Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Uitblinkende Van Dijk kán vertrekken bij Celtic: 'Iedereen heeft zijn prijs'

Laatste update:

Virgil van Dijk heeft indruk gemaakt in zijn eerste jaar bij Celtic. De stopper speelde zich na zijn komst van FC Groningen vrijwel meteen in de basis en blinkt wekelijks uit. Dat clubs komende zomer interesse zullen tonen in de 22-jarige Bredanaar lijkt dan ook onvermijdelijk. Bij een goed bod mag hij zelfs weg, verklapt Celtic-coach Neil Lennon op de website van de FIFA.

/

De Noord-Ier beseft dat the Bhoys niet meer in de positie zijn om talentvolle spelers jarenlang te behouden. Zeker niet wanneer clubs uit de Premier League met de geldbuidel gaan zwaaien. "Ik verwacht dat er wel wat geïnteresseerde clubs komen voor onze grote spelers", zegt Lennon, zonder daarbij expliciet naar Van Dijk te verwijzen. "Het is onvermijdelijk dat er geboden gaat worden op onze spelers; het gaat erom of wij daar wel of niet op ingaan."

Van Dijk, wiens contract op Celtic Park nog loopt tot medio 2017, zal echter niet goedkoop zijn. "Iedereen heeft zijn prijs en daar houden we altijd rekening mee bij het rondkijken naar eventuele vervangers", aldus Lennon. De Nederlandse stopper werd in februari nog in verband gebracht met Manchester City, Arsenal en Manchester United, maar van concrete interesse lijkt vooralsnog geen sprake.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou mooi zijn voor het Nederlands elftal wanneer hij naar een goede Premier League club verkast.

9 april 2014 om 17:11

@ Jensiehh,

Dat zou inderdaad mooi zijn, maar laat Virgil van Dijk beter nog maar een à twee seizoenen in de basis spelen bij Celtic, want tegen die tijd zal hij zich wel wat meer en beter ontwikkeld hebben.

En ja, de Schotse competitie is dan niet zo geweldig, maar in die een à twee seizoenen tijd kan hij zich prima ontwikkelen bij Celtic, voordat hij de stap naar een club als Arsenal, Manchester United, Manchester City of Liverpool maakt.

Zo zal hij ook wat stabieler worden en zo leert hij ook het een en ander bij. Onder Louis van Gaal zal hij zo goed als zeker geen interland spelen, maar na het WK, hoop ik, dat Guus Hiddink Douglas en van Dijk bij het Nederlands elftal haalt, zodat Nederland normaal gesproken dan in deze opstelling kan spelen (zie opstelling).

Stekelenburg
v.d.Wiel
Douglas
v.Dijk
Pieters
de Jong
Strootman
Lens
Sneijder
Robben
v.Persie
9 april 2014 om 18:04

Ten eerste; Goede opstelling!
de enige spelers waarbij ik mijn twijfels zet is pieters. Doet hij het zo goed bij Stoke? verder helemaal met je eens, Guus Hiddink heeft tijd zat om er voor 2016 een mooi degelijk elftal van te maken.

9 april 2014 om 18:35

Hij zal zich in Engeland meer ontwikkelen dan in die pretcompetitie van Schotland. Daar is echt helemaal geen weerstand, daarom neemt Van Gaal hem ook niet mee. Die 6 wedstrijden in de CL zijn leuk als ze zich kwalificeren maar dat is veel te weinig om je echt te ontwikkelen.

9 april 2014 om 18:39

Ben ik het niet helemaal mee eens. De Schotse competitie is zo onthutsend slecht dat er amper tegenstand is. Het is veelal lange ballen op de fysiek sterke spits, waar van Dijk bijna tot geen problemen mee heeft. Daarnaast heeft hij een goede inspeelbal maar, deze hoeft hij bijna tot nooit onder druk te geven. Ikzelf denk dat het voor van Dijk een goede stap zou zijn om richting Arsenal te gaan om vervolgens verhuurt te worden aan bijvoorbeeld een middenmoter in de premier league.

Arsenal heeft in het verleden bewezen goed met jeugd om te gaan en ze een eerlijke kans te geven. In mijn ogen heeft van Dijk alles om een topper te worden dus ik denk dat een stap Nasr de premier league goed voor hem zal wezen..

9 april 2014 om 18:49

Tja.... De Nederlandse competitie is geen slag beter volgens mij.... En zeker als centrale verdediger bij Ajax heb je heel weinig te doen.... 'En toch komen een Veltman en Denswill zomaar in Oranje ondanks de bijna wekelijkse fouten daar waar van Dijk zich al anderhalf jaar presenteert als een stabiele rots in de branding...
Volgens mij lijdt van Gaal onder zijn persoonlijke voorkeuren en komt hij daarom al geruime tijd met discutabele selecties waarbij kwaliteit ondergeschikt is. Helaas, zijn briljante carrière wordt ontsiert door een grauwe rand. Hopelijk wordt het afgestraft straks en krijgen we bondscoaches terug geen stijve nek hebben en wel om zich heen kunnen kijken met een objectieve blik. Dan ben ik er zeker van dat van Dijk direct geselecteerd wordt. Niet onder van Gaal... Dat verdient ome Louis ook niet

9 april 2014 om 19:22

de nederlandse competities is toch echt een stuk beter hoor, de schotse competitie is op celtic na haast jupiler league

9 april 2014 om 23:27

@martinus: In Nederland heb je tenminste nog 5 ploegen die echt niet onder doen voor Celtic. Zowel Twente, Vitesse, Ajax, PSV als Feyenoord zijn op zijn minst niet minder. Ik sluit niet eens uit dat AZ redelijk dicht bij Celtic zou kunnen blijven in één competitie. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je hier op zn minst tegenstand hebt

11 april 2014 om 12:38

op naar bundesliga naar hoffenheim ofzo of borusia monchen gladbach

Had niet anders verwacht, als er 1 speler in de etalage is gezet dan is het v Dijk wel.

9 april 2014 om 17:09

Dat klopt maar moet nog maar zien dat hij het niveau aan kan. In de cl was hij op een pot na niet erg sterk vond ik tegen Ajax had hij het zelfs 2 x erg zwaar

9 april 2014 om 18:52

Naughty..... Hou toch op zeg.... Van Dijk had zijn directe tegenstanders van Ajax de volle 180 minuten volledig in zijn zak. Die hadden echt helemaal niets in te brengen.

9 april 2014 om 18:53

Nee... Laat ome Louis het aub bij zijn voorkeuren houden! Niet opeens op kwaliteit gaan selecteren nu...

Gelukkig hebben we deze jongen bij Oranje.... Oohnee

9 april 2014 om 17:26

Die jongen wordt echt wel bekeken door de staf van Oranje. Ze zullen hem niet goed genoeg vinden. En ik heb iets meer vertrouwen in de staf van Van Gaal en Van Gaal zelf dan in het ledenbestand op Voetbalzone als het on kennis gaat.

9 april 2014 om 18:56

Tja.... Vreemd genoeg trekt hij ook de aandacht van de grote clubs in de PL... Maar ach... Elke veldvuller kan daar terecht toch?
Nee, ik heb totaal geen vertrouwen in Van Gaal met zijn ronduit discutabele voorkeuren... Maar ieder zijn mening, ik wens je veel plezier dan met Veltman en co in Brazilië

9 april 2014 om 19:01

Van Gaal? Is dat die man die denkt dat de Eredivisie de beste competite is? Hoe meer spelers uit de eredivisie, hoe beter. Oh niet..

Zie hem liever nog een paar jaartjes rijpen bij Celtic, zodat hij helemaal klaar is voor een topclub in de Premier League. Hij zou wel bij Arsenal passen over pakweg 2 jaar.

9 april 2014 om 17:26

Zou daar eerder zsm vertrekken. Als hij nu al een vd uitblinkers is, gaat hij daar nog weinig bijleren.

9 april 2014 om 20:46

Schei uit, spitsen van St. Mirren, Ross County of Inverness is andere koek dan Suarez, Aguero, Rooney, Sturridge, Eto'o, Dzeko, Negredo etc. Nee, lekker opportunistisch weer.

Als Bale 100mlj kost, wat moet v. Dijk dan wel niet kosten...?

9 april 2014 om 17:13

@ Mafkee,

Op dit moment rond de tien miljoen euro. Als hij langer bij Celtic blijft en zich goed doorontwikkeld, dan zal Virgil van Dijk wel ongeveer twintig miljoen euro waard woorden.

9 april 2014 om 17:22

Ben je dronken? Hooguit een miljoen of acht en dan ben je wel klaar hoor. Ben echt niet kapot van die gozer. En Celtic is zowiezo van het niveau AZ/Heerenveen.

9 april 2014 om 17:26

@ Elastiek,

Als je dit voor mij hebt bedoeld: heb je mijn reactie wel gelezen. ik schreef: Op DIT moment is hij rond de tien miljoen euro waard, maar als hij langer bij Celtic blijft en zich goed doorontwikkeld, dan kan hij wel is iets van twintig miljoen euro waard worden.

En tussen de tien miljoen, waarop ik hem op dit moment schat, en de acht miljoen die jij schat, zit maar twee miljoen verschil.

9 april 2014 om 17:30

Maak dat verschil maar na mij over aub.....:-)

9 april 2014 om 17:54

"en Celtic is zowiezo van het niveau Az/heerenveen."

Klopt! En de rest van de Schotse competitie is van het niveau topklasse! Als je bedenkt dat die Higdon van NEC topscorer was in Schotland, is het geen kunst om daar wekelijks uit te blinken tegen dergelijke ondermaatse aanvallers. van Dijk kon in de PL wel eens zwaar door het ijs zakken.

9 april 2014 om 19:11

Higdon heeft er anders wel 14 inliggen. Meer dan alle spelers bij Ajax, en die krijgen zeker meer kansen! Tel de 4 assist op bij zijn doelpunten, dan is hij toch bij 18 goals in 28 wedstrijden betrokken. Niet slecht, voor een spelertje uit Schotland, toch?

Dit artikel gaat niet specifiek over Van Dijk. Dat wordt er van gemaakt. Er zijn meerdere spelers die in de belangstelling staan van andere clubs zoals altijd.

Er is hoop, Van Gaal gaat zijn stategie en speelstijl wijzigen door het wegvallen van Strootman. Misschien is er nu hoop dat Virgil als slot op de deur mee mag i.p.v. Veltmannetjes van deze wereld.

We hebben een ras verdediger nodig die weet hoe je de deur op slot moet zetten. Lekker samen met Douglas achterin flink gaan schoffelen.

9 april 2014 om 17:18

Douglas en v. Dijk, bij elkaar opgeteld 0 interlands. Verwacht zeker dat zij gaan spelen in Brazilië....

9 april 2014 om 18:16

alles beter dan spelers die wekelijks staan te schutteren in de Eredivisie en ook amper aan 10 interlands komen

Die jongen had ajax moeten nemen voor 2 miljoen.maar nee hoor gaan ze voor van der hoorn. 4 miljoen had het wel geweten afgelopen zomer.

9 april 2014 om 17:28

Volgens mij moest van Dijk ruim 3 miljoen kosten, maar gelijk heb je zeker. Ik heb A. de aankoop van van der Hoorn nooit begrepen en ik heb ook nooit begrepen waarom van der Hoorn vorig jaar bij Utrecht zoveel lof kreeg. B. Heb ik inderdaad ook niet begrepen waarom welke Nederlandse topclub dan ook hem niet genomen heeft. Feyenoord begrijp ik dan nog wel, want die hebben daar spelers zat en geen geld. Maar voor Ajax, Psv, Twente of Vitesse was dit toch een fantastische versterking geweest zeg.

Een Engelse topclub lijkt me te vroeg maar bijvoorbeeld bij een Swansea zou hij perfect passen. Hebben Nederlandse invloeden en spelen redelijk verzorgd voetbal, iets waar van Dijk met zijn Nederlandse scholing in meekan.

9 april 2014 om 17:48

Tjonge jonge ..

Aan het eind van vorig jaar was iedereen het er mee eens dat v d hoorn beter was dan v dijk. Dat nu iets anders word gezegd en dan v dijk weer de hemel in prijzen slaat dan weer helemaal nergens op.

Ik geef toe dat v d hoorn nu echt een klasse minder is dan v dijk is maar om nu terug te krabbelen ...

V d hoorn was toendertijd (afgelopen zomer) echt wel beter dan v dijk.

9 april 2014 om 18:17

Nee, ook toen was van Dijk al beter dan vd Hoorn. Afgelopen zomer was ik (en in ieder geval vele Groningen supporters met mij) echt verbaasd dat Ajax voor vd Hoorn ging en niet voor van Dijk, helemaal nadat vd Hoorn volledig door het ijs zakte op het jeugd EK. Ook was van te voren bekend hoeveel van Dijk ongeveer zou moeten kosten want Groningen had hem in de winter al toegezegd mee te werken aan een transfer omdat de club dat in januari niet wilde, dus ook daar kan het niet aan liggen lijkt me. Maarja, laat hem maar voor veel te veel geld verkocht worden, Groningen krijgt er 10% van

9 april 2014 om 18:20

Nee hoor, heel veel waren het daar totaal niet mee eens. vd Hoorn deed leuk mee in een draaiend team, meer niet. Van Dijk daarin tegen was verreweg de beste man op het veld bij een kwakkelend Groningen en droeg dat team.

Verschillende mensen in de media destijds gaven aan dat ze van Dijk beter vonden, stond ook niet voor niets in elftal vaan het jaar bij verschillde media.

9 april 2014 om 18:58

Vd Hoorn is nooit beter geweest en van Dijk. Van Dijk was voeg seizoen al met afstand de beste CV in Nederland Hij had toen onder een objectieve bondscoach al lang zijn debuut in Oranje gemaakt.

Liverpool,Arsenal sla je slag.

9 april 2014 om 17:59

??? Voor wie, Skrtel, Sakho of Agger ? Of jij onderschat spitsen in de British pl of je overschat die in Schotland

9 april 2014 om 19:15

Tja, ik zie hem graag komen. Agger is al 28. Skrtel wordt in december 30! Sakho en Van Dijk centraal, links en rechtsbenig, sterk, lang en voetballend. Zeker voor in de toekomst geen slecht idee.

Bij elk artikel over Van Dijk baal ik weer dat hij niet mee gaat naar Brazilië. Hij kan uitgroeien tot de beste verdediger van ons land en toch krijgen, in mijn ogen, mindere spelers de voorkeur. Het blijft een gemiste kans voor Louis. Voor Van Dijk zelf is het natuurlijk ook erg jammer dat hij niet mee mag, al ben ik er van overtuig dat zijn tijd in Oranje nog wel komt.

Als er 1 speler is die ontzettend gehypt wordt, is van Dijk het wel!
Mooi bedacht daar in Schotland, lul hem maar de hemel in dan komen de kapitaalkrachtige Engelse clubs wel. Grappige is dat het ze waarschijnlijk nog lukt ook, met het beleid bij sommige Engelse clubs.
Men vergeet dat als wij hier geen goede competitie hebben, ze in Schotland helemaal niets hebben van enig niveau (wat voetbal betreft)!

9 april 2014 om 17:30

Klopt, in alles is de Nederlandse competitie beter dan de Schotse, op verdedigen na. Want slechter dan in Nederland wordt er nergens ter wereld verdedigd. Ik denk dat als je als verdediger in Schotland slaagt dat je in Engeland meer kans hebt dan dat je als verdediger in Nederland slaagt.

In Nederland weten we niet meer wat verdedigen is. Jongens als Veltman, de Vrij, Rekik, dat zijn verdedigers van vorige eeuw, dat kan al lang niet meer.

9 april 2014 om 17:52

En toch gaat Veltman een grotere carrière tegemoet als van Dijk.
Weliswaar een toekomstverhaal, dus op dit moment niet te verifiëren. Maar dat denk ik toch echt! Alleen al de manier waarop Veltman zich opstelt en anticipeert op zijn tegenstander..
(heb ik het wel over de Veltman in goede doen he..:-))

9 april 2014 om 18:31

Daar wil ik wel een wedje op leggen anders. Veltman komt net kijken zeg en van Dijk is niet eens veel ouder en heeft 3x zoveel wedstrijden al op profniveau in de benen.

Als je die 2 vergelijkt is Veltman nog echt een jongetje en het fysiek van van Dijk gaat hij zowieso nooit krijgen. En voetballend is Veltman ook geen wereldwonder anders had die ook al veel meer wedstrijden gespeeld op zijn 22e.

Waarop jij basseerd dat Veltman een grotere carriere tegemoet gaat is me echt een raadsel. Omdat hij bij Ajax speelt ofzo?

9 april 2014 om 21:02

Veltman is bijna twee seizoenen bij elkaar geblesseerd geweest hoor. Anders had hij al minimaal net zoveel wedstrijden als van Dijk achter zijn naam staan!
En zou er geen enkele discussie zijn geweest over zijn positie in Oranje..

Overigens is het ook idd een groot voordeel voor de rest van je carrière als je bij Ajax in de basis staat hoor. Bijna zeker dat je beter terecht komt dan als je bij Celtic vandaan komt. Legio voorbeelden, de uitzonderingen daargelaten..

9 april 2014 om 17:45

Whahaha vd Hoorn is zeker beter?
Van Dijk heeft zich bewezen bij Fc Groningen door bijna wekelijks top te spelen. Werd zeer regelmatig tot speler vd wedstrijd benoemt. Vervolgens maakt hij een mooie stap naar Celtic wat iig hoger is als Groningen en kwa niveau vergelijkbaar met de top van de eredivisie, alleen kwa niveau eredivisie misschien iets lager.
Ook speelt hier hij wekelijks top en ook in de wedstrijden die er niet toe doen! Maar ook zeker in de cl heeft hij laten zien dat het echt een goede verdediger is. En ja zelfs tegen Barcelona als zal de uitslag iets anders doen vermoeden.....
En dan nog durf je te zeggen dat hij de meest gehypte speler is? Wat denk je van Veltman? Paar goede wedstrijden en mag meteen bij Oranje, terwijl hij nu wekelijks laat zien dat hij er nog lang niet is. Of Kongelo? En nog maar niet te spreken over de achterhoede van Psv.....
Sorry hoor als je het over gehypte spelers wil gaan hebben zou ik eerst eens in de eredivisie gaan kijken....

9 april 2014 om 18:05

Magicmike,

Was ook een gedachte die het eerst bij mij opkwam, Celtic wil wat centen voor hem vangen.

Geef ze eens ongelijk, denk dat hij gewoon ( nog) niet goed genoeg is voor Oranje.
Wat ik aan wedstrijden van hem gezien heb, heeft mij niet overtuigt in ieder geval.

Begrijp er echt niets van waarom Dougles niet één keer is uitgeprobeerd.
Van Gaal zal het wel weten?

Eigenlijk is een overstap te vroeg, na slechts één seizoen... Maar eerlijk is eerlijk hij heeft het fantastisch gedaan en de Schotse competitie is nou niet bepaald sterk!
Een tussenstap bij een PL club uit de onderste/middenmoot van 2/3 jaar zal hem het juiste 'rugzakje' meegeven om uiteindelijk door te stromen naar de top van de PL!
Een overstap van Celtic naar City, United of Arsenal moet hij echt niet doen!!!

Ik zou zeggen ga naar clubs als Norwich City, Swansea City, Newcastle United of Spurs dat is wel van kampioenen voetbal en Champions League naar vechtvoetbal en Europa League of zelfs helemaal geen Europees voetbal maar het zal wel zo leerzaam zijn dat daarna de stap naar de top gemaakt kan worden

Als van Gaal hem nou gewoon meeneemt kan hij later zeggen: "ik heb van Dijk bij Oranje laten debuteren". Alleen daarvoor zou die hem al moeten meenemen.

Lekker naar Feyenoord of midmoot PL zodat je sws aan de bak kan , snap ook niet dat Ajax afgelopen zomer niet hem had gehaald ipv vd Hoorn

Zou lekker nog wachten, is pas aan zijn eerste jaar begonnen.
Laat hem nog maar even een jaar hetzelfde niveau halen en dan op naar de top van de bpl.
Het verbaasd me nog steeds dat hij niet opgeroepen is voor het Nederlands elftal.

Zo langzamerhand heb ik de hoop opgegeven dat Van Gaal nog bij zijn positieven komt wat Virgil van Dijk betreft. Maar waarom zou je de beste verdediger van Nederland ook niet gewoon in Schotland laten als je in de eredivisie van die "geweldige" verdedigers hebt waar je een beroep op kunt doen.

Maar het WK zal voor Nederland gelukkig snel voorbij zijn, waarna we kunnen gaan genieten van het team van onze zuiderburen. En na het WK komt er in Nederland gelukkig weer een bondscoach die wel weet wat de beste spelers zijn om op te stellen.

Ik denk dat deze jongen wel verstandig genoeg is om een goede keuze te maken over welke club die gaat vertegenwoordigen.

Ik hoop dat ie in

Ik hoop dat ie in zijn keuze baseert op speeltijd en niet te veel naar geld en de status van de club ik bedoel Chelsea ofzo zou een hele domme keuze zijn daarentegen zou ik New Castle of Tottenham iets net onder de top 4 uitstekend voor hem daar zal die veel minuten maken in de PL houden ze van grote brede gasten. Ik denk dat ie binnen een paar jaar dan de stap naar de echt wereld top kan maken. Die jongen is snel groot sterk redelijk technisch voor een verdediger een goede kop en super fit.

Snap ook werkelijk niet dat die jongen nog niet is geselecteerd een schande vind ik het als je Rekik Veltman en Vooral De Vrij wel selecteert.

Maar ja ben geen bondscoach en hij zal er wel zijn redenen voor hebben we gaan het meemaken

Ik weet niet of hij wel geschikt is daarvoor,als je naar Vertonghen kijkt zie je gewoon dat het heel erg moeilijk is om je plek te veroveren in de Pl.vertonghen schat ik toch hoger in dan van Dijk en die heeft de grootste moeite om het bij te houden.

Meest onderschatte Nederlandse voetballer abroad. Dat van Gaal dat niet ziet is het bewijs dat het een autistisch mannetje is. Van Gaal is op zijn retour, valt niet meer serieus te nemen. Dat gaan we zien komend WK. Het voetbal is al niet meer om aan te zien onder Van Gaal. Truus heeft geen invloed meer op hem.

Ik denk dat deze jongen een uitstekende speler voor oranje word, maar dat vond ik al langer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren