Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Dit is mooi, omdat ik er tegen Ajax en Feyenoord niet aan te pas kwam'

Laatste update:
/

Alfred Finnbogason maakte zaterdag zijn vijftigste treffer in dienst van sc Heerenveen en zette daarmee de 3-0 eindstand op het bord tegen PSV. De IJslander had na afloop dan ook genoeg om tevreden over te zijn, maar was vooral opgelucht over het feit dat hij eindelijk tegen een topclub zijn waarde kon bewijzen.

Tegen Ajax en Feyenoord was de Eredivisie-topscorer namelijk onzichtbaar en dat vrat aan hem. "Tegen topploegen gaat het niet om mijn kansen, maar het is wel mooi om tegen een grote club als PSV te scoren. Zeker omdat ik er tegen Ajax en Feyenoord eigenlijk niet aan te pas kwam", zegt hij zondag op de website van Heerenveen.

Finnbogason heeft ook veel waardering voor de wijze waarop Joost van Aken zijn basisdebuut maakte. De negentienjarige verdediger hield zich uitstekend en kreeg één minuut voor tijd een publiekswissel van Marco van Basten. "Joost speelde fantastisch. Hij verdient heel veel complimenten", besluit Finnbogason.

Alfred Finnbogason zou ook bij een Nederlandse topclub een vaste waarde zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

26 goals uit 28 wedstrijden, wat een baasje deze man. Steekt er met kop en schouders boven uit in de eredivisie, alleen Pelle komt in de buurt.

6 april 2014 om 12:45

Totaal niet, je kijkt alleen naar de statistieken. Finnbogason kan geen bal bij zich houden en mist heel veel snelheid. Dit aantal doelpunten kan hij alleen in Nederland tegen de lamme en de blinde halen, in het buitenland zullen ze snel klaar zijn met hem.

6 april 2014 om 12:48

De rest van eredivsie spitsen kan dit aantal doelpunten tegen ''de lamme en blinde'' anders niet halen hoor.

6 april 2014 om 12:51

Idd, net als Pellè enzo, alleen in de Eredivisie scoren ze, in het buitenland is het niks (De Jong, Van Wolfswinkel, Alves, etc.)

6 april 2014 om 12:55

Die krijgen geen 9 penalty's voorgeschoteld.

6 april 2014 om 12:56

Natuurlijk wel veel penalties ook, maar je hebt gelijk dat qua spitsen hij zijn gelijke nog niet gevonden heeft in de Eredivisie. Voetballend kan het wel beter, want in het veld heb je niet bijster veel aan hem heb ik vaak het idee. Maar als hij dan weer één of twee keer scoort is er natuurlijk niks aan de hand. Zijn statistieken spreken boekdelen.

6 april 2014 om 13:01

Oh jeeh chelsea heeft geen eigen mening. Mr derksen copycat.

6 april 2014 om 13:03

Ja, alleen de falers noemen.. maar geen rekening houden met de succesverhalen

6 april 2014 om 13:10

Suarez, Ibrahimovich...?

6 april 2014 om 13:11

Wat jij doet zijn de meningen van de heren van VI herhalen. Finnbogason is gewoon een prima speler

6 april 2014 om 13:36

Derksen copycat? Ik kijk die onzin niet eens.

6 april 2014 om 12:54

Daar zitten nog 9 penalty´s bij. Uiteraard ook een kwaliteit, maar 17 veldgoals in 28 wedstrijden voor een spits is op zich geen wonderlijke statistiek

6 april 2014 om 14:31

Denk je een beetje aan je hart? Waarom begin je over Ajax? Doet totaal niet ter zake wat mij betreft. Ik kan nu ook het aantal titels en bekers erbij halen of de huidige stand van zaken in de eredivisie. Doet ook allemaal niet ter zake, maar het zijn wel cijfers die in het voordeel van Ajax spreken.
Misschien heb ik een verkeerd verwachtingspatroon, maar ik verwacht van het stereotype spits dat hij er gewoon rond de 15 veldgoals inlegt. Uiteraard zijn er verschillende soorten spitsen, maar van een goalgetter als Finnbogason mag je dit best verwachten volgens mij.
Daarnaast hoor je mij niet zeggen dat penalty's niet mee mogen tellen, maar ik maak uiteraard wel een onderscheid tussen goals uit een penalty en veldgoals. Het maakt nogal uit of een spits er 26 op eigen kracht maakt, of nogal afhankelijk is van het aantal penalty's dat hij krijgt.

6 april 2014 om 12:55

In de buurt?? doe je Pelle tekort kan vl beter een bal vast houden en veel beter koppen. Ook maakt pelle balen a war finbogasson aleen van kan domen.

Wel is pelle ouder en minder wendbaar, en finbagasson heft alee suk of 8 pingels gecoord en Pele bijna ales uit standaard situaties. Ik wil niet zegen dat Pelle beter is hij is weliets beter dan dat ie "i de bur van finbogasson komt"

6 april 2014 om 14:34

Pelle heeft zelfs pingels gemist.........

Een spits met zeer veel kwaliteiten, maar mist toch wel de Bony killer instinct om het verschil in grote wedstrijden te maken.

Fijn voor hem.

Dit vind ik nu wel typisch zo'n speler die hier aan zijn plafond zit. Heel vergelijkbaar met Marcus' berg

In Nederland loopt er op dit moment niet een (semi)topspits rond. Ook deze Finnbogason niet. In de eredivisie lukt het hem wel, maar net zoals velen die hem voor gingen zal ook deze spits het in het buitenland niet redden. Overigens is hij op dit moment wel de beste spits van Nederland, hoe jammer dat ook is.

6 april 2014 om 12:52

Zivkovic kan het wel worden, maar hij is er nog lang niet klaar voor.

6 april 2014 om 12:53

Denk dat je Pelle daarmee tekort doet. Ondanks zn 'streken' zie ik liever hem dan Finnbogason.

6 april 2014 om 13:07

@-World-

Klopt, dat ben ik met je eens, maar zoals je al zegt, hij komt op dit moment nog niet in de buurt.

@curtazimo

Dat vind ik niet. Bovendien doen zijn streken niets af aan zijn voetballende kwaliteiten.
Echter is Pellè gewoon een erg middelmatige spits. Ik ben niet echt onder de indruk van een spits die er 20 maakt in de eredivisie. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Suarez, die er 30+ maakte is dat een behoorlijk verschil.

6 april 2014 om 13:23

Ja want dat kan een Ajacied niet echt vinden? Ik reageer op Curtazimo die ook Ajacied is, en hij heeft een andere mening, maar dan is t wel goed? Maar daar zeg je niets van omdat hij Pellè wel goed vindt. Gewoon een trieste reactie dit, want ik licht mijn mening gewoon toe en dan kun je daar over in discussie gaan als je wilt, maar een reactie als deze voegt niets toe.

6 april 2014 om 13:38

Pellè mist nu vier wedstrijden en er zijn bovendien nog wedstrijden te spelen. Om hem dan af te rekenen op zijn twintig doelpunten vind ik dan ook een slecht argument. Bovendien heeft curtazimo het over Finnbogason en niet over Suarez, die toch echt veel meer kwaliteit heeft.

6 april 2014 om 13:43

Dat zou betekenen dat Afonso Alves die toen bij Heereveen speelde en in één seizoen 34 treffers maakte, maar daarna nergens meer iets van bakte, een zeer goede spits is ??

6 april 2014 om 13:43

Ok laten het er dan 25 zijn. Maar daar gaat het niet om. Pellè is een erg statische spits. Het spel moet om Pellè draaien wil hij rendabel zijn, en ik vind dat een echt goede spits ook goed moet kunnen voetballen zonder dat elke bal bij hem komt.

En ik weet niet hoe jij erover denkt, maar zie jij Pellè slagen in Engeland, Duitsland of Spanje? In Italië was het al niet bepaald een succes.

6 april 2014 om 13:44

@ronin 59

Nee, dat is niet een zeer goede spits. Maar ik geef de doelpunten als argument, maar dat is absoluut niet het enige waar het om draait. Ik denk echter wel dat een potentiële topspits er in Nederland minimaal 30 moet kunnen maken.

6 april 2014 om 14:39

Ik vind Pellè een goede spits met een goed schot en een goede kopbal. Hij mist dan wel snelheid en is redelijk statig, maar hij laat het team ook beter voetballen. Zijn passjes en balcontrole zijn erg goed en veel beter dan bijvoorbeeld Finnbogason.

Ik zie hem eerlijk gezegd ook niet slagen in de topcompetities maar ik denk wel dat hij een betere kans heeft dan een Finnbogason omdat hij veel kracht en kopkwaliteit heeft.

6 april 2014 om 16:30

Zn streken maken idd niet uit, daarom zette ik t er expres bij, voordat de discussie daarover gaat.

Ik vergelijk Pelle niet met Suarez omdat jij het had over de beste spits van NL. En dat vind ik Pelle. Sterker, ik denk dat als deze man bij Ajax speelde, dat het kampioenschap al n paar wedstrijden geleden beslist was. Maar goed, smaken verschillen

6 april 2014 om 23:56

nee, want hij past niet in ons systeem. Bij Feye vervult hijdie rol trouwens grandioos.

Toch mooi hoor, al die jonge gasten bij Heerenveen die het onder Marco gewoon goed doen. Nu weer Sinkgraven en van Aken.

Toch blijf ik het een zeer beperkte spits vinden. Heel veel kwaliteiten heeft hij niet vind ik, hij maakt ze alleen erg makkelijk af. Maar als Bundesliga of PL club zou ik hem niet nemen,

6 april 2014 om 13:34

Moet je hem misschien meer volgen, vrij snel, wendbaar, goeie controle, dribbel, kan geweldig aanname. Is in staat om 1 zijn eentje langs de gehele verdediging te komen. Hoeft niet altijd te wachten op medespelers.

6 april 2014 om 13:59

Zie hem vaak zat, vind hem helemaal niet zo snel, hij mist kop kracht is niet echt balvast en heeft een zeer basale techniek. Kan hierdoor ook niet echt goed meevoetballen en ontpopt zich tot een pure afmaker. Dat is niet erg en goed genoeg om er in NL een boel in te leggen, maar voor Engeland of Duitsland komt hij tekort.

Zou bij b.v. F.noord heel goed tot zijn recht komen maar niet bij Ajax omdat ze andere spelopvattingen er op nahouden. Een spits bij Ajax moet kunnen scoren maar ook moet hij kunnen mee verdedigen en is in veel gevallen een kaatsende speler die andere on scorende positie moet brengen. Ik vergelijk hem een beetje met Sig. die het uitstekend deed bij AZ maar bij Ajax niet tot rijn recht komt en dat heeft ook te maken dat Ajax maar heel weinig ruimte krijgt van voornamelijk compact spelend en verdedigende tegenstanders.

ik moet zeggen, finnie deed het prima gisteren. Hield de bal goed vast zette mensen vrij goede passing, en hij pikt natuurlijk weer z'n doelpuntje mee. Ook die van Aken deed het meer dan prima had z'n tegenstander in z'n zak en bouwde prima op etc.

Dit was veruit de beste wedstrijd die ik dit seizoen in het stadion heb mogen bewonderen. Passie strijdlust, sfeer en goed voetbal.

Hij scoorde toch 2 keer in het thuisduel tegen Ajax? Of was dat vorig seizoen...

Met 9 pingels staat bijv locadia ook op 21goals
Dan lijkt het ook beter dat het in werkelijkheid is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren