Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Rooney niet zou roken, zou hij ook niet beter zijn dan Ronaldo ’

Laatste update:

Harry Redknapp is het niet geheel eens met Joey Barton. Laatstgenoemde zei donderdag dat Wayne Rooney niet tot de wereldtop behoort omdat hij de mentaliteit van bijvoorbeeld Cristiano Ronaldo mist. “Als je Rooney sigaretten ziet roken, doet hij er dan alles aan om de beste speler te worden? Sinds zijn doorbraak bij Everton is Rooney niet beter geworden”, klonk het.

/

De 31-jarige Barton speelt bij Queens Park Rangers en wordt er gecoacht door Redknapp. De rossige manager werd op de persconferentie, daags voor het competitieduel met Bournemouth, gevraagd naar zijn mening over de uitlatingen van zijn middenvelder. “Rooney is een geweldige speler, maar nee, ik denk niet dat hij een betere speler zou zijn dan Ronaldo als hij niet zou roken”, aldus Redknapp in de Engelse media.

“Barton heeft zijn woordje altijd klaar”, vervolgt de 67-jarige Engelsman. “Maar hij zorgt niet voor onrust, hij is voor niemand hier een probleem. Ik denk dat hij het goed zou doen als trainer. Barton doet het fantastisch dit seizoen, op en buiten het veld.” De 31-jarige Barton, die één interland voor Engeland speelde, staat dit seizoen op 2 doelpunten in 32 wedstrijden in de Championship.

Ben jij het met Harry Redknapp eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pfff wat een onzin allemaal. Laat Rooney lekker roken als hij dat wilt. Ronaldo en Messi zijn buitencategorie. Spelers zoals Rooney, Aguero, Robben etc. zijn een niveau lager, maar zijn natuurlijk wel gewoon wereldtop.

4 april 2014 om 19:46

Nou misschien zo af en toe een sigaretje moet door de vingers gezien kunnen worden. Maar als hij de hele dag aan het paffen is, of misschien iets sterkers rookt dan mag wel aan de bel getrokken worden.

Ik denk dat het eigenlijk best wel mee valt. Rooney rookt misschien net zo weinig als Wilshere. Dit seizoen speelt Rooney geweldig en hij geeft altijd 100% voor zijn team dus Barton moet zijn mond houden en niet zo mediageil zijn.

4 april 2014 om 19:51

Natuurlijk rookt Rooney niet de hele dag door. Anders was hij nooit de spits van Manchester United geweest

Dat Barton Rooney geen wereldtop noemt zegt ook genoeg over zijn voetbalverstand. Rooney is geloof ik nummer 3 op de all time BPL topscorer list. En dat terwijl hij maar in 3 van zijn 10 jaar in de BPL in de spits heeft gestaan.

4 april 2014 om 19:57

Bwah, Lilian Thuram was ook een kettingroker, en dat was ook 1 van de beste op aarde bij zowel Juve als Frankrijk.

4 april 2014 om 20:00

Ik denk dat Rooney het record van Shearer (260 Premier League goals) kan afpakken

4 april 2014 om 20:03

Dan moet hij ongeveer 90 goals scoren. Dat zou best kunnen in 5 seizoenen maar het ligt eraan hoe goed hij is op zijn 31e ongeveer.

4 april 2014 om 20:14

Het roken was een voorbeeld. Het gaat over zijn topsport mentaliteit. Alleen een sigaretje maakt niet echt het verschil, maar het feit dat hij er niet alles op alles aan doet om al zijn talenten uit te buiten. En dat geeft ook niks want het is nog steeds een topper.

4 april 2014 om 19:50

@ Mufc-Wazza Rooney heeft een betere traptechniek dan C.ronaldo. Daarnaast is Ronney ook slimmer. Jammer genoeg heeft Sir Alex Ferguson de ontwikkeling van Rooney geremd.

4 april 2014 om 20:04

Kan je dat verder verklaren? Geremd? Daar zou ik graag meer over willen weten.

4 april 2014 om 20:26

Sir Alex Ferguson heeft een systeem ontwikkeld dat louter draaide om C.ronaldo. Grote spelers als Rooney en Tevez werden misbruikt en moesten meer verdedigen dan creëren. Dit heeft de creativiteit en statistieken van Rooney ernstig beschadigd.

4 april 2014 om 20:27

Rooney en slim in zin, dat is apart. Geweldige voetballer die Rooney, maar hij heeft het verstand van een aardappel

4 april 2014 om 20:34

Louter draaide om Ronaldo? Dus hij kon kampioen worden met Man United in seizoenen waar Ronaldo niet meer dan 20 goals scoorde? Dan was of de concurrentie belabberd of dat slaat nergens op. Het was echt niet alleen Ronaldo en dat is al helemaal zo aangezien Ronaldo pas bij Real de enige echte ster is geworden, bij United was Ronaldo onderdeel van en sterrenelftal. United was toendertijd een heel dominante ploeg en was elke wedstrijd de betere, lijkt me sterk dat Rooney en Tevez dan zouden moeten verdedigen. Aangezien we toen zowat de sterkste verdediging ter wereld hadden. En harde werkers zoals Fletcher, Park bezaten.

4 april 2014 om 20:53

@ Ajaxcunian

Waar speelde Rooney toen United tegen Barca speelde in de finale van de CL? en in de halve finale? En in de competitie? Wist jij dat Rooney in de eerste finale tegen barca messi moest dekken?

4 april 2014 om 20:54

@ Vesta Ik weet dat Rooney eruit ziet als en houthakker, maar in voetbaltermen is hij intelligent.

4 april 2014 om 21:17

Ik denk niet dat dat komt doordat het spel op Ronaldo was gericht. Barcelona was voetballend een paar klassen beter, dus zou het uiteindelijk toch verdedigen voor United worden. Het lijkt mij wel bekend dat Rooney wat beter verdedigt dan Ronaldo.

5 april 2014 om 12:44

@Mathhaus

Aha. Je baseert je mening op een wedstrijd. Beethe als de mensen die Real of Chelsea counterploegen noemen omdat ze een paar keer per jaar counteren.

United speelt vreselihk voetbal al jaren(toch worden ze verdomme altijd kampioen) maar het enige jaar dat ze mooi speelden was juist dat jaar met Rooney, Ronaldo en Tevez.

Enige jaar dat ik Arsenal echt voetballend verslagen heb zien worden door United.

4 april 2014 om 19:55

nou vergeet je toch echt Hazard! die is misschien in potentie wel net zo goed als de 2 grote voetballers Messi en Ronaldo

4 april 2014 om 19:58

@camiel,

Ik zeg toch etc? Uiteraard hoort Hazard thuis in dat rijtje. Maar ik kan moeilijk alle grote namen op gaan schrijven.

4 april 2014 om 20:07

daar heb je gelijk in!

5 april 2014 om 00:25

Pfff Hazard vergelijken met Ronaldo en Messi is een belediging voor het voetbal. Hazard heeft nog geen enkele prijs gewonnen. Niet eens een lange reeks top gevoetbald.hij is daarom niet te vergelijken met Ronaldo en Messi

5 april 2014 om 10:40

dat is niet waar hij is zeker vergelijkbaar hij is snel scoort veel en hij is niet arrogant dus dat is t enige wat hij verschilt van Ronaldo.

Maar hij is de spelmaker in Londen bij Chelsea!.hij gaat uitgroeien tot een nog grotere speler!

Hij word met de week beter!

4 april 2014 om 20:25

Rooney is sowieso zwaar overhypt! Enkel en alleen omdat hij een Engelsman is. Nee, ik vind het niks bijzonders.

Robben is mits fit ook buitencategorie net als Messi, CR en Zlatan.

4 april 2014 om 20:28

Messi rookt ook maar eens in de week ofzo

Het gaat niet zozeer om roken.
Het is heel simpel om puur op die woorden in te gaan en de boodschap te missen.

De boodschap is: Ronaldo leeft volledig voor zijn sport en Rooney niet. Het roken is er alleen ter voorbeeld.

Ik neem aan dat Barton dan ook bedoelt dat als Rooney volledig voor zijn sport zou leven, dat hij meer uit zijn carriere zou kunnen halen.

4 april 2014 om 20:14

Langs de andere kant, wat moet Rooney nog bewijzen? Hij kan/kon inderdaad veel meer uit zijn carrière halen maar heeft ondertussen al de meeste prijzen gewonnen behalve dan een Ek/wk met het nationale team (wat toch nooit zal gebeuren) en bv. de gouden bal.

En hij zit bij een club waar het management zo incompetent is dat ze hem elke keer een salarisverhoging geven wanneer hij dreigt te vertrekken. Ook al komt hij totaal niet in de buurt van een speler zoals Ronaldo/messi die wel +300k per week waard zijn. Dan doe je het best goed.

4 april 2014 om 20:30

@ Heista

Daarentegen kan roken juist voor de nodige ontspanning zorgen. Hierdoor kunnen spelers juist ontspannen aan een wedstrijd of training beginnen en beter presteren.

4 april 2014 om 20:41

@matthaus

Ik weet dat Michael Jordan (ergens begin jaren 90, niet zijn hele carrière) sigaren rookte voor zijn wedstrijden omdat hij hier ontspannen van werd. Plus hij stond er om bekend om redelijk laat op te blijven (5-6-7 uur 's nachts/'s ochtends) en sliep dus soms maar een paar uur maar presteerde wel altijd en was nooit moe.

4 april 2014 om 20:58

@ Medellin

Ongetwijfelt. Bij Milan deed Savicevic hetzelfde.

4 april 2014 om 22:45

@medellin
Michael Jordan speelde ook niet op biefstuk, friet.
Nicotine kalmeert inderdaad. Maar sigaretten zijn ongelofelijk ongezond. Dat het kalmeert, is waar. Maar dat is onvoldoende om de gezondheidsrisico's goed te praten.

Ronaldo drinkt ook niet , en als Rooney niet drinkt en niet rookt zal het erom spannen.

Echt geweldig die Barton, zijn uitspraken op Twitter zijn soms echt legendarisch. Lekker cynisch, mensen afsnauwen en een zeer ongezouten mening. Soms te hilarisch om te lezen.

Ben het overigens in dit geval meer dan eens met Redknapp. Rooney is een goede voetballer, maar lang niet van het niveau Ronaldo en Messi. Suarez en Zlatan zijn hem ook nog een stapje voor. Rooney had denk ik meer kunnen ontwikkelen dan dat hij gedaan heeft. Op vrij jonge leeftijd al debuterend voor Man U, maar alleen in de eerste paar seizoenen echt grote stappen gemaakt. Naar mijn mening excelleert hij de afgelopen seizoenen niet zo zoals RVP wel doet bij United.

4 april 2014 om 19:55

@ Sjonniex

Wat jij zegt is gebaseerd op verkeere gronden. Rooney is op dit moment veel bepalender voor United dan Van Persie. Wist jij Dat Rooney topscorer is van United met 15 goals? Daarnaast heeft Rooney 10 assists. Neen, Van Persie komt niet eens in de buurt van Rooney.

4 april 2014 om 19:59

Van Persie is ook geblesseerd geweest dit seizoen. Ik doelde eigenlijk meer op het vorige seizoen, maar ook de periode voordat RVP bij Man U kwam. Feit is dat Van Persie meteen excelleerde na zijn transfer naar Manchester, is misschien dit seizoen iets minder bepalend, maar Rooney heeft in zijn ontwikkeling wel wat stilgestaan de afgelopen jaren. Hij had veel verder kunnen zijn dan waar hij nu is. Misschien mede door zijn levensstijl en gebrek aan de toewijding die spelers als Ronaldo en Messi wel hebben. Er zullen vast ook nog andere factoren meespelen.

4 april 2014 om 20:19

Rooney is jarenlang misbruikt door Sir Alex Ferguson. Vaak werd Rooney gebruikt als valse RB.

Britse voetballers zijn neanderthalers. Weinig creativiteit, geen flair en een slechte balcontrole. Het is geen wonder dat Engeland tot op de dag van vandaag een echte nummer 10 heeft geproduceerd.

4 april 2014 om 19:56

Jij bent wel de man van de vooroordelen, ik weet niet waar jij geleefd hebt maar Hurst, Paul Gascoigne, Paul Ince en Steven Gerrard in zijn goede dagen waren anders toch wel echte spelers op 10 en hebben internationaal furore gemaakt..

4 april 2014 om 20:03

@ pelie Ik zeg ook niet dat Engelse voetballers geen internationale furore kunnen maken. Wat ik zeg is dat zij geen echte nummer 10 kunnen produceren. De namen die jij opnoemt zijn allemaal meer middenvelders dan nummer 10. Allen Gascoigne zou inderdaad kunnen, maar heeft het nooit waargemaakt.

4 april 2014 om 20:03

In vergelijking met wat andere grote landen op 10 al geleverd hebben is het wel erg magertjes die 4 die jij opnoemt., al vind ik het nogal voorbarig en respectloos om de Engelsen voor neanderthalers uit te maken, die mening deel ik weer niet. Het is meer dat pure engelsmannen die echte flair van Braziliaanse, Italiaanse, Spaanse etc etc 10's missen.

4 april 2014 om 20:12

@ Alexdelpiero10
Dit is exact wat ik duidelijk probeer te maken. Britten en Engelsen hebben een andere motoriek en een andere manier van spelen. Het is geen wonder dat de meeste aanvallende middenvelders in de EPL allemaal geen Engelsen zijn.

Spelers als:

Silva
Mata
Ozil
Cazorla
Rosicky

Domineren de Epl, maar geen van hen is een Brit.

4 april 2014 om 20:16

Jij gaat nu doen alsof Britten genetisch gezien of echt qua lichaamsbouw het niet aankunnen op op AM te spelen met flair. Maar dat zou meer liggen aan cultuur, denk ik. Ben een paar keer in Engeland geweest en daar was het vooral kick and rush. Maar er zijn wel degelijk aanvallende middenvelders die Engels zijn die dat wel hebben. Barkley, Wilshere, Lallana komen eraan. En ik denk dat er zeker nog meer zullen komen, aangezien door al het kopen van buitenlandse spelers het Engelse voetbal ook langzamerhand verandert. Op basis van dit seizoen is bijvoorbeeld een Lallana een beter presterende speler dan iedereen van jouw rijtje.

4 april 2014 om 20:32

De drie die je opnoemt hebben echt niet diezelfde souplesse en natuurlijke flair die de mannen die Matthaus opnoemt wel hebben hoor. Wilshere heeft goeie techniek maar is typisch brits in zijn manier van spelen, hard, soms te onbezonnen, ballen kan ie zeker maar de flair die bv een Gundogan, Pogba op dezelfde positie heeft heeft Wilshere niet, Wilshere heeft dan weer wel andere sterke aspecten die Pogba en Gundo niet hebben.

4 april 2014 om 20:36

Pogba en een flair? Pogba is juist zo een powerspeler. Als Pogba zelf een truc doet komt hij er meestal langs op pure kracht, snelheid en loopvermogen. Ik denk niet dat je zou kunnen stellen dat Pogba meer flair heeft dan een Wilshere. En als we nu ook dingen erbij gaan halen als hard spelen wat niks te maken heeft met flair dan raak ik de draad kwijt. Of had een Edgar Davids dan ook geen flair? Heeft een Koke dan ook geen flair?

4 april 2014 om 20:42

@ Ajaxcunian

Het is een mix van culturele en fysieke verschillen. Relatief gezien hebben Britten een pyknische lichaamsbouw. Engelse voetballers zien er gedrongen en zwaarvoetig uit. Dit zijn natuurlijk geen handige eigenschappen om op 10 te spelen. Daarnaast is het inderdaad ook cultureel bepaald. Engelsen houden meer van werken en tacklen dan van creativiteit en flair.

4 april 2014 om 20:47

Pogba heeft wel degelijk flair, zijn aannames alleen al zijn het toonbeeld van flair en techniek. Ik zeg enkel dat dat typisch brits is, nergens zeg ik dat een speler met power automatisch geen flair heeft? Wilshere heeft wat van beide maar is vooral vrij wild in zijn spel en moet het meer hebben van passing en fel spel.

4 april 2014 om 20:59

Wilshere is een belangrijke speler bij Arsenal een team waarop het spel gebaseerd is op flair. Zegt dat niet wat. Wilshere zijn combinaties, hoe hij spelers voorbij komt vind ik veel meer flair hebben dan Pogba. Denk niet dat we het hier met elkaar eens zullen zijn. Het is geen toeval dat Pogba vooral wordt vergeleken met een Viera en Wilshere meer met Xavi. We weten beide wel wie van die 2 meer flair heeft ( Xavi en Viera).

4 april 2014 om 21:08

Ik denk het ook niet, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je eigenlijk Pogba zelden ziet spelen, zijn aannames zijn van een andere wereld, hoe hij sierlijk in de lucht zweeft om een bal die over zijn eigen hoofd suist stil te leggen is zelfs Zidane achtig, want met Zidane word Paul ook vooral vergeleken, en dat zegt ook wel wat. Exact wat je zegt bevestigd ook wat ik bedoel, Xavi is een passer en tacticus maar heeft hij de flair van Iniesta? Ook niet, ik denk dat wij een ander beeld van flair hebben amico Xavi is ook ellegant in zijn doen, maar qua elegantie tipt bij Barcelona niemand aan Iniesta, net zoals in de PL een Silva pakken eleganter, sierlijker is dan Wilshere.

4 april 2014 om 21:14

Off topic:

Overigens vind ik dit een erg leuke discussie met wederzijds respect en onderbouwingen, erg leuk om dat nog eens mee te maken op vz! We hoeven het niet eens te worden maar het niveau van discussie is een aangenaam iets hier

4 april 2014 om 21:21

Iniesta vind ik eerlijk ook gezegd een speler met op dit moment wellicht het meeste flair op aarde. Ik ben zo een grote fan van hem, tegen Atletico was hij weer gewoon van een andere wereld. Als ik eerlijk ben heb ik Pogba niet veel gezien sinds zijn vertrek bij United, als ik dat wel zie zijn het meestal hele mooie goals van hem. Maar toen hij bij United speelde volgde ik hem erg veel, aangezien ik hem een supertalent vond en niet kon wachten tot het moment wanneer hij basisspeler bij ons zou zijn. Toen had ik niet echt de indruk dat hij een meester van de flair was.

Vind dit ook eerlijk gezegd wat nieuws, een discussie hebben met iemand en dan nog werkelijk waar wat leren door goeie onderbouwing.

4 april 2014 om 21:29

Inderdaad, zo toveren dat die man kan, het is onwerkelijk hoe hij meester is over de bal. Zoek maar eens een keer op, Pogba skills, of controls, daar zit echt enorme flair en techniek in, althans, ik ben niet anders gewoon van hem sinds hij bij ons speelt.

Haha, idem ditto hier!

4 april 2014 om 19:58

Hahaha. Je hebt overal uitzonderingen. Nog nooit gehoord van Scholes?

4 april 2014 om 20:04

@ somagunner
Scholes is een middenvelder. Het is absoluut onredelijk om Scholes als nummer 10 te benoemen.

4 april 2014 om 20:17

Kijk eens naar je eerste zin Matthaus.

4 april 2014 om 20:39

Een nummer 10 is ook een middenvelder, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Specifieker: Scholes was een deep-lying playmaker.

4 april 2014 om 20:46

Thebigshow

JIj weet toch wel dat een 'nummer 10' tussen het middenveld en de aanval fungeert?

4 april 2014 om 20:49

@ Gutihaz
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Ik ben ervan overtuigt dat binnen de komende 30 jaar de Engelsen geen spelers zullen produceren als Riquelme, Baggio en Bergkamp.

4 april 2014 om 21:31

Ik zeg toch je eerste zin. Of eerste regel eigenlijk.

''britse voetballers zijn neanderthalers. Weinig creativiteit, geen flair en een slechte balcontrole.''

Je hebt wel een punt verder, maar de meesten reageren op jouw eerste regel.

5 april 2014 om 02:32

Lallana en Ramsey zijn toch prachtige spelers met veel techniek en flair. Eigenlijk uitzondering op de regel.

4 april 2014 om 20:05

Heb jij Lallana ooit zien voetballen? Of wacht maar op spelers zoals Sterling, Wilshere, Barkley. Dat zijn gewoon hele goeie spelers met genoeg creativiteit, flair en balcontrole.

4 april 2014 om 20:16

@ Ajaxcunian

Klopt, het zijn goede technische voetballers, maar niet op '10'. Jaren geleden werd J.cole ook gebombardeerd tot de moderne triquartista, maar uiteindelijk is het er niet van gekomen. Hetzelfde patroon zie ik nu me Wilshere. Jack is een positie teruggeschoven.

4 april 2014 om 20:17

Maar kijk dan naar een Lallana of een Barkley, die spelen ook op 10 en doen het voortreffelijk.

4 april 2014 om 20:35

Dat zeker, maar het is nu toch echt niet moeilijk om te zien dat die de flair van bv Oscar, Mata, Ozil etc etc niet hebben? Het zijn gewoon heel ander types nummer 10 dan de klassieke stylist op10.

4 april 2014 om 20:38

Ik vind een Lallana vooral qua flair zeker niet onderdoen voor die jongens. Barkley wel. Het is wel zo dat wat fysiekere spelers vaker worden gezien als jongens met minder flair en dat hoeft niet zo te zijn. Er zijn weinig Engelse spelers met postuur van die jongens die jij opnoemt. Een Lallana is zeker fysieker maar hoeft niet per se minder Flair te hebben.

4 april 2014 om 20:50

Ik anders wel, maar misschien is dat persoonlijk dan, ik heb bij Lallana niet het gevoel dat die alles soepel en met alle gemak doet zoals pakweg Ozil dat kan.

4 april 2014 om 20:57

Ja dat kan je zeker vinden, maar nu denk ik dat je misschien meer wedstrijden van die jongen moet bekijken. Heeft natuurlijk ook niet zo een grote naam als die andere jongens waar we over praten. Maar als hij gaat naar een absolute topclub in de PL en meer gewaardeert wordt dan wil ik terugkomen op deze discussie. Hoop ook dat hij je op het WK kan verassen.

4 april 2014 om 21:05

Ajaxcunian

Jij moet op jouw beurt meer wedstrijden zien van Pogba. Die jongen heeft veel meer flair en een veel betere balcontrole dan Lallana. Ik kan je nu al garanderen dat Lallana, indien hij naar een grote club gaat, binnen enkele jaren een positie zal terugschuiven op het middenveld.

4 april 2014 om 21:10

Ik ken Lallana wel hoor en heb hem al aardig wat aan het werk gezien.

4 april 2014 om 21:23

Ja daar kan ik mij eerlijk gezegd niet in vinden, eigenlijk is Lallana op dit moment zelfs de beste nummer 10 in de PL. Mata speelt nog niet op niveau en silva is veelste wisselvallig. Ik denk juist dat door zijn grote hoeveelheid techniek, inzicht en intelligentie Lallana dat zeker zou kunnen. Hij heeft altijd een oplossing, is dat niet via een pass dan dribbelt hij zich er wel uit. Ik vind Pogba echt meer een krachtspeler dan technicus (inclusief flair).

Hoe kan je rooney verglijken met een linksbuiten... Rooney heeft andere kwaliteiten

4 april 2014 om 19:59

Het gaat om talent en dat is absoluut te vergelijken. Volgen jouw logica zouden wij dus ook niet kunnen zeggen wie er beter is, Zidane of Kuyt, immers, zij spelen allebei op verschillende posities.

Het boeit mij vrij weinig of Rooney rookt of niet. Feit blijft wel dat Rooney een techniek heeft waar Cristiano van kan dromen. Cristiano is niets meer dan een complete goalgetter. Rooney kan als spits en als spelmaker vanwege z'n majestueuze techniek en spelinzicht.

Barton heeft hier wel een punt. Als je de absolute top wilt bereiken, moet je volledig leven voor je sport. Messi en Ronaldo doen dat. Rooney doet dat niet. Roken past niet bij een gezonde levensstijl en al helemaal niet bij een topsporter. Dat Rooney niet van de sigaretten kan afblijven, suggereert dat hij niet volledig leeft voor zijn sport. Dat zijn prestaties zo wisselvallig zijn, suggereert dat ook.

4 april 2014 om 20:06

Maar eigenlijk heb ik de laatste jaren weinig gehoord over het roken van Wayne Rooney.

Een plan hebben en er alles, maar dan ook alles voor doen is idd een manier om er alles uit te halen. Beste voorbeeld is Van Nistellrooij, die was op zich geen wereldtop maar heeft alles opzij gezet en is gegaan voor het maximale en heeft dit ook bereikt.

4 april 2014 om 20:39

Van Nistelrooy geen wereldtop? Eeeeehm waar heb je het over? Is een van de beste spitsen die United ooit heeft gehad. Misschien is een Rooney bijvoorbeeld een betere speler maar Ruud van Nistelrooy is bijvoorbeeld een betere spits dan Rooney.

4 april 2014 om 20:46

Bekijk de docu maar eens, ik doelde meer op dat hij geen overdreven talent was, geen wereldtop in potentie maar die heeft een lijstje samengesteld en is hier volledig voor gegaan en heeft aan al zijn zwakke punten gewerkt waardoor hij eigenlijk hoger gekomen is dan je vantevoren zou denken.

Hij maakte elk jaar gigantisce stappen, hetzelfde zie ik ook een beetje terug in Strootman trouwens.

4 april 2014 om 20:52

Ik ben het in een opzichte wel met je eens, maar zijn talent wordt meestal niet gezien als talent. Goals maken was puur zijn talent, en hoe hij dat doet boeide hem niet. Dat hij bijvoorbeeld meer goals per wedstrijd maakte dan Henry in de PL laat zien hoe goed hij was. Vanaf zijn eerste seizoen bij PSV was hij al zo goed in het maken van goals, wat de primaire taak is van een spits. Ik vind dat dat hem een wereldtalent maakt. Op 22 jarige leeftijd boven de 30 goals maken, dat is gewoon fantastisch en dan heb je gewoon heel erg veel talent.

Niet alleen met roken is rooney geen topsporter, ook met zijn eten en drinken is het niet zoals een absokute topsporter zou moeten leven. Kan me nog een half 1 wedstrijd herinneren van united waarbij rooney op zijn gemak een pint of 3-4 zat weg te hakken...

Maar ach, dat hoort wel bij zijn type ook: het is een Engelse arbeider, een schoffie.

zijn toch andere soort spelers. rooney heeft ook wel geweldige paasjes gegeven.
rooney jaagt ook soms als een gek achter de bal en haalt een counter eruit.
maar de laatste jaren is hij een schim van wat hij vroeger kon.
geweldige speler en in topvorm een veel betere teamspeler dan ronaldo.
maar op dit moment is rooney een paar niveautjes lager.
word ook gewoon veel moeilijker voor rooney om nu nog dat niveau van vroeger te halen.
bijna onmogelijk.
zulke goede spelers zouden eigenlijk zichzelf een dienst moeten doen en gewoon hun best doen en geschiedenisch schrijven.
echter kan ik het wel begrijpen dat hij wel eens met rust gelaten wilt worden en een sig wilt roken en hier een daar een paar pintjes drinkt.
als topsporter offer je eigenlijk de grootste deel van je leven aan voetbal. alleen tijdens de vakanties kan je doen wat je wilt. maar zelfs dan moet je aan een eetschema houden en jezelf niet te erg uit vorm eten of rusten.
kan me met beide gevallen wel vinden maar het blijft toch zonde.
stel je voor dat ibra niet zo'n arrogante gekkie zou zijn. misschien dat hij dan bij uniter chelsea arsenal zou spelen.
hadden we toch meer van hem kunnen genieten maar dat is een heel ander voorbeeld. zelfde geld voor balotelli die zou veel beter kunnen. zulke dingen hangen meestal per persoonlijkheid af.
denk dat er weinig spelers zijn die mentaal zo sterk zijn als de spelers die jaar in en jaar uit presteren bij de grote clubs.

Er is niemand die zo ziek veel traint als Ronaldo , daarom is het zo knap , zelfs op en top profressionels weet ik niet of die alles kunnen opbrengen wat Ronaldo doet , echt ziekelijke goede mentaliteit , qua talent en voetballend vermogen misschien niet eens de absolute top , maar op Messi na kan niemand aan hem tippen

Doet me denken aan mijn biologieleraar toen ik zestien was, die vroeg in de klas wie er rookte... ik was de enige die zijn hand durfde opsteken haha.

Vervolgens ging hij een test afnemen over longinhoud, daar scoorde ik een mooie tweede plek van de klas. Maar ja, ik trainde ook twee keer per week en elk weekend ook nog een wedstrijd (handbal was het wel). De leraar stond er wel een beetje beteuterd bij, want zijn theorie klopte niet meer.

5 april 2014 om 10:44

Als de rest van je klas geen conditie had of ook rokers waren, dan is dat een slechte vergelijking. Het punt is dat je zonder roken misschien wel als eerste van de klas was geëindigd voor longinhoud.
Het is net zoals elke roker die geconfronteerd wordt met longk***, een hartinfarct of een amputatie van een been zegt, dat ze wel een oom of buurman hebben die nooit rookten en toch k*** kregen of een grootvader die 100 werd ondanks 10 sigaretten per dag. Die bestaan. Maar daar heb je zelf erg weinig aan.

5 april 2014 om 13:45

De gast die toen die test had "gewonnen" was volgens mij een jaar ouder dan ik en zeker 20 centimeter groter, dus dan is het wel te begrijpen waarom hij dat wint van mij. Hij was ook goed in hardlopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren