Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder beslist kaartenfestijn met fraaie goal in voordeel Galatasaray

Laatste update:

Galatasaray heeft de Intercontinentale derby tegen Fenerbahçe in zijn voordeel beslist. Wesley Sneijder kroonde zich met een prachtige rake knal tot de matchwinner in Europees Istanbul (1-0) en werd op een applauswissel getrakteerd. In totaal werden er in de derby achttien kaarten uitgedeeld, waaronder twee rode.

/

Sneijder opende na acht minuten de score in de Türk Telekom Arena: Felipe Melo legde de bal klaar en de Oranje-international hamerde binnen voor de 1-0 en zijn tiende competitietreffer van het seizoen. De eerste helft werd ontsierd door gele kaarten en opstootjes en Fenerbahçe haalde de rust niet met een elftal. Emre Belözoglu gaf vijf minuten voor de pauze Melo een schop en ontving zijn tweede gele kaart, tot hilariteit van de Braziliaan van Galatasaray zelf. Eerder was Emmanuel Emenike met geel goed weggekomen, toen hij Selçuk Inan op de hakken trapte.

Van goed voetbal was voor rust dan ook geen sprake; in het eerste bedrijf werden er in totaal negen prenten uitgedeeld door Bülent Yildirim. Galatasaray was voor rust overigens nog wel dicht bij een tweede doelpunt, maar Didier Drogba knalde na een knappe controle tegen de paal. In de tweede helft deden de heethoofden het rustiger aan en Galatasaray bleef de bovenliggende partij. Een kwartier voor tijd had Burak Yilmaz de 2-0 op het scorebord kunnen zetten, maar de spits stuitte van dichtbij op Volkan Demirel.

Sneijder kreeg het tien minuten voor tijd nog aan de stok met de doelman van Fener en Mehmet Topal en ontving een gele prent en Melo werd drie minuten voor tijd met rood van het veld gestuurd door de scheidsrechter. De bezoekers uit Kadiköy slaagden er niet meer in om nog gelijk te maken, maar blijven nog altijd afstevenen op de landstitel. De voorsprong van Fenerbahçe op de achtervolgers Galatasaray en Besiktas bedraagt namelijk tien punten. Galatasaray won na drie duels weer eens in de Süper Lig.

Bekijk het doelpunt van Wesley Sneijder

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer er iemand wat er aan de hand was met Selcuk en Mancini?

6 april 2014 om 20:07

Ze hebben al langer een kapotte band, maar dit was de druppel. Hij wilde gewisseld worden maar dat gebeurde niet, Selcuk ging dus een wissel forceren waardoor ze in een kleine discussie kwamen. Deze situatie krijgt sowieso nog een staartje.

6 april 2014 om 20:09

Ik begrijp het niet van Selcuk voor wat ga je eruit terwijl er geen speler klaar staat ?

Ik geef alles in het voordeel van Selcuk ten opzichte van Mancini maar daar had Mancini gewoon gelijk.

6 april 2014 om 20:15

Mancini zei tegen selcuk ga beetje liggen tijdrekken maar selcuk begreep dat vekeerd dus hij deed het niet echt daar werd mancini boos om

6 april 2014 om 20:15

Opgekropte frustraties, zoals ik al zei botert het al langer niet tussen die 2. Tel daarbij op dat hij ook privéproblemen heeft. Ik snap zijn reactie wel, maar het was verkeerd getimed.

6 april 2014 om 20:23

Hij werd uitgefloten door de 'plastic fans en ondankbare supporters'. Na 2 prachtige seizoenen te hebben gespeeld, alles gewonnen wat maar kan in het turkse competitie. Speelt hij 1 seizoen slecht, al vond ik het wel meevallen, wordt hij gelijk uitgefloten door de supporters en werd mancini boos op selcuk bij elke actie die hij maakte.... Dus geef Selcuk is ongelijk... Ookal is het verkeerd wat hij deed.

7 april 2014 om 00:25

Het beste is als ik het zo begrijp selcuk in bescherming nemen en op de bank of op vakantie sturen. Even zijn hoofd leegmaken.

6 april 2014 om 20:13

Volgens mij zag ik in een fragment dat Mancini Selcuk naar zich toeriep en de band van hem afpakte, misschien vanwege het niet volgen van zijn instructies. Daarna ging Selcuk weer terug in het veld, maar uiteindelijk plofte hij neer op de grond. Dat was voor Mancini de druppel en wisselde hij hem met Veysel. Drogba en Sneijder stonden aan Selcuk zijn kant, want je zag hun duidelijk Selcuk terug het veld in duwen. Maar Selcuk had zijn shirt al uit gedaan, wat hij normaal nooit doet, en verliet het veld met een zogenaamde blessure.

6 april 2014 om 20:20

Selcuk speelt deze seizoen dramatisch slecht en weet niet wat hij doet. Ook heeft geeft hij geen versantwoordelijkheid met zijn band en bovendien volgt hij de bevelen van mancini niet op. Mancini heeft gelijk en wat mij betreft mag hij paar wedstrijden niet spelen, vooral nog van zijn actie na het wissel

6 april 2014 om 20:23

Selcuk heeft voor mij en volgens mij ook vele GS-supporters meer krediet als Mancini. Mancini wil alleen maar zijn premie en is dan wegwezen!

6 april 2014 om 21:38

Ik zie voortaan liever Veysel Sari ipv Selcuk Inan.
Selcuk bakt er niks meer van, stopt telkens de counters etc.
Veysel speelt tenminste enthousiast en heeft wel wat potentiaal.

Hierbij feliciteer ik de Galatasaray supporters.
Meest sportieve van vandaag was Drogba. Jammer dat er heethoofden opgesteld waren waarvan je al van te voren weet dat het niet goed gaat komen.
Al moet ik wel zeggen dat Galatasaray het wel zeer slecht heeft uitgespeeld.. Maar aan de andere kant kan Fenerbahçe zeer dodelijk zijn door de counters die ze normaal perfect uitvoeren maar dat ging vandaag niet met "normaal" 2 centrumspitsen en een slome Kuyt. Met een Alper als tussenpersoon of een Salih zou het veel sneller en in mijn ogen beter gaan.
Nogmaals, gefeliciteerd Galatasaray supporters en Yasemin, ik feliciteer jou persoonlijk omdat jij ook de meest sportieve bent van jou kant !

6 april 2014 om 20:09

Thaaaaanks! Dit maakt mijn dagje weer goed

6 april 2014 om 20:13

Hahaha, natuurlijk feliciteer ik jou persoonlijk.
Maar wat een zaad pot zeg.. Fenerbahçe was smerig aan het spelen, Galatasaray speelde het vervolgens zeer slecht uit met een man meer op het middenveld. Want als je goed keek zag je Fener gewoon nog met 3 voorhoede spelers spelen.. Sow-Emenike-Kuyt. Sorry, ik bedoel 2 voorin want Kuyt heb ik niet gezien ^^! Achja, kampioen worden we toch wel.

6 april 2014 om 20:19

In de derby's verwacht ik nooooit goed voetbal in Turkije, daar neemt het hart hun verstand over. Eeuwenoude rivaliteit, haat tot op het bot. Daar doen we niks meer aan, er is deze keer niet zo ernstig gevochten en er worden ook geen supporters neergestoken, dat vind ik al prettig.

Galatasaray speelt al weken, nee maanden slecht. Dit hadden ze gewoon even nodig, een boost om de laatste loodjes te kunnen dragen. Jullie zijn terecht kampioen en hierbij feliciteer ik alle Fenersupporters ook daarmee. Op naar het volgende seizoen, een nieuw hoofdstuk op een blanco vel. Met óf zonder dezelfde pen, dat is nog een vraagteken.

6 april 2014 om 20:23

Haha mooi gezegd. Alleen hoop ik wel dat jullie met een ander coach aankomen zetten want wat irriteer ik me aan Mancini. Sorry sorry sorry !
Beide teams moeten refreshen zoals de button die je regelmatig gebruikt als je hier op vz zit. Opa's out, frisse spelers in. Tot snel Yasemin !

6 april 2014 om 20:26

Zoals ik al zei: met of zonder nieuwe pen. Ik hoop dat laatste, ik word grijs van Roberteuw.

Sommige opa's bewijzen weleens hun klasse. Wanneer ben je precies bejaard? Drogba die op zijn 36e spelers passeert met een hakkie en een panna, of Selcuk die al jaren te traag is?

6 april 2014 om 20:29

"sommige opa's bewijzen weleens hun klasse. Wanneer ben je precies bejaard? Drogba die op zijn 36e spelers passeert met een hakkie en een panna, of Selcuk die al jaren te traag is? "

Geen commentaar, kan er eerlijk gezegd niks meer op verzinnen. :P

6 april 2014 om 20:15

Juist Ibinho

Je hebt gewoon helemaal gelijk! Randzaken waren vandaag meer te zien dan voetbal.
Over fenerbahce heb je ook helemaal gelijk.
Met de selectie van fener kan je geen goed voetbal neerzetten.
Het enige wat je eigenlijk kan doen is linies kort op elkaar. Loeren op de counter. Maar zelfs daar zet ik mijn twijfels bij.
De spelers bij fener op de vleugel komen te kort als vleugelaanvaller.

6 april 2014 om 20:28

Ze waren inderdaad puur met randzaken bezig vandaag, dan hebben we het niet alleen over Fenerbahçe maar over Galatasaray en de scheidsrechters.

Selectie van Fenerbahçe moet drastisch veranderd worden, want dat roep ik al 2/3 jaar.
Sow is een centrumspits, Webo is een centrumspits, Emenike is een centrumspits, Kuyt is geen echte vleugel speler, zelfs geen eens een hangende vleugelspits.
We hebben snelheid nodig en mensen die juist WEL voorgeven vanaf de vleugels.
Sow is een spits en heeft de instinct om uit te halen.
Speel desnoods dan maar met Sow-Emenike in de punt en een Stoch links en bijvoorbeeld een Alper ( ook geen vleugel ) maar op rechts. Gooi daar een Topal/raul als middenvelder die verdedigende taken uitvoert neer en een creatieve jongeling genaamd Salih er naast. Dan ben je wel meer aanvallend, maar waarom zou je als Topclub zijnde in Turkije verdedigend gaan spelen? Neyse, sampiyon Fenerbahçe en ben benieuwd wat er volgend seizoen gaat gebeuren Zekirizasporel.

6 april 2014 om 20:34

Ik roep dit ook al jaren. En daarom was ik zo weg van Aykut kocaman.
Hij kont het team controlerend laten spelen, linies kort op elkaar en soms snel counteren.
Ik zou juist kiezen voor emre verdedigend, samen met alper potuk op het middenveld. Potuk een soort schakel naar de vleugels of aanval.
Met op de 10 een Salih Ucan.

Sow in de centrum van de aanval. En 2 vleugelspelers halen.

Hij had toen wel een stoch, maar die was net zo vaak in een club te vinden als op een trainingsveld.

7 april 2014 om 07:28

Ze konden hajrovic of gundogan in plaats van selcuk doen, geen veysel k vertrouw hem echt niet. Zagen jullie hoe veysel met een speler van fb praatte

Wedstrijd vol spanning, strijd, overtredingen, haat, en kaarten!

Nja, typisch!..

Gefeliciteerd GS fans!

leuke wedstrijd,viel me op dat beide ploegen erg op het randje spelen, wat resuteerde in veel overtredingen en kaarten.

6 april 2014 om 20:32

Dit is de grootste wedstrijd van Turkije. Had je verwacht dat de spelers hand in hand in de kring gingen zitten?

Natuurlijk is alles op de grens. En vaak gingen spelers over die grens. Zoals elke derby.

Galatasaray verdient gewonnen! We zijn gewoon geen kampioen door ons zelf, die uitwedstrijden hebben ons de das omgedaan..

Fenerbahce was nergens te bekennen, matige ploeg.

Proficiat Cimbom!

6 april 2014 om 20:11

Matige ploeg? Daar ben ik het niet mee eens, maar ieder zo zijn mening.
Door de rode kaart van Emre was Fenerbahçe inderdaad helemaal nergens meer te bekennen. Alhoewel Galatasaray wel domineerde voordat de rode kaart viel.

6 april 2014 om 20:14

Ik vind ze erg matig, vooral begin van dit seizoen. Het leek alsof Galatasaray na de rode kaart van Emre slechter ging spelen..

6 april 2014 om 20:20

Ze spelen inderdaad niet met creatieve spelers zodat het lijkt alsof ze slecht spelen omdat er alleen maar bomen en hakkers staan. Met een Salih, Alper Potuk of een verhuurde Stoch in je elftal speel je toch wat dynamischer en aantrekkelijker. En moet je wel gelijk geven dat Galatasaray slechter ging spelen.

6 april 2014 om 20:19

Als jij wil provoceren doe het dan goed man. Matige ploeg heeft met een wedstrijd minder 7 punten voorsprong.
En dat worden na de beslissing van de TFF waarschijnlijk 10.

Herinner jij jullie voetbal in Sukru Saracoglu.

Imparator Fatih Terim ?

6 april 2014 om 20:36

Och och..
Fenerbahce moest dit jaar kampioen worden en het punten verschil had ook veel hoger moeten zijn. Ze hebben het hele seizoen gehad om te focussen op de competitie, aangezien ze geen Europees spelen en in de beker er ook al vanaf het begin uitgeknikkerd zijn.

6 april 2014 om 20:53

Ultieme manier om een rotseizoen in de competitie te camoufleren. Verder slaat je reactie helemaal nergens op.

6 april 2014 om 21:14

Nou volgens mij geef ik gewoon mijn mening, onderbouwd met argumenten. Jouw reacties spreken boekdelen zeker, ga even een eind fietsen ofzo, mafkees

6 april 2014 om 21:33

Dus als je europees speelt en nog in de beker zit, is het niet erg om geen kampioen te worden.
En is het dus normaal om 10 punten achter te lopen op concurrent.

Wat een bullshit, debiel !

7 april 2014 om 02:30

Leer lezen aub.. waar staat dat ik het niet erg vindt dat ze geen kampioen zijn geworden ? Ik zie het niet staan...

En wat betreft het puntenverschil, was het gewoon te verwachten. Dit heb ik in het begin van het seizoen gezegd. We hebben het hier over Fener en Gala die al jaren nek-aan-nek racen voor succes. Als de ene dan actief is in maar één competitie en de andere in drie, dan was deze scenario wel te verwachten. Daarbij komt ook nog is de belachelijke trainers wissel, waardoor heel Galatasaray in rep en roer over is.
Mja, 3 jaar achter elkaar kampioen zou Fener wel helemaal kapot maken.

And now Gfy

6 april 2014 om 21:32

''we zijn gewoon geen kampioen door ons zelf.''

Tuurlijk man.

''matige ploeg.''

Als Fener matig is wat zijn al die andere die onder ons staan??

Ik zal heel kort en krachtig zijn: Slechte wedstrijd van GS maar FB was helemaal drama! Terechte uitslag!

Ik heb me niet echt kunnen vermaken deze pot...

Wat een gare pot joh. Scheids die fluit om elke scheet. Spelers veel te gefrustreerd. Wtf man.

Maar vond Fener prima ondanks de achterlijke rode kaart voor heethoofd Emre. Beetje te veel lange ballen op Emenike gegeven, maar he, je moet wat.

Als die eerste kans van Gs niet zo een simpele goal werd hadden we hier gewoon gewonnen. Zo goed vond ik Gs niet.

Maar alsnog gefeliciteerd enzo. Van de komende 6 wedstrijden 3 wedstrijden winnen en we zijn al kampioen. Geen stress. Sampiyon Fener.

6 april 2014 om 20:11

Gefeliciteerd enzo, whahaha. Jij ook met je kampioenschap.

6 april 2014 om 20:13

Whahahaha jij bent niet serieus te nemen..

Fenerbahce dat goed speelde? Simpele goal van Galatasaray?

Volgens mij moet jij je Fenerbahce-bril afdoen en dan de wedstrijd opnieuw kijken.

Het is ook niet erg hoor want het is nog vers!

6 april 2014 om 22:05

LucasOntivero? Wie ben jij nou weer olm? Tuurlijk was het een simpele goal. Eerste beste halve gare aanval van Gs door mis stappen van Bekir resulteert in een doelpunt, dan vind ik dat simpel.
Ik ben minstens net zo serieus te nemen als jullie zogenaamde talent Ontivero. Let op hoe je praat ik ben niet een van je puber vriendjes.

6 april 2014 om 22:19

Dat is hem nou... je zegt het zelf Bekir. Domste aankoop

6 april 2014 om 20:29

Heethoofd emre?

Mezara kadar kom op man. Emre werd zo belachelijk slecht behandeld. Het was onmogelijk voor hem om zijn verstand erbij te houden.

Denk je werkelijk dat Melo per toeval emre pakt meteen aan het begin ?
Het gedrag van Melo na de rode kaart van emre verklaart alles. Hier was hij op uit. Op momenten als deze kan je niet professioneel blijven.

En vergeet dit niet: Zonder Emre zal het voetbal van fener nog slechter worden.
Hier ben ik 100 procent van overtuigd.

6 april 2014 om 22:07

Emre is voor mij klaar. Al schelden ze je vader moeder opa oma en dochter uit. Iemand die zo veel ervaring heeft, en zelfs de captain is van FB, hoort zijn team niet in de steek te laten in de 39ste minuut. Vooral niet op zo een knullige wijze.

7 april 2014 om 01:42

Sluit ik me bij aan Mkf. Emre heeft het vandaag echt laten gaan, dit moest hij weten en ermee omgaan. Er veranderd natuurlijk niets aan het feit dat Melo een ongelofelijke klootzak is. Niemand mag die gast meer

7 april 2014 om 14:08

Ik, en met mij genoeg andere Galatasarayfans, mogen Melo. Melo is dan wel een meester in het opfokken van agressieve types, maar Emre maakte het hem wel heel makkelijk, wat een mafkees.

Wesley flikt het toch gewoon weer hè. Hij speelt fit en scherp en heeft een goed schot in de benen. Ik zou hem basis zetten in Brazilië, vooral nu Strootman helaas moet revalideren. Niet alleen valt hij goed aan en strooit hij met strakke paasjes, maar ook verdedigt hij gewoon weer ouderwets mee. Met zijn ervaring kan hij een relatief jonge groep zeker helpen. Sneijder heeft weer ouderwets bewezen dat hij een topper is. Het Nederlands elftal speelt simpel en kort, daar past Sneijder makkelijk in. Wederom een topgoal van Sneijder.

Wat was er met Melo? Ik zag een vine waarbij hij selcuk uitlacht ofzo..?

6 april 2014 om 20:14

Hij lachte Emre uit nadat hij een rode kaart kreeg.

De turkse topper moet je als voetballiefhebber een keer gezien hebben......
Mijn mening: Een stel criminelen die losgelaten worden op een grasmat en maar 1 ding voor ogen hebben : haat.
Dit was een anti reclame voor de voetbalsport en het bewijst maar weer eens dat er meer los rond lopen dan dat er opgesloten zitten.
Een schandalige ordinaire schoppartij waarin ook nog werd gescoord ook 1-0 .
Wel een mooie goal maar dat is dan ook het enigste.
Je moet alles een keer gedaan en gezien hebben in je leven maar dit hoeft voor mij geen tweede keer.
Melo alves emre eboue emenike tja wie eigenlijk niet .....sporen allemaal niet.
Je kan beter de namen opnoemen van spelers die zich normaal hebben gedragen dan ben je eerder klaar.

6 april 2014 om 20:15

Je blijft maar in herhaling vallen he? Privocerende opmerkingen.. ga ergens anders aandacht zoeken,

6 april 2014 om 20:16

Ach loop niet zo te zeuren, het is bekend dat er erg veel rivaliteit is tussen deze 2 ploegen.

Je weet ook hoe Turken in elkaar zitten.

Het is logisch dat deze wedstrijd zo zou eindigen en dat wist iedereen.

6 april 2014 om 20:17

Dit is juist prachtig om te zien aartsrivalen tegen elkaar, waar ben jij als Madrid en Barca tegenelkaar spelen?

6 april 2014 om 20:43

Dat kan je verwachten in een Turkse wedstrijd, dan heb je gasten die steken los hebben zitten, en de fans kunnen heel agressief zijn...

6 april 2014 om 20:48

Stratumseind heeft gewoon gelijk, misschien een beetje een over de top reactie, maar het was meer een schoppartij dan een voetbalwedstrijd, daar valt niet over te discussiëren.

Zestien gele kaarten en 2 rode kaarten, dat heet haat. Turks voetbal kent heel veel opgekropte woede. Belastingontwijkers, omkopers komen er mee weg. Een veroordeelde crimineel is de voorzitter van de kampioenskandidaat nr.1. Hij loopt al 80 dagen vrij rond, terwijl hij veroordeeld is. Scheidsrechters worden bedreigd, scheidsrechterskamers binnengevallen en hé zo sta je nummer 1. Voetballend de minst slechtste van de drie Istanbul teams, die het moet hebben van opportunistiche voorzetten van vooral een goede Caner Erkin en zijn spitsen. Positiespel is van alle kampioenskandidaten is matig.

Ver weg van de schijnwerpers degradeert Kocaelispor naar de amateurs, zonder steun van corrupte bonden en overheden, met jonkies van 16-19 die eervol strijden voor hun kleuren.

Als ik deze wedstrijd in een paar woorden zou moeten samenvatten, zou het heel simpel voor me zijn: "gercek sari, rize turist cayi". (dit is een reclame dat bij een gele kaart tevoorschijn komt onderin het beeld.)

Ik heb maar een paar dingen te zeggen over deze wedstrijd:

- Mooie doelpunt van Sneijder, alhoewel hij zich vandaag wel vaak misdroeg ivm ruzies opzoeken.
- Als coach van Fener zou ik Emre nooit meer inzetten bij derby's, dat gaat nooit goed.
- Emenike had net als Eboue rood moeten krijgen.
- Melo moet zijn mond leren houden.
- Op zijn Terims: This is not the football!

6 april 2014 om 20:16

Perfect verwoord.

Als ze de afspraak hadden gemaakt met de sponsor van; als wij bij ieder gele kaart jullie in beeld brengen betalen jullie ons 10.000.. Nou geloof me, "cayi"is hierbij officieel failliet hahaha.

6 april 2014 om 20:32

Bloedirittant zijn die reclames ook. Je ziet vaak niet eens wat er gebeurt tijdens de eerste herhaling van goals. Caykur thee en Didi Ijsthee. Wat verwacht je ook in een land waar men meer thee dan bloed in hun lichaam hebben, hehe.

6 april 2014 om 20:24

Klasse reactie. Gefeliciteerd broer. Galatasaray heeft het vandaag slimmer aangepakt. De zege is verdiend.

Haha toen ik las dat er rode kaarten waren gevallen wist ik gewoon dat Melo ook een rode had gepakt, kon ook niet anders met die man haha

Pfff wat een rampzalige pot voetbal, Melo en Emre zijn 2 grote klootzakken. Dit is ook de eerste keer dat ik Sneijder met zo'n nare attitude zie voetballen.

Enfin, het trok letterlijk op niks, ik kan alleen maar de GS supporters feliciteren en de paar weinige sportieve spelers noemen(drogba,muslera, meireles,..).

Oja, en Caner moet echt leren om zijn mond te houden tegen de scheidsrechter, bijna al zijn gele kaarten komen hieruit voort.

7 april 2014 om 01:40

Hij heeft gewon gelijk hoor, dat hij altijd zeurt is echt frustrerend ook bij mij als supporter, maar werd vandaag onterecht afgefloten waar hij zijn prent kreeg

Terechte overwinning voor Galatasaray, ondanks het matige voetbal best wel een leuke match om naar te kijken. Overigens was dit dan de druppel tussen Selcuk en Mancini, lekker boeiend dat je hier wint als je je kapitein kwijt geraakt ...

Heb niks gezien heb alleen het fluitje gehoord van de scheids, drama wedstrijd. Dacht geniet van een pot voetbal maar nee hoor jammer dit.

Heel vies spel van gs ze hebben op EMRE gespeeld dat was heel duidelijk voor de wedstrijd afgesproken.

Een van de slechtste derby's, veldspel was echt onder niveau.

Gs maakt een mooie goal na een mooie aanval en daarna was het niks.
Fener begon dramatisch, na die rode kaart probeerden we het nog, maar er kwam geen gevaar.
Scheids was dramatisch heel veel foute beslissingen voor beide kanten.

Er was een hond op het middenveld die zijn ware gezicht heeft laten zien vandaag.

Gefeliciteerd gs fans!

Galatasaray heeft verdiend gewonnen. Waarom verdiend? Omdat vrijwel alle Fenerbahce spelers dom genoeg waren om te happen naar elke provocatie. Emre gefrustreerd vanaf zijn eerste contact met Melo. We kunnen Melo wel de grootste psychopaat vinden, maar hij is goud gebleken voor zijn team toch? Is Melo hier de dommerik of is Emre dat? Emre met al zijn ervaring had beter moeten handelen. Dat Melo later alsnog rood krijgt in de slotfase, is puur politiek. Melo had al veel eerder rood kunnen krijgen. Maar hij is slim. Hij is echt slim en sluw. Zijn knietje aan Emre (onbestraft) was de aanleiding tot de woede van Emre.

Emenike? Waar zijn je hersenen? Roekeloos een trap richting Selcuk. Daar mochten we van geluk spreken dat hij geen rood kreeg. Daarnaast gaan liggen en klagen bij elk licht contact. Ik erger me dood aan hem. Eboue had ook rood mogen krijgen omdat hij vol op de enkel stond van Emenike. Caner.. Als je op unibet gaat inzetten op welke speler geel gaat krijgen, dan heeft Caner de laagste quotering, aangezien je al weet dat hij geel krijgt. Speel gewoon je spelletje man. Gokhan is ook een eerste klas amateur af en toe. Je weet dat je van tevoren provocatie kan verwachten van Sneijder of wie dan ook, waarom ga je alsnog happen? We weten allemaal naar wie we moeten wijzen als Fenerbahce volgende week verrast wordt door een tegen degradatie strijdende Antalya. Emenike, Topal, Emre, Gokhan zijn allemaal geschorst.

Raul Meireles was de beste man op het veld aan onze kant. Petje af Angarali..

Tussen Selcuk en Mancini is er echt iets mis. Het viel me sowieso op dat Mancini niet eens serieus wordt genomen door Tugay en Taffarel. Geef ze eens ongelijk.

De scheidsrechter: floot de derby dood. Fluiten voor elke scheet die er viel. Die rode kaart van Melo was puur zo van 'laat ik Melo rood geven, dan is Fener ook een beetje tevreden'. Veel verkeerde beslissingen gemaakt. Als ik naar Barca Real kijk of wat er in de Zuid-Amerikaanse clasicos allemaal wordt toegelaten, dan is het echt doodzonde dat je bij deze derby voor alles gaat fluiten.

Gefeliciteerd Galatasaray supporters. Op naar volgende week waarin we een veredeld b elftal zullen zien van Fenerbahce. Galatasaray krijgt het zeer lastig uit bij Sivasspor.

6 april 2014 om 20:32

Moest Selcuk geen rood (2de geel) krijgen? Hij deed toch in het veld zijn shirt uit?

6 april 2014 om 20:47

Ik kan de kritiek op Emre niet begrijpen. Geen enkele speler kan helder denken als hij zo behandeld wordt. Dacht je dat melo toevallig een knie gaf aan Emre.
Er is puur op emre gespeeld mijn vriend.
Hier heb ik zelfs een bewijs voor: Het gedrag van Melo na de rode kaart voor Emre.

Nee, ik kan emre niets kwalijk nemen.
Fenerfans bekritiseren hem puur door zijn negatieve Imago.

Alleen vraag ik me af hoe die enkele fener fans voetbal kijken. Emre is een speler met problemen. Vooral met et beheersen van zijn agressie. Maar vandaag kan ik hem gewoon niets kwalijk nemen.

6 april 2014 om 20:58

Je kan de kritiek op Emre niet begrijpen? Hij liet zijn team in de steek! Of hij niet helder kan denken als hij zo behandeld word? In dezelfde soort omstandigheden speelt hij en scoort hij zelfs in en tegen Trabzon! Hij is geen watje toch? Je krijgt miljoenen betaald om mentaal een en al gefocust te zijn in dit soort omstandigheden. Waarom had Volkan er geen last van? Als je niet je agressie kan beheersen, moet je hulp zoeken. Ga mij niet het gedrag van Emre goedpraten. Ik geef in mijn reactie al aan dat al deze provocaties te verwachten waren. Melo heeft hier een hele week over geslapen vast en zeker. Hoe zal ik Emre aanpakken en irriteren? Wat doet Emre? Hij hapt als een amateur en laat zijn team in de steek.

6 april 2014 om 21:14

Mijn standpunt zal niet veranderen sorry. Je krijgt mischien miljoenen betaald. In het heetst van de strijd, na bewust gezocht te worden is het normaal wat hij deed.
Geloof me nu maar vriend. Als fenerbahce in eigenhuis, selcuk inan bewust gaat zoeken, irriteren en trappen gaat hij er ook met rood af.
Ik noem selcuk op, omdat ik hem een nette gozer vind.
Het is in zulke situaties onmogelijk om rustig te blijven.
Niet alleen voor emre, voor iedereen. Al krijgt emre miljoenen betaalt. Hij is en blijft een mens he.

Ik wil wel eens een potje tegen jou voetballen, mijn knie in je rug zetten, mn noppen vol in je enkels zetten. Kijken hoe jij reageerd. Als krijg je
Miljoenen, je wordt gek.
Hij hapt als een amateur, het niveau doet er totaal niet toe. Dit heeft te maken met emoties.
Dat heeft iedereen, of je nu prof bent of amateur.
Iedere spelers is zo gek te krijgen om een rode kaart te pakken. Iedere speler ongeacht het niveau.

6 april 2014 om 21:19

Vind het fijn voor je dat je standpunt niet veranderd. Emre mag buiten het veld dan een aardige gozer zijn, maar binnen de lijnen weet iedereen hoe opgefokt Emre kan zijn en als je daarop gaat inspelen door hem bewust op te zoeken, dan is dat alleen maar slim en sluw. Het is vies, achterbaks en niet netjes, maar vandaag heeft Melo wel daadwerkelijk zijn team geholpen door Emre 'weg te pesten'.

Als jij tegen mij voetbalt en je knie in mijn rug plant, zal ik mijn uiterste best doen om je op een geniepige manier terug te pakken. En niet blindelings een volle slidings zetten zoals Emre dat deed.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van Emre als een Fenerbahce speler, maar vandaag gedroeg hij zich Fenerbahce en aanvoerder onwaardig. En dat verandert niet.

6 april 2014 om 21:29

Je zegt het zelf toch ? Je zegt ik zal dan geniepige overtredingen maken. Dan is de risico dat je tegen een rode kaart aanloopt groot.
Daarbij laat je, je zelf dan wel degelijk opfokken.
Dat moetje voorstellin in een derby, met meer als 50.000 toeschouwers.
Geen mens is bestand tegen situaties als deze.

Maar laten we erover ophouden. Dit wordt een eindeloze discussie.

6 april 2014 om 21:43

Geloof me jongen. Ik heb zat situaties meegemaakt op het veld waarin ik werd uitgemaakt voor k... Turk. Ik heb desbetreffende personen op de meest akelige manieren teruggepakt zonder dat de scheidsrechter dit zag. Dat knietje van Melo werd ook niet gezien toch? Emre had hetzelfde kunnen doen maar gaat blindelings een slidings zetten. Het was gewoon dom. Sommige dingen kan je gewoon veel slimmer aanpakken, hoe opgefokt je ook bent. Emre's grootste liefde in het voetbal is zijn club Fenerbahce. En vandaag liet hij zijn grote liefde in de steek in de wedstrijd tegen onze grootste aartsrivaal. Simpel omdat hij niet professioneel handelde. Daar waar hij Trabzon onder nog ergere omstandigheden gewoon als een bikkel speelt.

6 april 2014 om 22:46

Ik vind dat Emre nog rustig bleef. Melo lachte hem uit en wees naar de kleedkamers, als iemand dat bij mij deed en ik had al een rode kaart gekregen, zouden we rollen op het veld. Ik had eigenlijk ook verwacht dat Emre zou ontploffen, maar hij keek gewoon naar Melo en knikte.

7 april 2014 om 03:23

Actie van Melo was echt lagere school niveau.. Melo en Emre zijn de twee grootste etterbakken op de turkse velden, ik hoop dat ze beide een dikke schorsing krijgen..

7 april 2014 om 14:17

Ik las ook dat Emre hem opzocht tijdens de rust, maar hier is natuurlijk geen bewijs voor. Misschien was dat knikje dus een 'o wacht jij maar af jongen'.

7 april 2014 om 23:22

Ja mocht emre dat gedaan hebben is dat een ramp natuurlijk.
Emre moet Melo absoluut niet opwachten.
Wat Emre had moeten doen is een bosje bloemen kopen voor Melo. En vragen wanneer hij even langs komt om gezellig thee te drinken.

Ik ben blij van de overwinning, maar niet blij van het spel dat er is gespeeld. Beide teams speelden erg slecht en er werd maar heletijd gefloten met als resultaat al die kaarten. Jammer dat dit altijd bij turke voetbal is.

Ohohohohohoh Koy... Muu?? Geweldig gespeeld eindelijk weer eens met de Metin Oktay ruhuu. Semih en Hakan speelde zeer sterk achterin. Drogba zonder training deze week speelde weer een prima pot. Burak heeft mij in positieve zin verbaasd.
Voor Emre is dit natuurlijk geweldig). Melo was weer heel goed geweldig die actie van hem na die rode kaart van emre).
Eerste helft speelde Galatasaray Fenerbahce helemaaal weg. 2e helft ging wel gelijk op.
Geweldige derby weer eens!

6 april 2014 om 20:29

Gespeeld met de Metin Oktay spirit? Daarmee doe je een grote Turkse voetbal legende tekort vind je niet? Het spel leek nergens op. Beide teams waren dramatisch. Achterover leunen tegenover 10 man met een 1-0 voorsprong.. De Gs onder Terim had geen spaan heel gelaten van ons in een dergelijke situatie.

6 april 2014 om 20:36

Hij bedoelt dat ze iets gemotiveerder waren dan normaal, ik had Galatasaray vandaag ook zwakker verwacht. Terughoudend en angstig, maar nee.

Inderdaad, hij doet Metin Oktay hiermee te kort. Maar hoe serieus moet je iemand nemen die zichzelf Sabri noemt?

Ah Terim..

6 april 2014 om 20:41

De atmosfeer is altijd anders in een derby. Andere instelling en andere motivatie. Dus het is normaal dat je extra gemotiveerd bent voor deze pot.

6 april 2014 om 22:10

Sabri is Gala... Dat is nou een geweldige gozer. Ben gek op Sabri.. Een opgefokt ventje. Hij komt kwaliteiten te kort, maar is zonder meer de speler van Gala die het meest gemotiveerd is..

Je doet hem te kort.. Jullie noemen hem toch Reis, als ik het goed heb ??

7 april 2014 om 06:55

Ik ben ook een type speler met een inzet voor 2 man* of eigenlijk vrouw, maar ik ben geen tactisch onbenul en ben voetballend van belang. Hij niet, hij maakt je spel niet veel beter of slechter.

Het is dat hij een clubicoon is, anders had hij hier noooooit gezeten. Op zijn goede bal op Burak na zag ik niet iets speciaals, zijn mentaliteit voor de derby alleen. Heb alle respect voor hem, maar wanneer je hem tegen een Akhisar of Orduspor zou inzetten schiet hij bijna in zijn eigen doel. Je kan altijd gemotiveerd zijn en dat is prima, maar als je echt tekort komt heb je er niks aan. Ik zie zijn 'kwaliteiten' ook niet beter worden met zijn motivatie.

7 april 2014 om 11:21

Ben je een vrouw ? Het verbaasd me eerlijk gezegd. Nooit gedacht dat vrouwen zo bezig waren met voetbal, mooi om te zien.

Om eerlijk te zijn, ik heb Gala enkel gevolgd in de CL en de Turkse toppers tegen Besiktas en Fenerbahce. Ik krijg ook veel mee van me Turkse vrienden over Gala.

Ik denk dat Sabri niet veel slechter is als die Burak, Selcuk, en Nounkeu ( overigens verhuurd dat weet ik ) , Semih en ga zo maar door.

Als je het hebt over dat hij een tactische onbenul is, vraag ik me af welke spelers jij bij Gala tactisch wel goed vind. Volgens mij op één hand te tellen dit jaar. Gala is geen schim van vorig jaar. ( als ik kijk naar de resultaten, en de wedstrijden die ik gezien heb, misschien zit ik er helemaal naast zou kunnen )

7 april 2014 om 14:22

Heel ver zit je er in ieder geval niet naast. In 12/13, maar ook 11/12, speelden we veel beter dan tegenwoordig.

7 april 2014 om 17:23

Uhm ja, ik ken geen Turkse jongens die Yasemin heten?

Sabri is niet heeeeel slecht ofzo, maar. Zijn motivatie doet het 'm. Hij is leuk om in te brengen bij een wedstrijd waar het er om gaat, zoals dit soort derby's. Ga je hem geregeld opstellen, dan zie je de fouten die hij maakt omdat hij meer probeer te voetballen. Dit kan hij niet en maakt hierdoor een gigantische tactische blunder. Dit doet hij bijna elke wedstrijd, hij bezorgt ons een hartverzakking.

Geen enkele Turkse speler is zo sluw als Mourinho. Selcuk mag dan wel een trage speler zijn, maar hij leest het spelletje wel. Hij snapt wanneer hij een bal moet afgeven en wat zijn handeling voor gevolgen heeft. Sabri doet vaak maar wat.

7 april 2014 om 19:53

Ben niet zo goed in namen. Heb momenteel Bosnische vriendin die Yasmina heet, beetje verwarrend, en een Bosnische kameraad die Yasmin heet etc.

Hoe je het went of keert, goed of niet... Sabri is Galatasaray. Zo'n gozer missen wij bij Olympiakos, wij hebben ook wel fanatiekelingen, maar zo'n gozer als hem kom je bijna nergens meer tegen.

Hoe Sabri de duels in gaat, hoe je in hem kan zien dat hij het probeert en ontzettend gemotiveerd is, zou voor mij een reden zijn om hem op z'n minst te laten invallen. Sowieso goed voor de kleedkamer.

https://www.youtube.com/watch?v=_sb7s2wmvpi

6 april 2014 om 20:36

Sabri55
Vind je niet dat Semih zowel kapitein van de Turkse nationale ploeg als Galatasaray moet zijn?

6 april 2014 om 20:55

Semih wordt in de toekomst zeker De Kapitein van Galatasaray en van Milli Takim. Leidergevende rol zit in hem. Geweldig hoe hij speelde vandaag.

6 april 2014 om 22:16

Hahaha wauw nooit gedacht dat iemand ook als een Sabri kan reageren, maar jij flikt het hem. Mijn complimenten.

7 april 2014 om 01:38

Haha als dit wegspelen is zijn jullie echt slecht. Jullie konden met een man meer niet eens eroverheen gaan man, andersom hadden wij jullie afgeslacht en dat weet jij ook.

Ookal was het niet zo'n hele spannende pot, maar toch lekker gewonnen! Ik vond dat GS beter speelde van FB, maarjh.. Lekker gewonnen! 3 punten binnen.

En Meloooo. I Love YOU 3!!

haha ik vond het wel een hevige wedstrijd hoor mooi man, vooral die melo die weet wel hoe je iemand gek moet maken geweldig, voor de rest gala speelt het zo slecht uit hier konden ze heel makkelijk 3 goals maken, Dit fener was zo zwak. En leuk voor wesley dit gun je hem wel.

Het was voetbaltechnisch dramatisch, maar qua strijd een geweldige derby. We hebben jarenlang niet zo een echte derby gezien. Kaarten vlogen in de lucht, terwijl Bruno ook nog rood moest krijgen.

Verder krijgt Selcuk een boete denk ik, veel fans zullen waarschijnlijk boos zijn wat hij vandaag heeft gedaan. Een aanvoerder van Galatasaray kan zich niet zo gedragen, zijn aanvoerdersband wordt waarschijnlijk ingetrokken.

Heb ik twee uur lang zitten kijken naar iets dat een voetbalderby moet voorstellen. Voor iemand die daarvoor West Ham-Liverpool en Everton-Arsenal had gekeken, zou het voetballend sowieso niet interessant zijn om deze wedstrijd te kijken, maar het was echt van een bedroevend niveau. Daarbovenop nog een scheids die zoals Forzafener al zei voor iedere scheet floot. Ik snap echt niet waarom het iedere keer weer een hele oorlog is tussen GS en FB.

6 april 2014 om 20:37

De derby tussen onze clubs eerder dit seizoen (3-3) was echt een vermakelijke. Laten we hopen dat de wedstrijd in Olimpiyat net zo leuk word. Vandaag heb ik ook echt naar een zaadpot zitten kijken. Dramatisch.

6 april 2014 om 22:53

Dat komt ook doordat de spelers gewoon normaal doen als BJK en FB tegen elkaar spelen. Wat er vandaag gebeurde kan toch niet broer? Bij iedere overtreding staan er zes van FB en zes van GS om de scheids, alsof er een hele bloedbad heeft plaatsgevonden. Dit is echt een product van de media. De media heeft jarenlang het vuur opgestookt, geprovoceerd, alles breed uitgemolken.

Mensen die normaal goede vrienden zijn, veranderen in de ergste vijanden als GS en FB tegen elkaar spelen, ik heb het met mijn eigen ogen gezien. En waarom eigenlijk? Kijk, als er andere dingen zouden meespelen, zoals bij Celtic-Rangers of Lazio-Roma, religieuze of politieke redenen, zou ik nog empathie kunnen tonen. Maar al jaren wordt gedaan alsof GS en FB de ergste vijanden moeten zijn, het moet gewoon, een tussenweg mag er niet bestaan en iedereen gaat daarin mee.

7 april 2014 om 14:26

Uit nieuwsgierigheid, wat speelt (of speelde) er bij Celtic-Ranger?
Met Lazio-Roma bedoel je de strijd tussen de rijkelui en de armere klasse, neem ik aan.

Dit is een goede stap voor mijn club! We hebben eerlijk gezegd een dramatische seizoen en we moeten het met een positief noot afsluiten. Hopelijk kunnen we alsnog boven Besiktas eindigen en tweede worden, aangezien de eerste plaats voor Fener is.

Ben ik de enige die uit de beelden soort van opnam dat Selcuk last had en buiten de lijn effe wou zitten aangezien hij daar al stond.. Toen commandeerde Mancini hem om binnen het veld te liggen en dat vond Selcuk volgens mij niet zo gepast ofzoiets...?

On: Galatasaray beter gespeeld dan Fener. Niet de leukste derby maar kan aan mij liggen. Vind de derby's al jaren niet meer leuk door hoe er gespeeld wordt.

GS had er trouwens wel veel meer mogen scoren hoor.

6 april 2014 om 22:18

Ik wil jou wel speciaal even sterkte wensen maat. Hoorde dat het roemruchte Kocaelispor is afgedaald naar de amateurs. Dat is vanmiddag officieel geworden. Ooit waren ze een plaag voor de grote clubs in de Super Lig. Zonde, echt zonde gewoon.

6 april 2014 om 22:50

Klopt.. Zeer jammer.. Vroeger was het altijd leuk met Kocaelispor in de comp deden altijd leuk mee met als toppunt '2000?' Of 2003 verbeter me als ik fout zit UEFA. Hadden een van de mooist en fanatiekste supporters 'zeg ik natuurlijk met een kocaelisporbril maarja'.. Nu kan je ze nauwlijks meer volgen

Bedankt voor de felicitaties hierboven..
Ga nu lekker uitgebreid de herhaling kijken ben echt zeer benieuwd naar de eerste helft die ik helaas moest missen.
Een overwinning op Fener hadden we nodig om nog staand te blijven in de media, team en rondom het bestuur, helaas zal Mancini dan nog wel staan waar die is.

Het lijkt trouwens wel dat de spelers niet bepaald een klik met Mancini hebben. Elke keer is er wel wat..

Maargoed ben blij met de overwinning, iedereen ging er echter vanuit dat we hier onderuit gingen maar het is en blijft een derby..

Gefeliciteerd medekleurgenoten.

Deze wedstrijd hoeft niet geanaliseerd te worden want van voetbal was weinig sprake..

Gs is de terechte winnaar van deze wedstrijd op basis van strijdlust in deze rugbykraker..

Fener was onbegrijpelijk en onthutsend zwak, geen normale aanval opgebouwd en zich onnodig laten provoceren.. Onbegrijpelijk als je met zo een voorsprong in de competitie naar de Arena komt en je toch zo laat opfokken..

Emre Belozoglu, je draagt de aanvoerdersband, je hebt zoveel internationale ervaring en toch laat je je voor de zoveelste keer zo lomp gaan als een grote ezel..

Als Terim deze knakworst nog selecteert neem ik m ook niet meer serieus..

P.s. De groeten van Gangstarr, ik keek deze wedstrijd samen met hem en ik moest van hem zeggen.. K....k Mu?

6 april 2014 om 20:53

Doe mijn grote broer de groeten. En als reactie op hem: k....k homieeee.

6 april 2014 om 22:21

Haha ik heb ook een bericht voor gangstarr: 'opgeruimd staat netjes'.
Feliciteer hem maar alvast met de 2e plaats.

7 april 2014 om 00:33

Hoezo? Besiktas wordt 2e hoor

7 april 2014 om 01:36

Dat hoop je als Besiktas supporter ja, ik gun het jullie wel hoor maar jullie presteren ook een beetje wisselvallig en hebben veel blessures

7 april 2014 om 09:28

Ja die blessures kunnen ons idd weer de das om doen.. Frustrerend

Hahah nog een lekkere opstootje met die knul

Dit zou de wedstrijd moeten zijn waarbij de kampioen van dit seizoen bekend had moeten worden. Jammer genoeg was dat niet de reden waarvoor Galatasaray vandaag aanwezig was. Galatasaray speelde op balbezit en loerde op fouten van Fenerbahçe, die als reactie na de rode kaart alles op slot gooide.

Vóór en na de rode kaart was Galatasaray de betere ploeg. Deze motivatie (of ten minste 50%) hadden we bij de verloren/gelijkgespeelde uitwedstrijden nodig.

Taunting en vernedering van Melo was onnodig. Mijn GS-hart zegt dat Emre dit bij 10 van de 10 wedstrijden verdient. Mijn verstand zegt echter: Melo niet doen...

Schandalige wedstrijd. Fenerbahce vond ik heel heel slecht spelen. Geen intentie om hier punten te pakken. Gefeliciteerd Galatasaray

Graag wil ik de Galatasaray-fans feliciteren. Harde pot, daar houd ik van.

Het hoeft niet sportief te zien, wat sportiviteit ???? Het is een derby. Je moet elkaars bloed kunnen opdrinken.( op het veld ) Voor de Gala/fener fans zijn de onderlinge ontmoetingen de belangrijkste van het seizoen.

Ik was geen neutrale supporter.. Gewoon Gala-fan opgegroeid met fanatieke jongens. Durf te zweren dat ik meer dan 20 nieuwe scheldwoorden heb geleerd in het Turks.. haha geweldig hoe het leeft, echt geweldig.

Verdiende overwinning voor Gala. Wel jammer dat ze niet profiteerde met man meer situatie...

6 april 2014 om 22:16

Jij bent een die hard Olympiacos fan toch noppa? Welke van de derby vind jij mooier als je het neutraal zou moeten beoordelen? Gewoon nieuwsgierig

6 april 2014 om 22:25

Ik ben erg fanatiek voor Olympiakos.

Het is erg moeilijk om neutraal te beoordelen man. Ik zit vol spanning voor de TV als we tegen Pana of Paok moeten. Ben in me familie samen met me neef de enige Olympiakos-fans, dat speelt een rol weetjwel voor het geval dat we afgaan.

Ik ben zelf zowel naar Olympiakos vs Paok, als tegen Pana geweest. Geloof me kardas, het gaat keihard te keer. Omdat ik die atmosfeer zelf in de stadion heb mogen aanschouwen kies ik natuurlijk voor mijn eigenlands derby. Maar is moeilijk te vergelijken moet ik eerlijk zijn.

Er zijn meer Gala en Fener fans dat Olympiakos en Paok. Volgens mij heb je meer Gala of Fener fans dan onze bevolking in Griekenland haha..

Vandaag bijvoorbeeld hebben we samen met fener-fans in een Turkse cafe gekeken. In Griekenland zou dit niet mogelijk zijn geweest. Ik weet het niet man :P

Laat ik maar gewoon zeggen allebei.. :D Zou de wedstrijden tussen Gala vs Fener voor geen goud willen missen...

6 april 2014 om 22:26

@noppa

Leuk om te lezen dat je je mee kan leven in zo'n Turkse derby.. Inderdaad, mooi voetbal is bijna het onmogelijke in een (vooral Turkse) derby.

Bedankt voor je felicitatie.

6 april 2014 om 22:39

Bedankt voor je reactie uaslan76.

Vanaf toen ik klein was, volgens mij was ik 8 of 9 jaar. Ging ik samen met me Turkse vrienden ( Gala-fans ) , naar de Turkse moskee daar kijken naar de derby's. Vanaf me 16 e naar Turkse cafe.. Onafgebroken alle duels gevolgd vanaf me 8/9ste... Was ik niet hier, heb ik het in Griekenland gevolgd. Haha eigenlijk best ziek, ik leef ook helemaal mee met Gala...

Ben in de nieuwe stadion 1 maal geweest, dat was voor de play/off wedstrijd tegen Kroatië (0-3 verloren ze ). Geweldige stadion.. Had er meer als 2 uur overgedaan na de wedstrijd om weg van de stadion te kunnen komen... Laatstaan naar me hotel haha.. geweldig fans Ultraslan.

6 april 2014 om 22:47

Echt grappig dat je het vaak volgt, diep respect. Vooral ook vanwege je afkomst kan helaas nog wel is haat ontstaan maar dat is gelukkig tussen jou en je Turkse vrienden niet het geval. Haha je zal de frustraties scheldpartijen etc allemaal zo'n beetje wel gewend zijn.

6 april 2014 om 22:57

Ja klopt. Ik zie Turken niet anders man. Mensen in de moskee deden alsof ik een van hun was, gastvrijheid,respect alles.

Als ik niet met Turken was opgegroeid had ik misschien anders naar Turken gekeken, maar politiek/geschiedenis mag mijn relaties niet verpesten. Ik hou van Griekenland, net als Turken houden van Turkije.

Geloof me als Turken en Grieken meer met elkaar zouden optrekken, zouden we goede vrienden kunnen worden. We verschillen min of meer niks met elkaar. Alleen religie. Ben meerdere malen geweest in Turkije. Stage voor school etc.. Enige verschil is dat er in Turkije moskeeën staan , en in Griekenland kerken..

Galatasaray is zonder meer ook mijn club.. Na Olympiakos en Rode ster Belgrado, absoluut Galatasaray.

Voor alle turkse voetbalfans die deze wanvertoning goed willen praten:
De turkse NOS laat op het beeld de tussenstand en de gespeelde tijd zien en.....
het aantal rode kaarten per club!!!??
Het eindigde vandaag in 1-1 maar had 6-6 moeten zijn.

7 april 2014 om 01:00

Exact mijn punt : zo n melo bijvoorbeeld heeft nog minder verstand dan een zak hooi.
Was toch ronduit een schande wat zich daar af speelde
Er waren er gelukkig nog een paar die er niet in mee deden zoals drogba maar dat waren er dan ook echt weinig.
Passie strijd rivaliteit en op de grens oke maar dit was dollemansgedrag

7 april 2014 om 01:35

Melo is absoluut niet goed in zijn hoofd en volgens mij heeft niemand sympathie voor hem behalve de Galatasaray fans.. Maar die zijn de 1e die huilen als het om andere spelers gaat. Hypocrisie ten top

Ik zou niet reageren.

Fak de drie punten.

De supporters die Selcuk uitfloten en uitscholden, dat zijn géén Galatasaray fans (terwijl Mancini wel gelijk had in zijn kritiek en Selcuk fout bezig was door zichzelf te laten wisselen). Ondankbare fans. Karakterloze wezens. Dezelfde fans die Melo omarmden door het feit dat ie rood kreeg. Walgelijk.

7 april 2014 om 00:36

Ben het vaak niet met je eens maar hier sla je de spijker op zn kop..

Onbegrijpelijk.

Zowel grote ezel Emre als Melo laten hun team volledig in de steek

Melo gaat lachend naar de kant terwijl hij zn team naait en volgende week aan de kant moet blijven im Sivas..

7 april 2014 om 00:44

Succes-supporters. Maar je hebt helemaal gelijk. Melo is een schande voor een club als Galatasaray.

Qua spelbeeld; Totaal geen derby. Qua spanning? Kan beter. Qua emoties, beleving? Topwedstrijd. Het ligt eraan hoe je het bekijkt.

Allereerst wil ik zeggen dat Zekeriya Alp (voorzitter scheidsrechtercommissie) ontslag moet nemen. Het gaat nergens meer over met die Turkse scheidsrechters. Eerst Cüneyt Cakir, dan Firat Aydinus en vandaag Bülent Yildirim die door de mand vallen, en dan te bedenken dat zei de beste scheidsrechters van Turkije zijn! Emenike en Topal hoorden beide rood te krijgen. Emre die leuk doorgaat met agressief spelen, die rode kaart van hem was in mijn optiek al te laat gegeven, maar goed.

Galatasaray heeft Fenerbahce verslagen met hun eigen tactiek. Supporters die de boel opstookten (Emre uitschelden), Galatasaray dat agressief was en natuurlijk de hoofdrolspeler Melo. Wat ben ik blij dat de rollen zijn omgedraaid na zoveel jaar. Deze man is erger dan Emre, Meireles, Caner, Volkan en Lugano bij elkaar, haha! Wat een baas, die lach van 'm naar Emre toe vergeet ik nooit! Payback time zullen we zeggen na jarenlang onrechtvaardigheid in Kadiköy?

Overigens gefeliciteerd met het kampioenschap, deze winst brengt mij niet op andere gedachten. Muslera, Melo, Telles, Sneijder en Semih waren de waterdragers dit seizoen, de rest heeft zeer ondermaats gepresteerd met in de spotlights Burak en Selcuk.

Wat een kut wedstrijd aan onze kant, ook mede mogelijk gemaakt door de scheidsrechter. Ongelofelijjk dat hij zo lang ging wachten m Melo eruit te gooien, en vor wat stuurt hij hem weg ? Protesteren.. Ga toch spelen man Bulent. Melo hoorde in de 5e minuut al geel te krijgen waarna hij nog een paar ellebogen erin ging gooien. Emre terecht weggestuurd, hoe dom kun je zijn even serieus.. Hij heeft zoveel ervaring maar laat zich provoceren.

Ik vond het echt zielig voor Emenike, werd bijna de gehele tijd onterecht tegengefloten. Ongelofeijk hoe vaak Bulent Yildirim Semih Kaya en Hakan heeft gered vandaag. Zeer jammer, dan die je ook de frustratie bij Emenike, hij mag helemaal niks doen gewoon.

Wat alles behalve een spektakel, ik feliciteer de Galatasaray fans met de overwinning, dit maakt hun seizoen nog een beetje goed als ik alle media kan geloven, groot feest daar

Nu zoveel spelers er volgende week er niet bij zijn moeten we winnen van Antalyaspor en dan hopen op een echte derby tegen Besiktas. Kwalitatief gezien zijn de wedstrijden tussen Besiktas en Fenerbahce een stukken beter dan GS - Fb.

We gaan met +10 naar week 28. Dit moeten we niet meer weg geven.

Fenerbahce 💙💛

7 april 2014 om 02:28

Fenerbahce sampi? Als we van de
komende 6 wedstrijden er 3 winnen
is het kampioenschap al zeker. En dat is alleen als Bjk/Gs alles winnen. Onder normale omstandigheden hoeven we maar 2x te winnen en we zijn kampioen. Alleen jammer dat je deze wedstrijd zo knullig verliest. Dit had de kers op de taart moeten zijn. Het begin van Gs's ondergang. Als we scherp en gedisciplineerd waren hadden we Gs hier makkelijk kunnen verslaan. Waarschijnlijk zou de wedstrijd dan niet eens afgemaakt zijn omdat Ultraslan schijnbaar het veld
op wilde gaan. Na die vroege flutgoal gingen ze er niet mee door. Successupporters. En dan die arme Selcuk uitfluiten, wtf. Als je iemand uitfluit moet je die smerige Melo of actrice gemaamd Eboue uitfluiten.

Maar goed. Komende week geen Gokhan, Topal, Emenike, Bekir en Emre. Ik neem aan dat die vervangen zullen worden door respectievelijk Topuz, Alper, Webo, Kesimal (?) en Salih? Cristian en Egemen zijn nog geblesseerd, en zelfs Alper is niet zeker. Maar oh ja, we hebben Holmen nog. In feite kan volgende week al de
kampioenswedstrijd zijn. Gs moet uit tegen Sivas en Bjk uit tegen Konya. Als ze punten verliezen en zij verliezen zijn we klaaarrrrr.

7 april 2014 om 02:31

Als ze punten verliezen en wij winnen*
Ja het is laat

Ik zal veel kritiek en rode duimpjes krijgen maar zeg nu eerlijk. Ondanks dat ik voor Fener was heb ik toch heerlijk genoten van de 1ste helft overtredingen hier en daar kaarten die vliegen. Er werd gestreden met passie en lust in de 1ste helft heerlijk. Natuurlijk een smerige actie van Melo maar andersom zoude de Fenerbahce supporters hetzelfde hebben gereageerd als de Gala supporters nu. Deze wedstrijd is voorbij en we moeten ons maar concentreren op het landstitel dat we bijna hebben. Volgende week tegen Antalya met 5 geschorste en aantal geblesseerden zal ook moeilijk worden. Mijn felicitaties richting de Gala supporters op naar de volgende derby!

Oké, het niveau in de Turkse competitie is nog lager dan de Nederlandse, toch kan van Gaal niet om Sneijder heen. Hij heeft zijn vorm, lijkt het, hervonden! Sneijder, Robben en RVP moeten het nu gaan doen. En Van Gaal, neem alsjeblieft Depay mee én zit hem in de basis. Dan hebben we 2 buitenspelers die in elk geval de tegenstander nopen om niet al te aanvallend spelen.... En neem Kishna mee (ik weet het, het is nog een broekie) om de sfeer van een groot toernooi te kunnen laten proeven.

7 april 2014 om 03:35

Ja, de Eredivisie is idd superrr veel beter na deze wedstrijd.

7 april 2014 om 04:04

Waarop baseer je dat de eredivisie hoger ligt dan de Turkse superlig. Beide competities zijn totaal anders. Waar de eredivisie tactisch voetbal hoog ligt is in de Turkse competitie conditie en fysiek het belangrijkste. Per wedstrijd rent een speler minimaal 11k meter en deze worden elke wedstrijd gemeten en op Ligtv uitgezonden. Kap dus met deze vergelijkingen. Concentreer je nu maar op het pakken van coefficientenpunten want veel verschil is er niet tussen ons.

O o o melo melo melo o o melo melo !!!

Gisteravond gekeken naar de de Turkse topper. Hoewel het spektakel was qua kaarten en passie, was het voetbal echt om te janken. De enige reden die ik kan bedenken waarom goede voetballers (meeste weliswaar over de top) daar gaan spelen is het geld. Want het spel is echt om te janken. Er is geen tactiek te bespeuren, geen positiespel en geen lijn in geen van beide elftallen. Het is puur opportunisme. Hoewel, ik dat van CL wel wist van Turkse ploegen. Het is toch jammer dat goede spelers naar Turkije vertrekken slechts voor het geld (dit zou ik zelf ook doen), want ze zouden in andere competities zo veel beter tot hun recht komen.

7 april 2014 om 16:07

Deze wedstrijd is dan ook niet bepaald een goede meetgraad geweest. Was meer een uitbarsting van opgekropte frustraties dan fatsoenlijk voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren