Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Ridder ruziet via Facebook met ex-ploeggenoot: ‘Goed gedaan’

Laatste update:

De wedstrijd tegen ADO Den Haag liep voor FC Utrecht uit op een enorme deceptie. De Domstedelingen verloren met 4-1 en dat kwam mede door een vroege rode kaart voor Steve De Ridder. De Belg werd al na 24 minuten van het veld gestuurd en hij is de weinig collegiale actie van zijn ex-ploeggenoot Vito Wormgoor nog niet vergeten.

/

De Ridder kreeg een tweede gele kaart na een worsteling met Wormgoor. De aanvaller van FC Utrecht rukte zich los, Wormgoor greep naar het gezicht en ging naar de grond. De Ridder mocht vertrekken. “Hopelijk gaat het wel met je en is je hersenschudding niet zwaar… Bedankt”, schreef De Ridder later op de Facebookpagina van Wormgoor.

Wormgoor kwam niet veel later met een reactie. “Wat wil je nou dat ik hierop zeg, Steve?”, vroeg Wormgoor zich af. “Ach joh, je hebt het goed gedaan. Drie punten door jouw actie”, aldus De Ridder weer. De twee kennen elkaar goed: ze waren twee seizoenen lang ploeggenoten bij De Graafschap. De Ridder was tussen 2008 en 2011 de publiekslieveling in Doetinchem, Wormgoor was tussen 2009 en 2012 actief in de Achterhoek.

Het was een terechte tweede gele kaart voor Steve De Ridder

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Naar ventje die de Ridder, kijk eerst ff in de spiegel. Je hebt al geel en geeft de scheidsrechter aanleiding om nogmaals geel te geven... wie is hier nou dom?
Wat Wormgoor doet is niet netjes maar hé...alles is geoorloofd om te winnen.
Kijk nadat je in de spiegel hebt gekeken ook ff naar de instelling van jou teamgenoten, die was bedroevend slecht!

7 april 2014 om 14:09

Hij gaat gewoon een normaal duel aan en als je dat al niet meer kan met geel op zak dan kan je je net zo goed laten wisselen. Hij gaf de scheids helemaal geen aanleiding om geel te geven, maar deze laat zich beïnvloeden door Wormgoor. Als je hiervoor al een tweede geel geeft, dan kan je bij elk fel duel wel de gele kaar trekken. Enorm zwak gefloten.

7 april 2014 om 14:11

Bij een normaal duel hoort je arm toch niet op die hoogte?
Het was geen luchtduel toch?
Ik vindt het ook te zwaar hoor, en houdt niet van dat theater van Wormgoor, maar het is gewoon slim.
Alles doen om te winnen dat zit er nu dankzij Fraser in!

7 april 2014 om 14:13

Klopt, maar daarvoor is een vrije trap genoeg en zeker geen gele kaart die hij zeker niet had gekregen als Wormgoor niet zo'n ophef erover maakte.

Net alsof ADO deze wedstrijd anders niet had gewonnen. Betwijfel of de instelling bij Utrecht met 11 man beter had geweest, want zelden een team met zo weinig beleving gezien.

7 april 2014 om 14:19

Het is misschien een gele kaart waard maar geen 2e gele kaart.

7 april 2014 om 14:35

En waarom zou Wormgoor daar geen ophef over maken dan? De Ridder had al geel, dit kon hem de tweede gele kaar topleveren. Drie punten voor ADO en utrecht mag bijna degradatie voetbal spelen?

Onderin gaat het om overleven, daar komt ook het mentale aspect bij kijken. Wie weet zich te beheersen en wie gaat er als een dollemans tekeer en mag toekijken hoe zijn uitgedunde ploeggenoeten het verder gaan redden komende week?

7 april 2014 om 15:03

Ik weet niet of jij de wedstrijd hebt gekeken, maar ADO probeerde wel, maar kwam er niet door en had hulp van de scheids nodig om erdoor te komen.. Anders had het een bloedeloze 0-0 geweest..

7 april 2014 om 15:12

Inderdaad... belachelijke 2e geel.
Hij maakte geen slaande beweging, ja het was te hoog maar er was geen, en er was geen intentie om iemand te slaan.

7 april 2014 om 15:42

ik vond het ook niet zo erg, maar als het zoals jij aangeeft een gele kaart was, tsja, dan maakt het niet uit of het de eerste of de tweede is, geel is geel.

7 april 2014 om 22:25

De Ridder is een lompe speler die geen controle heeft over zijn eigen lichaam. Dat hij geen intentie had om te slaan kan wel zo zijn, maar het is gewoon heel dom als je dit doet wanneer je al geel op zak hebt. Hij moet niet zo zeuren hij doet zelf niks anders dan zijn collega's kaarten aannaaien.

7 april 2014 om 14:12

Wil je wel eens horen als van duinen dit had gedaan of je nog zo reageerde ??

7 april 2014 om 14:22

@graytjefcu
Nee waarschijnlijk niet.

@ramonfcu
10 tegen 12 schei toch uit man, De Ridder doet dit toch zelf of niet?
die eerste gele kaart was gewoon slim van Nijhuis om gelijk je stempel op zo'n wedstrijd te drukken, De Ridder en Holla gelijk geel.. prima toch.
Die tweede geel vond ik niet terecht, maar het was natuurlijk ook niet bijster slim van De Ridder. Buiten dat wat deed Nijhuis nog meer tegen Utrecht dan??

@jerome010
Ik vroeg het jou niet Maar ben het met je eens hoor!

7 april 2014 om 14:34

@fcds95
Ik ga graag de discussie aan, en ben natuurlijk ook niet geheel objectief.
Maar dit geval is volgens mij zo duidelijk als wat.... met al geel op zak, je arm op die hoogte is vragen om problemen. En gewoon heel dom!

7 april 2014 om 14:48

Tis ook dom van hem en hij heeft de laatste tijd vind dit soort iritante trekjes maar ik vind dit wel heel erg snel gegeven die 2de geel daarbij had nijhuis dan ook de actie van countino moeten beoordelen en dat was wel iets meer als de ridder deed vond ik

7 april 2014 om 14:51

moet eerlijk bekennen dat ik de actie van Coutinho niet gezien heb, wat gebeurde er??

7 april 2014 om 15:45

supporters zijn over het algemeen niet zo goed in het objectief zijn,
daarnaast vind ik Nijhuis 1 van de grote kneuzen binnnen ons weinig helden tellende scheidsrechtersgilde...
maar vind ook dat het niet heel slim is om je arm op een hoogte te hebben waar de tegenstander dankbaar gebruik van kan maken...

7 april 2014 om 15:58

@LaHaye: je bent inderdaad niet objectief. Je kan niet elk duel aangaan met je armen naar beneden. Er was hier gewoon sprake van een normaal duel en matennaaierij van Wormgoor. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon een beetje objectief te zijn? Ik heb er bijvoorbeeld totaal geen moeite mee om te zeggen dat die 2 gele kaart voor Ramos nergens op sloeg gister.

7 april 2014 om 16:57

het was geen luchtduel hé, wat doet zijn arm op die hoogte bij een normaal duel?
Op die manier geef je de scheids aanleiding om te fluiten, en dat Wormgoor het extra aandikt is niet netjes maar wel slim.

Netjes van je, kan ik nog wat van leren..

7 april 2014 om 17:36

Natuurlijk is het dom, maar Wormgoor hoort geel te krijgen voor een schwalbe. Ik vind het jammer dat mensen dit soort naaierij als 'slim' betitelen. Voetbal is een stuk leuker zonder al dat toneel.

7 april 2014 om 18:02

Helemaal eens met je, maar zou je dat andersom ook zeggen als jullie de punten hard nodig hebben en een speler van jullie maakt een schwalbe voor een strafschop?
Objectief blijven is dan lastig.

7 april 2014 om 21:44

Ik hoop van wel, maar durf het niet te beweren.

7 april 2014 om 23:05

Het is altijd makkelijk om negatieve punten uit te lichten ipv naar je eigen team dat als een natte krant speelde. De Ridder heeft dit aan zichzelf te wijten en moet niet zo zeuren.

7 april 2014 om 14:15

lekker makkelijk als je na een paar minuten al met tien tegen 12 voetbalt dan kan je ook niet meer winnen zo simpel is het met 11 tegen 11 had je misschien wel een hele andere wedstrijd gehad wat niet weg neemt dat ado dik verdiend gewonnen heeft

7 april 2014 om 14:16

Dat acteerwerk mag wat mij betreft ook bestraft worden met een schorsing hoor. Dat hoort net zo min bij het voetbal als je het mij vraagt.

7 april 2014 om 14:39

Er is contact dus is het geen acteer werk. En het hoort zeker wel bij het voetbal, sterker nog het is een belangrijk onderdeel van het voetbal. Kijk maar naar zuid-Amerikaanse en italiaanse spelers. die feleciteren elkaar na een puik staaltje acteerwerk. En winnen er veel prijzen mee.

Kijk maar naar een van de beste ploegen van de wereld. Door de penalties van verleden week en deze week doet Barca nog steeds mee om de titel. Zonder acteerwerk was het voorbij geweest.

7 april 2014 om 14:57

Nou noem je ook echt de soort ploegen waar ik zelf de grootste hekel aan heb binnen het hele voetbal Geeft mij maar de Engelse en Duitse competities. Daar kan ik meer respect voor opbrengen.

7 april 2014 om 15:48

nu neem ik aan dat je sarcastisch bent, dat het gebeurt en dat spelers er mee wegkomen en clubs er punten aan over houden wil zeggen dat het loont, maar ik vind absoluut niet dat het erbij hoort.
Maarja ik hou niet van anderen naaien zoals ik ook niet van liegen en oplichting hou.

7 april 2014 om 14:19

Hoezo moet hij in de spiegel kijken? Hij wordt eerst door heel ADO belaagd en later een kaart aangenaaid door mooi stukje toneelspel van Wormgoor.

7 april 2014 om 14:27

Joh zelf naait ie ook speler erbij die De Ridder, karma noemen ze dat.

Nogmaals, met al geel op zak je arm op die hoogte is de scheidsrechter aanleiding geven tot het geven van nogmaals geel.... is gewoon dom en slim van Wormgoor.
Ik hou er niet van, van dat theater maar ja als we hierdoor 3 belangrijke punten pakken vindt ik het best.
Als dit andersom had gebeurt hadden jullie het ook best gevonden (toch?).

7 april 2014 om 23:19

De Ridder is zelf ook niet vies van wat toneelspel. Ik heb afgelopen seizoen aardig wat schwalbe momentjes van hem gezien. Dus vind wel dat hij z'n mond moet houden hier, ook al wordt hij enigszins genaaid door Wormgoor.

7 april 2014 om 14:59

Beetje hypocriet lahaye,

Als t jouw cluppie betreft is het slim... Ben benieuwd of je ook zo erover dacht toen Suarez alles bij elkaar duikelde.. Maar dan betreft het Ajax en dan piep je wel anders..

En wat bedoel je met dat de Ridder in de spiegel moet kijken?.. Omtrent die arm?.. Moet jezelf eens ff naar jullie beugelsdijk kijken, wat die allemaal niet uitvreet tijdens zo een wedstrijd.. Je hebt totaal geen recht van spreken..

De Ridder heeft gewoon een punt.. Het is pure naaierij..Het zal je waarschijnlijk nog dwars zitten toen Utrecht destijds ADO naar de eerste divisie schoot..

7 april 2014 om 15:21

Nee toen dacht ik er inderdaad niet zo over, toen vond ik en heel nederland met mij dat Suarez een naaier was. Dacht jij dat ook? Of vond je dat wel kunnen?

De Ridder doet regelmatig dezelfde truc..dat bedoel ik met spiegel.
Beugelsdijk kan je betrappen op hard spel maar nooit op gemeen spel, hij ziet er misschien uit als een hooligan maar is dat absoluut niet!

Nogmaals, en lees aub mijn reacties hierboven, het is naaierij van Wormgoor, keur het niet goed maar het is ook niet al te slim van De Ridder om met geel op zak je arm op die hoogte te hebben.

En als reactie op je laatste vraag nee daar zit ik absoluut niet mee, heb ook niets tegen Utrecht of de Utrechtsupporters.
Wij hadden het toen aan ons zelf te danken dat we degradeerden.

7 april 2014 om 15:20

Hou toch op man. Er was helemaal niks aan de hand en de grootste matennaaierij van Wormgoor.. Misselijkmakend. Zulke dingen zou je moeten veroordelen, ook als supporter van ADO.

7 april 2014 om 15:49

Ben benieuwd wat jij zou zeggen als een speler van AZ tegen Benfica een schwalbe maakt en een penalty krijgt, of een speler een kaart aannaaid.
Wedden dat je het dan ook goed vindt?

Nogmaals, ik keur het niet goed maar De Ridder is ook niet al te slim hé!

7 april 2014 om 18:06

Keur ik dat af en praat ik het in ieder geval niet goed. Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan toen Wernbloom Douglas een rode kaart aannaaide. Hetzelfde als afgelopen weekend na dat duel met Esteban en Ramos. Al naaide Esteban hem denk ik niet bewust een kaart aan, maar was de kaart wel geheel onterecht.

7 april 2014 om 16:41

Onzin, regelrechte onzin! Dit is nou de reden waarom Nederlanders niet kunnen verdedigen. De scheidsrechters fluiten elk duel af en belonen matenaaiers. Een lichte duw wordt al afgefloten en als het ietsjes harder dan dat is, krijgt de speler al een gele kaart.

Bovendien voelen de scheidsrechters in Nederland (met Kuipers als uitzondering) de wedstrijd totaal niet aan en volgen veel te strikt het boekje waardoor de wedstrijd kapot wordt gefloten.

Spelers als Wormgoor, Van der Werff en Piazon zouden geschorst moeten worden, dat soort acties hebben niks met voetbal te maken. De Ridder in dit geval 'knokt' voor de bal, hij wilt deze in bezit houden en hij maakt geen slaande beweging. Direct na deze gele kaart zei ik dat als hij hier een kaart voor geeft, hij werkelijk elk duel zal moeten affluiten. Dan kunnen we beter gaan korfballen met z'n allen.

8 april 2014 om 10:49

Als scheidsrechters hiervoor gele kaarten gaan geven dan zal het niveau van het Nederlandse voetbal nog verder afglijden.

Het was een naaiactie van die Wormgoor. Begrijpelijk bij degradatievoetbal maar wees daarna dan wel een kerel en geef het toe.

Kinderachtig allemaal, maar je kon er op wachten dat de Ridder eraf ging. Zat net even teveel gif in dat mannetje. Blijft natuurlijk wel treurig dat een voetballer zo snel naar het gras gaat en claimt alsof hij een schotwond heeft opgelopen. Maa laten we eerlijk zijn: de Ridder was andersom net zo theatraal naar het gras gegaan.

Het was wel slim van Wormgoor. In eerste instantie dacht ik ook dat het een overtreding was, maar de herhaling bewees het tegenovergestelde. Toch blijf ik vinden dat hij zijn handen thuis had moeten houden. Hij had immers al een keer geel.

7 april 2014 om 14:24

Tsja, ik snap dat jij als ADO supporter het slim vindt. Maar het is totaal niet sportief. Had je reactie wel willen zien als het Van Duinen overkwam

7 april 2014 om 14:28

Haha, ik ben een Feyenoord-supporter die neutraal kijkt naar een wedstrijd waar Feyenoord niet in speelt.

7 april 2014 om 14:32

Dan maak ik er Pelle van Blijft hetzelfde verhaal.

Die tweede gele kaart sloeg ook nergens op, maar met die scheidsrechters in Nederland kan je nou eenmaal niet beter verwachten. Fluiten voor een overtreding was al meer dan genoeg, een tweede geel was enorm overdreven en heeft ADO in het zadel geholpen.

7 april 2014 om 14:08

Als je hiervoor fluit, moet je ook een kaart geven. Dat staat nou eenmaal in de regels. Het was natuurlijk geen overtreding, maar als je fluit is het ook geel.

7 april 2014 om 14:11

Waarom deed hij dat dan later bij Van der Gun niet? Ik zag een vergelijkbare actie.

7 april 2014 om 14:12

Natuurlijk niet. Fluiten voor een overtreding betekent al dat de speler bestraft wordt met een vrije trap tegen. Als je dan vervolgens hiervoor geel gaat geven, dan kan je bij elk fel duel wel een kaart trekken. Op deze manier creëer je sowieso een stel mietjes in het veld. Het is een contactsport, maar blijkbaar mag je elkaar alleen maar aaien(soms niet eens) of de tegenstander gaat met een hoop theater naar de grond en je krijgt prompt geel.

7 april 2014 om 14:18

omdat de ridder aangepakt moest worden van de knvb na zijn handsgoal vorige week en nijhuis regelt het allemaal wel ff

7 april 2014 om 14:18

Nee, scheidsrechters dienen zich aan de regels te houden, en als hij in de actie van De Ridder een overtreding ziet, moet hij geel geven. Zo staat het echt in hwt spelregelboekje.

7 april 2014 om 14:23

Het gaat erom dat de scheidsrechter door het theater van Wormgoor de hele overtreding te zwaar inschat. Had Wormgoor gelijk weer positie gekozen of de vrije trap genomen, was er niks aan de hand.

Volgens het spelregelboekje is het proberen aan te naaien van een kaart volgens mij ook geel, dus ga hier niet het goed lopen praten. Als er iemand geel verdiende was het Wormgoor. Echter zolang er mensen zoals jij deze kaarten goedpraten onder de noemer van 'het volgen van de spelregels' zal je blijven houden dat spelers overtredingen er zwaarder uit laten zien dan het daadwerkelijk is en zal het voetbal binnen de kortste keren amper nog een contactsport zijn.

7 april 2014 om 14:42

@lfc11

Volgens mij snap je het niet. Alles mag in het voetbal zolang de scheidsrechter het maar niet merkt.en goed acteerwerk is al zo oud als de weg naar Rome. nederland is er ook goed in hoor, zo hebben we de Argentijnen na huis gestuurd in '98 na goed acteerwerk van van der Sar. En zo hebben we ook weleens een kwalificatie misgelopen door goed acteer werk door een Belg.

Het is gewoon onderdeel van het voetbal. Ploegen als Barcelona doen niet anders, krijgen er zelfs vier penalties mee in twee wedstrijden op rij en doen daardoor nog mee om de titel.

7 april 2014 om 14:59

Ik snap het wel, maar dat doet niks eraan af dat ik het niet eens ben met de gele kaart en het theater van Wormgoor. Dat acteerwerk al van een veel langere tijd is, ben ik me net zo goed van bewust, maar moet je het dan maar accepteren of mag je er wat van gezegd worden. Spelers zullen het blijven doen, maar de andere kant opkijken en het maar accepteren, is ook niet de oplossing.

Ik maak vooral het punt dat in Nederland scheidsrechters te snel geel geven voor lichte overtredingen en je daarmee het principe van een contactsport blijkbaar vergeet. Ik heb ook nergens me uitgelaten of het slim is van Wormgoor, want natuurlijk helpt hij ADO hiermee.

7 april 2014 om 15:16

Wat staat er dan in de regels? vertel het eens.
Want ik zag nergens een overtreding in, afhouden/afschermen mag gewoon.
Hij gaf niemand een klap, die intentie was er ook niet dus ik zie hier geen overtreding in... laat staan geel.

7 april 2014 om 15:23

Waar kan ik de letterlijke tekst vinden?

7 april 2014 om 14:15

Precies. Bovendien zeer opvallend dat als je als een stervende zwaan ter aarde gaat de tegenstander rood of geel krijgt (antonia, Koolwijk, De Ridder), maar als je blijft staan krijg je zelf een kaart (van Rhijn). Blijkbaar willen de scheidsrechters het kaarten aannaaien en het mietjesvoetbal promoten, want dit weekend sloeg het echt helemaal nergens op met de scheidsrechters.. Heb me dood geërgerd zaterdag en zondag.

Ik heb vaak wat te melden over de dramatische arbitrage in Nederland, maar dit weekend was wel weer enorm dramatisch. In Engeland was het bij Liverpool trouwens ook aardig discutabel allemaal.. Ik wil niet zeggen dat de arbitrage elders top is, maar het kan hier in ieder geval een stuk beter. Braamhaar die de voordeelregel niet kent en schrikt als hij iemand geel geeft die al geel had, en nog tientallen andere situaties..

7 april 2014 om 14:22

Het enige dat ik kan zeggen als ik de scheidsrechters van nu zie is dat ik mannen als Pierluigi Collina enorm mis.

Ik vind dat, ondanks dat gele kaarten normaal gesproken niet kwijtgescholden worden, de kaart van van Rhijn kwijtgescholden moet worden. Hij deed niks en mist hierdoor de mogelijke/zeer waarschijnlijke kampioenswedstrijd. Zonde voor die jongen. Gek he dat de hoofden elkaar raken als Piazon hem een kopstoot(je) geeft.

7 april 2014 om 14:26

Sowieso een hekel aan scheidsrechters die bij een opstootje de twee spelers die als eerste met elkaar in discussie gaan geel geven, terwijl de scheidsrechter negen van de tien keer niet eens ziet wat er aan vooraf gaat en wat er daadwerkelijk gebeurt.

7 april 2014 om 14:36

Daarom moeten er ook televisiebeelden gebruikt worden. Die overtreding van Carroll bij de 1-1 afgelopen weekend was ook op het scherm te zien, in dat geval vind ik niet meer dat je het veranderen kunt (gebeurde ook niet), maar er moet gewoon een official de wedstrijd op scherm volgen want er wordt veel te veel niet gezien. Volgens mij bij Heerenveen PSV dit weekend werd er drie keer onterecht voor buitenspel gevlagd in het nadeel van Heerenveen in de eerste helft. Dat het één keertje gebeurt is niet zo erg, maar deze man ging daarna nog weer de fout in bij situaties die bijna zeker een doelpunt zouden kunnen opleveren..

De Ridder laat zich hier wel kennen. Beetje zielig dat hij uren na de wedstrijd nog steeds niet gekalmeerd is. En dan maakt het niet eens uit of het terecht was of niet. ( het was trouwens terecht)

7 april 2014 om 14:10

Terecht? Kom op, in de herhaling zie je toch duidelijk dat hij alleen Wormgoor van zich af wilt houden? Het is never nooit zijn bedoeling geweest om Wormgoor in het gezicht te raken. Wel slim van Wormgoor om te gaan liggen overigens. Heel eerlijk gezegd krijgt De Ridder nu wel karma, want normaal gesproken is hij degene die zou gaan liggen.

7 april 2014 om 14:25

ik moet eerlijk zijn, ik heb het net voor het eerst bekeken. Maar ik vind het wel wegdraaien, maar zijn arm gaat in zijn draai wel gewoon omhoog.
Geel is misschien overdreven op basis van de beelden, maar verder kan ik wel begrijpen dat je er voor fluit. Daarnaast ziet een scheidsrechter iemand in duel die in zijn draai zijn linksarm een halve meter optilt... Als je dan iemand in zijn gezicht raakt, dan neem je dus een risico.
Kan het expres zijn of niet, dan mag er voor gefloten worden.

7 april 2014 om 14:30

En zo is en niet anders, en als je dan al geel hebt neem je het risico op een tweede gele en dus rode kaart. Gewoon dom van De Ridder, en slim van Wormgoor om het wat aan te dikken.
Andersom had de Ridder precies hetzelfde gedaan!

7 april 2014 om 15:18

Dus jij vond de 2e geel van Boularouz ook terecht tegen portugal in ik dacht 2004 of 2006?

Theater van Figo ... dat was dit ook.
Een wat te hoog geheven arm, maar de tegenstander die theater gaat maken.

7 april 2014 om 22:54

Vorig seizoen kreeg Beugelsdijk in een luchtduel met Pelle zelfs direct rood om dat ie met zijn arm ongelukkig omhoog kwam. Dit was geen elleboog maar hij kreeg hiervoor wel direct rood en zo werd Ado benadeeld en verloor de wedstrijd.

De Ridder moet niet zo wild spelen als een bezetene, want hij benadeeld daarmee zijn team. Hij is vaak genoeg goed mee weg gekomen en nu was ie de klos.

Tsja lage actie van De Ridder. Ongeacht of hij gelijk heeft ja of nee je gaat niet publiekelijk iemand confronteren met iets wat in de wedstrijd is gebeud. Als je hem zo goed kent en echt antwoord wil bel/app je hem toch gewoon

Heel erg heftig dit, schrik hier dan ook enorm van.

Tsja, ik vond het zwaar gestraft, maar die arm was er wel, dus dat Wormgoor naar zijn gezicht grijpt is te begrijpen. Dat de scheidsrechter dan een kaart trekt is niet de schuld van de speler. Veel scheidsrechters geven voor zulke acties geen kaart, dus als ik De Ridder was zou ik niet teveel zeuren op Wormgoor. Bovendien moet hij zelf natuurlijk ook niet zo zijn armen gebruiken in een duel. Ik vond het zwaar gestraft, maar je neemt het risico wel om een kaart te pakken..

Grappige randzaken dit

Steve overschat alleen wel een beetje de actie van Wormgoor. "dankzij jouw actie 3 punten". Denk dat Utrecht ook mét De Ridder zou verloren hebben.

7 april 2014 om 14:19

misschien wel dat zullen we nu door een slechte scheidsrechter weer nooit weten

7 april 2014 om 21:27

Denk dat Utrecht anders gewoon had gewonnen, want je kon duidelijk zien dat die echt veel beter waren.

7 april 2014 om 23:13

Misschien kunnen we wel concluderen dat het onthutsend zwak Utrecht geen schijn van kans had tegen dit sterk spelend Ado.

Is ook vervelend ja, zulk toneelspel. Vorig jaar precies hetzelfde met ADO en Malki met dat schoenveterincident. Helaas pindakaas. Zo lang scheidsrechters geen gebruik kunnen maken van fatsoenlijke beelden kunnen acteurs als Wormgoor dit blijven doen.

7 april 2014 om 14:17

Moest het ff opzoeken, was met Malki en Van Duinen... wat een moment was dat zeg.
Inderdaad ook triest dat er direct 9 Hagenezen omheen stonden.. alleen Coutinho stond nog waar die hoort!

7 april 2014 om 14:26

Gebeurt dus helaas wel vaker, gister werd De Ridder ook door half ADO belaagd. Leuk dat groepsgevoel, maar erg overdreven en nergens voor nodig.

7 april 2014 om 14:32

Gebeurt overal hé...niet alleen met het vingertje naar Ado wijzen!
In Barcelona is dit uitgevonden.

7 april 2014 om 14:34

Ja dat is waar, maar heb het idee dat ze bij ADO wat meer heetgebakend zijn dan bij een NAC of Cambuur. Prima hoor die vechtlust enzo, maar je snapt denk ik wat ik bedoel? Verder niks mis mee hoor, maar viel me gewoon op.

7 april 2014 om 14:50

Ik snap je helemaal!
Al moet ik zeggen dat ik dit soort saamhorigheid wekelijks voorbij zie komen op de Nederlandse velden. Totaal onnodig en maakt de sfeer op de tribunes en de wedstrijd zelf er enkel maar grimmiger op...
Respect is nog steeds ver te zoeken helaas..

En ff nog voor jou voor de duidelijkheid, ik keer de actie van Wormgoor absoluut niet goed, dit soort theater hoort niet in het voetbal en al helemaal niet bij Ado maar het is wel slim in deze situatie waarbij de punten o zo belangrijk zijn.

7 april 2014 om 14:50

@caeser

Het is niet overdreven, het werkt. De scheidsrechter is eerder geneigd om kaarten te trekken als hij een beetje geintimideerd wordt. Grote ploegen doen dat daarom ook altijd. Ze krijgen er zelfs instructies voor van de trainer.

Vroeger hadden we nog de Ussr. Die gingen nooit klagen bij de scheidsrecht, waren ze thuis niet gewend, de scheidsrechter was de baas dus die had je maar te respecteren. Vervolgens werden ze elk WK genaaid. Bij het minste geringste kregen ze kaarten, doelpunten werden onterecht afgekeurd etcetera.

Het is dus wel degelijk nodig en het werkt. Barcelona kreeg zelfs vier penalties in goed een week tijd! Daarom doen ze nog mee voor de titel. Kijk van de week maar naar de CL, dan zal je Barca spelers zien sterven op het veld. Om vervolgens twee minuten later weer te sprinten als een jonge god.

7 april 2014 om 14:54

Nou dan zoal ik je het uitleggen. Als van Rhijn hands maakt maar zijn lichaam staat tussen de scheidsrechter en de bal, dan kom je er vrij eenvoudig mee weg. Later komt de scheidsrechter er via-via achter (vaak via de vierde man) dat het wel hands was en dus gaat hij compenseren. Vitesse geen strafschop, dan Ajax ook geen strafschop. Zo werkt het moderne voetbal. Scheidsrechters compenseren fouten later in de wedstrijd.

En het heeft niets met Nederland te maken, je ziet het overal. Ga van de week maar CL.

Dat krijg je doordat voetbal een mietjes sport aan het worden is.
Zit het kuifje nog goed?
Zie je me nieuwe trendy tatoeage zo goed?.
Kijk voor de grap ff naar het rugby geen theater gewoon echte gasten.
Voetballers stelletje piepers en ook de trainers hoor je gewoon roepen laat je vallen.

7 april 2014 om 14:24

Dit komt doordat bij voetbal de rol van de scheidsrechters vele malen groter is dan die bij andere sporten. Bij bijvoorbeeld hockey is het heel duidelijk wanneer er een overtreding gemaakt wordt. Bij voetbal zijn er veel verschillende types scheidsrechters, de een laat veel toe en de ander niet. Daarom hebben 'schwalbes' in andere sporten niet veel zin.

7 april 2014 om 14:37

Helemaal mee eens Fcds95, als we dit soort theatraal gedoe aan de kaak willen stellen moet er wat gebeuren op het gebied van scheidsrechters.

Deze reactie van De Ridder getuigt van weinig voetbalintelligentie.

Wormgoor zag een mogelijkheid om zijn team een competitief voordeel te bezorgen door een schwalbe te maken. Dat risico mag hij nemen; voor hetzelfde geld is hij namelijk zelf de lul als de scheidsrechter het beter ziet. Maar Wormgoor kwam er mee weg en zorgde zo voor een numeriek voordeel waarmee ADO Utrecht helemaal heeft opgerold.

Ik zou zeggen, zeer goed gedaan Wormgoor!

De Ridder moet simpelweg accepteren dat dit onderdeel is geworden van de sport en hij zich ten alle tijden moet inhouden.

7 april 2014 om 14:31

Ten alle tijden moet inhouden? Ik denk dat jij dan maar beter korfbal kan gaan kijken. Voetbal is een contactsport en dat zal altijd zo blijven! Daarnaast is het gewoon onsportief van Wormgoor en vind ik jouw post niet echt getuigen van voetbal-liefde. Als je zo gaat redeneren, dan ben je 90 minuten lang bezig met wie je van de tegenpartij een kaart kan aannaaien om je team in het zadel te helpen. Dan moet je maar naar het theater gaan.

7 april 2014 om 15:12

Hee, ik zeg nergens dat het een positieve ontwikkeling is. Maar het idee dat voetbal een contactsport is, is door alle schwalbes, kaarten aannaaien en gejank al jarenlang aan erosie onderhevig. Voetbal is theater geworden en De Ridder heeft dat nog niet door. Wormgoor daarentegen wel.

7 april 2014 om 21:30

En het gekke is dat de Ridder wekelijks tegenstanders uitlokt en naar de grond gaat. Hij moet eens goed naar zichzelf kijken ipv te wijzen naar een ander. Als er iemand is die altijd goed wegkomt dan is het de Ridder zelf wel.

7 april 2014 om 14:35

Ik ben met je eens dat het slim was, een spel wat nederland over het algemeen niet beheerst en vele zuid europese en zuid amerikaanse landen wel.

Persoonlijk vind ik het triest dat je telkens weer volwassen mannen van 1,85 als een stervende zwaan ziet neergaan om helemaal niets.

Wat heeft het nog met voetbal te maken allemaal...

8 april 2014 om 10:54

Als Nijhuis niveau had dan hij gezien dat het acteerwerk was geweest, had Wormgoor daarvoor geel voor moeten krijgen en had jij hier gezegd dat de actie van Wormgoor van weinig intelligentie getuigde.

Falen van een scheidsrechter hier.

7 april 2014 om 14:30

Een opstootje is gewoon altijd voor beiden een gele kaart, dat is al jaren zo. Ik snap dus niet waarom je het een onterechte kaart vond.

Ja, je moet blijkbaar vallen.

We zagen het gisteren bij Van Rhijn. Hij bleef staan en kreeg als onderscheiding daarvoor een gele kaart.

7 april 2014 om 15:13

Van Rhijn gedroeg zich als een idioot en kreeg terecht geel. Hij liet zich zeer onprofessioneel provoceren en mist door zijn eigen domme reactie nu mogelijk de kampioenswedstrijd.

Die nijhuis is altijd een naar mannetje, voor ado supporters is het niet erg,
wat holla deed hoort ook niet maar nijhuis moet zo'n wedstrijd aanvoelen altijd haat tussen de clubs zit spanning op het duel dan moet je geen eens geel geven aan bijde niet!

die 2e gele kaart was niet nodig maar ook niet slim van de ridder.

Beiden kaarten waren geen geel. Scheidsrechters verneuken het voetbal hier in Nederland. Zo komen wij nooit hogerop als wij zulke scheidsrechters hebben... die mannen fluiten alles dood en denken dat ze het goed doen ook nog eens....

Scheidsrechters in Nederland moeten weer meer "in de geest van de wedstrijd" fluiten. Als je als scheidsrechter weet dat De Ridder al geel heeft, dan geef je hem voor zo'n duel toch geen tweede gele kaart.

Zaterdagavond. Rugbytijd. kwartfinale Heineken Cup (champions League) Ulster-Saracens. 30 giganten met techniek die tactisch de tegenstander te slim af willen zijn. Keiharde wedstrijd. Na 15 minuten is er pas 4 minuten gespeeld dankzij videoscheidsrechter. Na 80 keiharde minuten met letterlijk bloed zweet en tranen verliest de grote favoriet Ulster. Ze maken een erehaag voor de Saracens spelers en feliciteren met ze met de zege. Nu eredivisesamenvattingen. Een Cambuur speler krijgt een gigantische kopstoot van Koolwijk. Mike te Wierik word mishandeld door Jarchinio Antonia. Zondag naar Kyocera stadion. Vito Wormgoor word gevloerd door een krachtige spinning backfist van de Ridder en stort ter aarde. Weer thuis zet ik wielrennen aan. Vlaanderens mooiste. Yaroslav Popovych valt hard met zijn hoofd op de weg maar vervolgt zijn weg. Stijn Devolder knalt met 60 kmh tegen iemand aan maar staat op en knokt zich zo ver mogelijk terug naar voren.

Wat is voetbal toch een watjes gebeuren geworden. Waar zijn de atleten als rugbyers, wielrenners en marathonrenners die door pijn heen bijten om alles eruit te halen. Bij de rugbywedstrijd....stel je voor Atl Madrid verslaat Barca is een keiharde wedstrijd. Zou Barca ze ondanks het brute spel van Madrid en de uitschakeling nederig tonen en een erehaag vormen? ondenkbaar. Voetbal heeft veel te leren van andere sporten zoals ijshockey, veldhockey, rugby en tennis. 2 scheidsrechters OP het veld. niet 2 zombies met keukenaansteker naast de doelpaal. videoscheidsrechters. Respect voor opponent, ten allen tijde.
Voetbal bestaat voor 99% uit overdreven, verwende slapjanussen. En door de Fifa en Uefa blijft het ook in de jaren 70 hangen waar andere sporten moderniseren.

Tja, het is niet echt nodig om zo te gaan doen op FB, maar ik kan me aan de andere kant zijn frustratie ook wel een beetje begrijpen. Hij maakte inderdaad wel een beetje de beweging, maar ik zag het meer als een zwaai met de arm in duel dan als een bewuste slaande beweging. Daarbij kan Wormgoor natuurlijk ook gewoon blijven staan als hij had gewild. Maar goed, zo zie je maar weer dat het theater toch meestal wel beloond wordt, dat zit nou eenmaal opgesloten in het spel. Van Rhijn was natuurlijk een beetje idem. Die blijft staan na een kopstoot beweging. Vervolgens krijgt hij zelf ook geel en is hij geschorst, terwijl hij ook gewoon theater had kunnen maken en dan had hij waarschijnlijk niks gekregen en Vitesse rood. Ik ben overigens blij dat van Rhijn dat niet deed, maar ik zeg het om aan te geven dat je op die manier met theater veel kunt bereiken, zo ook in deze situatie.

Beide kaarten waren onterecht. Hij speelt de bal niet uit, wordt belaagd door half Ado en wordt dan vanwege opstootje, waaraan hij verder part noch deel had, een gele prent voorgehouden. En de actie bij Wormgoor slaat helemaal nergens op: hij wordt vastgehouden en rukt zich los. Nee, De Ridder is genaaid door de scheidsrechter. Ik heb hem wel in wedstrijden zien spelen, waar hij wel direct rood verdiende en het niet kreeg, maar deze kaarten waren volledig onterecht. Zijn actie via FB vind ik prima, vooral als je "vrienden" bent.

Ik snap niet dat hierover een drama wordt gemaakt. Het lijkt wel alsof de voetbalwereld geen nieuwe feitjes had, dus maken ze van een mug een olifant. Ja, De Ridder maakte een fout, Wormgoor maakte een fout, Nijhuis maakte een fout - Deal With IT! Het is al gebeurd en waarschijnlijk zou de wedstrijd, als dit niet gebeurd was, geen andere wending hebben gekregen. ADO was gewoon beter en je zag bij hun ook de overlevingslust (dit zeg ik objectief én dus niet door een ADO-bril). Voor de tweede gele kaart waren er louter aanvallen en kansen voor Ado.

Nu moeten we gewoon kijken naar Ajax - Ado.

Te belachelijk voor woorden dat voetballers zich als gewone mensen gaan gedragen. Waar gaat het toch heen met de ooit zo trotse Eredivisie..... . Heel goed dat Voetbalzone dit gedrag van deze schavuiten aan de kaak stelt.

Die tweede gele kaart is natuurlijk wel tekenend voor het spel van de Ridder. Altijd op het randje. Natuurlijk is het geen overtreding, maar houd jezelf gewoon een beetje in als je al weet dat je een gele kaart op zak hebt.

Hier was natuurlijk totaal niets aan de hand. Geen slaande beweging helemaal niets. Gewoon een duel waarbij hij zich gewoon wil losduwen. Dit mag normaal gesproken ook gewoon. Jammer van die onzettende naai aktie.!!

Lekker volwassen, om dit via Facebook te doen....
Typisch iets voor kleine meisjes, toch niet voor volwassen mensen..

ik begrijp de frustratie van de ridder helemaal, wat een smerige actie van zn oude ploegmaat.d de ridder is misschien een slechte verliezer, dat vinden vele van jullie triest om te lezen. het is wel een karaktereigenschap die een topsporter beter maakt.

De Ridder is zelf de grootste naaier van de Nederlandse velden!

7 april 2014 om 16:47

in geen geval keur ik dit goed, ik ben een ajacied maar ik zat meerdere malen vloekend voor de tv met de stervende zwaan suarez, ik haat die naaiacties van voetballers, aanstellerig gedoe. ik begrijo dat je het er toch niet uitkrijgt ivm de financiele belangen bla bla maar van mij mogen acties als deze ook bestraft worden met een schorsing.

Naaiactie van Wormgoor. Een voetballer die gewoon te kort komt voor het niveau wat ADO nastreeft. En dom van De Ridder. Wat ik wel een aanwinst zou vinden voor Ado. Ook al spelen ze op heel verschillende posities. Maar vond het wel zwaar gestraft.

Heb een hekel aan matennaaien. Ook als het een speler van mijn eigen club betreft. Suarez heb ik ook verrot gescholden - en terecht - dus zou wel ontzettend hypocriet zijn als ik dit zou toejuichen, omdat het toevallig ons erg goed uit zou komen. Ik kots van dit soort acties.

De Ridder moet niet zo zeuren,als je al geel op zak heb dan weet je dat je je niet veel meer kan veroorloven. Heeft niks met naaiactie te maken.

Bas Nijhuis is natuurlijk het drama onder het scheidsrechterkorps, dat is 1, de Ridder is niet al te slim geweest, maar Wormgoor is een eerste klas matenaaier dat is 2, Utreg had met 11 tegen 11 ook nooit gewonnen, dat is 3, Ado was gewoon veel feller in de duels. Trouwens werd Mulenga gewoon onder het kunstgras geschopt door Coutinho, wedstrijd was al lang gespeeld, maar zelfs dat zag die blinde Nijhuis niet. Niettemin verdiend gewonnen door Ado.

allereerst, de Ridder moet niet kinderachtig doen op Facebook.
ten tweede, zijn eerste gele kaart was nog het meest stupide, zo reageren op, ik meen, Holla (?) in de eerste 15 minuten, zoiets?

het duel waarna de tweede gele kaart werd getrokken was vanuit elk perspectief een lachertje. een dergelijke (hooggeheven) arm mag geen gele kaart waard zijn, zeker wanneer er geen slaande beweging geconstateerd wordt. dit is toe te schrijven aan Nijhuis en zijn assistenten.

vanuit sportief perspectief is Wormgoor een werkelijk lachertje door te simuleren dat hij is geraakt en als een stervende zwaan neer te gaan.
vanuit ADO perspectief snap ik het 'argument' van competitief en numeriek voordeel behalen: 11 tegen 10 en uiteindelijk simpel 3 punten (of dat ook met 11 tegen 11 was gebeurd even buiten beschouwing gelaten).

terugkomend op de Ridder; als je je bij de eerste gele kaart had ingehouden had de tweede kaart (die onterecht was) niet rood als gevolg gehad.

7 april 2014 om 20:06

Bas Nijhuis heeft deze pot gewoon niet goed aangevoeld. Die gele kaarten voor Holla en De Ridder had ie niet moeten geven. Daar op dat moment had ie de grens moeten aangeven. Tot hier en niet verder! In plaats daarvan toch geel en vervolgens de situatie met De Ridder. Die heeft totaal geen intentie om Wormgoor te pijnigen, wil simpelweg de wegdraaien. De Ridder is geen smerige voetballer en geen misselijk mannetje, gewoon een harde werker die zijn lichaam slim gebruikt en het moet hebben van een gezonde portie inzet en beleving! Na een 'incident' begin van het seizoen wordt hij stelselmatig bij het minste of geringste teruggefloten. Erg triest en zonde dat voetbal zo kapot wordt gemaakt door het scheidsrechtersgilde. Er ontbreekt echt een soort inlevingsvermogen om wedstrijden aan te voelen... Overigens had Utrecht denk ik ook met De Ridder van Ado verloren. Alle credits voor hun wedstrijdinstelling

Bas Nijhuis voelde de pot perfect aan, en de ridder luide zijn eigen rode kaart in door opeens door de spelen terwijl ADO hem de bal gaf om uit te spelen omdat er een op de grond lag van Utrecht. Dat was weer zo een misselijke actie van hem (en dat zijn er dit jaar vele geweest). gewoon een naar ventje die nu is een keer terug genaaid is. Dat doen ze bij ons veeeels te weinig juist(noem voorbeelden als ik t fout heb), ben blij dat Wormgor dit heeft gedaan, de Riddder is het engste mannetje in de eredivisie(vind ik).

En dat ook nog op Facebook zetten hahaha, wat een baby.

7 april 2014 om 21:45

Benadeeld je eigen team..wordt nu gepakt met je eigen manier van naaien. En dan ga je achteraf op een hele kinderlijke wijze afgeven op je oud ploegmaatje. Trieste belg

Dat dit uit zijn mond komt vind ik opmerkelijk, want de Ridder speelt wekelijks theater en naait zijn tegenstanders kaarten aan. Ik zou zeggen de Ridder mag eens de hand in eigen boezem steken. Koekje van eigen deeg Riddertje!

de ridder is de speler in de eredivisie waar de meeste overtredingen op worden gemaakt( zie statistieken eredivisie) de ridder is gewoon een mannetje die goed zijn lichaam gebruikt en als je dan ziet hoeveel overtredingen er op hem gemaakt worden waarvoor niet gefloten word dat is gewoon schande hij word totaal niet beschermd door de scheidsrechters in nederland continu word hij teruggefloten voor het vasthouden van zijn tegenstander terwijl al die tegenstanders hem ook vast hebben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren