Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Rechter legt relschoppers van SC Cambuur celstraf op

Laatste update:

Op een speciaal ingelaste persconferentie gaf de clubleiding van SC Cambuur, samen met trainer Dwight Lodeweges en aanvoerder Ramon Leeuwin, donderdagmiddag een toelichting op de gebeurtenissen van deze week bij de Friese club. Maandag maakte men bekend dat zittend trainer Lodeweges in de zomer verkast naar sc Heerenveen en daarna knakte er iets bij een deel van de achterban: dinsdag werd de training ernstig verstoord.

/

Een groep van zo’n tweehonderd Cambuur-fans had kwaad in de zin, vernielde een toegangshek en een kleinere groep bestormde vervolgens het stadion. Men wilde verhaal halen bij Lodeweges, die echter naar binnen vluchtte. Voorzitter Ype Smid sprak donderdagmiddag zijn afschuw uit over hetgeen er de afgelopen dagen heeft plaatsgevonden rond de Leeuwarder club.

Smid legde uit dat de teleurstelling bij de Cambuur-leiding groot was, toen Lodeweges aangaf in de zomer naar sc Heerenveen te gaan. “Ook bij de fans heerste er teleurstelling en dat is begrijpelijk. We hebben maandagavond echter besloten dat Lodeweges het seizoen af zou maken. Dinsdag escaleerde de sfeer door een groep van zo’n tweehonderd supporters”, kijkt Smid terug op de gebeurtenissen.

“Wij als leiding hebben met afschuw de beelden en gebeurtenissen gevolgd. Lodeweges heeft ons dinsdagavond vervolgens aangegeven het seizoen niet af te maken en vol begrip is de clubleiding akkoord gegaan. Dit voelt als een nederlaag, want het lijkt nu alsof een groep supporters met wangedrag beloond wordt. Maar het belang om in alle rust het seizoen af te maken heeft centraal gestaan”, aldus Smid.

De voorzitter en zijn directieleden betreuren de gang van zaken bij SC Cambuur ten zeerste, zegt Smid. Hij vindt dat Lodeweges ten onrechte tot kop van Jut is gemaakt bij een groep kwaadwillende supporters. “Lodeweges is een vakman en heeft in grote mate bijgedragen aan het meest succesvolle seizoen ooit van Cambuur in de Eredivisie. Een dergelijk vertrek heeft hij niet verdiend.” Smid wil dat de relschoppende fans strafrechtelijk vervolgd worden en/of langdurige stadionverboden krijgen. Vrijdag zal aangifte gedaan worden bij de politie.

Update 4 april 18.34 uur - SC Cambuur legt veertien relschoppers stadionverbod op
SC Cambuur-Leeuwarden heeft vrijdag veertien supporters een stadionverbod uitgedeeld. Dinsdag zorgde een groep van zo'n tweehonderd boze fans van de Friese club voor ongeregeldheden, tijdens de besloten training. Een groep van circa dertig man vernielde een hek en bestormde de hoofdingang, omdat zij duidelijk wilden maken dat zij boos waren op Dwight Lodeweges. Die vertrekt na dit seizoen naar rivaal sc Heerenveen.

SC Cambuur gaf donderdag in een persconferentie al aan geen halve maatregelen te nemen tegen de mannen in kwestie. Het zou strafrechtelijke vervolging inzetten en ook stadionverboden uitdelen. Betreffende dat laatste zijn vrijdag stappen gemaakt. In aansluiting op de stadionverboden wil burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden elf relschoppers een gebiedsverbod voor drie jaar rond het stadion opleggen. De raddraaiers zijn per brief van dat voornemen op de hoogte gesteld.

Update 23 mei 13.55 uur - ‘We wilden gewoon even praten met Lodeweges’
Toen bekend werd dat Dwight Lodeweges naar sc Heerenveen zou verhuizen knakte er iets bij een deel van de achterban van SC Cambuur. Een groep van 150 boze supporters eiste het vertrek van de trainer, die later daadwerkelijk afscheid nam van de club. Supporter Iron B. moest vrijdag verantwoording afleggen bij de rechtbank in Leeuwarden. “We wilden gewoon even praten met Lodeweges”, verklaarde hij volgens De Telegraaf. Als het aan het Openbaar Ministerie ligt, gaat hij echter vier maanden de cel in.

Update 6 juni 15.22 uur - Rechter legt relschoppers van SC Cambuur celstraf op
De rechtbank in Leeuwarden heeft vier supporters van SC Cambuur veroordeeld tot celstraffen van twee tot vier maanden plus stadionverboden. Dat meldt de Leeuwarder Courant. Het viertal maakte deel uit van een groep fans die het stadion binnendrong om de confrontatie te zoeken met trainer Dwight Lodeweges, die had aangekondigd naar sc Heerenveen te zullen vertrekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht, het is toch te gek voor woorden wat deze supporters doen.

3 april 2014 om 13:03

En meer dan terecht zijn zij vergeten waar ze nu staan door die trainer veilig voor mij mogen ze er in 2015 gewoon weer uit en verder 10 jaar sv.niks mis mee tich.

3 april 2014 om 13:29

Het is toch jammer dat je een complete club met op de gok 15000/20000 supporters vanwege de acties van een groepje van 30 personen veroordeeld. Gewoon de schuldigen straffen en verder gaan met het opbouwen van deze mooie club.

3 april 2014 om 14:02

Daar gaat het toch ook over? De schuldigen aanpakken? Ik snap je punt niet.

3 april 2014 om 14:58

Op het feit dat menigeen nu weer aangeeft te hopen dat cambuur degradeerd vanwege dit voorval, dat is gewoon jammer. Dit verdient cambuur en de supporters niet.

3 april 2014 om 16:21

Het waren anders wel 200 (kennelijke werkeloze) supporters die bij de training kwamen opdagen om huilie-huilie te doen, da's wel al meer dan 30.

3 april 2014 om 13:36

Inderdaad, wat is er toch dierlijk en vooral primitief gereageerd op de positieverbetering van Lodeweges. Vond het ook zo zielig hoe die arme man erbij stond, het lijkt me ook zo een warme en sympathieke man. Nee dit soort tuig zal hopelijk allemaal aangepakt worden, hij zou voor de wereldprestatie hossend het stadion uitgetild moeten worden naarja.

3 april 2014 om 14:04

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat je gelijk hebt. Maar ik ben wel heel benieuwd wat er zou gebeuren als bijv Frank de Boer bekend zou maken dat hij naar Feyenoord zou gaan... Dan gaat het ook los in Amsterdam denk ik...

3 april 2014 om 14:40

Toch een andere situatie. Frank is een Ajaxicoon. Is Dwight een Cambuuricoon? En dan nog..het is gewoon belachelijk hoe deze idioten tekeer zijn gegaan. Zijn geen lievertjes...die Cambuur hooligans..

3 april 2014 om 15:51

Nee joh. Zelfde situatie. "icoon" of geen icoon. Wat is uberhaupt een icoon? Iemand die gewoon goed gepresteerd heeft bij zijn werk en daar zijn waarde heeft bewezen? Een speler een trainer...hoe dan ook: een passant. Wees blij dat je hebt mogen genieten van die persoon zijn kwaliteiten.

Werk is werk. Als je denkt jezelf ergens persoonlijk te kunnen verbeteren, ga dat gewoon doen. Teleurgesteld zijn oke. Maar dat is dan ook voldoende. Die belachelijke sentimenten en rivaliteiten zitten gewoon in hoofden van fans.

3 april 2014 om 16:33

Suc6magnet

Zelfde primitieve reactie, bij iedere club heb je van die raddraaiers. Bij de normale fans zou Frank volledig afgedaan hebben, en zouden extreem teleurgesteld zijn. Ik durf met 99,9 procent zekerheid te zeggen dat dat nooit zal gbeuren, Frank is een echte Ajaxman en Rdam heeft geen mogelijkheden op dit moment.

4 april 2014 om 19:23

Zelfs dan heeft nog iedereen zijn fatsoen te houden.
Je mag best aangeven het ergens niet mee eens te zijn , maar agressief gedrag is nooit acceptabel.

4 april 2014 om 22:18

Cruyff ging ook naar feyenoord, dat heeft toch ook niet tot volkswoede geleid

5 april 2014 om 06:16

Roerend mee eens, geweld hoort niet thuis op een voetbalveld. Nergens niet eigenlijk..

5 april 2014 om 06:19

Sas32

Ik was toen nog niet geboren, geen flauw idee wat er toen allemaal gebeurde. En van Cruijff was niets meer dan een revanche actie.

3 april 2014 om 14:06

Van buitenaf wordt altijd gedacht dat iedereen in de voetbalwereld miljonair is of een paar ton op de bank heeft. Dit geeft maar weer aan hoe primitief en primair sommige mensen denken. Maar goed, dat je wat celletjes mist blijkt ook wel als je mensen gaat bedreigen of andermans eigendommen gaat vernielen om een spelletje als voetbal...

Het was ook wel heel erg overdreven. Cambuur zal dan ook maar nooit in de buurt komen qua clubgrootte als Heerenveen. Cambuur is inderdaad een club van de stad, maar dat wil niet gelijk zeggen dat je groter bent of wilt zijn. Heerenveen is het plaatje van Friesland en dat zal altijd zo blijven.

Wordt ook een beetje moe van dat popiejopie gedrag van clubs als Cambuur en Go Ahead. Wat denken ze wel niet zeg. Ze komen sinds een fiks aantal jaren weer terug op het hoogste niveau en gelijk denken ze dat ze Jezus zijn in de Eredivisie. Ik walg ervan. Cambuur is de kleinste club in de Eredivisie en zal naar mijn gevoel ook na-competitie gaan spelen al is GAE ook nog niet zeker van lijfsbehoud.

3 april 2014 om 13:02

Nacompetitie voor GAE en Cambuur? Ben je gek? GAE staat 4 punten, en Cambuur staat 5 punten boven de streep, dus die gaan echt geen nacompetitie spelen. Of denk jij dat RKC dat gat even gaat goedmaken in nog vier wedstrijden?

Daarnaast overdrijf je wel heel erg. Cambuur en GAE brengen iets extra's in de Eredivisie. Beide clubs hebben een enorm trouwe achterban en goed gevulde stadions met ontzettend veel sfeer, daar kan Heerenveen waar jij zo hoog van opgeeft nog wat van leren. Het is niet zo gek dat Cambuur-supporters een hekel hebben aan Heerenveen, met name door hoe mensen als jij over die club praten. Heerenveen het plaatje van Friesland? Hou toch op..

3 april 2014 om 13:43

T is gewoon zo, Herenveen is in Nederland bekend als gewoon en goede mooie club, dat is in het geval van Cambuur niet zo. Dat is (ook in werkelijkheid) een veel kleinere club, dat zijn gewoon feiten, die niet te weerleggen zijn. Hieermee zeg ik niet dat Cambuur zomaar een clubje is, maar Herenveen is nu en de komende jaren nou eenmaal groter(in alles).miss over een paar jaar, maar dat zie ik niet gebeuren.

3 april 2014 om 13:57

Natuurlijk is Heerenveen groter. Dat is ook niet zo gek als je jarenlang op het hoogste niveau speelt en Cambuur al een dik decennia afwezig was in de Eredivisie. Maar Friesland afspiegelen als de provincie die achter Heerenveen staat wat Cancellara doet is absoluut niet waar. Heerenveen is hooguit dominant in het dorp en omstreken zelf, en misschien wat kleinere dorpen door Friesland. Ditzelfde geldt voor Cambuur en Leeuwarden en de FC en stad Groningen. Voor de rest van de provincie is er zeker net zo'n groot deel supporter van de 'klassieke top drie' Ajax, Feyenoord, Psv. Om te zeggen dat Heerenveen het plaatje van Friesland is, is wel een overstatement eerste klas.

3 april 2014 om 15:52

oke, maar al was heerenveen 10x kleiner. Als je daar wil werken doe je dat.

3 april 2014 om 18:16

Dat klopt wel ja, je ziet ook veel Cambuur-sjonnies met een Feyenoord-shirt lopen. Komt allemaal nog uit de tijd dat beide clubs nietige eerstedivisie-clubs waren, toen was iedereen wel fan van Ajax of Feyenoord, en in mindere mate af en toe Psv.

3 april 2014 om 13:03

Ze moeten nog 4 wedstrijden spelen waarvan 1 tegen NEC en 1 tegen Ado thuis. Mag toch aannemen dat ze in 1 van deze twee wedstrijden wel 3 punten pakken en dan zijn ze zo goed als zeker van handhaving. Dus lijkt me sterk dat ze na competitie moeten gaan spelen, hoewel het ze door de houding van sommige supporters wel gegund is.

Los daarvan goed om te lezen dat ze die nep supporters gaan aanpakken, allemaal levenslang stadion verbod lijkt me wel op zijn plaats.....

3 april 2014 om 13:07

Je bent wel erg zuur. Je kan zo mee met de jongens van Zwolle in je haat tegen deze clubs. Of ben je bang dat NEC gaat degraderen? Wij, de supporters van GAE en Cambuur zijn gewoon hardstikke blij dat we in de Ere spelen en ja daar gedragen wij ons ook na in de vorm van enthousiasme. Begrijp dat nu eens. Dit gedrag zal normaliseren als we een paar jaar in de Ere zitten of weer degraderen, dit jaar of volgend jaar. Wie zal het zeggen. Zuurpruim.

3 april 2014 om 13:10

Hoe kom bij die wijsheid. Cambuur en Heerenveen waren in de vorige eeuw gelijkwaardig. Door goed beleid (mn Foppe en Riemer) staat er nu een subtopper. Maar Cambuur is relatief gezond en een prima bestuur en een geweldige achterban dus waarom kan Cambuur Heerenveen niet passeren in de komende jaren?! Stad met 100.000 inwoners vergeleken met een groot dorp met 28.000 inwoners geeft aan dat met een goed beleid de situatie snel kan veranderen. Net als in de jaren 90. Moet Cambuur wel naar een groter stadion. Heerenveen maakt zich al wat zorgen, want een aantal lokale sponsors zijn al overgestapt.

3 april 2014 om 14:00

Dat "ge-als en ge-misschien" van de afgelopen 20 jaar van cambuur fans daar wordt ik wel eens moe van. Cambuur heeft het knap gedaan dit seizoen. Ze moeten nu eerst maar eens om leren gaan met het verlies van de beste spelers en geen al te gekke dingen doen op financieel gebied(cat 2). Het kleine groepje cambuurfans dat het vergalt helpt ook niet mee aan het opbouwen van een stabiele club, het kost sponsors en potentiele supporters. Wat ik dan ook niet snap is als het een klein groepje is dat de autoriteiten allang niet hebben ingegrepen, want het aantal incidenten stapelt zich op, wat door sommige mensen wordt toegeschreven aan het zelfde groepje, moet niet moeilijk wezen om die te vinden. En wat heeft de grote van de stad te maken met de grote van de club??? Heerenveen (cat 1) heeft al jaren aangetoond dat je een stabiele club in een dorp kunt hebben, door niet in grenzen te denken.

3 april 2014 om 14:08

Ja want Heerenveen (bijv.) won met twee vingers in de neus van beide clubs

3 april 2014 om 19:04

Nac, Rkc, Ado, Heracles, en Utrecht zijn allemaal nog niet zeker van lijfsbehoud. Wat is je punt man? En hoezo vertoont mijn club popiejopie gedrag? Misschien dat je dit ook kan onderbouwen? Want het slaat als een tang op een varken.

Terecht! Ik vind het belachelijk dat het op zo'n manier is gegaan. Sommige zullen wel zeggen, aartsrivaal etc etc maar je moet ook realistisch blijven denken. Dit is natuurlijk voor Lodeweges een juiste stap in zijn carrière. Hij heeft Cambuur ook het succesvolste seizoen ooit in de Eredivisie gegeven en hem dan op zo'n manier wegjagen? Belachelijk. Moest gister eerlijk gezegd wel gniffelen toen Cambuur verloor..

Ik vroeg me al af wanneer we wat gingen horen. Cambuur 'supporters' die zich al misdroegen in Amsterdam en zich nu ook van hun slechtste kant laten zien bij 'eigen' bezit.

Ik snap gerust wel dat het pijnlijk is om je trainer naar de aartsrivaal te zien gaan, maar die hersenloze figuren snappen dus niet dat hij Cambuur op de kaart heeft gezet. Elfde op de ranglijst, potverdorie. Dat is een geweldige prestatie voor een club als Cambuur.

Ik hoop dat ze kei- en keihard gestraft worden. Dat ze nooit meer in het stadion mogen komen en dat er zelfs een voorwaardelijke straf aan geplakt wordt.

3 april 2014 om 13:21

Om hier amsterdam bij te halen slaat nergens op en is ook nog eens incorrect. Fouten zijn door politie gemaakt, als je dana angevallen wordt ga je niet wegrennen maar teruggooien. Lees de artikelen van het parool maar eens. Een OBJECTIEF verhaal ipv de subjectieve troep van de telegraaf en anderen

3 april 2014 om 14:43

Het waren toch echt de Cambuurfans die Ajaxfans (waaronder ik..terwijl ik rustig met mijn vrouw en vrienden een drankje aan het doen was) aanvielen zonder reden. Het was compleet gestoord. Hierdoor werden Ajaxfans gek en barstte de bom. Dat de politie ze vervolgens langs het supportershome liet wandelen is te dom voor woorden.

Met alle respect maar heel mijn sypmathie voor Cambuur is echt verdwenen. In het begin van het seizoen nam ik ze alleen het kunstgras kwalijk maar voor de rest zag het er allemaal zo leuk, fris en fruitig uit. Ze spelen prima voetbal en er heerst een prima sfeer, naar wij dachten... Jammer dat zulke leeghoofden het zo verpesten. Gun die vent gewoon zijn transfer man, naar 'dkv', wat overigens ook een walgelijke afkorting is...

3 april 2014 om 13:06

Gouden Co.... Jij bent dus zo'n type die alles en iedereen over 1 kam scheert. Dus omdat een kleine groep "supporters" de boel weer verstiert is je sympathie voor de hele club weg. Triest.....

3 april 2014 om 13:21

Ik ben het type dat de sympathie verliest als de club zich toegeeft aan deze 'supporters'. Dat is toch een schandalige zaak, niet meer baas in je eigen huis zijn blijkbaar...

3 april 2014 om 13:38

Er is overduidelijk een onwerkbare situatie ontstaan, dan kan je je kop in het zand steken en gewoon doorgaan. Of je kan realistisch naar de situatie kijken en besluiten dat dit de verstandigste optie is.

Dat betekend absoluut niet dat de beslissing door de supporters gemaakt is.

3 april 2014 om 17:05

Ja want de club heeft Lodeweges ontslaan! Co De situatie was voor Dwight niet meer te doen en hij besloot zelf weg te gaan, dus er werd niet echt geluisterd naar 'supporters'

3 april 2014 om 13:19

Als jou sympathie afhangt van het gedrag van een tiental idioten, die overigens bij 90% van de clubs rondlopen, dan kunnen we dat dat missen als kiespijn. Ik ben nu wel helemaal klaar met al die opgestoken vingertjes naar Cambuur! Wat er afgelopen week gebeurt is vindt 99% van de Cambuur aanhang verschrikkelijk. Ik ook. Maar doe nou niet alsof Cambuur hier uniek mee is. Als je je sympathie voor een club van dit soort dingen af laat hangen dan moet je het voetbal de rug te keren. Zelfs bij het al om geprezen heerenveen lopen dit soort mannetjes rond. Minder wel is waar maar toch ze zijn er wel. Dus nu graag een hele grote streep eronder! Laat de bal weer spreken.

De hooligans van Cambuur..... nooit gedacht dat ze bestonden, maar schijnbaar zitten ze overal!

Er zijn goede beelden beschikbaar, dus daar moet een rechter en/of Knvb wel iets mee kunnen...

Zou zoiets ook gebeuren als Twente een trainer van PEC Zwolle of Go Ahead haalt, of een van Heracles?

3 april 2014 om 13:15

Nee, natuurlijk niet. Die rivaliteit is niet dusdanig groot. En trouwens, daar begrijpen supporters dondersgoed als een trainer goed presteert dat hij een stap hogerop kan. Iedereen die dat ontkent bij Zwolle of Heracles is niet goed bij zijn hoofd.

Maar goed, ik denk dat we wel kunnen stellen dat deze groep van 200 man ook niet helemaal goed bij hun kokosnoot zijn.

3 april 2014 om 13:23

Als foeke booy nu bekend zou maken dst hij naar zwolle gaat zou exact hetzelfde gebeuren

Is die trainer gegund wat bezielt die supporters nou, je bent teleurgesteld oké maar dit gaat te ver, slaat totaal nergens op jammer voor cambuur die met zo'n goede reeks bezig was

Ik vind het zo'n schande, die gasten, en maar zeggen dat je fan bent. Wees dankbaar met de resultaten die mede door de trainer zijn behaald. Ik hoop dat cambuur degradeert. Alleen maar voor die gasten, verder is Cambuur een aanwinst gebleken in de eredivisie

3 april 2014 om 14:04

Ik heb 3 woorden en een jaartal voor je. 2009 pot ketel spiegel. Los jij dit raadseltje op?

3 april 2014 om 14:47

Ik snap werkelijk niet dat er mensen rondlopen (zoals jij) die bij alles ook naar Ajax wijzen. Gaat het hier niet om Cambuur? Is dit niet te belachelijk voor woorden? Praat hij de actie van de Ajaxfans wel goed? Man man wat een kinderachtig en onnodig gezeur.

3 april 2014 om 17:07

Nee hij praat het niet goed, maar ik stip even de hypocriete tendens aan. Met zn ik hoop dat cambuur degradeert.

3 april 2014 om 18:06

Niks hypocriet, als zogenaamde supporters dit doen keur ik het af, welke club dan ook, er staat ook dat ik hoop dat ze degraderen vanwege die supporters, niet vanwege de club.

Dat groepje moet een stadionverbod krijgen. Dit zijn geen supporters meer. Belachelijk dat zoiets kan. Je zou verwachten dat er toch wel één kerel tussen hen in durft op te staan?

3 april 2014 om 14:26

Bogota ik ben het wel met je eens. Ik zat gister in de galgenwaard Utrecht-Cambuur. Ik heb Utrecht als Cambuur supporter altijd wel een leuke club gevonden. Het verbaasde mij alleen dat de door mij hoog geachte bunnikside voor 90% van de wedstrijd stil was en met de armpjes over elkaar stond. Misschien kwam het door het mooie weer.. niet door het goede spel van Cambuur iig. Een paar weken terug had ik de zelfde ervaring in de Euroborg ook al. Groningen, ook een club waar in mijn beleving altijd veel sfeer is, tam, mat en totaal niet fanatiek.

Het gros van die lui heeft waarschijnlijk al een stadionverbod.

3 april 2014 om 13:25

Viel nog mee, wel een aantal. Maar niet de meerderheid. Daar komt nog bij dat een gedeelte met bivakmutsen opliep of hun gezicht verborgen hield. Wordt nog lastig dus

Actie/reactie! Directie cambuur schaam je!
Amateurs!
Hoe jun je zoiets bekend maken als je als club zijnde nog tegen degradatie vecht..
Kan een cambuur supporter mij dit misschien uitkeggen waarom er voor dit moment gekozen is..
Wat een stelletje amateurs zeg

3 april 2014 om 13:24

Niet overnagedacht, onderschat, lodeweges wou er niet (meer) over liegen blablabla domst mogelijke keuze waar totaal niet over na gedacht is

Lijkt hier wel geenstijl af en toe.
Geloof me maar dat bijna iedereen van de cambuur aanhang dat gedrag sterk veroordeeld. En ik vind het ook wel heel apart dat een aantal supporters van nota bene Ajax en NEC reageren met ik hoop dat ze degraderen. Volgens mij misdragen een aantal van deze supporters zich ook vaak genoeg, dan verwacht je toch ook niet dat alles over 1 kam geschoren wordt? En dan heb je Martyn die mooie verhaaltjes op gaat hangen. Wat ben dan hypocriet zeg.
Maarja zal wel weggejorist worden......
Verder sta ik er volledig achter dat die idioten een levenslang sv krijgen en het liefst een gebiedsverbod want ik hekel die gedragingen.

ik ben van mening dat je supportersschare zo slim is als je domste supporters. in het geval van cambuur moet ik helaas toegeven dat de er supporters tussen zitten met het i.q. van een pindadop(0,01). daar hoort een directie rekening mee te houden in zijn berichtgeving. deze groep (ik zal ze maar even de pindadopjes noemen) kan slecht om gaan met emoties en verwerkt teleurstellingen op een nogal primitieve manier. de cambuur directie had van te voren kunnen bedenken (want ja dit is niet de eerste keer dat de pindadopjes teleurgesteld zijn) dat de pindadoppen zich zouden laten gaan. naief gehandeld dus in deze. ik denk daarom dat het goed is dat de pindadopjes professionele hulp gaan krijgen en hun "emoties" op een andere manier moeten gaan uiten. bloemschikken o.i.d. lijkt mij wel een goede manier.

3 april 2014 om 18:36

Volledig mee eens, bloemschikken of knuffelberen vullen, lang niet gek

5 april 2014 om 09:53

Haal even heel snel dat cambuurlogo eraf. Jij hebt kennelijk geen enkel idee wat er is gebeurd. Was jij bij de training aanwezig? Of heb je het alleen maar gezien op omrop abe en/of NOS? Wat die 20/30 lui deden om via het hoofdingang Lodeweges op te zoeken, praat ik niet goed. Maar het bekend maken, terwijl we nog niet 'safe' zijn, dat hij naar dkv gaat, is het domste wat je kan doen. Hij gaat naar DKV, herhaling: DKV. Jij hebt kennelijk geen enkel clubgevoel. Schaam je diep.

7 april 2014 om 12:47

Ja klopt hij is naar Dkv, en ik vind dat ook verschrikkelijk. Sta ik nu hekken te mollen? Stadioningangen te bestormen? NEE ik ga gewoon aan het werk en heb met gewoon normaal gedragen. Dus jou commentaar is echt heel zielig en beperkt. Ik en met mij de rest van de cambuur supporters(de mensen die zich wel normaal kunnen gedragen) wordt alleen wel afgereken op het gedrag van een stel randdebielen. Wij moeten ons weer verontschuldigen tegenover de rest van de wereld, dus leer je emoties maar even in bedwang te houden de volgende keer.

p.s. met Pindadopjes bedoelde ik die 20/30 supporters die door de hoofdingang naar binnen stormden. Die andere 170 mensen die misschien, zoals iedere dag de training komen bekijken of op een fatsoenlijke manier verhaal willen halen, daar heb ik het helemaal niet over.

Het tuig zal dan waarschijnlijk een langer stadionverbod opgelegd krijgen. Een groot deel van dit tuig heeft namelijk al een stadionverbod en is alleen maar actief om de club Cambuur in een negatief daglicht te brengen.

Geloof me, 99,9% van de Cambuursupporters baal hier ontzettend van. het zijn 30(!) idioten die de boel verkloot hebben. Ik hoop dat ze een stadionverbod voor het leven krijgen.
Scheer aub niet alle Cambuursupporters over één kam.

3 april 2014 om 18:18

99,9 is misschien wat overdreven. Ik heb familie op de hoofdtribune in Lwd zitten en die voeden hun kinderen ook al op met dat als je een "heerenvener" ziet je een middelvinger op moet steken. En dat is dan een redelijk normale familie... Daarnaast heb je natuurlijk de MI-side en de ultras waarvan een behoorlijk deel deze acties wel prima vinden.

3 april 2014 om 20:09

Gezellige familiedagen dus! :P

4 april 2014 om 10:27

Nou Abe84, heb je even gepolst onder de leden van MI-side en Ultras Leovardia wat hun mening is? Domme stemmingmakerij dit... Maartenscc heeft gelijk, 99,99% van de aanhang baalt ontzettend van de manier waarop dit gegaan is. Dat lodeweges weg moest is, denk ik, wel een door de hele achterban gedragen mening. Zijn positie was onhoudbaar. De focus zou namelijk de rest van het seizoen niet meer op voetbal liggen maar op Lodeweges en dat is niet bevorderlijk voor de resultaten.

5 april 2014 om 09:08

99,99%? Dat zou betekenen dat Cambuur 300.000 fans heeft als die 30 fans die 0,01% vertegenwoordigen. Met alle respect, maar dat lijkt me iets overdreven .

7 april 2014 om 12:53

hahaha. Je hebt geen idee van de achterban joh! Gigantisch! 20000 is denken ik reëler.

Cambuur supporters worden weg gezet als tokkies en tuig maar toen bij onze zuidelijke buurman van 30 kilometer verderop de voorzitter werd bedreigd door toeschouwers en op moest stappen was dat omdat johan derksen meneer feenstra niet pruimde volstrekt normaal. Hoe hypocriet kan je zijn!!

3 april 2014 om 18:26

Die brief kan door iedereen geschreven zijn. Ik kan ook een brief naar Van den Belt schrijven namens "een Cambuur-fan". Ik kan me zelf niet voorstellen dat het een Heerenvener is die dat gedaan heeft, eerder iemand die er plezier in zou hebben om onze club in een kwaad daglicht te stellen. Alles wijst dan weer richting Leeuwarden.
Maar goed, er is geen dader gevonden dus wie het geschreven heeft zullen we helaas nooit weten.

3 april 2014 om 19:14

Dit is pas een kansloze reactie. Je zou juist respect moeten hebben voor de mensen met wie je werkt. In plaats daarvan denk je even 'interessant' te kunnen doen.

Echt sommige figuren hier.

4 april 2014 om 18:52

Autistisch spectrum syndroom. Iemand wil ook even populair doen. Mensen die dit soort zaken 'vanuit hun vak' denken te herkennen bij mensen hebben maar wat grote praat.

Klein gedragen is klein blijven!
Gedraag je volwassen en liet Lodeweges het seizoen netjes afmaken....
Zorgen dat de volgende trainer er netjes op kan voortborduren..

Ga schelden, vloeken, tieren of wat dan ook.... maar houd het verbaal...

Een remedie, Cambuur .....laten ze aub degraderen, een club met dat rapalje hoort niet in de eredivisie. Kunnen ze de spandoek "nooit meer Cambuur" weer van zolder halen.

Na zelf overduidelijk te hebben laten blijken zwaar teleurgesteld te zijn in de "heer" Lodeweges zijn beslissing om naar rivaal Heerenveen te vertrekken laten de heren Gerald van den Belt en (vooral) Ype Smid hun horen weer hangen naar de media. Opvallend genoeg na een optreden van de zelfingenomen ras (voetbal)provocateur Johan Derksen in Pauw en Witteman. Waar Derksen geen spaan heel late van onze club en termen als schorriemorrie, dwazen en primitieveling bezigde over de jongens die hun emotie niet de baas waren en het stadion en veld tijdens de training betraden. Om vervolgens met droge ogen te vertellen zelf tijdens de Friese derby ooit Kees Kist een (dood)schop te hebben gegeven om vervolgens een klap met de handtas van diens moeder te krijgen. Maar dat was ludiek en geen exces toch?, en hebben jullie vast allen om gelachen. Voetbal hypocrisie ten top.

4 april 2014 om 19:01

Hij verruilt gewoon de ene werkgever voor de andere. Waar meer mogelijkheden zijn. En dat de clubs rivalen zijn van elkaar, ja so be it. Hij heeft in een eerder verleden al bij Heerenveen gewerkt.
Zo gek is het dus niet dat hij terug gaat nu hij de kans krijgt daar.

6 april 2014 om 08:16

Typische reactie van een buitenstaander die dit zien als een reguliere baan verandering. En aan iemand die zelf geen echte derby(gevoel) kent laat staan iets weet over onze emotie, heeft het geen zin dat uit te proberen leggen.

Zulke idioten kun je maar beter voor de komende 10 jaar een gebiedsverbod opleggen en zich laten melden op het bureau bij elke thuiswedstrijd van Cambuur. Daar raak je ze het hardst mee, veel harder dan met een geldboete, die er wat mij betreft ook nog eens bovenop mag komen in de zin van verhalende schade.

Die rivaliteit zal allemaal wel, dat wil ik echt niet bagatelliseren, alleen moeten we dat ook niet groter maken dan het is. Het blijven twee provincieclubs waar niemand zich buiten Friesland om bekommert.

Al die scheinheilige ajacieden heerenveners en nog meer van die gekken maken nu cambuur zwart maar vergeten dat er bij hun eigen club evenveel zo niet meer raddraaiers rondlopen. Het waren van de week maar 100 man bij het stadion en daarvan waren 70 sensatiezoekers en 30 kwamen echt voor rotzooi. Dus resumé 9800 gemiddeld min 30 is 9770 andere supporters die nu door heel nederland over 1 kam worden geschoren. Erg kortzichtig!

4 april 2014 om 18:57

Elke club heeft gekken tussen haar supporters. Als de supporters van Ajax (tegen oa Zwolle, Cambuur en Celtic) of Heerenveen (knokploeg Heerenveen) wat fout doet kom dat in het nieuws, en dan valt iedereen daar over. Nu gaat het over Cambuur. Iedereen weet dat de meeste supporters daar niets mee te maken hebben, maar wil wel even wat roepen over de mensen die wel fout zitten.

Ik ben het er wel mee eens dat we niet zoveel naar Heerenveen moeten kijken. Ik ben blij dat we de club zijn die we zijn. De grootte doet er voor mij niet zoveel toe, ik stond op de tribune toen we 17e werden in de jupilerleague. We zijn van een club uit de onderste regionen van de Jupiler league , volledig financieel aan de grond terug gekomen op het niveau waar we nu staan. Wanneer die ontwikkeling zich in dit tempo doorzet zullen we wel zien waar het eindigt.
Credits naar Heerenveen hoe ze de afgelopen jaren hebben bewezen tegen de Nederlandse top aan te zitten. Maar credits naar cambuur voor de wijze waarop de club zich uit de afgrond omhoog geknokt heeft. Als je weet waar cambuur vandaan komt , kun je daar niet anders dan respect voor hebben.
Waren we in 2008 nog in het nieuws door een bijna oorlog met de mobiele eenheid na de net niet promotie tegen Roda, zo komen we nu negatief in het nieuws voor het overtreden van een fatsoensnorm.
We komen er wel. Misschien zullen we nooit zo groot worden als Heerenveen, maar is dat dan het doel? We eindigen nu lager op de ranglijst, hebben minder toeschouwers, een kleine begroting maar we leveren wel een topprestatie door te handhaven, en boven clubs met een begroting die bijna drie keer zo groot is te eindigen.

Mooi. Snel gehandeld. Complimenten aan Cambuur, gemeente en justitie.

Snap eigenlijk niet waarom lodeweges niet eind april/mei zijn contract kon tekenen waarom moest dit zo vroeg??het verhaal gaat dat hij voor eind maart moest kiezen anders gingen ze voor een ander?

Had cambuur in alle rust samen met lodeweges het seizoen kunnen afmaken toch?4 weken geleden waren de geluiden er al dat hij weg zou gaan er werd op de plaatselijke omroep naar gevraagt, nu 3 weken later werd het dan toch bekent gemaakt omdat lodeweges niet meer wilde verbergen dat hij getekend had.

Hoop dat ze deze lui keihard aanpakken en never nooit niet meer toelaten

hoop dat ze alsnog iets gaan organiseren voor dwigh lodeweges heb genoten van zijn voetbalvisie gun hem het beste.

Haha, onder de druk van de media hebben ze snel even wat stadionverboden uitgedeeld. Terwijl ze eerst alles nog recht probeerden te praten. Ze doen ook maar wat daar in Leeuwarden,

Slechts 14 stadion verboden!! Op TV was het dubbele aantal te zien die als een stelletje idioten tekeer gingen. Het zijn een stelletje randdebielen en wij zijn hier in Nederland veel te soft. Stadionverbod en meldingsplicht tijdens de wedstrijden. Straatvegen bij het buro en auto's wassen van de politie.

Veel te lage straffen. Er is maar een straf: een levenslang stadionverbod!

Mensen die niets van de rivaliteit begrijpen kunnen zich hier beter wijselijk stil houden. Stel je voor de loterij te hebben gewonnen maar het lot bent verloren en als je thuis komt is je verloofde er de avond voor jullie trouwen met je beste vriend vandoor gegaan. Dit alles in een split second X 20................en dan nog hebben jullie geen clou van onze rivaliteit ten opzichte van Heerenveen!.

5 april 2014 om 05:10

En de kat heeft je lievelings goudvis op gegeten.
Hij is toch assistent trainer bij Heerenveen geweest en nu mag deze Canadees niet terug?
Gelukkig hebben we een normale wet die boven een stelletje mafferikken staat.

6 april 2014 om 08:21

Weer een typische reactie van een buitenstaander die dit zien als een reguliere baan verandering. En aan iemand die zelf geen echte derby(gevoel) kent laat staan iets weet over onze emotie, heeft het geen zin dat uit te proberen leggen.

6 april 2014 om 08:56

Vroeger bleven spelers decennia lang bij hun club. Toen was het nergens normaal als spelers vertrokken. Zeker niet naar een, voor fan's emotionele tegenstander. Zie Cruijff. Maar tijden zijn verandert. Spelers komen en gaan. Spelers kopen en verkopen aan de lopende band. Alles voor geld.
En nu mag een Canadees van een paar fan's zijn professioneel bestaan als coach niet voort zetten in Heerenveen. Omdat dat emotioneel slecht valt ?
Geen goed woord heb ik over voor dat soort gasten. Als Lodeweges het slecht had gedaan, dan hadden dezelfde gasten hem op de keien gezet.

7 april 2014 om 11:17

Maak jij je nu maar druk om je eigen club, uit jou reacties valt duidelijk op te maken dat je geen clou hebt van de beleving en emotie in onze stad. Want voor ons is Cambuur meer dan voetbal.

7 april 2014 om 16:30

Als ik als speler een jaar voor Cambuur speel, dan wil jij mij verbieden dat ik daarna voor Heerenveen speel? Wie ben jij in mijn leven?
Get a live man, Sprookjes zijn voor en door slechte mensen.
Hier lachen ze zelfs in Afrika om. Wat een zwak zinnig gedoe. Proficiat voor een wilders gedachte.

7 april 2014 om 20:39

Dat leven heb ik al, jij schijnbaar niet daar je, je wel heel uitdrukkelijk met andermans zaken/clubs lijkt te bemoeien. Afrika?, wat een onzin kraam jij uit. Wat jij hier schrijft is het ons Cambuur supporters helemaal niet om te doen. En gezien jou uitspraken en redenaties valt dat lieden als jou ook totaal niet uit te leggen en voel ook niet de behoefte een poging te wagen. Typisch gevalletje van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

7 april 2014 om 23:59

Wie bemoeid zich heel uitdrukkelijk met andermans club's / zaken / privé leven ?????? Ga nog een stadion bestormen.

Mensen die hier weer zitten te stoer praten over 14 stadionverboden, deze mensen dragen hun naam niet om hun nek hé! Zo makkelijk is het niet om in een kort tijdsbestek deze mensen te vinden.

Lekker zo! Meteen afschaffen die gasten. Niks te zoeken wat maar enigszins te maken heeft met voetbal. Zo'n idioterie zit bij elke club en het is zwaar nodig om ze overal te verbannen bij hun "geliefde" club.

Dan zal het voetbal - ook in het stadion zelf - een stuk fijner en veiliger aanvoelen. Nu te hopen dat Dwight dit van zich los kan laten en dat hem niemand meer gaat dreigen of opzoeken.

Gerechtigheid! Maar vergeten ze dan geen stadion verbod in te stellen voor 15 jaar?

Gewoon even praten zegt ie, houd toch op man. Onrespectvol wat ze hebben gedaan en niet meer terecht dat ze hiervoor gestraft worden. Ben benieuwd naar de uitspraak.

Even praten? Was inderdaad te zien op de beelden dat het er 'gemoedelijk' aan toe ging. Rot toch op, dat was geen praten geweest dan! Als een trainer zich dusdanig bedreigt voelt dat hij moet vluchten uit het stadion, weet je al voldoende. Zulke verklaringen zouden ze zich kapot voor moeten schamen.

Moet dit verhaal nu bij elke update opnieuw de revu passeren?

Aanpakken die lui die de naam van onze club te grabbel gooien!
Het zijn er 30 he, de overige 15.000 supporters spreken er schande van!

23 mei 2014 om 15:45

Spreek voor jezelf. Misschien niet op een al te tactvolle manier maar deze jongens gaven uiting aan de gevoelens van mij en vele andere Cambuur supporters.

23 mei 2014 om 17:03

Die gevoelens moet je ook opzij kunnen zetten. Het is nu eenmaal maar een spelletje. dat voetbal heet. Dat er rivaliteit is tussen Cambuur en Heerenveen is leuk, maar hou het wel een beetje normaal. Lodeweges is gewoon maar een trainer die bij Cambuur gewoon een passant is en dat nu bij Heerenveen ook weer is. Hij is gewoon verstandig niet naar sentimenten van zogenaamde supporters te luisteren. En nogmaals uiteindelijk gaat het gewoon maar om voetbal en voetbal is uiteindelijk maar gewoon een spelletje.

25 mei 2014 om 00:08

Voor mij is voetbal inderdaad een spelletje maar mijn club is men leven!. Iets wat een doorsnee voetballiefhebber als jij nooit zal begrijpen.

23 mei 2014 om 18:09

15000?! Er passen net 10000 man in dat bouwval. 1,5 jaar terug zaten er slechts 5000 man.

30 jaar de cel in. Dat zal ze leren. En gerechtigheid! Niet normaal wat daar gebeurde.
Abnormaal. Nog nooit eerder vertoond gedrag.

Ja zo gedraag ik me ook altijd als ik 'even' wil praten met iemand......raar ze willen met mij ook nooit praten

Die middelste lijkt op Bill Clinton.

6 juni 2014 om 17:14

Is m ook, supporter van cambuur :-)

En terecht. In het begin was ik er ook kwaad over,maar dat is inmiddels allang weer overgewaaid.

6 juni 2014 om 15:37

precies maar blijf erbij dat het een dom moment was om het bekend te maken maar goed dat deze mensen wordeb gestraft. was persoonlijk nog gefrusteerder over al die moraalridders die domme dingen riepen dat cambuur maar moest degraderen

Gezelligheid kent geen tijd. Zo is het toch? Lekker laten brommen voor hun zonden.

die gasten die nu moeten zitten hebben toch niets anders te doen dat blijkt wel dat ze daar stonden normale mensen zijn aan het werk deze niet; al is die hele buurt waar het stadion staat al niet normaal te noemen maar dit terzijde; lodeweges heeft cambuur in de eredivisie gehouden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren