Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Renovatie De Kuip brengt Feyenoord niet dichter bij omzet Ajax en PSV’

Laatste update:
/

Feyenoord wil structureel een hoofdrolspeler in de Eredivisie worden en daar heeft de club uit Rotterdam-Zuid minimaal een verdubbeling van de huidige begroting van 45 miljoen euro voor nodig. De Telegraaf schrijft echter dat Feyenoord dat niet gaat redden met de gekozen oplossing voor renovatie van De Kuip. Qua begroting spant Ajax met 100 miljoen euro al de kroon en ook op het gebied van spelersalarissen blijven de Rotterdammers ver achter. Ajax en ook PSV betalen hun voetballers twee keer zoveel uit als Feyenoord. Ook bij Vitesse en FC Twente liggen de salarissen hoger.

“Het vorig jaar afgeschoten plan van Volker Wessels voor een geheel nieuw stadion van 327 miljoen euro zou volgens de toen geleverde berekeningen Feyenoord die verdubbeling van de begroting wel hebben opgeleverd”, zo schrijft het dagblad. De bouw van een nieuw stadion bracht hogere kosten met zich mee, maar de jaarlijkse opbrengsten zouden ook fors hoger uitvallen én het nieuwe stadion zou minimaal 75 jaar meegaan. De verbouwing die nu moet plaatshebben, geldt slechts voor 50 jaar.

De conclusie van De Telegraaf is duidelijk: de renovatie van De Kuip levert niet de grote sprong voorwaarts op en daardoor blijft het sportieve aspect gering. Een aantal partijen is op dit moment de overgebleven twee bouwplannen van BAM en Red de Kuip aan het doorrekenen. Het verbouwingsplan van de stichting Red de Kuip kost iets meer dan 200 miljoen euro. BAM denkt het stadion voor iets minder dan 200 miljoen euro een nieuwe ’look’ en meer faciliteiten te geven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Telegraaf zit er blijkbaar mee dat Feyenoord er bijna uit is. Ook leuk dat ze 50 jaar vooruit kijken. Misschien dat er over 50 jaar niet eens meer een Eredivisie is. Wie zal het weten

8 april 2014 om 07:33

Klopt, Telegraaf is immers Ajax.
Zo zal het AD wel met positievere berichten komen :-)

8 april 2014 om 08:09

Kan ook zijn dat juist hierdoor de telegraaf er wat neutraler naar kijkt, dan de Ad.

Lijkt mij dat het nieuwe stadion veel meer voor Feijenoord kan opleveren.

En ja, heb ook met pijn in het hart afscheid genomen van stadion de Meer.
Maar in de Arena is de sfeer er gelukkig inmiddels ook weer.

Moeilijke beslissing voor bestuur en leden van Feijenoord, zou kijken waar je het best mee uit bent in de toekomst.

8 april 2014 om 08:22

M.b.t de sfeer, heb je een punt. Maar heb het gevoel dat het jaren geduurd heeft bij jullie. Maar goed de sfeer bij ons is de laatste tijd ook minder helaas.

8 april 2014 om 09:07

Helemaal mee eens Leeuw087, dat is een waarheid als een koe. Renovatie kost je op den duur meer dan dat het je oplevert. Daarom moet Feyenoord het ook niet doen.

8 april 2014 om 07:35

De Eredivisie kan verdwijnen, maar dan komt er een andere competitie voor in de plaats.

8 april 2014 om 08:33

De titel is onjuist gekozen, de begroting komt wel dichterbij, maar komt niet op hetzelfde punt als Ajax en Psv. Nou kun je op andere manieren wel dichterbij komen, maar het is een noodoplossing en de Telegraaf heeft helemaal gelijk in de getrokken conclusie.

8 april 2014 om 09:06

Onzin. De Telegraaf heeft gewoon gelijk. Renovatie zou een zeer onverstandig besluit zijn, dat levert de club veel minder op dan nieuwbouw, kijk de second opinions er maar op na.

Bovendien is het juist het AD geweest dat in dit dossier Feyenoord voortdurend heeft tegengewerkt.

8 april 2014 om 22:33

De second opinions zijn verleden tijd. Dit zijn de feiten:

Bij een investeringsproject gaat het om de netto contante waarde. Als je uit gaat van een looptijd van 30 jaar en 12% rente, dan betekent het dat je per jaar 12 miljoen extra moet verdienen als je 100 miljoen investeert. Dus met een nieuw stadion 12 miljoen per jaar (!) meer terug verdienen dan met een renovatie.
Dan mag jij mij uitleggen hoe je met een nieuw stadion 20-25 miljoen meer kan verdienen terwijl je vrijwel hetzelfde krijgt (gezien jij ook uitgaat van een spelersbudget van 10 miljoen hoger dan bij renovatie).
Dan nog als laatste, zowel Bam, Reddekuip en de superkuip spreken op hun site over een verdubbeling van het spelersbudget, dat is nu 12,5, dat is straks 25 miljoen. Dus hoe jij op die groei van 25-30 miljoen uitkomt is mij een raadsel!? Dat betekend namelijk dat het spelersbudget 40 miljoen zou bedragen.
Droom verder zou ik zeggen, het spelersbudget van Ajax is 26 miljoen. Wat denk je? Dat Feyenoord even een stadion uit de grond stampt waar ze 1.5x zoveel aan kunnen verdienen als bij Ajax, zonder dat ze zelf geld hebben? Want als dat sprookje mogelijk was, zou Ajax ook moeten overwegen de Arena weer te verlaten en voor nieuwbouw te gaan.

8 april 2014 om 09:56

Vreemde conclussie van je jellert18

De Telegraaf is het grootste landelijke dagblad. Je mag er van uitgaan dat het nieuws gewoon neutraal geleverd wordt. Welk belang zou De Telegraaf er volgens jou bij hebben?

Tenzij je bewijzen aanlevert van het tegenovergestelde neem ik jou minder serieus dan een gerespecteerd medium...

Ontopic:

Ik vind dat men teveel blind staart op de begrotingen.
Het zou inderdaad leuk zijn als feyenoord ooit weer een hoofdrolspeler wordt in de eredivisie, maar dan moet er meer gebeuren dan een hogere begroting.
De begroting van Ajax is vele malen kleiner dan Man City, maar die werden wel 2x compleet zoekgespeeld. Of Barcelona bijvoorbeeld.
Nee mensen zoeken te veel naar geld. Je kunt ook creatief zijn.
Daarbij, de begroting zal zeker omhoog gaan van feyenoord, dan zullen ze misschien verdubbelen tzt naar 90mln, is 10 mln minder dan Ajax nu maar nog veel minder dan Ajax dan. Ze vergeten weleens dat Ajax en PSV ook niet stil blijven zitten volgens mij?

8 april 2014 om 12:56

ik reageer nooit ergens meer op maar dit kon ik echt niet aan mij voorbij laten gaan.
De telegraaf is neutraal,echt onder welke steen heb jij gewoond de laatste jaren?

De hoofdredacteur sport heeft zelf gezegd dat men alles vanuit een amsterdams oogpunt benaderd en altijd kritischer zal zijn op clubs van buiten amsterdam.

neutraal hahahahahhahahahahahhahahahahahahahahahahahhahahah...

8 april 2014 om 13:19

@patrick37

AD en Telegraaf zijn gewoon gerespecteerde nieuwsmedia. Net als Nos, ANP of weet ik wat.

Dat De Telegraaf in Amsterdam en ad in rotterdam hun roots hebben oke, maar men is wel gewoon een neutraal medium. Welk medium dan ook.

Nederland heeft geen staatstelevisie of wat dan ook. We zijn gewoon een open land. En wat bedoel je met Telegraaf is kritisch op andere clubs?
Als de Telegraaf ergens kritisch op is is dat wel op Ajax! Haha.

Dat was tijdens de bestuurlijke malaise zo en bij elke Nederlaag is dat nog zo.
Dus je praat maar wat populistisch raak.
Ik hoop dat je beseft dat we in Nederland persvrijheid hebben en geen gecensureerde media.

De Telegraaf, algemeen Dagblad, Nos, alles is gewoon vrij

Edit: Maar kunnen we ontopic blijven misschien?

8 april 2014 om 11:07

Telegraaf neutraal? Laat me niet lachen. Het is het grootste sensatieblad van Nederland. Geen wonder dat het zoveel verkoopt.

Precies zoals ik er ook al over dacht. De Kuip is gered maar Feyenoord zal nu nooit meer de sprong maken naar de top. Hoop dat de onderbuikdenkers hun zin hebben. De club is van hen en zal nog zn best moeten doen om de beste subtopper van Nederland ye blijven.

8 april 2014 om 07:33

Hahaha ach je moet toch ergens de beste in zijn. Nee maar Feyenoord kan als het zo met de jeugd blijft gaan best weer aansluiten

8 april 2014 om 07:46

Nee dat kan het helaas niet. Structureel gezien zal de begroting achter blijven bij Ajax en PSV. Twente en Vitesse kunnen ons voorbij. Jeugd ok maar alles er om heen zal te kort komen. Al sinds 1975 is Feyenoord niet meer dan een soort Atletico Madrid van Nederland met slechts 3 kampioenschappen in 39 jaar. Dus ben je hooguit de beste subtopper van Nederland. AZ heeft in diezelfde periode 1 kampioenschap minder..... Zegt voldoende he.

8 april 2014 om 07:48

Dat kan alleen als Feyenoord hun goede spelers kan blijven behouden. En dat is nou juist het probleem. Feyenoord heeft geluk gehad met Pelle en Gudetti maar ik vraag me sterk af of ze weer zo'n topper kunnen binnen halen voor relatief weinig geld.

Feyenoord heeft laten zien dat ze ook goede wedstrijden kunnen spelen zonder hun topscorers maar dat zijn enkele wedstrijden en ik denk dat ze over een geheel seizoen je dat wel echt gaat merken.

8 april 2014 om 07:54

Er zal heus wel eens een goed seizoen of een goede periode komen met misschien zelfs een kampioenschap. Nee ik doel op een periode van tien jaar met drie to zes kampioenschappen. Zoals Ajax en PSV die wel gekend hebben. Dat bedoel ik met structureel in de top spelen. En dat zit er nu niet in met de verbouwing. Misschien over 50 jaar als we naar een nieuw stadion moeten.

8 april 2014 om 08:09

zo'n periode heeft feyenoord eigenlijk nooit gehad he.
Van 1961 tot 1974 was hun beste periode met 6 titels.

In de laatste 40 jaar is feyenoord 3x kampioen geworden.
Dat is 1x vaker dan Az.

Dus wat dat betreft is feyenoord al 40 jaar geen echte topclub meer.
Natuurlijk heeft feyenoord de naam, de historie en de fans wat ze nog een topclub maakt.
Maar als je echt naar de prijzenkast kijkt, dan is het niet veel meer.

8 april 2014 om 08:28

Dat zeg ik toch? Dat Feyenoord niet meer is dan de beste subtopper van Nederland. En dat als je dat wilt veranderen een nieuw stadion nodig hebt maw geen verbouwde Kuip dus. Het beleid sinds Gudde er zit is prima. Eerst alle lijken uit de kast laten vallen en financieel gezien in vijf jaar zo goed als afgerekend met het wanbeleid sinds 1975. Maar om echt stappen vooruit te zetten had Gudde een nieuw stadion nodig. Dat komt er niet en dus verwacht ik dat we die stap dus niet gaan maken. Maar ik laat me graag verrassen.

8 april 2014 om 08:55

Wat een geklets.... Als Feyenoord met deze jeugdopleiding blijft werken en daarin blijft investeren zal het zeker boven komen drijven, zeker gezien het feit dat de clubs in Nederland niet beter, maar eerder slechter worden. Het gaat er niet om hoeveel geld je hebt, maar waar je het geld besteed en hoe je omgaat met verwachtingen. Het probleem is dat veel van de supporters denken met het hart ipv met het hoofd.

Hoe mooi ik de Kuip ook vindt, gooi het tegen de vlakte en bouw een nieuw Stadion, neem het in eigen beheer, en groei verder. Of leg je neer bij een Rol waarbij Feyenoord structureel tot de top 4 behoort, maar 1x per 10 jaar kampioen wordt.

Want kijk nou eens om je heen osentimentele supporters: alle Europese topclubs hebben een nieuw stadion laten bouwen in de laatste 10 jaar of hebben het in de aankomende 5 jaar gepland staan.

8 april 2014 om 10:26

@ Panerai.
Guddetti: td en spits in één persoon. Zou zomaar een gouden zet kunnen zijn

Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij een renovatie van de huidige Kuip. Natuurlijk is het jammer als zo'n monument verloren gaat, maar dat mag geen reden zijn om af te zien van het bouwen van een nieuw stadion. Op termijn zullen toch ook de meest nostalgische fans geen genoegen meer nemen met weer jaren zonder kampioenschap.

8 april 2014 om 10:35

Feyenoord is het Atletico Madrid van Nederland.

Ik betwijfel of ze ooit op het status niveau van Real Madrid (ajax) of Barcelona (psv) komen.

Feyenoord is de afgelopen 40 jaar maar iets van 3x kampioen geworden? Wat mensen hierboven al zeggen, de beste subtopper van het land.

Maar die jeugdopleiding gaat ze echt niet consequent voor het kampioenschap laten mee draaien ben ik bang.

8 april 2014 om 10:49

@panerai.

Wat een onzin. Dat wij de laatste 40 jaar maar drie keer kampioen zijn geworden betekent toch niet dat je niet voor het allerhoogste kan gaan? Juist een nieuw stadion biedt weer ruimte voor structurele groei, niet toevallig beleefde Feyenoord haar succesvolste periode de eerste 40 jaar nadat de Kuip werd gebouwd.

8 april 2014 om 13:52

Is ajax dan niet eerder barcelona en psv real madrid?

8 april 2014 om 09:18

Jij begrijpt het Elastiek. Nu nog aan de rest van onze achterban uitleggen die de plannen alleen maar willen beoordelen op mooie plaatjes.

8 april 2014 om 09:38

I beg to differ. Ik hoor een hoop doelredeneringen om nieuwbouw te rechtvaardigen, maar iedereen gaat eraan voorbij dat de stadions van de clubs die genoemd worden allemaal kleiner zijn. Waarom hebben Twente en Vitesse hogere begrotingen en kleinere stadions (en in de Grolsch Veste worden ook geen concerten gegeven) en zou het voor Feyenoord nou juist de oplossing moeten zijn om een groter en multifunctioneel stadion te bouwen? De verklaring zit dus niet alleen in het stadion.

De Feyenoord-fans hebben zich van hun beste kant laten zien en zich niet door de money talk laten verblinden. Daarom hebben wij straks nog steeds het meest sfeervolle stadion van Nederland.

We hebben ook nog steeds de beste jeugdopleiding van Nederland en het lijkt me dat daar de mogelijkheid in moet zitten om financieel sterker te worden. Feyenoord slaagt er nu nog steeds niet in om op het juiste moment spelers te verkopen voor het juiste bedrag. Als je ziet dat Ajax voor spelers als Babel, Maduro, Van der Wiel al tientallen miljoenen heeft verdiend, dan hebben wij nog heel wat in te halen op dat vlak. Maar Ajax vangt die bedragen omdat het structureel succesvol is en een naam heeft opgebouwd. Dat zal Feyenoord ook moeten doen. We kunnen ons dus geen terugval veroorloven, en dat is met name een mentale kwestie, en zullen minimaal twee keer in een decennium een kampioenschap moeten pakken. Die zelfbewustheid is het eerste dat er moet komen. De rest volgt later.

8 april 2014 om 09:43

Grootte van een stadion doet er minder toe dan de omzet die je er uithaalt. En op dat vlak doen Vitesse en Twente het nu ook al veel beter. We zullen echt ons best moeten doen om hen bij te houden. Dus achter PSV en Ajax blijven aanlopen os ons lot. Maar goed, als de meerderheid van de fans dat wil dan zal ik me er bij neer moeten leggen.

8 april 2014 om 09:53

@ Leonov.

Het gaat niet zozeer om grootte, het gaat om exploitatiemogelijkheden. De Kuip is en blijft een stadion wat al 80 jaar oud is, en daar moeten wij mee leven. Die basisconstructie zorgt ervoor dat, of je hem nou voor de tweede keer gaat renoveren of niet, je erg moeilijk een verdienmodel kan samenstellen zoals dat bij een nieuw stadion wel kan. Bovendien blijven de onderhoudskosten relatief hoog ivm een nieuw stadion. Maar goed, let op de clubexperts vandaag.

8 april 2014 om 12:07

Ik kom zeer geregeld in de Grolsch Veste en de enige mogelijkheid die zij tot exploitatie hebben, is het verhuren van de grote zaal in het hoofdgebouw. Dat is een gebouw dat tegen het stadion aangeplakt is, zou je kunnen zeggen. Waarom zou het nou in een renovatie niet mogelijk zijn om zoiets erbij aan te bouwen? Dat gaat er bij mij niet in. Daarnaast wordt de Kuip ook in de renovatieplannen, zodat je er concerten in kunt geven. Hoezo zouden we dan achterlopen op Twente en Vitesse die in een economisch veel minder sterke regio zijn gelegen en waar of geen (twente) of minder kleine (vitesse) concerten kunnen worden gegeven? Ook dat gaat er bij mij niet in.

Ik denk dat er bij de renovatieplannen veel minder aan de strijkstok blijft hangen her en der, en dat dit de voornaamste reden is om nu nog een laatste wanhopige poging te wagen die nieuwbouw er door te drukken (met de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen in het achterhoofd). Want LR was vorige periode tegen, maar zou met het strategisch strooien van geld in de juiste zakken zomaar de doorslag de andere kant op kunnen geven. Dát is wat er nu speelt, niet de toekomst van Feyenoord.

Dit komt van Gudde en Van Merwijk die nog steeds tegen een renovatie is. JAN Dirk Schouten heeft dit opgevangen na na een bijeenkomst op de Kuip.
Vreemd dat dit gezegd word want andere studies en berekeningen laten zien dat we wel een verdubbeling van de begroting zullen krijgen.

Maar goed VZ bezoekers welkom in de wereld van ons feyenoord bezoekers, dit gaat al een hele tijd zo al jaren worden we voorgelogen en misleid.

8 april 2014 om 09:22

Verdubelling van de begroting? Verdubbeling van het spelersbudget, dat terwijl het oude HNS-project van 13 naar 32 miljoen ging in het meest voorzichtige scenario. Gudde en van Marwijk hebben groot recht dat zij nog steeds voor nieuwbouw gaan want dat levert de club veel meer op. De trojka heeft vooral gekeken naar de politieke verkoopbaarheid van ieder plan, niet naar het beste voor Feyenoord. Daarom moeten wij het ook niet doen.

8 april 2014 om 11:30

Klopt idd, bedoel het spelersbudget, ik begrijp wat ze bedoelen en ook ik was voor een nieuw stadion. Het lijkt gewoon of alle partijen alleen aan hun zelf denken en niet aan de club feyenoord en hoe ze Feyenoord kunnen helpen de grootste te worden, wat gewoon mogelijk is. Gudde en Van Merwijk blijken al lang geleden gesproken te hebben Volkert en Wessel en hadden ze met dit project zelf voorkennis gegeven om als nog een voordeel te hebben in de strijd dit project te kunnen winnen. RDK en BAM moeten ook weten dat een renovatie dus niet zo goed is dat je de echte aansluiting kan krijgen met Ajax en Psv, tenzij dit hele verhaal weer niet waar is.

Ik als supporter en vele met mij worden er onderhand doodziek van dat er geen enkele duidelijkheid is en het lijkt alsof iedereen over de rug van Feyenoord geld wilt verdienen en ze niet denken aan de belangen van Feyenoord voor nu en voor in de toekomst!! Geen enkele partij die onderzoek deed bleek achter echt onafhankelijk, om eerlijk te zijn ben ik er nu wel klaar mee, iedereen roept wat anders en bestrijd wat de ander zegt!!

Ajax heeft alleen een omzet van 100 miljoen bij grote transfers én Champions League. Structureel is de begroting 65 miljoen dus de Telegraaf overdrijft. Feyenoord zal een omzet van 70 tot 80 miljoen hebben bij CL en grote transfers.

Er is dus een gat van 20 miljoen met Ajax op dit moment structureel.

We zien het aan Borussia Dortmund die hebben hun stadion ook alleen verbouwd! Die hebben de sprong ook niet kunnen maken😝

En wat is de bron van de telegraaf? Een journalist met een rekenmachinetje?

8 april 2014 om 09:42

De Telegraaf is in deze de enige geweest die objectief naar de plannen heeft gekeken! In tegenstelling tot het AD, waar men een dikke voorkeur heeft voor Reddekuip!

Waarom staart iedereen zich zo blind opdat stadion? Laten we ons eerst eens focussen op structureel gezond en slim beleid. Het snelste resultaat zul je inderdaad halen met een nieuwstadion, maar iedereen met een onderneming zal weten dat duurzaam resultaat hand in hand gaat met een lange gezonde aanloop. Een nieuw stadion geeft ook niet de juiste prikkel aan het management.

Het bestuur van Feyenoord moet maar laten zien komende jaren waar ze van gemaakt zijn. Als je ziet waar Twente begonnen is en waar ze nu staan, dan moet dat bij Feyenoord Minimaal ook te verwezenlijken zijn.

Dus een advies aan alle mensen die een warm hart toedragen aan Feyenoord: staar je niet blind op dat stadion. Eis van onze club goed en bovenal slim beleid. De snelste weg naar resultaat is vaak niet een lang blijvend resultaat.

8 april 2014 om 08:53

Volgens mij is dat beleid er al. Twente is sportief gezien al ingehaald. Qua budget nog niet. En daarom wilde het bestuur dat prima bezig is een nieuw stadion. Geen nieuwe verbouwing. Grote stappen zetten. Dit bestuur heeft bewezen met beperkte middelen weer mee te kunnen doen bovenin maar het is een wankel succes. Te afhankelijk van wat de jeugdopleiding produceert en een toevalstreffer op de transfervrije spelers of huurlingen van topclubs in Europa. Wil je structureel mee gaan doen bovenin en echt concurreren met Ajax en PSV dan had Feyenoord een nieuw stadion moeten krijgen. En dat is tegengehouden door vals sentiment. Ja De Kuip was en is een prachtig huis maar als je door je huis naar de verdommenis gaat moet je verhuizen naar iets wat beter is.

Wat een onzinbericht van de Telegraaf.

De begrotingen kloppen totaal niet. Ajax heeft alleen de afgelopen 2 seizoen een omzet van 100 miljoen euro gehaald (door CL en transfers), maar de begroting is gewoon 65 euro.

De begroting van Feyenoord is tegenwoordig ook minder dan 45 miljoen volgens mij, maar een stadion met 70.000 plaatsen en meer business seats en skyboksen leidt er sowieso toe dat Feyenoord de begrotingen van Ajax en PSV gaat overtreffen. Sowieso 70 miljoen.

Zijn er dan ook nog andere redenen dat de kuip niet gaat opleveren wat er van verwacht wordt? Nu lijkt het meer een actie waarmee ze over een aantal jaar kunnen zeggen: "Kijk we hadden gelijk. Kortom wij zijn de beste krant van Nederland."

Ik vind het argument wat nu gegeven wordt niet heel overtuigend.

Ondanks dat ik fervent Feyenoord fan ben en niet de Telegraaf hoog heb zitten, hebben zij het dit keer als vrijwel enige medium bij het juiste eind! De telegraaf is de enige die dit hele dossier objectief heeft beoordeeld! Het AD heeft altijd een zeer duidelijke voorkeur gehad voor Red de Kuip.
Nieuwbouw is het enige dat Feyenoord verder helpt en het is fijn dat dit eindelijk eens in het nieuws komt!

Het is een beetje een kletsverhaal dat het Feyenoord niks oplevert:
De uitbreiding van het stadion kost Feyenoorrd 200 miljoen, waarvan naar schatting ze zelf waarschijnlijk de helft moeten financieren.

Op basis van aflossen in 30 jaar (wat gebruikelijk is) en 5% rente per jaar, komt dat neer op extra kosten van 3.33 miljoen aflossing + 5 miljoen rente in het eerste jaar = 8.33 miljoen aan extra kosten per jaar.

Laten we uitgaan van het minst opbrengende scenario waarbij de 20 duizend extra bezoekers allemaal een seizoenskaart hebben a 300 euro. Dat is dus per jaar 6 miljoen euro, Zeg dat er 50 skyboxen bij komen a 400 duizend per jaar is 20 miljoen extra inkomsten.

Dus de uitbreiding brengt bruto 17.67 miljoen extra winst bij. Dit is maar een hele ruwe inschatting. Bij de uitgavenkant heb ik aantal zaken weggelaten zoals afschrijving, maar aan de inkomstenkant heb ik ook veel weggelaten zoals verhuur kantoren en winkels en inkomsten van parkeergelden enz..

Qua omzet zal er wellicht geen verdubbeling plaatsvinden, maar doordat een groot gedeelte van de omzet pure winst is, zal dit ervoor zorgen dat de financiele mogelijkheden gigantisch veel groter worden. Vertaal je die mogelijkheden in extra investeringen in spelers en de kans op een titel wordt ook groter. Het is ook daarom dat het nieuwe stadion zo ongelooflijk belangrijk is voor Feyenoords toekomst. Ik heb meer op met Ajax denk ik, maar voor het Nederlands voetbal zou het geweldig zijn als Feyenoord weer een echte titelkandidaat wordt die ook in Europa een goede vertegenwoordiger zou zijn.

8 april 2014 om 21:01

Je vergeet de business-seats. Die gaan van 1.200 naar 6.500 en die doen zo 7.000 euro per jaar. Daarnaast zullen de consumpties ook wel toenemen.
En een rentepercentage van 5% is wel erg optimistisch, ik denk eerder tussen de 12-15%.

Dat beleid is er nu noodgedwongen ja, maar dat is geen enkele garantie op langer termijn als we zwarte cijfers draaien. Ik vind dat de meeste mensen niet kritisch genoeg zijn en te makkelijk naar de toekomst kijken. Hoe kun je nu apenrots zijn op dit beleid alwetende dat dit de enige keus is. Ik ben benieuwd hoe het gaat als er weer keuzemogelijkheden ontstaan. In die fase voert Twente al zeker 7 jaar fantastisch beleid. Goed beleid word gevoerd als er mogelijkheden genoeg zijn. Dan kun je pas zien waar het bestuur van gemaakt is.

De Telegraaf publiceert een laatste stuiptrekking van de lobby voor Hns. 365 miljoen aan kale bouw kosten, en een park / grond aankoop voor 95 miljoen.
Een half miljard aan investeringen ( incl gemeenschap geld ) voor een BVO om die sportief aan te laten haken in Nederland.
Wat voor een gemeenschap's goudmijn heb je voor een half miljard Euro?

Het stadion in de huidige vorm kan gewoon niet meer, daarom moet er verbouwd worden, of er moet nieuwbouw komen.
Of we nou de meeste omzet gaan genereren na de vernieuwbouw of niet is van minder groot belang.

En ondanks dat we qua salariskosten 5e staan, staan we mooi 2e in de eredivisie.
Met dat 'beetje' extra geld hebben we meer kans op CL voetbal en dat scheelt ook een flinke cent.
De telegraaf houdt er trouwens ook geen rekening mee dat Ajax een gigantische selectie heeft tov van de rest.

Waar zijn de feiten van de Telegraaf? Dit is een lukraak verhaal die ze op zondag ochtend bij de Ajax krant van Nederland verzinnen. Het nieuwe stadion zal zeker een grote stijging in de omzet brengen.

De cijfers zijn nu nog allemaal zeer speculatief. Die moeten nog worden doorgerekend. Ik dacht dat die eind april worden gepresenteerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren