Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Leeuwen bevestigt: ‘Chelsea is de baas’

Laatste update:

Vitesse eindigde vorig seizoen als vierde en doet het dit seizoen nog beter, met een derde plek in de Eredivisie. Van de buitenkant lijkt het goed te gaan, maar het rommelt enorm bij de Arnhemse club. De populaire woordvoerster Ester Bal vertrok na een conflict en een week later is ex-eigenaar Merab Jordania de toegang ontzegd tot de club, na een dreigende opmerking richting algemeen directeur Joost de Wit.

/

De Georgiër dreigde in het bijzijn van clubmensen dat hij De Wit ‘de vingers af zou snijden’, wanneer hij op de website zou aangeven dat Vitesse niet per se kampioen hoeft te worden. Dinsdagochtend pakte De Telegraaf uit met een groot interview met Jordania, die daarbij duidelijk aangaf dat Chelsea de baas is over Vitesse en dat men in Londen liever niet wil dat Vitesse de Champions League bereikt.

Voormalig technisch directeur Ted van Leeuwen onderschrijft de machtspositie die Chelsea inneemt bij Vitesse. Eigenaar Alexander Chigirinsky is goed bevriend met Chelsea-baas Roman Abramovich en eigenlijk heeft de Russische oligarch van the Blues de touwtjes in handen in Arnhem. Van Leeuwen zegt in gesprek met de NOS dat zowel hij als ex-trainer Fred Rutten vorig seizoen al het gevoel kreeg dat men in Engeland liever niet wil dat Vitesse de landstitel pakt en Champions League-voetbal gaat spelen.

Van Leeuwen legt uit dat hij vorig seizoen, toen hij nog in dienst was in GelreDome, drie nieuwe namen mocht halen. “Uiteindelijk werd dat er maar één: Kelvin Leerdam. Die transfer werd letterlijk in het laatste halfuur van de transferwindow verboden. Leerdam had een concurrent kunnen zijn voor één van de Chelsea-huurlingen. Wij hebben Jordania toen op de hoogte gesteld hoe de situatie volgens ons zat. Hij kon zich daar niets bij voorstellen. Kennelijk is hij er nu toch ook achter gekomen”, aldus Van Leeuwen.

De voormalig td van Vitesse verwerpt het idee dat trainer Peter Bosz ook weet zou hebben van het machtsspel dat Chelsea speelt. Van Leeuwen denkt dat Bosz gewoon heel graag sportief succes wil boeken met Vitesse en zich niet laat inpakken door rijke Russen. “Bosz hield dit jaar al eens vier Chelsea-spelers op de bank. In de eerste seizoenshelft heeft hij het elftal goed laten spelen, beter nog dan vorig jaar”, aldus de ex-bestuurder.

Vitesse is Vitesse niet meer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Triest eigenlijk. Je heb een topteam maar je mag geen kampioen worden

1 april 2014 om 16:58

Weet je wat triest is? Dat Chelsea de baas is over Vitesse vreselijk waar het voetbal heen gaat

1 april 2014 om 17:21

A) valt het me op dat dit allemaal komt van mensen die gedwongen bij vitess weg moesten.
B) ik geloof niet dat als chelsea al wat te zeggen had, ze tegen CL voetbal of prijzen zouden zijn. Dat verhoogt alleen maar de waarde van hun huurlingen.
C) Wat zijn we toch een land van zeurders. Zonder dit Russische geld zou vitess op sterven na dood strijden tegen degradatie. Nu doet vitess volop mee in de top, kunnen ze in arnhem genieten van parels als traore en piazon en spelen ze volgend jaar in de europa league! Who cares dat dat geld uit rusland is en ze daardoor een selectie hebben met 60 spelers. Beter dan geen spelers!
En als al die clubmensen zo kritisch willen zijn moeten ze maar een nederlander vinden die 100 miljoen erin wil steken!

1 april 2014 om 17:23

Binnen 10 jaar gaat het hele voetbal op de schop. Dit kan nooit stand houden. Er is een trend aan het ontstaan dat een selectieve groep van 8+ clubs de hele dienst op voetbalgebied uitmaken. Hoe veel seizoenen kunnen we nog kijken naar diezelfde paar teams die iedereen wegspelen, terwijl de andere teams en competitie langzaam doodbloeden?

1 april 2014 om 17:24

Het leuke is dat Chelsea hier alleen wordt aangekeken, duchalet uit Belgie bezit Standard, Charlton en nog 5 anderen clubs. De bazen van Granada, Udinese en Watford is ook diezelfde familie maar dan een aparte zoon voorzitter.
En zo zullen er nog genoeg voorbeelden zijn.

Chelsea dringt er echt niet op aan om echte clubmensen te ontslaan en mediaschuwe mensen als Allach aan te nemen. Daar geloof ik niks van.
Dat Vitesse zijn identiteit verliest kan je de club zelf verwijten.

Persoonlijk vind ik nu met deze nieuwe feiten de invloed te groot geworden, maar Bosz is (eigen)wijs en luistert toch niet altijd naar mensen die boven hem staat; anders hadden piazon en PvA niet gebankt. Vitesse heeft deze winter ook Achenteh en labyad binnen gehaald, afgelopen zomer ook Leerdam. Dus dat kan je ook niet aan Chelsea verwijten.

1 april 2014 om 17:29

@clarkkent2

Over punt B, je moet alleen niet vergeten dat wanneer Vitesse in de CL zou komen en Chelsea ook, dit grote problemen zou kunnen geven aangezien het niet toegestaan is om 2 clubs te bezitten in dezelfde competitie. Nu zeg ik niet dat Abramovitsj daadwerkelijk Vitesse bezit, maar het zou wel veel problemen mee kunnen brengen.

1 april 2014 om 17:35

D: Je kan natuurlijk ook je kop in het zand gaan steken en net dien alsof er niets aan de hand is bij Vitesse.
1. Vitesse heeft structureel een exploitatie tekort van miljoenen
2 . Vitesse heeft nog steeds een schuld openstaan dat in de miljoenen loopt
3. Hebben voor een grootste deel van dit seizoen zonder shirtsponsor gespeeld wat miljoenen kost
4. Spelen nog steeds voor een halfleeg stadion en zelfs bij toppers is hij niet vol
Dat alles bij elkaar opgeteld te hebben hoef je geen bedrijfskunde gestudeerd te hebben om te concluderen dat het op een gegeven moment mis gaat zonder geldstromen van buitenaf.

1 april 2014 om 17:46

Jammer dat Chevski niet alleen haar eigen club / nationale / internationale voetbal verneukt samen met alle andere olieclubs, maar zich dus ook heftig probeert te bemoeiem met een clubje uit de pietluttige eredivisie? Bang dat ze vitesse in de
CL tegenkomen?! Denk dat vitesse vooral als opstap platform wordt gezien in russisch londen, en als dat platform ook op het hoogste niveau actief is is het misschien voor veel chevski jeugd nog wel veel aantrekkelijker is om cl te spelen en wekelijks in de basis te staan in de eredivisie. Jammer van chevski, en waarschijnlijk niet het laatste verhaal dat we van ze gaan horen.

1 april 2014 om 17:59

Ik snap al deze commotie niet. Zonder deze geldschieter zou Vitesse hoogstwaarschijnlijk niet meer bestaan. Ik vind dat je best wel mag verwachten dat hij dus wat te zeggen heeft over de club. Daarnaast hebben ze (zoals in het artikel wordt aangegeven) best attractief voetbal gespeeld. Iets wat bij andere zogenaamde "top" ploegen niet het geval is. Ze hebben een nieuw trainingscomplex, nieuw jeugdcomplex (waar devruchten binnen enkele jaren vanaf worden geplukt), nieuwe talentvolle spelers die alleen maar meer waard worden en de garantie dat Vitesse zal blijven voortbestaan. Ik zou bijna zeggen, wat wil je nog meer ? Mocht Vitesse kampioen worden en een aantal jaren dit niveau vast weten te houden, weet ik zeker dat het stadion vanzelf vol begint te raken. Verkopen ze strax de talenten, zal er ook geld in het laatje komen, spelen ze europees zullen er echt wel sponsoren geïnteresseerd raken. Ik ben dan ook van mening dat de overname een positief iets is voor het Nederlands voetbal. Stel Vitesse wordt opgedoekt ? Zit je dalijk (niets ten nadele van) met Helmond Sports opgescheept in de Eredivisie, dat wil toch niemand ??

1 april 2014 om 18:13

@ Clarkkent2
Jij probeert nu de betrouwbaarheid van de voormalige besteursleden weg te halen. Heb jij hier bewijs voor of roep jij maar wat?

1 april 2014 om 18:27

Weet je gek is ik heb hier 4 keer geroepen dat vit in handen is van Chelsea en 4 keer werd dat bericht verwijderd en kreeg ik een punt aftrek haha

1 april 2014 om 18:41

Janta, je versterkt je punt niet door valse argumenten te gebruiken.

Punt 1 heb je gelijk in, er zijn tekorten op de begroting.
Punt 2 is volledig onjuist: Vitesse heeft geen schulden meer, maar een positief banksaldo van enkele miljoenen. (kun je gewoon terugvinden in de jaarcijfers)
Punt 3: dat kost inderdaad geld, maar of het miljoenen is valt te betwijfelen. Nederlandse clubs strijken namelijk niet zo heel veel sponsorgeld daarvoor op. Ajax is met 7 miljoen per jaar met afstand de grootste, de meesten komen niet over de 2 miljoen heen, dus een half jaar kost dan geen miljoenen.
Punt 4: hier laat je je zwakte een beetje zijn door maar te gaan overdrijven. Het stadion zit met zo'n 17.783 gemiddeld voor zo'n 71,1% vol. Hier zijn echter nog niet de aantallen tegen PSV (23.076 - 92% vol) en Heerenveen (22.176 - 88% vol) bij in verwerkt, dus inmiddels is dat aantal al hoger. En zo'n 88-92% vol, zoals in die laatste 2 thuiswedstrijden is gewoon goed gevuld. Feyenoord trekt gemiddeld bijvoorbeeld ook 'maar' een 88% vol stadion (en heeft met deze cijfers alle toppers al gehad, Vitesse nog niet).

1 april 2014 om 20:24

1. Ga met je muis naar beneden
2. Kijk welke datum het is

Niemand die zo iets ziet.....

1 april 2014 om 20:32

Uhuh. Dus een club richt zoveel imagoschade aan om een 1 april te maken. Really??? Ik kan eigenlijk niet genoeg vraagtekens zetten. Zelfs als Jordania en van Leeuwen straks beseffen dat ze de lul zijn, omdat ze het geheimhoudingsverdrag dat ze getekend hebben geschonden hebben, en daarom zeggen dat het een 1 April grap was, gaan ze flink dokken. Dit zijn geen grappen. Ga maar eens opzoeken wat een 1 april grap inhoudt.

1 april 2014 om 20:35

Ajax pakt alleen al 10 miljoen p.j. van Adidas en 11 miljoen incl, premies van Eagon en staat daarom al jaren met koo en schouder aan de top wat betreft sponsorinkomsten. Vitesse daartegen dad zeker gezien de stand in de competitie zeker 2 miljoen op jaarbasis moeten binnen halen wat ze nu zijn misgelopen. En de begroting bestaat uit een papieren waarheid voor de buitenwereld want gezien hun financiële situatie kunnen en mogen ze geen enkele speler meer aantrekken en moeten het doen met wat Chelsea hen wil verhuren. Is niet zomaar uit de luxht gegrepen maar keiharde feiten. Zonder die malafide Russen bestond Vitesse niet eens meer.

1 april 2014 om 23:49

Omdat andere mensen die nog bij Vitesse zitten dit natuurlijk niet gaan zeggen... toch logisch?
Of ga jij je baas zwart maken in de media? dan kan je namelijk alvast het UWV melden dat je geen baan meer hebt.

Overigens vind ik het opvallend dat Tedje zegt dat CFC niet wilt dat Vitesse CL gaat spelen...
Hoezo niet?
Is toch alleen maar voordeliger voor de blues?

2 april 2014 om 01:40

@ndisdenaam:
Beter lezen, dat zegt Tedje namelijk helemaal niet. Dat zegt Jordania. ;-)
Tedje zegt juist (als je het hele interview met hem hoort) dat hij geen enkele aanwijzing heeft dat Chelsea niet zou willen dat Vitesse kampioen wordt. Volgens Tedje zou het dus prima kunnen dat Vitesse kampioen wordt.

Tedje zegt alleen dat Chelsea een flinke vinger in de pap heeft en de koop van Leerdam destijds geblokkeerd zou kunnen hebben.

1 april 2014 om 17:39

Jongens dit is vgm allemaal 1 grote 1 april grap en in het geval het zo is een erg goede, iedereen trapt er met open ogen in.

Bij het eerste bericht dat Jordania niet meer werd toegelaten geloofde ik het ook daadwerkelijk, toen mocht Vitesse geen kampioen meer worden en tot slot blijkt Chelsea gewoon de baas te zijn en dat allemaal op de dag voor 1 april en het belangrijkste nieuws op 1 april zelf.

Als het echt zo'n rotzooitje is dan stapt Chelsea er na dit seizoen ook uit en kunnen we Vitesse begraven, er staat geem jeugd klaar en veel punten zijn gepakt door Atsu, van Aanholt en vooral Piazon, huurlingen van Chelsea. Dit alles gaat ook nog gepaard met grote schulden die zonder Chelsea, Chigirinskiy, Jordania en andere maffioze partijen niet kunnen worden opgehoest...

1 april 2014 om 18:08

jasper9,

Het is te hopen voor Vitesse dat het een 1 aprilgrap is, de stand in de competitie is echter geen grap.

Denk dat Vitesse met een beetje pech gewoon op de 6de plaats gaat eindigen dit seizoen.

Zie ze in het resterende programma nog maar weinig punten pakken.

1 april 2014 om 21:02

Kan jij bewijzen dat het maffia praktijken zijn die hun doen? Ik namelijk niet; In Olie investeren enz. Gewoon een Russische elitegroep als je het mij vraagt..

2 april 2014 om 01:46

@leeuw087:
Want in wedstrijden tegen degradatiekandidaten Cambuur, G.a.eagles en Utrecht is Vitesse bij voorbaat kansloos? Alleen de wedstrijd tegen Ajax van komende zondag is nog een echte lastige.

Ik zie Vitesse nog wel punten pakken, alleen zie ik ze geen 2e meer worden.
Al zou Vitesse ook zomaar eens kunnen winnen van Ajax. Op een of andere manier ligt Vitesse Ajax niet (meer) zo. De laatste 3 competitiewedstrijden werden allen door Vitesse gewonnen en ook nog eens dat ze de betere waren (de laatste 2 wedstrijden in de Arena) of minimaal gelijkwaardig waren (de 3-2 vorig seizoen in Arnhem).

Op zich ook niet zo erg als Vitesse geen 2e zou worden. Niemand had verwacht dat Vitesse dit seizoen weer zo lang nog mee zou doen om het kampioenschap en de 2e plek, zelfs niet de eigen supporters. Ik vind dat Vitesse het knap heeft gedaan en dit seizoen echt leuke wedstrijden op de mat heeft gelegd.

1 april 2014 om 19:01

Topteam juist niet daarom worden ze nooit geen kampioen

2 april 2014 om 06:23

Jij hebt het helemaal door en het ook heel goed begrepen. Proficiat.

Ik hoor graag van mensen wat jullie als argumenten hebben kunnen bedenken waarom Chelsea liever niet wil dat Vitesse CL gaat spelen.

1 april 2014 om 17:00

Ja daar begrijp ik ook niks van. Als het dan zo bedreigend wordt op het moment dat ze bij elkaar in de poule zitten kunnen ze dan alsnog stiekem afspreken dat Chelsea de volle buit pakt wanneer nodig/of 1 of 2 blessures bij belangrijke krachten faken. (niet netjes, maar het kan) De kans dat Vitesse de CL haalt en dan bij Chelsea in de poule komt is niet zo groot, en dan nog is Chelsea zoveel beter dat het zowel uit als thuis geen probleem mag zijn om de 3 punten te pakken....

2 april 2014 om 07:20

andere reactie..

1 april 2014 om 17:01

Mensen zeggen dat het te maken zou hebben met de regels van de Uefa omdat beide clubs dezelfde eigenaar hebben maar dit geloof ik niet.
Want op papier hebben beide clubs een andere eigenaar.

1 april 2014 om 17:09

Ik weet het niet meer zeker maar ik kan me iets vaags herinneren met Chelsea en Cska in 1 groep jaren terug ? Beide onder Abrahimovic..

1 april 2014 om 17:21

ja..op papier hebben ze een andere eigenaar...maar de uefa is ook niet achterlijk.

1 april 2014 om 17:25

Je hebt soort van gelijk maar gaat niet perse om dat. Het kan ook verboden zijn voor Vitesse als Abramovich alleen in praktijk invloed heeft. Net de regels nagelezen. Typ maar Champions Leauge admission rules.

1 april 2014 om 17:27

Vincent tan, duchalet en de familie die eigenaar is van Udinese, Watford en Granada bezitten ook meerdere clubs. Zal een manier zijn om die regel te omzeilen. Clubs als PSG, Chelsea enz hebben top juristen/advocaten die er vrolijk op los speuren

1 april 2014 om 17:31

Inderdaad iedereen die een beetje logisch nadenkt weet dat Abramovich de eigenaar is van Vitesse maar dat is eigenlijk bijzaak want op papier is iemand anders de eigenaar van Vitesse en daar gaat het om.

1 april 2014 om 17:38

Die regel kun je vergeten, de regels van de Uefa zijn gewoon te precies en als je ze af gaat dan zie je dat geen van deze regels van toepassing is.

Officieel heeft Abramovich geen aandeel in Vitesse en het kan ook niet bewezen worden dat hij controle heeft over het beleid van de club. Ja we weten allemaal dat het wel zo is maar je moet het ook onweerlegbaar kunnen bewijzen en dat gaat niet.
Tenzij Jordania of v. Leeuwen bandopnames hebben of ander onweerlegbaar bewijs waarin Abramovich zelf zegt hoe en wat maar deze zal hier te slim voor zijn en het via via laten lopen.

De regels die de Knvb heeft zijn misschien wel weer van toepassing aangezien de regels van de Knvb betreffende de integriteit vrij vaag zijn en dus op verschillende manieren geinterpreteerd worden.
De vraag is dan hoe ver wil de Knvb gaan?
Als ze slim zijn gaan ze ver om op die manier ervoor te zorgen dat niet andere grote clubs zoiets gaan proberen in Nederland.

1 april 2014 om 17:01

Om gedoe te voorkomen. Stel, Vitesse en Chelsea komen bij elkaar in de poule in de CL, en ze spelen de laatste wedstrijd tegen elkaar. Chelsea moet met 4 goals verschil winnen om door te gaan.

Dan heb je dus of dat Vitesse Chelsea uitschakelt, waar ze bij Chelsea natuurlijk helemaal niet blij mee zijn, of dat Vitesse de opdracht krijgt om met 4 goals verschil te winnen. Competitievervalsing dus. Of ze komen in de finales tegen elkaar. Dan weet je natuurlijk dat Chelsea bij voorbaat al door is. Ook competitievervalsing dus.

De kans is natuurlijk klein dat dit daadwerkelijk gebeurd, maar het kan wel. Om dit te voorkomen, kan ik me voorstellen dat Chelsea liever niet heeft dat Vitesse Champions League gaat komen.

1 april 2014 om 17:48

Ja we weten allemaal dat beide clubs dezelfde eigenaar hebben maar het gaat om de feiten en op papier hebben beide clubs een andere eigenaar.
Mocht de Uefa willen ingrijpen dan moeten ze dit doen op basis van feiten en dingen die ze kunnen bewijzen.

Feit is gewoon dat op papier beide clubs een andere eigenaar hebben en dat Vitesse gewoon elk jaar vrij veel spelers huurt van Chelsea en dat de eigenaren van de 2 clubs bevriend zijn. Dat is niet genoeg voor een uitsluiting. Dat het allemaal anders is dat weten we allemaal maar men moet het kunnen bewijzen.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat Abramovich en Co. bang zijn dat de Uefa een onderzoek gaat instellen en dan ergens achter gaat komen wat gevolgen kan hebben voor Chelsea. Misschien zwart geld, misschien geld dat weg gesluist is, wit was praktijken etc. het kan van alles zijn.

1 april 2014 om 18:19

Ze hebben misschien op papier een andere eigenaar, maar we weten allemaal dat dit gewoon een stroman van Abramovic is. Chelsea heeft gewoon veel te nauwe banden om er in de bovenstaande situatie mee weg te kunnen komen.

En natuurlijk weten we niet wat voor organisatie hier nog achter zit waarvan ze niet willen weten dat iemand er achter komt.

1 april 2014 om 17:02

Dat wanneer deze spelers zich ineens pijlsnel ontwikkelen en Chelsea wil ze terug halen, dan hebben ze al CL gespeeld met Vitesse en kan dat dus niet meer met Chelsea.

1 april 2014 om 17:03

Lees het interview met Jordania ook eens. De Uefa verbiedt, dat 2 clubs van dezelfde 'eigenaar' in dezelfde competitie (lees CL) uitkomen. Dat is het geval als Vitesse kampioen zou zijn geworden of zelfs 2e wordt (voorronde Cl).

1 april 2014 om 17:17

Vitesse kan Chelsea treffen in de CL en dan misschien Chelsea eruit knikkeren?... Of punten kosten...Scheelt miljoenen..

1 april 2014 om 17:18

je mag als eigenaar maar één club per competitie hebben. zoals ook jong ajax, jong psv enz. nooit kunnen promoveren naar de eredivisie.

Die bevestiging was niet eens nodig, dat was allang duidelijk... Leuk joh.. Supporter zijn van Vitesse waar Vitesse zelf niet eens de baas over is.. Ik weet nog goed dat iedereen zo blij was dat ze samen gingen werken.. Nou wil ik nog wel eens zien of er nog steeds mensen zijn die net zo blij zijn als toen..

1 april 2014 om 17:04

Ik snap je reactie en ik zou er persoonlijk ook niet blij mee zijn als het bij mijn club gebeurd, maar het feit is ook dat Vitesse destijds eigenlijk geen andere opties had. Anders was het nu waarschijnlijk failliet.

1 april 2014 om 17:11

De andere optie was dus failliet gaan. Altijd nog beter dan in zee met criminelen. Toch? Of geloof jij dat die Russen zuivere koffie zijn? Ikke niet. Naast de KNVB zou het OM ook wel een onderzoekje mogen instellen.

1 april 2014 om 17:20

@deuce Om de overname door Jordania (of zoiets) te rechtvaardigen zijn de Vitesse fans de kans op een faillissement gaan cultiveren. Vitesse had gewoon de weg van Feyenoord kunnen bewandelen dan waren ze er wel bovenop gekomen. Maar men bewandelde liever de weg van de minste weerstand.

1 april 2014 om 17:33

Nee, Vitesse was 100% zeker failliet gegaan.

1 april 2014 om 18:01

@korenaar

Ben het meestal wel grotendeels eens met wat je zegt over Vitesse. Alleen hier heb je totaal geen gelijk. Want ze stonden op het punt om de stekkers eruit te halen bij Vitesse. Dus die mogelijkheid om net zoals Feyenoord dat te kunnen doen die was er niet. Ondanks dat ik er ook geen fan van ben van die hele overname was het nog wel de enige optie anders was er geen Vitesse meer geweest

1 april 2014 om 19:54

Vind dat altijd zo'n onzin. de supporters, de stad, de historie en de indentiteit. dat is de club. Dat verdwijnt niet als je uit het profvoetbal verdwijnt.

Vitesse had ervoor kunnen kiezen om zich failliet te laten verklaren en gewoon als amateur club een doorstart te maken en vanaf daar weer op te bouwen en met het achterland en historie van Vitesse had je binnen een paar jaar weer minimaal in de topklasse kunnen spelen en had je verdomd veel respect afgedwongen in Nederland

Ze hebben gewoon voor de makkelijke, snelle optie gekozen en ik heb me altijd verbaasd hoe makkelijk de supporters dit hebben laten gebeuren want vanaf het eerste moment wist je dat dit soort dingen gingen gebeuren. Half Nederland lacht er smakelijk om en je hebt nu geen ene fuck meer in te brengen.

2 april 2014 om 07:14

@korenaar.
Vitesse had schulden bij M Schouten. Die werd, omdat Vitesse niet kon betalen nood gedwongen eigenaar. En die heeft Vitesse later aan Jordania verkocht. Op een soort gelijke wijze zijn de vrienden (hoeveel?) bij Feyenoord gekomen. Als de vrienden de aandelen verzilverd willen zien is Feyenoord ook failliet tenzij er een andere vriend opstaat.
Het verhaal Vitesse-Schouten-AFAB lijkt ook op dat van AZ-Scheringa-DSB.

1 april 2014 om 17:10

@robb: je hebt helemaal gelijk. Maar wat moet een supporter nou? Je kan er niks aan doen. Ik baal als een stekker en ben erg verdrietig iedere keer dat er weer zo'n bericht naar buiten komt.. De enige troost die ik kan vinden is in de gedachte dat Vitesse er niet meer was geweest.. Maar ik begin me steeds meer Ag te vragen of mijn cluppie niet allang toch gewoon dood is..

1 april 2014 om 17:20

Je hoeft je nooit te schamen supporter van een club te zijn; het is juist nep om weg te lopen als je club het moeilijk heeft. Op de lange termijn zijn ook bestuurders en voorzitters passanten, uiteindelijk waait ook deze periode over.

Verslaggever: dus u heeft eigenlijk niks te zeggen?
Ted: Nee klopt, wie betaalt, bepaalt.

Verslaggever: Hoe voelt dat nu?
Ted: Ja wel lekker, want ze betalen mijn salaris!

Verslaggever: Wat doet u dan op zo'n dag?
Ted: Mwah beetje televisie kijken, koffie halen....gaat wel lekker zo!

.....wanneer ik Ted van Leeuwen zijn hoofd ergens zie moet ik altijd aan dat interview denken met Pownews. Geweldig.... die man kan bij mij niet meer stuk!
Voor de geïnteresseerden: gewoon Ted van Leeuwen intikken bij Youtube

1 april 2014 om 17:03

"bent u bang voor meneer Jordania?"
"ja, ik kijk elke dag onder mijn auto"

Haha ik kan me dat interview ook nog goed herinneren haha echt hilarisch.

1 april 2014 om 17:09

Hahaha owja dat deel was ik nog vergeten! Heerlijk was dat

1 april 2014 om 17:15

Ow my god..... Lang geleden dat ik tranen heb van het lachen door een interview. Dit stukje tv heb ik in die tijd helemaal niet meegekegen.

Ik heb helemaal niks met die Ted van Leeuwen maar dit vind ik echt zo mooi. Pownews te kakken gezet. Heerlijk.

1 april 2014 om 17:48

Man, ik was het bestaan van dat interview alweer helemaal vergeten. Van Leeuwen kan inderdaad niet meer stuk, wat een ijzersterke manier om de stijl van Pownews compleet te ontmantelen.

Kan iemand mij uitleggen waarom Vitesse geen Champions League zou mogen bereiken van Chelsea? Ik zie ze nou niet direct als concurrenten en het zou de Chelsea-huurlingen zeer nuttige ervaring opleveren.

Edit: ik zie dat ik dezelfde vraag heb gesteld als Koenjj1992 hierboven.....

1 april 2014 om 16:59

Het is verboden om als eigenaar van verschillende clubs in één competitie te spelen. En aangezien Chelsea Champions League speelt mag Vitesse dat niet.

1 april 2014 om 17:03

Maar op papier is Alexander Chigirinsky toch eigenaar van Vitesse en niet Roman Abramovich? En tegen vriendschap tussen eigenaren kan je toch niks doen....

1 april 2014 om 17:09

Omdat ze bij Chelsea bang zijn dat de feiten boven tafel komen en Chelsea dan uit de CL wordt gekickt, wat een ramp zou zijn voor die club. Ik denk dat ze het risico willen vermijden dat de Uefa zich ermee gaat bemoeien en Chelsea straf kan krijgen.

Nu komen de feiten boven tafel en is het wel duidelijk waarom Chelsea wil voorkomen dat Vitesse kampioen wordt.

1 april 2014 om 18:55

Alleen zou dan Chelsea helemaal niet uit de CL geweerd worden, maar Vitesse.

Het is al eens eerder voorgekomen dat 2 clubs met dezelfde eigenaar zich plaatste voor de CL, maar alleen de kleinste van beide clubs werd toen geweerd.

Ik denk dat er een waarheid halverwege het verhaal van Jordania en de huidige Vitesse-directie zit: 'londen' wilde niet meewerken aan een titel, omdat het te veel geld kostte. Vergeet niet dat Jordania enorme tekorten op de begroting maakte in zijn doel om maar kampioen te worden.

Als je het hele interview met Van Leeuwen hoort, dan hoor je Van Leeuwen ook nadrukkelijk zeggen dat hij niet de indruk heeft dat Vitesse geen kampioen zou mogen worden. Hij denkt dat het ook eerder is dat Vitesse een opleidingsclub moet zijn en dus niet te veel spelers mag kopen. Jordania kan dat vervolgens weer anders hebben opgevat.

1 april 2014 om 17:00

Misschien zien ze dat als competitie vervalsing.
wanneer hun samen in een poule zouden komen en de eigenaren van chelsea hebben er dus baat bij dat vitesse het minder tegen hun doet.. zodoende denk ik..

1 april 2014 om 17:01

Omdat je als eigenaar geen 2 teams in dezelfde competitie mag hebben van de uefa ivm competitievervalsing. Je zou dus kunnen zeggen dat vitesse al niet meer bestaat en dat iedereen gewoon gelijk had. Vitesse is chelsea 3, heel jammer. Helemaal als de geldkraan helemaal dicht gedraaid word

1 april 2014 om 17:05

Denk mocht het uitgekomen zijn dat Vitesse speeltje is van Chelsea dat ze beide uit CL kunnen worden gezet? Of Chelsea is Vitesse zat en wilt van hun af? Die blijft niet goed gaan denk, misschien binnenkort ondergang van Vitesse?

1 april 2014 om 21:21

Club die de zelfde eigenaar/geldschieter hebben mogen niet samen uitkomen in de zelfde competitie en CL/EL. volgens de UEFA/FIFA regelementen.

Ik zie in dit artikel eigenlijk geen informatie waaruit blijkt dat het bevestigd is?

Alleen dat van Leeuwen het gevoel kreeg dat ze de CL niet mochten halen omdat ipv 3 versterkingen alleen Leerdam kwam?

1 april 2014 om 16:58

Het feit dat de technisch directeur dit zegt, is de bevestiging dat Chelsea bepaalt in Arnhem. Het is niet zo dat deze Ted nieuwe informatie geeft. Maar het feit dat hij dit zegt, dát is de bevestiging. Althans, zo komt het op mij over en volgens mij wordt dat ook bedoelt met deze titel.

1 april 2014 om 17:11

Ik haal letterlijk uit de tekst dat hij het gevoel had dat ze geen CL mochten halen. Ik neem aan dat van Leeuwen toch duidelijke instructies zou krijgen van het hoofdkantoor, indien het inderdaad Chelsea is die alles bepaald.

Het komt een beetje raar over dat een TD van een club dit concludeert op basis van onderbuikgevoelens bij het uitblijven van de transfer van Leerdam.
Het rijmt ook niet echt met het aantrekken van Achenteh dit seizoen. Is exact dezelfde situatie waarbij van Aanholt nu de concurrentie krijgt en deze strijd ook heeft verloren de laatste wedstrijden.

Het wordt toch wel tijd dat er eens feiten op tafel komen. Het is al sinds dag 1 allemaal speculatie wat de klok slaat. Met zoveel speculatie zal er natuurlijk het nodige aan de hand zijn, maar ook dit verhaal komt van de hand van de ex-eigenaar die stomtoevallig net een stadionverbod heeft ontvangen, en de ex-TD, stomtoevallig maatje van de ex-eigenaar.

Juist door het huidige seizoen vond ik blijken dat de invloed van Chelsea wel mee valt. Zoals in de tekst ook staat houdt Bosch de gehuurde spelers buiten de basis wanneer hij wil. De huurlingen die niet voldeden zijn onverrichter zaken in de winterstop retour gezonden. Dat zijn toch dingen waar je uit zou kunnen concluderen dat Bosch zijn eigen weg kan gaan.

Gaat lekker zo, nu Fred nog even de media opzoeken en dan hebben we ze allemaal gehad. Voor de buitenwacht was het toch al lang duidelijk dat Chelsea veel macht heeft over Vitesse? Daar wisten deze mensen zelf ook vanaf, en ze hebben zelf gekozen om daarvan deel uit te willen maken.

1 april 2014 om 17:07

Fred gaat niets zeggen. Maar weet je nog, dat Fred vorig jaar ineens met ziekteverlof was vlak na de mislukte transferwindow in januari 2013 o.a. met het mislukken van de overgang van Leerdam?

1 april 2014 om 17:36

Ja dat weet ik nog, maar ik denk dat ze allemaal te bang zijn om de echte waarheid te verkondigen. Het zijn namelijk geen fijne meneertjes om tegen je te hebben volgens mij, die Jordania en Chigirinsky.

Zegt toch genoeg over zo'n club..te triest voor woorden, je kan bijna niet eens zelf een speler selecteren en kopen omdat je eerst de toestemming moet hebben van Chelsea en het liefst stalt Chelsea er 16 bij Vitesse waar ze maar een elftal van moeten maken..

Zo blijkt maar weer, dat het met in zee gaan van dit soort (oliesjeiks?) je aan je lot bent overgeleverd, ben benieuwd hoelang Vitesse nog bestaat, voor het zelfde geld word de stekker eruit getrokken, en sta je met lege handen !

1 april 2014 om 16:59

Dat kan zomaar gebeuren. Zo dadelijk vitesse nog verdwijnen ook. Of ze moeten zoveel verkopen dat ze nog duur kunnen gaan.

Vitesse is haar eigen graf aan het graven...in steeds sneller tempo....maar wie rouwt er om buiten Arnhem?

1 april 2014 om 17:02

Hadden ze op zn minst een titel binnen kunnen halen, kon je nog terugkijken erop, maar dat hebben ze ook niet

best zielig eigenlijk, al dat gedoe en geen CL geen titel.

1 april 2014 om 17:26

Het graf was al gegraven voor 2010, de overname heeft ons gereanimeerd maar nu lijkt het toch einde verhaal te worden voor profvoetbal in Arnhem. Jammer 2010 was uitstel van executie.

1 april 2014 om 18:34

zonder jordania zou vitesse geen bestaansrecht hebben dus ze moesten wel anders stonden ze met lege handen.

Ik schrik hier wel van, komt volkomen onverwachts...

Dit wist iedereen al Ted. Jammer dat dit in het begin verzwegen werd.

Vond het ook al zo raar dat Vitesse geen kampioen mocht worden van Chelsea.

Het is simpelweg gewoon een opleidingsplek en speeltje voor die rijke russen, dat vitesse..
Veel supporters van vitesse er blij mee dat het zo gaat, anders was het misschien nog meer bergafwaarts gegaan.. toch jammer dat zoiets kan in de nederlandse competitie.. kan je toch zien dat heel nederland geen ... voorsteld europees

Jordania was dus ook gewoon een marionet die dat zelf niet door had.
Als ik Vitesse supporter was stond ik liever 10e maar met een club met een eigen identiteit en soevereiniteit dan een verlengstuk van dat olieclubje uit Londen.

1 april 2014 om 17:01

Die optie had je helaas niet, of failliet en verwijnen of deze overname, dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij

1 april 2014 om 17:14

Hoezo verdwijnen? Stond Vitesse er zo slecht voor dan? en wat voor opties hebben ze nu dan?

1 april 2014 om 17:22

Ja, dan waren ze failliet geweest, toendertijd was dat de 'redding'....maar met de kennis van nu.....

Het is een schimmige wereld waarin Chelsea niet alleen busladingen vol talenten als handelswaar mag wegkapen bij Europese clubs, om vervolgens 80% te verpesten en de rest door te verkopen.... maar zo zijn ze ook eigenaar van een club in een andere competitie. Ze kunnen in feite zelfs een voorkeur hebben van welke club zij liever in de CL hebben door bij de ander punten cadeau te doen. Ver gezocht misschien maar het is gewoon een ordinaire handelsclub en wat ze nu in Nederland doen kan ook in andere landen beginnen. En als je enkele clubs in de subtop onder controle hebt kan je een competitie wel degelijk manipuleren. Ooit een gezellige en familiaire club, tegenwoordig gewoon een Russische handelsonderneming. Hopelijk gaat deze strategie ooit kapot.

Goh, dat had ik nou nooit verwacht

1 april 2014 om 17:05

Echt he?! Voor wie komt dit als een verrassing? Zijn we nou echt zo naief.

Kolder dat Vitesse mee mag doen in de Eredivisie op deze manier.

Snap niet waarom Jordania dan de gebeten hond is, wat hij doet kan natuurlijk niet maar hij vecht(!) blijkbaar voor Vitesse, en dat van een man waar half Nederland met een schuin oog naar kijkt. Best triest eigenlijk dat Chelsea het voor het zeggen heeft in Arnhem

Ik geloof nog steeds niet dat de voetbalwereld zo ver is gekomen...

1 april 2014 om 17:24

Naïef....topje van de ijsberg dit.

1 april 2014 om 17:27

Het is helaas maar al te waar. Treurig dat geld tegenwoordig zon grote rol speeld.

Ik begin medelijden met de fans en medewerkers van vitesse te krijgen.

Wat is het soms toch apart om eindelijk officieel gelijk te krijgen, maar toch medelijden te voelen met de mensen bij vitesse.

1 april 2014 om 17:18

Je hebt officieel gelijk omdat van Leeuwen hier aangeeft dat hij het Gevoel had dat ze geen CL mochten halen van Chelsea, omdat de transfer van Leerdam afketste?

Zodra er feiten op tafel komen zal ik de eerste zijn die je feliciteert met je gelijk. Vooralsnog is bij het initiële onderzoek niets boven tafel gekomen en is er nog steeds niets officieel totdat een nieuw onderzoek uitwijst dat er sprake is van ongeoorloofde belangenverstrengeling.

1 april 2014 om 17:26

@ Sammerens, nee joh..hehe ik hoef geen felicitatie of gelijk. Ik vind al dit gedoe een grote nederlaag voor het voetbal en zoveel dingen bij vitesse zijn allemaal zeer slecht voor het voetbal in het algemeen. Serieus, ik heb echt medelijden gekregen met de mensen die voor vitesse werken en die fan zijn van die club.

Het was toch min of meer al duidelijk dat Chelsea de baas is als je logisch nadenkt. Nu ook van Leeuwen en Jordania het toegeven, is het toch wel duidelijk toch?

Hehe, dat is er nu dus eindelijk uit.
Vitesse is dus daadwerkelijk een soort van Chelsea 2

Waar men denkt dat ze nu pas hun eigen indentiteit en gezicht kwijt raken is dit dus toch al veel eerder gebeurt.
Maar ach....al wordt Vitesse toch een keertje per ongeluk kampioen is er denk ik geen Vitesse supporter die er een traan om laat dat ze hun gezicht etc... kwijt zijn.

Het lijkt me op dit moment (eigenlijk elk moment ) geen pretje om Vitesse supporter te zijn. De club lijkt zich flink in de nesten te werken en raakt zijn Vitesse-identiteit zo nog volledig kwijt. Het is dan wel leuk dat Vitesse wat beter presteert en Europees voetbal kan spelen, maar op deze manier is het toch niet meer Vitesse?!

Hoe kijken de Vitesse supporters hier nu echt tegenaan? Naast de betere sportieve prestaties is er toch niks leuks hieraan?

2 april 2014 om 07:32

Het zijn altijd mensen van buitenaf die over de eindentiteit beginnen. De Vitesse eindentiteit is en was juist dat er altijd rumoer en chaos heerst. Liever onvoorspelbaar dan altijd middenmoot; hier gebeurt ten minste wat! De naam Hollywood aan de Rijn hebben we al lang voor de overname. Dus in dat opzicht past het precies.

Grappig hoe je voor ons Vitesse supporters denkt. Ik zou juist denken dat het geen pretje is om momenteel Sparta supporter te zijn! Maar vandaar wellicht dat je er een tweede club bij hebt genomen. En met Ajax heb je natuurlijk een garantie voor succes, kan je de verliespartijen in de JL mooi compenseren. Heel slim van je!

2 april 2014 om 11:06

@tom03

Laat het nou net andersom zijn...... ik ben al zo lang als ik me kan herinneren voor Ajax, maar omdat ik sinds een tijdje praktisch naast het Sparta stadion woon e.d. ben ik ook fan van die club geworden. Ik gebruik het logo van Sparta omdat ik die niet zo vaak zie hier! Maar het is inderdaad niet best daar nu... beetje vergelijkbaar met Vitesse misschien, behalve dan dat Vitesse nog wel sportief presteert.

Maar goed, aangezien jij naar mijn idee best fel op mij reageert denk ik dat jij voor Vitesse bent. Helaas geef je nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik ben namelijk geïnteresseerd wat je nu van de hele situatie vind sinds de overname en de bemoeienis van Chelsea!? Afgezien van het sportieve vlak he!!
Oke, er gebeurt wat. Maar als Chelsea de stekker eruit trekt ben ik bang dat Vitesse flink terug zal vallen. Daarnaast lijkt me het gevoel een soort satelietclub te zijn helemaal niet leuk.

2 april 2014 om 12:18

Het zal gek klinken, maar satielclub voor Chelsea is zo erg nog niet. De Nederlandse competitie speelt zowieso al jaren tweede viool in Europa. De beste spelers van Ajax vertrekken ook liefst zo snel mogelijk naar het buitenland. Of het nouw huurspelers zijn of niet.. Ja zelf opleiden dat is het best en daar wordt bij Vitesse gelukkig ook aan gewerkt.

Uiteraard zal ik er zeker niet blij mee zijn als vitesse geen kampioen zou mogen worden. Hoop juist dat meer clubs meedoen om het kampioenschap dat maakt de competitie het aantrekkelijkst. En ben het ook niet eens ben met alle beslissingen van de laatste tijd. Het huidige bestuur van Vitesse is helemaal niets en had veel liever dat Jordania er nog zat.. Maar ook al zou het kunnen zou ik niet terug willen naar de tijd hiervoor.

Snap niet waarom er nu gedaan wordt alsof dit nieuws als een bom komt invallen. Met al die jeugdteams die clubs hebben, en mate name Chelsea, dan kan niet iedereen het eerste halen. Je zult toch ergens je spelers moeten kunnen stallen, laten ontwikkelen om ze zodoende voor wat centjes te verpatsen. Als je ze aan willekeurige clubs zou verhuren, dan heb je niet de garantie dat ze ook echt goed opgeleid worden. Vitesse kan profiteren van het gratis bemachtigen van Eredivisie waardig materiaal en Chelsea kan door controle erop uit te oefenen er een slaatje later uit slaan. Dat gebeurd niet alleen bij Chelsea, dat gebeurt bij iedere voetbalclub met "zuster" of "dochter" ondernemingen, ook al staat het niet zo op papier. Parma in Italië en Udinese zelfs ook in Spanje bij Granada en in Engeland bij Watford doen hetzelfde.

Het wordt wel enorm uitgeknepen zeg.

Hoe de waarheid ook zij.
De heren achter de schermen hebben er echt geen baat bij dat Vitesse niet in Europa zou uit mogen komen. Dit jaar en ook vorig jaar speelden we toch ook in Europa en had Chelsea toch ook uit de CL kunnen liggen. Mensen met een dergelijk netwerk en portemonnee zo oliedom inschatten is gewoon naïef. Wat schiet Chelsea ermee op dat hun huurspelers niet in Europees verband mogen uitkomen? Dan kunnen ze toch beter verhuurd worden aan zuid Amerikaanse teams. Of aan teams uit het Championship. Denkt er werkelijk iemand hier dat de heren ergens een steek hebben laten vallen waardoor Chelsea kans zou lopen om uit de CL gegooid te worden omdat de eigenaar ook eigenaar is van een ander team waar hij zijn jeugdspelers kan stallen? Think again!

Nog geen drie weken geleden wist iedereen het zeker; Vitesse moest CL halen want anders zouden de heren zich wel eens terug kunnen trekken. En nu is het verhaal dat Vitesse geen Europees voetbal mag halen?....hilarisch.

Het vervelende is dat er geen duidelijkheid is, en ook niet komt. Dat blijft onderbuik gevoelens voeden en dan blijf je een dankbaar leidend onderwerp voor iedereen met een mening en internet.

Dat spelers als van Aanholt en Piazon expres steken laten vallen omdat dit van Chelsea zou moeten. Yeah right!

Mijn visie;
Jordania heeft zijn eigen gevoel gewoon onderschat toen hij aan deze klus begon. Toen hij eenmaal het Vitesse virus te pakken had heeft hij gewoon als een Vitesse fan gehandeld en met geld lopen smijten om maar zo snel mogelijk succes te behalen. Dit heeft er o.a. voor gezorgd dat de uitgave veel te snel zijn gegaan en dat is de reden waarom hij is vervangen.

Mijn mening over de drie jokers die nu op de directeur stoel zitten houdt ik liever voor me.

1 april 2014 om 17:15

Wat mij betreft mogen ze Vitesse terugzetten naar de amateurs. Competitievervalsing. Te belachelijk voor woorden wat er in arnhem gebeurd. Schande voor het voetbal

1 april 2014 om 17:22

Feit is dat Chelsea het beleid van Vitesse bepaalt. En wat ze dan precies willen is niet eens relevant. Of ze nou kampioen willen worden of willen degraderen (nouja, het een is natuurlijk wenselijker dan het andere), maar als de mensen bij Vitesse zelf echt niks meer hebben in te brengen, dan is dat natuurlijk fout. En het is competitievervalsing op Europees niveau. Vitesse speelt niet meer voor eigen belang, maar voor Chelsea belang, en dat hoeft niet overeen te komen.

Vitesse heeft dus gedaan wat we verwacht hadden: Hun ziel verkocht.

We kunnen dat Vitesse natuurlijk niet kwalijk nemen, de club was op sterven na dood en had weinig andere keuze. Het is alleen wel jammer dat Vitesse daadwerkelijk nauwelijks iets meer te zeggen heeft over de spelers die komen. Als Vitesse supporter zit je denk ik ook met een dubbelgevoel te kijken. Aan de ene kant hebben ze de club gered, maar aan de andere kant is Vitesse geen Vitesse meer.

De rol van Jordania is trouwens opvallend. Eerst was hij toch degene die er neer zou zijn gezet door Chelsea, en nu lijkt hij te ageren tegen Chelsea.

1 april 2014 om 17:24

Vitesse heeft het afgelopen jaar Achenteh, Leerdam en Vejinovic transfervrij aangetrokken. Dat zal toch niet onder dwang van Chelsea gebeurt zijn neem ik aan. Hetzelfde natuurlijk voor het aantrekken van Labyad. Dat lijkt me toch een keuze van Vitesse zelf. Labyad is daarnaast qua positie concurrent voor zowel Atsu en Piazon. Dat strookt niet met het verhaal dat van Leeuwen denkt dat Leerdam niet mocht komen omdat hij concurrent voor Kalas zou zijn.

Daarnaast zijn ook gehuurde spelers als Hutchinson en Cuevas in de winterstop weer retour gegaan. Die zullen toch ook niet op initatief van Chelsea een half jaartje op de tribune in Arnhem gezeten hebben.

Ik zal blij zijn als er feiten komen. Al dat gespeculeer op basis van gevoelens en horen zeggen schieten gewoon niet op.

1 april 2014 om 17:30

@ Sammerens

Nou ja, Van Leeuwen heeft in tegenstelling tot ons bij Vitesse gewerkt. Hij geeft eigenlijk aan dat Chelsea een grote machtspositie heeft in Arnhem. Dat zijn dus geen gevoelens, maar feiten van een voormalig insider die hij zelfs beargumenteert met een voorbeeld. Hij geeft daarbij aan dat Bosz graag zijn eigen weg gaat, maar dat is dus op voorhand al een fout huwelijk. Daar gaat binnenkort weer iets veranderen op deze manier. Te veel tegengestelde belangen.

Oud nieuws. Tenminste, oude vermoedens. Chelsea 2, het is dus toch waar. Verschrikkelijk voor het aanzien van het Nederlandse voetbal en voor de fans van Vitesse. Maar wel goed voor het niveau in de Eredivisie. En dat ze geen kampioen mogen worden, dat is natuurlijk alleen maar fijn voor mijn Ajax Nee zonder dollen, dat is natuurlijk ook schandalig. Wat zal de Knvb gaan doen? Vitesse terugplaatsen naar de JL? Zou niet gek zijn met het oog op de competitie vervalsing die nu gaande is. Je kunt geen team in je competitie hebben die niet mag winnen.

1 april 2014 om 17:28

Een club mag winnen en verliezen wat ze willen. Kan je niet verbieden.

Merab Jordania heeft vandaag voor gelezen uit het grote sprookjes boek en denkt dat we allemaal gek en naïef zijn in Nederland. En net als je denkt dat je alles gehad hebt komt Ted van Leeuwen uit zijn hol en Ted denkt niet eens dat we gek zijn maar stapelgek. Die goeie gozer heeft Jordania op de hoogte gesteld dat hij dacht dat Chelsea een transfer van Leerdam zou tegenhouden. En die lieve onschuldige Merab kon zich dat niet voorstellen. Natuurlijk heeft hij dit geweten beste Ted alleen heeft hij het je niet verteld. Is het je niet opgevallen Ted dat toen Jordania buiten zijn boekje ging hij onmiddellijk het veld moest ruimen. Volgens mij was Fred Rutten iets minder naief en nu is duidelijk waarom hij ziek was na het afketsen van de transfer van Leerdam. Vitesse fans moeten maar een grote bos bloemen naar Fred sturen nadat hij zo onheus bejegend is door de Merab groupies. En Merab die moet besmeurt met pek en veren buiten de poorten van Nederland worden gezet.

Wat moeten de Vitesse supporters zich bestolen voelen zeg. Het is te triest voor woorden. Vitesse is hier zelf ook schuldig aan. Zo dan niet 100% schuldig. Vitesse weet van deze voorwaarden en ging er mee akkoord. Sportief is t een trieste bedoeling. Financieel is dit goed geweest anders was betaald voetbal niet meer mogelijk in Arnhem. Maar goed er zijn meerdere manieren om je club overeind te houden. Ik ben nooit voorstander geweest van buitenlandse investeerders. En na dit verhaal al helemaal niet meer!!

Dus we mochten geen kampioen worden. Lekker dan, kost je twee schalen.

Dit verhaal verklaart de 'plotselinge' vormdip van Vitesse na de winterstop.

vind het maar een apart verhaal..

voetbal draait om geld toch? Kampioen worden en CL spelen is een hele grote zak vol geld..

De chelsea huurlingen worden meer waard, chelsea kan volgend seizoen spelers uit huren aan vitesse voor CL ervaring, hoger niveau en meer waarde.

Dit is echt sneu ! Vitesse word kapot gemaakt!

Koopt Jordania ook de spelers voor vitesse?

Wat een verhaal weer zeg.... Zo ga je de tribunes wel volkrijgen inderdaad.

1 april 2014 om 18:03

Tegen Heerenveen zat het bijna helemaal vol en voor de wedstrijd tegen Ajax schiet het ook al aardig op.

Bij al die artikelen is er echt niemand die hierbij aan een 1 april grap denkt, lijkt mij toch echt een duidelijk gevalletje.

Één groot, uit de duim gezogen verhaal. Als Chelsea concurrentie zit voor huurlingen, waarom zaten er de laatste paar wedstrijden dan zoveel huurlingen op de bank? Waarom zijn er in de winterstop dan concurrenten voor die huurlingen gekomen? Waarom hebben ze Bosz dan niet ter verantwoording geroepen? Het is niet zo dat een Piazon, een Traore of een van Aanholt na de winterstop de pannen van het dak speelden. Zij zijn daarom een aantal wedstrijden de basisplaatsen kwijtgeraakt. Over het beleid van de club. De raad van bestuur heeft een gouden aandeel. Zulke beslissingen kunnen daarom niet eens in Londen worden genomen, de raad van toezicht kan dat soort acties makkelijk torpederen. En wat als de eigenaar van z'n aandelen af wil? Dan moet er iemand zijn die flink geld neertelt. Terugtrekken kan misschien, dan moet er een flinke som geld in de club worden gestoken. Het rommelt weer even bij Vitesse, maar dat zal wel weer met een sisser aflopen. Er is sinds midden jaren 80 altijd wel een rel rond de club en dat maakt het uniek, dat maakt dat de echte fans altijd zullen blijven komen. En tuurlijk uiten we ons ongenoegen, maar het komt allemaal weer in orde.

Mocht deze verklaringen officieel bij de Eufa belandden, dan zal er toch een onderzoek gestart worden naar Vitesse en Chelsea en diverse spelers zullen dan gehoord worden. Mocht het verhaal dan daadwerkelijk kloppen, dan hebben Vitesse en Chelsea een probleem.

Tja al dit gerommel is precies wat velen al riepen toen ze de boel overnamen. Moet zeggen dat ik wel blij, of blij is een groot woord, dat veel Vitesse supporters ook eindelijk gaan inzien dat dit niet de goede kant op gaat.

Gewoon boerenbedrog dus. Bijna iedereen weet toch dat het daar in Arnhem zeer schimmig aan toegaat, pas nu komt er wat duidelijkheid, nu er een zetbaas, die zelf verre van brandschoon is, is afgezet.

De Telegraaf is vaak uitstekend geïnformeerd dus zeker in dit geval heb ik geen enkele redenen om te twijfelen. Hopelijk stelt de Knvb niet een halfzacht onderzoek in.

De Uefa zou moeten verbieden dat zakenlieden al dan of niet via stromannen belangen hebben in meerdere clubs. En maak gelijk eens echt werk van financial fairplay. Real Madrid heeft honderden miljoenen schuld en mag vrolijk alles blijven kopen wat los en vast zit.

Op deze manier zijn de nederlandse clubs, op Vitesse na dan, die hun zaken wel normaal op orde hebben volstrekt kansloos.

Maar heb niet de indruk dat de Uefa die zelf zo corrupt als de neten is figuren als Abramovic aanpakken. Fifa of Uefa het is éen pot nat. Heeft weinig met voetbal van doen anders zou Qatar de WK nooit hebben gekregen.

Als dit zo is dan moeten ze Vitesse onmiddellijk uit de competitie halen. Niet willen winnen is gewoon competitievervalsing.
Hier kun je toch als supporter ook niet trots op zijn.

Gewoon verbieden die club op basis van deze constructie.
En als dat nu niet kan, dan heel snel een regel in de statuten opnemen om het wel mogelijk te maken. Niet met je laten sollen, weg met die russen in Europa!

Dat Chelsea een stuk meer over Vitesse te zeggen heeft dan Vitesse zelf is allang duidelijk. Alleen als het werkelijk zo in elkaar zit moet je je echt kapot schamen. Dat we expres zouden moeten verliezen dan moet je je eigen echt afvragen waar je nou mee bezig bent. Vraag me alleen af of dit wel klopt maar bij Vitesse verbaas ik me nergens meer over.

En tsjah Tedje had beter toen zijn mond open kunnen doen maar toen hoorde je hem niet. Heeft nooit een eigen mening gehad en alles gedaan wat ze aan hem vroegen. En nu is die weg en brengt die het opeens wel naar buiten. Maar ja er komt toch geen enkel zinnig woord uit die man dus

Je zou maar een seizoenskaart van Vitesse hebben...

De poll is jammer genoeg al een tijdje achterhaald Vitesse is al lang niet meer de mooie volksclub die het ooit was. Maar ja wat wil je als de club op sterven na dood is en dit de enige manier is om het draaiende te houden dan kun je niet anders en laten we eerlijk zijn, Die huurlingen van Chelsea krikken het niveau van de Eredivisie wel enigszins omhoog.

1 april 2014 om 21:52

Vitesse is nooit een volksclub geweest. Vanaf de oprichting waren zij een gecombineerde voetbal en cricketclub opgericht voor en door de elite van Arnhem. Dat het betaald voetbal mensen uit alle lagen van de bevolking trekt maakt het nog geen volksclub.

degene die dit excuus voor het sportieve falen van dat rommeltje bij vitesse geloven zijn echt te dom om te beseffen welke datum t vandaag is whahahahaaaaaa tja, als je kampioen wordt dan hoor je dit nooit natuurlijk

1 april 2014 om 19:15

Je moet wel heel ziek zijn als je dit als 1 april grap de wereld in helpt. En over kampioen gesproken.....bij Ajax is er toch ook een machtspelletje via de media gespeeld tussen het kamp cruijff en v.gaal. Al zal het probleem er idd niet zijn geweest als Vitesse "gewoon" kampioen was geworden. Lolbroek

2 april 2014 om 11:39

#relax, zal ik je dan ns een geheimpje verklappen. Ajax had toen met hun gedoe geen doel om aan prestaties van andere clubs af te doen, het was immers een interne oorlog. Dit Vitesse is gewoon niet goed genoeg om kampioen te worden al zouden ze op hun kop staan met deze selectie. En dan achteraf dit fabeltje groot maken zodat iedereen zegt: Ohh dus daarom wordt Ajax kampioen?" Nou laat Vitesse maar hopen dat ze geen 5e of 6e eindigen en play offs moeten spelen en daar hebben ze ervaring mee dit (voor-)seizoen! Dat mensen dit verhaal geloven is Lachwekkend!!!

3 april 2014 om 20:44

Zal ik jou een geheimpje verklappen.....je praat onzin!
Wie zegt dat Ajax om deze reden wel of niet kampioen word?
Wie zegt dat ik dit verhaal geloof?
Vitesse heeft het na de winterstop laten liggen. Als Vitesse de lijn van voor de winterstop wist door te trekken had ik nog weleens willen zien of Ajax kampioen was geworden. Maarja dat is allemaal als als. Vitesse word het in iig niet en ajax lijkt het zo goed als zeker binnen te hebben. Dat heeft niks met dit alles te maken.

4 april 2014 om 11:42

@relax toch, Jordania met zijn deciepelen schuiven het toch af op het feit dat Vitesse niet mocht terwijl het juist zo is dat ze gewoon niet Kunnen. Ik bedoelde ook in dit geval Ajax...... Feyenoord kan wel zeggen: We hebben geen geld om een feestje te bouwen de raddraaiers die voor een vette rekening achteraf zorgen dus laat een ander maar. Zoiets hoorde ik ook over vorig seizoen. Geef gewoon toe dat je niet goed genoeg bent i.p.v. verschuilen achter express punten verspelen. Wat een gelul! Dit is nou een typisch gevalletje van jezelf een brevet van onvermogen opspelden! Stel je voor dat Ajax volgend jaar slecht presteert en dan 3 ronden voor het einde roept "we hadden er nu 4 op 'n rij dus we waren niet echt super gemotiveerd voor nog een keer van hetzelfde" Snap je het nu??? Prettig weekend!

De beerput gaat eindelijk open. Ik heb medelijden met de Vitesse supporters.

1 april 2014 om 19:08

Daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor. Het is alleen jammer dat het via de media uitgespeeld word.

Eigenlijk zouden de Vitesse fans in opstand moeten komen en zelf een club moeten oprichten. Net zoals de Wimbledon fans, na de verkassing naar Milton Keynes. Met goede afspraken zou zo'n club binnen een paar jaar alweer in de eredivisie kunnen spelen, het Gelredome weer kunnen huren en die oligarchen zijn nergens. Die hebben flink wat geld uittgegeven aan niks.

Maar zal wss niet gebeuren..

Schande , schande , schande , schande , schande , schande en nog eens schande.
Dit is competitie vervalsing van het hoogste niveau met uitslag bepalen en bepalen waar je eindigd in de competitie.
Opdracht krijgen van Chelsea om te verliezen.
Dit is regelrecht gok entertainment met winstmakende gokkers.
Vitesse moet verplicht degraderen wegens competitie vervalsing of gewoon 2 jaar schorsen van Betaald voetbal.
Waar gaat het heen met het voetbal.

Waarom zou Vitesse niet gewoon kampioen mogen worden en CL spelen van Chelsea. Voor de huurlingen zou het alleen maar beter zijn dat Vitesse ook op Europees niveau speelt ze worden er waarschijnlijk alleen maar beter van en het is ook niet zo dat Chelsea bang is om uitgeschakeld te worden door Vitesse (dat lijkt me ieder geval heel sterk).

Chelsea stalt spelers bij Vitesse, zodat ze in een later stadium in aanmerking komen voor een werkvergunning in Engeland. Maar ik kijk wel op dat veel mensen dit nu pas weten, dit was allemaal al zo klaar als een klontje. Ik ben benieuwd welke gevolgen dit voor Chelsea gaat hebben en met name voor Abramovich (volgens mij mag je maar 1 club in bezit hebben?)

Van Leeuwen , who the fuck are you ? Smeerlap , bek houden en oprotten !

Hij zegt zij zegt hij zegt zij zegt. Knvb, ik verwacht van jullie nu actie! op zn minst Vitesse in bescherming nemen tegen dit beleid van Chelsea en het bestuur van Vitesse.

Vreselijke nepclub.altijd al geweest en wordt alleen maar erger.

Against Modern Football

mensen bij clubs als Vitesse maken het voetbal kapot

Kom nou mensen, we gaan toch niet geloven dat Vitesse geen kampioen mag worden.
Die vriend van Abramovic gaat toch niet zoveel geld investeren om voor spek en bonen mee te doen.
Daarnaast doen de Chelseahuurlingen in de CL ervaring op, waardoor ze voor Chelsea op een hoger niveau worden gebracht en mocht Chelsea zoveel in de pap te brokkelen hebben dan levert deelname ook al een flinke hoeveelheid geld voor ze op.
Bang te zijn dat ze door Vitesse in de CL worden uitgeschakeld hoeven ze ook niet, want zou het waar zijn dat ze kunnen beletten dat Vitesse geen kampioen mag worden, dan kunnen ze er ook wel voor zorgen, dat als ze tegen elkaar moeten, Vitesse het onderspit delft.
Kortom ik zie geen enkele reden dat de uitspraak van Jordania, dat Vitesse geen kampioen mag worden waar is.
Jij wel???

1 april Kikker in je bil!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren