Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blom gebeten hond in Enschede: 'Ik sta achter mijn beslissingen'

Laatste update:

FC Twente leed woensdagavond duur puntenverlies in de strijd om de tweede plaats. De ploeg van Michel Jansen was sterker dan ADO Den Haag, maar wist niet te winnen (1-1) en zag Feyenoord daardoor uitlopen. Kevin Blom was na afloop de gebeten hond: de scheidsrechter stuurde twee spelers van Twente met rood naar de kant en keurde goals van Dusan Tadic en Luc Castaignos af.

/

Rasmus Bengtsson werd van het veld gestuurd na het neerhalen van de doorgebroken Michiel Kramer en Castaignos kreeg rood omdat hij met gestrekt been op de enkel van Dion Malone ging staan. Volgens Blom waren het terechte kaarten: "De uitleg van de eerste rode kaart is heel simpel. Vanuit mijn positie was heel duidelijk te zien dat Bengtsson de speler van ADO vasthoudt en daardoor een duidelijke scoringskans ontneemt", zei de arbiter voor de camera van FOX Sports.

Ook bij de rode kaart voor Castaignos konden volgens de leidsman geen vraagtekens worden gezet. "De beelden spreken voor zich. Als je zo'n overtreding maakt, kun je je tegenstander ernstig blesseren", zei Blom, die wel toegaf dat hij bij het doelpunt van Castaignos eerder had kunnen fluiten. Hij benadrukte echter dat uiteindelijk toch de goede beslissing is genomen.

Kevin Blom heeft goed gefloten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die rode kaarten waren zeer terecht. Blom heeft goed gefloten alleen die grensrechter hwwft niet goed gevlagd. Zuivere goal afgekeure van castanios vlak voor die 1-1

3 april 2014 om 07:50

Twijfelgeval. Stond in 1e instantie buitenspel. Blijft moeilijk

3 april 2014 om 08:16

In eerste instantie buitenspel van Castaignos telt niet. Als ik spits ben mag ik de hele wedstrijd wel buitenspel voor de keeper gaan staan. Als uiteindelijk dan de voorzet vanaf de achterlijn komt en ik tik hem erin is het gewoon een geldend doelpunt. Onterecht afgevlagd dus lijkt me

3 april 2014 om 08:52

Hij floot af vanwege buitenspel van Tadic, iets wat hij bij de uitleg bij foxsports nog verteld. En het boven lichaam van Tadic stond idd minimaal buitenspel. Maar wat wel vreemd is dat hij floot op advies van zijn assistent die dat volgens mij nooit kon zien. En Blom kon het al helemaal niet zien en de grensrechter liet zijn vlag ook naar beneden. Dus namen ze wel een beslissing wat ze nooit hebben kunnen zien. En weet niet of het geldt dat je bovenlichaam buitenspel staat? Zoja dan hebben ze de juiste beslissing genomen zonder het te hebben kunnen zien.....

3 april 2014 om 08:54

Tadic stond natuurlijk wel gewoon buitenspel. Alleen de commentator bij de NOS kent de regels niet. De voeten stonden ongeveer op dezelfde lijn, Tadic liep richting de goal, de verdediger er vanaf. Daardoor stonden het hoofd en de rest van zijn lichaam over de lijn. Armen tellen niet mee, maar wel buitenspel dus.

3 april 2014 om 09:17

Inderdaad, ik zal het even uitleggen en ik hoop dat die amateurs bij de NOS meelezen: Ieder lichaamsdeel waar een reglementair doelpunt mee gescoord kan worden geldt voor de buitenspelregel(dus alles behalve de handen). In dit geval was bijvoorbeeld de schouder van tadic een cm of 30 buitenspel.

De commmentatoren begonnen over "bij twijfel de aanvallende partij door laten spelen" terwijl het duidelijk te zien was. Niks niet geen twijfel, 1cm buitenspel is ook gewoon buitenspel.

Volgens mij hebben ze bij de NOS een ander regelboekje als bij de Knvb, het gebeurt zooo vaak dat ze het verkeerd beoordelen.

Ik vond de rode kaart voor Castaignos totaal overbodig trouwens. meer een gevalletje je kan hem geven.... er zat totaal geen verkeerde intentie bij.

3 april 2014 om 09:21

Bij twijfel voordeel voor de aanvallende ploeg. Grens vlagt pas na de goal dus die twijfelde en dus had die twijfels

3 april 2014 om 09:36

Waarom heeft niemand het er hier over dat Kramer eerst de overtreding maakte en vervolgens Bengtsson(overigens een domme overtreding). Het is rood ja maar niet als de scheids gewoon fluit aan wat er vooraf gaat.

3 april 2014 om 09:52

Ja. dat geldt. Ieder lichaamsdeel waarmee je mag(!) scoren kan tellen als buitenspel.

3 april 2014 om 09:54

Omdat waarschijnlijk niemand van ons het heeft opgemerkt en het dus ook niet raar is dat de scheids het niet heeft gezien.

3 april 2014 om 10:28

Omdat Kramer daar geen overtreding maakte, daarom werd er niet gefloten. Waarom steken de FC twente fans niet de hand in eigen boezem en zijn ze gewoon eerlijk dat ze het zelf verprutst hebben tegen Ado... Iedereen en alles de schuld geven behalve zichzelf....

3 april 2014 om 11:06

@hendrikjozef, spelregelkennis is ondermaats bij alle voetbalanalysten en voetbalcommentatoren, het is schandalig. Zelfs Johan Derksen, die zegt zijn papieren te hebben.

Overigens vind ik het minstens zo belachelijk dat coaches en spelers van profclubs ook geen spelregelkennis hebben.

Hoe dan ook, de goal van Castaignos is onterecht afgekeurd, want hij nam geen deel aan het spel toen hij in buitenspelpositie stond en hij stond ook niet hinderlijk in de weg. Daar is helemaal geen twijfel aan, kloas72. Diee commentator bij FOX was hilarisch om te stellen dat Castaignos voordeel had dat hij in eerste instantie in buitenspelpositie stond en dat de goal daarom terecht was afgekeurd. Op die manier is Nederland in 94 ook met 3-2 afgedroogd door het duo Romario/bebeto. En daar was (ook) niets ongeldigs aan.

3 april 2014 om 15:20

@hendrik: Dan staat Castaignios iig nooit buitenspel. Want die kan met geen enkel lichaamsdeel scoren

@doncoxx. Hendrik zegt toch ook niet dat Castaignos buitenspel stond? Het gaat om Tadic.

3 april 2014 om 07:51

Zuivere gaol? Was in 1ste instantie al buiten spel, daarna nog een keer. Terecht afgekeurd.

3 april 2014 om 08:19

Inderdaad Tadic en Castaignos stonden in beide gevallen buitspel. En de rode kaarten valt ook niet over te discussiëren. Blom heeft de enige juiste beslissing genomen en daar moet Twente maar aan geloven!

3 april 2014 om 08:01

En dat zag je meteen of in de herhaling?
Een scheidsrechter heeft geen herhaling.
Dus bedank die fossiele beweging van een uefa en fifa maar voor het geweldige moderne voetbal spel van tegenwoordig.
Ze moeten eens een voorbeeld nemen aan rugby tennis en hockey.

3 april 2014 om 08:01

Zuivere Goal? Het is gewoon buitenspel. Al dan niet van Castagnos maar van die andere speler, maar buitenspel is het absoluut. Als hij iets verkeerd heeft gezien is dat alleen maar terecht, anders was ADO weer de gedupeerde geweest door het onterecht goedkeuren van een goal.

3 april 2014 om 08:23

Castaignos stond in buitenspelpositie maar kreeg de bal niet . Tadic stond toen niet buitrnspel .zulke gevallen komen al voor sinds 1994 toen de regel veranderd werd en Romario op vergelijkbare wijze scoorde tegen oranje .Onterecht afgekeurd dus. wie dat niet snapt kent de regels niet ,hef ergste is dat blom ze dus niet kent. Kramer hield ook eerstBengtsson vast .zag Blom ook weer niet . Maar ach wie had st anders verwacht .

3 april 2014 om 08:38

Tadic stond zeker wel buitenspel. In de herhaling zag je dat hij met zijn lichaam voorover hing, waardoor het buitenspel was.
Uit Wikipedia:
"Waar voorheen enkel de voeten van de spelers telden om een buitenspelpositie te beoordelen, tellen nu alle lichaamsdelen van de spelers mee, behalve de handen en armen"

3 april 2014 om 08:48

Sorry.. Tadic stond niet buitenspel?

Voordat je Blom of andere mensen hier gaat vertellen dat ze de regels niet snappen, dan zou ik zelf de beelden even terug gaan kijken. Mag je mij vertellen waarom Tadic geen buitenspel stond. En aangezien je de regels kent, zal je tot de conclusie komen dat het buitenspel was.

3 april 2014 om 08:56

Het is wel buitenspel Yello, je kent gewoon zelf de regels niet? Elk lichaamsdeel waar mee gescoord kan worden (dus alles muv de armen) telt mee. Met andere woorden: Buitenspel.

3 april 2014 om 08:59

Ik heb gisterrn de samenvatting nog gezien ,daar trokken ze nog een lijntje . Tadic stond niet buitenspel.maakt ook niet uit Twente speelde weer een slappe eerste helft .de rest regelt de knvb dat begon in Utrecht met dat afgekeurdr doelpunt. Ik was gisteren bij Heracles dat was net zo schandalig .Makkelie is blijkbaar Feyenoord supporter . Ach ja who cares. Ik kan de fouten wel opnoemen van Makkelie maar heeft geen nut. Voor de wedsyrijd zag ik het al aankomen , hij staat gewoon te ouwehoeren met een paar spelers dan kun je ook niet objectief zijn . Ik denk dat hij gewoon Feyenoord fan is , hij kan er ook op de fiets naartoe. En zo wotd Feyenoord tweede, Blom naait Twente makkelie helpt Feyenoord. Welkom in Holland

3 april 2014 om 09:04

Nou dan heb jij toch echt een verkeerde samenvatting gezien, of van een totaal andere wedstrijd. ik heb het moment nu, stil, voor me neus. en het is gewoon buitenspel van Tadic. Hoe je het ook went of keert. En ze hebben zelfs zo'n mooi lijntje erbij getekend waar jij het ook over hebt. En met lijntje wordt het alleen maar duidelijker dat het buitenspel is.

Maar blijf jij erbij dat de knvb regelt met de scheidsrechters dat het allemaal op voorhand vaststaat dat Feyenoord 2de moet worden en Twente niet. Alles is al bepaald en betaald.

Doe toch niet zo raar man. Buitenspel is buitenspel, rode kaarten waren allebei terecht.

3 april 2014 om 09:10

Yello, ze trokken idd een lijntje, maar dat was op de lijn waar de voeten zich bevonden, snap je.
Verder kun je beter een voorbeeld nemen aan Brama,die heel realistisch toegaf dat Twente dit verlies totaal aan zichzelf te danken had.

3 april 2014 om 10:29

Het zijn 2d beelden. Dus diepte is lastig, maar die lijnen kloppen precies, het lichaam bevind zich ook op die hoogte .
Geen buitenspel dus.

3 april 2014 om 14:29

Het zijn 2D beelden, dat klopt, maar dan nog is het overduidelijk te zien dat Tadic in zijn beweging naar links "hangt" en met zijn hele bovenlichaam buitenspel staat.

3 april 2014 om 15:50

nee zijn gehele lichaam staan in de streep, alleen zijn arm er buiten.
Geen buitenspel

3 april 2014 om 16:27

Dan moet je het echt eens goed terugkijken. Vanaf zijn middel staat hij toch echt buiten de lijn hoor.... Heb het voor de zekerheid zelf nog even teruggekeken.

3 april 2014 om 18:25

@monahoedje
Om aanvallend voetbal te stimuleren en belonen is de regel dat bij twijfel in het voordeel van de aanvallende partij wordt gefloten. Dus bij twijfel buitenspel moet men door laten gaan. Dat was natuurlijk zeer twijfelachtig.

Losstaad van deze detaildicussie, laat Twente het compleet liggen en verdient het niet meer dan een punt.

3 april 2014 om 18:38

Yello, jullie hebben 4 punten gekregen van de arbitrage in de wedstrijden tegen Feyenoord dus niet van die onzin verkondigen. Gisteren zijn er ook helemaal geen fouten beslissingen genomen bij Feyenoord of bij Twente.

Ben je verder vergeten hoe Feyenoord 2 weken op rij genaaid werd toen ze nog kans hadden op het kampioenschap? En zo zijn er nog wel 6 of 7 voorbeelden te noemen van arbitrale dwalingen tegen Feyenoord dit seizoen. Ga dus niet zeggen dat Feyenoord geholpen wordt. We kunnen er nu helaas niets meer aan doen, we hebben ons er bij neergelegd. We worden mooi tweede met de 4e of 5e begroting van NL en nog steeds 9 miljoen schuld!

4 april 2014 om 09:01

Misschien dat ik van mening verander. ik zal het even nog een keer terug kijken.

Buitenspel. Nog steeds. Als je dat serieus niet ziet, of het nou 2D, 3D is, dan moet je echt even langs een oogarts.kijk gewoon even naar de samenvatting op foxsports. Kan je het beeld op pauze zetten. 3:54.

3 april 2014 om 09:40

Het probleem van het Twente-publiek met Blom is niet de nu veel aangehaalde momenten, maar juist de momenten(een stuk of 6/7) waarbij hij structureel ADO de hand boven het hoofd houdt door geen gele kaart te geven. En dan bij de eerste kans die hij ruikt geeft hij Bengtsson rood, waar hij net zo goed een vrije trap tegen Kramer had kunnen geven voor vasthouden.

3 april 2014 om 12:28

Wist je nog niet dat Blom zijn gele kaart vergeten was gister?

3 april 2014 om 21:33

Ik wel, maar het gros hier niet...

3 april 2014 om 11:12

Ja, het was millimeter werk, en op snelheid is het zo moeilijk om te zien, zeker voor Blom. Dan is het logisch dat je op je assistent afgaat. Aangezien hij 0,3 seconde na de pass wel 'buitenspel' stond.
Die rode kaarten waren beide gewoon terecht.

3 april 2014 om 12:52

Goed gefloten? Hij heeft de hele wedstrijd beïnvloed. Bij elke andere scheidsrechter had Twente gewonnen. Hoe kun je dan ooit een goede wedstrijd fluiten?

3 april 2014 om 15:23

Omdat hij geen enkele verkeerde beslissing heeft genomen?

3 april 2014 om 16:55

Twente had na een paar minuten al een penalty moeten hebben. Wormgoor viel zelf, nam Castaignos mee en maakte ook nog eens hands.

Bij de rode kaart van Bengtsson kan je nog vraagtekens zetten. Ik vraag mij af of die Kramer wel echt tegen hield hij ging wel heel makkelijk naar de grond, maar de rode kaart van Castiagnos is terecht. Wat een nare overtreding. Heel naar mannetje ook. Vervelende uitstraling en heel nare trekjes heeft die gozer

3 april 2014 om 08:02

Hij geeft de aanleiding om te fluiten en dat is al fout.
Zie veltman tegen az precies hetzelfde.

3 april 2014 om 09:01

Castaignos moet zich eens normaal gaan gedragen. Hij trok de hele wedstrijd een kop alsof hij iedereen om zich heen de dood wenste. En toen hij die afgekeurde goal maakte, trok hij weer zo'n arrogante blik richting de fans. Laat hem maar opdonderen in de zomer. Borven in de spits volgend jaar!

Rode kaart voor Castaignos is gewoon terecht, zit een hoop frustratie in bij die jongen..
Eerste rode kaart vindt ik twijfelachtig, was volgens mij niet meer dan een duel.

Vondt Blom niet verkeerd fluiten over de hele wedstrijd gezien, maar wat zit er een hoop frustratie in zowel spelers/trainers en supporters van Twente zeg echt niet normaal joh..

3 april 2014 om 08:30

Eerste rode kaart is ook terecht. Je ziet dat Bengsston zijn armen om Kramer heen slaat en dat is al genoeg om hem ten val te brengen en scoringskans te ontnemen.

3 april 2014 om 09:09

Bengtsonn wordt toch echt eerst zelf vastgehouden voordat hij de overtreding begaat. Castaignos werd hier een keer of drie voor terug gefloten, dus had Blom dat nu ook kunnen doen.

Het 2e afgekeurde doelpunt was misschien buitenspel van Tadic, maar daar vlagt de grensrechter niet voor en ook Blom wees al naar het midden. Dus het is mij een raadsel waarom dat doelpunt alsnog is afgekeurd.

Blom floot de hele wedstrijd erg discutabel, maar Twente heeft het puntverlies natuurlijk volledig aan zichzelf te wijten.

3 april 2014 om 09:54

Ja was weer een geval van verkeerd voorlangs kruizen, heb hierdoor al meerdere malen een rode kaart zien geven dit seizoen.

Die Kramer kroop slim voor Bengtsson, was licht lichamelijk contact dan ben je vaak de Sjaak.

Ook Castaignos had de schijn tegen.

Het vermeende buitenspel was moeilijk te beoordelen voor een grensrechter, bij gelijkstaan krijgt de aanvallende partij het voordeel.

De 2de plek is definitief voorbij voor Twente.

Waarom floot hij eigenlijk meer dan een minuut te vroeg af?

3 april 2014 om 08:36

Ik denk dat dat te maken had met spreekkoren die maar aanhielden. Moet wel zeggen dat het in het voordeel van Twente was dat ie eerder affloot. Ado had in de gehele blessuretijd Twente onderdruk gezet.

3 april 2014 om 08:56

Wees maar blij dat hij niet nog veel eerder affloot, met die spreekkoren. Dan had Twente nog meer gezeik gehad.

Is dit nu opruiend bedoeld van voetbalzone?
Kevin Blom is helemaal niet de gebeten hond in Enschede. De rode kaart van Bengsston was gewoon terecht, omdat hij een doorgebroken speler neerhaalde, en de Rode kaart van Castaignos was gewoon zwaar terecht(moest eigenlijk donkerrood zijn), omdat hij bijna een enkel door midden trapte. Dus niets de gebeten hond, Blom floot verder gewoon een prima wedstrijd. Elke voetbalkenner kon dus gewoon zien, dat deze twee kaarten terecht waren. Dus redactie van voetbalzone, dit is een slecht stukje voetbaljournalistiek.

3 april 2014 om 08:04

Fijn dat jij het in ieder geval aan twente zelf vind liggen. Het is meestal zo dat als een scheids 2 rode kaarten geeft aan een ploeg er de dag erna een stuk staat op voetbalzone dat de ploeg zich benadeeld voelt. Denk niet dat ze het zo bedoelen als jij suggereert

3 april 2014 om 08:11

Goeie reactie, als fan van Suarez ergderde ik me vaak aan mede-Ajacieden die vonden dan Suarez harder gestraft werd dan andere spelers... Gisteren heeft Twente inderdaad het puntenverlies volledig aan zichzelf te wijten gehad. Jammer wat mij betreft, want de spanning is echt ver te zoeken voor de eerste plek (overigens wel erg spannend voor de tweede plek). Overigens vond ik de afgekeurde goal niet terecht afgekeurd.

3 april 2014 om 10:50

Maar hij had gelijk, het bovenlichaam van Tadic was voorbij de laatste verdediger, met je bovenlichaam mag je scoren dus het is buitenspel.

3 april 2014 om 08:21

Een prima reactie!

Wat was er met die spreekkoren aan de hand? Ik heb zelf alleen een flits gezien van een tekst op het scorebord.

3 april 2014 om 08:38

Zwaar overdreven die spreekkoren. Viel reuze mee. Een klein gedeelte begon met spreekkoren, maar het grootste gedeelte zong nog come on twente Enschede. Dat er nadat de speaker vroeg om positieve steun wat harder werd geschreeuwd zat eraan te komen natuurlijk, maar over het algemeen viel het reuze mee.

3 april 2014 om 09:06

Okay thanks. Clubs reageren in de regel erg snel op spreekkoren omdat dit heel veel geld kan kosten.

3 april 2014 om 09:27

Maak het niet mooier dan het is, vrijwel iedereen op p en daarboven deed mee aan de spreekkoren. Om je te schamen. Laf van je omdat te nuanceren

3 april 2014 om 09:41

Ik denk dat jij als Feyenoorder de laatste bent die je mag uitlaten over eventuele spreekkoren. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar ik blijf bij mijn standpunt dat het meeviel.

@fluitje, mag je laf noemen, maar toen werd omgeroepen dat er spreekkoren waren werd het alleen maar erger, in mijn optiek was het gewoon verstomd als ze alleen die muziek zouden hebben gedraaid. En een half uur lang? Wederom: Twente riep na 3 minuten op om te stoppen met de spreekkoren (wat ik overigens toejuich, want ik ben ook tegen spreekkoren, begrijp me niet verkeerd), maar dat werkt over het algemeen gewoon averechts. Anders waren ze vanzelf wel gestopt met spreekkoren, want een groot gedeelte steunde Twente wel op een positieve manier.

3 april 2014 om 08:39

Uitstekende reactie, hulde!

Volgens mij was de goal van Castaignos wel onterecht afgekeurd, hij stond geen buitenspel. Ook al zag ik het pas in de herhaling moet ik toegeven, dus het was lastig te zien.

3 april 2014 om 09:13

@tukkerpro,
Goeie reactie over waar het gisteren fout ging, maar de klacht over de titel van deze post vind ik wat ver gaan. Niet alleen waren hier gisteren ruim voldoende fans van Twente die het nodig vonden om Blom er flink van langs te geven. Daarnaast zijn er gisteren in het stadion zoveel spreekkoren richting de scheids geweest dat hij zelfs heeft overwogen de wedstrijd stil te leggen. Voor een deel van de fans was hij dus wel degelijk de gebeten hond, dat dit in een titel terugkomt vind ik wel redelijk eigenlijk.

Blom heeft gewoon prima gefloten hoor, snap wel dat die Tukkers kwaad zijn, maar wees dan kwaad op jullie ploegje.
Maja dat is standaard in tukkerland, wijzen naar de scheids of naar de tegenstander maar nooit eens de hand in eigen boezem steken.

3 april 2014 om 08:18

Wie van de Tukkers is kwaad dan? De prestatie van het team was dramatisch, zal elke supporter ook gewoon toegeven hoor. Dus kom hier niet zo zielig provocerend aan zetten.

3 april 2014 om 08:21

Ik provoceer helemaal niet, ik geef slechts aan dat de Twente supporters kwaad moeten zijn op hun ploeg die er niets van bakt ipv op de scheids.

3 april 2014 om 08:54

Je provoceert wel door te stellen dat het standaard in tukkerland om te wijzen naar scheids of tegenstander...als je de reacties had gelezen van veruit de meeste fct fans dan had je geweten dat je bs praat

Die twee rode kaarten waren wel terecht. Maar een goal afkeuren bij 1-0 voorsprong dat is natuurlijk zwaar kloten voor Twente. Anders was het 2-0 geweest en de wedstrijd dan zo goed als beslist.

Fluit een scheidsrechter een goede wedstrijd krijg je dit gelul weer?

3 april 2014 om 08:15

Daarbij hoorde ik ze bij Twente ook geen commentaar leveren toen ze opzichtig bevoordeeld werden tegen Feyenoord. Selectieve verontwaatdiging.

3 april 2014 om 08:39

Dat VZ zo'n suggestieve kop erboven zet kan Twente ook niets aan doen. FC Twente heeft het zelf verzuimd te beslissen, zoals ook alle supporters wel zeggen.

3 april 2014 om 10:34

Twente werd niet bevoordeeld tegen feyenoord, maar ook weer benadeeld. Beide feyenoord goals waren buitenspel tegen twente. Dat de media vervolgens alleen over luc had of hij wel of niet op 1 lijn stond is weer erg typisch

3 april 2014 om 10:51

@ Tornado72, Twente werd niet opzichtig bevoordeeld in de wedstrijd tegen Feyenoord. Het is toch wonderlijk dat er in de media zoveel ophef is over die terecht goed gekeurde 2-2 van Martina, maar dat er met geen woord wordt gerept over het hinderlijk buitenspel staan van Immers bij de 0-1 van Pelle...

En waarom werd volgens jou gisteren het 1e doelpunt afgekeurd? Ik heb het dus niet over het 2e doelpunt dat afgekeurd werd (wat de grensrechter nooit heeft kunnen zien).

3 april 2014 om 11:08

@ j.staatsen & Tattersall

Ik had het ook niet zozeer over een wel dan niet buitenspel doelpunt tegen Feyenoord maar over de wazari die Marsman scoorde tegen Immers. Dat was in de tweede of derde minuut, dat was een overduidelijke strafschop en rode kaart die opzichtig werd weggewuifd door Gozubuyuk. Dat was zeker met het in de eerste helft door Feyenoord gedicteerde spel waarschijnlijk de nekslag geweest.

j. staatsen

Wat een kul met 2 doelpunten buitenspel.

3 april 2014 om 16:04

Immers maakt daar de 1e wazari en kwam er voor, gevolgd door een wazari van marsman die hierdoor er weer voor kwam.

Beide goals van feyenoord waren duidelijk buitenspel. Schokkend en verwarrend, want het werd letterlijk stil gehouden door de media, die duidelijk bewust een verkeerd beeld hebben geschetst van die wedstrijd.

Bij de 1e goal stond Immers buitenspel in het baan van het schot
Bij de 2e goal stond schaken buitenspel.

Kijk het nog maar is rustig zelf na.

4 april 2014 om 09:07

Ik heb de beelden meer dan eens gezien en als je weigert toe te geven dat Feyenoord een strafschop en Marsman rood had moeten krijgen dan houdt het snel op natuurlijk.

Gewoon terechte beslissingen. Pure frustratie vanuit Enschede. Begrijpelijk, maar niet de fout van Blom.

Waren er twee goals afgekeurd? In de samenvatiing zag ik er maar 1 . Alle beslissingen van Blom waren juist. Castaignos vertoont zoals zovaak weer nare trekjes met zijn verbolgen reageren op de rode kaart alsof hij niets gedaan heeft. Weet hij niet dat er tegenwoordig camera's zijn?

3 april 2014 om 08:40

Ja de NOS vond het niet nodig om de eerste afgekeurde goal van Tadic te laten zien, blijkbaar vonden ze dat er niet toe doen, terwijl dat bij een 1-0 stand een cruciaal moment was, vlak daarna kreeg Twente namelijk rood.

Blom heeft gewoon goed gefloten en castaignos verdient gewoon 4 wedstrijden . Wat een waus is dat zeg. En dat twente gelijk speelt ipv winnen is aan hun zelf te danken. De wet van het voetbal is altijd " als je hem zelf niet maakt , valt die altijd aan de andere kant".

3 april 2014 om 09:00

Dat is het enige positieve van de avond voor de Twente supporters. Castaignos misschien 4 wedstrijden geschorst

Kan iemand mij 1 detail uit de buitenspelregeling uitleggen. Waar pakken ze je op? Standbeen of lichaamsdeel waarmee je mag en kan scoren? In het laatste geval is de goal terecht afgekeurd maar in het eerst geval was het netwel net niet waar mijn voorkeur uit gaat naar niet.

3 april 2014 om 08:58

Lichaamsdeel waar je mee mag scoren. Dus alles met uitzondering van de armen. Zou heel wat helpen als de commentatoren dat ook eens door zouden hebben.

3 april 2014 om 09:01

Is helemaal niet waar Monahoedje. Je kan nooit buitenspel staan met je hoofd. Ze kijken naar de benen. En dan het ben wat het meest vooruit (richting goal) staat.

3 april 2014 om 09:03

Ja dan is het terecht afgekeurd. Ik vind dat er veel onduidelijkheid over is. Gewoon ff een officieel statement de deur uit doen en idd de commentatoren het ook vertellen. Maar wat dacht je van de herhaling waarbij ze de lijn trekken vanaf het standbeen? Ach ja. Ik weet het nu voor mezelf dus kan ik ook beter beslissen bij wedstrijden van Ajax. En ook eventueel objectiever ;-)

3 april 2014 om 09:11

Dat is niet waar Tukker1, zoek het maar het na. Vraag me af hoe je daar in hemelsnaam bijkomt. Maargoed, hier het bewijs.

“dichter bij de doellijn van de tegenpartij†betekent dat enig deel van hoofd,
lichaam of voeten dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan zowel de bal als
de voorlaatste tegenstander. De armen zijn hierbij niet inbegrepen

http://bin617-02.website-voetbal.nl/sites/voetbal....
Regels uit 2012.

@020jeroen020, tja, je mag er toch vanuit gaan dat commentatoren zulke dingen weten.

3 april 2014 om 09:12

Sorry Tukker, maar je moet de regels er even op na gaan slaan, want wat je zegt is gewoon onzin. Ze kijken naar benen en dan wat het meest vooruit staat?

"in de context van Regel 11- Buitenspel, zijn de volgende criteria van toepassing:
- "dichter bij de doellijn van de tegenpartij" betekent dat enig deel van hoofd, lichaam of voeten dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan zowel de bal als de voorlaatste tegenstander. De armen zijn hierbij niet inbegrepen"

3 april 2014 om 09:20

Als je zoiets zegt, raad ik je aan om zeker van je zaak te zijn. Pure onzin wat je hier zegt namelijk. Vroeger kon je idd alleen met benen of voeten buitenspel staan, maar dat is al lang veranderd:

"waar voorheen enkel de voeten van de spelers telden om een buitenspelpositie te beoordelen, tellen nu alle lichaamsdelen van de spelers mee, behalve de handen en armen."

3 april 2014 om 10:37

Alleen zijn arm en hand stonden buiten de lijn. Dus geen buitenspel. Die andere goal zal ook wel onterecht afgekeurd zijn

Doelpunt van Castaignos terecht afgekeud, snap niet dat de verslaggever en dat vele journalisten vinden van niet.

Tadic staat al buitenspel wanneer hij de bal ontvangt.

Je ziet duidelijk dat hij met een lichaamsdeel waar mee je kan scoren buitenspel staat.

Anders zou ik een buiksliding maken en met me hoofd scoren en met me standbeen nog achter de verdediger. Ik ben 1.92 dan zou ik 1.50 m voordeel hebben.. kan natuurlijk niet..

Verlies heeft Twente aan zichzelf te danken, maar optreden van Blom was slecht. 2 handsballen in de 16 van ado, twee afgekeurde doelpunten, 2 rode kaarten. De helft van die beslissingen was zeker discutabel.

Blom is over het algemeen niet een hele slechte scheidsrechter, het probleem is alleen dat die man geen uitstraling heeft

Niet zeiken Twente! Blom heeft goed gefloten! Castaignos kwam uit buitenspelpositie en nam gelijk weer deel aan het spel en scoorde! Rode kaarten terecht! Vooral die van Castaignos. Trapt zowat de enkel van de ADO speler in 2en!

3 april 2014 om 10:40

Jij legt de buitenspelregel weer verkeerd uit. Je mag op die manier deelnemen, zolang je maar niet direct de bal ontvangt. Tadic zou buitenspel hebben gestaan, centimeterwerk en niet waarneembaar voor een grensrechter in mijn ogen. Vreemd is ook dat de arbitrage eerst de goal geeft, maar na enkele seconden ineens toch met buitenspel op de proppen komt. Dat frustreert.

De afgekeurde goal van Tadic heb ik niet eens in de samenvatting gezien, was ook discutabel, maar blijkbaar niet belangrijk genoeg voor samenvattingmakers. Ik heb daarnaast twee handssituaties gemist, had ik graag terug willen zien. Maar het vervelendst vind ik de rode kaart van Bengtsson (waar hij oerdom is overigens, maar dat terzijde). Als Blom consequent had gefloten had hij Kramer (net als hij structureel bij Castaignos deed) terug moeten fluiten. Ook dat frustreert.

Ado heeft uiteindelijk 3 doelpogingen gehad (eerste helft een uitbraak met een slap schotje van 25 m, de vrije trap na de rode kaart en de goal). Twente mag zich dat aanrekenen.

En tot slot, voor de mensen die stellen dat je over een heel seizoen geluk en pech hebt met de arbitrage: met keurige voorbeelden is dat te weerleggen dit seizoen. Op mijn netvlies staan de verliespunten uit bij ado, utrecht en thuis rkc. Erg frustrerend.

3 april 2014 om 11:33

Al je goed kijkt in de herhaling en slow motion zie je dat de grensrechter de vlag omhoog doet op het moment dat Castaignos de bal krijgt en niet als Tadic de actie maakt. En dat de scheids op zn beslissing terugkomt, komt natuurlijk doordat het in zn oortje is gefluisterd.

3 april 2014 om 12:31

dat betekent dus dat ze een fout hebben gemaakt en Twente (weer) een doelpunt hebben ontnomen.

3 april 2014 om 13:55

@bobby.r wat is dan de reden dat het doelpunt van Tadic werd afgekeurd?

niet blom maar de technische staf van twente moet zich dit aanrekenen .
wie speelt er nu in eigen huis tegen ado met 5 verdedigende ingestelde spelers,
waaronder Brama zoals hij liep te voetballen kan ik ook nog meekomen ondangs mijn leeftijd (63)

Prima. Kan me nog een potje in februari tegen Feyenoord herinneren waarin ongeveer 32 arbitrale beslissingen in het voordeel uitpakte van de Tukkers. Aan het eind van de rit is alles wel ongeveer uitgebalanceerd.

Tadic stond geen buitenspel. Zijn arm maar die telt niet. Zoveelste keer dat een geldig doelpunt afgekeurd wordt wegens buitenspel.
Kramer maakte de 1e overtreding.
Als die overtreding van luc rood is, dan eindigt geen wedstrijd met 11 tegen 11. Een Penalty kon ook zo gegeven worden voor hands of 1 van die kleine overtredingen in de 16.
De arbitrafe blijft een structueel probleem van fc twente

Ik denk dat dit gelijkspel voor een groot gedeelte aan de trainer te danken is. Waarom wissel je na de rode kaart van Bengson Castagnios niet voor een Centrale verdediger (b.v. Roseler)die heeft ook de lengte om koppend te verdedigen (goal van Ado. Castagnios had je toch niet gemist en zo had je de 1-0 over de streep kunnen .het was trouwens ook dom van Bengson. Kramer hield hem nl eerst vast dus toen had hij zich kunnen laten vallen. Blom had dan waarschijnlijk gefloten. Of houdt gewoon druk op Kramer. Marsman staat er ook nog.

Ik vind het allereerst geen rood van Bengtsson, Kramer trekt zichzelf met een overtreding eerst voor de man en vervolgens gaat hij makkelijk naar de grond. Dat kan je slim noemen maar hij maakt wel gewoon een overtreding waar Blom voor had moeten fluiten.
Bij dat afgekeurde doelpunt dacht ik eerder aan geen buitenspel, maar als iedereen er zo stellig in is dat Tadic wel buitenspel stond dan zal het wel zo zijn. Blijft raar natuurlijk dat de lijnrechter zo laat nog vlagt, maar achteraf blijkbaar wel terecht.
Tenslotte vind ik het ook erg raar dat de eerste afgekeurde goal niet in de samenvatting zit, die leek me vanuit het stadion toch wel geldig. Castaignos stond buitenspel, maar Tadic dacht ik niet. Daar heeft niemand het over.

Rode kaarten waren beide terecht, en die goal kan Blom ook niks aan doen. Dat zijn grensrechter voor niks vlagt is niet Blom zijn probleem. De uitleg van de commentator sloeg ook werkelijk nergens op. Omdat Castaignos buitenspel staat bij de pass op Tadic haalt hij voordeel uit zijn buitenspel positie? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. De buitenspelregel is van toepassing op spelers die aangespeeld worden of in de baan van een schot/pass staan. Van beide is geen sprake dus had die grensrechter natuurlijk niet mogen vlaggen. Ik ga er gewoon van uit dat hij vlagde voor Tadic die net niet buitenspel stond. Zuur voor Twente, maar Blom treft zeker geen blaam. Iets wat ik veel Twente supporters hierboven ook zie argumenteren, dus de stelling dat Blom de gebeten hond zou zijn kan dus wel de deur uit.

Rode kaarten waren gewoon dik terecht. De goal kun je nog over twijfelen maar dat ligt dan ook vooral aan de grensrechter en niet aan Blom. Verder moet Twente niet zo zeuren want ze krijgen heel het seizoen al cadeau's. Tegen Feyenoord alleen al hebben ze 4 gratis punten gehad.

3 april 2014 om 16:07

Ook feyenoord werd tegen twente geholpen door de abitrage en niet andersom. Beide goals van feyenoord in enschede waren duidelijk buitenspel. Schokkend en verwarrend, want het werd letterlijk stil gehouden door de media, die duidelijk bewust een verkeerd beeld hebben geschetst van die wedstrijd.(ook gister werd 1 afgekeurd doelpunt uitgezonden in de samenvatting ipv 2).

Bij de 1e goal stond Immers buitenspel in het baan van het schot
Bij de 2e goal stond schaken buitenspel.

Kijk het nog maar is rustig zelf na.

3 april 2014 om 16:30

Twente had na 2,5 minuut al rood moeten hebben en een penalty tegen.

Immers buitenspel bij de eerste goal? Hij staat inderdaad achter de verdediging maar staat 3 meter van de bal af en niet eens tussen de bal en de keeper maar zelfs voorbij de paal. Kan dus nooit hinder zijn.

Die tweede goal gaat Pelle netjes aan de kanten staan en hij staat niet eens buitenspel. Ook hij staat voorbij de paal waardoor hij nooit in het gezichtsveld van de keeper staat. Dat jij Schaken noemt is helemaal onbegrijpbaar, die staat 15 meter naar rechts en bijna buiten de 16. Die heeft er helemaal niets mee te maken.

Dan hebben we ook nog de handsbal van Bengtsson die je even vergeet.

Twente scoort na hinderlijk buitenspel en jij probeert dingen te zoeken waardoor juist Feyenoord hinderlijk buitenspel staat. Iets wat dus helemaal nergens op slaat aangezien er ook geen bal van klopt.

Je probeert de rollen een beetje om te draaien maar als je werkelijk gelooft dat de NOS beelden gaat bewerken om het er anders uit te laten zien dan ben je wel heel ziek. Dan zou ik er eigenlijk ook niet eens op in moeten gaan.

3 april 2014 om 20:32

Beide goals zijn buitenspel. Het is echter pas strafbaar als het hinderlijk buitenspel is. Als jij Immers niet hinderlijk buitenspel vond staan, dan stond Luc dus ook niet hinderlijk buitenspel. Buiten dat Luc dus ook nog eens op 1 lijn stond itt immers.

Laat ik het zo zeggen, Blom floot absoluut geen gelukkige wedstrijd. Hij had Fc Twente in het begin al een strafschop kunnen gevel voor hands. In de tweede helft waren er ook 2 momenten met hands in het strafschopgebied. Alleen de tweede lieten ze zien in de samenvatting, en dat was terecht absoluut geen strafschop. Twente verdiende een aantal malen een vrije bal mee, maar kreeg die dan onbegrijpelijk tegen. Nee Blom had geen topavond. Maar heeft onze Fc daardoor punten laten liggen?? Absoluut niet. Als ons tactische wonder de heer Schreuder tegen een ploeg onder uit het rechte rijtje, in een thuiswedstrijd, gaat bestrijden met Drie verdedigende middenvelders, dan ligt daar absoluut de oorzaak. Ook zijn wisselbeleid, waardoor Brama tegenover een kopsterke speler komt te taan is aan Schreuder te danken. Waarom niet spelen met Tadic, Promes, Castaignos en Corona?. Nee volgens Schreuder is er met Brama meer rust op het veld. Nog iets meer rust en de toeschouwers vallen gewoon in slaap. Schreuder is de man die mijn club kapot maakt. Niet Blom die tweemaal 100 terecht rood moest geen.

Kevin Blom is in mijn ogen dit seizoen een van de beste scheidsrechters in de Eredivisie. 
Zowel de buitenspelgoal als de rode kaarten waren uitstekende beslissingen en dit heeft hij al meerdere malen laten zien dit seizoen. Ik vond Blom altijd een beetje een laffe scheidsrechter die zich makkelijk liet meeslepen door het thuispubliek, maar hij maakt momenteel een sterke fase door. Hopelijk voor hem ziet de Uefa dat ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren