Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Waarom wint Rooney de FIFA Ballon d’Or niet? Hij rookt sigaretten’

Laatste update:

Wayne Rooney onttrekt zich dit seizoen enigszins aan de malaise waarin Manchester United zich bevindt. De aanvaller scoorde al 17 keer in 35 officiële wedstrijden en was bovendien goed voor 22 assists. De achterban van het rode voetbalbastion loopt met de Engelsman weg, maar volgens Joey Barton is Wazza géén absolute topspeler.

/

De middenvelder van Queens Park Rangers stelt dat Rooney de mentaliteit mist om zich in een rijtje met spelers als Cristiano Ronaldo en Lionel Messi te kunnen scharen. “Rooney is in potentie een speler van wereldklasse, maar qua mentaliteit is hij een tegenpool van Ronaldo”, vertelt de immer uitgesproken Barton aan de BBC. Rooney tekende onlangs een nieuw contract op Old Trafford en verdient circa 360.000 euro per week.

Het honorarium van Rooney strookt echter niet met diens status, betoogt Barton: “Waarom wint Ronaldo de FIFA Ballon d’Or en Rooney niet? Spelers die met Ronaldo hebben gewerkt, zeggen dat de mentaliteit van Ronaldo de reden is dat hij staat waar hij nu staat. Als je Rooney sigaretten ziekt roken, doet hij er dan alles aan om de beste speler in de wereld te worden? Sinds zijn doorbraak bij Everton is Rooney niet beter geworden.”

Ben jij het met Joey Barton eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rooney niet beter geworden sinds Everton? Die man behoort nog steeds tot de topspelers van de wereld, staat er vrijwel altijd, zelfs dit matige seizoen van United is hij nog eens beest..
Maarja inderdaad zal hij door zijn leefstijl nooit de Ballon Winnen, want er zijn mensen zoals Ronaldo die er NOG harder voor werken...

3 april 2014 om 13:29

Dat ie rookt mag geen smoes zijn vind ik. Het gaat volgens mij niet tenkosten van zijn kwaliteiten want hij speelt gewoon elke week Fenomenaal.

Het liefst zie ik hem gewoon weer in de spits staan, maarja Rvp is er ook nog.

3 april 2014 om 14:13

Rooney kan lang niet op tegen Messi , Ibrahimovic en Ronaldo. Dan heb je Suarez ook nog is. Dus het is logisch dat Rooney die prijs niet wint.

3 april 2014 om 16:05

Kerol ga weg met je Zlatan, liet er gister ook weer helemaal niks van zien.... Als PSG tegen een europese topper komt dan laat Zlatan altijd afweten ook tegen barca was hij niet om aan te gluren, jah 1 intikker top.

3 april 2014 om 16:09

@ledenis

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom of hij hem wel zou kunnen winnen moest hij de toewijding van Ronaldo hebben. Rooney is niet zo professioneel als Ronaldo, en er zijn al vaker verhalen naar buiten gekomen die dat staven.

Dat terzijde is Rooney wel degelijk beter geworden dan toen hij bij Everton debuteerde. Hij is volwassener geworden en is gewoon één van de dragers van de club op dit moment. Helaas had hij nog veel beter kunnen zijn als hij de mentaliteit van Ronaldo had gehad, maar hoe dan ook zou ik hem niet kwijt willen als United supporter.

3 april 2014 om 19:50

Moet je nagaan hoe goed hij was geweest als hij zou trainen als Ronaldo en zo gezond zou eten als Messi. En er echt alles aan zou doen om beter te worden. Maar ik snap het wel. Hij presteert goed en leeft een leven wat hem zo gelukkig mogelijk maakt. Hij verdient goed en is belangrijk. Waarom zou hij zijn eigen geluk beperken om beter te worden voor de oog van anderen.

4 april 2014 om 01:22

het roken is niet zozeer het probleem maar dd aanleiding ervan namelijk zijn mentaliteit. roken is blijkbaar maar een voorbeeld.

3 april 2014 om 15:41

Rooney is zeker beter geworden sinds hij Everton verliet maar hij is niet constant genoeg om tot de wereldtop te horen Ronaldo, Messi en Zlatan staan er bijna elke week Rooney heeft dat minder. Het feit dat hij rookt en drinkt staat daar los van heb wel het idee dat Rooney niet altijd 100% fit is

3 april 2014 om 23:31

Cruijf rookte ook, maar speelde het spelletje zeer slim. Vroeg druk zetten, zodat je minder afstand hoeft af te leggen naar het doel als men de bal verovert. Daarnaast de linies en het speelveld klein maken bij balverlies. Bovendien moet je de bal het werk laten doen en zorgen dat je balbezit hebt, want dan hoef je niet te verdedigen. Ook was hij de beste wanneer het team compact speelde. Cruijf is best lui als je ziet wat Robben tegenwoordig moet afleggen. Die man moet elke keer meeverdedigen. Dat zie ik bijvoorbeeld Messi, Ronaldo en Zlatan, nauwelijks doen. Ik bedoel, je moet een team hebben die om hem heen wordt gebouwd, dan maakt een sigaret vaak niet uit.

3 april 2014 om 23:50

Cruijf speelde 30 jaar geleden waar het tempo 2 niveaus lager lag dan nu.
Spelers die nu roken hebben daar zeker wel last van. Keepers die roken kan ik nog wel begrijpen. Maar een middenvelder in de Engelse competitie zou geen sigaret aan moeten raken!

Waarom?

Omdat de Fifa een de Visie van een Tunnel heeft. Ze zien alleen de Primera Division.

3 april 2014 om 13:29

Aparte visie, die visie van een tunnel.

3 april 2014 om 13:32

@guaporta

Tunnel vision, Tunnelvisie? Ken je dat niet?

Doe de volgende keer eerst research voordat je me belachelijk probeert te maken.

3 april 2014 om 13:37

@chelsea je noemt het geen visie van een tunnel, maar tunnelvisie, zoals je zelf al verbeterde.

3 april 2014 om 13:39

tunnel visie en visie van een tunnel zijn andere dingen, overigens klopt het niet wat je zegt de Ballon d'or is 9 keer uitgereikt aan een speler van Juventus, 11 keer aan een speler van Barca, 7 keer aan een speler van AC Milan, 6 keer Real Madrid, 5 keer Bayern Munchen en 4 keer Man U

3 april 2014 om 13:41

Zal me worst wezen, je begrijpt wat ik bedoel.

3 april 2014 om 13:48

Tunnelvisie is bij me bekend, maar als je dat dan als 'visie van een tunnel' omschrijft kan je verwachten belachelijk gemaakt te worden.

3 april 2014 om 13:50

hahaha you fail and you know it !

3 april 2014 om 13:53

Je bedoelt toch zeker wel dat je zelf eerst research moet doen naar de correcte manier van gebruiken of val je altijd mensen aan die het gewoon bij het rechte eind hebben?

3 april 2014 om 15:07

Jii verdient een koekje!

3 april 2014 om 15:55

@guaporta
Wat voor inbreng heeft jouw reactie dan? Ik begreep hem. En ik denk dat jij dat ook wel doet, reageer gwn zoals het hoort man! Niet zielig gaan doen!

On:
Rooney heeft dan wel schotkracht en precisie maar ik vind hem niet meer zo speciaal als vroeger! In het begin bij man u. Als ik aan hem denk dan kan ik 2 geniale momenten voor de geest halen en daar blijft het dan bij! De omhaal tegen man c. En zijn kopbal op schols bij het nationale team.

3 april 2014 om 16:22

Een tunnel kan geen visie hebben... Iets meer zelfspot graag.

4 april 2014 om 08:06

Echt he, wat een zielig gedoe. Iemand zegt iets anders dan hoe het hoort, lachen.

3 april 2014 om 13:30

Saai. Daarom wordt de PL zo opgehemeld zeker?

3 april 2014 om 13:32

Nee, abslouut niet. Zeg nou eens eerlijk, de 2 beste spelers van de wereld spelen ook in de Primera Division. Rooney is ook gewoon lang niet goed genoeg om die Gouden Bal een keer te winnen. Hij is ook te zwaar voor een echte wereldvoetballer.

3 april 2014 om 13:42

Dat kan ook komen door ze bouw. Ik heb ergens een keer gehoord dat hij een ziekte heeft waardoor het erg moeilijk is om af te vallen.

3 april 2014 om 13:48

Ja die ziekte heeft Boskamp ook, mooi woord daarvoor: obesitas.

3 april 2014 om 13:52

Nee geen obesitas. Ik heb een jongen in mijn voetbalteam en die heeft het andersom, dus die valt af ook al eet hij nog zoveel.

3 april 2014 om 14:05

Dan zal ie op een gegeven moment dus gewoon weg zijn, als je altijd afvalt dan blijft er uiteindelijk niets over. Is het niet zo dat hij, ondanks hoeveel hij eet niet aankomt? Dat heb ik zelf ook namelijk en ken wel meer mensen die dat hebben.

3 april 2014 om 15:22

Dan heeft die jongen uit je voetbalteam satisebo.

3 april 2014 om 16:19

Zo flauw dat het leuk is.

3 april 2014 om 13:32

Welke epl speler vond jij dat de gouden bal had moeten winnen dan in recente jaren? Ronaldo won em bij United daarna kwam Messi die domineerde.
Daarvoor had Henry em moeten winnen minimaal 1x, dat sowieso maar het zegt ook wel wat dat Owen de prijs won in 2001 en dat was ook puur door een sneue variant van de treble en een goede oefenwedstrijd tegen de Duitsers.

3 april 2014 om 13:37

@catalonia

Lampard, Gerrard, Yaya en Drogba hadden hem sowieso een keer moeten winnen. Boeit me niet in welk jaar ze waren gewoon elk jaar fenomenaal.

De eerste 2 hebben hem niet gewonnen vanwege de Tunnelvisie
De laatste 2 door dezelfde reden + het feit dat ze afrikaans zijn, dat maakt de kans nog kleiner.

3 april 2014 om 13:46

Lampard? Wat een middelmatige speler.. Gerard iets beter maar komt ook niet in de buurt van spelers als Iniesta
Yaya raakte nog nooit ver in de Cl (bij city dan wel te verstaan)
en Drogba is een diepe spits die minder scoort dan Messi en Ronaldo die dat niet zijn, dus ik zie je punt niet.

3 april 2014 om 13:48

serieus..chelsea075 wat een onzin.
lampard en gerrad zijn absoluut goede spelers maar ze horen toch niet in een reitje ronaldo, messi, zidane, ronaldinho, ronaldo (9), henry enz

en dan heb je anders eerst nog suarez en zlatan en nog meer zulke spelers.

Lampard en Gerrard zijn absoluut toppers, maar er zijn gewoon betere spelers.

Dit jaar van toure is zn beste ooit. Bij barca was hij goed, maar zeker niet de beste van de wereld. Dit is t eerste jaar dat hij er op t middenveld echt boven uit steekt in Engeland.
En drogba is zeker een topspits maar hij was in zijn hoogtijdagen tog niet beter dan messi en ronaldo? en ook niet dan zlatan.
En dan begin jij over t feit dat ie een neger is..wat een onzin. En weah dan?? Die werd 20 jaar geleden als afrikaan al als beste speler uitgeropen. Als het 20 jaar geleden kon, kan het tegenwoordig helemaal

3 april 2014 om 13:52

@sergi

Heb je hem ook weer.

Wil jij alsjeblieft niet meer op mij reageren? Ik denk laat ik het nog maar voor de laatste keer proberen maar toen begon ik met lezen.

Lampard middelmatige speler? Ok........

Bij voorbaat dank.

3 april 2014 om 13:52

Gerrard en Lampard horen wel degelijk in dat rijtje. Ik snap dat iedereen geil werd van de acties die Ronaldinho maakte, maar de rushes die Gerrard maakte, op de fenomenale doelpunten van Lampard mochten er ook zeker zijn. Hetzelfde geldt voor Paul Scholes, John Terry, Didier Drogba, Fernando Torres, Viera, etc. Zij allen behoren tot de topspelers van het laatste decennia.

3 april 2014 om 13:54

Lol, Iniesta draagt in zijn natste dromen niet een team zoals Gerrard dat kan. Gerrard op zijn absolute top is de beste middenvelder op aarde, maar omdat die nu 33 is moet iedereen 't perse vergeten.

3 april 2014 om 13:57

Sergiroberto

Ik denk dat jij de Gerrard van 02-03 tot 08-09 niet hebt meegemaakt? Zet Iniesta eerst maar eens in een middelmatig team waar Gerrard toen in speelde, laat hem daarna maar eens een team eigenhandig naar de CL-finale leiden en deze uiteindelijk ook de lucht in tillen?

Gerrard in zijn prime was een vele betere totaalvoetballer dan dat Iniesta dat was, Iniesta is veel verfijnder en veel specialistischer, maar de prestaties die Gerrard heeft neergezet en nu nog altijd doet op zijn 33ste in de zwaarste competitie op aarde zijn buitengewoon.

3 april 2014 om 14:00

Lampard een middelmatige speler? Hij is gewoon een legende hoor. Welke middenvelder kon net zoveel scoren als hem in zijn tijd. Jij hebt echt geen voetbal kennis als je dat zegt.

3 april 2014 om 14:15

Als we het over nu hebben komt noch lampard noch Gerrard in de buurt van Iniesta, als we het over 2-5 jaar geleden hebben komt geen van de twee in de buurt van Messi (nu nog steeds niet natuurlijk..) en als we het over 6-7 jaar geleden hebben komt geen van hen in de buurt van Ronaldinho.
En dan heb ik het alleen nog maar over Barca spelers... En er is nog zo'n ploeg in Spanje.
Om mijn relaas samen te vatten, Gerrard en Lampard hebben nooit een gouden bal verdient.

Vergeet ik nog Xavi aiaiaiai.

3 april 2014 om 14:22

Lampard en Gerrard hebben pech gehad dat ze met betere middenvelders in een tijdperk speelden: zidane, pirlo, kaka, xavi, ronaldinho, iniesta, immers. Dan kan je de gouden bal vergeten.

3 april 2014 om 14:48

Sergi roberto;
Gerrard was in zijn prime beslissender dan Xavi en iniesta bij elkaar, ronaldinho en messi zijn aanvallers en dat je die 2 erbij haalt zegt voldoende.

3 april 2014 om 15:05

Het gaat om de gouden bal, dus waarom mag ik messi en ronaldinho er niet bij halen? Het is geen wedstrijdje beste middenvelder.

3 april 2014 om 15:26

Haha, Liverpool was toen wel wat meer dan alleen Gerrard. Come on.

3 april 2014 om 15:55

Doe je Pirlo, Iniesta, Totti en Lahm toch te kort mee..

3 april 2014 om 16:03

Wanneer hadden ze hem moeten winnen dan?
Het zijn idd geweldige spelers, maar er was of waren altijd wel betere voetballers.

3 april 2014 om 16:08

@ Sergi Roberto, Lampard middelmaat? omfg ....

3 april 2014 om 16:29

Gerrard en Iniesta vergelijken??? Ben je serieus?

3 april 2014 om 17:01

Gnarby#

Klopt, maar het team was nou ook weer niet waar je bij dacht Wow. Tenminste niet vergelijkbaar met het Barcelona waar Iniesta zijn carrière doorgebracht heeft.

3 april 2014 om 23:54

zijt ge ziek in u kop!!! beter dan xavi hahahaha hoe oud ben je 14j.........

4 april 2014 om 01:25

hahah lampard middelmatig. jouw voetbalkennis ligt nog onder middelmatig. clown

4 april 2014 om 01:28

lampard staat op de 5e plaats in de alltime topscorers premier league als een middenvelder. 10 doelpunten ofzo verwijder van henry. je weet gewoon niet waar je het over hebt

3 april 2014 om 13:34

Chelsea075

Waarom denk je dat? Wanneer had welke speler de Ballon d'or moeten winnen dan?

3 april 2014 om 13:36

Want de top 3 in Engeland kan zich met de subtop in Spanje meten? Is al jaren lang niet zo, Engeland wordt alleen nog als topland gezien vanwege de commerciële kant van die competitie. Qua voetbal is het al jaren niet geweldig...

3 april 2014 om 13:36

De beste spelers spelen nou eenmaal in La Liga!

Premier League doet het met onze afdankertjes als Torres, Silva, Agüero en Yaya Touré en zijn daar ineens de topspelers..

3 april 2014 om 13:48

Haha, de afdankerjes.. wat een grap zeg.

Torres is pas echt de wereldspits onder Benitez geworden. Suarez kwam uit de Bbva?

3 april 2014 om 13:53

Ik noem toch nergens Suarez of ben ik nou gek? Ik zeg ook nergens "jullie beste spelers", ik zeg alleen dat spelers uit de Primera Division topspelers zijn in de Premier League.
Zelfs Negredo heeft een top eerste seizoen gehad en is bij City publiekslieveling.

Ik benoem alleen wat feiten, ik verzin er niks bij ofzo dat Suarez uit Spanje komt?

3 april 2014 om 13:53

Oja je hebt gelijk! torres zat echt weg te rotten daar bij atletico toen liverpool hem ophaalde... en david silva en juan mata deden het ook echt zo slecht bij hun clubs

3 april 2014 om 13:57

je kunt overdrijven isco24
toen aguero, silva en torres in spanje speelden hadden real en barca ook al interesse en dat was niet voor niets.
T waren daar ook al toppers, maar speelden niet bij real of barca en dan win je geen prijzen.
yaya zat op de bank omdat busquets beter in t systeem van pep past, maar t was al wel een topper.

3 april 2014 om 13:57

De enige speler die geen vaste waarde was in het lijstje die jij noemt is Yaya Touré. Het feit dat hij nu zoveel beter is en enorm goed speelt is omdat hij op een andere positie speelt en meer vrijheid krijgt.

Om de rest te bestempelen als afdankertjes klopt niet, ze waren allemaal belangrijk voor hun club op het moment dat ze gehaald werden.

3 april 2014 om 14:00

Isco24

De beste spelers spelen niet in de La Liga. Zo speelt Pirlo in de Serie A, speelt Lahm in de Bundesliga en speelt Suarez in de Premier League.

En Negredo draait een topseizoen? Misschien zijn eerste 3-4 maanden, maar Negredo staat nu al een lange tijd droog en lijkt zijn vorm kwijt te zijn.

3 april 2014 om 14:00

Niet slecht nee, maar ze waren niet echt top zoals ze nu zijn en belangrijk voor hun club.
Het is alleen maar een constatering, ik snap niet dat nu ook jij zo op je teentjes getrapt bent?

Fabregas is niet de Fabregas van Arsenal, Modric had een jaar nodig om aan het niveau te wennen. Het zijn toch opvallende dingen.. En het ligt ook aan de personen zelf natuurlijk, Suarez kan denk ik prima in La Liga uit de verf komen, maar het is niet voor niets dat Engelse spelers niet echt top zijn in Spanje. Ligt aan niveau.
Owen was een ge-wel-dig-e spits in Liverpool en Engeland, niet veel in Spanje.
Beckham, leuke vrije trappen voor Real genomen, nooit op zijn niveau van United.
van Nistelrooij - idem aan het verhaal van Beckham.
Om over Woodgate maar te zwijgen uit respect voor zijn blessures.

3 april 2014 om 14:01

Torrea en aguero? Ze scoorde super veel hoor barcalona zou echt wel hun willen. Silva is nu veel beter dan xavi.

3 april 2014 om 14:02

Yaya toure was gewoon goed daar. Maar mocht niet apelen hoe hij wou. Silva was goes hoor.

3 april 2014 om 14:05

Frank

Die jij opnoemt (pirlo, Suarez en Lahm) zijn ook zeker de beste spelers ter wereld. Dat kan niemand ontkennen hoor, alleen zijn er 2 a 3 spelers beter dan die 3.
Als je Iniesta ziet spelen, vraag je je af of hij niet beter is dan Messi.. Maar ook dat is een mening.

Het is nou eenmaal zo dat La Liga op het moment beter is dan de Bpl. Dit zie je ook terug in de stand..

1. La Liga
2. Bpl
3. Bundesliga

Logisch dus ook dat de beste spelers in de beste competities spelen.

3 april 2014 om 14:10

Isco24

Ik vind niet dat de La Liga beter is dan de PL, in tegenstelling zelfs, in competitie opzicht is de PL veel sterker. Alleen in team opzicht is de Bbva veel en veel sterker. Zo zijn Real en Barca beide te sterk voor Chelsea of City op het moment. Maar alles wat daar onder komt spreekt in het voordeel van de PL. Chelsea zal naar mijn idee ook winnen van Atletico. Maar van 4 tot 20 is in de PL ieder team sterker dan het team van de Bbva.

3 april 2014 om 14:25

Isco meen je nu echt dat je Aguero Silva Touré en Torres afdankertjes noemt?

Steek die spelers bij Real of Barca en ze hebben allemaal een basisplek...tenzij Touré bij Barca omdat ze daar niet met hem kunnen omgaan blijkbaar.

Nog iets wat de BPL beter maakt dan La Liga is het feit dat al de topspelers in La Liga over 2 ploegen verspreid zitten en in Engeland over 4-5 teams...

Btw wat te zeggen van Ozil? Beste middenvelder van de wereld in Spanje en bij Arsenal redelijk matig...wil niks zeggen behalve dat spelers aanpassingstijd nodig hebben, als ze nu van BPL naar la Liga gaan of omgekeerd. Of als je naar Torres kijkt, kan je ook schitteren bij het ene team in dezelfde competitie en floppen bij een ander.

Jouw argumenten slaan dus werkelijk nergens op en in z'n totaliteit is de BPL nog altijd (met voorsprong) de beste competitie al beleven ze nu collectief een mindere periode, ook wel te danken aan ene Messi en Ronaldo.

3 april 2014 om 14:40

Frank.

Ik denk dat men mijn reactie verkeerd interpreteren. Ik zeg inderdaad dat de beste spelers in La Liga spelen, al vind ik Hazard - Suarez - Silva - Kompany en zo kan ik er nog een paar noemen ook absolute wereldtop.
Ik zeg ook dat de competitie in Spanje beter is, en dat basseer ik op de lijst van coëfficiënten waarin Spanje ver boven Engeland en Duitsland staat.

Ik vind zelf de BPL een schitterende competitie om naar te kijken, ik kijk hem wekelijks, ook door de mooie affiches (zijn er altijd wel 1 of 2 per week die aantrekkelijk zijn in tegenstelling tot La Liga), en de hoeveelheid clubs die gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Echter, iedereen kan daar van elkaar winnen. Is dat dan nou juist de zwakte of de sterkte van de competitie en dus de topteams? In mijn ogen is dat juist een zwakte.
Het tempo waarmee Barca en Real spelen, kan bijna geen enkele Engelse club tegenop. Dus een Stoke zou het eerste kwartier heel hard achter een bal aan kunnen rennen, maar op een gegeven moment verzaken er een paar en valt het in elkaar als een kaartenpakhuis.

Ik heb het ook niet over de charme van de competitie want de charme van de BPL vind ik mooier dan die van La Liga, mijn 'roots' liggen echter in Spanje en de feiten zijn nou eenmaal dat La Liga momenteel 1 staat qua competitie.

3 april 2014 om 14:55

Wat een rare conclusies trek jij. Dus omdat spelers van Valencia, Malaga, Atletico, Deportivo, Sevilla en al die andere (oud) subtoppers naar Engeland vertrekken en daar goed presteren, zegt dat iets over het niveauverschil? Volgens mij zegt dat iets over de competitie van Spanje. Volgens is dat precies waarom het zo'n saaie competitie is, omdat het geld bij de top 2 zit en de rest moet buigen. Ik heb veel interviews lang zien komen waarbij speler in hun eerste seizoen PL (silva, Monreal, Michu etc.) stomverbaasd zijn over het programma en het niveau van elk team.

De reden waarom er zo weinig voorbeelden te vinden zijn van Engelsen in het buitenland, is omdat de speelstijl wezenlijk verschilt van andere competities. Dat is ook de reden waarom bijna elke buitenlandse aankoop eerst een jaar moet wennen in de PL. De voorbeelden die je noemt, Woodgate, Beckham en Owen, zeggen niets over het niveauverschil. Het zegt iets over het belachelijke transferbeleid van Real, die elke uitblinkende speler wil vastleggen. Zelfde geldt voor Fabregas, die op de meest belachelijke posities moet spelen en volledig verkeerd wordt verbruikt. En Van Nistelrooij en Modric minder in Spanje? Beiden presteren of presteerde uitstekend.

Niveauverschil tussen competities kun je aan de hand van individuele spelers niet meten.

3 april 2014 om 15:13

// Niveauverschil tussen competities kun je aan de hand van individuele spelers niet meten. \\.

Klopt, daarom hou ik vast aan de feiten.. Feit is dat Spanje op 1 staat qua competities.
Ik kan daar niks aan veranderen? Al zou ik het graag willen hoor, want ik vind de BPL een hele mooie competitie om te volgen.
De affiches zijn wekelijks mooier dan in La Liga, maar dat komt omdat de teams minder zijn in het algemeen en dus meer gewaagd aan elkaar. Dus het maakt me niet uit dat Everton van Sociedad kan winnen (al denk ik dat ze toch echt wel gewaagd zijn aan elkaar)

Maar dat lijkt men te vergeten, ze zien enkel Barca en Real en af en toe Atletico. Maar ik raad jullie aan om met z'n allen wedstrijden te kijken van ook Athletico, Sociedad, Villareal en Sevilla.. Vooral Sociedad en Villareal spelen heerlijk voetbal.
Mooi ook..

3 april 2014 om 15:57

Vergeet je de Bundesliga niet?

3 april 2014 om 16:06

Eto is een stuk ouder nu he, plus hij heeft een een tijdje in Rusland gespeeld en daar word je ook niet beter van.

4 april 2014 om 00:50

@isco24

Barca en Real zijn betere dan Chelsea en City. En Atletico zou een topclub zijn in Engeland. Villareal, Athletic, Valencia en Sevilla zouden subtop in Engeland zijn ala Everton.

Engelse laagvliegers en middenmoters worden vaak sterker geacht dan de Spaanse varianten. Maar dat komt denk ik ook doordat de Engelse clubs met meer intensiviteit, snelheid en kracht spelen. De Spaanse clubs zijn weer technischer, maar wel makkelijker te verslaan als topclub.

4 april 2014 om 08:23

Silvacity.

Dankjewel! Jij ziet het heel goed en ik heb zo het gevoel dat jij als 1 van de weinige die op mij gereageerd heeft echt ook de Spaanse competitie volgt.

3 april 2014 om 13:43

Lijkt me nogal logisch, er staan straks weer geen Engelse ploegen in de halve finale van de CL, maar wel weer 2 uit de PD, jullie zijn voorbijgestreefd jongens.

3 april 2014 om 13:57

Sergi Roberto; Real en Barca zijn 2 uitstekende teams, met een Atlethico die incidenteel meedoet. Maar de Premier League is 3 a 4 x zo sterk dan die spaanse zaad competitie. De rest is gewoon poep en in Engeland is bijna iedereen goed. Nee, Spanje zal Engeland nooit voorbij streven qua competitie.

3 april 2014 om 14:07

Kopitered

Plottwist: Spanje is Engeland allang voorbij gestreefd qua competitie. Bekijk de lijst maar!

3 april 2014 om 14:12

Makker, we hebben het hier wel over topploegen.. wat kan mij het schelen dat de nummer 15 van Engeland zou winnen van de nummer 15 van Spanje?
Hij zegt dat spelers uit de Engelse competite de ballon d'or niet winnen, en de spelers die hij bedoelt spelen dacht ik niet bij de nummer 15?

3 april 2014 om 14:35

Isco, genie, dat komt door de europees betere prestaties van Barca en Real, en dan heb je athletico en thats it. In Engeland heb je Liverpool, man utd, man city, chelsea , spurs , arsenal en everton die er wat van kunnen. Dan heb je nog hele goede middenmotors als southampton swansea en newcastle, de spaanse competitie stelt geen reet voor vergeleken met de engelse, al zijn barca en real nog zo goed. Ga eerst de televisie rechten maar eerlijk
Verdelen zoals in engeland en dan praten we verder.

3 april 2014 om 14:47

Athletic, die de Europa League finale weet te bereiken. Atletico die hem vervolgens wint en nu in de CL er heeeel goed voor staat tegen Barcelona + eerste in de competitie.
Is geen toeval lijkt me.
De verschillen in Engeland zijn kleiner, dat geef ik toe, maar die zijn ook in Nederland kleiner dan in Spanje.. Is de Eredivisie dan ook beter?

Het lijkt mij juist de zwakte van de 'topclubs' dat ze van de mindere goden kunnen verliezen, en dat blijkt wel uit Europeese wedstrijden.. Dus ja, Europees gezien presteert Spanje beter dan Engeland.. Maar zeg nou eerlijk, dat is toch ook het podium waarop je het moet laten zien?

Of is het WK gewoon onzin en moeten we alleen de poule van Nederland gaan beoordelen en zeggen dat we 'wel eerste zijn geworden in de poule'?

Wie het WK wint, is de beste. Zo ook met de Champions League. En die is onlangs nog gewonnen door Chelsea, dus geen stress. Engelse clubs zijn niet slecht ofzo?

3 april 2014 om 14:51

Ik stress niet gast, maar Spanje is een bijzonder zwakke competitie vergeleken met Engeland. Real en Barca staan dan ook gigantisch in de schuld en is het niet meer dan normaal dat ze zo goed zijn. Engeland heeft de kwalitatief breedste en dus beste competitie, doe even wat meer research.

3 april 2014 om 15:01

Wat roep je nou makkelijk 'research'? Ik denk dat mijn research iets breder is dan die van jou aangezien jij enkel je mening probeert op te dringen ipv met feiten te komen.
Vervolgens begin je over de schulden? Kom op dude, kan je niks anders verzinnen? De bedragen van de banken die Real en Barca ondersteunen is denk ik 3 x zo weinig als de Abramovich en Al Mubarak hun vermogen en inbreng in de clubs Chelsea en City.
Maakt niet uit, maar doe even wat meer research voordat je wat gaat roepen in het luchtledige

3 april 2014 om 15:17

Dat jij het alleen over Barca en Real kan hebben is eigenlijk zo veelzeggend, speelt de nr 7 van spanje 1-1 tegen Bayern in een wedstrijd dat alles erom gaat? Nee. Omdat 2 clubs in Spanje heel sterk zijn. (Mede door de schulden en oneerlijke verdeelde televisierechten) betekent niet dat de spaanse competitie sterker is dan de Engelse. Zo kortzichtig is dat. Iedereen weet dat de Premier League veel sterker is en iedereen weet ook waarom. De tegenargumenten zijn Barca en Real.. Thats it. Er zijn nog 18 clubs over en van die winnen de Engelse allemaal, daarom is de Premier league dus sterker. Met research bedoel ik kijk even hoelang de Engelse competitie al domineert, die spaanse flutcompetitie kan daar echt niet tegen op. Heeft niks met doordringen te maken, het is gewoon zo.

3 april 2014 om 15:52

Pik, kappen nou hoor! Ik heb het over Barca en Real omdat jij begon over hun schulden...
Ik geef eerder al andere clubs aan, maar daar wilde jij niet op ingaan en begon over schulden.
Maargoed, je kan geen normale discussie staande houden.

Tot ziens!

3 april 2014 om 16:11

Athletico zou in een gemiddeld seizoen niet eens top4 halen. Je kan ook niks meer opbrengen dan Barca en Real omdat behalve die 2 teams de competitie niks voorstelt, dat is de zere plek in deze discussie die je blijft vermijden. Haha prima, geef maar op, had ik ook gedaan met zo weinig discussiekracht. Aju

3 april 2014 om 13:44

@ Chelsea075

Noem eens 2 spelers uit andere competities op die het individueel beter doen dan Ronaldo en Messi. En Ronaldo won die gouden bal ook toen hij in de Engeland speelde. Engeland heeft natuurlijk ook de toppers rondlopen. Maar aller hoogste top speelt nu éénmaal in de La Liga.

3 april 2014 om 13:48

Alleen Suarez doet het beter, dat is correct, de enige speler in Europa op het moment.

3 april 2014 om 13:54

@realzidane Je vergeet dat er in duitsland ook een aantal toppers spelen... bij 1 club in het bijzonder

3 april 2014 om 13:57

@vsd1604
wel toppers, maar al die jongens zouden blind op de bank gezet worden als bayern ronaldo of messi had

3 april 2014 om 14:04

Suarez doet het veel beter dan ronaldo dit seizoen. Ibra ook. Maar m10 en cr7 zijn gewoon populaire

3 april 2014 om 16:10

Suarez doet het nu idd goed. En behoort tot de top van Europa. Maar hij is niet beter dan een Ronaldo of Messi.

We zien het volgend jaar wel, als hij ook Europees voetbal speelt. Kijken of hij dan het niveau kan aanhouden. Want Ronaldo, Zlatan en Messi doen op alle fronten nog mee.

Suarez heeft alleen 1x in de week de competitie.

3 april 2014 om 18:49

Als ik de top-3 aanvallers zou moeten opnoemen van het moment zou het wel uit Messi, Ronaldo en Suarez bestaan hoor.

3 april 2014 om 19:16

Suarez behoort ook tot de top. Maar het gaat mij iets te ver om te zeggen dat hij beter dan Ronaldo en Messi is. Want dat is hij namelijk niet.

Volgend seizoen zien we wel hoe hij rendeert als hij net zoals Ronaldo en Messi en Zlatan ook meerdere wedstrijden moet spelen.

3 april 2014 om 19:48

Na Messi en Ronaldo vind ik hem wel de beste, zeker weten.

3 april 2014 om 14:05

Denk eerder omdat de twee beste spelers ter wereld daar spelen. Want hoewel Rooney een geweldige spelers is komt hij echt niet in de buurt van Messi of C.ronaldo.

Rooney hoort niet bij de absolute wereldtop maar het is wel gewoon de beste speler van United.

Typetje Janssen, alleen verdient deze dude 330.000 per week en kan ie natuurlijk wat beter ballen.

Rooney was qua kwaliteit leeftijdsverhouding een van de beste die ik ooit heb gezien. Op 20 jarige leeftijd was hij al wellicht in de top 10 beste spitsen op dat moment. Jammer dat hij zich niet naar die absolute Messi niveau heeft kunnen ontwikkelen. Maar hij is wel na suarez, cavani, ibra de beste op dit moment imo. Zo veelzijdig.

3 april 2014 om 13:34

Met dit moment, bedoel je dan echt nu of de laatste maanden/jaren? Want als je dat laatste bedoelt heb je ook nog Lewy, Aguëro, Falcao... Je kan die spitsen moeilijk met elkaar vergelijken, ze zijn allemaal fantastisch.

3 april 2014 om 13:49

Vind een Rooney in deze vorm wel wat beter.

3 april 2014 om 13:58

AjaxCunian; Ik vind Rooney een klasse beter dan Cavani.

3 april 2014 om 16:50

Vind ik niet, vind Cavani veel meer dat spitsen instinct en spitsenhouding hebben. Rooney betere speler maar Cavani betere spits vind ik.

Hahaha good old Joey. Overal een mening over, zelf niets presteren.

3 april 2014 om 13:33

Jawel hoor. Hij presteert elke wedstrijd wel om een kaartje te pakken hoor. Hij speelt gewoon vanuit zijn krachten.

3 april 2014 om 13:41

Jij hebt nu ook een mening over hem, wat heb jij gepresteerd in de voetbalwereld?

ON: Ik vind dat zo'n onzin he, dat als je een sigaretje rookt dat je dan geen topsporter bent. Het kan heus geen kwaad als je dat doet hoor! Buiten dat speelt Rooney gewoon fenomenaal en is het niet aan ze voetbal te zien.

3 april 2014 om 13:53

Ah Barton was geen slechte speler om in je team te hebben, heeft best wat toegevoegd in zijn tijd bij Newcastle United bijvoorbeeld (als hij niet geschorst was). Wat hij nu nog kan weet ik niet, volg hem nu eerlijk gezegd niet meer zoveel.

3 april 2014 om 14:09

Ruim 230 wedstrijden in de Premier League, 1 interland en financieel onafhankelijk.... het kan slechter!!

Gezien zijn gedrag in en buiten het veld lijkt er minimaal een steekje los te zitten bij hem, maar ik zou mijn carrière op het vierde niveau amateurs graag met hem willen ruilen.

3 april 2014 om 15:49

@ spartaajax uiteraard, ik ook! Maat ik vermaak me altijd kostelijk om Barton. Op t veld is het gewoon een grote gek, buiten het veld overal een mening over. Maar dan ook over alles

3 april 2014 om 15:50

Edit * maar

Tja is Rooney een voetballer die meer talent heeft dan Ronaldo maar het beste niet uit zich haalt door een mindere mentaliteit?
Misschien, in 2004 was men wel behoorlijk enthousiast over Rooney, meer dan Cr7 op een gegeven moment maar dat was ook gedeeltelijk Britse hype.
Rooney kan wel beter dan wat hij nu laat zien maar achteraf is het gewoon een erg goede voetballer geen legendarische doelpuntenmachine of wereldspeler.
Enige manier hoe een Rooney een gouden bal pakt is United naar een treble leiden of het WK winnen met Engeland, beiden lijken vergezocht.

3 april 2014 om 14:50

Puur voetballend gezien is Rooney ook beter dan Ronaldo , en qua talent al helemaal ben ik bang

Wat te denken van al die talloze keren dat Roony overgewicht had. Vind Barton altijd buitengewoon provocerend en controversieel, maar hier heeft hij toch een punt.

3 april 2014 om 13:35

Rooney zei zelf, als ik 2 bier neem zit er gelijk een paar kilo aan dat geloof ik ook wel want het is duidelijk een endomorph die als hij geen voetballer was heel snel aankwam, een Giggs of Ronaldo bv kunnen alles eten zonder maar wat aan te komen. Desondanks is Rooney redelijk fit en speelt hij al jaren op het hoogste niveau als hij echt 0,0 mentaliteit had zoals Barton doet dan was hij wel als Michael Johnson geworden.

Rookt hij echt sigaretten?
Iemand die zo hard werkt op het veld, heeft een goeie mentaliteit, en werkt naast het veld volgens mij ook hard. Hij is van nature iets zwaarlijviger en het is echt niet zo dat hij z'n carrière vergooit.

3 april 2014 om 13:35

Nee, integendeel. Hij heeft alleen in de wedstrijden een goeie mentaliteit, er buitenom verre van.

3 april 2014 om 13:36

Van Basten rookte ook gewoon en schoot Nederland naar de EK zege, professioneel is het niet maar ook niet het einde van de wereld.

Geweldige speler, werkt altijd kei hard in de wedstrijden! Harder dan de meeste spelers in de BPL of ter wereld zelfs. Stopt nooit met rennen, geeft nooit op. Dus mentaliteit weet ik niet of het daar zo aan ligt. Maar ik zie natuurlijk niet hoe de trainingen gaan. Af en toe een sigaretje roken ga je niet dood van, en je conditie wordt ook niet minder van 1 sigaret af en toe. Beetje overdreven allemaal. Vind hem wel degelijk bij de top 15 beste spelers ter wereld horen. Kijk maar eens goed naar Rooney bij een wedstrijd. Spat echt talent vanaf. Lange pass, schot, fysiek, niet de snelste maar ook niet de langzaamste, goede techniek, kan een mannetje voorbij, teamspeler, overzicht. Eigenlijk alles wat een topspeler nodig heeft. En hij laat het bijna wekelijks zien. Barton daar in tegen niet.

als die jongen een shaggie wilt roken moet hij dat vooral doen zolang het maar niet ten koste gaat van zijn voetbal kwaliteiten want dat zou zonde zijn..

Geweldige speler hoor die Rooney, maar om de Gouden Bal te winnen komt hij echt niet in de buurt van Ronaldo, Zlatan en Messi

Dat Rooney rookt staat ter zijde. Ben het wel met Barton eens dat Rooney tot dusver niet is uitgegroeid tot die echte geweldenaar. Al moet ik zeggen dat hij dit de afgelopen 4 wedstrijden wel laat zien.

Barton is typisch een geval van een grote bek en wel heel erg weinig daden. Heeft de arrogantie van onze groot vriend Zlatan maar de kwaliteiten van Michael Breuer op een goede dag.

3 april 2014 om 14:09

Grote*

3 april 2014 om 14:12

Michael Breuer op een goede dag?

Ruim 230 wedstrijden in de Premier League en een interland. Met zijn kwaliteiten had hij veel meer interlands kunnen spelen, maar zijn gedrag heeft naar mijn idee veel roet in het eten gegooid.

Rooney is echt een hele goeie voetballer , dat staat buiten kijf..maar als je hem dan ziet tegen Bayern..echt 5 ballen goed geraakt (waaronder die corner) en nog een mooie schwalbe waar ie united echt mee helpt uiteindelijk..heb die wedstrijd nog eens teruggekeken. echt bizar hoeveel slechte passes hij geeft in die wedstrijd.. nogmaals, een hele goeie speler maar top 5 vd wereld is ie gewoon niet

3 april 2014 om 16:51

Jij baseert dus op 1 wedstrijd? Knap.

4 april 2014 om 19:45

Ja dat klopt..zo kortzichtig ben ik namelijk

Zidane , Cruijff van Basten , van Hanegem ze rookte allemaal , Maradona jaren aan de sos, allemaal wereldspelers , maar Rooney traint zich ook niet kapot itt Ronaldo

Hahah Barton altijd met z'n stook acties. Vind Rooney nog altijd een van de beste aanvallers in de wereld en hij laat het dit seizoen ook zeker weer zien. Niet de beste, maar zeker wel in de top tien van beste aanvallers.

3 april 2014 om 19:18

Barton zegt niks verkeerds toch? Jij zegt inprincipe hetzelfde.
Barton zegt: hij zal nooit de Gouden Bal winenn
Jij zegt: niet de beste, maar wel in de top 10....

Komt toch best overeen toch?

4 april 2014 om 08:07

Zeker weten, kan me alleen niet voorstellen dat hij niet beter is geworden sinds hij bij everton is vertrokken.

Hij is zeker wel beter geworden, alleen roken verpest wel je lichaam. Dat vind ik inderdaad niet echt bij een sportman passen.

Ik ben het niet heel vaak met hem eens maar hier is geen speld tussen te krijgen.

Dat uitgerekend Barton dit zegt.... Tsjah wat moet je daar nou van vinden.

3 april 2014 om 16:55

Wat je daarvan moet vinden? Tsjah dat Barton gelijk heeft zeker?

Als er berichten komen dat Rooney rookt en nooit in de fitnesszaal zit en dat terwijl Cristiano elke dag 3.000 sit ups doet en elke dag voor zijn sport leeft en dat Rooney in de verste verte niet aan de enkels komt van Cristiano en Messi dan kan je toch concluderen dat Rooney nooit een Gouden Bal zal winnen.

Rooney zal wel bij de 16 genomineerden zitten maar nooit zal hij een gouden bal winnen. Daarvoor is hij veel te beperkt en te onregelmatig.

3 april 2014 om 20:45

Ik bedoel meer dat Barton zelf een schoolvoorbeeld is van iemand die veel meer uit zijn carriere had kunnen halen. Om dan vervolgens Rooney te beschuldigen dat hij niet voor zijn sport leeft, vind ik een gevalletje pot verwijt de ketel. Hij had beter wijselijk zijn mond kunnen houden. Maar goed, daar is Barton de persoon niet naar.

Rooney na Messi en Cr7 de beste speler vd wereld, ook de wedstrijd tegen Olympiacos was hij de gene die United naar de kwartfinale heeft gebracht en niet V Persie met zijn hattrick.

3 april 2014 om 22:09

Wat een onzin, zonder die doelpunten van Van Persie had Olympiacos gewoon in de kwartfinale gestaan, hij kan nog zo goed spelen maar als hij niet scoort hoe kan hij dan Man United een ronde in de CL verder brengen.

Als je niet voor 100% voor het voetbal leeft dan zul je ook nooit de absolute top bereiken, die paar procenten extra die spelers eruit halen door gezond te leven scheelt een wereld van verschil op topniveau.

Statistieken van Rooney zijn trouwens niet misselijkmakend, als meer dan 10 seizoenen op rij in de PL minstens 10 doelpunten gemaakt, met uitschieters naar 26 en 27 doelpunten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren