Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jans: 'We kunnen het eigenlijk niet veel slechter doen dan Feyenoord'

Laatste update:

Ajax is vrijwel zeker van het kampioenschap en dat betekent goed nieuws voor PEC Zwolle. De ploeg van Ron Jans speelt op 20 april de bekerfinale tegen Ajax en kwalificeert zich dankzij het succes van de Amsterdammers ook bij een nederlaag in De Kuip voor Europees voetbal. Ronald Koeman, trainer van Feyenoord, zei eerder deze week dat hij dat 'te gek voor woorden' vindt.

/

Volgens Koeman heeft PEC niets te zoeken in Europa, maar Jans heeft daar geen boodschap aan. "De clubs waaronder Feyenoord hebben de afgelopen jaren wel erg weinig punten gepakt in Europa. dus we kunnen het eigenlijk niet veel slechter doen", zei de coach met een glimlach voor de camera van de NOS.

Jans is het wel met Koeman eens dat de verliezende finalist eigenlijk geen recht heeft op een prijs. "Maar zolang die regels er zijn, hoef je je als club niet te schamen dat je in de finale komt", zei Jans.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie reactie. Daar kan koeman Nog wat van leren

30 maart 2014 om 21:29

Precies, Koeman moet heel stil zijn want de afgelopen 2 mocht hij met Feyenoord Europa in maar beide keren kwam hij niet verder dan de voorrondes waardoor Nederland flink wat punten heeft verloren.

30 maart 2014 om 21:47

Echt he, hoe haalt Koema het in zijn hoofd om dit soort dingen te roepen. Feyenoord presteert sinds 2002 helemasl niks, met de afgrlopen jaren als triest dieptepunt. Ongelooflijk, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

30 maart 2014 om 21:44

Koeman is altijd bezig met andere clubs.laat hem lekker op zijn eigen clubje letten ..

31 maart 2014 om 06:22

Bovendien is de bekerfinale nog niet gespeeld. En als winnaar zouden ze volgens Koeman ook niks te zoeken hebben in Europa. Straks gaat Heracles via de play-off's Europa ook nog in. Ik kan Koeman nu al horen als dat over Feyenoord's rug gaat.

Dat klopt maar de kans dat ze het beter doen is ook ongeveer 0 procent. Bij feyenoord is er nog een kansje, zwolle kan zich beter direct afmelden.

30 maart 2014 om 21:28

Hahaha zo voorspelbaar deze reactie. Ik denk dat Zwolle meer heeft aan steun dan aan al dat afzeiken van alle azijnzeikende nederlanders.

30 maart 2014 om 21:36

De kans dat PEC het beter gaat doen dan de trainer Koeman is 100, aangezien hij al 15 wedstrijden wacht op een overwinning in Europees verband. Laat Koeman lekker zijn mond, want die heeft sinds Cska in 2007 met PSV ook geen moer meer gepresteerd over de grenzen.

30 maart 2014 om 21:44

Dus je zegt dat de kans 100% is dat pec verder komt als feyenoord de afgelopen jaren? Dan heb je veel vertrouwen in een overwinning. Wat koeman zegt is gewoon logisch, als nederland zijnde moet je de beste ploegen europa in sturen zodat de kans op succes zo groot mogelijk is. Maar de waarheid wordt hier weer direct als arrogant gezien.

30 maart 2014 om 21:52

Ach ze stromen in de 2e voorronde in en dan kom je tegen ploegen waar nog een overwinning tegen te boeken is. Iets wat Koeman al 7 jaar niet is gelukt als trainer. Ik zeg niet dat ze verder komen, ik zeg dat ze een wedstrijd winnen.

De waarheid wordt niet als arrogant gezien, want hij heeft best een punt hoor. Maar hij is de laatste persoon die hierover moet beginnen, want als er 1 trainer is die geen drol gepresteerd heeft in Europa de afgelopen jaren, dan is het de heer Koeman. Dan moet je gewoon heel wijs je mond houden.

Jammer dat PEC Europees voetbal gaat spelen. Begrijp me niet verkeerd want ik gun het iedereen daar maar als we realistisch zijn heeft PEC niets te zoeken in Europa. Aan AZ hadden we meer gehad, die pakken de meeste punten in Europa en die punten kunnen we heel goed gebruiken.

31 maart 2014 om 02:11

Vind het eigenlijk wel mooi dat PEC Zwolle Europa in gaat. Denk dat ze wel een aardige selectie hebben en dat ze misschien nog wel een ronde verder kunnen komen. Ook een club met charisma, altijd positief voetbal spelen.

Dat kan wel. Zwolle verliest 2x met 7-0 van Kiev, Praag of Krasnodar.
Feyenoord was er dan nog dichtbij en verdiende gewoon door te gaan tegen Kiev en Krasnodar. Geen 1 Nederlandse club zou wel even doorgaan tegen deze tegenstanders.

30 maart 2014 om 21:30

Yup maar er is geen verschil tussen 2x met 7-0 verliezen of met 1 doelpunt verschil eruit vliegen.
Niet door is niet door.

30 maart 2014 om 21:31

volgens mij won Ajax nog aantal jaar geleden van Kiev

30 maart 2014 om 21:32

Verdiende het door te gaan tegen Krasnador? Feyenoord is toen 2*90 minuten van het kastje naar de muur gestuurd.

30 maart 2014 om 21:43

@deentje
Uit bij Krasnodar hadden we het heel moeilijk maar bleef de schade beperkt. Thuis hadden we bij de rust al 5-0 voor moeten staan! We maakten Kuban helemaal gek toen! We misten alleen kans op kans (zelfs een penaltie).

@ki77uminatl
Kan best dat Ajax er een x van gewonnen heeft. Feyenoord zou er ook wel van kunnen winnen maar het zal voor beide niet eenvoudig zijn. Volgens mij verloor Ajax een paar jaar geleden ook van Praag in de vCL dus het is niet heel gek dat Feyenoord het steeds net niet gehaald heeft steeds.

Komend seizoen is het geluk misschien wel een x aan onze zijde, dat zouden we wel verdienen in ieder geval.

@deadsr
Sinds wanneer is met 7-0 verliezen niet slechter dan met 2-1 verliezen?



30 maart 2014 om 22:28

Genk heeft dit seizoen nog Dinamo Kiev helemaal zoek gespeeld.

Mooie reactie . En fey heeft ook echt 0 punten gehaald dit jaar en dat jaar ervoor ook. Dus daaag Koeman

30 maart 2014 om 22:06

Dat is niet waar, in de voorronde haal je ook al enkele punten. Weliswaar héél weinig, maar toch...

31 maart 2014 om 04:41

Dat zijn aanwezigheids punten. Daar is met Europees voetbal niks mee verdient maar gewoon gekregen. Ajax krijgt 4 punten zonder te spelen. PEC zal ook punten krijgen als ze Europa in gaan. Gewoon omdat ze er zijn.

Helemaal gelijk heeft hij.

Hier moet ik hem wel gelijk in geven helaas.

Wat Jans zegt klopt wel.
Feyenoord, utrecht, vitesse hebben afgelopen jaar ook geen punten gehaald.

miss dat het pec zwolle wel lukt al is die kans natuurlijk klein dat dat gebeurt.

gelukkig is het vanaf 15-16 zo dat de verliezer geen europees meer spelen

31 maart 2014 om 02:13

Eigenlijk zouden ze bijv. Utrecht minpunten moeten geven voor zo'n wanvertoning.

Nederlandse topclubs zijn te slecht om zomaar even te winnen van elke subtop of eronder, dat is in andere landen wel anders. Echter, zijn deze topclubs na 34 wedstrijden wel bovenaan te vinden, waardoor ik niet eens ben met de argumenatie dat Zwolle het net zo goed zo doen als Feyenoord. Heeft natuurlijk geen zin om terug te kijken naar het verleden, maar juist naar de toekomst. En dan zou elke ploeg boven Zwolle een grotere kans hebben tot een goed resultaat.

Maargoed dit is weer zo'n regeltje van de Uefa, wat waarschijnlijk in Italie Duitsland en Engeland prima werkt.

Geweldige reactie van Jans. Koeman praat zoveel onzin, Immers in oranje... Ja right.

30 maart 2014 om 22:05

Is dat niet een reactie van koeman naar een vraag die hem werd gesteld kneus. Neem jij dat nou echt serieus hahaha jij snapt het leven niet hahahaha.

Inderdaad een goede reactie van Jans. De heer Koeman is de laatste die het moet hebben over andere clubs in Europa. Koeman wacht namelijk al 15 wedstrijden op een overwinning in Europa. In 2007 wist hij voor het laatst met toen PSV een wedstrijd te winnen.

In welke voorronde gaat Zwolle instromen dan? Gewoon de eerste neem ik aan? In dat geval kan je tegen club uit Andorra etc. echt nog wel de puntjes pakken. Hoe later Zwolle instroomt, hoe minder kans ze hebben. Maar wie weet haalt Zwolle van de zomer wel een paar toppertjes, je weet het niet.

30 maart 2014 om 21:52

2e voorronde bij verlies tegen Ajax 4e voorronde bij winst tegen Ajax!

30 maart 2014 om 22:09

Kijk, een kenner. Thanks.
Dan denk ik toch dat het beter is voor het NL voetbal als Ajax de bekerfinale wint.

31 maart 2014 om 02:14

Nee, want Ajax gaat toch al de CL in en dan hoeft PEC maar 1 ronde te stunten i.p.v. 4.

31 maart 2014 om 02:15

3*.

2007/08 poulefase CL internazionale - PSV 2-0
2007/08 poulefase CL psv - Fenerbahçe 0-0
2007/08 poulefase CL valencia - Rosenborg BK 0-2
2007/08 poulefase CL valencia - Schalke 04 0-0
2007/08 poulefase CL chelsea - Valencia 0-0
2009/10 poulefase CL olympiakos - AZ 1-0
2009/10 poulefase CL AZ - Standard Luik 1-1
2009/10 poulefase CL AZ - Arsenal 1-1
2009/10 poulefase CL arsenal - AZ 4-1
2009/10 poulefase CL AZ - Olympiakos Piraeus 0-0
2012/13 voorronde CL dinamo Kiev - Feyenoord 2-1
2012/13 voorronde CL feyenoord - Dinamo Kiev 0-1
2012/13 voorronde EL feyenoord - Sparta Praag 2-2
2012/13 voorronde EL sparta Praag - Feyenoord 2-0
2013/14 voorronde EL kuban Krasnodar - Feyenoord 1-0
2013/14 voorronde EL Feyenoord - kuban Krasnodar 1-2

Hier past van Koeman alleen een grote lange stilte.

30 maart 2014 om 21:43

Ik zou niet weten waarom. Met een armlastig Feyenoord tegen een zeer kapitaalkrachtig Kuban en Dinamo nipt verliezen is geen schande. Sparta Praag is dan ook nog eens de ploeg die Chelsea er op een haar na versloeg over 2 wedstrijden.

Ik zie hier maar 1 schandalige uitslag en dat is Valencia - Rosenborg 0-2. In alle andere gevallen is Koeman en zijn club de overduidelijke underdog.

Scorebordjournalistiek, goeiedag zeg.

30 maart 2014 om 21:58

Ja, Koeman heeft een topprestatie geleverd door in deze 16 wedstrijden met 0 zege's thuis te komen. Hij moet het gewoon niet hebben over het halen van punten in Europa want zijn bijdrage is ook helemaal niks te noemen.

Dan kun je wel proberen om 16 wedstrijden te ontkrachten, maar als trainer had hij er best eentje mogen winnen. Laten we dat Kuban ook niet groter maken dan ze zijn, want qua begroting geeft Feyenoord nog steeds het dubbele uit. Voor de rest lees ik alleen maar slappe excuses. Een reeks als deze mag je gewoon niet overkomen.

Ik noem het keiharde feiten.

30 maart 2014 om 22:01

Feiten als dat Zwolle 100 procent meer kans heeft in Europa dan Feyenoord? Haha maak jezelf toch niet zo belachelijk. Tuurlijk kan Koeman zich soms beter stil houden, maar je komt nu wel een beetje dom over.

30 maart 2014 om 23:10

@master D

Feyenoord heeft helemaal niet het dubbele begroting van Kuban. Verschil is om nabij 10 miljoen Euro. Reken je daarbij de verschillen qua omgeving en het feit dat Kuban een rijke eigenaar heeft die geregeld bijspringt. Zo kocht Kuban in 12/13 voor zo'n slordige 30 miljoen Euro aan spelers dat terwijl er maar 5 miljoen Euro binnen kwam, seizoen ervoor praktisch hetzelfde verhaal. Zelfs Ajax (schijnt de rijkste Nederlandse club te zijn) zou zo'n transfer beleid niet kunnen handhaven.

Zoals iemand anders al geschreven heeft, mooie scorebordjournalistiek.

31 maart 2014 om 00:23

@talisman,

Koeman heeft werkelijk 3 jaar lang geen prijs gewonnen bij Feyenoord. Bij iedere topploeg vlieg je eruit na deze cijfers. Bij Feyenoord wordt hij nog op handen gedragen. Wellicht verliest Koeman hierdoor de realiteit een beetje uit het oog. Hij had ook kunnen zeggen dat hij respect heeft voor Zwolle en hun prestatie. Omdat het hem wederom niet gelukt is om enige rol van betekenis te spelen in welke competitie dan ook. Of telt een tweede plaats al als prijs??

Koeman moet eens leren respectvol te reageren naar ploegen die het beter doen dan hem. Maar dat kan R. Koeman niet!!

31 maart 2014 om 07:59

Volgens mij heeft Ronald Koeman totaal niet afgegeven op PEC Zwolle, dat maken jullie ervan. Correct me if i'm wrong, maar hij heeft aangegeven dat het een rare regel is dat de finalist van de bekerfinale al Europa in mag gaan, want zoals nu bij PEC kom je tot aan de finale enkel amateur/ Jupiler clubs tegen en in de halve finale NEC (nummer 18 uit de eredivisie) en op basis van die prestatie mag je europa in. Elke eredivisie club zou die prestatie neer kunnen zetten.

31 maart 2014 om 14:16

Euh..die regel is er anders al jaren en jaren. En nu komt het opeens niet uit voor meneertje Koeman?? Opeens moeten de regels aangepast worden en alles anders?

Vroeger kwam Feyenoord ook pas een paar rondes later de beker instromen, toen had iedereen zijn mond ook dicht.
Ik vind het mooi voor Zwolle, hoop dat ze het leuk doen en tenminste 1 overwinning pakken. Dan kan die Koeman zich helemaal doodschamen!

Moet hij nu sowieso al..niet te filmen die vent.

31 maart 2014 om 22:57

@paddepoel

In 2012 kopte voetbalzone nog met deze quote:

Koeman: 'dit kan dus het gevolg zijn van zo'n vroege bekerfinale'

Toen was hij ook kritisch, dat terwijl Feyenoord er toen voordeel mee deed. Verder delen we (volgens mij) geen tickets uit op basis van een gun-factor maar op basis van prestaties en laten die nou net niet geleverd zijn (althans nog niet).

30 maart 2014 om 21:59

Behoorlijk triest om resultaten van Koeman bij andere clubs erbij te halen, heeft geen enkele toevoeging in de discussie. De discussie gaat erom dat Zwolle wel heel makkelijk Europa in gaat door de finale te behalen nadat ze drie Jupiler leaque ploegen, een amateurclub en NEC thuis hebben gehad en de finale mogen ze alsnog verliezen. Dat vindt Koeman en een hoop andere voetballiefhebbers niet geheel terecht als andere ploegen er 34 wedstrijden voor moeten strijden. De Knvb was het hiermee eens en hebben de regels daarom voor volgend seizoen ook aangepast.

En als ik hierboven lees van je dat Zwolle meer kans heeft in Europa dan snap je er niet veel van of je loopt te provoceren. Feyenoord staat 16 punten op ze los en is de meeste scorende eredivisieclub.

30 maart 2014 om 22:15

Net zo triest van Koeman om vraagtekens te zetten bij het recht van Zwolle op Europees voetbal. De regels waren bekend en worden ook al terecht aangepast. Kortom het is ook nog eens een hele oude discussie die de heer Koeman hier aanzwengelt.

Met de resultaten van Koeman wil ik het juist in een ander perspectief zetten. Namelijk dat hij de laatste is die iets over het Nederlands voetbal in Europa moet roepen. Sowieso is het een enorm geneuzel dat PEC niks in Europa te zoeken heeft. Ze kunnen ons namelijk nooit erger voor schut zetten dan Utrecht tegen die Luxemburgers of Vitesse tegen Petrolul.

Feit is dat geen enkele Nederlandse club iets te zoeken heeft in Europa. Feyenoord niet, PSV niet, Ajax niet en ook PEC niet. Het maakt niet uit wie we sturen. Laten we dan gewoon de regels respecteren en volgend seizoen zal de situatie van dit seizoen niet meer voor komen.

30 maart 2014 om 22:50

Het punt was niet zozeer wie het beter zou dan maar wie het zou verdienen. In principe zou als ik me niet vergis de nummer vijf van de competitie met lege handen kunnen staan. Dat terwijl een club uit de middenmoot met een gelukkige loting tegen slechts één eredivisie club (nec) wel Europees speelt, dat terwijl ze niet eens de finale hoeven te winnen.

Dat klopt gewoon niet en dat wordt volgens mij bijna elk seizoen wel weer gezegd. Dit omdat het naast zo'n rare beloning ook tot competitie vervalsing kan leiden (voorbeeld was volgens mij Heerenveen tegen Feyenoord).

Ach als Wigan in de finale komt in Engeland is het prachtig en de charme van het systeem en gebeurd het bij ons is het een schande..De weg er naar toe was wel vrij uniek en lucky wat een loting zeg. Of je er wat te zoeken hebt moet altijd maar blijken garanties bestaan niet en kijk naar AZ toch de ploeg die het de laatste jaren het beste doet in de Uefa. Beetje makkelijk altijd maar wijzen naar de kleinere clubs maar laten de grote clubs eerst maar is naar hun zelf kijken!

30 maart 2014 om 22:56

Volgens mij vind iedereen het mooi dat Zwolle in de finale staat. Het punt is meer de beloning die Zwolle krijgt bij zowel winst als verlies zijn ze van dezelfde beloning voorzien (europees voetbal). In het verleden heeft dit al vaker tot discussie geleid o.a. ook vanwege zogenaamd competitie vervalsing (heerenveen tegen Feyenoord als ik me niet vergis).

In het huidige systeem kan een club die als vijfde eindigt in de competie met lege handen komen te staan. Maar een club die slechts één eredvisie club loot voor de finale (ook nog een degradatie kandidaat) en in de middenmoot staat van de competitie heeft bij zowel winst als verlies een prijs te pakken.

30 maart 2014 om 23:02

Ja daar tegenover staat dat de beker een extra iets heeft want mogen de kleinere clubs ook hopen en een avontuur van hun leven hebben..het gaat maar op 1 plekje en als de topclubs nou is een beetje hun eigen werk doen kan er wel 1 plekje vrij komen voor zo stunt. Er word veel gesproken over de regels en playoff maar toch is het elk jaar aan alle kanten nog spannend en de vorm van competitie vervalsing wel een stuk minder geworden.

30 maart 2014 om 23:15

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als Zwolle Europees zou spelen wanneer ze de finale zouden winnen. Maar voor het feit dat ze de finale gehaald hebben (met een makkelijke loting) en nu bij winst of verlies praktisch dezelfde prijs krijgen klopt gewoon niet. De vraag is ook of dit wel motiverend werkt want in principe is het belangrijkste al binnen.

Daarbij heeft dit in het verleden geleid tot invloeden op de competitie. Kortom je kan je afvragen of dit systeem wenselijk is.

31 maart 2014 om 14:19

Of dit wel motiverend werkt?? Hallo, ze spelen de finale van de beker.
Denk je nou echt dat Zwolle niet meer gemotiveerd is?? 1 keer in je leven sta je in de finale van de beker..je zult het nooit meer meemaken..en jij denkt dat ze minder gemotiveerd zijn?? Dat ze nu toch geen prijs willen winnen aangezien ze Europa ingaan?
Wat een redenering man, ongelofelijk.

31 maart 2014 om 22:47

Als je alles of niets speelt zoals een echte finale of als je de prijs al binnen hebt dan maakt nogal een verschil volgens mij. Verder opper ik dit in enkel één zin in mijn twee berichten met verschillende argumenten. En dan praat je over mijn redenering, typisch...

Ik vind dat de grote clubs (twente, Psv, Feyenoord, Vitesse) geen recht tot klagen hebben tegenover 'kleine' clubs, totdat ze zelf wat presteren in europa. Zwolle kan het inderdaad bijna niet slechter doen, dus ik vind het echt misplaatste arrogantie van Koeman, wat hij heeft gezegd.

Ach ik gun Pec wel een beetje vertier.
Laat ze lekker ook een keer proeven hoe het is om EL te spelen.
Hebben Jans en de spelers ook wat te vertellen aan de kleinkinderen.

30 maart 2014 om 21:54

Moeten die kinderen wel in sprookjes geloven.

Gun het PEC ook wel een keer, spelen deze jaargang leuk voetbal.

30 maart 2014 om 22:09

Haha ja inderdaad.

Ik kan me nog herinneren toen ik als klein kind voor het eerst naar de pretpark ging, zo spannend,dat gevoel hebben ze blijkbaar ook.
Ach is alleen maar leuk joh.

Ik als Feyenoorder vind dit zelfs een mooie reactie. Vond het geen goede opmerking van Koeman. Hij heeft wel vaker van dat soort uitspraken over tegenstanders. Moet ie niet doen.

Jans laat zich wederom kennen. Koeman zegt eigenlijk alleen wat de nieuwe regels in 2014-2015 bevestigen. Een club die de beker verliest, hoort bij een kampioenschap van de tegenstander niet die Europese plek te krijgen.

Dat Feyenoord geen Europese punten pakt is een feit, maar met de ongeplaatste status en lege bankrekening is dat ook bijna onmogelijk.

30 maart 2014 om 22:00

Nu zeg je eigenlijk zelf dat Feyenoord ook niet in Europa thuishoort.

30 maart 2014 om 23:01

Volgens mij is het punt meer hoe de ticket voor Europees voetbal verkregen wordt en niet zozeer wie het nou beter zou doen, dat is toch puur speculeren.

Het is gewoon enorm krom dat een club uit de middenmoot zelfs bij verlies van de finale een prijs krijgt. Zet dit tegenover bijvoorbeeld de nummer vijf van de competitie, die moeten nog eens playoffs spelen en dan is het de vraag of er wat gewonnen wordt.

31 maart 2014 om 16:50

Inderdaad Andrekooij. Feit blijft wel dat Feyenoord wederom op de tweede stek staat en dat kapitaalkrachtigere clubs in Nederland dat blijkbaar niet kunnen voorkomen (twente, Psv, AZ, Vitesse).

31 maart 2014 om 04:58

Zelf geen status en geen geld hebben, maar wel klagen over een andere deelnemer. Dat die niks te zoeken heeft in Europa.
Als Feyenoord niet wat beter zijn best gaat doen in Europa, haalt PEC ze makkelijk in op de Uefa ranglijst.

31 maart 2014 om 14:22

@talisman
Koeman weet al dat de regels volgend jaar anders is.. Dus wat voor zin heeft het om daar nu nog over te miepen?? Wat voor zin heeft het nu nog om het mooiste avontuur van Zwolle zo naar beneden te praten?

Iedereen bij Zwolle is hartstikke blij, waarom zo negatief nog praten over een regel die volgend jaar al niet meer van toepassing is??
Zegt weer genoeg over Koeman. De afgunst, en juist hij moet zijn mondje houden.

Eigenlijk geeft Jans aan dat hij het wel eens is met Koeman, maar dat het nou eenmaal de regels zijn en dat je hem niet zal horen klagen nu pec europa in gaat. Goede en eerlijke reactie van Jans.

Feyenoord heeft de laatste jaren weinig gepresteerd in Europa(deels kwaliteit maar ook deels pech, tegen Kiev waren ze bijvoorbeeld beter maar vergaten ze te scoen), maar ik heb hoop dat het beter gaat volgend jaar. AZ bewijst dat ook Nederlandse ploegen nog best een eindje kunnen komen in Europa, en Feyenoord heeft zeker meer kwaliteit dan dit AZ.

31 maart 2014 om 00:03

Je vergeet iets heel essentieels denk ik. AZ heeft een beschermende status overal in Europa. Feyenoord,vitesse en nu ook Zwolle moeten het tegen de grotere EL-clubs opnemen als ongeplaatste

Feyenoord was een drama, utrecht uitgeschakeld door amateurs uit luxemburg, vitesse ook niet veel beter. Heel veel minder kan PEC het niet doen idd.

30 maart 2014 om 22:21

Ajax gedeclasseerd door Oostenrijkers.....tja ik krijg er geen speld tussen. Maar dit moet worden afgeschaft. Beker finale verliezen moet geen Europees voetbal opleveren

31 maart 2014 om 10:11

Wordt het ook volgend seizoen

31 maart 2014 om 19:48

Zolang Overmars doorgaat met zijn huidige flut aankopen en B spelers van Barcelona blijft huren dan gaan we alleen maar nog verder berg af. Een voordeel is dat we bijna niets meer te verkopen hebben. De Jong kan je toch nergens slijten en Blind Cillisen en Klaasen gaan toch nog niet weg. Nee tweede ronde CL is ver weg

Ron Jans heeft volledig gelijk. De enige die hier iets over Zwolle mogen zeggen zijn Frank de Boer en de trainers van AZ. De rest mag zijn mond houden. P.s. ik ben PSV fan, dit terzijde.

Precies mijn gedachte Jans. Hopelijk kan je volgend seizoen stunten en de groepsfase EL halen. Bewijs je helemaal het ongelijk van Koeman en de andere zanikers. Zou zelfs helemaal tof zijn als je dit seizoen de beker wint

Jans, mooi gesproken. Koeman... tja, dan had je de spelers toch iets beter moeten instrueren het hele seizoen. Aan het einde van het seizoen zijn er altijd trainers die moeten klagen.
Koeman is dit seizoen wel klager nummer 1!

Mooi voor PEC en misschien zit er wel een sensatie in,

Koeman heeft gewoon gelijk, hij kijkt naar de kwaliteit van de teams. Dat Feyenoord het slecht heeft gedaan is ook een feit, maar met het materiaal wat Feyenoord heeft t.o.v Zwolle is het logischer dat Feyenoord meer kans zou moeten hebben in Europa.
Ik zelf vind het alleen maar mooi voor Zwolle, maakt mij niet uit wie er in Europa spelen voor Nederland. NEC was een aantal jaren geleden ook leuk om te volgen in Europa en deden het verrassend goed.

31 maart 2014 om 01:19

Frgiooo koeman moet niet huile want zwolle heeft het gewoon verdient

31 maart 2014 om 10:00

Zeker verdiend, maar dat bedoeld hij ook niet hij kijkt naar de kwaliteit van de teams. Ajax, Feyenoord, Psv, Twente en Az/vitesse horen in Europa te spelen volgens Koeman

Zou Zwolle tegen Manchester United kunnen loten? Aangezien Man United vrij laag op de ranglijst staat. Dat zou geweldig zijn voor Zwolle.

30 maart 2014 om 23:05

dan wordt het twee keer 10 -0 lijk me ook niet leuk om je eigen ploeg zo vernederd te zien worden.

31 maart 2014 om 01:21

flanken hahahahaha laat mu niet lachen man Manchester United heeft het tegen iedereen moeilijk

31 maart 2014 om 05:25

Bayern maakte er 5 jaar geleden ook geen 20 tegen Belenenses, slechts 3 totaal. De Portugese toeschouwers hadden thuis denk ik een leukere avond als de Duitse.

Wij moeten echt punten pakken de komende jaren in europa anders verliezen we aantal tickets. Fc Zwolle gaat europa in terwijl Az waarschijnlijk geen europa gaat spelen. Az moet het opnemen tegen Heerenveen en de ploeg nummer 5 van de eredivisie. Ik heb liever Az in europa dan Fc Zwolle. Feyenoord Psv Vitesse en Fc Twente maken meer kans om punten te paken dan Fc Zwolle.

31 maart 2014 om 05:36

Als Zwolle nu gewoon de beker wint? En als Zwolle nu ook nog eens de play-off's haalt en die wint ten koste van Feyenoord?
Koeman verkoopt de huid voordat de beer geschoten is door te zeggen dat Zwolle niks in Europa te zoeken heeft.
Zwolle balde zeker een jaar lang voor jan met de korte achternaam.

31 maart 2014 om 10:01

Zwolle zal dan toch niet meedoen aan de play offs

31 maart 2014 om 10:14

Zwolle zal niet mee doen aan de play-off's, die zijn klaar voor de competitie. Maar een Cambuur of Heracles kan zich misschien plaatsen.

Prachtige reactie van Jans.

Wat zijn er toch een heleboel mensen kinderlijk zielig als het om Zwolle in Europa gaat. We hebben ons dit jaar kapot moeten schamen voor de prestaties van Vitesse en Utrecht. We hebben gezien hoe snel Feyenoord niet meer meedeed en hoe PSV er in de groepsfase uitvloog. Ajax ging er kansloos uit tegen Salzburg. Geen van allen hebben punten gepakt. De enige ploeg die nu wat puntjes heeft gepakt is Az.

Zwolle speelt hartstikke leuk voetbal en heeft de bekerfinale bereikt dus gaan zij Europa in. Dat is nu eenmaal de charme van bekervoetbal, of vinden we het alleen maar de charme van het bekervoetbal als het om de FA Cup gaat?

Overigens vind ik wel dat de regel zo moet worden aangepast dat alleen als je daadwerkelijk de beker wint, je een Europees ticket krijgt.

Gun het PEC van harte maaaar,snap jullie niet wat heeft Twente(2jaar geleden)psv,feyenoord,vitesse,utrecht voor punten dan gepakt.dankzij de geweldige prestatie van deze clubs zakken we steeds verder weg.

Wat een domme reactie. Koeman heeft toch gewoon gelijk dat Zwolle minder kans heeft punten te pakken dan de ploeg die straks vijfde wordt? Volgens deze redenatie kunnen we volgend seizoen net zo goed de Europese plekken vanaf de 18e plaats gaan verdelen. Mij lijkt het het meest logisch dit van plek 1 tot en met 5 te doen.

31 maart 2014 om 02:26

@ frdaniel

Meen je dat nou serieus ????? Jullie slagen er al jaren niet in door de voorrondes van de Europa League te komen. Dan lijkt mij dat enige bescheidenheid wel op zijn plaats is wat betreft het commentaar leveren op deze manier op andermans (aankomende) prestaties in Europa, als er club is die Nederland veel punten heeft gekost de laatste jaren dan is het wel Feyenoord. Volgens Koeman zijn eigen redenatie hebben jullie dan ook niks in Europa te zoeken, maar daar denk jij waarschijnlijk anders over toch ?

Afgelopen seizoenen heeft Zwolle aardig wat punten gepakt tegen de grote clubs in Nederland(oa Feyenoord) maar gaat het over Europees voetbal dan heeft niemand er meer vertrouwen in?
Al met al maakt het helemaal niks uit. Er is geen 1 club in Nederland die Europees op korte termijn een dik verschil zal maken in Europa.

Kan een club in de eredivisie zich wel direct plaatsen voor de EL doormiddel van een bepaalde plaats op de ranglijst? Of is directe plaatsing voor de EL alleen mogelijk doormiddel van de KNVB beker?

31 maart 2014 om 00:09

Dat is niet mogelijk tenzij je in de play-offs eruitgaat want dan stroom je gelijk door naar de groepsfase, zoals psv dit seizoen

Jans krijgt dus een vrijbrief om ook maar aan te modderen in Europa? Jans moet niet denken ''het kan niet slechter''. Hij moet denken aan ''hoe kan het beter?''

"what goes around comes around", tja, dit kan je natuurlijk verwachten en uiteraard heeft Jans hier groot gelijk. Laat Feyenoord nou eens eerst zelf eens proberen om de voorrondes van de Europa League door te komen. Al weet ik bijna wel zeker dat Koeman niet de mening van de club en de supporters vertolkte, hij zette dus iedereen bij Feyenoord verschrikkelijk voor lul door dit te zeggen.

Inderdaad Jans, je slaat de spijker op z'n kop. Al zou dit de afgelopen jaren voor vrijwel alle NLse (top)clubs. Het wordt echt tijd dat we weer een rol gaan spelen in Europa!

PEC heeft het toch verdiend om Europees te spelen? Ze staan in de finale, en misschien winnen ze ook nog.
Altijd het gelul dat een club er niets te zoeken heeft. Daar gaat het toch ook niet om, het gaat erom dat ze het gehaald hebben.

Er is geen enkele club die Europees een vuist kan maken.

Goede reactie van Jans. Ik ben feyenoorder in hart en nieren maar dit is ongepast wat Koeman roept. Oké je kan je vraagtekens stellen of de verliezend bekerfinalist wel z'n plekje moet krijgen. Maar aan de andere kant moet Feyenoord ook naar zichzelf kijken. Feyenoord ligt er telkens in de eerste ronde uit. Of ze nou Gent, krasnar, kiev, ze zijn allemaal te hoog geweest voor Feyenoord. Kijk naar Az is toch prachtig zo ver komen. Gelukkig heb ik nog andere tijden meegemaakt tussen 1991-2002 waar Feyenoord toch redelijk tot succesvol was met meerdere 1/4. 1/2 en een Uefa cup als resultaat.

31 maart 2014 om 14:56

@ raza

Precies, je vraagt je toch af wat Koeman bezielde om dit te zeggen. Zelf ben ik van 1978 en daarom blij dat ik nog verschillende successen van de top drie in Nederland heb mogen meemaken. Dat waren nog eens tijden, helaas zullen die niet snel herleven. Wat Europees voetbal betreft vind ik altijd dat de discussie breder getrokken moet worden omdat elke club wel een periode heeft dat het niet echt loopt.

Alleen waar ik nu op hoop is dat de Nederlandse clubs die de potentie hebben om goed voor de te komen in Europa, Ajax, AZ, Feyenoord, Heerenveen, FC Twente, PSV en Vitesse stabiel genoeg kunnen worden om structureel de achte finales in de Europa League kunnen overleven en in de Champions League de poul fase. Als we dat met zijn allen kunnen bereiken denk ik dat we dan heel er tevreden kunnen zijn. Zolang die financiële zeepbel in het Europese voetbal niet barst is dit denk ik het hoogst haalbare.

Iets wat ik overigens geen schande vind, al zijn er nog tal van verbeter punten die deze boven genoemde clubs kunnen verbeteren wat in principe geen (extra) geld hoeft te kosten. Nu weet ik wel dat er voor clubs zoals Feyenoord,heerenveen en Vitesse er nog wat obstakels zijn maar in principe moeten die het ook kunnen.

Als men spreekt over Nederlandse progressie in Europa heb ik zo het idee dat men het veel te veel vergelijkt met de top competities. Dat is natuurlijk onbegonnen werk, maar dat wilt niet zeggen dat wij als Nederlands club voetbal onze potentie ten volste benutten. Er kan nog veel winst worden geboekt bij de volgende zaken:

- Die onderdanige rol houding van alles wat Europees is moet overboord. Ajax, AZ, Twente, PSV (ietjes verder terug Feyenoord en Heerenveen) hebben de laatste jaren laten zien dat het mogelijk om punten te pakken tegen clubs die sterker geacht worden. Al die teams hadden toen geloof in eigen kunnen, respect hebben voor een tegenstander is mooi maar het moet niet doorslaan. Als Nederlandse ploegen erop klappen kunnen we het velen betere geachte tegenstanders moeilijk maken. Zelfs Utrecht deed het naar behoren toen ze voor het laatst Europees speelde.

- Stoppen met die naïviteit om te denken dat er altijd maar een voetballende oplossing gezocht moet worden (iets wat gelukkig al verbetert).

- Eindelijk ook eens echt het erkennen van fysieke kracht bij het opleiden en scouten van spelers. Clubs zoals Basel en Salzburg tonen aan dat er nog steeds spelers te vinden zijn die voor een fatsoenlijk bedrag over voldoende fysiek en techniek beschikken of dat het mogelijk is om een goed evenwichtig elftal samen te stellen tussen fysieke kracht en techniek. Als deze clubs het kunnen dan moeten wij dat ook kunnen.

- Men moet af van de naïviteit dat een wedstrijd niet meer in de laatste minuten/seconden beslist kan worden. Hoe vaak zijn Nederlandse clubs niet de boot in gegaan omdat men zich veilig waande en verslapte.

- Ten slotte kan de wedstrijd instelling van spelers nog flink verbetert worden, het is toch eigenlijk te idioot voor woorden we door de jaren heen zo vaak horen dat spelers niet scherp genoeg aan de aftrap verschenen of het niet graag genoeg wilde. Het hele jaar ploeter je hard om Europees voetbal en als het moment daar is klopt er iets niet aan de motivatie.

Deze zaken moeten toch opgelost kunnen worden, als we dat voor elkaar krijgen worden onze clubs vanzelf weer stabieler in hun Europese prestaties. Nu is het zo dat er elk seizoen een of twee clubs zijn die redelijk tot goed draaien. Door deze zaken aan te pakken denk ik dat we met meerdere clubs tegelijkertijd kunnen presteren. Op die manier kunnen we dan ook de verliespunten compenseren van clubs die incidenteel Europees voetbal weten veilig te stellen.

NEC won ook gewoon uit van Spartak Moskou.

Echt zo'n gelul altijd van die zogenaamde 'topclubs'. Dan had je het zelf maar beter moeten doen. Waardeloos dat gezeik op clubs die ondanks hun grootte zulke successen behalen.
Proficiat Peccers!!!

Wel snel de regel afschaffen dat, wanneer je verliezend finalist bent, Europa in kan. Maar ja, dan ga je naar de ,,best geplaatste'' en kom je zo ongeveer uit bij hetzelfde niveau. Dus, het is lood om oud ijzer. Zo langzamerhand maar accepteren dat we geen moer meer voorstellen in Europa. Maar zie toch graaf Ajax, Feijenoord, Psv, Twente/az en nu eventueel Vitesse het liefst in Europa. Maar als onze competitie zo voorspelbaar wordt, dan kunnen we beter het ,,competitieaspect'' afschaffen. Waar speel je dan voor? Oj ja, wie speelt er eigenlijk om de Johan Cruyff-schaal? Is dat toevallig Ajax - Pec? Overigens complimenten voor Jans m.b.t. zijn genuanceerdheid! Koeman, probeer eerst gewoon 2e te worden.

Koeman is zo'n kwal, ulgh. Het is Jans van harte gegund, goeie kerel en heeft t mooi voor elkaar daar in Zwolle!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren