Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord zet WK-gangers De Vrij en Janmaat in etalage

Laatste update:

Feyenoord gaat proberen om Daryl Janmaat en Stefan de Vrij in de zomer te verkopen. De verdedigers beschikken over een contract dat tot volgend jaar doorloopt en de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis zijn stilgelegd. Technisch directeur Martin van Geel van de Rotterdammers en de spelers zelf willen mogelijke buitenlandse interesse afwachten.

/

Mocht er geen serieus bod binnenkomen, dan gaat Feyenoord mogelijk alsnog proberen om het duo langer te binden. Janmaat ontving al eerder een aanbieding voor een nieuw contract, maar wees dat tegenvallende voorstel af. "De gesprekken zijn stilgelegd, we wachten de zomer af", zegt Van Geel nu in het Algemeen Dagblad. "Bij De Vrij hebben wij al eerder besloten om tot na het WK te wachten."

Feyenoord is nog wel in gesprek met Terence Kongolo, die een basisplaats heeft veroverd in het elftal van Ronald Koeman, maar ook nog maar een contract voor een jaar heeft. Volgens Van Geel doet Feyenoord er alles aan om de jongeling langer vast te leggen: "Hij moet in de toekomst een belangrijke speler worden", zegt de technisch directeur. Kongolo heeft al aangegeven dat hij bij Feyenoord wil blijven.

Daryl Janmaat en Stefan de Vrij zijn toe aan een stap hogerop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou toch eerder BMI verkopen dan De Vrij. Janmaat kun je nog moeilijk houden, die moet echt hogerop.

9 april 2014 om 08:02

Als je leest kan je zien dat het te maken heeft met zn aflopende contract in 2015. Dat van BMI loopt pas in 2016 af. Wat dus niet inhoudt dat hij per se blijft.

9 april 2014 om 10:02

Aan bmi heb je veel meer dan de vrij! Vind hem echt zo'n uitstralingkoze verdediger!

9 april 2014 om 10:02

Aan bmi heb je veel meer dan de vrij! Vind hem echt zo'n uitstralingkoze verdediger!

9 april 2014 om 10:40

Inderdaad.. Als ik Feyenoord was zou ik de vlag uithangen als je nog kan verdienen aan De Vrij. Wat een matige en slappe verdediger is dat zeg. Ik hoop dat hij niet eens meegaat naar het WK. Dan liever BMI, Veltman, Van Dijk of desnoods Heitinga. Alles beter dan die klungel.

9 april 2014 om 11:16

De Vrij speelt op dit moment gewoon uitstekend(i know, in de Eredivisie) en een klasse beter dan Veltman. Snap echt niet wat men daarin ziet. Maakt elke wedstrijd wel minimaal een grote fout, i.t.t. De Vrij.

Zou graag zien dat Douglas en V Dijk een kans zouden krijgen.

9 april 2014 om 11:29

Lol BMI Veltman en Van Dijk vind jij beter. Nou BMI is niet voor niets voorbij gestreefd door Kongolo. Veltman blundert bijna elke wedstrijd en Van Dijk speelt bij een club op het niveau van Heerenveen/AZ. Met alle respect voor die clubs overigens maar vind je zelf ook niet dat je De Vrij die echt een geweldige tweede seizoenshelft speelt (beter dan ooit) te kort doet?

9 april 2014 om 11:53

hahaha celtic een club van niveau heerenveen/az. Maak jij hier een grap?? Celtic is op z'n minst vergelijkbaar met de top van de eredivisie.
Bovendien doet van Dijk het daar heel goed! Er is niet voor niks belangstelling voor hem.

9 april 2014 om 12:41

Serieus. Celtic is wel van zo'n triest niveau. De top vijf van Nederland is echt beter hoor. Dat Van Dijk het daar goed doet hoor je mij niet ontkennen maar ga nou niet doen alsof de Schotse Premier League ook maar iets voorstelt.

9 april 2014 om 13:34

haha jij snapt er duidelijk helemaal niks van.
Alsof de eredivisie ook maar iets voorstelt. Celtic is gewoon van het niveau Ajax.

9 april 2014 om 14:43

devrij speelt de laatste maanden echt veel beter dan BMI en Janmaat. Maar lekker meepraten met Johan Derksen. devrij is gewoon de beste verdediger van Feyenoord.

9 april 2014 om 16:58

Sorry maar de top in Schotland heeft nog nooit tegen de Nederlandse top opgekund. Dat Ajax daar verloor was een offday van Ajax en een hele goede van Celtic. Celtic is echt armoedig in een competitie zonder echte tegenstand. Jij beledigt Ajax op een manier die ik als Feyenoorder te ver vindt gaan.

9 april 2014 om 23:51

@hernandes: ik heb gewoon een eigen mening en die heb ik al jaren. De Vrij is een slappe verdediger zonder uitstraling. Laat ontzettend vaak zijn man lopen en is in duels veel te zwak. Die jongen gaat nooit de Europese subtop halen. Bij clubs als Everton, Valencia, Benfica etc zal hij nooit aan de bak komen.

9 april 2014 om 08:20

Janmaat en BMI hebben gewoon een jaar lang stilgestaan in hun ontwikkeling. Hadden vorig jaar al weg gemoeten!

9 april 2014 om 09:47

Onzin, dit Feyenoord had dit jaar de titel moeten pakken of iig tot eind toe mee moeten doen (alhoewel ze in theorie nog een kansje hebben). M.a.w. de spelers hebben nog niets bewezen, iets wat ze in het buitenland ook wel zien. Hierbij ga ik er van uit dat Nederlandse clubs geen 5 miljoen meer gaan betalen voor een de Vrij, BMI of Janmaat, spelers die nu niet verder zijn dan Fer en Wijnaldum waren toen ze naar Twente resp. PSV gingen.
Overigens, m.u.v. Pelle zijn de meeste Feyenoorders van gelijk (behoorlijk hoog) niveau. Past juist goed bij die club, want daardoor kan de eenheid en teamgeest dermate groeien dat zij wel kampioen kunnen worden (snap niet dat een Adriaanse niet met Feyenoord voor het kampioenschap wil gaan).

9 april 2014 om 13:35

Waarom hadden ze dit jaar de titel moeten pakken? Daar hebben ze écht niet de selectie voor en met name het middenveld en doelverdediging komen schromelijk tekort (hoewel Vilhena wel een supertalent is)

9 april 2014 om 15:04

kijk jij met je linker oog in je rechter broekzak

feyenoord heb denk ik de beste wedstrijden v h seizoen gespeelt van alle clubs,tegen twente uit ,psv thuis Vitesse uit az thuis.dit elftal had kampioen moeten worden

9 april 2014 om 08:32

Feyenoord moet alle drie verkopen, dus zowel Bmi, als de Vrij en Janmaat. Zijn toch alle drie niet van het niveau wat feyenoord moet nastreven.... Kongolo, Nelom etc dat is de toekomst.

9 april 2014 om 08:39

De Vrij is niet van het niveau Feyenoord en vervolgens noem je Nelom... Yeah right. De Vrij in huidige vorm is de beste rechtsbenige centrumverdediger van de Eredivisie. Al z'n passes komen de laatste tijd aan, zowel lang als kort. Daarnaast wint hij 9 van de 10 duels en onderschept hij enorm veel ballen. Sinds hij met Kongolo speelt gaat het zoveel beter. De Vrij en Kongolo gewoon met 3-4 jaar verlengen en Kongolo het liefst 5.

9 april 2014 om 09:53

Mag ik het ook met geen van jullie beide eens zijn?

Ik vind de Vrij een aardige voetballer en zeker één die bij Feyenoord hoort. Maar de beste rechtsbenige centrale verdediger van Nederland is hij, in mijn optiek, ook echt niet.

Ik snap overigens wel dat Feyenoord hem in de verkoop gooit aangezien ze het geld goed kunnen gebruiken en ze hem niet gratis de deur uit willen laten lopen. Janmaat idem eigenlijk maar die zal moeilijker te vervangen zijn, verwacht ik..

9 april 2014 om 10:05

Wie is in jouw optiek wel de beste rechtsbenigs verdediger dan?

9 april 2014 om 10:16

Matthew0165

Thiago silva of Sergio Ramos

9 april 2014 om 10:19

Ik ben erg onder de indruk van Jeffrey Gouweleeuw en Mattias Johansson al weet ik niet zeker of de laatste ook daadwerkelijk rechtsbenig is. Maar ik vind Moisander ook en betere rechter CV dan de Vrij. Moisander is stabieler en zakt nooit door de ondergrens..

9 april 2014 om 10:33

Ik weet zeker dat De Vrij op zn 22ste nu verder is dan Moisander op zn 22ste toen. En daarbij, De Vrij heeft een beroerde eerste seizoenshelft achter de rug maar in de tweede is ie beter dan ooit. Ik denk dus ook serieus dat De Vrij beter is dan Moisander op het moment en in de toekomst. Alleen over dit hele seizoen gemeten niet.

9 april 2014 om 10:53

Ik ben van mening dat Havenaar wel eens zou gaan kunnen verrassen.

9 april 2014 om 11:30

Johanssen is rechtsback dacht ik.... Gouweleeuw dacht ik linksbenig. En sorry maar die komt niet in de buurt van De Vrij.

9 april 2014 om 11:53

Gouweleew is rechtsbenig , maar doet wel onder voor de Vrij

9 april 2014 om 12:51

Matthew..

Zou je dat ook kunnen beargumenteren? Dan kunnen we er ook op reageren..

Ik vind namelijk dat Gouweleeuw en Moisander zich internationaal goed staande weten te houden. De wedstrijden tegen Benfica, Barcelona, AC Milan, Anzji, Celtic (om voorbeelden te noemen) zijn ze goed doorgekomen en hebben ze ervaring opgedaan. Ze moeten het allemaal nog écht bewijzen maar wat dat betreft vind ik dat Moisander en Gouweleeuw verder zijn dan de Vrij...

Wk gangers de vrij is nog helemaal niet zeker janmaat lijkt me eigenlijk wel on. We kunnen beter 1 van de 2 verkopen ipv alle 2 lijkt me niet dat cabral al een basisplaats aankan en verder hebben we alleen van beek en eventueel steenvoorden

9 april 2014 om 08:30

Cabral is al lang niet meer van feyenoord en mis kunnen we spelers kopen

9 april 2014 om 08:34

Is een andere cabral, is rechtsback van het 2de en speelde een helft in de winterstop tegen excelsior... Is ook geen familie van

9 april 2014 om 08:43

@bjorn282 Het is wel familie van, ze hadden het die wedstrijd nagekeken en het is een verre verre achterneef.. ;-)

9 april 2014 om 08:49

Je hebt gewoon rodny lopes cabral als rechts back

Ben benieuwd wat Feyenoord voor deze spelers gaat vangen. Janmaat is wel klaar voor een club als Everton of Norwich. De Vrij vind ik absoluut nog niet klaar voor een stap hogerop. Zeer middelmatige speler.

9 april 2014 om 08:37

Je realiseert je dat Everton speelt om plaatsing voor de Champions League en Norwich vecht tegen degradatie...?

9 april 2014 om 08:42

Ik wilde net zeggen, daar zit een aardig niveau verschilletje in hoor Voor Norwich is hij te goed. Bij Everton zou hij echt moeten knokken om speeltijd. Wat hem dan uiteindelijk wel zou lukken denk ik. Misschien zou hij niet direct in de basis staan maar ik vind dat wel het niveau dat hij na zou moeten streven.

9 april 2014 om 09:06

Janmaat kan leuk aanvallen maar is verdedigend echt niet sterk genoeg voor de Engelse competitie.

9 april 2014 om 09:18

Daar lopen meer backs die daar moeite mee hebben, maar ik snap je punt.

ON: Voor het Nederlands voetbal is het goed dat deze lichting hoger op gaat dan tellen we over 2 en 4 jaar misschien weer mee op een eindtoernooi.

9 april 2014 om 09:20

Onzin, als tiendalli zijn wedstrijden meepikt kan Janmaat zeker mee!

9 april 2014 om 09:26

Janmaat zou ook in de Engelse competitie een prima back zijn. Laten we die competitie nu aub ook niet te veel de hemel in prijzen. Er spelen in ieder geval genoeg backs die een heel stuk minder zijn dan Janmaat. Die kan absoluut mee in de middenmoot of iets daarboven bij de ploegen die voor Europa League strijden.

Schalke lijkt me een hele mooie club voor Janmaat, de rechtsback die daar nu speelt Ushida is minder dan Janmaat

9 april 2014 om 08:02

Veel backs in Europa zijn minder goed. Zoveel goede backs zijn er niet. Dat word in Nederland nog wel eens onderschat. Het is niet voor niets dat een Buttner naar Manchester United kan.. Op rechts is de spoeling net zo dun.

9 april 2014 om 08:30

Zelfs die Rafael van United is al geen wonder op voetbalschoenen als rechtsback. Niet dat ik verwacht dat United interesse heeft in Janmaat natuurlijk, maar om maar even je verhaal wat kracht bij te zetten. Volgens mij gaan die trouwens ook Coleman aantrekken voor die positie.

Maar een club als Everton, waar Coleman dus weggaat dacht ik, zou moeten kunnen. Zo vaak speel je in Engeland ook niet tegen een echte linksbuiten, dus Janmaat kan daar lekker draven.

9 april 2014 om 13:05

Ik denk dat Janmaat echt wel een niveau hoger aan kan, alhoewel Everton dit jaar goed bezig is. Volgens mij zoekt Arsenal een rechtsback, maar persoonlijk zie ik hem graag naar Juventus gaan.

De Vrij is nu aan een ijzersterke periode bezig veruit de beste verdediger op de Nederlandse velden van het moment, of dat goed genoeg is voor de top/sub top van de PL moet nog blijken.

9 april 2014 om 08:04

Kan ook naar Duitslsnd zijn he. Of een ploeg in Spanje die een opbouwer zoekt centraal achterin. Dat De Vrij weer uit zn dip is is evident. Zal heus wel meegaan naar Brazilie.

9 april 2014 om 08:09

Deze periode goed bezig, maar Moisander is toch echt de beste en meest stabiele verdediger op de Nl'se velden. Presteert al het hele seizoen in tegenstelling tot de Vrij.

9 april 2014 om 08:15

Ik bedoelde Nederlandse verdediger. Moisander doet het inderdaad ook prima. Persoonlijk zie ik bij de Vrij meer doorgroei mogelijkheden.

9 april 2014 om 10:11

Ik zou De Vrij graag naar Spanje zien gaan. De manier van opbouwen past goed bij zijn spel en komen zijn sterke punten naar voren. Real Sociedad vind ik een mooie ploeg en ik denk dat De Vrij daar goed tot zijn recht komt.

Wat moeten ze opbrengen? Verwacht tussen de 3 en 5 mln, zeker nu iedereen weet dat Feyenoord ze graag wilt verkopen.

9 april 2014 om 08:11

Gewoon goed verkopen en dan kongolo centraal gebruiken en sven van beek rechtsback

9 april 2014 om 08:27

Dat Feyenoord deze jongens graag verkoopt is natuurlijk allang bekend, die situatie is niet veranderd t.o.v. 1/2 jaar geleden. Het is in ieder geval logisch dat ze hen willen verkopen. De contracten lopen immers tot 2015.

De verwachte opbrengsten zijn ook geheel afhankelijk van de prestaties op het WK. In ieder geval hebben zowel Janmaat als De Vrij zeer grote kans op een basisplek onder Van Gaal. Van der Wiel speelt nauwelijks en Veltman is niet zo ver als De Vrij. Met een goed WK in de benen kan Feyenoord voor deze jongens zeker 5 miljoen euro vragen. Voor minder zullen ze zeker niet verkocht geworden, dat zou geen recht doen aan de prestaties van beide spelers en hun potentie.

De Vrij heeft bijvoorbeeld met zijn 22 jaar, in februari pas 23, al 120 wedstrijden voor Feyenoord in de benen en 10 interlands bij het Nederlands Elftal. Dat is een mooie staat van dienst op die leeftijd.

9 april 2014 om 10:00

Vd Wiel heeft gewoon een basisplek, maar heeft nu blessure. Ik verw8 dat Janmaat meegaat als backup.

9 april 2014 om 08:48

De Vrij hoeft ook niet per se verkocht te worden. Beetje dezelfde situatie als met Eriksen bij Ajax. Mocht hij niet voor een goede prijs vertrekken tekent hij bij. Hij heeft al vaak aangegeven Feyenoord niet transfervrij te willen verlaten.

9 april 2014 om 15:01

als ze een wk spelen rekenen dan maar op 7 mil voor jan maat en 6 voor de vrij
maar v geel kennende vraagt hij veel meer

Janmaat die kan de stap maken en ik verwacht ook dat hij verkocht zal worden dit seizoen.

De Vrij vind ik hierbij een ander verhaal. Speelt op dit moment wel lekker in de Eredivisie, maar hij blijft voor mij een onzekere voetballer (geen uitstraling) hebben.

Janmaat kan de stap maken, de Vrij naar mijn mening niet.

9 april 2014 om 08:54

De Vrij heeft idd geen uitstraling, maar na 1 kopduel en 1 keer druk zetten als spits, weet je dat je een goede verdediger tegenover je hebt staan.

9 april 2014 om 09:39

Messi heeft ook geen uitstraling. Hij schiet ze er wel gewoonin. En nee, ik vergelijk De Vrij uiteraard niet met Messi. Ik wil zeggen dat uitstraling niet zo belangrijk is. Wel dat je je taak goed uitvoert. En dat doet De Vrij echt uitstekend.

10 april 2014 om 17:06

Messi vind ik juist wel een uitstraling hebben, maar dat is verder mijn mening. Messi vind ik een gretige blik hebben in zijn ogen en vindt hem, zoals ik net al zei, wel een uitstraling hebben. Zijn manier van lopen etc. Dat zij dingen die mij opvallen aan een speler.

De Vrij vind ik overigens op dit moment ook goed spelen. Maar dat is Eredivisie niveau. Op het WK bijvoorbeeld zou ik deze jongen niet opstellen. Komt in mijn ogen veel te lief over, en niet als een echte killer. Ook daarom denk ik dat de Vrij op het allerhoogste niveau niet zal slagen.

9 april 2014 om 10:13

Puur op 't uitgaan van uitstraling wordt Indi een wereldtopper. Wat een sloper. Maar De Vrij is vele male beter ondanks dat mijn persoonlijke voorkeur neigt naar Indi. Mits hij de juiste voetballende club vindt komt De Vrij er wel

9 april 2014 om 12:25

Uistraling is onder andere door Vd Grijp, groter gemaakt dan het is! Natuurlijk helpt het veel als de uitstraling van Stam hebt, maar goede kwaliteiten is net zo wellicht nog belangrijker.

9 april 2014 om 12:44

Driewerf eens. Veel hier volgen de woorden van Van der Gijp maar die zit er eerlijk gezegd heel vaak naast met zn verwachtingen. Hij is leuk om te volgen maar neem die man aub niet te serieus. Doet ie zelf ook niet.

9 april 2014 om 22:46

@ Elastiek

Dat is precies wat ik zeg, volgens mij had je me reactie verkeerd begrepen. Er wordt zoveel van VI nageaapt hier, maar hij heeft natuurlijk lang niet altijd gelijk. En uitstraling is een belangrijk punt, maar daadwerkelijke kwaliteiten vind ik veel belangrijker!

10 april 2014 om 17:12

Kwaliteit hebben is het belangrijkst, uitstraling hebben is daarna het belangrijkst in het voetbal. Jij geeft aan dat een van der Gijp dat groter maakt dan het is, wat betreft de uitstraling. Maar een goede uitstraling hebben kan al een wedstrijd bepalen.

Zo zeiden ze bijvoorbeeld over Ajax vroeger: 'als hun het veld opkwamen stonden ze al met 1-0 voor.'

Ik denk dus dat een goede uitstraling hebben effect heeft op het verloop van een wedstrijd. Bijna net zo belangrijk als de kwaliteiten.

Logische keuze als ze niet meer willen verlengen. De vraag is wel wat ze voor transfersom gaan vragen

9 april 2014 om 08:51

@awba Wie zegt dat ze niet willen verlengen? Feyenoord moet ook verder, ze hebben een contract tot eind volgend seizoen. Als je iets wilt vangen moeten ze deze zomer verkocht worden, je kan er niet op rekenen dat ze bijtekenen als je ze niet verkoopt.

Sorry jongens maar ik zie helemaal niks in van Beek

Mochten deze jongens naar Engeland gaan dan is het misschien verstandig om er een forse doorverkooppercentage in te zetten. Het valt me op dat spelers hier voor een schijntje worden opgehaald maar zodra ze in Engeland verhandeld worden is alles opeens 40 miljoen waard.

We praten onze talenten vaak te veel naar beneden, moet je nu ericksen zien voetballen. Voor rond de 12 miljoen weggegaan, straks voor 35 naar een andere club. Spurs lieten direct al weten blij te zijn met het koopje.

Ik schaam me soms dat we ons zo makkelijk in laten pakken terwijl wij die naam van oudsher helemaal niet hebben. Dus bij deze zeg ik doorverkoop 50 naar ieder willekeurige club.

9 april 2014 om 08:51

50%? Geen enkele club die dat doet. Denk niet eens dat ze ùberahaupt een doorverkooppercentage gaan krijgen voor spelers met nog maar één jaar in hun contract. En we hebben het hier ook niet over toekomstige wereldsterren. Voor verdedigers wordt sowieso niet zo snel mega bedragen betaald en al helemaal niet voor verdedigers met een contract van nog maar één jaar.

9 april 2014 om 08:54

@varkenoord1988

Verbeek? Bedoel je niet Van Beek? Ik vind het anders toch een in potentie goede verdediger. Het ziet er niet altijd even mooi uit wat hij doet, maar hij doet alles wel goed tot nu toe. De bal afpakken en inleveren bij medespelers zodat die kunnen opbouwen.

Ik ben trouwens blij dat jij niet in de schoenen staat van Martin van Geel, want met een 50% doorverkooppercentage zal geen enkele club interesse hebben !

9 april 2014 om 09:20

Ik vind Van Beek ook een sterke indruk maken. Fysiek sterk op zo'n jonge leeftijd. Ik zie hem alleen meer als een CV dan een back.

9 april 2014 om 12:27

Waarom zien jullie Feyenoorders niks in van beek? Ik vond hem de wedstrijden die hij speelde, niet bang en vrij goed spelen.

Mocht Roda JC degraderen dan zou ik als Feyenoord proberen Dijkhuizen, Kali en Hupperts binnen te halen. 3 jonge spelers die het niveau van de eredivisie prima aankunnen. Mocht Clasie vertrekken kan Kali op die plek. Is 1 van de beste balafpakkers van de eredivisie. Hupperts is als buitenspeler beter als Verhoek/armenteros en misschien ook wel als Schaken/manu. Dijkhuizen is een goede opvolger van Janmaat. Aanvallend misschien iets minder maar verdedigend zeker net zo goed. Op de plek van De Vrij gewoon Kogolo samen met Bmi. Dan maar met 2 linksbenige spelers. Zo kun je dus Schaken, Clasie, De Vrij & Janmaat verkopen en met een kleine investering je team weer aanvullen met jonge spelers. Blijft over een dikke 10 miljoen winst.

9 april 2014 om 09:00

Alle respect voor Roda. Maar wat heeft Feyenoord, dat duidelijk in de lift zit, aan spelers van Roda die de club niet kunnen behoeden voor degradatie? Een speler die bij Roda wekelijks het verschil maakt en daarmee Roda naar een goede klassering schiet, zou het overwegen kunnen zijn voor een topclub in Nederland. Maar hier zal Feyenoord geen seconde over nadenken.

Ik denk dat Feyenoord in de jeugd ook wel een Kali, Dijkhuizen en/of Hupperts heeft rondlopen. Die dan nog een jaar of 4 jonger zijn..

9 april 2014 om 12:54

Dijkhuizen kan het niveau absoluut niet aan. Kali is overbodig en Hupperts zou mogelijk een optie kunnen zijn, maar ook een flop a la Wildschut kunnen zijn.

@fr12jules

Nooit van gehoord dat je met onderhandelen makkelijker omlaag lult dan naar boven?

Je snapt mijn statement vastwel.

allebei naar middenmoter / subtopper in Engeland of Duitsland gaan. Janmaat kan nog iets hoger instromen dan de Vrij misschien. Hoever ze komen valt moeilijk te zeggen maar is voor Oranje goed als deze 2 zich kunnen ontwikkelen. Feyenoord heeft wel vervangers die niveau aankunnen. Voor rechtsbuiten Castelen ophalen en voor de spits creatief zijn, of een talent zelf halen of huren van City.
.

9 april 2014 om 09:57

Als je voor mike van der hoorn al 4 miljoen beurt waar gaan deze jongens dan voor weg? :-P

Goede zaak, er moet eindelijk eens verkocht worden. We moeten asap financieel gezond worden. Ik hoor wel altijd geruchten dat heel Europa achter onze spelers aanzit, maar vooralsnog blijven dit geruchten. Misschien zijn ze helemaal niet zo goed als we zelf denken.

De vrij is zeker aan een goede periode bezig maar kan beter. Nog 1a2jaar bij feyenoord doorgroeien daarna na een mooie engelse of duitste subtop ploeg

Als je ze in de etalage zet wil dat toch zeggen dat ze voor een "normale" prijs zullen verkocht worden, terwijl het leuker is om te wachten tot een club een exuberant bod binnenbrengt. Kongolo kan op die manier in de basiself komen en voor de RB zal er ook wel een oplossing voorzien zijn. Op die manier heeft Feyenoord heel wat centen bij en kunnen ze wat investeren. Als je Janmaat voor 5M verkoopt kun je 500k à 1M uittrekken voor een waardige vervanger, iemand uit dezelfde leeftijdscategorie die er meteen kan staan.

9 april 2014 om 10:20

Janmaat laten vertrekken zal haast wel moeten wil Feyenoord er nog een leuke transfersom voor vangen.

Is de Bundesliga geen optie ? Bayer Leverkusen heeft dramatische backs en kan hem goed gebruiken. Mochten zij zich plaatsen voor de CL dan zie ik niet in waarom hij daar niet heen zou kunnen ?

Goede speler. En voor Janmaat is het een stap hogerop aangezien zij CL spelen en de Bundesliga een geweldige competitie is.

Je weet niet waarom dit gebeurt, zullen we aan van Geel over moeten laten. Janmaat is gewoon de beste back van de Eredivisie, met kop en schouders zelfs. Hij kan moeiteloos mee bij een grotere club in een grotere competitie, daar ben ik echt van overtuigd.
Voor Feyenoord zou het een aderlating zijn mocht hij vertrekken, na Pelle wellicht de meest constante Feyenoorder, al twee jaar lang.

9 april 2014 om 13:48

Niet overdrijven, Janmaat is verre van constant. Een sterk eerste jaar, maar dit seizoen veel verdedigende fouten. Makkelijk laten uitkappen in de 16, niet goed staan in de muur bij een vrije trap tegen, op snelheid eruit gelopen worden (voorronde Cl), de tegengoal van die linksback bij GAE die zo naar binnen kon snijden. Janmaat speelt echt niet zo constant. De enige constante factor bij Feyenoord is het grote talent Kongolo, en sinds een aantal weken speelt ook De Vrij beter door hem.

9 april 2014 om 18:35

Jeetje hoe kun je dat nu allemaal zeggen?
Allereerst: er speelt geen enkele speler in de Eredivisie die nooit een foutje maakt, dus ja, ook van Janmaat kun je er wel een stuk of 3 opnoemen. Als je die matige wedstrijd in de CL voorronde weg streept heeft Janmaat gewoon buitengewoon goed gespeeld dit jaar. Voegt zowel verdedigend als aanvallend iets toe aan Feyenoord en speelt zeer constant. Dat hij een keer uitgekapt wordt, tja dat gebeurd Evra ook wel eens, dat is niet zo'n schande, in hoeverre dat gevaarlijk wordt heeft ook met rugdekking te maken. Maar dat weet je vast wel als je zelf ook ooit een bal hebt aangeraakt.

Maar goed, je noemt het woord constant en Kongolo in één zin, dat valt natuurlijk totaal niet serieus te nemen. Een fantastisch talent ja, maar na een paar potjes in het eerste wil ik het woord constant nog niet in mijn mond nemen wat hem betreft, lariekoek dus. De Vrij speelde trouwens al prima voordat Kongolo in het elftal kwam, maar dat heb je volgens mij ook gemist.

Ik vind het ook niet zo gek dat de Eredivisie zo daalt in niveau. Janmaat maakt nog wekelijks fouten, maar iedereen schreeuwt dat hij toe is aan een stap hogerop. Maakt hij dan die fouten ineens niet meer? Vertonghen, Alderwereild en Van Dijk waren de laatste verdedigers die echt toe waren aan een stap hogerop.

Van der Wiel was ook zo gezegd 'te goed' voor de Eredivisie, liet steken vallen maar dat kwam door gemakzucht. Als hij dat er in de Eredivisie uit had gekregen, had niet een jaar op de bank hoeven te zitten bij Psg. Dat ie het heeft gered is omdat Greg een echt talent is. Janmaat is een harde werker, gaat het lastig krijgen in het buitenland.

9 april 2014 om 10:38

Van Dijk zucht... Die jongen was misschien toe aan een stap hogerop in Nederland. Hij is naar Celtic gegaan. Tsja dan heb je het ,met alle respect, over een stap van Groningen naar Heerenveen of AZ. Celtic is minder dan de top vier,vijf in Nederland. Celtic heeft alleen meer geld omdat ze op het gemak zich elk jaar plaatsen voor de Champions League. Van Dijk is niet beter dan Veltman, De Vrij of Bruma.

9 april 2014 om 10:55

Ik begreep deze uitspraak ook niet.
De Vrij is echt een talent voor Nederlandse begrippen.
Misschien wel beter dan Vertonghen op die leeftijd, of iig dicht bij dat niveau.
Dus ik zie De Vrij iig een degradatieclub in de PL nu al aankunnen, zoals Vlaar het niveau ook bij Aston Villa aan kan.
Dat moet van Dijk nog maar bewijzen.

9 april 2014 om 12:11

Ik vind Janmaat persoonlijk een stuk beter dan Vd Wiel toen hij de Eredivisie verliet. Vd Wiel speelde een zeer goed WK in 2010 en heeft daarna bij Ajax nooit meer iets laten zien, behalve een gebrek aan inzet en een air dat hij veel te goed was.
In de franse competitie wat voorzetjes op Zlatan en Cavani geven tegen clubs als Sochaux vind ik nog steeds niet iets om stijl van achterover te slaan. Zijn laatste interland was gewoon weer drama als van ouds. Lekker op de bank deze zomer.

Die janmaat wil overal transfervrij weg

zie het al voor me : jamaat de vrij pelle clasie weg.

opvolgers : kongolo,....?

schulden weg kampioenschap weg

9 april 2014 om 11:18

Feyenoord is ook nog steeds niet bezig met een kampioenschap ondanks het feit dat we het de afgelopen drie jaar hadden kunnen worden. Wij zijn bezig met financieel gezond worden zodat we weer kunnen concurreren. Dat we ondanks nauwelijks investeren (let wel Van der Hoorn kostte meer geld dan de gehele Feyenoord selectie) het zo goed doen is mooi meegenomen en zou andere clubs bovenin aan het denken moeten zetten maar onze doelstellingen zijn anders dan die van de andere top vijf clubs.

9 april 2014 om 18:12

klopt.. maar 1 jaar champions leage en we zijn gezond(er)

en het mooiste is gewoon dat als er iemand weg gaat er een opvolger klaar staat!
kongolo bvb

9 april 2014 om 13:34

Kampioenschap!

Opvolger van de Vrij is er al met van Beek, maar voor Janmaat moet je gaan kopen, ik denk dan aan Verhaegh of die Belg van Manu bij Nec, Vermijl.

Ik zou ook BMI in diezelfde etalage zetten, heeft voor de top net iets meer body en snelheid en levert mede daarom ook het meeste op van de drie vermoed ik. Daarbij komt dat je op linksback hebt Woudenberg en Nelom en in het centrum Kongolo en Mathijssen, je bent met Indi eigenlijk overbezet op die plekken.

9 april 2014 om 11:33

Ik zou wel een rechtsbenige centrale verdediger en een rechtsback aantrekken. BMI behoeft idd geen vervanging. Maar Van Beek en Lopes Cabral is wat aan de magere kant.

9 april 2014 om 17:31

Mee eens, maar dan zou ik bij Ajax aankloppen voor van der Hoorn of een goedkopere en in mijn ogen betere optie, Beugelsdijk!

9 april 2014 om 13:53

Van Anholt lijkt mij de enige rechtsback die wat kan toevoegen, met Lopes Cabral op de bank. Van Beek - Kongolo wordt gewoon het centrale duo, met BMI als linksback (mochten De Vrij en Janmaat verkocht worden)

9 april 2014 om 17:01

Klopt helemaal maar je zal toch een tweede rechtsbenige verdediger moeten hebben.

9 april 2014 om 18:49

Beugelsdijk? Goedkope optie, jongen die piekt op het juiste moment en heeft gif! Kan een ploeg op sleeptouw nemen met zijn arbeid!

Janmaat, de Vrij, Bmi, Clasie, Mathijssen, Schaken, Pelle ... wellicht gaan ze allemaal weg.
Al hoop ik dat Clasie en BMI nog 1 a 2 jaartjes blijven, zou goed voor ze zijn.

Vervangers? :
- Kongolo
- Lopes Cabral
- Nathan Ake kan misschien voor 1 of 2 seizoenen gehuurd worden, speelt onder Mourinhio toch nooit.
- Ziyech
- Hupperts

Maar Mokotjo komt toch ook terug?
En wat vinden jullie van zowel H. Dijkhuizen als T. Lechet van Roda JC dat zijn wel strijders maar of ze het niveau aan kunnen weet ik niet.

9 april 2014 om 13:57

Ja fijn, talenten huren die je zelf hebt opgeleid maar ervandoor gaan zonder ook maar de club terug te betalen waar je zoveel aan te danken hebt. En dan zo'n speler op gaan leiden voor een club die een talent van je wegkaapt, en nog salaris betalen ook voor zo'n jongen, nou nee. Feyenoord heeft die hele Ake niet nodig, evenals Rekik. Jeugdspelers die Feyenoord trouw zijn moeten worden beloond, niet de mannetjes die met de ouders naar Engeland vertrekken en met hangende pootjes terugkomen naar de Eredivisie voor speeltijd.

9 april 2014 om 14:36

Ik ben het helemaal eens met je argument! Zo denk ik er ook over, maar misschien red Ake het niet eens bij Chelsea. Kijk wat ze nu met van Aanholt doen, die jongen word al bijna 3 jaar aan Vitesse verhuurd en ze willen zijn contract verlengen en hij is al 23 ....
Denk maar niet dat hij ooit nog in Chelsea 1 gaat spelen, is puur spelers wegplukken opleiden, uitlenen en met vette winst doorverkopen.
Dan hoop ik dat er of een goede jeugdspeler doorstroomt of dat er een speler word gehaald.

feyenoord heb sven v beek en voor op links hebben ze nog woudenberg

Maar ja de Vrij gaat alleen als er een club komt van het niveau wat hij in gedachten heeft.
k heb het vermoeden dat die clubs niet in de rij staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren