Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ mag aan de bak: 'Benfica zou in Nederland lachend kampioen worden'

Laatste update:

AZ hoopt zich via Benfica te plaatsen voor de halve finales van de Europa League, maar dat het lastig wordt staat vast. De Portugezen zijn in eigen land ongenaakbaar en doen ook in Europa al jaren serieus mee om de prijzen. Pierre van Hooijdonk, die tussen 2000 en 2001 in Lissabon speelde, probeert op de website van AZ de kracht van de aanstaande opponent te duiden.

/

De oud-spits, tegenwoordig actief als voetbalanalist, ziet kansen voor AZ, al verwacht hij een loodzware opgave. Zo is de Portugese Primeira Liga volgens hem op geen enkele manier te vergelijken met de Eredivisie. "Benfica zou hier lachend kampioen worden", denkt Van Hooijdonk. "Ook FC Porto zou dat kunnen. Als zij in de Eredivsie uitkomen, zouden ze één en twee zijn geworden."

Volgens Van Hooijdonk kan AZ donderdag het beste de aanval kiezen, om zo onder de druk van Benfica uit te blijven. Maar zelfs dan wordt het een lastig karwei tegen wat hij een 'mannenploeg' noemt. "AZ zal goed moeten zijn, heel goed zelfs. Als Benfica dan een mindere dag heeft, liggen er kansen", besluit de Brabander.

Denk jij dat AZ de halve finales haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben toch bang dat AZ dit over twee wedstrijden niet gaat redden. Ik hoop het echter wel!
Kom op AZ!

3 april 2014 om 10:01

Ik hoop het ook van harte! Maar als je realistisch bent en spelers als Cardozo (die ondanks meerdere malen interesse te hebben gehad van europese topclubs toch bij Benfica bleef), Gaitan, Lima, Siquiera (die op een haar na naar Real madrid was getransfereerd), Garay (die van Real Madrid af komt), Rodrigo etc etc etc ziet wordt het voor AZ erg moeilijk om te winnen. Hoop dat AZ in zichzelf gelooft en voor een verrassing kan zorgen..

Benfica zou in Nederland niet zo'n begroting hebben gehad, en zeker niet zulke salarissen kunnen betalen zoals zij nu doen. Dus deze conclusie is gewoon lachwekkend.

3 april 2014 om 09:41

Ja maar het gaat er meer om dat Benfica met de selectie die ze nu hebben kampioen zouden worden.

3 april 2014 om 09:46

met deze selectie zou benfica hier inderdaad hoogstwaarschijnlijk kampioen worden...maar dan zouden ze eerst hun financiën op rij moeten zetten, want daar wordt gewoon elk jaar verlies gemaakt

wel een mooi voetballende club, ik denk dat het over 2 wedstrijden 6-2 wordt voor Benfica

vind het sowieso een nutteloze opmerking van pierre, bijna alle teams die nog in de Europa league zitten zouden hier kampioen worden...hij wil hiermee een sneer uitdelen uit frustratie aan ajax zonder dat iemand het opmerkt
waardeloze analist, ik vind ronald waterreus nog beter

3 april 2014 om 13:34

Over welk verlies heb je het in godsnaam?? Enig idee hoeveel er wordt verdiend aan transfers? Er moet wel gezegd worden dat Benfica wat transfergeld kwijt is aan investeringsmaatschappijen, maar dat verlies waar jij het over hebt in pure onzin..

3 april 2014 om 14:33

http://nl.investing.com/equities/sport-lisboa-benf...
als ik het goed lees

3 april 2014 om 14:54

Haha dan moet je Pierre wel zo ontzettend slecht vinden dan er geen woord voor bestaat, want Ronald Waterreus is echt de grootste flapdrol ooit.

3 april 2014 om 15:30

haha inderdaad, maar Arno Vermeulen en Tom van het Hek vind ik nog irritanter/slechter

3 april 2014 om 09:44

En daar bij speelt AZ niet mee om het kampioenschap.

3 april 2014 om 11:32

Jou conclusie is lachwekkend! Het gaat om de spelers die hun hebben! Is dit nou echt moeilijk te begrijpen? Je roept toch ook niet dat Real hier geen kampioen kan worden omdat in Nederland nooit een club zou zijn die 90 en 100 miljoen aan twee spelers kan besteden? De selectie van Benfica is veel beter dan wat er in Nederland rond loopt!

3 april 2014 om 14:39

Inderdaad, in Nederland zouden ze veel minder geld binnen krijgen en ook veel hogere onkosten hebben.
Tevens heeft Benfica vrij veel spelers rondlopen die deels of helemaal eigendom zijn van een 3e partij. Als Benfica in Nederland actief was met al die spelers dan had de Knvb al lang ingegrepen en hadden ze dus ook een zwakkere selectie gehad.

Dus dit soort uitspraken zijn vrij dom.
Is hetzelfde als wanneer ik zeg dat wanneer het Spaanse nationale team meedeed in de Eredvisie ze fluitend kampioen zouden worden. Het is onzinnig en onrealistisch.

Benfica zou in Nederland ook met de geldende regels te maken hebben, zouden dan ook meer moeten betalen voor talenten die ze nu eenvoudig uit de Latijns Amerikaanse landen kunnen halen.

Denk dat ze dan ook een minder elftal zouden hebben dan nu het geval is.

Denk dat ook dit Benfica gewoon te pakken is door een aantal Nederlandse teams.

3 april 2014 om 09:53

Denk da Pierre ook bedoeld met het elftal wat ze nu hebben.

3 april 2014 om 16:10

Waarom komt iedereen met de irrelevante opmerking dat ze in NL niet zon begroting/spelers kunnen hebben. Pierre doelt louter op de huidige selectie en die zou inderdaad lachend kampioen worden in de huidige eredivisie

3 april 2014 om 16:18

Benfica is een goede ploeg, maar we moeten het niet overdrijven.

Mogelijk dat AZ dat vanavond al laat zien.

Beetje een dooddoener. Benfica heeft veel meer geld te investeren in een verder zeer onaantrekkelijke competitie. De Nederlandse competitie is leuker en op Porto en Benfica na net zo zwak/sterk.
Mancester City, Liverpool, Bayer Munchen , PSG of Real Madrid worden in Portugal ook met 2 vingers in de neus kampioen. Alleen spelen die in een andere competitie.

Daar is geen woord aan gelogen. Maar hé, Ajax wordt ook lachend kampioen in Nederland dit jaar.

Benfica is ook niet alles hoor, niet voor niks uitgeschakeld door Olympiakos..
Spelen bijna elk jaar EL na de winter.

Die van Hooijdonk heeft zijn hele leven nog niets zinnigs gezegd. Als Barca in de Nederlandse competitie zou zitten zou daarvoor hetzelfde gelden. En als AZ in de Indonesische competitie zou spelen ook. Het is niet met elkaar te vergelijken zeker vanwege verschillende begrotingen. Maar ooit was dit anders, het betekent dat het Nederlandse voetbal bergafwaarts gaat, want tien jaar geleden konden we ons nog moeiteloos meten met Benfica en Porto.

"ook FC Porto zou dat kunnen. Als zij in de Eredivsie uitkomen, zouden ze één en twee zijn geworden."

Dan moet van Hooijdonk toch ook weten dat er in Portugal andere regels zijn waardoor die clubs andere type spelers kunnen halen voor een veel intressantere prijs dan Nederlandse clubs? Daarnaast krijgen ze hier een stuk minder te besteden als ze in Nederland meedoen dus alsjeblieft van Hooijdonk als je wat wilt zeggen moet je wel natuurlijk iets zinsvol zeggen en niet met zulke onzin aankomen als die in die competitie speelt worden ze fluitend 1 en 2 want dat kan je natuurlijk nooit zeggen.

Benfica heeft een veel grotere begroting dan Az en ook een beter team dat is wel duidelijk maar goed je weet het nooit he ook Anzhi had een grotere begroting dan Az maar kon het ook niet winnen van Az over 2 wedstrijden. We gaan het meemaken.

Die van Hooijdonk is gek geworden.de aanval kiezen is het allerlaatste wat je tegen deze ploeg moet doen, want dan gaan ze je in de omschakeling totaal weg counteren en verlies je zo met een nulletje of 3. Ik was het met Co Adriaanse eens die een paar weken geleden opperde dat je tegen Benfica zo moet gaan spelen zoals Ajax tegen Barca of Salzburg tegen Ajax deed. Zo vroeg mogelijk storen in de opbouw en ze het voetballen onmogelijk maken, alleen dan heb je een kansje.als je tegen ze gaat voetballen verlies je zowiezo, want ze hebben op elke positie gewoon een betere speler, dus dat is geen optie.maar Advocaat kennende zal hij wel voor dezelfde speelstijl kiezen als uit bij Anzhi, met een extra slot op de deur. Kan ook, maar 90 minuten succesvol verdedigen is nog nooit een Nederlandse club goed afgegaan geloof ik. Maakt ook niet veel uit, dit is toch het eindpunt voor AZ hoe ze ook gaan spelen vrees ik.

3 april 2014 om 10:00

" maar 90 minuten succesvol verdedigen is nog nooit een Nederlandse club goed afgegaan geloof ik."

Ging anders uitstekend tegen Anzhi voor AZ

3 april 2014 om 10:22

Anzhi is wel wat anders dan Benfica. Ik geloof echt niet als AZ voor eigen goal gaat hangen dat ze het bombardement gaan overleven.

3 april 2014 om 10:31

Misschien, maar voor mij is het glas half vol (kan je me toch niet kwalijk nemen hoop ik)

3 april 2014 om 11:00

ik hoop met je mee, zou geweldig zijn alleen heb ik er een hard hoofd in helaas, maar we gaan het meemaken, succes in iedergeval!

3 april 2014 om 10:28

Vroeg storen in de opbouw is toch aanvallend voetballen?! Vooruit verdedigen is een strategie die Co altijd heeft gebruikt, waar hij ook trainde, dus logisch dat hij dat zegt. AZ kan ook niet verdedigend voetballen, zit niet in de genen van de club, na een lange periode Co Adriaanse en van Gaal. Tegen Anzi was een uitzondering. Handbalverdediging tegen een ploeg die defensief voetbal gewend is, is relatief gemakkelijk verdedigen. Enige kans is inderdaad vol gas thuis en uit alle mannen voor het doel, zoals Inter, AC en Chelsea spelen tegen Barcelona. Maar dan geef ik jou gelijk. Succes is er vrijwel nooit, maar er is geen andere optie.

kom op AZ, laat nederland trots op jullie zijn
het word zwaar, maar denk dat AZ het benfica moeilijk kan maken, ik ga in iedergeval duimen vanavond.

Ik denk dat Benfica 1 of 2 niveau's te goed is, maar het zou leuk en mooi zijn voor AZ als ze een goed resultaat voor de return neer kunnen zetten.

Als AZ thuis wint, dan in de return hetzelfde spelen als tegen Anzhi (alleen dan wel de kansen afmaken).
Het wordt erg moeilijk, maar ik blijf hoop houden, ik ben er bij vanavond

Forza AZ!

@badhabbit. Maar ik bedoel tegen een ploeg met een beetje meer kwaliteit dan Anzhi. Een topploeg zeg maar. Je zult vanavond wel zien wat ik bedoel als Benfica gewoon met 0-1 of 0-2 naar huis gaat.,

3 april 2014 om 10:23

Weet je, het glas is half vol voor mij. Natuurlijk is Benfica op papier vele malen beter dan AZ, maar dat sprankje hoop, daar blijf ik op vertrouwen. Ik hoop echt vuurig op een overwinning voor AZ vanavond. Ja ik weet dat dat misschien een utopie is, but who cares. Forza AZ!

Ik rust me in de gedachte dat als AZ het niet kan met al zijn Europese ervaringen die dus als geen ander weten wat zo'n wedstrijd met zich mee brengt, eigenlijk geen een eredivisieclub het zou kunnen.
Dus ik ga er vanavond lekker voor zitten want je weet het nooit met de kaaskopjes.

3 april 2014 om 10:47

Zo is het Pinkelman. We gaan ons weer kapot klapperdeklappen in de Afas arena. Iedere club heeft het daar moeilijk! En dan ook nog met het slechtste team van de afgelopen 10 jaar. Kan jij nagaan!

Natuurlijk hopen dat AZ doorgaat, wanneer worden de halve finales gespeeld? met oog op AZ - Feyenoord, haha.

3 april 2014 om 10:27

de halve finale wordt gespeeld op 01 mei. Dit zou betekenen dat AZ-Feyenoord op 3 mei niet door kan gaan. Maar goed, die kans is dus niet zo groot!

3 april 2014 om 10:28

Een van de speeldagen is in ieder geval de donderdag voor de laatste speelronde van de eredivisie. Als AZ halve finalist wordt moet dat hele programma namelijk verschoven worden.

3 april 2014 om 10:31

Maar dat hebben wij er graag voor over , toch?

3 april 2014 om 12:03

Ligt eraan naar wanneer ze 't verschuiven. Als ze 't schema naar bijvoorbeeld woensdagmiddag verschuiven zoals met speelronde 29 de bedoeling was word ik er niet vrolijk van.

Wat een gelul hier kampioen worden
Doe al de clubs hier maar weer te kort
Wat een dom gelul zeg
Kom op AZ laat ff zien dat de competitie wel wat voorstel hier
Nogmaals dom gelul 😡😡😡😡
Van hooidonk wie is dat !!!

Weet iemand tegen wie AZ in de volgende ronde speelt? Juventus zou wel mooi zijn, of moeten we die bewaren voor de finale?

3 april 2014 om 10:40

Juventus komen we in de halve finale tegen en dan zien we in de finale weer zo'n angstige portugese ploeg; Porto. Maar dat lijkt me totaal geen probleem meer. AZ is dan wel heel erg goed ingespeeld en gewend aan het portugese voetbal!

Denk dat ze weinig kans hebben.
misschien een gelijk spel maximaal , alhoewel thuis ze heel misschien wel kunnen stunten maar dan met een minimale winst.

Benfica gaat er alles aan doen om uit , zijn doelpunt mee te pikken.

AZ moet , Lima , Markovic , Fejsa , in de gaten houden !

Dit is gewoon een open deur in trappen Piere...

Ik lees vooral: Als Benfica in Nederland zou spelen dan zouden ze minder te besteden hebben. Moeilijker spelers uit Zuid Amerika kunnen halen. bla, bla bla.
Het Nederlandse voetbal zit al geruime tijd, zeg maar gerust vanaf de 21st eeuw, in een neerwaartse spiraal.
De meeste mensen beginnen dan over Financial Fair Play, andere regels etc.

Voor wat de financieen betreft: er wordt in Nederland

3 april 2014 om 10:59

Cliffhanger? Te vroeg op enter gedrukt? Wat is het!?!

Ja, de Portugezen hebben schijt aan de financial fair play. Maar die leven in de waan van de dag en ik zie dat in de Eredivisie minder. Er zit nog veel toekomst in het voetbal in Nederland en voorlopig blijven de talenten echt nog wel komen. Er zit nu echter wel een gat in de talenten van een jaar of 5-6. De oude garde is opgevolgd door iets mindere goden en die gevolgen voelen we, maar de toptalenten in de categorie 16-21 zijn echt wel wereldtop in Nederland. Daar zitten pareltjes tussen die straks gewoon weer favoriet kunnen zijn op de Wk's.

3 april 2014 om 12:30

Klopt, mn PC liep vast en ik moet ook werken tussendoor.
Ik wilde zeggen dat in Nederland teveel met geld wordt gesmeten.
Voorbeeld: Sparta degradeerde in 2010 met een budget van bijna 12 mil. Euro.
Willem 2 degradeerde het seizoen erop met een gem. salaris van 335.000 Euro.!!!
In dat jaar speelde Braga de finale vd EL met een budget van 17 miljoen. (dit seizoen 13 miljoen)
CD National speelde in 2009/2010 EL met een begroting van 4,7 miljoen euro!
deden het niet eens zo beroerd maar kwamen tekort tegen Werder Bremen en Bilbao, nog wel voor Austria Wien.

We hebben te lang op onze lauweren zitten rusten. We dachten, we hebben een van de beste voetbal scholen vd wereld, met de beste coaches.
Ja, onze jeugdopleidingen, mn bij Ajax, was wereldtop.
Het scouten was ook prima geregeld.
Zo onze coaches ook. Maar...voetbal evolueert. Het is overduidelijk dat dat het Nederlands club voetbal stil is blijven staan.

Benfica heeft bijvoorbeeld Rodrigo en Garay uit Spanje gehaald voor 5 miljoen.
Ook Javi garcia kwam uit Spanje voor een dergelijke bedrag.
Dat hadden ook Ajax of PSV kunnen doen.
Die geven net zoveel uit aan mindere goden.

KOM OP Az!!!! Pakken die Portugezen! Ik gun het jullie van harte! Maak NL trots!

Zou heel mooi zijn voor het nederlands voetbal en de punten in Europa
Lets go AZ probeer 1-2 goaltjes te maken en de opeens ziet de wereld er anders uit

Dat ik er twijfels bij heb betekent overigens niet dat ik het AZ niet gun ofzo hoor.
Van mij mogen ze de finale halen en ook nog winnen. Kan het Nederlandse voetbal wel gebruiken.

Ook Benfica heeft schulden. In Nederland zou hun licentie allang zijn ingetrokken.

3 april 2014 om 12:31

Tja, dat denk je. Waarom hebben bv Psv, Vitesse en Feyenoord dan nog een licentie?

3 april 2014 om 13:00

Waarom Veendam, Agovv, Rbc, en Haarlem niet meer ?

Mensen beginnen over salarissen en dergelijke maar Benfica is geen olie club ofso. Spelers verdienen daar echt geen bedragen zoals 4-5 miljoen. Benfica heeft de laatste jaren goed zaken gedaan met investerings maatschappijen.
Daarom hebben ze hele goede spelers maar salarissen zijn gewoon te vergelijken met wat Ajax betaald, mischien spelers als Luisao die ietjes meer krijgen. Maar verder valt dat reuezen mee.

180 minuten verdedigen en hopen op een Viergever momentje!

B elftal van benfica zou hier lachend kampioen worden

Tja, met een begroting van ruim 100 miljoen zou AZ ook lachend kampioen worden in Nederland. Portugal is in de top erg sterk maar alles lager dan plek 5 is ook niet geweldig. AZ heeft in 6 duels met Portugezen maar 1 keer verloren en thuis nog nooit dus daar hopen we dan maar op. Ik teken voor een 0-0.

Benfica is een barca hoor mensen doen net alsof ze de beste club zij ofso maag ze hebben deatste 7 ontmoetingen niet een van eent team in Nederland gewonnen

3 april 2014 om 12:34

ajaxbarcelona,

Was ook niet nodig he, om verder te gaan. Pfff
de gemiddelde reaguurder hier op VZ heeft zelfs niet meegemaakt dat een NL club een P club heeft uitgeschakeld in Europa.
Het was immers in de vorige eeuw.

3 april 2014 om 12:55

AZ heeft Pacos Ferreira uitgeschakeld in 2007/2008. En het jaar daarvoor boven Braga geeindigd in de poule.

Maar goed, meestal delven we wel het onderspit ja.

Dan zou AZ in Pakistan lachend kampioen worden,…….

Wat een pannenkoek die Hooijdonk.
Als Benfica in Nederland speelde hadden ze de zelfde problemen als de rest van de clubs en zouden ze het een stuk slechter doen. Zelfs nu ben ik nog niet eens 100% zeker dat ze met gemak kampioen zouden worden.
Werkelijk hij is voetbal analist maar altijd als ik hem zie wordt hij of helemaal stil geluld door een ander of/en zegt hij de domste dingen. Als of je AZ nog moet vertellen wat dit Benfica allemaal kan. Die wisten al bijna zeker kansloos te zijn in de volgende ronde en hoop je dus op een mooie club als Porto, Benfica of Juventus. Alleen Lyon en Sevilla hadden ze een kans tegen gehad en misschien Valencia. Maar nog steeds zouden ze helaas de zwakste van de 8 zijn. Dit komt puur omdat Nederland het met zo veel minder geld moet doen. Wat zijn de verschillen ? 10x minder of zo hahahha en toch elk jaar een Nederlander bij de beste 8

3 april 2014 om 12:37

Laurens wat een geleuter.
Nederlandse clubs hebben meer tot hun beschikking dan Portugese.
We kunnen het alleen niet helpen dat het AZ is die zover is gekomen in Europa

3 april 2014 om 18:18

@louismanuel

Gelukkig zit je zelf niet te leuteren

Toch is de huidige nummer 1 van Portugal nu net zover gekomen als de huidige nummer 7 van Nederland.

Daarnaast denk ik dat als Az in Portugal zou spelen ze ook 4e/5e zouden staan.
De top 2 van Portugal is dan misschien iets sterker dan de onze. Vanaf plek 3 is dat ruim andersom.

Vanavond 1-1 !

' Markovic 34 minuut
' Gudelj 62 minuut

Benfica zou hier zeker niet lachend kampioen worden.
Ten eerste zouden ze niet eens zoveel geld mogen uitgeven. Aangezien hun schulden zo ontzettend hoog zijn dat ze daardoor punten vermindering zouden krijgen.

Maar de nr7 van NL staat in de kwartfinale en de nr 1 van Portugal ook, dat is al het verschil.
Benfica is nu op het moment veel beter en ik verwacht hier dan vanavond ook een 1-2.

3 april 2014 om 20:21

Hij bedoeld gewoon qua team sterkte op dit moment. Benfica en Porto zijn beter dan Ajax PSV of Feyenoord. Voor de rest ben ik met je eens dat Benfica het met Nederlandse regels een stuk minder deed.
Want hun begroting is daar veel groter.

3 april 2014 om 21:55

PSV won nog laatst van dit Benfica, 2 jaar terug, weliswaar een oefenduel die beide teams best serieus namen.

4 april 2014 om 00:52

zozo dat leverde veel punten op voor de Uefa ranking? Laat PSV maar een keer iets presteren in Europa! De laatste twee jaar hebben jullie alleen maar wan-prestaties geleverd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren