook graag willen, maar volgens mij gaat het niet gebeuren.

Van der Vaart op het middenveld is zelfmoord, die man kan geen meters meer maken.

Kuyt kan echt niet meer.

BMI word te kijken gezet door Kishna, met alle respect.

Ach ja, oranje is gewoon drie keer niks.

Van Persie als 'nummer 10' achter Huntelaar in een 4-2-2-1-1 opstelling en voila, opgelost.

4-2-3-1

CILLESSEN
JANMAAT
DE VRIJ
VLAAR
PIETERS
SCHAARS
SNEIJDER
ROBBEN
V.VAART
V.PERSIE
HUNTELAAR
12 april 2014 om 14:30

Schaars?

12 april 2014 om 15:43

Met dat middenveld word je overlopen man. Van der Vaart en Sneijder komen nooit mee terug. Schaars is aanvallend een keus. Alleen Robben, Huntelaar en Van Persie zijn oke.

Hij probeert Sneijder gewoon schuimbekkend naar het wk te krijgen puur tactisch spelletje van Van Gaal.
Als hij Sneijder niet meeneemt Naar het wk en hij zou er dan vroeg uit vliegen word ie echt niet meer serieus genomen. Dat risico gaat Van Gaal niet nemen denk ik .

Van Gaal heeft vaak een punt en motiveert dat dan ook nog eens goed. Echter, hij moet zichzelf niet tegenspreken en consequent blijven of uitspreken dat hij uitzonderingen maakt..."je moet dat als voetballer toch gewoon iedere week laten zien bij je club? Als je dat daar al niet kunt, dan kun je dat toch zeker niet bij Oranje?"

Ben liefhebber van Kenneth Vermeer, maar op basis van deze uitspraak zou hij dus niet geselecteerd moeten worden...

Robben speelt bij Bayern rechtsbuiten, bij Oranje linksbuiten. Waarom kan Sneijder dan niet op t middenveld als hij bij Gala verkapt linksbuiten speelt?

Sneijder doet het eerlijk gezegd goed bij Galatasaray. Is toch 1 van de lichtpunten dit seizoen. Jammer dat Mancini hem misbruikt op de linksbuiten positie. Zou eerder op de tien moeten staan.

Natuurlijk neemt van Gaal Sneijder wel mee, hij is ook niet gek. Sneijder is altijd een wapen, ook vanaf de bank. Hij is nog steeds een aardige naam waar tegenstanders respect voor hebben.
Van Gaal wil Sneijder op scherp zetten, niks meer en niks minder. Slecht doet Sneijder het ook niet bij Gala volgens mij, dus er is weinig reden om hem thuis te laten. Je kunt wel met het hele middenveld een soort powerpressie willen spelen maar dan kun je vd Vaart ook wel thuislaten. Wie ga je dan opstellen? Clasie, de Jong en Fer? Hou op.

Met Sneijder word je geen wereldkampioen maar zonder Sneijder word je nooit wereldkampioen!

12 april 2014 om 15:41

In die uitspraak kan ik me wel vinden. Natuurlijk is Sneijder geen Iniesta of Schweinsteiger, maar Clasie of Immers of Blind of Klaassen of welke andere vervanger dan ook, die zijn al helemaal te treurig voor Oranje.

Sneijder is helaas niet meer zo goed en fit als 4 jaar geleden. Maar altijd selectie-waardig bij dut Oranje. Dat hier al spreken over Immers, Klaassen, Toornstr of Wijnaldum als een evt vervanger is te zot voor woorden. Sneijder speelt bij Gala volle bak en op niveau. Maar goed sks van Gaal het beter weet, dan gaat het WK een korte sof worden.

Sneijder gaat waarschijnlijk gewoon mee, ookal is hij niet fit. Een speler van zijn kwaliteiten hoort wat mij betreft gewoon thuis in oranje. Vd Vaart speelt ook nooit hele wedstrijden en over zijn fitheid word niet gepraat. Wat mij betreft speelt Oranje zo in Brazilië. Redelijk ervaren elftal, veel ervaring op het hoogste niveau (cl, Pl), als Sneijder niet fit genoeg is vd Vaart daar laten spelen, Huntelaar als pinchitter, een rol waar hij echt geschikt voor is.

Krul
vd Wiel
van Dijk
Vlaar
Blind
de Jong
Sneijder
de Guzman
Robben
van Persie
Lens

Sneijder niet meenemen?!!!!?

Wat is dit voor een gekkigheid. Ik word steeds minder fan van dit oranje. Wat een bij elkaar geraapt zootje koekenbakkers. Na de blamage op het EK, waar de spelers het publiek gewoon voor gek hebben gezet met hun onderlinge gekibbel en dramatische prestaties, heb ik nul, maar dan ook echt nul vertrouwen in een goed WK en weinig waardering voor de groep spelers.

We hebben toch bijna geen alternatieven of zie ik dat verkeerd? We hebben al een niet al te best team, Sneijder kan als een van de weinigen nog verder boven zichzelf uitstijgen. Je kunt niet Sneijder thuislaten, maar vervolgens wel Klaassen, Siem de Jong, Clasie of dat soort jongens meenemen.

Persoonlijk zie ik graag zoiets dergelijks. Cillesen en Zoet hebben simpelweg het niveau en de ervaring nog niet naar mijn mening, en Stekelenburg heeft geen beste periode achter de rug. Centraal Vlaar en van Dijk, waar van Dijk nog vervangen kan worden door De Vrij. Betere centrale verdedigers zie ik momenteel niet rondlopen (en nee, kom niet aanzetten met Kongolo of Veltman). Van der Wiel boven Janmaat omdat van der Wiel vaak in de basis speelt bij een topclub in een sterkere competitie, alhoewel Janmaat een prima alternatief is. Pieters speelt lekker mee in de Premier league, en als ik waardige concurrenten ga bedenken kom ik niet verder dan van Aanholt, die ik vooralsnog zwakker inschat dan Pieters.

De Jong, Robben, Sneijder en van Persie spreken wel voor zich, betere spelers op die posities zijn er niet. Op de plaats van de weggevallen Strootman zet ik Leroy Fer neer. Speelt net als Pieters lekker Premier League en ik moet er absoluut niet aan denken om Schaars of Clasie daar neer te zetten. Huntelaar heeft laten zien dat hij een echte goalgetter is bij Schalke en hoort mijn inziens dan ook gewoon in de basis thuis als spits.

Natuurlijk kunnen we het ook gewoon heel anders aanpakken. In een soort 6-3-1 systeem gaan spelen met snelle spelers als Robben en Lens op de buitenkanten. Gewoon lekker verdedigen en alle ballen op Frank Demouge die in de spits staat. Als ik sommige mensen mag geloven hebben we toch niets te verliezen op het Wk

Krul/Vorm
Van der Wiel
Vlaar
van Dijk
Pieters
Robben
Fer
De Jong
Sneijder
Van Persie
Huntelaar

23 spelers voor de Wk:

Doel:
Jasper Cillessen, Tim Krul, Michel Vorm

Verdediging:
Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Ron Vlaar, Erik Pieters, Gregory van der Wiel, Joël Veltman, Virgil van Dijk, Alexander Büttner

Middenveld :
Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Stijn Schaars, Nigel de Jong, Siem de Jong, Leroy Fer

Aanval:
Arjen Robben, Klaas-Jan Huntelaar, Robin Van Persie, Dirk Kuyt, Jean-Paul Boëtius, Jeremain Lens

Ik denk dat Van Gaal gewoon 4-3-3 gaat spelen. Dat zal wel, doet-ie steeds.

@nurvin
IK ben het met die selectie eens, maar ik denk dat Blind mee gaat in plaats van Büttner. En Urby Emanuelson i.p.v. Erik Pieters.

Op de bank:
Huntelaar
Boëtius
Schaars
S. De Jong

Daryl Janmaat
Veltman
Krul

On: Strootman voor Fer, even niet aan gedacht. En dan in plaats van Siem de Jong op de bank, Raffael Van Der Vaart

Vorm
V/D Wiel
Vlaar
Van Dijk
Blind
Fer
Sneijder
Nigel De Jon
Robben
V Persie
Lens

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren