Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

GelreDome volledig uitverkocht voor Vitesse-Ajax: ‘Schitterend’

Laatste update:
/

De competitiewedstrijd tussen Vitesse en Ajax is uitverkocht. Zaterdagochtend gingen de laatste toegangsbewijzen van de hand. Dat maakt de club uit Arnhem via de officiële kanalen bekend. Zondag wordt de zesde keer dit seizoen dat het stadion gevuld is met meer dan 20.000 supporters.

In verband met enkele veiligheidsvoorwaarden rondom het duel met Ajax komt het totaal zondag uit op 25.500. “Schitterend. Je ziet dat mensen weer graag naar GelreDome komen”, vertelt trainer Peter Bosz op de clubsite van de Gelderlanders. “Dat heeft mede te maken met onze manier van voetballen. De sfeer was geweldig tijdens de wedstrijden tegen PSV en sc Heerenveen.”

“Met zijn allen gaan we vol voor de winst zondag in een uitverkocht GelreDome.” Het duel in Arnhem is ook populair bij de fans van Ajax, omdat de Amsterdammers zondag kampioen kunnen worden. Fans die hun seizoenkaart aan Ajax-supporters doorverkopen riskeren een landelijk stadionverbod.

Wordt Ajax kampioen in GelreDome?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 april 2014 om 12:21

Inderdaad, dit hoort echt in het guinness world records. Het lijkt me dat er meer Ajacieden op de tribune zitten dan Vitessesupporters.

Nee maar ik hoop wel dat Vitesse een goed resultaat kan halen, na al de negatieve media nieuws.

5 april 2014 om 12:28

@lanvin klopt ik ken een paar ajacieden die daar heengaan

5 april 2014 om 12:40

Klopt, ik zit er morgen! Kleine kans dat we daar al kampioen worden, maar toch..
Ook leuk om dat stadion eens een keer te zien. Ik zeg 1-3!

5 april 2014 om 12:41

En Peter Bosz blijft maar roepen dat het ligt aan het spel van Vitesse...

Stadion zit zondag vol met Ajacieden...

5 april 2014 om 13:09

Jammer dat er morgen erg veel ajacieden niet eens binnenkomen, als er gejuicht wordt door ajacieden worden ze zonder pardon verwijderd...

zullen ook aardig wat stadion verboden worden uitgedeeld.

5 april 2014 om 13:25

Die trainer maakt zich toch volstrekt belachelijk met dit soort uitspraken! Alsof het aan zijn ploeg ligt, pannekoek.

5 april 2014 om 13:52

is ook een raar verhaal.. Zelfs toen Vitesse bovenaan stond waren er overal lege plekken te zien..

5 april 2014 om 14:10

Club zonder ziel die op een duistere manier wordt bestuurd vanuit Londen ik vindt het niet gek dat mensen geen geld betalen om acht huurlingen aan het werk zien

5 april 2014 om 14:17

Als het losse kaarten zijn kan er geen stadionverbod worden gegeven. Het is namelijk toegestaan om een voetbal wedstrijd te bezoeken en niet verboden voor een andere club te juichen... De enigste die een stadionverbod kunnen krijgen zijn de Vitesse supporters die thuis zitten omdat ze hun seizoenskaarten hebben uitgeleent!

5 april 2014 om 14:23

Bij Vitesse is die Gans zo geil op een vol stadion, dat Ajacieden gewoon kaarten zonder problemen in Arnhem konden kopen en natuurlijk is er veel zwarte handel op marktplaats. Zag zelfs al kaartjes voor bijna 200 euro p/s.. Naar verwachting zitten er zo'n 6000 Ajacieden verspreid over het hele stadion. Zelfs op Zuid. Sfeertje zit er bij vitesse lekker in, eerst s morgens een protest mars. Ajax Kampioen ??? Als er nu nog geen dooien gaan vallen weet ik het ook niet meer :P

5 april 2014 om 15:31

En vorige week zat het met 22.000 man bijna vol met Heerenveen supporters?

Er zullen best wel een duizend of tweeduizend Ajaxsupporters tussen zitten, maar dat geeft toch niets? Ajax heeft bovendien supporters in heel Nederland, dus hoeven die mensen een keer niet zo ver

Niet dat ik zit te wachten op juichende mensen op alle tribunes als de tegenstander scoort, maar dat hou je toch niet tegen als je speelt tegen Ajax of Feyenoord. En zeker bij een mogelijke kans op kampioenschap snap ik wel dat je erbij wil zijn. Er komt alleen altijd onrust en gezeik van. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je net als bij het EK gewoon door elkaar kan zitten, maar dat is een andere discussie...

Lang geleden dat het uitverkocht is geweest. Jammer. Zou iedere week vol moeten zitten.

5 april 2014 om 12:51

Tja, Ajax speelt er niet iedere week een kampioenswedstrijd, dus zo vol (dankzij alle Ajacieden) zal het nooit meer zitten

Edit: met lang geleden bedoel je nooit toch?

5 april 2014 om 14:11

Volgens mij zijn er weinig mensen die nog weten hoe het precies zit bij viteski

5 april 2014 om 13:46

Vorig jaar nog, tijdens een concert van Anouk...

5 april 2014 om 15:39

Dat ging toch niet door?

5 april 2014 om 16:22

dit jaar tijdens Hardbass nog in februari

Dat komt door het voetbal van Vitesse? Wat een naïeve opmerking! Er zitten gewoon 15.000 Ajacieden op de tribune!

5 april 2014 om 12:21

Nu zit je het echt absurd te overdrijven, zelfs tegen Heerenveen bijvoorbeeld zaten er ruim 20.000 mensen op de tribune. Zaten daar dan 5.000 supporters van Heerenveen tussen? Overigens kan je Bosz helemaal niet verwijten dat hij het op Vitesse zelf betrekt, of zou je het normaal vinden als hij zou roepen dat het komt door alle Ajacieden? Het blijft de coach van Vitesse

5 april 2014 om 12:26

Natuurlijk overdrijf ik. Mijn punt is gewoon dat er veel Ajacieden op de tribune zullen zitten, niet letterlijk 15.000 inderdaad.

5 april 2014 om 13:48

In het thuisduel met Heerenveen heeft Vitesse een maand lang lopen lobbyen met kaarten voor grote partijen. Grappemaker. Teams konden met fikse korting een minimum van 20 kaarten afnemen. http://www.elburgersc.nl/2014/03/met-je-team-naar-...
Neemt niet weg dat het natuurlijk een droevig feit opzicht is dat dit een nieuwsbericht is, zegt voldoende over het animo voor Vitesse doorgaans. Dat men nu commercieel eindelijk bezig is dat stadion voller te krijgen, is wel te prijzen.

5 april 2014 om 15:38

nou nuttige actie dan dus... normaal zitten er 19.000. 5 wedstrijden voor het eind sowieso altijd wat meer en dan dus een stuk of 1000/2000 door die actie...

5 april 2014 om 15:41

[dubbel geplaatst door ongeduldig drukken]

5 april 2014 om 15:42

Zelfs dan moeten er nog mensen zijn die aan de doelgroep voldoen en interesse hebben in een middagje of avondje Vitesse. Het is maar goed ook dat er eens wat nagedacht wordt over het vol krijgen van het stadion, want over het algemeen zijn de ticketprijzen niet om heel gelukkig van te worden, vooral als je ziet dat vooral West altijd 75% leeg is waar je makkelijk 40 euro betaalt voor een kaartje.

5 april 2014 om 13:37

Precies, dat het eindelijk eens vol zit heeft absoluut niets met Vitesse te maken. De volgende thuis wedstrijd zullen er gewoon weer absurd veel lege stoeltjes zijn.

5 april 2014 om 15:54

Okee het mag voller als je het zo goed doet, maar overdrijven is ook een vak. Kom jij wel eens in Gelredome of praat je alleen mee? Er zitten elke wedstrijd 19.000 man. De lege stoelen zitten helaas precies op de tribune die het meest in zicht is en niet op een tweede ring ofzo. Als er minder verkoop is, gaan de stoelen direct aan het veld niet in de verkoop.

Ik denk dat er veel Ajax fans in het thuisvak zitten, hopend op het kampioenschap.

5 april 2014 om 12:38

Ik hoop met die Ajacieden mee, laat Feyenoord en Vitesse maar lekker puntjes verspelen.

Dat zal deels komen doordat Ajax kampioen kan worden, maar desondanks ben ik blij dat het weer eens een mooie volle bak zal worden en dat er ook zeker een stijgende lijn zit in de bezoekersaantallen wat je ook al zag tegen bijvoorbeeld PSV en Heerenveen.

En nog iets: de belofte van Bosz dat het tegen Ajax vol zou zitten komt 'ie tenminste na

5 april 2014 om 12:53

haha......bosz wist ook wel dat het vol zou lopen dankzij Ajacieden, beetje makkelijk om dan een belofte te maken en dan je publiek te kunnen bewijzen dat je gelijk hebt, haha

5 april 2014 om 12:56

Bosz heeft dat toen gezegd op basis van de eerste plek die Vitesse een kleine maand bezette. Heeft dus weinig met Ajax te maken.

5 april 2014 om 13:04

ok dan neem ik mijn woorden terug

6 april 2014 om 14:33

Twente Feyenoord en PSV hebben de laatste 3 jaar een kans gehad in de voorronde Champions League en niet gegrepen. Daarom gun ik nu jullie de kans en met eventuele versterkingen zijn jullie een outsider om te verrassen in de voorrondes.
Ze kijken dan even de wikipedia van Vitesse "in Europa'' en dan zien ze die matige prestaties in de voorrondes Europa League. Dan worden jullie sowieso onderschat en dat kan alleen maar een voordeel zijn.
Zondag gaat de winst hopelijk naar Amsterdam maar dan gun ik jullie van harte die tweede plaats. Succes nog!

Ajax wordt volgende week kampioen, zie Feyenoord wel winnen van RKC in de Kuip. Het is sowieso mooier om thuis kampioen te worden

Zou toch zo mooi zijn als je daar kampioen wordt :'

Haha bosz de enigste reden dat het uitverkocht is, is omdat Ajax op bezoek komt

5 april 2014 om 12:48

De afgelopen jaren tegen Ajax zat het niet vol, dus ik denk dat het daar niet veel mee te maken heeft.

5 april 2014 om 12:54

Toen kon ajax ook de titel niet pakken en nu wel. Helaas komen daar successupporters op af. Mag hopen dat ze zich neutraal kleden en gedragen. Anders stadionverbod

Het zou ook wel heel jammer zijn als Vitesse zelfs voor deze wedstrijd het stadion niet vol krijgt.

Zal wel veel Ajax supporters zijn denk ik , en Vitesse supporters die hun eigen club willen steunen na al dat gelul van de afgelopen tijd

En volgens mij is het zeker wel 10 jaar geleden of langer zelfs dat het Gelredome voor Vitesse weer is uitverkocht

5 april 2014 om 12:31

Twee jaar geleden. Alsnog veels te lang.

5 april 2014 om 13:03

Welke wedstrijd was dat ook alweer?

5 april 2014 om 22:38

RKC playoffs. Met die kaartjes die je kreeg bij een kratje Heineken volgens mij.

Dit komt door het voetbal van Vitesse? Hahaha wat naïef zeg. Wellicht spelen de Ajax-supporters ook een rol?

5 april 2014 om 12:56

Vast en zeker, maar dat kan Peter Bosz toch niet zeggen. Zou erg onloyaal zijn naar de harde kern van 10.000-15.000 mensen die er elke wedstrijd zitten.

5 april 2014 om 13:47

flinke hard kern

Dat ik dit nog mee mag maken. Wauw.

Haha, mooiste is dat Vitesse fans het geweldig vinden dat het eindelijk een keer is uitverkocht.. Weet niet hoe lang dat geleden is.. Buiten dat, waarschijnlijk zullen er honderden, zoniet duizenden Ajacieden op de thuistribunes zitten omdat zij hopen op het kampioenschap..
Ik was trouwens bij Vitesse - Psv.. Bosz vond de sfeer geweldig.. Eerlijk gezegd vond ik het tegenvallen.. Zat ook voor het eerst in dat stadion maar met dat dak dicht.. Dat is gewoon 6x niks.

5 april 2014 om 12:32

Wat er nu ontstaat bij Vitesse is dat er onder andere wat meer mensen komen die met het gezin eens een dagje voetbal gaan kijken, dat zijn niet de supporters die meezingen en -springen, tel daar nog eens een dramatisch wedstrijdverloop bij op en dan krijg je inderdaad een sfeer die niet is om over naar huis te schrijven.

5 april 2014 om 12:38

Klopt, en moet zeggen, Vitesse heeft wel een goede mooie harde kern maar vind het stadion gewoon absoluut dramatisch voor Vitesse.. Als ze een capaciteit van max. 20.000 zouden hebben zou het wekelijks lekker vol zitten..

5 april 2014 om 12:43

Ja, alleen toen het stadion is gebouwd is dat gebouwd op 25.000 mensen en de eerste seizoenen is dat ook gewoon een mooie capaciteit gebleken. Enkel moest Aalbers vertrekken en leden de sportieve prestaties daar flink onder. Toen is alleen de vaste kern van ~10.000 tot 15.000 mensen overgebleven + dagjesmensen, ook toen Vitesse 15e stond en toen was er geen rooie cent om ook maar te denken aan een nieuwe accommodatie helaas en nu wordt daar ook niet aan gedacht omdat het de bedoeling is dat die 25.000 gewoon weer wekelijks aangetikt wordt.

5 april 2014 om 13:31

Toen het stadion gebouwd werd was er plek voor 30.000 toeschouwers. Toen zat het ook helemaal vol.

De laatste paar wedstrijden zat het sowieso al steeds voller. Vorige week was het ook al bijna uitverkocht......toen kwam Heerenveen, heeft morgen dus niet zoveel met Ajax te maken. Hoewel er morgen natuurlijk wel wat rond zal lopen op de Oost en Westzijde. Maar dat moet ook niet overdreven worden. Toen Vitesse in Amsterdam speelde was er ook een grote groep uit Arnhem buiten het uitvak.

Hoe dom en naief kan je zijn Bosz, met dat mensen komen voor het fantastische voetbal van vitesse. De enige reden waarom die normaal praktisch lege bak vol zit is omdat er ruim 9000 ajaxsupporters op de thuistribunes plaats nemen.

5 april 2014 om 13:22

Hoe dom en naïef kun je zijn als je typt dat er 9000 Ajacieden op de thuistribune zitten, mag er toch vanuit gaan dat je ook rekenen op school hebt gehad.

5 april 2014 om 14:02

Je kan hem wel dom hier gaan noemen maar hij heeft waarschijnlijk gewoon gelijk. Als ik gewoon eens om me heen hoor hoeveel Ajacieden erheen gaan die op de thuistribune zitten. En ook hoeveel Vitesse supporters zelfs hun kaartje doorverkocht hebben eraan dan zal je nog eens schrikken. Het kunnen er makkelijk gewoon 9000 zijn hoor. Het zou ook niet de eerste keer bij Vitesse zijn dat als Ajax scoort het halve stadion juicht

5 april 2014 om 14:13

Nog nooit gebeurd 9000 en zal ook nu niet zoveel zijn. 2000 totaal met uitvak misschien.

5 april 2014 om 14:15

Als het stadion bij 25.500 is uitverkocht en er gemiddeld 18.000 mensen zitten, hoe kunnen er dan nu 9000 Ajacieden zitten?

Edit; die 18.000 zijn echte supporters die er week in, week uit zitten, die gaan echt hun kaartje niet verkopen

5 april 2014 om 14:17

Precies, mensen roepen maar wat om popie jopie te doen.

5 april 2014 om 15:00

En daarnaast zit het met grote wedstrijden altijd een stuk voller dan bij de doorsnee wedstrijden. Nec en Psv zaten er 21.000+ en 23.000 man in het stadion. Er zullen heus wel veel ajacieden zijn, maar 9000 never nooit niet.

Verder schandalig dat er 'supporters' zijn die hun kaarten gaan verkopen. Ik kan het geld ook goed gebruiken en die zenuwen zijn helemaal niet goed voor me :P Maar no way dat ik mijn kaart te koop aan ga bieden of dat ik extra kaarten insla voor de verkoop.

Verder zal het me weinig boeien als er ajacieden in het stadion zitten. Als ze zich maar gedragen. Zingen en juichen doe je maar lekker in het uitvak of in jezelf. Ik heb me ook rustig gehouden en me netjes gedragen toen ik in een thuisvak zat tijdens ajax-vitesse. Dan is er niets aan de hand.

5 april 2014 om 15:38

9000 supporters is wel mogelijk ik heb ook geen idee hoeveel Ajax supporters er precies zullen komen. Maar ik weet wel zeker dat het stuk dichter bij 9000 ligt dan bij 2000 met het uitvak erbij. Het is nu gelukkig de laatste jaren wat minder met uitsupporters in het thuisvak. Maar alweer tijdje geleden weet ik nog wel als je tegen Ajax of Feyenoord speelde stond zon beetje het halve stadion te juichen.

@houtenklaas

Ik heb ook geen idee of het er 9000 zullen zijn het is alleen wel mogelijk gewoon en het zou me ook niks verbazen. Want er zijn zoveel mensen die hun kaartje verkocht hebben of Ajacieden die hoe dan ook aan een kaartje gekomen zijn dat is schrikbarend.

Ben het voor de rest wel met je eens dat het schandalig is dat je je kaartje verkoopt of doorverkoopt . Heb er voor de rest ook geen problemen mee want ik zit zelf als ik naar Ajax-Vitesse ook in het thuisvak gewoon. En juichen mogen ze van mij ook nog wel die mensen zijn ook blij dat hun club scoort of wat dan ook. Maar doe het wel een beetje normaal en gedraag je fatsoenlijk dan is er inderdaad niks aan de hand.

5 april 2014 om 16:25

Echtsjaak

Nee, 9000 slaat nergens op, ga maar gewoon uit van 1,5 tot 2000 Ajacieden, want heel veel mensen uit Arnhem en omgeving wilde daar naartoe hoor en anders hadden er ook zeker 24000 gezeten zonder ajacieden aangezien er tegen PSV ook al meer dan 23000 zaten. Als het er meer dan 2000 zijn zou ik raar vinden maar 9000 dan zouden seizoenskaarthouders ook hun kaart moeten verkopen ofzo. Dus nee.

5 april 2014 om 18:24

Vitesse heeft zelfs zijn ziel verkocht dus van een Vitesse fan kan je wel verwachten dat hij zijn kaartje verkoopt

Haha, Petertje Bosz, ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
Ajax komt op bezoek en kan eventueel kampioen worden, bij Vitesse rommelt het aan alle kanten, dat deze wedstrijd zo druk bezocht gaat worden ligt echt niet aan Vitesse, maar aan de tegenstander.

5 april 2014 om 12:38

Peter Bosz reageert gewoon vanuit hetgeen waardoor het positief is voor Vitesse, natuurlijk is hij niet helemaal objectief. Maar dat doe jij ook niet, aangezien Vitesse tegen bijvoorbeeld PSV en Heerenveen ook al een flink volle bak had. (80%+) gevuld en daar was ook praktisch niks te merken van verdwaalde supporters.

Mooi dat het is uitveekocht, maar zullen genoeg ajaxieden zitten. Ook veel Arnhemmers zijn voor Ajax dus die zitten er natuurlijk ook. Verder is het dit seizoen geloof ik de 5e keer dat er boven de 20000 supoorters zitten, dus dat is voor een club als Vitesse alleen maar goed. Verder denk ik dat Ajax niet gaat winnen in Arnhem, Feyenoord wel dus denk dat Ajax het een weekje moet uitstellen, mischien wel 2, feyenoord kan maar zo winnen in Eindhoven.

Het is gelukt, na jan smit en het mpf zit de gelredome eindelijk eens vol voor een voetbalwedstrijd

Dit is echt een grappig artikel. Ik bedoel: er zitten allemaal Ajacieden op de tribune. Vitesse leeft totaal niet in Arnhem.

5 april 2014 om 13:26

Wat een onzinnige opmerking, kom regelmatig in Arnhem, het leeft juist enorm in Arnhem en omstreken, ook in het dorp waar ik woon ( Didam) zie je steeds meer Vitesse supporters, zelfs hele fanatieke.

6 april 2014 om 13:13

Wandering

Woon je in Didam? Hoe heet je dan mis ken ik je..

6 april 2014 om 13:31

Hoeveel Twente supporters ken je dan in Didam?

5 april 2014 om 16:04

Oja en jij hebt een studie gedaan over Arnhem. Raakt kant nog wal die ongefundeerde opmerking van jou...

Is die Bosz nou zo naïef of probeert hij weer de stoere man uit te hangen?

Uitverkocht?....ik dacht dat het er bij die grote gymzaal van Vitesse altijd expres maar de helft van de kaarten verkocht omdat het geluid met dat dak dicht dan zo lekker hol klinkt.... ;-)

5 april 2014 om 12:49

Om nog dommer te zijn als dit figuur is niet mogelijk. Wat een oen maar wat kun anders verwachten.

5 april 2014 om 13:11

Volgens mij ben jij niet de slimste knul, als je niet eens in de gaten hebt dat ik een dolletje maak...

En maar kritiek hebben op de FLKG. Gaan jullie zondag ook proberen de Ajax supporters wegbrengen jagen of zijn het er nu teveel? Kijken of de media en burgemeester hier ook op inspeelt. Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Vreselijk domme opmerking door te denken dat dit door Vitesse komt. Waarom zitten er tegen Ado thuis of NAC thuis dan geen 25.000? Ik denk dat het te maken heeft met een club genaamd Ajax.

5 april 2014 om 12:53

Of het komt door Vitesse omdat ze Vitesse willen steunen. En tegen Ajax is dat meer nodig dan met alle respect tegen Nac en Ado.

5 april 2014 om 12:57

De arrogantie van de ajax supporters straald er van af, ook ajax heeft wedstrijden met geluk gewonnen dus doe normaal. Er zijn meerdere clubs die leuk voetbal laten zijn met de middelen die ze hebben, denk aan PEC Zwolle en Cambuur. En is er RodaJC die diverse wedstrijden verloren door de arbitrage.
Dus hou op met die onzin en wees blij met je club zoals ook anderen blij zijn met hun club.

Mooi inderdaad. Net als bij RKC enzo dat het alleen vol zit als Ajax op bezoek komt

Het stadion had zo veel mooier kunnen zijn. Geen dak, geen blauwe stoeltjes, geen enorme dichte hoeken en wellicht een zijde staanplaatsen a la dortmund had dit een mooi stadion gemaakt.

5 april 2014 om 16:08

Haha dat is zowat al het typerende aan het stadion. Dus alleen de uitschuifbare grasmat en promenade mag blijven ;-)

Maar ben met je eens hoor, het is geen plaatje: dak ben ik blij mee, maar design had anders gemogen. Hoeken hadden door mogen lopen of met loges er in gebouwd. Stoeltjes gewoon geel-zwart, maar dat geldt ook voor Arena.

Misschien zitten er wel 5.000 Ajacieden in het Gelredome, het is toch mooi dat het stadion volzit. En Bosz moet ook gewoon reclame maken voor zijn club.

Hahaha wat *** is die Peter Bosz toch ook: 'dat komt door het voetbal dat we spelen.' Nee Peter, dat komt omdat je tegen Ajax speelt en omdat Ajax misschien de kampioenswedstrijd speelt.

Hoezo noemen ze het uitverkocht als ze bij Vitesse er een handje van hebben om gratis kaarten uit te delen? Onder andere aan de voedselbank.

5 april 2014 om 12:58

Dat is enkel incidenteel bij van die rotwedstrijdjes zoals tegen Rkc, zeker als de kaartverkoop wat tegen lijkt te vallen. Nu is daar geen sprake van.

5 april 2014 om 14:02

Gratis kaarten is gelul, één keer gebeurd voor de voedselbankklanten. Niet zo jaloers knulletje.

5 april 2014 om 15:03

Joh iedere club doet toch weleens iets voor de goodwill. Vitesse betrokken houdt zich bezig met maatschappelijke dingen en dit was een van de acties van deze organisatie. Leuk toch dat die mensen een keer naar de wedstrijd kunnen.

Komt door onze spel die we spelen... Wat een flauwe kul zeg.. Ajax kan kampioen worden, en er zitten veel Ajacieden in het stadion. Normaal als Feyenoord, PSV of Twente langs komt is het ook nooit uitverkocht.... Bosz gaat steeds meer nare trekjes krijgen.

“schitterend. Je ziet dat mensen weer graag naar Gelredome komen”, vertelt trainer Peter Bosz op de clubsite van de Gelderlanders. “dat heeft mede te maken met onze manier van voetballen".

Ehhhh Bosz heeft hier duidelijk niet lang over nagedacht. Zou het ook wat te maken kunnen hebben met het feit dat Ajax op bezoek komt zondag?

Het stadion zit nu alleen maar vol, omdat ten eerst het grote Ajax op bezoek komt en ten tweede Ajax met een beetje mazzel zondag kampioen kan worden. Dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat Vitesse leuk voetbal speelt of hoog op de ranglijst staat. Anders waren de duels met Heerenveen en NEC ook wel uitverkocht. Verkoop alsjeblieft geen onzin Peter, want je slaat kant noch wal met deze opmerkingen.

5 april 2014 om 14:04

Het gaat iig de goede kant op, regelmatig nu wedstrijden ruim boven de 20.000. Prima voor Vites.

5 april 2014 om 14:55

He kanslozecancellara, hou jij je nou maar bij dat biljarttafeltje waar jullie in voetballen.........lekker sstrijden voor degradatie!!!!

5 april 2014 om 15:32

hey cancellara
nadat je wakker bent geworden onder die bekende brug van jullie moet je gedacht hebben,laat ik weer eens een negatieve reactie plaatsen over vitesse en/of trainer.
ik kan me voorstellen dat het herstel van je gezicht lang heeft geduurd omdat je met je gezicht richting het gelredome ging liggen.
dat is althans wat jezelf hebt geschreven.
maar hou jezelf nou eens bezig met je eigen club en kijk en luister eens naar die nietszeggende uitspraken van de trainer jansen en assistenten en last but not least die ex ajaxcied edo ophof!
de afgunst ten aanzien van vitesse daar kan ik nog wel inkomen want dat heb ik met jouw club odw.
dat het bij ons zelden vol zit dat ben ik met je eens,maar over het algemeen is de bezettingsgraad van het gelredome goed te noemen.
de bezettingsgraad bij odw is niet goed en daar valt ook genoeg over te lezen,maar dat zal na dit seizoen nog minder worden als jullie de derby tegen achilles spelen.
odw gaat naar de verdommenis door fatale fouten van de huidige directie en vooral door het echte vreemdenlingenlegioen van jullie.

Iedereen zegt hier dat er 9000 ajax-supporters zouden zitten, maar er geldt niet eens een vrije kaartverkoop. Of hebben er zoveel Ajax-supporters een fankaart bij Vitesse? Of kennen ze zoveel mensen met een fankaart?

5 april 2014 om 17:43

Wat dacht je van marktplaats en de zwarte handel? Ik heb kaarten (2 stuks) aangeboden zien worden voor 350 euro... Er zijn er ook al een aantal geblokkeerd door Vites.

6 april 2014 om 02:44

Dat snap ik wel inderdaad, maar op die manier worden er nooit 9000 kaarten verkocht.

Dat is idd "breaking News" Gelredrome is uitverkocht. Wanneer is dat voor het laatst gebeurd de (pop)concerten niet meegerekend?

5 april 2014 om 13:12

Bij FC Twente-Arsenal, geen grap.

"je ziet dat mensen weer graag naar Gelredome komen”, "“dat heeft mede te maken met onze manier van voetballen."

Hahahahaha wat een grap dit. Gelooft hij zichzelf? Waarschijnlijk is 90% van de aanwezigen supporter van Ajax en willen ze enkel hun club zien winnen en kampioen worden.

5 april 2014 om 16:12

90% Hahahahaha wat een grap dit. Geloof jij jezelf?

5 april 2014 om 16:34

Nee

Peter Bosz begint behoorlijk irritant te worden met zijn gezever. Die klopt me iets teveel op zijn eigen borst de laatste tijd en alles is onzin en het ligt allemaal aan anderen als er iets mis gaat.

Uhhh Bosz over 2 weken komen wij bij jullie langs(gae)dan ook ,gewoon, weer uitverkocht neem ik aan...
Of is het voetballende gedeelte van vitesse in eens een stuk minder...
Wat een bullshit kraamt die man uit zeg..
Eng clubje dat vitesse

zowel tegen heerenveen als psv werden er 5000 kaarten weggegeven aan dakloze en mensen die normaal een kaartje niet kunnen betalen. Zo krijg ik een stadion ook wel vol!

5 april 2014 om 14:05

Niet waar, uit je grote duim gezogen dit.

5 april 2014 om 14:10

stond zelfs op de site van de gelderlander. de laatste paar wedstrijden worden er geregld kaarten weggegeven. Regelmatig dat je als seizoenkaarthouder een 2de kaartje gratis kunt krijgen. Of een kaartje voor 5 euro

5 april 2014 om 14:14

Gewoon niet waar, stond ook niet in de Gelderlander.

5 april 2014 om 14:18

idd, huurlingen van Chelsea zit op de tribune... (fans)

5 april 2014 om 14:23

De grap van de week, ook nog niet eerder gemaakt ofzo.

5 april 2014 om 14:43

ik heb al jaren een seizoenskaart en krijg regelmatig bericht over de actie neem een vriend mee naar het gelredome. dus weet niet wat jij bedoeld. Maar volgens mij ben je een thuis supporter. en anders kom morgen naar de trommels en vraag naar John. Eens kijken of je dan nog zo bijdehand bent

5 april 2014 om 16:00

Is goed sjonnie uit nijmegen volgens je profiel. Ben inderdaad een thuissupporter en jij waarschijnlijk 1 keer per seizoen een uitsporter als de degrdatiekandidaat op bezoek komt haha. Boefje!

5 april 2014 om 16:25

Volgens mij bedoelt ijkiebaby met thuissupporter een 'teletekstsupporter' of fox-supporter.

Maar sluit me bij jou aan Vithoba.

Eén keer zijn er aan 1050 huishoudens en 375 mensen van de voedselbank rond kerstmis kaarten weggegeven, zou elke club moeten doen.
Eén keer kon je voor E5,00 kaarten kopen in de voorverkoop voor een introducé (1 kaart per sc-kaart).
Wekelijks 5000 kaarten aan daklozen is gewoon de reinste kolder.

Dus ijkiebaby niet zo lopen bashen tegen je eigen supporters. En feit is dat het stadion niet vol zit dus alleen maar goed die acties toch?

5 april 2014 om 17:50

Dan heb je niet goed gelezen. Bij Heereveen kon je voor 10 euro per persoon als je met je team van 20 man kwam. Bij psv was de vader en zoon actie. Kon een volwassenen en een kind voor 35 euro naar de wedstrijd. Dus niks gratis kaarten weggegeven, dat was alleen tijdens een wedstrijd rond de kerst idd. Er zijn wel af en toe acties, maar dat zie ik bij andere clubs ook weleens. Vooral tegen clubs die normaal niet zo aanspreken om te gaan kijken voor de minder fanatieke supporters.

Mensen komen weer graag naar de Gelredome, ja met popconcerten, maar niet als Vitesse speelt hoor

Hoe naïef kun je zijn zeg als Peter Bosz zijnde? Ajax komt op bezoek, daarom is het uitverkocht. Voor elke club is Ajax thuis de wedstrijd van het jaar.

Nee hoor bij ons is dat swolle huís..

Pfff word een beetje moe van dat gezeur over lege tribunes in het gelredome! Vitesse treat al jaren tussen de 15.000 en 20.000 mensen, niks mis mee voor een stad met 150.000 inwoners. Haal alle provinciale succes supporters eens van de tribune in de Arena en laat alleen de mensen uit de regio Amsterdam zitten dan hou je er niet meer dan 15.000 over, ze hebben die bak niet voor niets aan de rand van de stad gezet! Toen Nederland nog een stuk minder mobiel was lukte het Ajax zelfs in de meest succesvolle periode uit de club geschiedenis niet De Meer vol te spelen en daar gingen 25.000 mensen in.

5 april 2014 om 13:58

Provinciale succes supporters, heb ik iets gemist? Ook toen Ajax jaren geen kampioen werd hadden we een prima gevuld stadion hoor, en dat kun je van Vitesse niet zeggen. Die hebben de laatste jaren meer succes dan voorheen maar het is nog altijd leeg, dus ook die theorie klopt niet helemaal.

5 april 2014 om 14:08

Ajax heeft miljoenen aanhangers, Amsterdam heeft 4 keer zoveel inwoners als Arnhem. Eigenlijk doet Ajax het veel slechter als Vitesse. Vaak lege plekken in de Arena, schandalig eigenlijk.

5 april 2014 om 14:16

Er is nogal een verschil tussen een achterban van bijna 3000000 supporters door het hele land of een achterland van 150.000 mensen met wat omliggende plaatsen! Het hele land zit vol met succes supporters die voor 1 van de traditionele topclubs zijn en dat mag maar daarom zou wat meer respect voor mensen die wel voor de plaatselijke trots zijn, best op zijn plaats zijn, niet iedereen kiest voor de makkelijk ste weg.

6 april 2014 om 12:26

Dat heeft er allemaal niks mee te maken. Bij andere clubs die niet 1 van de traditionele topclubs zijn zitten er ook meer mensen op de tribune dan Vitesse. Die vergelijking moet je maken, nu vergelijk je appels met peren. Groningen en Heerenveen trekken meer publiek dan Vitesse. Vitesse trekt ongeveer net zoveel publiek als Nac, dat onderaan bungelt.

Denk dat vitesse wel eens kan winnen van ajaks!!!!

Als Vitesse meedoet voor het kampioenschap zit het halfvol, als Ajax kampioen kan worden is het uitverkocht. Go figure...

5 april 2014 om 14:09

Nooit halfvol geweest dit seizoen, altijd veel meer. Ken de feiten of reageer niet.

5 april 2014 om 14:45

Ik ben er toch regelmatig geweest. Misschien is halfvol wat overdreven, hoewel niet provocerend bedoeld, maar in ieder geval niet in de buurt van uitverkocht...

Ik zal je zeggen dat t niet zo moeilijk was om aan een kaartje te komen. Ik zal vast niet de enige zijn die tussen t thuis publiek zit

Die man begint echt steeds vreemdere onzin uit te slaan. Hij snapt zelf toch ook wel dat de wedstrijd niet uitverkocht is vanwege het voetbal maar een andere reden heeft. Ik snap sowieso dat gedoe met de toeschouwers aantallen bij Vitesse niet. Zit het vol is het prima zitten er 15 of 18 duizend is het wat mijn betreft ook prima. Alleen mensen zullen nog eens gaan schrikken hoeveel Ajacieden er in het stadion zullen zitten. Dat kan echt maar zo gewoon tegen de 10 duizend aanlopen

5 april 2014 om 14:19

10.000 kan nooit, kom op zeg waar baseer jij dat op. Gemiddeld komen er bij wedstrijden van Vites 18000, tegen Ajax gaan er altijd meer Vitessesupporters. Tegen Heerenveen zaten er ruim 22000, dus miscchien dat er in totaal 2 tot 2.5 duizenden Ajaxieden zitten. Je overdrijft behoorlijk.

Waarom krijg je een landelijk stadion verbod als je je seizoenskaart doorverkoopt of geeft ? Waarom bemoeit de Knvb zich daarmee dan eigenlijk, oke Vitesse zou dat niet leuk vinden dan pak je de scc van hun af, maar landelijk ? Dafuq?

5 april 2014 om 16:30

Veiligheid. In Nederland (en veel andere Europese landen) kun je namelijk niet gezamenlijk fatsoenlijk een wedstrijd bezoeken zonder elkaar de kop in te slaan. In de grote stadions in America en bij Wk's/ek's zit iedereen gewoon lekker door elkaar. Jammer dat dat hier niet kan.

5 april 2014 om 16:43

Idd heel jammer, zou mooi zijn als het doorelkaar kan zonder problemen

Peter Bosz doet er goed aan om niet zo te kletsen. Dat stadion wordt alleen maar gevuld omdat Ajax komt . Ajax zit in Europa ook in de top 10 wat betreft het aantal verkochte kaarten voor thuisduels. Meer dan 50.000 per duel gemiddeld als ik het wel heb. Dus niet zo verwonderlijk dat Ajax supporters een stadion met een maximale capaciteit van 25.500 toeschouwers vullen, om dat er een theoretische kans is dat Ajax zondag a.s. in Arnhem kampioen wordt.

Dan is het toch te hopen dat Ajacieden al bij de poort geweerd worden (uitgezonderd de supporters in het uitvak), want reken er maar op dat er een hoop zullen zijn die proberen om tussen het thuispubliek de wedstrijd te bezichtigen. En dat is gedoemd om mis te gaan.

Och och och, wat lopen die "amsterdammertjes" weer de boel op te naaien!!! 9000 ajakkes supporters???? Er zullen heus wel zogenaamde "arnhemse ajakkescieden" op de tribune zitten. Het hele seizoen juichen ze voor vitesse, maar als ajakkes komt zijn ze opeens voor ajakkes!! Om je kapot voor te schamen als Arnhemmer!! Wonend in Arnhem, ja dan kun je wel een goeie binding hebben met dat cluppie van de andere kant van het land. Welvaartsupporters zijn het!! Maar bij vitesse zijn we er klaar voor morgen..........dit gaat nooit goed!!!

5 april 2014 om 15:35

Jezus wat ben jij een kneusje met je " ajakkes" hoe oud ben je 12?

Goh, waarom nu ineens wel. Peter Bosz denkt zeker dat hij de enige is die nadenkt in dit land. Of het betekent dat hij ook een paar van die grijze cellen tekort komt. Iedere idioot weet toch dat de kaarten massaal opgegekocht zijn door Ajacieden die het kampioenschap koste wat kost willen meemaken.
Dat is de enige reden dat het stadion van Vitesse uitverkocht is. En dat is wel schande voor een club die bovenin meedraait dat het stadion niet standaard uitverkocht is. Dat zegt voldoende over het gemiddelde gevoel dat men heeft bij Vitesse.

Maar ja, laat Ajax maar mooi winnen dan zijn we in de top in ieder geval weer even van Vitesse af. Ik gun het Psv, Feyenoord en natuurlijk Twente zoveel meer om Europa in te gaan dan Vitesse. Dus kom op Ajax, pak die schaal.

Toch wel mooi iedereen zit altijd te zeuren op Vitesse en hun stadion. alle Ajacieden willen morgen graag tussen deze supporters zitten. Nou ik zou zeggen ga naar Amsterdam waar jullie de wedstrijd kunnen kijken en met je zelfde soort volk je feestje kun bouwen onee dat gaat toch niet gebeuren en ja dan zal je maar niet snel genoeg thuis zijn. Sukkels En alle nep supporters bedankt dat jullie voor dit domme volk een kaartje hebben gekocht. Hopelijk krijgen jullie allemaal een stadion verbod liever volgend jaar lege tribunes dan verraders die kaartje kopen voor de tegenstander en morgen ons voor l..... Zetten

Wanneer houdt het nou eens op met die onzin over dat het een schande is dat het stadion 'half leeg' en niet uitverkocht is. Tuurlijk jammer dat het niet wekelijks vol zit, maar overdrijven is ook een vak.
Gemiddeld zijn er 18500 supporters. Tijdens de competitiewedstrijden was de minimale bezetting +/-17.000. Dit jaar nog niet uitverkocht, maar wel op 2000 kaarten na bij een wedstrijd waar je amper kaartjes voor kunt bemachtigen en al diverse keren meer dan 20.000.
Ruim 13.000 seizoenkaarthouders en 4.000 tot 10.000 overige supporters mag heus wat beter, maar doe nou niet allemaal alsof niemand naar Vitesse wil komen kijken.
Vitesse is een club in een stad met een kleine 150.000 inwoners. 10 km ten zuiden ligt Nijmegen en ten noorden ligt 100.000 hectare Hoge Veluwe. Ten westen ligt op 15 km stad Wageningen (die nog steeds rivaliteit kennen uit de tijd van FC Wageningen) en op 20 km provinciegrens Utrecht en ten oosten op 25 km Doetinchem. Heel klein en ingesloten achterland dus.

Zo moeten ze spelen

Velthuizen
Aanholt
Van der stru
Heijden
Lerrdam
Piazon
Proper/veyov
Achenteh
Atsu
Haven/traure
Labyad
5 april 2014 om 21:50

Dan zou Ajax zou moeten spelen. De Jong geblesseerd, Serero en Moisander ook niet mee. Wordt een lastige. Ik kon niemand bedenken als linksbuiten, Fischer natuurlijk ook geblesseerd!

Cillesen
V. Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Schone
Blind
Klaassen
Andersen
Bojan
Kisna
6 april 2014 om 07:37

Ik zie het liever zo.

Piet
Leerdam/Kash
Mori
v/d Heijden
Achtenteh
Pröpper
Vejinovic
Labyat
Ibarra
Havenaar/Uro
Atsu

Ik zou het ook wel weten als ik in Arnhem woon, paar kaartjes kopen en verkopen aan die Ajacieden voor het dubbele. Het heb in de tijd ook gedaan bij Excelsior toen AZ er kampioen zou worden (haha).

Er zitten altijd nog meer Arnhemmers iedere week in het Gelredome dan Amsterdammers in de Arena.

Zou die Bosz' nou echt niet snappen dat er 8000 ajax supporters zitten haha maf kees

vorig jaar waren er ook allemaal ajax fans bij ons in het vak, en deze waren ook aan het juichen en werden echt niet verwijdert, de sfeer was gemoedelijk en goed te noemen, naast mij en mijn zoons zaten ook ajax fans, prima toch zolang er respect is. En respect moet er zijn, geen gedonder want men moet wel realiseren dat men in het familievak zitten tussen de Kinderen!!!!!!!

Ich bin dabei
Ik ( als ajax fan ) ben al jaren bij vitesse-ajax en ben ook niet verwijderd hoor

Ik vind dat deze opstelling moet komen:

Velthuizen

Leerdam Mori V/d Heijden Van Aanholt

Pröpper Vejinovic Labyad

Ibarra Havenaar Atsu

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren