Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bloedstollende degradatiekraker in Nijmegen ontsierd door rode kaarten

Laatste update:

NEC en SC Cambuur hebben de punten gedeeld. Geoffrey Castillion zette de nummer voorlaatst van de Eredivisie vanaf elf meter op voorsprong en Mart Dijkstra zette de eindstand op het scorebord: 1-1. De Nijmegenaren hebben drie punten meer dan Roda JC Kerkrade, terwijl de Leeuwarders weer een punt dichter bij directe handhaving zijn. NEC eindigde het duel overigens met negen man; Cambuur met tien.

/

Anton Janssen nam zijn spelers de afgelopen dagen mee op trainingskamp naar Hoenderloo en hoopte dat die maatregel effect zou sorteren. De trainer zag in ieder geval passie en strijd in de beginfase. NEC had na twee minuten misschien al met een man meer op het veld kunnen staan na een overtreding van Robert van Boxel op Castillion, maar scheidsrechter Reinold Wiedemeijer zag er niets in. Na twaalf minuten vond NEC de openingstreffer: na een beuk van Wout Droste tegen Castillion ging de bal op de stip en de ex-aanvaller van Ajax benutte het buitenkansje: 1-0. Hij maakte zijn eerste treffer in ruim een jaar tijd.

De kansen volgden elkaar in een rap tempo op in de Keizersstad. Paco van Moorsel had na zeven minuten de gelijkmaker op zijn schoen, maar na een prachtpass van Martijn van der Laan mikte hij naast. Aan de andere kant redde Leonard Nienhuis op een inzet van Michael Higdon en de Schot liet na een kwart wedstrijd wederom een grote kans liggen, toen hij de bal van zijn voet liet springen. NEC zakte na de beginfase in en Cambuur werd gevaarlijker. Castillion had na 38 minuten echter de 2-0 moeten maken, maar plaatste net naast. In de blessuretijd werd het 1-1: Dijkstra knalde een vrije trap prachtig in de winkelhaak.

/

De thuisfans trakteerden de thuisploeg bij rust op een fluitconcert, al was dat misschien meer bedoeld voor Wiedemeijer, die in hun ogen foute beslissingen maakte. Het was al met al een boeiend degradatiegevecht in De Goffert en de spanning was voelbaar. Er werd in de tweede helft vooral toevalsvoetbal gespeeld en dat leidde na een uur bijna tot een nieuwe voorsprong voor NEC, maar Castillion gleed een voorzet van Marnick Vermijl voorlangs. Aan de andere kant had Elvis Manu voor de 1-2 moeten zorgen, maar zijn schot werd van de lijn gehaald door Lasse Nielsen en stuitte even later op Dennis Gentenaar.

NEC perste er een slotoffensief uit en Christoph Hemlein was dicht bij een doelpunt, maar schoot bij een hoekschop tegen de paal. In de laatste vijf minuten werden er nog drie rode kaarten uitgedeeld. Ryan Koolwijk deelde Van Moorsel een lichte kopstoot uit en moest opkrassen, terwijl Marcel Ritzmaier en Rens van Eijden er met een tweede gele kaart af werden gestuurd. Het publiek in Nijmegen vreesde voor een late tegentreffer, zoals tegen Heracles Almelo, maar dit keer werd er niet meer gescoord. NEC heeft nu al zes thuisduels niet meer gewonnen, terwijl Cambuur bezig is aan zijn beste seizoen ooit.

Een terecht gelijkspel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Want een spannende wedstrijd en wat ging het er op het laatst nog hard aan toe. Dat dit duel 9 tegen 10 is geëindigd is nog ligt gezegd.

Beide clubs wouden winnen maar verdiend is de gelijkspel wel

5 april 2014 om 22:30

Michael Higdon komt uit de Schotse competitie maar is toch echt een Engelsman voetbalzone

KNVB pfff zo jammer, geen wedstrijd emotie maar puur de regeltjes schei toch uit

5 april 2014 om 22:03

Die regels zijn er niet voor niets. Je kan de scheidsrechter nu eenmaal niet verwijten dat de spelers zich niet weten te gedragen.

5 april 2014 om 23:51

Jou naam zegt genoeg , en hij had alle 3 de rode kaarten weg kunnen laten totaal niet nodig. In Engeland lachen ze je uit

5 april 2014 om 22:08

Een kopstoot is gewoon direct rood hoor? - overigens vond ik alle 3 de rode kaarten terecht.

5 april 2014 om 23:54

Welke kopstoot? Slim was t niet maar t was geen kopstoot, provocatie/theater/spanning allemaal prima. Maar een goede scheidsrechter voelt dat aan

5 april 2014 om 22:11

Jahoor weer die Wiedemeijer!! Die man kan geenwedstrijd fatsoenlijk fluiten. Voortaan in CVHJ standaard mn speler maar wissel zetten bij de wedsrtrijd die hij fluit..

Helaas weer een van de belangrijke wedstrijden niet gewonnen. Als je zo’n grote kans mist als Hemlein dan weet ik het ook niet meer. Zeventiende plaats is nu het hoogst haalbare voor ons. En wat floot die Wiedemeijer slecht zeg!

5 april 2014 om 21:46

Ik vond Castilion bij jullie zo dramatisch spelen vooral zijn bal aanname was erg slecht, maar je moet je spelers wel waardering geven voor hun passie om te willen winnen want ze bleven het proberen!

5 april 2014 om 22:08

Persoonlijk vind ik Castilion ook geen geweldenaar. Technisch niet goed genoeg en soms ook te wild. De inzet van de spelers was wel goed inderdaad, maar als je wilt winnen moet je dit soort kansen natuurlijk wel afmaken.

5 april 2014 om 22:58

En mag ik ook jouw mening over situatie Koolwijk van Moorsel.

Ik vond Koolwijk onsportief dat hij de bal niet terug gaf en toen hij het aan de stok kreeg me van Moorsel vond ik een kopstoot geven wat typerend

5 april 2014 om 23:44

Het gaat om degradatie hier, dan maar een keer niet sportief. Als er een goal uitvalt zal het heel Nijmegen een worst zijn dat het onsportief is.
Dan weet je echter wel dat je in zo'n situatie terecht kan komen (hij krijgt een klap), maar dan moet je je juist niet laten provoceren.

5 april 2014 om 23:46

Daar heb je gelijk in ook al is Koolwijk wel vaker onsportief. Kon je vooral zien toen bij Excelsior!

5 april 2014 om 23:16

Beide clubs verdienen het niet om te degraderen. Laat Roda er maar lekker uit vliegen!!

Cambuur bovenliggende ploeg. NEC mag niet klagen met een puntje.

5 april 2014 om 21:47

Vitesse supporter weer hoor. mag jij dit van Chelsea wel? nee even zonder gein. NEC was beter en had uiteindelijk meer en betere kansen dan Cambuur. maarja dit is het hele seizoen al zo.

5 april 2014 om 22:02

Hahaha mag jij dit wel van Chelsea. Mooie reactie.
Weet niet in weken situatie ik liever zit. Die van NEC of van Vitesse.

5 april 2014 om 22:06

Ik zou liever in de situatie van Nec zitten hoor.

5 april 2014 om 22:30

Veel liever in de situatie van Nec.

6 april 2014 om 08:29

Haha, stoer om te roepen maar je meent er geen zak vak. Vanmiddag maar weer eens genieten van Piazon en Traore. Genieten jullie lekker van koolwijk en Hemlein, proest

6 april 2014 om 13:25

Dat meent een groot gedeelte van Nederland wel degelijk. Een koud biertje smaakt het lekkerst als je er eerst keihard voor gewerkt hebt. Geniet jij maar van je leuke voetballertjes die een half jaar blijven, de eeuwige schande zal altijd aan Vitesse blijven kleven. Ik wens jullie heel veel succes, maar als je de gang van zaken echt toejuicht; ben je niet alleen geen echte supporter, maar ook nog eens iemand die blij is met de vernietiging van het voetbal in Nederland.

6 april 2014 om 16:45

Objectiv

Als je zo'n domme opmerking plaats, kan je verwachten dat je de bal terug krijgt.

6 april 2014 om 20:15

...

Wat een trieste scheids.. Zo iemand moet je niet meer laten fluiten in de eredivisie

5 april 2014 om 22:02

het is al zolang bekend dat wiedemijer de slechtste scheids is, wat een prutscheids. Die man hadden ze allang moeten ontslaan, want hij snapt er helemaal niks van. Ik denk dat het terecht is dat nec of roda eruit vliegt, maar het zijn wel potentiele middenmoters en het zou slecht zijn voor de ed want het betekend wss dat nec of roda gigantisch inkakt en het alleen maar minder word.

Cambuur staat gewoon 11e. Hoezo degradatievoetbal!

6 april 2014 om 00:38

snap ik ook niet helemaal. Roda, Nec, Rkc... die voetballen voor degradatie, de rest is veilig denk ik.

Wat een pot zeg, die laatste minuten. Helaas scheidsrechter geen gevoel heeft in de emotie van de spelers. Overige wel terecht hoor, maar zie het door de vingers en laat Knvb maar lekker beoordelen die acties.. Koolwijk helaas dom gedaan met die kopstoot maar ook aanstellerij van die speler. Als ik scheids was liet ik alles gewoon lekker doorgaan en over laten gaan in zeis.

5 april 2014 om 21:52

Eerlijk is eerlijk, de actie van Koolwijk vs van Moorsel deed me wel een beetje denken aan Ortega vs van der Sar (WK 98).

5 april 2014 om 21:54

Die beweging is terecht al rood, want heeft niets met voetballen te maken. Ik vond Wiedemeijer warrig, maar ook de kaarten voor Ritzmaier en Van Eijden waren terecht. Bij laatstgenoemde schrijven de regels zelfs direct rood voor. Gelukkig vergat Wiedemeijer dat.

6 april 2014 om 22:46

@ach tienplus

Op fox was duidelijk te zien dat Rens z'n 2e duidelijk niet was. Gewoon een schwalbe van Lukoki.

5 april 2014 om 21:59

@ Tim Eriksen

Dat slaat toch helemaal nergens op wat jij hier allemaal opschrijft? Als die man alles maar door de vingers moet laten zien dan kun je net zo goed zonder scheids gaan spelen.

5 april 2014 om 22:10

dat slaat toch nergens op? een rode kaart is een rode kaart, punt. Ik vind niet dat je een kopstoot moet laten gebeuren omdat het een degradatieduel is.

Mooi gelijkspel weer. Nec toch dit is alweer 13e gelijkspel. Nu krijgt Nec reeks zware wedstrijden waar in ik ze kansloos acht.

Wiedemeijer mag een enkeltje JL. Wat een zwakke scheidsrechter is dat. Er had maar een rode kaart gegeven kunnen worden, en die was in de eerste minuut.

5 april 2014 om 21:55

Dat was ook rood, maar met de nadruk op ook.

5 april 2014 om 22:02

Dat was de actie van van Boxel? Die heb ik eerlijk niet gezien, schakelde net te laat in, dus geef ik daar geen oordeel over.

5 april 2014 om 22:10

Correct. Kijk de beelden gerust eens na. En die mazzel hebben wij ten opzichte van een scheidsrechter.

5 april 2014 om 22:17

Ik zal inderdaad straks even kijken. Geloof in jullie objectiviteit hoor

6 april 2014 om 08:38

Net even teruggezien. Ongelofelijk hoe hij op vijfde klas niveau aan de opbouw wil beginnen. Ondanks dat de intentie er niet was om Castilion neer te halen kún je daar rood voor geven.
Echter, ik vond het meer onbeholpenheid dan kwade opzet, gelukkig raakte hij ook direct geblesseerd hierdoor.

6 april 2014 om 12:02

Grotendeels met je eens. De manier om zo op te bouwen, was eredivisieonwaardig en hij heeft zichzelf ermee. Dat van die intentie heb ik meer moeite mee. Het gaat immers om het feit en daarvoor was rood op zijn plaats geweest. Zeker van een prof mag je verwachten dat hij acties met beleid inzet.

5 april 2014 om 23:19

Waardeloos elftal NEC, als ze gewoon de kansen afmaken winnen ze. Maar altijd afreageren op de scheidsrechter, wat koolwijk doet slaat toch nergens. Laat NEC maar naar de JL gaan.

5 april 2014 om 23:49

Wat een onzin zeg. Het feit dat Koolwijk een hele domme actie maakt doet niks af aan het feit dat Wiedemeijer een verschrikkelijk slechte scheids is.

6 april 2014 om 03:24

dat was geen rood ooguit geel. totaal onbewust en castillion had de bal niet gehad. die overtreding met twee benen gestrekt ban castillion was juist rood.

wat baal ik zeg... teveel kansen gemist door NEC en met name door Castillion, wat is dat een gebakken ei zeg. daarna echt dom wat koolwijk doet en de laatste rode kaart van van Eijden was natuurlijk onzin als ik zag dat ze beiden het shirt vasthielden. wel een strijdend NEC gezien. en nu hopen dat Roda er niks meer an bakt... dit worden nog verschrikkelijke weken in afwachting.

5 april 2014 om 21:58

Van Eijden werd er volledig uitgelopen en gebruikte toen zijn handen te opzichtig. Omdat het een doorgebroken speler was, zou eigenlijk zelfs die onnozele regel "direct rood" van toepassing zijn geweest.

5 april 2014 om 23:00

Conboy was ook verschrikkelijk gebruikte ook veel zijn handen en wist niet wat hij moest doen met Manu en Lukoki!

6 april 2014 om 08:17

Dat leek op TV ook zo, maar is dan moeilijker te zien. Die actie van Van Eijden zag ik ook pas in de herhaling goed.

Ik denk dat NEC iets te geforceerd van plek 17 wilde wegkomen. De ploeg oogde opgefokt en dat ging ten koste van het voetballend vermogen. De komende schorsingen van Van Eijden en Koolwijk + een mogelijke blessure van Rieks spelen Roda weer in de kaart.

Dit was echt een kraker heb ervan genoten.

Nou kom op Roda. Hoeveel voorzetten op open doel wil je hebben? Tijd om dit puntverlies af te straffen en morgen over de Nijmegenaren heen!

Het is te hopen voor NEC dat AZ dit keer wel na een EL ( Benfica) wedstrijd weet te winnen, want anders staat Roda gelijk met Nec.

Roda zou dan wel eens kunnen ontsnappen in de laatste wedstrijd tegen Go Ahead uit.

En met de nodige rode rode kaarten ga je het niet redden zo. Wij winnen thuis van Roda en NEC speelt nacompetitie. Gr Gae
En Roda gaat echt niet ontsnappen bij GAE . Alleen de top 3 ploegen hebben het gered tegen Kowet. En wij spelen ons dan veilig.

5 april 2014 om 22:03

Top 3? Dat zijn momenteel Ajax, Feyenoord en Twente. Ajax won gelukkig (1-2), maar Feyenoord speelde gelijk (2-2) en Twente verloor (1-0).
Volgens mij hebben alleen Ajax (1-2), PSV (2-3) en Vitesse (0-3) gewonnen in Deventer.

Ik zie GAE ook wel winnen van Roda. Maar Roda vlak ik nog niet uit. NEC moet de komende wedstrijden namelijk tegen AZ (uit), FC Twente (thuis) en Ajax (uit). Dat zijn wedstrijden waar ik NEC niet zomaar punten in zie pakken.

Roda moet dan (minimaal) 3 punten zien te halen uit de duels tegen AZ (thuis), FC Twente (uit), FC Groningen (thuis) en Go Ahead Eagles (uit). Wordt voor Roda wel zeer lastig, maar 1 wedstrijdje winnen kan zomaar eens genoeg blijken te zijn gezien het programma van Nec.

Wordt dus nog zeer spannend wie er laatste wordt.

5 april 2014 om 22:10

Oke, maar je begrijpt wat ik bedoel: Alleen de betere ploegen wonnen hier in Deventer. Vanavond verliezen van Heracles uit.. Maar hebben nog Heerenveen thuis en Roda thuis. Ik vind het echt heerlijk spannend allemaal. Idd is het net hoe het dubbeltje valt voor Roda en Nec. Heerlijke slot van het einde van de competitie!

5 april 2014 om 23:29

Maar GAE is waarschijnlijk al voor de laatste wedstrijd veilig. Hoop dat jullie nog je best doen straks!

supporters van beide kampen zullen het niet met mij eens zijn maar ik heb naar een zeer vermakelijke wedstrijd zitten kijken waar alles op en aan zat. Het is lang geleden dat ik zo´n vermakelijk schouwspel gezien heb al was het niveau van het spel natuurlijk niet al te best. Maar de strijd, vele kansen voor beide doelen en de spanning waren eminent. Cambuur de grote winnaar en nec moet vrezen voor lijfsbehoud met een loodzwaar programma. Ik zie roda tegen een vermoeid az wel winnen thuis

5 april 2014 om 22:12

Als ik een neutrale toeschouwer was had ik er ook vast van genoten haha :P

5 april 2014 om 22:13

Als supporter van 1 van de clubs moet ik toch wel zeggen dat het een vermakelijke pot was, ook al heeft het jaren van mijn leven gekost.

5 april 2014 om 22:14

Als Cambuursupporter kan ik me er prima in vinden. Dan mag het niveau wel belabberd zijn geweest, er gebeurde genoeg in de Goffert.
Baal echt dat ik besloten heb niet te gaan!

Alle rode kaarten waren terecht. Maar alsnog is Wiedemeijer geen scheidsrechter die je onder een dergelijke druk moet laten fluiten. Knvb toch, doe het die man niet aan.

NEC is het haasje. AZ-uit dat nog voor play-offs speelt, Twente-thuis dat voor plek 2 speelt en Ajax-uit waar gewoon niet gewonnen kan worden.

Wat een wedstrijd vanavond. De spanning stond er vol op bij beide clubs, waardoor er enorm veel fout ging aan beide zijden. Goed was deze wedstrijd niet te noemen, desondanks heb ik 95 minuten op het puntje van mijn stoel gezeten.

Een gelijkspel ben ik wel zeer content mee, mede dankzij het prima keepen van Nienhuis. Voor hetzelfde geld loop je hier als Cambuur weer tegen een nederlaag aan. Aan de andere kant ook wel kansen natuurlijk, maar toch in totaal wat minder.

Drama van de avond was voor de verandering weer eens Reinold Wiedemeijer, voor zowel NEC als voor ons. Is er iemand die aangifte wil doen tegen hem wegens verkrachting van het voetbal? Deze man is namelijk in staat om zelfs een sjoelwedstrijd gierend uit de klauwen te laten lopen.

Fijne avond verder.

5 april 2014 om 22:46

Niets aan toe te voegen. Gefeliciteerd met, zo goed als zeker, lijfsbehoud.

5 april 2014 om 22:51

Dank je en jullie veel succes in de eventuele PO!

5 april 2014 om 22:58

Kans is heel klein dat we dat halen met Ajax op de laatste speeldag

5 april 2014 om 23:08

1 voordeel. Ajax is dan al kampioen.

5 april 2014 om 23:20

Ja, maar dan gaan we daar natuurlijk nóg niet winnen... of Lasse en Jasper moeten even een helpende hand bieden

Heerlijke Pepe actie van Paco, ik heb me echt dood gelachen voor de tv. Wiedemeijer was wel heel matig weer hoor, dat hij nog wedstrijden mag fluiten op dit niveau.. Wonderbaarlijk.

5 april 2014 om 23:02

Pepe actie van Paco? Kan je me even helpen welke situatie?

5 april 2014 om 23:44

Bedoel je de situatie tussen Koolwijk en Paco? zo ja dan heb je daarin soort van gelijk. Het gaat er ook om wat er van te voren gebeurden.

Was blessure bij Nec (volgens mij) en Cambuur speelde bal over de zijlijn en Koolwijk gaf hem niet terug daar was Paco boos om en ging verhaal halen. Gemoederen liepen hoog op en Koolwijk gaf een kopstoot. Hij was raak alleen lichte schamp

6 april 2014 om 09:09

Het was een lichte schamp, maar Pelle is volgens mij al geschorst voor het maken van de beweging

6 april 2014 om 09:23

Precies, die situatie. Ik heb me er werkelijk kostelijk om vermaakt. Er was echt heel weinig aan de hand, maar goed.. Van Moorsel buitte het heel slim uit door even op verhitte toon verhaal te halen en daarmee Koolwijk te provoceren. Koolwijk had al geel, dus Van Moorsel probeerde natuurlijk gewoon een tweede gele kaart te forceren. Uiteindelijk ook nog direct rood. Eigenlijk jammer dat het zo moet, maar als neutrale kijker vond ik het allemaal wel grappig wat Wiedemeijer aan het doen was. Mede door hem liep de wedstrijd helemaal uit de hand op het slot. Maar goed, de arbitrage was de hele avond niet echt bijster. Bij Heerenveen PSV stonden ze ook te slapen aan de zijlijn..

NEC verdient het om te degraderen. Wat een drama team. Ik als fan ben er ook helemaal klaar mee. Laat ze maar lekker in de Jupiler league voetballen.

5 april 2014 om 22:52

Jij bent zeker voor Roda hahaha want die verdienen het om te degraderen n.e.c wordt gewoon altijd benadeeld door scheidsrechters net zoals dat de scheids weer geen geel durft te trekken voor tijdrekken

5 april 2014 om 23:04

Moeite met lezen. Ik zeg dat ik fan ben.
Zoals NEC speelt horen ze niet in de eredivisie thuis.

Ben fan en realistisch of kan dat niet.

6 april 2014 om 03:27

als je als fan hoopt dat je eigen team gaat degraderen ben je geen fan.

6 april 2014 om 11:31

Jij bent gewoon een nep fan want een echte fan blijft altijd achter de ploeg staan zeker in de slechte tijd. Juist in de slechte tijden maarja dat snappen alleen echte supporters

Haha die Wiedemeijer toch. Wat een grap dat die man nog mag fluiten in de Eredivisie.

Dat was me het potje wel zeg. Geen moment een aanleiding om even weg te zappen.

Castillion heeft prima gespeeld. Er kwam eindelijk wat voetbal in het spel bij NEC.

5 april 2014 om 22:07

Inderdaad, volgende keer gewoon castillion in de basis samen met higdon. Waarom stomd jantscher eigenlijk niet in de basis ?

5 april 2014 om 23:56

De man speelt alleen maar voor zichzelf en is totaal niet voor het team aan het voetballen.
Als er gescoord kan worden, staat meneer binnen twee seconden in de zestien en als er druk gezet moet worden, is het blijkbaar teveel gevraagd om even een looppas in te zetten.

6 april 2014 om 11:04

Tuurlijk moeten jullie altijd 1 iemand hebben om op te ZEIKEN! dan maar de gene die nieuw basis staat?! Castillion rent tenminste kan je van higdon niet zeggen.

6 april 2014 om 01:34

Castillion goed? Sorry hoor maar wat is dat een gebakken ei zeg. 3 100% kansen gemist die er in moesten! Laten we helemaal niet over zijn voetballende kwaliteiten hebben. Elke keer verkeerde aanname, verkeerd getimede loopacties.

Zo blij met een punt vind een gelijkspel terecht. Beide teams hadden kansen om te winnen.

Overigens alle 3 kaarten terecht.

6 april 2014 om 11:32

Er had nog een vierde moeten komen in de 3de minuut en dan was er een hele andere wedstrijd gekomen

Ik zie veel nec supporters moord en brand schreeuwen over van alles en nogwat. Maar voetballend was er echt geen enkele intentie bij Nec. En over rode kaarten kun je twisten, maar dat weet je met Wiedenaaier. Alsof wij zo bevoordeeld werden dor de scheids.

5 april 2014 om 22:26

Niet gegeven rode kaart in de 1e minuut? Dus ja, Cambuur is bevoordeeld.

5 april 2014 om 22:30

Achja nec had ook eind eerste helft al meerdere kaarten moeten hebben. Leek wel american footbal.

5 april 2014 om 22:35

Niet gegeven gele kaarten(die Cambuur ook had, Ritzmaier had al veel eerder zijn 2e moeten hebben) is totaal iets anders dan een niet gegeven rode kaart in de 1e/2e minuut. Geef gewoon toe dat Cambuur uiteindelijk bevoordeeld is. Bijna een hele wedstrijd met een man meer spelen staat bijna gelijk aan een overwinning.

5 april 2014 om 22:47

Eens worden we het toch niet. Maakt ook niet uit. Gelijkspel enigzins terecht.

5 april 2014 om 22:56

Nee, eens worden we het niet. Heb nog geen een fatsoenlijk argument gehoord waarom Cambuur evt niet benadeeld zou zijn. Rode kaart niet gegeven in begin wedstrijd is zo cruciaal.

5 april 2014 om 23:04

Aan de andere kant heeft nec geen enkele intentie tot voetballen getoond. Die rode kaart eerste minuut kan ik eventueel inkomen. Dat had ik waarschijnlijk ook geroepen als het ons overkam.

5 april 2014 om 23:05

Ik vond ook dat Koolwijk eerder weg mocht ging soms erg fel en debiel in een tackle maar dat gebeurde bij elke kant.

Over van Boxer in 1e minuut is te praten ik vond het niks want hij wil de bal weg trappen. Hij raakt Castilion vol dat is waar maar genoeg voor rood? Ik vind van niet

6 april 2014 om 01:15

' Aan de andere kant heeft nec geen enkele intentie tot voetballen getoond.'

Zal allemaal wel, maar dat doet nog geen 1% af aan de situatie dat Van Boxel de doorgebroken Castillion vol raakt ipv de bal. 100 % rood. Cambuur is gewoon bevoordeeld.

' Over van Boxer in 1e minuut is te praten ik vond het niks want hij wil de bal weg trappen.'

Hartstikke leuk wat hij wil. Feit is dat hij idd de bal weg wil trappen, maar Castillion die bal onderschept en Van Boxel Castillion vol raakt en hem zodoende een vijre doorgang richting de keeper belet. Als dit geen rood is kan je die kaart net zo goed niet meer gebruiken.

6 april 2014 om 02:49

Uhm, en wat dacht je van Koolwijk? Die had ook al veel eerder van het veld gemoeten. Van Eijden had direct rood moeten hebben. Castillion had direct rood kunnen krijgen (tackle met 2 benen op de man en te laat). Penalty was goedkoop. Ik heb 4 of 5 spelers van NEC in de eerste helft in zien komen met gestrekt been waarvan alleen Castillion geel kreeg. V. Boxel had inderdaad rood moeten hebben, maar die Wiedemeijer heeft beide ploegen flink benadeeld. Om nou te zeggen dat één van de twee bevoordeeld was..

6 april 2014 om 03:29

keizerstad het was geen rode kaart. castillion speelde de bal al veel te ver weg om alleen op nienhuis af te kunnen. en het was natuurlijk totaal onbewust waardoor geel op zijn plaats was geweest. rood is mi zwaar overdreven. dat van castillion met twee benen was eerder rood.

6 april 2014 om 11:35

Het was wel rood en anders geel maar hij kreeg niks dus hopelijk maakt de Knvb gebruik van de regel om de speler alsnog te schorsen omdat de situatie onbeoordeeld is maarja daar heeft n.e.c niks aan

6 april 2014 om 00:00

Nec was de eerste 20 minuten voetballend juist erg sterk. Omdat Cambuur puur en alleen voor het punt kwam zorgde ervoor dat het chaotisch werd.

Ik denk niet dat nec degradeerd althans niet rechtstreeks. Roda haalt het niet meer in, maar of nec opgewassen is tegen eventueel willem II? Ik gun het dit seizoen niemand om te degraderen, maar naar mijn mening maakt roda er dus de meeste kans op.

Precies. NEC supporters moeten eens positiever zijn. Of had de opstelling moeten zijn zoals vorige week en die week daarvoor ect? En zeer onterecht om te zeggen Castillion heeft het verpest!

5 april 2014 om 22:39

Positiever????????^100 Hoe kan iemand positief zijn dit seizoen.. alles is ruk en alles zit tegen. Dit is een aartstranendal.. Maar goed, hiep hoi Nec, wat hebben we weer een prachtige pot verzorgd voetbal gespeeld. Fantastisch Gewoon Jaaa!!! Het is toch ook werkelijk waar een grote pot ellendig voetbal. Die gasten werken extreem hard maar er zit geen organisatie en geen kwaliteit in!

Je doet jezelf de das om 1 minuut voor rust. Domme overtreding; zulke prachtige ballen vliegen er tegen NEC dit seizoen allemaal in.

Wiedemeijer deze wedstrijd laten fluiten is een fout van de Knvb, kan dat niet aan, een andere scheidsrechter houdt het allemaal wat beter in de hand en laat het niet tot 3 rode kaarten komen, maar goed...rode kaart is rode kaart.

Nu hopen dat Roda ook geen wedstrijd meer wint en dat Willem II kampioen wordt zodat we daar in ieder geval niet tegen hoeven ballen in de nacompetitie.

Waarom laten ze zo'n prutser fluiten terwijl er zoveel van deze wedstrijd afhing, lekkere blunder van de KNVB

Dat word dus op m'n verjaardag degraderen in Amsterdam. Ik zie ze misschien nog bij AZ 1 punt wegsnoepen maar dat is denk niet genoeg. Degradatie zou terecht zijn. Hoe veel pech we ook dit jaar hebben gehad, als je zo al het hele jaar speelt verdien je geen eredivisie.

1-1 is gewoon een terechte eindstand. Deze wedstrijd verdiende geen winnaar.

Typisch weer zo'n wedstrijd waarvan je zegt: die had je eigenlijk moeten/kunnen winnen. Probleem bij NEC is dat ze dit seizoen echt al minimaal 8 van deze wedstrijden gehad heeft en deze potten nooit wint door pech, scheidsrechterlijke dwalingen of slordigheden.

Roda vliegt eruit.. NEC red het wel in de play offs. Cambuur blijft erin!! Trots op mijn club!!

Ik vind het zo makkelijk altijd om alles op de arbitrage af te schuiven. Kijk eerst eens naar het eigen belabberde zootje dat er het gehele seizoen al staat. Er zit echt nog steeds geen lijn en organisatie in het spel van NEC. Het was dat ze ontzettend veel passie en strijd leverden, maar met alleen dat redt je het niet.
Cambuur kwam maar voor een ding en dat was alles behalve een nederlaag, die hebben weinig tot niks gecreëerd.

Met wedstrijden tegen AZ, Twente en Ajax voor de boeg zie ik het niet meer zitten. Althans, vechten voor direct lijfsbehoud.

Roda wint naar mijn gevoel morgen van AZ en NEC staat op doelsaldo 18e.
Dit zal ook het doemscenario worden op de laatste speelronde ben ik bang. Roda kruipt wederom door het oog van de naald en laat NEC afglijden naar Jupiler Leaguezzz

6 april 2014 om 11:39

Jij snapt er echt niks van je hebt gister vast niet gekeken want gister hebben ze zelfs met 9 man nog geknokt maarja dat zul jij wel niet snappen. Als het 2-1 was geworden wat zo had gekund vond je waarschijnlijk wel dat ze ervoor gevochten hadden

6 april 2014 om 20:35

Hoezo snap ik er niks van? Je moet voetbal niet alleen door een rood-groen-zwarte bril kijken zoals jij dat nu doet. NEC was gisteren vrijwel nergens na het eerste half uur. Cambuur was ook niet best, een gelijkspel was wederom de verdiende uitslag, maar als je moet winnen mag je toch wel wat beter positiespel spelen en wat meer kansen afdwingen en creeëren. Schandalig.

En nu weer kansen voor Roda. Wordt dan deze keer eindelijk puntverlies van NEC afgestraft. Ik heb er een hard hoofd in, maar blijf hopen. Dat is alleen moeilijk, ze maken de kansen niet af en scheidsrechters hebben na een wedstrijd dit seizoen nu 10x!! toegegeven dat ze foute hebben gemaakt. Situatie van Castiliion vandaag exact gelijk aan Donald vorige week, met slechts één verschil, wiedemeijer fluit wel. Maar hoe erg het ook is, het voetbal is ook zwak. Beide clubs zijn een meerwaarde voor de eredivisie maar verdienen het gezien het voetbal om te degraderen. En hier kan ik nog wel wat meer clubs aan toevoegen. Cambuur en GAE een meerwaarde voor de ED, laat ze eerst maar eens een paar jaar dit niveau vasthouden. Vvv, sparta deden het ook af en toe een seizoen of 2 leuk mee.

NEC gefeliciteerd met het punt, jullie schijnen het wel te kunnen om echt punten te sprokkelen, wellicht dat een gelukkig gelijk spel in de laatste 3 rondes nu voor jullie de redding gaat brengen. Spannend is het in ieder geval.

NEC is veruit het zwakste elftal. Negatieve en onsportieve ploeg.
Cambuur was voetballend de betere en ha natuurlijk moeten winnen, al had je ook kunnen verliezen.
Ik hoop dat Roda degradeert, maar denk toch echt dat het over en uit is voor Nec.
Succesvoor de NEC supporters.

NEC leeft veel meer dan Roda!!

Na het laatste fluitsignaal viel Conboy op zijn knieën. Ik zag pure wanhoop, misschien zelfs wel angst in zijn blik. Als Roda vandaag wint thuis tegen AZ heeft NEC echt een groot probleem.

6 april 2014 om 12:01

Je kunt veel over het NEC van gisteren zeggen, ondanks dat ze stijf van de spanning stonden hebben ze wel alles gegeven. Daar kunnen we niet omheen draaien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren