Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ter Stegen verzekerd van transfer ondanks sanctie tegen Barcelona

Laatste update:

De wereldvoetbalbond (FIFA) bracht woensdag naar buiten dat Barcelona gestraft wordt voor illegaliteiten rond het aantrekken van jeugdspelers. De Spaanse topclub mag komende zomer én volgend jaar januari niemand aantrekken. Dat is een streep door de rekening van de club, want die wilde Marc-André ter Stegen aantrekken en verzekerde zich vorige maand al van Alen Halilovic. Ter Stegen zal sowieso niet bij zijn huidige club blijven, verzekeren zijn zaakwaarnemer en hij.

/

Voor Ter Stegen verandert er niet zoveel, zegt de Duitse doelman. De Kölner Express confronteerde hem met het nieuws dat Barcelona een transferverbod opgelegd heeft gekregen en daarmee verraste de krant Ter Stegen. “Ik heb er nog niets over gehoord en ik begrijp niet waarom je mij ernaar vraagt. Ik wil er ook niet over praten”, was de reactie van de sluitpost, die sowieso in de zomer vertrekt uit Mönchengladbach.

Eerder werd al gecommuniceerd dat Ter Stegen de club na vijf seizoenen zou gaan verlaten. De 21-jarige Duitser wil een nieuw avontuur aangaan en de club gaat akkoord met zijn vertrek. Men heeft naar buiten toe niet willen communiceren of er al een akkoord ligt met een andere club, maar zeker was wel dat Ter Stegen niet in zijn vaderland zou blijven. “Ik ga sowieso weg bij Gladbach, in de zomer”, herhaalt hij woensdag.

Zijn zaakwaarnemer Gerd vom Bruch geeft aan dat hij niet weet of Barcelona’s transferverbod een streep zal zetten door de overstap van zijn cliënt naar Camp Nou. “Maar wees er maar zeker van dat Ter Stegen straks niet werkloos zal zijn. Ik ben geen advocaat, maar de vraag is of reeds gedane deals ook onder het verbod vallen. Ik weet dat Marc-André nog een contract bij Gladbach heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat hij nog veel langer wil blijven”, aldus Vom Bruch tegen de SID.

Marc-André ter Stegen speelt volgend seizoen voor...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die heeft dus al getekend aan de woorden van zijn zaakwaarnemer te zien. Ben benieuwd.

2 april 2014 om 14:59

Ja inderdaad. Vooral de zin: reeds gedane deals verraad dat hij dus al getekend heeft bij Barcelona. In het AD stond dat Ter Stegen de transfer kon vergeten en ook eerder op de dag in het artikel van het transferverbod stond dat Ter Stegen sowieso niet kan komen.

2 april 2014 om 15:03

Het kan niet doorgaan, een transfer word pas in de zomer afgerond, er is nu enkel een voorcontract, een daadwerkelijk contract is niet getekend, dat kan pas in de zomer en dan mag Barcelona niemand contracteren, enkel contracten verlengen.

2 april 2014 om 15:05

Oke Moskovic. Bedankt voor de informatie o alles wetende.

Volgens Fifa bronnen mogen staande afspraken doorgaan en mag Barca enkel geen nieuwe onderhandelingen starten voor een nieuw transfer.

2 april 2014 om 15:07

Volgens andere bronnen mag Barcelona geen nieuwe spelers contracteren, en he, daar vallen zowel Halilovic als Ter Stegen onder. En als ze echt nog staande afspraken mogen laten doorgaan regelen ze dat nu allemaal snel, want de ban is nog niet van kracht op dit moment. Dus dat zal niet zo zijn, dat is te makkelijk te ontwijken.

2 april 2014 om 15:09

Het lijkt me sterk dat een sanctie een streep zet door alle lopende zaken (zeker als er sprake is van contracten). Dat zou de straf alleen maar zwaarder maken. Plus dan dupeer je niet alleen Barca maar ook spelers en andere clubs en daar heeft niemand belang bij volgens mij.

2 april 2014 om 15:09

Dat is helemaal niet makkelijk ontwijken. Dat is handelen tussen in juridische kaders.

2 april 2014 om 15:13

@stravven,

In de eerdere topic van vandaag liep iemand ook al te roepen dat ter stegen en Hilovic niet mochten komen. Geen idee hoe jij hier bij komt geef is een bron en onderbouw je uitspraken. Je bent namelijk nu totaal niet geloofwaardig terwijl je je voordoet alsof je de regels beter weet dan de Fifa site zelf.

2 april 2014 om 15:14

Alsof ze in zo'n korte tijd een aantal aankopen kunnen regelen. Wellicht dat ergens in de statuten staat dat er geen onderhandelingen geopend mogen worden na het opleggen van de sanctie. Maar niemand hier weet hoe het precies zit, dus het blijft voorlopig gissen.

2 april 2014 om 15:14

Dat er in de zomer pas de overstap gemaakt kan worden is voor deze schorsing bijzaak.
Barca kan al lang rond zijn met Gladbach en het contract tussen de club en speler kan ook al lang getekend zijn.

Die hele media zooi die je vaak in de zomer ziet dat een speler naar een nieuw club gaat en dan daar voor de hele media zijn krabbel onder een contract zet is vaak pure show. De echte contracten zijn meestal vooraf al getekend.

2 april 2014 om 15:14

Natuurlijk is het wel makkelijk te ontwijken. Waarschijnlijk is het zo dat de straf nog niet geldig is in de beroepingstijd, en dat ze nu nog transfers kunnen afronden. Dat noem ik toch ontwijken hoor. Het contract kan dan getekend zijn, het is pas geldig als een speler is overgeschreven, en dat kan enkel in de zomer of in de wintertransferperiode, en dat is op dit moment niet het geval. Wat wel zou kunnen is dat Ter Stegen net als Kondogbia zijn contract per direct afkoopt en zich nu transfervrij laat inschrijven bij Barcelona, maar ik denk niet dat BMG en de Uefa het daarmee eens zullen zijn.
Het argument dat ze andere clubs benadelen gaat niet op, spelers kun je ook aan een andere club verkopen, of de transfer kan een jaar uitgesteld worden, dat is geen enkel punt.

Waar ik mijn informatie vandaan haal? Een transferembargo betekent dat je geen transfers mag uitvoeren, en in dit geval dat je geen spelers mag contracteren, zij het door een huurcontract of door een transfer/transfervrij vertrek. Contracten verlengen is wel toegestaan. Maar Ter Stegen en Halilovic kunnen nog geen contract getekend hebben bij Barcelona, aangezien het nu mid-season is en geen transferwindow. Een voorcontract zegt niets, je kan niet iemand bij je club hebben die enkel een voorcontract heeft, dat moet omgezet worden in een definitief contract, en dat kan niet in mid-season, tenzij een speler transfervrij is.. Enkel in transferwindows kunnen spelers overgeschreven worden. Dus tenzij ze dat afgelopen winter hebben gedaan gaat de transfer niet door.

2 april 2014 om 15:29

Wat deadsr zegt! Stravven verspreidt de grootst mogelijke onzin en is enkel en alleen ingelicht door de sensatie berichtgeving van allerlei media rond het transferverbod van Barca.

De ingangsdatum van een contract heeft niets te maken met het moment van tekenen van dit contract. Als er getekend is gaat dit verbod deze contracten met terugwerkende kracht echt niet ongedaan maken.

2 april 2014 om 15:31

Niet alles, maar van contractrecht wel vrij veel.

Een contract gaat pas in op de datum van ingang. Klinkt heel logisch, is het ook. Je kan nu al een contract tekenen dat je van de zomer vakantiewerk gaat doen, dat betekent niet dat je nu al onder contract staat. Zo werkt dit ook. En je zegt het zelf, de ingangsdatum van een contract heeft niets te maken met de datum van tekenen. En de contracten van Ter Stegen En Halilovic kunnen pas officieel per 1 juli 2014 ingaan, tenzij ze afgelopen winter gecontracteerd zijn en terugverhuurd zijn aan hun clubs, zoals Chelsea deed met De Bruyne.

2 april 2014 om 15:41

@json030

Welke Fifa bronnen? Ik heb net de Fifa site gecheckt en daar staat nog helemaal geen uitspraak over reeds gedane transfers.

@stravven

Je hebt gelijk over contractrecht en dat het aantrekken van spelers pas begint op het daadwerkelijk tekenen van contracten. Op de site van de Fifa is echter alleen te vinden dat er een transferembargo van 14 maanden is, maar er is nog geen uitspraak gedaan over reeds getekende voorcontracten. Dat is ook niet onlogisch: spelers die een mogelijk voorcontract getekend hebben zouden enorm gedupeerd worden wanneer hun transfer door de Fifa wordt geannuleerd en dat kan de Fifa niet maken. Ook verschillende Engelse kranten melden dat er nog geen uitspraak is gedaan over mogelijke voorcontracten. Dus ik begrijp je gedachtegang maar ik zou nog niet gaan propageren dat de deals van Ter Stegen en Halilovic sowieso niet doorgaan: ik denk dat de Fifa daar later meer informatie over verschaft en in het belang van de spelers besluit een uitzonderingssituatie voor hun getekende contracten te maken.

2 april 2014 om 15:42

wat een onzin sjaak, travven komt tenminste met argumenten. Ook al heeft Barca nu een contract moet de speler ingeschreven worden. En dat mag gewoon weg niet! het maakt niet uit wat voor contracten barcelona met wie dan ook heeft gesloten! en het heeft ook niets met terug werkende kracht te maken.

Barcelona mag pas volgend jaar weer nieuwe spelers inschrijven. deze transfer gaat echt (voorlopig) niet door. Wordt nog moeilijk voor ze met pinto.

2 april 2014 om 15:45

Jordinhoo, ik begrijp je punt, maar ik denk dat je Barcelona op deze manier niet echt straft. Wat logischer zou zijn is dat ze pas in 2015 naar Barcelona mogen gaan, dus dat de transfers met een jaar opgeschoven worden, of een andere manier die voor Barcelona niet heel fijn is: Dat de transfers wel doorgaan maar de spelers niet speelgerechtigd zijn, en dus het beste verhuurd kunnen worden. Dat is denk ik de beste uitkomst, clubs en spelers krijgen hun geld gewoon en zijn in principe niet benadeeld, enkel dat ze niet mogen spelen. Financieel kunnen ze daar geen probleem mee hebben.

2 april 2014 om 16:02

Spelers blijven natuurlijk benadeeld. Een Halilovic en Ter Stegen hadden ook naar andere clubs gekund maar hebben bewust (halilovic) of schijnen bewust (ter Stegen) de keuze te hebben gemaakt voor Barcelona omdat ze daar het meeste perspectief zagen voor hun carriere. Wanneer deze spelers door externe factoren, zijnde het onreglementair handelen van Barcelona, benadeeld worden in de mogelijkheden hun carriere optimaal te ontplooiien, dan is in mijn ogen een instantie als Fifa verkeerd bezig. Dat is alsof jij net je baan hebt opgezegd om bij een nieuwe werkgever te gaan werken en ineens beslist de overheid dat jij het hele jaar niet mag werken omdat het bedrijf fouten heeft gemaakt.

Natuurlijk wordt Barcelona dan minder hard getroffen, maar in mijn ogen moet een strafmaatregel doeltreffend zijn in die manier dat er zo min mogelijk collateral damage is. En als een iets soepelere naleving van de straffen voor minder externe benadelngen zorgt, dan is de Fifa in mijn ogen haast verplicht om voor die soepele en minder rigoreuze aanpak te kiezen. Natuurlijk kunnen de spelers wel verhuurd worden, maar dat belemmert wel het carrierepad waarvan zij denken dat ze ze zich er optimaal in kunnen ontplooien.

2 april 2014 om 16:04

@ Stravven volgens mij sla je de plank behoorlijk mis. Het afsluiten/afronden van een contract en daarmee de bevestiging van de rechtsgeldigheid heeft niets te maken met het daadwerkelijke tijdstip van de overgang.

2 april 2014 om 16:09

@stavven
Je weet toch niet welke straf Fifa voldoende vindt. Wellicht hebben ze de gedachte dat de voorcontracten geldend zijn en dat er daarom gekozen is voor 2 transferperioden ipv 1. Maar het kan ook heel anders zijn. Kortom, op dit moment is er niemand hier die het weet, dus ik zou niet dingen zeggen alsof het waarheden zijn en iedereen hier wellicht verkeerd inlichten. Zeg dan dat je het 'denkt'.

2 april 2014 om 16:42

Nee, maar voor zover ik weet wel met de ingangsdatum van een contract, en die is pas in Juli.

2 april 2014 om 18:10

Ik denk dat stravven gewoon gelijk heeft. Anders zou barcelona buiten de transferperiode spelers kunnen contracteren en dan komen deze in de transferperiode over. Dan heeft de straf dus geen enkele nut

2 april 2014 om 22:06

Ooit gehoord van in hoger beroep gaan ? Ik weet misschien is Barca daar eerst mee bezig en zoals je weet zolang er geen definitieve uitspraak is dan .....

Zojuist gelezen dat staande deals gewoon door gaan. Zo ook deze.

2 april 2014 om 15:59

Als Barça fan hoop ik van harte dat je gelijk hebt! Ze hebben echt heel hard een nieuwe keeper nodig als Valdes weggaat. Ook Halilovic zou zonde zijn, dat is een enorm talent en ik denk niet dat hij nog een heel seizoen zou gaan wachten op Barcelona maar eieren voor z'n geld zou kiezen en naar een andere topclub zou verkassen.

Kutzooi, ik hoop echt dat Ter Stegen later komt. Hetzelfde geldt voor Halilovic.

2 april 2014 om 15:02

Anders is Barca volgend seizoen zwaar gescheten.
Valdes geblesseerd en gaat waarschijnlijk nog steeds weg, dan zouden ze achterblijven met Pinto.
Gisteren moest hij die bal van Diego hebben, hoe mooi het schot ook was, Valdes en Courtois (hij zeker) hadden dat schot eruit gehaald. Hopelijk voor jullie mag Ter Stegen komen

2 april 2014 om 17:22

Pinto zijn contract loopt ook af, stel je voor dat hij ook zegt te willen stoppen.

Volgens de laatste geruchten gaan de transfers van Marc-André ter Stegen en Alen Halilovic naar Barcelona gewoon door, de enige positie waar Barcelona dus serieus in de problemen komt is centraal achterin. Wat betreft de transferban; las net geruchten dat die pas in 2015 in zou gaan en Barcelona dus de kans heeft om komende zomer zich dermate te versterken dat er geen problemen komen in het 'jaar van de transferban'.

2 april 2014 om 14:58

Dat zijn natuurlijk ook maar geruchten.

2 april 2014 om 15:00

Onzin dat die transfers gewoon doorgaan, zo straf je ze nog niet.

2 april 2014 om 15:01

Nee, die gaan niet door, het zijn transfers en die kunnen pas in de zomer afgerond worden. Voorcontracten tellen niet. Dus Ter Stegen en Halilovic gaan komende zomer niet naar Barcelona, tenzij het transferverbod niet doorgaat. En een transferban die pas in 2015 ingaat is geen echte straf, het moet onverwacht komen zodat je je er niet op voor kan bereiden.

2 april 2014 om 15:05

Dan beschik je over meer informatie dan ik, volgens bronnen bij de Fifa en rondom Barcelona is in ieder geval de overgang van Ter Stegen een zekerheid, in alle waarschijnlijkheid omdat hij afgelopen winter al is vastgelegd en dus buiten het transferverbod valt. Ook Alen Halilovic lijkt gewoon naar Barcelona te komen, al beschik ik daar over minder details.

Natuurlijk is het geen echte straf, maar een club als Barcelona zal altijd zoeken naar manier om zich te versterken en zal binnen 90 dagen in hoger beroep gaan. Als ze de uitspraak daarmee over de transferwindow tillen kunnen ze zich gewoon versterken.

2 april 2014 om 15:10

Als de transfer tijdens de wintertransferperiode al compleet is afgerond is hij rechtsgeldig, als het toen nog niet was doorgekomen bij de Fifa en Uefa is hij niet geldig. Halilovic gaat sowieso niet door, die werd pas na Januari gecontracteerd en valt dus onder nieuwe transfers.
Verlengen met Valdes is mogelijk onder voorwaarden: Hij moet zijn contract niet formeel opgezegd hebben, als hij dat heeft kan Barcelona hem niet halen. En hij mag geen voorcontract bij een andere club getekend hebben, want dan moet Barcelona dat afkopen en dat valt ook onder transfers.

2 april 2014 om 15:14

Noem eens wat bronnen dan?
De transfer van ter stege kan onmogelijk afgerond zijn. Hij moet nog medisch gekeurd worden en volgens mij heeft hij enkel een voorcontract getekend...

2 april 2014 om 15:14

Dat is wishfull thinking van jou kant. Welke gevolgen het daadwerkelijk zal hebben, zullen we moeten afwachten. Barcelona zal ook wel over een juridische afdeling beschikken en het lijkt me sterk dat ze het hierbij zullen laten.

2 april 2014 om 15:18

Laten we maar eerst eens afwachten wat de officiële berichten van beide instanties zijn, maar de bronnen van deze geruchten hebben het vaak bij het juiste einde en zullen hopelijk in dit geval ook 'gewoon' gelijk hebben. Maar ben het helemaal met je eens (ken de procedure rondom dit soort transferverboden ook), maar vertrouw toch wel op bronnen die dichtbij de organisaties staan. Laat Barcelona maar eerst in hoger beroep gaan, dat kan namelijk nog tot 1 juli 2014 en dus de eerste dag van de transferperiode waardoor er wellicht nog iemand vastgelegd kan worden.

De overgangen van Ter Stegen en Halilovic werden al geaccepteerd door de Fifa, vandaar dat die wel doorgang kunnen vinden. Althans, dat is het laatste nieuws.

2 april 2014 om 15:18

Stravven, jij weet wel heel erg zeker dat Barcelona bij voorbaat uitgesloten is spelers aan te trekken in 2014. Ik zou graag willen weten waar je dat vandaan haalt.

2 april 2014 om 15:22

Ik ga uit van een voor Barcelona Worst-case scenario, dat zou ik ook doen als ik jullie was, dan raak je niet teleurgesteld maar kan het enkel meevallen. Ja, dat doe ik ook bij mijn eigen club. En ik denk ook niet dat een beroep veel zin heeft, misschien dat het embargo enkel de zomertransferperiode betreft, maar helemaal kwijtraken zullen ze dat ding niet, de Fifa wil hier laten zien dat het macht heeft en alles op alles zetten om de straf te handhaven. En de Fifa heeft gewoon meer invloed dan Barcelona, dat weet iedereen. In principe wil de Fifa hier laten zien dat het de grootste heeft if u get me...

En verder ga ik er vanuit dat de overschrijving nog niet heeft plaatsgevonden in afgelopen Januari. Als dat wel zo is gaat de transfer door, maar dat denk ik niet.

2 april 2014 om 15:37

That sounds reasonable. Ik blijf hoop houden op een ban vanaf 2015, wat ook wel realistisch is.

Velen zeggen dat Barcelona als voorbeeld wordt gebruikt door de Fifa, want het transfereren van spelers onder de 16/18 zou bij meer clubs gebeuren. Dat denk ik ook, want denken dat Barcelona de enige is zou naïef zijn.

Het CAS staat juridisch boven de Fifa, dus als Barcelona het aantrekken van deze minors kan rechtvaardigen is er zelfs nog kans dat de hele aanklacht verworpen wordt of de ban versoepeld, maar daar reken ik niet op. Echter heeft Barcelona nog niet gereageerd en is de situatie waarin de spelers zijn aangetrokken niet duidelijk, waardoor niets uitgesloten kan worden.

2 april 2014 om 15:43

Ik weet het niet, dat is een beetje zoals zeggen: Betaal je boete maar als je er geld voor hebt. Zo werkt het niet, die boete, of in dit geval dat embargo, krijg je gewoon opgelegd, ongeacht of het je goed uitkomt of totaal niet. En dat vind ik ook gewoon terecht.

2 april 2014 om 16:03

@guaporta.

Welke Fifa bronnen? Op de website staat niks en ik heb met wat snel google research ook geen Fifa officials kunnen vinden die al een uitspraak doen. Dus kan je me een paar van die Fifa bronnen geven"?

2 april 2014 om 16:13

@ Guaporta

Je zegt steeds 'laatste nieuws', 'fifa site' enzovoorts, maar heb je daar ook een bron van? Wat zijn de bronnen bij de fifa en rondom barcelona dan? Alleen als hij afgelopen winter is vastgelegd (zoals lewandoski) zou het kunnen, maar als dat niet zo is, heeft stravven juridisch gezien gelijk, er mag geen contract getekend worden met spelers buiten de transferperiode wanneer zij niet transfervrij zijn en een voorcontract betekent dan vrij weinig. Ook de bron dat de Fifa de transfer van Ter Stegen al heeft 'geaccepteerd' wil ik wel eens horen.

Wat betreft het beroep en de termijn: als dit tot 1 juli is kan er lijkt mij alsnog niemand vastgelegd worden aangezien 'tot' toch echt niet tot en met betekent. Daarnaast is de vraag of het beroep schorsende werking heeft.

2 april 2014 om 17:05

De bronnen die nu tevoorschijn komen worden niet realistisch gezien.

Even wachten maar ik schat de kans groot dat het dit de zomer zal ingaan en zal Ter Stegen niet komen maar aan gezien de zaakwaarnemer het al "bevestig" heeft dan kom Ter Stegen gewoon naar Barca, zelfs wanneer de straf in zal gaan dit omdat ze al voorcontract hebben getekend maar over Alen... die jongen is 17 dus gaat gewoon niet door.

2 april 2014 om 17:22

@stravven,

Heb je misschien een bron? Je klinkt vrij overtuigend en het lijkt me ook normaal, maar een bron zo dit iets meer bevestigen en ook meer duidelijkheid geven.

Alvast bedankt!

2 april 2014 om 22:52

Stravenn, Barca heeft 90 dagen om in beroep te gaan en dan begint de eerstvolgende periode al bijna. Als ze dan pas in beroep gaan, kan de straf natuurlijk niet ingaan omdat Barcelona het recht heeft in beroep te gaan en zij zullen het beroep natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen!

Ter Stegen kan in principe overal wel terecht, helemaal als je op het verlanglijstje van Barcalona staat

Zal wat zijn als die naar Real gaat;p

Zuur voor deze jongen, een droom die misschien wel in duigen valt. Misschien een optie voor City? Hart keept momenteel zeer wisselvallig met veel blunders. Miscchien opvolger van Cech of Buffon?

2 april 2014 om 15:17

Courtois volgt Cech op. Anders zie ik hem naar Arsenal, Juventus, Milan of City gaan

2 april 2014 om 17:06

Ja dacht ook aan City. Pepe Reina is ook nog een leuke oplossing (wel al op leeftijd)

Als Ter stegen iets heeft getekent bij Barca dan zal dat gewoon doorgaan.
Maak mij eigenlijk meer zorgen om de keeper, aangezien dat Valdes een half seizoen zou moeten missen ookal zou hij blijven.
Barca heeft ook een verdediger nodig, maar Pique met Barta vind ik zeker niet zwak, snap niet dat Tata altijd met Masch speelt

2 april 2014 om 15:02

Als Ter Stegen een contract getekend heeft maakt dat nog steeds niets uit, tenzij de transfer al in de winter in het geheim is doorgegaan, maar dan moet dit wel bij de Uefa en Fifa bekend zijn, komt hij niet, aangezien de transfer pas in de zomer afgerond kan worden, en er dan een transferembargo is.

2 april 2014 om 15:04

Het is vooral afwachen.
Barca zal nog in beroep gaan, dus er is nog niks zeker

2 april 2014 om 15:19

Stravven dit roep je nu wel overal, maar niemand weet op dit moment hoe het precies zit. Dus tenzij je wat gedegen bronnen kunt laten zien, blijft het gissen

2 april 2014 om 16:11

Stravven kom een met een bron waarin melding gemaakt wordt dat contracten pas afgerond zijn tijdens een transferperiode voordat je dit hele topic hiermee vol gooit. Je roept dit in vrijwel elke reactie, maar hier is geen enkele juridische logica voor.

Op het moment van tekenen is een contract rechtsgeldig. Dat heeft helemaal niets met de transferperiodes te maken. Indien ter Stegen en Halilovic al officieel getekend hebben en de Fifa na het laat aanzien Barcelona niet met terugwerkende kracht straft blijven die transfers gewoon staan. Ongeacht de transferperiodes of het moment van overgang.

Barcelona met terugwerkende kracht straffen lijkt ook uitgesloten. Hiermee worden namelijk de partijen waar Barcelona al contracten mee heeft lopen zwaar gedupeerd.

2 april 2014 om 16:44

Een contract gaat bij mijn weten pas in op de ingangsdatum, en die is pas per 1 juli 2014.

2 april 2014 om 15:14

@tipi09

masch is zeer onderschat speler.. heb je wel eens zijn tackles gezien? wat een strijder is hij toch pff.. alleen hij is niet lang dat maakt hem wat minder .

Barca gaat in beroep zag ik net staan op een andere site! Hoop dat Ter stegen toch kan komen!

2 april 2014 om 15:04

Natuurlijk gaan ze in beroep, maar het gaat niet veel uitrichten denk ik.

Ach die transferban wordt gewoon teruggedraaid in beroep op uitgesteld zodat Barcelona deze zomer miljoenen in haar ploeg kan pompen en er niets van merkt. Grote ploegen worden nooit echt gestraft.

Barca handelt wel te veel in kinderen.. is wel eigen schuld. Als Arsenal en Chelsea zo door gaan dan krijgen zij ook zo'n ban omdat zij na Barca ook iedere kind kopen.

2 april 2014 om 15:13

Chelsea en Arsenal halen geen kinderen van onder de 16 en in het geval van Arsenal amper spelers van buiten de EU, iets wat hierin zeker wel meespeelt. En als je voldoet aan de regels is er geen probleem, spelers onder de 18 halen is niet het punt, het niet volgen van de regels, dat is het probleem.

AC Milan zou wel een goeie club zijn voor hem.

Pffft wat valt dat me toch extreem vies van hem tegen. Komt notabene uit Gladbach en is dan zo respectloos. Hij mag in zijn handjes knijpen dat hij bij ons altijd alle ruimte heeft gekregen, ook als het minder ging met zijn prestaties. De fans hebben hem altijd met groot respect behandeld en dan krijg je dit. Hij laat de afgelopen weken al zijn ego behoorlijk gelden en heeft ook al een paar keer mot gehad met het publiek die hem aansprak op een immense fout die hij maakte.

"ik ga sowieso weg bij Gladbach, in de zomer" en "ik weet dat Marc-André nog een contract bij Gladbach heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat hij nog veel langer wil blijven"

Dat eerste is een enorme trap in het gezicht van iedere Gladbach fan. Eerst half huilend vertellen dat je weg gaat omdat je zo een kans niet kan laten lopen, en nu er misschien een probleem is komt het niet eens meer in hem op om bij ons te blijven. Nou, lekker dan.

En wat zijn zaakwaarnemer zegt, hij wil niet nog veel langer blijven... het zou een eer moeten zijn dat je bij Borussia mag spelen als je uit MG komt. Bij een Traditionsverein zeg je zulke dingen niet.

Als er al wat getekend is, gaat het gewoon door.. Kan de FIFA weinig aan doen, aangezien deze transfer dan al heeft plaatsgevonden voordat de sanctie werd opgesteld.

"ter Stegen verzekerd van transfer ondanks sanctie tegen Barcelona."

Nee, de situatie is helemaal onduidelijk. Op dit moment weet niemand of deze transfer doorgaat. Het wordt onderzocht door Uefa, BMG en Barca.

Hoe dan ook Ter Stegen verlaat BMG in de zomer.

Als zowel ter stegen als halilovic een voorcontract hebben getekend, is het niet 'contracten' in de zomer. Dat is dan reeds gebeurd, het omzetten van een voorcontract naar een definitief contract valt buiten de fifa straf.

Daarnaast gaan ze in beroep, verwacht uiteindelijk een seponering van de straf. Alleen een geld boete.


Volgens mij praat deze zaakwaarnemer een beetje voorbarig en is het alles behalve zeker dat Ter Stegen in de zomer naar Barca gaat..

Wie weet meer van de 2 oefenpotjes tegen Barca? Met BMG??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren