Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dat Siem de Jong terugkeert tegen Fortuna, dat is dan toch ook mooi’

Laatste update:

Als het aan technisch manager Cees Lok van FC Twente ligt, worden de regels voor de beloftenteams van Ajax, PSV en zijn club in de Jupiler League versoepeld. Nu mag een speler die vijftien keer in de hoofdmacht heeft meegedaan niet meer opdraven bij de beloften, maar Lok ziet dat graag anders.

/

De oud-verdediger noemt PSV-talent Zakaria Bakkali als voorbeeld; de jeugdige aanvaller veroverde aan het begin van dit seizoen een basisplaats en heeft nu zestien Eredivisieduels achter zijn naam staan, maar zit tegenwoordig vooral op de bank en mag niet meer meedoen bij Jong PSV. “Dan streef je als opleidingsland, wat we toch willen zijn, je doel voorbij”, vertelt Lok in de Volkskrant.

De manager ziet meer voordelen van de beloftenelftallen die in de Jupiler League actief zijn. “Dat Siem de Jong terugkeert van een blessure tijdens een wedstrijd bij Fortuna Sittard. Dat is dan toch ook mooi voor het publiek daar.” Volgens Lok is er van competitievervalsing geen sprake: “Daar zou pas sprake van zijn als Jong Ajax wekelijks zou spelen met de wissels van het eerste elftal en de beste talenten. Maar dat gebeurt niet.”

Ben je het met Cees Lok eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"de oud-verdediger noemt PSV-talent Zakaria Bakkali..... maar zit tegenwoordig vooral op de bank en mag niet meer meedoen bij Jong Psv. “

Ja daag! Zo lust ik er nog wel een paar. Dan moet PSV niet zo veel spelers kopen/huren voor een en dezelfde positie. Die zijn toch ook niet achterlijk. Trouwens, die kunnen toch ook wel tot 15 tellen, of niet? Had hem één wedstrijd niet opgesteld in het eerste en hij had het hele seizoen in het tweede kunnen ballen. Dom, dom, dom dus.

8 april 2014 om 10:20

Ik ben het volledig met Cees Lok eens. Op deze manier creëer je juist competitie vervalsing. Ajax, psv en Twente mogen als enige clubs niet hun reserves wedstrijdritme op laten doen, mogen als enige niet doorselecteren want anders hebben toptalenten te veel wedstrijden gespeeld, mogen als enige blessuregevallen niet terug laten keren etcetera.
Ajax moest Hoesen zelfs verplicht verhuren. Echt schandalig.

Knvb slaat de plank volledig mis, ze moeten dit veranderen. Hoezo mogen toptalenten niet zondag 10 minuten bij het eerste maken om op maandag 90 minuten bij de beloften te spelen? Iedereen mag dat toch? Dat soort dingen is de eerste fase competitie vervalsing voor de eredivisie.

Maar door al die restricties is het ook zo dat jong Ajax al mega veel spelers heeft moeten gebruiken. Dat ze de ene keer met de A2 aantreden en de andere keer met de toptalenten. Dat komt door de Knvb. En dat is niet eerlijk. Zo krijgt de ene club in de eerste divisie een makkelijker Jong Ajax dan een andere club. En dat is krom.

Knvb versoepel dit en zorg dat je niet voetbalt tijdens interland periodes, dat zou een hele hoop schelen! Dan kunnen we volgend jaar naar tevredenheid meespelen

8 april 2014 om 10:28

Ik zal het maar houden op een gekleurde bril, want jouw reactie is volledig te begrijpen vanuit het standpunt van een Ajax supporter. Alleen bestaat het Nederlands voetbal niet bij gratie van Ajax.

Jong Ajax mág meedoen in de JL, ze hoeven dit niet. Wanneer ze graag mee willen doen, dan moeten zij zich aan de regels van de competitie houden. Niet andersom. De competitie hoeft zich niet aan te passen aan de wensen van 1 of 3 clubs.

8 april 2014 om 10:48

Ik snap wat je zegt en vind ook zeker dat je gelijk hebt.

Dan moet je een enquete houden onder alle voetbal supporters en het democratisch laten besluiten.
Bijvoorbeeld met een poll zoals je ook hier vaak ziet. Meeste stemmen gelden vind ik dan.

Dat zou het eerlijkst zijn, democratisch besluiten zoals we dat met alles doen in dit land.

8 april 2014 om 11:00

Lijkt me dan makkelijk voor Ajax PSV en Twente. Ajax heeft de meeste supporters van het land. PSV heeft er ook redelijk veel een Twente ook. Opgeteld zou het zomaar kunnen zijn dat dat aantal meer is dan de andere clubs bij elkaar. Niet dat dat zo is maar het zou kunnen. Ik ben het mee eens met de uitspraak dat meedoen in de Jupiler League een keuze en geen verplichting is.

8 april 2014 om 11:06

Maar dat is toch ook democratie?

Simpel voorbeeld 2e kamer:
VVD en Pvda hebben samen de grootste achterban en een meerderheid.
Daar tellen de stemmen ook niet evenredig aan het aantal partijen.

8 april 2014 om 11:16

Fachten, Ajax is gevráágd mee te doen omdat er anders te weinig clubs voor handen waren om een fatsoenlijke competitie samen te stellen omdat de amateurclubs niet wilden (behalve Achilles). Zelfs de JL clubs waren daar voor omdat fox dan genoeg brood zag in het uitzenden van enkele wedstrijden per week en elke JL club kreeg daar een ton extra inkomsten door. Tuurlijk kan je zeggen dat ze het mes op de keel is gezet door fox, maar goed, de clubs kozen voor het geld.. Daarnaast is er door de Knvb niet goed doordacht omgegaan met het opstellen vd regels en de gevolgen daarvan wat zowel bij de Jong clubs als de tegenstanders wrevel opwekt. Beter doordachte regels voor het nieuwe seizoen zouden dan niet misstaan en volgens mij wordt dáár voor gepleit.

8 april 2014 om 11:30

Dus als iedereen in Nederland zegt dat jij iedereen 100 euro moet geven dan is dit ook eerlijk, want het is democratisch bepaald?

8 april 2014 om 11:36

@trodat4030

Inderdaad, ben het helemaal met je eens.
Want dat Ajax zoveel spelers moet gebruiken van de knvb bijvoorbeeld vinden niet alleen de JL teams erg, ik denk dat Ajax dat nog het aller vervelendst vindt.

Het botst aan 2 kanten deze vreemde regelgeving, dus ze moeten worden verandert

8 april 2014 om 18:34

Jaja, democratie.... Ik neem aan dat als 80% van de medewerkers van jouw baas roept dat ze 2x zoveel willen verdienen, de baas dit ook maar doet? In het kader van Democratie?

9 april 2014 om 00:30

Dit is geen Tweede Kamer maar voetbal. Het gaat hier om een bedrijfsleven en bedrijfsvoering waarbij promotie naar de hoogste divisie financieel een enorm verschil kan betekenen.

Ajax, PSV en Twente ondervinden vooral voordeel van beloften teams in de Jupiler League. Of ik nu voor of tegen ben, ik geef ze groot gelijk. Voor de ontwikkeling is dat het beste. Maar als je echt eerlijk kijkt merk je toch een wrijving. De andere clubs ondervinden vooral hinder. Dat heeft niet alleen te maken met het feit dat de elftallen verschillen. Je kan als trainer van tevoren niet zeggen van ik pas mijn tactiek aan, want die en die aanvaller staat voor mijn verdediger en dat is in mijn nadeel. Dat heeft ook een beetje te maken met calimero gedrag, terecht of niet er valt wat voor te zeggen.

Zo herinner ik mij een wedstrijd aankondiging van Jong PSV - Excelsior. Of Jong Ajax - Excelsior. Één van de twee. Omdat Excelsior als het broertje van Feyenoord wordt gezien, werd deze wedstrijd aangeduid als de mini topper of mini klassieker. Moet je toch niet willen in een competitie waar er elftallen in de race zijn voor promotie naar de Eredivisie? Die worden nu in feite ondergesneeuwd. FOX zendt dan liever Jong elftallen live uit.

Ook het aantal toeschouwers bij zo'n wedstrijd is een doorn in het oog. Hier komen de gebruikelijke toeschouwers kijken als die vorig seizoen naar hun Jong elftallen in de beloftencompetitie kwamen kijken. Niet erg fijn voor de elftallen alsmede de status van de JL. Het doel is toch dat uiteindelijk ook mensen naar de wedstrijden in deze competitie komen kijken. Het is al minder aantrekkelijk omdat het een niveau lager is dan de Eredivisie, en dan zie je op tv wedstrijden voorbij komen van Jong FC Twente - Willem II. Lijkt mij eerder anti reclame.

Al met al ondervinden de clubs uit de JL eerder last van de beloften elftallen. Vooral met de gedachte dat zij nergens voor spelen behalve eigen ontwikkeling. Degradatie is niet mogelijk. Promotie evenmin. Sta je met 2-0 achter laat je een wedstrijd eerder schieten omdat er niets meer te halen valt. Voor spek en bonen meedoen. Nogmaals,. ik begrijp de clubs wel als het gaat om ontwikkeling van hun talenten in de JL. Is beter dan huren, want zo kan je ze halverwege het seizoen zorgeloos naar het eerste halen en als het toch niet helemaal lukt weer naar het jong elftal terugsturen. En nee dat zeg ik niet omdat meneer Van Geel ambities heeft met betrekking tot Jong Feyenoord in de JL. Maar ik begrijp ook de clubs volkomen die er iets op tegen hebben, om de redenen die ik hiervoor genoemd heb.

10 april 2014 om 09:15

@pythonmaniac

Ik zo huis wanneer feyenoord aantreedt dat belangenverstrengeling vinden. Omdat Excelsior ook spelers daarbij mee laat doen.

Feyenoord erbij lijkt me verkeerd. Ajax is tenminste een opzichzelfstaande academie, Ajax doet en kan het alleen zonder hulp. Dat is toch een verschil lijkt mij.
Straks krijg je jong feyenoord-Excelsior moet je niet willen lijkt mij

8 april 2014 om 12:01

@Fachten
Iedereen is erbij gebaat dat het niveau omhoog gaat. Als er betere spelers in JL spelen worden JL clubs ook beter. Degene die net buiten de boot vallen worden ook beter. Waardoor het niveau omhoog gaat waardoor de competitie beter wordt en interessanter

8 april 2014 om 13:30

Nou, ik vraag me echt af waarom een speler van Fortuna beter zal worden wanneer Siem de Jong mee doet bij Jong Ajax. Je wordt pas beter wanneer je zelf wekelijks met goede spelers traint en spreekt, niet wanneer je eenmalig, 1,5 uur van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

8 april 2014 om 15:07

Denk je dat je alleen door Siem de Jong van het kastje naar de muur getikt wordt?? Dan moet hij stoppen met voetbal. Door een betere tegenstander wordt je juist beter.

8 april 2014 om 15:51

Hoe kom je er nou bij dat je door een betere tegenstander zelf beter wordt? Dan zou Achilles nu onderhand wel een heel erg goed moeten zijn. Niet? Die spelen wekelijks tegen betere tegenstanders.

Nogmaals, je wordt alleen beter wanneer je samenspeelt met goede voetballers. Dag in dag uit met ze traint en van ze leert.

Daarnaast zijn er 12 teams met een hoger niveau dan Jong Ajax in de JL. Dus de kwaliteit gaat echt niet omhoog wanneer er wekelijks enkele eerste elftalspelers met jong Ajax mee doen. Het enige dat anders wordt, is waarschijnlijk de uitslag per wedstrijd.

Om een hele competitie in z'n geheel naar een hoger niveau te tillen iets echt iets meer nodig dan enkele Ajacieden.

8 april 2014 om 18:38

Ik ben er van overtuigd dat de spelers van Achilles dit seizoen beter zijn geworden dan wanneer ze opklasse gespeeld zouden hebben ja. Wedstrijden egen grotere namen vergen meer van spelers zelf. Extra motivatie, extra alertheid, extra concentratie. natuurlijk helpt 1 wedstrijd niet, al wordt je dan al wel met je neus op de feiten gedrukt wanneer je als directe tegenstander van bijv. De Jong, hem 6x ziet scoren... Dus ja, je wordt beter van betere tegenstanders.

Deze man valt dus echt niet serieus te nemen, wat een onzin kraamt die uit zeg. Natuurlijk is dit competitie vervalsing! Een Siem de Jong voegt natuurlijk wel wat toe aan die spelertjes en dat werkt zeker wel in het nadeel van Fortuna. Die hele eerste divisie is een ramp geworden. Als je als Eredivisieclub degradeert ga je de ellende tegemoet, nog meer dan een paar jaar geleden wat mij betreft.

8 april 2014 om 10:03

Fox betaalt, Fox bepaald. Fox wilde een competitie met minstens 18 clubs in de jupiler league, en aangezien bijna de helft haar financiën niet op orde heeft, moest er toch wat gebeuren. Knvb heeft aan een aantal semi prof clubs gevraagd of het haalbaar was om door te stromen dat antwoord was dus nee.

Wees blij dat Ajax, Psv, Twente hier aan mee doen, anders heb je dadelijk nog maar 12 clubs over in een korte periode.

8 april 2014 om 10:31

De helft van de clubs uit de Eredivisie heeft hun financiën ook niet op orde! Waarom wordt hier niets aan gedaan? Ze kunnen ook de eredivisie terugschroeven naar 14 teams en alles onder die streep in de JL laten spelen!

8 april 2014 om 10:45

ik kijk anders liever na een competitie waarin iedereen kampioen kan worden en dan promoveert ipv na een competitie waarin clubs voor spek en boonen meedoen,
met de ene week spelers in de basis van de a2 en de andere week tegen spelers uit het eerste leuk ook voor die clubs uit de jupiler die kampioen willen worden en nog drie punten op de laatste speeldag nodig hebben en dan tegen een eredivisieteam moeten terwijl de nummer twee tegen de a2 moet dat is pure competitievervalsing .
misschien een idee als die clubs uit de eredivisie 24 spelers voor het seizoen opgeven voor het tweede en ze daar het hele jaar mee moeten doen zonder er spelers uit andere elftallen bij te doen dan is het al een stuk eerlijker voor de echte jupilerclubs

8 april 2014 om 10:03

Oh ja ? Wat heeft die ellende te maken met het meedoen van Eerste elfatl spelers ? Heb je daar meer last van als gedegradeerde club ?
Het meedoen van Jong Ajax,- PSV,-Twente heeft zeker helemaal geen voordelen ? Zoals meer geld, meer toeschouwers , meer belangstelling van de media ? Altijd die negatievelingen en azijnzeikers , zie ook eens de voordelen . Voor het NL voetbal in zijn totaliteit heeft het ook grote voordelen nu de allerbeste NL talenten zich nog beter kunnen ontwikkelen . Misschien komen we dan ook eens van dat gezeik over Mickey Mouse competitie af.

8 april 2014 om 10:10

Nu snap ik gerust wel je voordelen die je noemt hoor. Maar eentje moet ik echt even op reageren. Meer toeschouwers? Heb je wel eens een thuiswedstrijd gezien van Jong Ajax of Jong Psv? Daar zit dus echt geen hond op de tribune. Ook als ze uit spelen, hebben veel supporters zoiets van: 'we gaan niet naar zo'n belofte elftal zitten kijken.' Ik vind dat dus echt overdreven om te zeggen dat er meer publiek op af komt.

Laatst was er bij Jong Twente een record aantal toeschouwers, volgens mij waren dat er 3000 ofzo. Nou, in de Grolsch Veste ziet dat er alsnog vrij leeg uit.

Voor talenten is het misschien leuk, maar ik ben voorstander voor verhuren in plaats van drie beloften elftallen in de Jupiler League duwen. Niet om mijn eigen ploeg op te hemelen, maar bij Feyenoord lopen er ook genoeg jeugdspelers rond. Die hebben geen ervaring in de Jupiler League opgedaan hoor. Dus het hoeft niet per definitie te betekenen dat we er beter van worden als club.

8 april 2014 om 11:54

@ Martyn7

"ook als ze uit spelen, hebben veel supporters zoiets van: 'we gaan niet naar zo'n belofte elftal zitten kijken.' Ik vind dat dus echt overdreven om te zeggen dat er meer publiek op af komt."

Is dat zo? Heb je je hier in verdiept of zeg je dit vanuit een gevoel? Ik durf wel het tegenovergestelde te beweren. Ik denk dat jong Ajax uit namelijk meer supporters trekt dan de clubs die bijvoorbeeld Haarlem waarvoor het in de plaats is gekomen.

8 april 2014 om 12:17

Nee, thuis spelende clubs delen extra vrijkaarten uit om het nog enigzins acceptabel te krijgen. Het is voor ajaxsupporters interessant. Maar ik als juup club supporter wil mijn club gewoon tegen een eerste elftal van een andere club zien spelen. en dat gevoel heeft bij de meeste supporters de overhand.

8 april 2014 om 18:36

@ Kalou2005

Heb je het al gelezen in het andere topic? Jouw club Feyenoord gaat ook mee doen aan deze, in jouw ogen, competitievervalsing.
Wat is jouw mening nu?

9 april 2014 om 00:01

Allereerst; mijn club is Barcelona en niet Feyenoord, neemt niet weg dat ik ze verder het allerbeste gun in de Eredivisie.

Daarna, mijn mening blijft exact hetzelfde, waarom zou die veranderen vraag ik me af? Reinste competitievervalsing, het slaat gewoon he-le-maal nergens op! Mensen die dat niet zien hebben een plaat voor hun kop en snappen niet dat de Eerste Divisie er niet is ten behoeve van Eredivisie clubs..

Nee geen competitievervalsing ? In elke reguliere competitie stel je een selectie samen en heb je in de zomer en winterstop e kans transfers door te voeren. Het kan bij de beloften geburen dat bv tegen sparta een veredeld a1 team staat en tegen eindhoven wissels van het 1e, een dus duidelijk sterker team. Als lok het zo graag wilt dat de reserves spelen daar had je een reserve competitie voor. waar o.a feyenoord ook nog steeds inzit, een competitie om wissels speeltijd te geven en spelers van blessures te laten terugkomen.

De Jupiler league is er niet voor Ajax, PSV en Twente. Wordt steeds gekker. Wat mij betreft maakt men voordat de competitie begint de selectie bekend en dat is waar ze het mee moeten doen. Jupiler league teams moeten dat namelijk ook. Die hebben geen 50 tot 60 spelers tot hun beschikking.

8 april 2014 om 10:07

ben het met je eens, het is pure competitievervalsing. De ene week speelt twente met het halve eerste en de week erop met een half a team, dat is nooit eerlijk.

8 april 2014 om 10:14

Het is moeilijk als driekwart van deze spelers jeugdinternationals zijn en tijdens een jupiler league speelronde ook een interland hebben

8 april 2014 om 10:34

Dan moet je zorgen dat die speelrondes geen wedstrijden zijn. Andere teams hebben hier namelijk ook last van.

8 april 2014 om 10:53

maar dat weten die clubs voor het seizoen ook al die clubs willen zelf meedoen in de jl dus moeten ze ook zelf zorgen dat ze een team op de been kunnen brengen dan maar een paar niet internationals erbij halen

Het is simpel op te lossen.. Door je "jong" ploeg met een vast team in te schrijven.. Bv: Ajax.. Je hebt het A-team, waar alle 1e spelers inzitten, je hebt het B-team, waar alle 2e elftal spelers inzitten en een paar A junioren. En een C team met spelers die voor het 2e in aanmerking (en/of blessureboys) kunnen komen en nu voornamelijk banken of tribuneren bij het eerste.. Probleem opgelost..

8 april 2014 om 11:25

Een zinnig argument! Bij Twente zat ook een compleet elftal tussen beide teams in. Die moesten het doen in ingelaste oefenwedstrijden.

Wat jij het C-team noemt kun je dan inschrijven voor de beloftecompetitie. Dan kunnen gebleseerde spelers net als vroeger ritme opdoen in de beloftencompetitie en haal je het concurrentieargument weg.

Ik kan zijn punt ook wel begrijpen, maar als je een speler hebt die meer dan 15 wedstrijden in het eerste speelt, dan is zo'n speler een volwaardig eerste elftal speler. Kies er dan voor dat je per wedstrijd 2 dispensatiespelers mag opstellen die wel meer dan 15 wedstrijden hebben gespeeld. De hele regel aanpassen heeft geen nut en zou ook tot verkeerde situaties kunnen leiden.
Ajax is weekend vrij, jong ajax speelt wel. Ajax speelt voor jong ajax als oefenwedstrijdje.

is maar een voorbeeld. Verder zullen clubs er gewoon slimmer mee om moeten gaan. Bakkali speelde 16 wedstrijden, werd er 9 gewisseld en viel er 6 in. Ook 5 minuten voor tijd. Dat zijn allemaal wedstrijden die meetellen. Dan moet je op zo'n moment zo'n jongen die niet laten invallen. Gisteren was hetzelfde idee met Kishna, die speelde 3 minuten mee zondag, maar mocht daardoor niet spelen bij jong-ajax. Zo zijn de regels, dan moet je hem maar niet laten invallen.

Regels zijn nu goed, enige wat ze moeten aanpassen is dat de belofte eerder moet spelen als het eerste.

Ja, kappen nou hoor. Achterlijke vent joh. Het valt me ook op dat dit een uitspraak is van iemand die zijn belofte elftal ook in de Jupiler League heeft rondlopen.

Competitie vervalsing als het pas wekelijks gebeurt? Nee, juist niet. Dit zou je reinste competitie vervalsing zijn. Stel je voor dat Wijnaldum, Park, Schaars en bijvoorbeeld Rekik terug komen van een blessure en die gaan allemaal tegelijk bij Jong PSV wedstrijdritme op doen tegen Willem II bijvoorbeeld. Willem II heeft dan een loodzware wedstrijd, aangezien het goede spelers zijn. Een week daarna speelt Dordrecht, de directe concurrent, tegen Jong PSV en de genoemde spelers zitten weer bij het eerste. Dan spelen ze tegen een heel ander elftal en zal Willem II dan ook denken van: 'tja, zo hadden wij het ook liever.'

Nee, ik vind die vijftien wedstrijden een prima regel. Als je als club zo dom bent om iemand zestien keer op te stellen, is het je eigen schuld. Daar kan een Knvb ook niks aan doen. Er zijn een hoop dingen wat ze kunnen verbeteren, maar hier geef ik de Knvb gewoon gelijk. Vijftien wedstrijden is de grens en daarna ben je gewoon 'vaste speler van het eerste'. Dus Cees, stoppen met dit gezeik en focus je lekker op je vak. Ga dan maar Jong Twente weer bij de reserve competitie gooien, kunnen ze ritme opdoen. Spelen ze wekelijks tegen jongens die terug komen van een blessure of tribune klanten van het eerste.

Natuurlijk is het competitievervalsing want je kunt bewust bepaalde spelers inzetten tegen bepaalde clubs en tegen andere clubs niet. Het is absurd dat je in een professionele competitie 3 clubs laat spelen die niets te winnen of te verliezen hebben. Een poppenkast. Alsof ze in Sittard blij zijn om Siem de Jong te zien. Natuurlijk niet, ze zien liever hun club winnen.

8 april 2014 om 10:12

Ja, precies. Alsof ze in Sittard opeens 1000 kaarten meer verkopen omdat Siem de Jong naar Limburg komt. Nu snap ik wel dat hij het als voorbeeld noemt, maar het slaat nergens op.

En jouw eerste zin is precies mijn bezwaar. Ploegen die bovenaan staan hebben het veel moeilijker tegen de beloften elftallen dan de clubs onderin.

8 april 2014 om 10:22

Misschien ligt t aan mij geheugen maar ik heb jong ajax weinig goeds zin doen dit jaar. Veel verloren. Met regelmaat klaagden ze vanuit Amsterdam. Wellicht dat de jonge beloftenteams ook liever een andere ppzet hebben qua competitie. Nu wordt er door het hele land geklaagd en afgegeven op de 3 clubs. Terwijl ze weinig toevoegen ook. Het idee was leuk. De uitvoering meer dan matig. Een competitie met duitse en Belgische clubs voor jonge teams brengt de rust terug. De echte talenten breken uiteindelijk door, terwijl in de jupiler league niets te winnen valt voor hun.

9 april 2014 om 03:13

@southwatcher

Nou het scheelt natuurlijk een hoop bij Ajax Mickey van der Hart (die ik niet zo goed vind) of Kenneth Vermeer op de goal staat.

Bij PSV natuurlijk hetzelfde waar Tyton ook wel eens een wedstrijdje meepakt.

Van de Hoorn
Enoh
Hoesen
Jozefzoon
Manolev
Zanka
Matavz
Narsingh

Jong twente volg in niet echt, maar die hebben ook redelijk wat spelers uit de eerste selectie gebruikt..

Dat is natuurlijk niet allemaal top, maar wel beter als wat de meeste jupiler clubs onder contract hebben staan..
van de ene club staat de linksback tegenover Narsingh en een week later staat er een A-junior.. dat klopt dan niet helemaal.

Wat een onzin dat de regels aangepast zouden moeten worden ten behoeve van 3 jeugd teams? Deze 3 teams zijn te gast in de jupiler league en willen omdat het ze niet helemaal naar de zin is de regels aanpassen, raar en behoorlijk arrogant. Als het je niet bevalt ga je toch weer terug naar de competitie die bedoeld is voor Jeugd teams.

“dat Siem de Jong terugkeert van een blessure tijdens een wedstrijd bij Fortuna Sittard. Dat is dan toch ook mooi voor het publiek daar.

Moeten we dit nou echt serieus nemen? Ik word zo moe van die clubjes die hun jong elftal in de JL herbben en alleen maar aan hun zelf denken.

Cees, al ben je een Twenteman.. ik ben het hier echt niet mee eens. Je denkt hier puur in eigen belang en niet in het belang van een competitie!
Het gaat om betaald voetbal op het 1 na hoogste niveau! Een divisie waar ook talenten van bijvoorbeeld Fortuna of Volendam moeten/willen doorstromen en niet alleen van Twente, PSV en Ajax.
Maak dat nou niet kapot...

9 april 2014 om 03:02

Aah een Twenteman, JL dus ik ga ook niet al te veel offtopic..

Hoe zit dat met die Corona, die is toch gehaald als speler voor het eerste elftal? Zag hem dit weekend meehobbelen met Jong Twente tegen De Graafschap.

9 april 2014 om 09:33

Corona is inderdaad gehaald voor het eerste, maar uit ervaring met bijv Guitierrez weet men ook dat er niet al te veel verwacht moet worden van een midden/zuid Amerikaanse speler in het eerste jaar. Door een blessure ligt hij nog achter op schema en is nu nog aan het "wennen" en ritme en conditie opdoen.
Omdat hij nog niet veel speelde in het eerste, kan hij dus nog worden ingezet bij Jong Twente. Voor Twente is dat uiteraard gunstig, maar het is en blijft een kromme en oneerlijke regel dat een De Jong of Corona mee mag doen in de JL.

Onzin, een team bestaat uit ongeveer 22 spelers. Ajax, PSV en Twente willen zo graag in de JL spelen met hun jonge team (wat ik nog steeds lachwekkend vind aangezien het niet eens de beste beloftes waren). Dan moeten ze er ook maar voor zorgen dat ze een compleet team daar kunnen laten spelen., nu worden de rollen omgedraaid. Je neemt een competitie toch totaal niet serieus als je dit soort regels gaat doorvoeren. Laat ze eerst maar de verplichte regels zoals die van profcontracten aanpakken zodat clubs uit de JL gezonder worden ipv de topclubs een nog betere positie te geven.

Top idee van deze gozer! Laten we de ene week Sparta spelen tegen een jong Ajax met volwaardige internationals in het elftal en laten we de week erna Willem II spelen tegen de A1 van Ajax!

Alles voor het opleiden, dat er clubs zijn in de 1e divisie die gewoon naar de resultaten in de competitie kijken ipv het belang van het opleiden van de talenten van Ajax, PSV en Twente is toch belachelijk.

Knvb kijk eens hoe ze het in Duitsland hebben geregeld daar kennen ze dit al een tijdje en loopt het prima. Waarom het wiel steeds uit willen vinden. gewoon een selectie in schrijven waar ze het tot de transferperiode mee moeten doen. Wil je dat als club niet volg dan het voorbeeld van Feyenoord en blijf lekker in de belofte competitie.

Zoals gewoonlijk wordt er van een interview dat iets toe zou kunnen voegen een snapshot-stukje gemaakt met de in het oog lopende uitspraken.

Je moet het genuanceerder zien. De beloftenteams hebben voor hun ontwikkeling veel baat bij de hogere weerstand. Van die beloftenspelers zal uiteindelijk ruim 50 procent in de JL eindigen. Je helpt op termijn ook het niveau van de JL omhoog.

Het is bovendien een uitdaging voor de rest van de teams om hun eigen niveau omhoog te krijgen. Ze zijn beroepsmatig bezig en moeten dus presteren. Als ze op het tweede niveau in Nederland al beginnen te klagen over nieuwe teams, moeten ze beter hun best doen.

Dat bestuurders van de grote clubs en van de JL-clubs klagen en hun eigen positie willen versterken is begrijpelijk. Maar die uitingen van eigenbelang moeten niet de leidraad zijn voor structureel beleid.

Belofte teams die mee willen doen in de 1e divisie zouden dat alleen mogen doen met een aparte selectie.

Voor het begin van het seizoen word een selectie samengesteld voor het 1e team(eredivisie) en 2e team(1e divisie)

Spelers uit de selectie van het 2e mogen meedoen met het 1e team mits ze niet hebben gespeeld voor het 2e. Spelers van de 1e selectie mogen niet meedoen met het 2e.

In de winterstop mogen spelers wisselen van selectie.

Alleen op deze manier kun je competitie vervalsing voorkomen.

Cees Lok is zeker tegen een deur aangelopen voordat hij deze onzin uitkraamde. De regels zoals ze zijn zijn in principe goed alleen moet de Knvb volgend seizoen onder andere rekening houden met interlandweekenden. Om een jong Ajax/psv dan te laten spelen terwijl die veel (jeugd)-internationals hebben is natuurlijk niet slim, dan is het logisch dat ze die aanvullen met A1 spelers en dan werk je inderdaad competitievervalsing in de hand.

Een andere aanpassing zou zijn om aan het begin van het seizoen een lijst van 35 spelers te overleggen die in aanmerking komen voor de jong elftallen. Vul dit aan met drie of vier dispensatieplekken voor vaste spelers van het eerste zodat die na een (langdurige) blessure weer ritme kunnen opdoen.

Daarnaast zou het leuk (en goed) zijn als ook jong-Feyenoord erbij komt.

Dat zou natuurlijk je reinste competitievervalsing zijn als de beloftenelftallen zomaar elke willekeurige speler van het 1e op kunnen stellen. De limiet van 15 wedstrijden is daarom een prima regel. Dat een Bakkali daardoor niet aan spelen toekomt is jammer voor hem maar is niet het probleem van de knvb. Dan had PSV hem maar een wedstrijd minder op moeten stellen of hem moeten verhuren zoals Ajax met Danny Hoesen heeft gedaan.

Bovendien als er meer spelers van het 1e mee mogen doen gaat dat ten koste van de beloftenspelers en dan schiet je pas echt je doel voorbij als opleidingsland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren