Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Benteke scheurt achillespees en moet WK laten schieten

Laatste update:

Christian Benteke is de volgende 'grote naam' die een streep moet zetten door deelname aan het WK. De informatie die Sporza kort na zessen naar buiten bracht blijkt juist te zijn: de aanvaller van Aston Villa heeft op de training bij zijn club zijn achillespees gescheurd. Villa meldt via de officiële kanalen dat Benteke geopereerd moet worden en minstens zes maanden buitenspel staat.

/

Het is nog niet bekend wanneer de goaltjesdief onder het mes zal gaan. "Dit is een enorme domper voor de club en voor Chris zelf", zegt manager Paul Lambert van Villa. "Hij mist het restant van het seizoen, zoals iedereen begrijpt, en het WK. Maar ik weet zeker dat hij hard zal werken en sterker terugkomt."

De blessure van Benteke is niet alleen een teleurstelling voor Villa, maar ook voor de Belgische ploeg, waar hij een vaste waarde was. De 23-jarige spits kreeg van bondscoach Marc Wilmots vaak de voorkeur boven Romelu Lukaku, maar nu lijkt de aanvaller van Chelsea (verhuurd aan Everton) dus een basisplaats te gaan krijgen op het WK. Benteke staat in het shirt van de Belgische ploeg op zes doelpunten uit achttien interlands en zit in zijn tweede seizoen bij Villa.

De Belgische ploeg zal Christian Benteke erg missen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een blessures en gedoe rond dit WK, Wordt zo nog een troosteloos Wk.....

3 april 2014 om 19:46

Blessures komen op elke eindronde wel voor, meestal zijn er genoeg uitblinkers om ze snel weer te vergeten, zou me verbazen als dat dit jaar niet het geval is.

3 april 2014 om 19:46

Inderdaad zo veel geblesseerden al straks speelt er niemand meer op het WK. Natuurlijk erg jammer voor Belgie maar er is ook nog een meneer genaamd Lukaku dus zijn uitvallen is bijvoorbeeld niet zo erg als dat van Falcao die de absolute vedette is van Colombia.

3 april 2014 om 22:58

Dat zeg je goed. Falcao is voor Colombia veel belangrijker dan Benteke voor België. Bovendien speelt België doorgaans met slechts één spits en Lukaku is capabel genoeg.
Ook zonder Benteke blijft er nog een WK-waardig elftal over. (zie opstelling)

Courtois
Vanden Borre
Kompany
Vertonghen
Vermaelen
De Bruyne
Fellaini
Witsel
Mertens
Hazard
Lukaku
4 april 2014 om 09:43

Lukaku is kwa profiel minder geschikt voor de opstelling van Marc Wilmots. Benteke kan beter een bal bijhouden waardoor hij steeds de voorkeur krijgt. Deze blessure is erger voor België dan men denkt

3 april 2014 om 19:51

Komt ook omdat er gelijk geroepen wordt dat men het WK mist. Zo lees je nu weer van een paar spelers die toen ze geblesserd raakten het WK zouden missen en het nu wel lijken te halen zoals Falcao en Khedira.

3 april 2014 om 19:58

Zoals wie?

3 april 2014 om 20:27

Lukaku kreeg toch de voorkeur in de spits. Het is voor Belgie geen tegenvaller, maar wel voor hem zelf.

3 april 2014 om 21:17

Lukaku kreeg helemaal niet de voorkeur, hij heeft nooit de voorkeur gekregen en dat is meer dan terecht! Benteke is gewoon beter dan Lukaku en dit is een serieus gemis voor de Rode Duivels.
Denk volgende keet twee keer na voor je nog eens de voetbaldeskundige gaat uithangen.

4 april 2014 om 09:44

Absoluut. Benteke zal heel hard gemist worden. Kwa bal bijhouden (targetman) was hij een verademing. Dat is nu net wat Lukaku minder kon, en daarom dat Benteke de voorkeur kreeg.

4 april 2014 om 12:14

Lukaku kreeg in de kwalificatie vaak de voorkeur en schoot Belgie naar het WK tegen Kroatie. Hij is zeker niet minder dan Benteke. Sterker nog Lukaku heeft veel meer voetballende kwaliteiten en is een stuk sneller en handiger met de bal.

4 april 2014 om 15:03

Niet zo maar dingen roepen. Benteke is 7 van de 10 kwalificatiewedstrijden gestart, de laatste 3 was hij geblesseerd, onder andere de wedstrijd tegen Kroatië.
Voor de rest kreeg Benteke zo goed als altijd de voorkeur van Wilmots, terecht ook gezien hij veel beter in het systeem past.

3 april 2014 om 21:00

Onzin. Dit is elk groot toernooi het geval. AH heeft de hamsterweken, het voetbal heeft in april en mei altijd de hamstringweken. Lang seizoen gehad, vermoeidheid, dan komen de blessures gewoon.
Maar er blijven genoeg mooie spelers over voor een mooi WK.

Zo, dat is nu al de zoveelste giede speler die we gaan missen op het WK. Echt zonde

3 april 2014 om 19:45

Batshu kan miss vervangen?

3 april 2014 om 20:08

Noem er dan is een paar?

3 april 2014 om 20:46

Falcao, Strootman, Walcott en Valdes ontbreken. Khedira, Rossi en Arbeloa zijn onzeker. Dit zijn enkel de spelers die in de basis staan voor hun land.

3 april 2014 om 21:37

Falcao is onzeker.

3 april 2014 om 23:48

Khedira valdes en arbeloa in de basis van hun land? Valdes zat sws op de bank, khedira wss ook en arbeloa is nu niet een speler die je zult missen.. Falcao haalt het mischien, walcott benteke en strootman is idd jammer.

3 april 2014 om 20:08

Volgens voetbalzone haalt hij het wk gewoon. 6 weken herstellen minimaal volgens hun. Ik dacht dat er voor zoiets 6 tot 8 maandem stond

3 april 2014 om 20:28

Het zijn 6 maanden, geen 6 weken.

3 april 2014 om 21:15

Ja dat staat er nu. Net waren ze een stuk positiever X-P

3 april 2014 om 21:20

Falcao gaat get gwn halen hoor hij herstelt snel.

3 april 2014 om 22:24

6 maanden is absolute minimum.

Zoveelste speler die het wk mist door een kruisband blessure..

3 april 2014 om 19:48

Ja, want je achillespees zit bij je knie.

3 april 2014 om 19:48

Achillespees..... :-P

Niet meer en niet minder dan een ramp voor Belgie, doodzonde.

Aderlating voor Villa, maar met name ook voor de Belgische ploeg. Een Lukaku is gewoon (nog) niet goed genoeg om een serie goede wedstrijden te spelen op een WK. Dat zou ze nog wel eens kunnen gaan opbreken, het missen van een goede spits. Met wat pech in de groepsfase al, je moet ze er wel inleggen namelijk.

3 april 2014 om 19:44

Dit zou wel het moment kunnen zijn voor Lukaku om op te staan als de nieuwe aanvalsleider van Belgie. En opzich heb ik daar nog best veel vertrouwen in ook. Maar natuurlijk is het balen voor de Belgen dat ze het beest Benteke moeten missen.

3 april 2014 om 20:29

Lukaku kreeg in de kwalificatie de voorkeur en is zeker niet minder dan Benteke.

3 april 2014 om 20:36

Het zijn beide geen topspitsen, maar Benteke vind ik toch wel de betere van de twee, bewijzen ook zijn statistieken in de PL.

3 april 2014 om 20:37

Check je feiten. Benteke is onbetwistbaar nr1 in de spits van Belgie. Lukaku de vaste invaller/vervanger. Verder zijn het gewoon 2 verschillende types, met Benteke speel je op de helft van de tegenstander, Lukaku is handig als je ruimte krijgt tegen bijvb toplanden.

3 april 2014 om 21:19

Jij kijkt duidelijk niet naar de Rode Duivels

3 april 2014 om 23:05

Lukaku kan m.i. ook wel in eenzelfde rol als Benteke spelen wanneer dit van hem wordt gevraagd. Ook hij is fysiek sterk (niet zo sterk als Benteke natuurlijk) en is voetballend denk ik zelfs iets sterker dan Benteke. (mits in vorm)

Sowieso zijn beide spitsen geen wereldtoppers. Denk dat België op dit moment slechts 3 á 4 echte toppers heeft, te weten Courtois, Kompany, Hazard en wellicht ook Vertonghen. De Bruyne, Witsel en Mertens zijn goede subtoppers.
In Oranje lopen er slechts 2 á 3 (van Persie, Robben en misschien Sneijder) dus op zich is dat zo slecht nog niet ...

3 april 2014 om 23:41

Nee Lukaku is spits nr 1.

3 april 2014 om 23:41

Hij is fysiek net zo sterk als Benteke.

4 april 2014 om 11:25

Lukaku voetballend sterker dan Benteke? Wat heb jij gedronken?

Lukaku is sneller en meer een echte afwerker, maar Benteke is ongetwijfeld technisch sterker. Bij hem zal je niet vaak een bal van zijn voet zien schieten of de bal verliezen onder druk van een verdediger.

4 april 2014 om 12:18

Precies, Lukaku scoorde 12x dit seizoen in 26 wedstrijden, Benteke 10x in 26 wedstrijden.

4 april 2014 om 12:19

Technisch is Lukaku juist de betere.

Flinke tik voor Belgie! Een speler als Benteke wordt sowieso gemist. En weer een speler in het rijtje van spelers die het WK moeten missen door een blessure...

Speelde al niet goed de afgelopen wedstrijden, tegen United miste hij niet alleen, maar ook de bal in de vijf meter. Lukaku is nu dus eerste keuze. Wordt Belgie alleen maar beter van.

Jammer dat hij er niet bij zal zijn. Had hem graag op het WK gezien en ik had gehoopt dat hij dan indruk zou maken, zodat hij een transfer naar een grote club kon verdienen.

Nu moet Christian Benteke zich maar focussen op het volgende seizoen en misschien dat hij alsnog een nieuwe club vind in de zomer van volgend jaar. België moet het dan op het WK maar oplossen met Romelu Lukaku, Michy Batshuayi of Jelle Vossen.

Dat zijn voor mij de namen die in aanmerking komen om Benteke tijdens het WK te vervangen.

Er zijn nu toch wel redelijke grote namen tot erg grote namen die het WK zullen missen door blessures:

- Theo Walcott, mist het WK doordat hij zijn voorste kruisband afscheurde.
- Kevin Strootman, mist het WK doordat hij zijn kruisband afscheurde.
- Victor Valdès, mist het WK doordat hij zijn voorste kruisband afscheurde.
- Radamel Falcao, zal waarschijnlijk het WK gaan missen doordat hij zijn voorste kruisband afscheurde.
- Sami Khedira, zal waarschijnlijk het WK missen doordat hij zijn kruisband afscheurde.
- Giusseppe Rossi, zal waarschijnlijk het WK missen doordat hij zijn voorste kruisband afscheurde.

Waarschijnlijk vergeet ik nog wel een paar namen, maar deze spelers die het WK (waarschijnlijk) zullen missen, zijn toch wel belangrijke spelers voor hun land.

Het is toch ook wel opvallend dat er nu, rond deze tijd, best wel veel kruisbandblessures voorkomen. Kan er niet iets tegen gedaan worden om minder kruisbandblessures te krijgen?

3 april 2014 om 19:54

Hij staat naar verluid tussen 6-8 maanden aan de kant. Het lijkt me dus sterk dat hij in de zomer al een nieuwe club vind, tenzij je natuurlijk pas zomer 2015 bedoelde.

3 april 2014 om 19:59

Misschien kan Barcelona hem dan kopen haha! Nee, ben het met je eens dat het deze zomer geen transfer wordt voor hem, of het moet echt een koopje zijn dat je er een half jaar geduld mee wilt hebben..

3 april 2014 om 20:00

@ Pacomemo,

In de tekst staat: Christian Benteke is de volgende 'grote naam' die een streep moet zetten door deelname aan het WK. De informatie die Sporza kort na zessen naar buiten bracht blijkt juist te zijn: de aanvaller van Aston Villa heeft op de training bij zijn club zijn achillespees gescheurd. Villa meldt via de officiële kanalen dat Benteke geopereerd moet worden en minstens zes weken buitenspel staat.

Dus in de zomer zal hij weer fit zijn en kan hij dus wel een transfer naar een andere club maken. Maar waarschijnlijk zal dit een fout zijn van VZ.

3 april 2014 om 20:01

Sami Khedira gaat het waarschijnlijk wel redden, hij zit namelijk dicht tegen zijn rentree aan en is inmiddels alweer terug op het trainingsveld zo vertelde hij laatst aan het Spaanse AS.

3 april 2014 om 20:32

Falcao, Khedira en Rossi zijn er gewoon bij op t WK. Walcott heeft geen meerwaarde voor Engeland want ze hebben Sturridge. Victor Valdez zou toch geen minuut spelen op het Wk.
Alleen Strootman zal er niet bij zijn als belangrijke speler.

Een gemis ja, maar niet onvervangbaar. De vorm die hij de voorbije weken/maanden heeft gehad, heeft mij niet overtuigd. En bij de Nationale ploeg heeft hij nooit écht het verschil gemaakt. Bij de Belgen heeft hij mij niet overtuigd, net als Lukaku. Misschien dat Batshuayi als tweede spits wordt opgeroepen?

3 april 2014 om 20:20

ben ik met je eens, ik vind lukaku een betere afmaker en scoorde belangrijke goals voor everton.
het is geen ramp voor belgié.

4 april 2014 om 10:22

Benteke heeft het net uitstekend gedaan in de voorronde. Hij past perfect in het systeem van Wilmots. Hij is targetman, wat Lukaku minder is. Echt wel een groot gemis voor België. Wrs heb je nooit de voorrondes gevolgd

4 april 2014 om 12:22

Benteke scoorde slechts 2x in de gehele kwalificatie. Ze hebben meer aan Lukaku dan aan Benteke, en past nog beter in het systeem van Wilmots.

4 april 2014 om 12:41

Je hebt er weinig verstand van. Benteke is de perfecte targetman in het systeem van Wilmots. Wat nu juist het zwakke punt van Lukaku is, een bal bijhouden...

4 april 2014 om 13:27

Nerazzuri9, ik heb alle matchen gevolgd, en zelfs als goede en trouwe supporter (ook in mindere tijden) alle thuiswedstrijden gaan bijwonen. Benteke is inderdaad goed als aanspeelpunt. Kan de bal goed uit de lucht plukken en bijhouden, kaatsen, enzo verder. Maar dit is geen speler die voor mij écht het verschil maakte. Hoeveel keer heeft hij niet gefaald voor de goal (100% doelkansen). Zijn statistieken bewijzen het wel dat het allemaal maar best pover is voor een spits. Sinds mei 2010 bij de Rode Duivels betrokken geweest bij 8 doelpunten (goals en assists inbegrepen). Als jij dit overtuigend vind voor een spits stel ik mij toch ook wel vragen hoor?

4 april 2014 om 13:49

Dat is het net hij scoort mss minder maar door zijn balaanname laat hij de ploeg gwn beter voetballen wat België vooral zal missen. Daardoor werd hij ook zo belangrijk bij Aston Villa. Begrijp niet dat mensen dat niet zien. Zijn toreninstinct voor de goal kon beter daar geef ik dan wel weer gelijk in.

Nou dan nemen ze van ons Van Persie en ruilen we die voor Kompany, beide ploegen tevreden.

3 april 2014 om 20:18

Nee, wij krijgen Persie en jullie krijgen Van Buyten. :D :D

3 april 2014 om 23:54

weet je wat het grappige is? Die zal wss nog een basisplaats krijgen bij oranje ook..

Balen voor belgie, maar ze hebben Lukaku nog.

4 april 2014 om 16:51

Nou, ik was al genereus met dit voorstel, eigenlijk mag je voor een Van Persie wel beide spelers krijgen en wellicht meer, een aanvaller is altijd nog een stuk waardevoller dan een verdediger, kijk maar naar transfersommen van spitsen tov verdedigers.

Zeer spijtig dat ie er niet bij is, we zullen hem missen bij België al ben ik wel blij dat Lukaku nu eerste spits zal zijn. Ik vind hem persoonlijk beter.
Daarbij is de kans groter geworden dat Batshuayi meegaat naar het WK wat ook positief is. Hopelijk krijgt ie dan ook zijn kansen.

"villa meldt via de officiële kanalen dat Benteke geopereerd moet worden en minstens zes weken buitenspel staat"

Dat is dus 6 maanden voetbalzone.
Ontzettend zuur, ik zag hem deze zomer wel een stap hogerop maken.

Degene die nu echt de vlag uithangt is Lukaku

"minstens zes weken buitenspel staat."

Dat zou wel 6 maanden moeten zijn VZ ?

Denk dat het eerder 6 maanden moet zijn ipv 6 weken! 6 weken haal je t WK gewoon nog, en dat is volgens mij onmogelijk met een gescheurde achillespees!

Balen, Lukaku past lang zo goed in het systeem van Wilmots als Benteke. Een kleine ramp is dit eigenlijk zelfs.

Zeer zonde voor hem. Wel goed nieuws voor Lukaku! Dit gun je niemand van buitenaf, maar ik denk dat Lukaku wel een klein feestje viert thuis. Als 21 jarige basisspeler op een WK.

Wat een akelig WK begin! Verschillende dode bij het bouwen van de stadiums, elke week wel een nieuwe geblesseerde speler. Sjonge, jonge! En spitsen is nu iets wat België niet in voorraad heeft. Kan ons nog zwaar tegenspelen .

3 april 2014 om 21:03

Moet je ook nog tegen algerije, kans was natuurlijk al zeer klein dat belgie het goed ging doen.

Gadver, de één na de andere speler valt geblesseerd uit.

Ik denk dat Batshuayi ook wel blij is, zijn kansen op een WK zijn toch ook ineens een stuk groter. Zeer jammer voor Benteke natuurlijk

omg nu zal Batshuayi naar het WK gaan.

4 april 2014 om 10:24

Batshuayi moest er zowiezo bijzijn dus dat is het punt niet. Enkel het verlies van Benteke is een enorm gemis. Groter dan dat mensen denken. Hij paste perfect in het systeem, veel meer dan Lukaku. In de groepsfase kan het nog. Nadien zit België met een probleem. De enige en beste targetman is er niet bij

Als Wilmots nu Batshuayi niet oproept weet ik het ook niet meer.
Benteke is een groot gemis, maar ik denk als Michy zijn kans krijgt, hij zeker iets kan laten zien op het WK!

Beroerd natuurlijk dat we Benteke op het WK niet in actie zullen zien. Voor België helemaal een aderlating. Hoewel ze met Lukaku een sterke vervanger hebben, zal dit ze wel raken in de breedte.

Heel zonde dat deze geweldenaar er niet bij kan zijn, eerste eindronde voor belgie in lange tijd.. echt heel triest. Geeft wel weer de mogelijkheid aan batshuayi, ben enorme fan van deze jongen!!

Tegen algerije hadden ze natuurlijk toch al een kleine kans, benteke kan zich nu de moeite besparen tegen bougherra en belkalem.

Nu zullen Batshuayi en Vossen meereizen!

Een grote ramp is dit zelfs! Het spel is op Benteke afgestemd. Hij is meer de kaatser, de voetballende spits en een aanspeelpunt Met Lukaku moet er heel anders gespeeld worden en het systeem en organisatie staat er. Algerije en Zuid-Korea gaan sowieso op hun eigen helft hangen en dan waren we beter af met een Benteke ... Enorm spijtig, maar ja. Batshuayi zal dan wel meegaan, hoe graag ik ook Vossen zie in de RD. Past ook gewoon beter in het systeem terwijl Vossen echt een 4-4-2 spits genre Sonck is.

4 april 2014 om 10:20

Is het geen optie om Dembele in de spits te posteren? Fysiek sterk, kan een bal goed afschermen en heeft een prima balbehandeling. Speelt tegenwoordig als middenvelder, maar heeft in het verleden vaak genoeg laten zien dat hij ook voorin uit de voeten kan.

4 april 2014 om 10:26

Ik vind het niet zo een onterechte opmerking. In het systeem van Wilmots heb je iemand nodig die de bal moet bijhouden. En in dat opzicht kan je wel iets met Dembele.

4 april 2014 om 13:29

Ik kan me hier ook wel in vinden.

Normaal speelt benteke en is lukaku natuurlijk een prima invaller. Maar nu heb je lukaku en wie word 2e keus in de spits dan?

Een flinke aderlating voor De Rode Duivels. Vind hem toch een stuk beter nog dan Lukaku, al heeft die iets meer potentie.

Jammer voor Benteke, maar ik zou dit als bondscoach aangrijpen om standaard Lukaku in de spits te zetten en dan Mirallas rechts aanvallend. Die twee spelen allebei bij Everton en hebben dus automatismen. En Mirallas scoort ook nog wel best vaak.

Je moet wel je speelstijl een beetje aanpassen, meer op de counter loeren, maar dat kunnen de Belgen wel. Ik zie het wel goed komen!

Heel jammer voor Benteke man.
Nu zou ik Lukaku laten starten dn Batshuayi zeker meenemen als 2de keus, hij zou wel iets extra's kunnen brengen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren