Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ speelt thuiswedstrijd tegen Benfica noodgedwongen in uitshirt

Laatste update:

AZ neemt het donderdagavond in de kwartfinale van de Europa League op tegen Benfica. De Alkmaarse club wil zich een goede uitgangspositie verschaffen om bij de laatste vier te geraken. Het moet de wedstrijd tegen de Portugezen echter wel afwerken in het uitshirt, meldt RTV Noord-Holland donderdag.

/

Normaal gesproken zou AZ aantreden in het eigen rood-witte shirt, maar Benfica’s uittenue heeft ook witte mouwen en dat kan voor teveel verwarring zorgen. AZ moet daarom aan de aftrap verschijnen in het blauwe uitshirt. Benfica in het uitshirt laten spelen is geen optie, want dat bestaat ook uit de kleuren rood en wit.

AZ begon dit seizoen in de vierde voorronde van de Europa League; daarin klopte het Atromitos uit Griekenland. In de groepsfase overleefde het een groep met daarin Maccabi Haifa, PAOK en Shakhter Karagandy. Vervolgens werd nog afgerekend met Slovan Liberec en met Anzhi Makhachkala.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een grote club als Benfica moet toch wel een 3de outfit hebben. Dit kan gewoon niet al zeg ik hetzelf.

2 april 2014 om 12:08

AZ heeft zelfs een derde outfit. Wat een amateurisme dit van een club als Benfica. Wat voor idioten hebben nu een rood-wit uitshirt als je ook al een rood thuis-shirt hebt? Kansloos dit.

2 april 2014 om 12:17

Idd er zijn natuurlijk ook maar een paar clubs die in rood witte thuisshirts spelen. Lijkt mee eerder dat Benfica maar voor een alternatief shirt moet zorgen

2 april 2014 om 12:57

Het uitshirt van Benfica is zwart-wit. Er staat waarschijnlijk een fout in de tekst en uitshirt moet thuisshirt zijn. Ik zie nou niet echt een probleem met het uitshirt, het lijkt totaal niet op dat van AZ maar omdat de bovenkant wit is, moet AZ een ander shirt aandoen.

2 april 2014 om 22:30

Ben je dom ofzo de uitshirt van benfica is zwart met wit kijk maar op google gekke gast

2 april 2014 om 12:25

Zelfs rkc heeft een derde tenue... Beetje amateuristisch van benfica.

2 april 2014 om 12:51

Amateuristisch? Ajax heeft ook al jaren geen derde tenue, dat is een keuze van Adidas, vervelende samenloop van omstandigheden, meer is dit niet

2 april 2014 om 13:30

Echt belachelijk zeg! Wat een onzin helemaal geen noodzaak. AZ kan gewoon in het thuis shirt spelen en dan speelt Benfica maar in het blauw of in het geel zwart of wat voor een andere kleur dan ook. Desnoods koopt zo n rijke club maar speciaal voor die wedstrijd tegen het grote AZ maar 11 nieuwe speciale uitshirtjes voor grote wedstrijden.

Lijkt mij eerder Benfica's probleem ??!

2 april 2014 om 11:55

Nee, de thuisclub moet bij dit soort problemen altijd de shirtjes veranderen.

2 april 2014 om 12:00

Nee, wtf is dat altijd voor een onzin met dat de thuisvlub verantwoordelijk is... Het heet een UITshirt. Dit is gewoon de enige combinatie die het minst op elkaar lijkt. Bij amateur voetbal moet de thuisclub het wel regelen maar dat is een ongewschreven regel

2 april 2014 om 12:22

Wat is dat nou weer voor gelul? De bezoekers moeten gewoon een goed alternatief hebben. Sowieso vind ik het maar raar day zowel het thuis- als uittenue van benfica rood met wit is. Wat een simpele zielen

2 april 2014 om 13:33

Zelfs amateurclubs hebben nog andere kleur shirts liggen voor het geval zich zoiets voordoet. Met club embleem en alles erop.

2 april 2014 om 14:15

Dat klopt ook niet uit shirt is wit met zwart, alleen de mouwen zijn wit....

2 april 2014 om 18:36

Klopt in de jeugd speelt Feyenoord tegen Ajax ook altijd in het uitshirt.

2 april 2014 om 12:23

Lijkt mij dat al de zogenaamde voetbalkenners hier zich even moeten richten op de Uefa Europa League regels waarin staat onder punt Kit/coulours 19.05:
In any case, if the referee notices on the spot that the colours of the two teams could lead to confusion, he decides on the colours, after consulting the Uefa match delegate and the Uefa administration. As a rule, in such cases it is the home team that has to change colours, for practical reasons.

bron: http://www.uefa.com/multimediafiles/download/regul...
Jongens alsjeblieft zeg, zoek het eerst op en ga daarna pas klagen.

Ik had overigens ook liever AZ in het rood gezien, als ik morgen in het stadion zit, zo hoort het namelijk voor mij persoonlijk, maar als het niet anders kan dan kan het niet anders en dan kijkt men naar de richtlijnen van de Uefa en dan is het bovenstaande het antwoord.

2 april 2014 om 12:58

Goed dat je dit uitzoekt alleen je Engels is daarentegen niet zo goed. Er staat in jouw tekst 'on the spot' wat in deze context zoiets betekent als op het veld. Om praktische redenen (for practical reasons) wordt er dan gekozen om het thuis spelende team een ander shirt aan te laten doen. Omdat de wedstrijd morgen word gespeeld lijkt het me voldoende tijd om een 'derde' shirt te regelen voor het uitspelende team.

2 april 2014 om 13:02

Deze tekst geeft aan dat als de scheidsrechter de shirts terplekke niet goedkeurt de thuisclub shirts moet wisselen. Dit weten ze van te voren, kan nog steeds zelfde regel zijn maar vindt het raar dat een club twee shirts heeft die op elkaar lijken en dan geen derde tenue heeft.

2 april 2014 om 13:36

Dan moeten ze die regels maar eens veranderen. Als dat de regels van de Uefa zijn maak dat het nog niet minder belachelijk. Iedereen ziet het liever anders en waarom het praktisch zou zijn is totaal niet duidelijk nog overtuigend.

2 april 2014 om 13:47

@ Mattijs

Precies wat je zegt ter plekke. Maar ze weten dit nu ruim van te voren dus tijd genoeg om even naar de kleding winkel te gaan. Overigens vind ik dat ook terplekke de thuis club dat alternatieve uitshirt dan aan de uit club mag geven om in te spelen als ze geen goed shirt hebben zonder dat ze hun eigen shirt te hoeven opofferen.

2 april 2014 om 14:11

Het gaat om de context, lees wat erachter staat, als de clubs geen oplossing kunnen vinden: lees Benfica heeft geen 3e tenue en er is dus geen andere optie, dan beslist de Uefa en dient altijd de thuisspelende ploeg zich aan te passen gezien dat makkelijker is (praktisch)

2 april 2014 om 14:12

Praktisch is dat de kast met de shirtjes erin bij de thuisspelende ploeg staat..... das handig, ipv in dit geval Lissabon....

2 april 2014 om 19:03

Ok als het ter plekke pas blijkt klopt dat. Maar Benfica heeft toch twee weken de tijd gehad om voor een goed shirt te zorgen met of zonder overleg met de Uefa.
Dan kunnen ze dat shirt gewoon meenemen in hun sporttas toch? Waarom hebben ze eigenlijk geen derde tenue. En is dat niet in twee weken te regelen dat ze het wel hebben? Ze zouden het maar verplicht moeten stellen.
Dan kan de thuis ploeg gewoon altijd in het thuis shirt spelen. Zo hoort het.
Ik ben voor het aanpassen van die regel. Dat is alles. Nu zal AZ het er mee moeten doen helaas. Maar ik vind het geen goede zaak.

Dan ligt toch niet de verantwoordelijkheid bij AZ? Benfica is toch degene die de shirts te veel op elkaar laat lijken!

2 april 2014 om 12:01

Thuisclub moet zich altijd aanpassen

2 april 2014 om 12:10

Dat is niet waar. Dat is bij amateur clubs zo. Benfica is echter een profclub en die moeten in principe gewoon zorgen voor 2 verschillende tenues. AZ heeft 3 verschillende tenues en dat zou een grote club als Benfica ook moeten hebben. AZ zal zich waarschijnlijk van zijn beste kant tonen, maar als ze echt moeilijk gaan doen hebben ze gewoon het recht om in het thuisshirt aan te treden en dan zal Benfica wat anders moeten verzinnen. Bijvoorbeeld spelen in het uitshirt van AZ. Dat zou trouwens wel mooi zijn. Ik had hier als AZ zijnde nooit aan meegewerkt.

2 april 2014 om 12:15

Helemaal niet.. waarom spelen de uitspelende ploegen dan met het uitshirt? In de jeugd is het anders geregeld ja, is het de verantwoordelijkheid van de thuis spelende club.

Benfia is nu verantwoordelijk, maar waarschijnlijk in overleg mer Az is nu dit besloten omdat Benfica geen 3e shirt heeft.

2 april 2014 om 12:57

Benfica heeft gewoon 2 totaal verschillende tenues. 1 in rood helemaal en 1 met zwart wit. Lijken totaal niet op elkaar. Valt nog in aan te passen met zwarte en witte broek.

Maar een club is niet verplicht een derde shirt te hebben. Als het uitshirt en het thuis shirt van de uitspelende ploeg voor verwarring zorgt met het thuis-tenue van de thuisploeg, dan moet de thuisploeg zich aanpassen. Zo zijn gewoon de regels.

Als AZ hier niet in mee werkt, dan verliest AZ de wedstrijd gewoon. Dus ze hebben geen enkele vorm van recht om niet mee te werken.

2 april 2014 om 13:41

Rare regel. Ze kunnen beter iedere club verplichten drie verschillende uit tenues te hebben. Voor zo n grote club als Benfica zal dat toch neem ik aan geen financieel probleem opleveren? Een thuis shirt is een thuis shirt en een uit shirt een uit shirt. Dit zou zo moeten blijven. Maar het is me al vaker opgevallen dat de thuis ploeg niet in zijn eigen shirt speelt. Dat zal wel door die rare regel komen dan.

Thuis met 3 - 0 winnen, want uit wordt het heel lastig!

2 april 2014 om 19:33

Ben heel tevreden met een 1-0 winst!

Waarom laat je beide teams niet spelen in de thuistenues? Natuurlijk is dit een grote bijzaak want het maakt eigenlijk niet uit. Ik zie AZ thuis nog wel gelijkspelen of een nipte overwinning boeken maar verwacht dat ze in Benfica overlopen gaan worden.

2 april 2014 om 11:56

Ik zie het niet gebeuren, maar het zou o zo mooi zijn om een overwinning te behalen in Alkmaar. Dan in Portugal vervolgens het slot op de deur te gooien en de wedstrijd van hun leven te spelen. Ik denk echter dat het morgen al een teleurstellend resultaat wordt.

2 april 2014 om 11:56

@Robb- Dat is een fout in de tekst. Het thuistenue van Benfica is compleet rood. Dat lijkt me net zo verwarrend als dat AZ in het thuis shirt speelt en Benfica in het uitshirt.

Wat ik wel apart vind is dat een club als Benfica geen 3e tenue heeft !

2 april 2014 om 11:59

Volgens mij gaat dit juist over het derde tenue. Het thuistenue is rood, waar het uittenue rood met zwart is en het derde tenue zwart met wit. Alle drie de tenues herbergen dus een kleur van het tenue van AZ.

2 april 2014 om 12:03

@gnabry# Met wat snel google-werk kom ik er zo snel niet achter dat ze een 3e tenue hebben hoor. Op Wikipedia staat dit ook niet vermeld.

Op hun officiele webshop is ook niks te vinden over het 3e tenue. Alleen het rode (thuis) tenue en het zwart met witte (uit) tenue.

2 april 2014 om 12:04

Kan goed kloppen, maar dan vind ik het nog vreemder van een club dat je de zelfde soort kleuren gaat gebruiken in het uit- en thuis tenue. Dat zou dus betekenen dat iedere club in de Portugese competitie met rood in het thuistenue heeft en thuis speelt dan maar in het uit tenue moet gaan voetballen (weet niet of Benfica een 3e tenue heeft).

2 april 2014 om 13:50

@ Robb. Dat weet ik wel want Benfica heeft net als AZ een rood thuis tenue met witte broek.

Benfica kan toch in hun thuisshirt spelen, zodat AZ dat ook kan?

2 april 2014 om 11:58

Het thuisshirt van Benfica is compleet rood. Word hem dus ook niet !

2 april 2014 om 12:00

Benfica heeft een rood uit en thuis shirt..

2 april 2014 om 12:02

OH, dat is een probleem dan inderdaad.

2 april 2014 om 12:04

@flatsh

Vrij apart, volgens hun officiele website is het zwart met witte tenue het uittenue en het rode tenue het thuis tenue !

2 april 2014 om 13:54

Precies @ Jules

Het thuis tenue van Benfica is rood met witte broek
het uit tenue is zwart met wit. Daarin zouden ze dus prima kunnen spelen maar de scheids vind de witte mouwen een probleem. Nu dan moet Benfica maar in het blauw of in het geel zwart spelen is mijn mening of in het groen.
Misschien kunnen ze een shirt lenen van Chelsea of van Celtic?
Of van Vitesse daar kunnen ze prima mee spelen.

"benfica in het uitshirt laten spelen is geen optie, want dat bestaat ook uit de kleuren rood en wit."

Dat zal toch echt het thuisshirt moeten zijn VZ, het uitshirt is wit met zwart!

Deze verantwoordelijkheid ligt volledig bij Benfica. AZ kan hier helemaal niks aan doen. Ik vind het wel apart dat Benfica geen 3e tenue heeft om in deze wedstrijden in te spelen.

Laat Benfica dan in het uitshirt van AZ spelen en AZ in het eigen thuisshirt. Zo doende heeft de sponser van AZ dubbel publiciteit. Wel amateuristisch hoor dat een clun als Benfica niet in staat is om een ander shirt aan te trekken wat wel aan de eisen voldoet.

Verplichten dat elke profclub een 3de tenue heeft, dan is de kans klein dat alle 3 shirts te veel op een thuis shirt lijken van de tegenstander. Zo kan elke club thuis in hun 'thuis' shirt spelen. Problem Solved!

Laat Benfica spelen in het uitshirt van AZ, het is tenslotte hun probleem

Dan gaat Benfica lekker in het uitshirt van AZ spelen? Doet AZ gewoon het eigen thuisshirt aan. Zou anders echt belachelijk zijn voor AZ.

dus de portugese voetbalbond staat toe dat zowel het thuis als uit tenu van Benfica de zelfde kleuren bevat....? Geeft te denken....

Dat uitshirt van Benfica moet toch best kunnen samen met het thuis van AZ. Zwart en rood lijkt niet zo veel op elkaar. En ik snap niet dat Benfica dan niet gewoon een ander shirt kan gebruiken zoals misschien het uit shirt van vorig seizoen. Ik weet niet meer wat daar de kleuren van zijn maar het zou toch moeten kunnen.

Laat dan Benfica in het uitshirt van AZ spelen? Wat een briljant idee, want dan staan er 22 dezelfde logo's op het veld, dat is totaal niet verwarrend!

2 april 2014 om 12:58

Maar wel mooi, kan ik voor morgen voor beide kanten juichen :P

2 april 2014 om 13:03

Haha ja dat dan weer wel!

Komt mooi uit, dan kunnen we tenminste het shirt de schuld geven als het 0-4 wordt. In het rode shirt zou onze doelpuntenmachine voorin natuurlijk minimaal 5 keer het net vinden

2 april 2014 om 14:02

Dit is gewoon psychologische oorlogs voering van Benfica.

Het uit-teneu van benfica is zwart-wit met mischien een heeel klein beetje rood dat moet gewoon kunnen.

Het uittenue van Benfica is op de mouwen en een stukje bij de hals na geheel zwart. De mouwen en de hals zijn dan wit. (volgens mij niet eens fel wit, maar een beetje beige)

Dan kan AZ toch gewoon in de thuistenues en Benfica in de uittenues.

Lijkt me?

2 april 2014 om 12:38

Die mouwen doen het hem. Doordat bij beide clubs deze wit is kan de scheids geen onderscheid maken. Begrijpelijk maar zoals vaker geopperd: benfica in het tenue van AZ. Dit is gewoon belachelijk.

2 april 2014 om 14:03

Dan dompelen ze die mouwen maar in de zwarte verf of ze stikken er een zwarte lab op.

Dit is toch te belachelijk voor woorden?
Kan me nog herinneren dat Sergio Romero als keeper van AZ zijnde, een shirt in de winkel moest kopen omdat de 3 tenues niet klopte.

Waarom de ophef over een tenue? T zijn maar shirts..

Laat de materiaalman van Benfica vanavond lekker met een merkstift die mouwen zwart kleuren. Probleem opgelost.

Nou dan ging Benfica maar winkelen in een sportzaak in Alkmaar !! Is toch van de zotte dat AZ niet in het rood/wit kan spelen.

Was met PSV ook al een probleem 3 jaar geleden. Toen speelde de thuisploeg in Eindhoven ook in het blauw... Misschien moet Benfica eens aan een derde shirt gaan denken? Want juist rood en wit zijn verreweg de meest voorkomende tenuekleuren, dan zorg je er toch voor dat tenminste één van je shirts daar niet teveel op lijkt?

Net als tegen die Kazachstanen, ook zo'n idiote regeling. Laat ze maar lekker bij de Perry Sport op de Laat andere shirts halen!

WIe neemt er nou een rood wit uit en thuis shirt.. Dan kan je toch net zo goed geen uitshirts nemen..

Wat een onzin, Benfica uitshirt is zwart:

bron: http://loja.slbenfica.pt/fam%c3%adlias/replicasdec...
Volgens mij hebben ze ook nog een geheel witte uitshirt, jaren hiervoor hadden ze ook 3 shirts, rood, zwart en goud.

2 april 2014 om 19:08

Dus ze proberen het gewoon kijken of AZ het pikt!

Lekker professioneel binnen komen van Benfica. Je hoort als je Europees voetbal speelt gewoon drie shirts te hebben! Nu de messen erin AZ. Laat aan die merkwaardige coach van Benfica zien dat je niet zomaar op zij gaat. Ik weet bijna wel zeker dat Dick ruzie gaat krijgen met die rare man.

who cares. alsof het uitmaakt dat ze een keertje thuis in het uitshirt moeten spelen

2 april 2014 om 18:38

Dit is gewoon een principekwestie peertje. Koude oorlogsvoering.

Belachelijk. Dus het thuis- en het uitshirt van Benfica zijn allebei rood met wit? Dat is dan toch het probleem van Benfica en niet van AZ. Dat Benfica dan maar in de uitshirts van AZ speelt.

3 april 2014 om 10:38

Uitshirt van Benfica is zwart, roep niet zo maar dingen na maar onderzoek het eerst!
Zucht!

bron: http://vivaobenfica.wordpress.com/2013/07/08/equip...

5 april 2014 om 04:23

Ik roep niet zomaar wat. Ik reageer op het artikel van voetbalzone waarin staat dat het uitshirt van Benfica teveel lijkt op het rood-witte shirt van AZ. Als dit niet juist is dan moet je dat maar tegen voetbalzone zeggen en niet tegen mij.

Weet je wat ik mij nu ineens afvraag? Stel Benfica moet uit spelen tegen Manchester United.
Gaat Man U dan ook in hun uitshirt spelen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren