Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het zou erg zijn als de club degradeert, het is heel Limburg’

Laatste update:

Enkele jaren geleden kende Roda JC een negatieve uitschieter in de Eredivisie: de club finishte als zestiende en speelde zich via de play-offs uiteindelijk veilig. In de seizoenen die volgden ging het beter en veroverde men een negende en daarna zelfs een knappe zesde plaats in de competitie. Vanaf het seizoen 2011/12 werd de neerwaartse spiraal echter ingezet en nu dreigt serieus rechtstreekse degradatie.

/

Half december stuurde de club Ruud Brood weg als hoofdtrainer: Roda JC stond op dat moment veertiende en had net met 4-3 verloren van NEC. In de winterstop kozen de Limburgers ervoor Jon Dahl Tomasson aan te stellen, maar onder hem is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan. Roda JC begon met een remise tegen sc Heerenveen en versloeg twee duels later FC Utrecht, maar de balans is bepaald niet goed.

Onder Tomasson werden acht wedstrijden verloren en zeven punten gehaald uit in totaal elf wedstrijden: bovendien schakelde AZ de club uit in het bekertoernooi. Brood, de voorganger van Tomasson, ziet het met lede ogen aan. “Ik vind het voor iedereen vervelend die Roda een warm hart toedraagt. Roda hoort gewoon in de Eredivisie”, zegt hij in een interview met de NOS, drie dagen voor het thuisduel met RKC Waalwijk.

“Het zou erg zijn als de club degradeert. Het is heel Limburg. Roda is de enige Eredivisieclub in die regio. Al 41 jaar op dat niveau. Het zou dus heel erg zijn en dan hebben we het nog niet eens over de financiën”, weet ook Brood. Officieel is hij overigens niet ontslagen, zegt hij. “Ik heb nog een contract. Maar het voelt wel als een ontslag, want ik heb geen club.” Brood had beter willen en kunnen presteren met Roda JC, betoogt hij. Toen hij van zijn taken werd ontheven zat de club slechts in een mindere fase, vindt hij.

Denk jij dat Roda JC degradeert uit de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Net alsof de mvv supporters in maastricht het erg zouden vinden

27 maart 2014 om 15:59

En in Sittard ook niet!

27 maart 2014 om 16:25

Het overgrote deel van Limburg is inderdaad helemaal geen fan van Roda.

Overigens zie ik Roda er wel uitvliegen, NEC is ook weinig maar ik vind ze de laatste tijd echt wel redelijk voetballen maar vooral zeer veel pech hebben. NEC wint het over de laatste 10 wedstrijden gezien qua strijdlust en voetbal wel van Roda. De wedstrijd onderling was een kwelling dankzij die ellendige keeper die het ff helemaal kwijt was.

Nee Roda heeft op Hupperts na helemaal niemand die ook maar iets onderneemt. Ik zie die Donald nog wel soms knokken en Fledderus probeert nog wat maar dan houdt het ook wel op.

27 maart 2014 om 16:32

Donald die knokt. Blijkbaar kijk jij geen enkele wedstrijd van Roda. Donald is denk ik 1 van de problemen bij Roda. Het hele elftal klopt voor geen kant en eigenlijk zijn nemeth ( alleen eerste seizoenshelft) hupperts , fledderus en dijkhuizen de enige spelers die het aardig hebben gedaan dit seizoen. En Donald? Ik denk dat Roda beter de Cam van vv landgraaf daar neer kan zetten.

27 maart 2014 om 16:39

Ik vond NEC na de winterstop best aardig voetballen maar daar is de laatste weken toch ook de klad in gekomen. NEC moet het bovendien van de komende twee wedstrijden hebben, thuis tegen Heracles en Cambuur, daarna hebben ze AZ uit, Twente thuis en Ajax uit. Roda heeft een iets "makkelijker" programma, thuis tegen Rkc, Groningen en AZ en uit tegen Twente en Gae. Ik hoop overigens dat beide ploegen het halen want ze horen allebei in de Eredivisie thuis. Ik gun niemand degradatie en het is dit seizoen ook nog eens erg aan elkaar gewaagd dus is het eigenlijk zonde dat er iemand moet degraderen.

27 maart 2014 om 20:01

In Venlo zijn ze er ook niet rouwig om

27 maart 2014 om 23:12

In Venlo inderdaad ook niet

27 maart 2014 om 17:40

Inderdaad, Roda is helemaal niet zo populair in Limburg. Ze worden toch vaak gezien als "die duitsers"

Aan hun spel te zien vinden ze het blijkbaar niet erg om te degraderen, ik zie weinig vechtlust om ten koste van alles punten te pakken.

27 maart 2014 om 16:35

Klopt, de koempelmentaliteit is verdwenen. Daarvoor in de plaats in pussy mentaliteit gekomen.

Maar het komt allemaal goed volgens van de bunder, de meest waardeloze directeur van een voetbalclub ooit.

27 maart 2014 om 18:18

Tja als t te laat is zal hij ook de eerste zijn die de laan uitvliegt. Nouja, dat weet ik zo net nog niet... Die otrotpremie zal ook niet niks zijn.

Jakkes. Ik zou het erg vinden voor veel supporters van Roda (bepaalde niet) en zonde als we geen Limburgse club in de Eredivisie hebben, maar om nou te zeggen dat Roda 'heel' Limburg is?

Er zijn 3 clubs die daar anders over denken... VVV heeft een paar jaar lekker Eredivisie gespeeld en Fortuna en MVV zijn mooie traditieclubs die langzaam overeind aan het krabbelen zijn. Er zijn zelfs genoeg mensen in Parkstad zelf die niks van de club moeten hebben.

27 maart 2014 om 16:11

Ja, dat zijn mensen die fan zijn van de traditionele top 3. Die zitten overal, waarschijnlijk ook in Sittard en Maastricht.

27 maart 2014 om 16:17

Tuurlijk, was puur ter illustratie dat het gewoon een achterlijke uitspraak is. Zou'k over mijn eigen club ook zeggen.

27 maart 2014 om 16:24

Neemt niet weg dat ik het ook een rare uitspraak vind. Roda is niet heel limburg, maar wel de enige vertegenwoordiger op het hoogste niveau. Geen leuke titel. Het lokt vooral reacties en provocaties uit.

27 maart 2014 om 16:39

Vz's grootste kwaliteit he :D.

Het is idd verschrikkelijk om naar te kijken.. Totaal geen bezieling in die ploeg, denk dat er wel een paar spelers zijn op te noemen die hun zomervakantie al geboekt hebben voordat de nacompetitie beginnen moet..

Net goed ! Altijd maar het vertrouwen in een trainer opzeggen .. Je oogst wat je zaait ( in dit geval slecht beleid)

Samen met NEC de slechtste clubs van de Eredivisie. Kan het niet beter of mooier maken jammer genoeg. Beide elftallen bungelen het gehele seizoen al onderin de ranglijst en dan hoor je daar ook thuis. Voor heel Limburg is het jammer als Roda JC degradeerd, maar dat is het ook als NEC degradeerd, Rkc, Gae, Cambuur etc.

Ik moet er niet aan denken als NEC volgend seizoen op vrijdagavond thuis tegen FC Emmen en Jong PSV voetbalt, wat een afgang zou dat zijn. Net zoals dit Roda het op moet nemen tegen Mvv, Fortuna of Telstar...

27 maart 2014 om 18:09

Ik denk dat er voor NEC en Roda ook een groot verschil zit bij degradatie.
Beiden nemen dan weliswaar afscheid van de Eredivisie, maar voor NEC verdwijnt dan ook de derby (tegen Vitesse), terwijl Roda die juist niet verliest. maar juist er voor terug krijgt (fortuna en Mvv).

Voor NEC zou voetballen in de JL dus nog onaantrekkelijker zijn dan voor Roda. Al zouden beide clubs degraderen natuurlijk een ramp vinden.

27 maart 2014 om 21:26

nec krijgt er dan ook een derby bij..die club uit groesbeek..

27 maart 2014 om 21:32

NEC-Achilles'29 is toch wel ietsjes minder qua beleving dan NEC-Vitesse ;-)
Misschien zou je ook nog NEC-De Graafschap kunnen krijgen, maar die zouden ook zomaar kunnen promoveren.

Tjonge jonge die Tomasson heeft toch ook echt niet de uitstraling en de inhoud om trainer te zijn.

Snap nog steeds niet goed waarom ze Brood hebben vervangen voor hem

27 maart 2014 om 15:54

Misschien qua beleid PSV en Ajax achterna? Jonge coach met frisse ideeën die ook nog mooie prijzen heeft behaald in het verleden...
Maar uiteraard pakt dat trucje niet overal hetzelfde uit.

27 maart 2014 om 17:00

Niet PSV achterna, Ajax achterna. PSV is het alleen maar op een mislukte manier aan het kopiëren van Ajax dus dat ze qua beleid PSV willen kopiëren is onzin. Ja het is bij PSV niet gelukt ondanks de tweede plaats nu. Die tweede plaats nu is grotendeels te danken aan Hiddink en Ruiz en dat past dan net niet in het beleid wat PSV wou nastreven.

Ik denk niet dat veel andere clubs het erg zullen vinden.

Roda hoort qua uitstraling natuurlijk wel in de Eredivisie thuis. Het zal zoals het er nu naar uitziet tussen Roda, NEC en RKC gaan.

Hoezo Roda hoort in de eredivisie? Hoezo is het heel Limburg? Wat een onzin uitspraken. Hij krijgt waarschijnlijk de rest van zijn salaris niet zodra hij eerlijk is. Snap ik maar kom dan niet met dit soort gezwam. Echt, op de roda fans na zullen er in Limburg weinig zijn die een traantje laten hoor. Denk dat de meeste het alleen maar prachtig vinden dat Roda zo zwalkt. Geen groter vermaak dan leedvermaak...

27 maart 2014 om 16:10

Heerlijk toch, volgend jaar derby's MVV - Roda en Fortuna - Roda!

Voegt Roda momenteel wat toe aan de eredivisie? Imo niet, dus mogen ze wat mij betreft rechtstreeks degraderen. ik zie dan liever een club uit de Jupilerleague promoveren, daar zit best wel vechtlust en redelijk leuk voetbal bij de ploegen die beven staan.

Bij Roda lijken ze zich er al bij neergelegd te hebben........

Denk niet dat clubs,spelers en fans Roda zullen missen. Wat een ramp is het om daar na toe te rijden en dan weer terug. Zeker als een wedstrijd om 12.30 uur begint !

27 maart 2014 om 16:20

Een rodajc supporter moet
2x naar Friesland 3u
1x naar Groningen 3u
4 naar Drenten
Naar Amsterdam , Rotterdam Utrecht
Vitesse NAC NEC
Jullie hoeven maar 1x naar het geweldig mooie Limburg

27 maart 2014 om 16:43

Welke eredivisie clubs komen dan uit Drenthe? Fc Emmen 4x? volgens mij bedoel je overijssel.

27 maart 2014 om 17:00

Jup, hij bedoelt Overijssel a.k.a. voetbalprovincie van Nederland.

Komende zondag een zeer belangrijk potje voor Roda thuis tegen Rkc. De twee punten achterstand op RKC als nummer 16 moet worden ingehaald, zeker gezien RKC nog een wedstrijd tegoed heeft.

Persoonlijk hoop ik dat Roda erin blijft. Vind het een leuke club met een volgens mij vrij grote aanhang. Geldt overigens voor veel clubs. Nec, Cambuur, GAE en dat soort clubs vind ik ook erg leuk.
RKC heb ik dan weer minder mee, en ook een Heracles zou ik niet missen in de eredivisie. Zie veel liever Sparta terug (hehe logischhhhh) en ook Willem II.

Ik zou het wel mooi vinden , al heb ik liever RKC

27 maart 2014 om 16:07

Toch altijd weer grappig om te zien hoe wanhopig sommige supporters kunnen zijn. Maar goed, op dit soort artikelen kun je ook niets anders verwachten dan calimerogedrag uit Maastricht en Sittard. Lijkt me ook pijnlijk om telkens maar weer in de schaduw van Roda te moeten staan. En dan kun je misschien wel zeggen dat het niet zo is, maar anders zou je nooit zo erg bezig zijn met Roda.

27 maart 2014 om 16:12

Grappig hoe er ook altijd arrogant op wordt gehapt door Roda-supporters. Alsof ze dan meer zijn...

Tis een wisselwerking, een groep Fortunezen en MVV-ers Calimero't op een jammerlijke manier, een groep Roda Jc'ers is een stel arrogante zakken. Dat triggert elkaar continue. 't Zou nog wat zijn als het inhoudelijk eens fatsoenlijk was..

27 maart 2014 om 16:15

Arrogant? Tuurlijk. Maar ik ben niet zo achterlijk om elke keer te gaan lopen haten op een club die een paar kilometer verderop ligt. Als Fortuna of MVV nou eens zou promoveren...

27 maart 2014 om 16:21

Als we eens een gemeente hadden die meewerkte (niet als sneer naar Roda bedoeld), dan hadden we een fijn stadion met bedrijvigheid en inkomsten ipv een betonnen bak waaromheen niks mag gebeuren en waarin we zijn gedwongen zodat men de bouwgrond kon uitbuiten -_-.

27 maart 2014 om 16:44

Juist een derby zie ik liever in de eredivisie veel leuker

Komen alle ratten en muizen ook nog eens haten omdat ze weten wie de beste in limburg is, kunnen ze ook nog eens praten over de Eredivisie, hahaha wat een lachertje, halen nog amper het linker rijtje in die bierleague. Liever laatste min. verliezen van ajax dan thuis kansloos met 0-1 te verliezen tegen JONG ajax. wij zullen nooit degraderen! FORZA RODA!!!

27 maart 2014 om 16:14

@ robbert-rjc

Nooit degraderen?
Rjc is recentelijk al 2 keer die dans ontsnapt!
Er is duidelijk iets goed mis bij die club..

27 maart 2014 om 16:27

Daarom juist, nooit degraderen omdat we al 2x zijn ontsnapt, ben je dom ofzo?

27 maart 2014 om 16:35

zulk een inverse interpretatie van hetgeen ik zeg, vertelt meer over jouw- dan mijn intelligentieniveau

27 maart 2014 om 19:47

3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen dan want roda is verreweg het slechtse team vd eredivisie samen met rkc imo

Denk niet dat heel Nederland hier rouwig om is. Roda wordt toch door velen als een soort reserve-Duitse club gezien en de reisafstand maakt het ook nog eens een onaantrekkelijke trip. Maar goed, dat geldt voor Maastricht en Sittard net zo.

27 maart 2014 om 16:09

Reisafstand? Mensen in dit land mogen niet eens klagen over de reisafstand. Wat moeten die mensen in Duitsland dan wel niet denken? Daarnaast moeten sommige Roda supporters om de twee weken "lang" reizem, terwijl de rest maar een keer per jaar naar Kerkrade moet. Nou poe poe...

27 maart 2014 om 17:15

Wat is dat nu voor een kul reden, dus omdat ze in Duitsland verder moeten reizen, mogen we hier niet klagen over de afstand? En wat kan het een gemiddelde Nederlander nu schelen hoe een Duitser daarover denkt
En omdat een Roda supporter om de week ver moet reizen, moet pak um beet een Heerenveen supporter het zonde vinden als Roda zou degraderen?
Nou misschien nieuws voor je, al ga je iedere dag naar Friesland, of welke plek in Nederland dan ook, dan nog steeds ben ik er niet rouwig om als Roda zou degraderen.


edit, ff voor de duidelijkheid, mocht Roda erin blijven ook prima hoor, maar van die argumenten die jij hier gebruikt krijg ik spontaan de hik.

27 maart 2014 om 17:27

Dat insinueer ik helemaal niet. Ik vind het gewoon lachwekkend om te lezen dat er op elk Roda-topic mensen zijn die hopen dat Roda degradeert vanwege de reisafstand. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat we vergeleken met de landen om ons heen best tevreden mogen zijn over de reisafstanden wie wij maar hoeven af te leggen. Snap niet waarom mensen klagen over 2,5 uurtje naar Kerkrade één keer per jaar.

27 maart 2014 om 17:43

Dat insinueer je niet nee, dat zeg je letterlijk

Reisafstand? Mensen in dit land mogen niet eens klagen over de reisafstand.

Dat mensen het als een bijkomend voordeel dat de reis afstand naar Kerkrade dan niet meer afgelegd hoeft te worden is toch niet zo vreemd. Althans ik neem aan dat jij ook liever naar Eindhoven gaat als naar Enschede om je club aan te moedigen

27 maart 2014 om 18:31

''en wat kan het een gemiddelde Nederlander nu schelen hoe een Duitser daarover denkt
En omdat een Roda supporter om de week ver moet reizen, moet pak um beet een Heerenveen supporter het zonde vinden als Roda zou degraderen?''

Hierop doelde ik. Dit heb ik niet gezegd.

28 maart 2014 om 10:10

Wat een ophef meteen. Kerkrade is gewoon een eind weg man. Voor de meeste clubs. En ja, diep respect voor de paar Roda-fans die week in week uit hun club achterna reizen. Het gros van de mensen die geregeld een uitpot mee wil pakken slaat Roda uit echter over.

27 maart 2014 om 16:14

Cambuur en Groningen ook maar eruit duwen? Is voor Roda en Brabantse clubs bijvoorbeeld ook lang reizen.

27 maart 2014 om 16:39

Noord holland ligt dichterbij noord nederland dan limburg. Overigens vind ik reistijd geen goede degradatie reden.

28 maart 2014 om 10:11

cambuur, Gae, Zwolle, Groningen. Voor het eerst in jaren kunnen wij onze lol op, heerlijk die local away-days.

Van Veldhoven wist er toch altijd een goed team van te maken met een kenmerkende speelstijl, dat miste ik wel bij Brood. Had ze dit jaar veel hoger ingeschat doordat ze toch veel spelers hebben gehaald die bewezen hebben goed genoeg te zijn voor de eredivisie.

27 maart 2014 om 16:11

Ja, toen had je ook iets andere spelers, Kah, Willem Janssen, Junker, spelers die voor elkaar vochten, die heb je nu bijna niet... (Alleen Letschert)

Echt triest hoe ik hier al die negatieve reacties over roda lees, wat doet deze club fout waar jullie last van hebben? Ga lekker haten op een koopclub als vites ofzo, dit gaat nergens over. En al helemaal niet als je zegt dat ze weg moeten door het verre reizen, wat een bullshit...

27 maart 2014 om 16:15

Haten op de identiteit van Roda is triest, maar op die van Vitesse niet?

28 maart 2014 om 00:41

Meen je dit serieus? Junker kwam van Vitesse, Vloet kwam
Van Vitesse, Demouge is opgeleid bij NEC, Malki uit Syrië, Fledderus van Heerenveen, Kurto uit Polen, van Peppen Excelsior, Donald van Ajax, etc. etc. Als er 1 club een koopclub is, dan is het Roda wel. Die kooplust die onder jakhals, Nol Hendriks, van Roda een doorvoerhaven van voetballers maakte is het begin van de ondergang geworden. Leer eerst de geschiedenis van je club voordat je begint te meesmuilen over anderen.

Roda en NEC zijn de zwakste clubs op dit moment, de een zal rechtstreeks degraderen en de ander vliegt er via de nacompetitie uit.

27 maart 2014 om 16:23

Ja idd. Dat Vitesse eens een voorbeeld neemt aan roda jc dat al jaren het ene na het andere talant laat doorbreken en geen enkele speler koopt, omdat het ze allemaal uit eigen jeugd plukt.
pffffffffff

28 maart 2014 om 10:26

Precies om dit soort redenen gun ik Roda de degradatie. Vitesse een koopclub noemen terwijl wij (in tegenstelling tot roda) wel al tientallen jaren minimaal 1 jeugdspeler per jaar door laten breken in het eerste elftal...

Denk toch dat het dit jaar gaat gebeuren. Of ze moeten zondag winnen wat ik niet hoop want wij komen met 1000 naar Kerkrade. Maar ook al winnen ze zondag dan nog zijn ze niet zeker.

Nec moet laatste 3 wedstrijden tegen az, feyenoord en ajax, dus als die de komende 2 wedstrijden geen punten pakken is het over voor ze.

Positieve reactie van Brood, had ik niet meer verwacht na het eerdere gestengel. Nu geeft hij ook duidelijkheid over het salaris, waar eerst ruzie om was. Maar hij krijgt dus gewoon maandelijks betaald.

Verder valt me op dat mensen zeuren over de reisafstand, maar 2 uur reizen gemiddeld is prima te doen lijkt me. Vindt dat dan ook een echte drogreden, waarom je een club liever ziet degraderen. De meeste die dat zeggen, zullen waarschijnlijk niet eens de uitwedstrijden bezoeken.

Verder staat een groot deel van Limburg wel achter Roda, maar niet zo actief als supporters. Verder zullen in delen van Sittard, Maastricht en wellicht zelfs Venlo zeker mensen zijn die niet achter Roda staan, omdat daar hun clubs spelen.
Maar vind het altijd kortzichtig dat men daar hoopt dat Roda degradeert, ze kunnen beter hopen dat ze zelf een keer promoveren en er dan nog eens een derby op het hoogste niveau is.
Weet dat een groot deel van de Roda supporters het bijvoorbeeld jammer vinden dat er nooit een derby is en zouden daar graag verandering in zien komen.

Ik zelf hoop als Roda supporter natuurlijk dat Roda op het hoogste niveau blijft, maar dat VVV ook weer de overstap weet te maken. Denk dat Fortuna en MVV er nog niet klaar voor zijn, als acht ik de kans voor MVV op het bereiken van de play-offs wel aanwezig. Maar denk dat ze niet sterk genoeg zijn om de play-offs te winnen.

Ik heb zo een gevoel dat Roda zondag weet te winnen van Rkc, ook als is het de angstgegner. Daardoor kom je een punt boven Rkc, hoewel je wel een wedstrijd meer hebt gespeeld. Als ze zondag winnen, dan denk ik dat ze zich handhaven, via de nacompetitie en RKC of NEC rechtstreeks degraderen.

27 maart 2014 om 19:57

@ Roda90

Wat betreft de reactie van Brood ben ik het met je eens, maar hij laat niet het achterste van zijn tong zien. Hij zal het ongetwijfeld niet leuk vinden voor de supporters en de spelers, maar ik denk dat hij aan de andere kant ook in zijn vuistje lacht voor de leiding bij Roda als ze daadwerkelijk degraderen. Het is natuurlijk schandelijk hoe hij aan de kant is gezet.

Inderdaad, velen zouden het niet erg vinden als Roda zou degraderen en dat ligt ook niet aan de reisafstand. Roda is nu eenmaal niet een club die de harten van neutrale fans steelt, daar clubs als Gae, Zwolle, Cambuur en RKC dat wel doen. Ikzelf heb overigens geen voorkeur voor wie er uit moet. De leiding verdient het wel het meest met de manier waarop ze met Brood zijn omgegaan.

Ikzelf zie wel liever clubs als Gae, Zwolle en Cambuur dan clubs als Vvv, MVV en Fortuna. Ik vind eerst genoemde trio een vele leukere uitstraling hebben en ook de manier van voetballen van Gae, Zwolle en Cambuur is een verademing ten opzichte van het voetbal dat VVV speelde toen ze nog actief waren in de Eredivisie.

Zondag is een cruciaal duel voor zowel Roda als Rkc. Nacompetitie ontlopen wordt heel lastig, maar ze zullen zich dan ook eerst op het voorkomen van directe degradatie moeten richten.

Grappig hoe Fortuna fans denken dat ze volgend jaar van roda kunnen gaan winnen, want jeetje ja van dat bomvolle stadion daar krijg je ook wel kippenvel als speler... roda gaat in iedergeval niet laatste worden.

27 maart 2014 om 20:01

Op het veld zal Fortuna dan waarschijnlijk wel 2 keer een pak slaag van Roda krijgen, maar buiten het veld staan we al jaren klaar. Jullie zijn meer dan welkom!

28 maart 2014 om 00:01

Wat een volwassen reactie: "buiten het veld staan we al lang klaar"

Ben je voetbal supporter of internet hooligan? Mja gezien de prestaties van fortuna snap ik je reactie wel...

Nol Hendriks (Investeerder Roda) gaat 3,5 miljoen in de club pompen wanneer roda degradeert, daardoor gaat het budget niet omlaag en kan roda direct weer promoveren, mocht roda niet binnen een jaar promoveren zitten we in diepe problemen.

27 maart 2014 om 16:44

Dat moet je ook nog maar zien he... Hendriks schat dat hij zoiets moet investeren. Mocht Roda degraderen dan moet Van den Bunder eerst eens opstappen, Hendriks 3,5 miljoen ophoesten, en dan mag je nog eens geen lijken in je kast hebben en hopen dat dat bedrag genoeg is om de verliezen op te vangen én de spelersgroep goed genoeg te houden.

Ze zitten nu al een paar jaar tegen degradatie aan en het lijkt nu alsof het onontkoombaar is geworden. Ze staan overigens gewoon meer dan terecht onderaan met dramatisch voetbal en toch een redelijke selectie op papier. Tomasson bewijst dat hij totaal niet geschikt is voor de Eredivisie als trainer en het bestuur van Roda heeft zichzelf in de vingers gesneden door Brood te ontslaan. Ik denk dat met hem Roda nu op een heel andere plek had gestaan, niet dat Roda veel hoger had gestaan, maar tenminste niet onderaan. Persoonlijk zal ik er niet rauwig om zijn als ze degraderen. Ze voegen de laatste paar jaren vrij weinig toe aan de Eredivisie. Misschien qua historie een club die erin zou horen, maar clubs als GAE en Cambuur met minder Eredivisie verleden voegen op dit moment gewoon veel meer toe. Een wisseling van de wacht zou je het kunnen noemen.

27 maart 2014 om 21:08

Maar je moet ook kijken naar wat er voor terug komt. Vermoedelijk Willem Ii... En daar valt ook al een paar jaar weinig plezier aan te beleven. Dordrecht zullen veel mensen charme voor hebben... VVV en Excelsior... Dan zijn volgens mij clubs met potentie Mvv, de Graafschap en Sparta, zou je de wacht willen wisselen...

28 maart 2014 om 15:20

Eens. Maar wees eerlijk, waarschijnlijk keken jij en ik er vorig jaar ook zo tegen aan met de komst van GAE en Cambuur. Toch hebben deze twee clubs bewezen zonder moeite mee te kunnen in de Eredivisie. Dus waarom zouden die andere clubs dat dan niet kunnen?

28 maart 2014 om 20:45

Ik ben blij met Cambuur! Dat is ook wel mijn club. Tuurlijk is er wanbeleid bij Roda... Er zijn foute beslissingen genomen... Klopt. Maar dan komt de persoonlijke voorkeur. En dan zie ik liever RKC of/en NEC verdwijnen. Het grootste probleem is denk ik, dat de competitie in de ere-divisie niet sterk is dit seizoen. En dat het een bijzonder vreemd seizoen is. En misschien geldt dat al voor de laatste 2 seizoenen.

Denk zelf dat RKC degradeert, ook wel logisch als je ziet met wat voor begroting zij werken. Roda en NEC gaan er sowieso wel inblijven via de nacompetitie. Die ploegen uit de Jupiler League stellen niks voor.

27 maart 2014 om 16:44

Ik zie Roda wel winnen van RKC komend weekend, maar dan nog, de nacompetitie is altijd spannend voor Roda. Nu al twee seizoenen op rij met meer geluk dan wijsheid degradatie ontlopen via de nacompetitie. Hopelijk is de derde keer scheepsrecht. Van mij mogen ze er best uit na dit seizoen. Natuurlijk verschrikkelijk voor alle supporters, maar sportief voegen ze gewoon niks meer toe.

27 maart 2014 om 17:17

Zaten alleen vorig seizoen in de nacompetitie, de keer daarvoor was in 08/09. Beide keren scheelde het inderdaad niet veel, vorig seizoen dacht ik dat het doek gevallen was tot Fledderus in de laatste seconde die tweede erin schoot. Wanneer voegt een ploeg voor jou dan sportief iets toe en welke ploegen vind jij wel een sportieve toevoeging? Het is toch bijna overal pure middelmaat, het hele rechterrijtje speelt baggervoetbal dat niet om aan te gluren is.

Cambuur speelt bij vlagen nog wel aardig maar hoe dat volgend jaar zonder die huurlingen gaat, valt nog maar te bezien.
PEC speelde de eerste seizoenshelft heel aardig en verzorgd voetbal maar dat is ook minder geworden.
GAE doet het sommige wedstrijden goed maar zakt andere wedstrijden dan weer zwaar door de ondergrens.
NAC en RKC spelen al jaren voetbal dat niet om aan te zien is.
NEC weet ook niet te overtuigen, soms ziet het er goed uit maar vaak lijkt het helemaal nergens op.
Utrecht is nou ook niet bepaald bezig aan een superseizoen.
Heracles speelde de afgelopen seizoenen leuk voetbal maar daar is dit seizoen niet veel meer van te zien.
ADO moet het vooral hebben van strijd, dat is soms best leuk om te zien maar de gemiddelde wedstrijd is bittere ellende.
Zelfs Groningen en Heerenveen, over het algemeen beschouwd als subtoppers, spelen voetbal dat niet over naar huis te schrijven is.

Dat Roda sportief weinig toevoegt is misschien wel waar maar de rest van de competitie werkt ook niet echt mee aan een sportief aantrekkelijke competitie.

27 maart 2014 om 16:45

// Roda en NEC gaan er sowieso wel inblijven via de nacompetitie. Die ploegen uit de Jupiler League stellen niks voor. \\

Iets soortgelijks dacht men een jaar geleden ook. Praktijk bleek toch even iets anders uit te pakken.

27 maart 2014 om 16:51

Dit jaar is er niet echt een goede ploeg in de Jupiler League, ik volg Dordt wel vaak en zegt genoeg dat hun bovenaan staan.

27 maart 2014 om 17:01

Dat ben ik wel met je eens, maar dat Cambuur en Sparta het Roda de afgelopen seizoenen in de nacompetitie zo moeilijk hebben gemaakt wil niet zeggen dat er nu geen club zou kunnen zijn die datzelfde kan doen. Ik volg de JL wat minder dan eerst dus vraag het me af wie er een goede uitdager zal zijn, maar in een geval van bijvoorbeeld Willem II denk ik dat Roda zijn borst wel nat kan gaan maken als zij elkaar loten. En daarnaast denk ik dat elke club een lastige kluif is voor de Eredivisie ploegen die nacompetitie gaan spelen. Vorig jaar had ook niemand verwacht dat GAE zou promoveren via de nacompetitie dus alles is mogelijk. De manier van voetballen is zo anders dat veel ploegen het lastig kunnen hebben tegen de JL deelnemers.

27 maart 2014 om 17:02

Dat Dordt bovenaan staat zegt alleen maar dat die club het erg goed doet, maar zoiets kan een keer gebeuren in een seizoen. De clubs die dit jaar vanuit de eredivisie de playoffs in moeten gaan het echt niet zomaar gemakkelijk krijgen.

27 maart 2014 om 17:04

Sterker nog, dat Cambuur vorig jaar kampioen werd leek ook veel te zeggen, maar zij hebben zich met vrij weinig moeite aangepast aan de Eredivisie en doen het gewoon uitstekend dit seizoen.

27 maart 2014 om 21:10

Dat geldt ook voor Go Ahead. Volgens mij als 6e geëindigd. Geen periodetitel behaald, maar wel mooi voor de dag komen.

27 maart 2014 om 16:49

RKC gaat thuis winnen van Zwolle en Heerenveen. Men volgende week zijn ze ook niet kansloos tegen Ajax. Als Ajax zondag wint dan hoop ik op een gelijkspel of winst voor RKC. Dan word Ajax toch wel kampioen.

27 maart 2014 om 17:00

// RKC gaat thuis winnen van Zwolle en Heerenveen. \\

Met de huidige resultaten van RKC kun je dat moeilijk een zekerheidje noemen. Als spelen PEC Zwolle en Heerenveen natuurlijk ook niet altijd de pannen van het dak.

27 maart 2014 om 17:03

Inderdaad. Een pos geleden kende RKC een sterke fase, maar daar is nu ook vrij weinig meer van heel. Zwolle en Heerenveen zijn twee clubs met veel beter materiaal en een aardige vorm dus RKC krijgt daar nog veel problemen mee. En niet kansloos tegen Ajax? Ik denk dat Ajax gewoon met gemak gaat winnen van Rkc. Na wat puntverlies in de laatste weken gaat Ajax echt niet meer risico's nemen in de Eredivisie.

27 maart 2014 om 17:21

Zwolle is al zeker van nog een jaar eredivisie. En die week er naar spelen ze de beker finale. RKC thuis is sterk en zeker de laatste thuis wedstrijden. De laatste speelronde is het altijd maar op halve krachten. Ik denk dat we thuis wel gaan winnen Zwolle en Heerenveen. En RKC kan goed voetballen tegen topclubs ze hebben thuis nog geen elke duel verloren van de topclubs. En zo slecht speelt RKC de laatste weken niet ze geven alleen knullig de goals weg.

27 maart 2014 om 17:53

Zwolle speelt nog wel gewoon om play-offs he, dus die zullen echt wel 100% voor de overwinning gaan, al helemaal omdat Cambuur en Groningen dicht achter hun staan.

27 maart 2014 om 18:02

Ach ja we zien het wel wat het einde gaat brengen. Maar je hebt wel gelijk.

27 maart 2014 om 20:45

Als Ajax of Zwolle de beker wint dan is Zwolle zeker van EL. De play-offs doet er dan niet meer toe.

Mwa, voor de club zal het erg zijn, maar velen zullen er geen traantje om laten hier in Limburg. Er zijn genoeg mensen die de pesthekel hebben aan Roda. Zo ook mijn oom die Fortunees is, maar als ik hem vraag waarom hij zo veel haat dan weet hij het niet.

27 maart 2014 om 18:05

Ik snap niet dat jij niet begrijpt waarom jouw oom zo´n haat heeft tegen Roda. Het is namelijk heel simpel. Hij is dom. Maar als ik de toon van de discussie hier zo lees dan geldt dat voor ongelofelijk veel Limburgers. Zelden zo´n beschamende topic gezien.

On Ik hoop dat Roda en NEC behouden blijven voor de eredivisie. Laat dan RKC maar degraderen wat mij betreft. Maar ik vrees wel het ergste voor Roda.

27 maart 2014 om 18:34

Hoezo snap jij niet dat ik niet snap waarom mijn oom een hekel heeft aan Roda? Hij heeft mij nog nooit een fatsoenlijke reden gegeven. Hem dom noemen vind ik nogal kort door de bocht.

27 maart 2014 om 18:49

Nee natuurlijk geeft hij je daar geen reden voor. Er is namelijk geen reden. Alleen domme mensen haten. Wanneer je enige intelligentie hebt kun je namelijk aangeven wat je dwars zit en waardoor je afkeer (en dus geen haat) hebt van een bepaalde club. Maar bij dit soort figuren zijn het alleen onderbuik gevoelens die nergens op gebaseerd zijn. Kan me zo maar voorstellen dat je oom met een capuchon op tegen FC Limburg heeft geprotesteerd. Persoonlijk heb ik helemaal niets met Vitesse maar ik kan je precies aangeven waarom ik niets met die club heb. Maar haten doe ik de club niet. Wanneer echter die rare snuiter uit Georgië morgen de stekker er uit trekt dan zal ik er ook geen traan om laten. Ik wens je sterkte met je club in de degradatie strijd en hoop dat jullie het redden. En aan die oom zou ik niet teveel aandacht schenken want dat verdient hij niet.

27 maart 2014 om 20:45

Wat is er mis met demonstreren tegen Fc Limburg?
Ik voel geen haat naar Roda maar wel een sterke afgunst.
Vooral de supporters spreken altijd heel denigrerend over Fortuna. Grijze muizen, calimero's en het leedvermaak vanuit Kerkrade toen Fortuna de licentie kwijt was zal ik nooit vergeten.
Toen Fortuna degradeerde en bijna failliet was schreef de club Roda alle Fortuna-sponsors een brief om naar Roda te komen zodat Fortuna het loodje zou leggen. Iets wat ze gelukkig niet gelukt is.
Dat zijn enkele voorbeelden waarom ik Roda niet mag. En het is natuurlijk altijd leuk als je mensen af ziet gaan die vaak over zichzelf opscheppen.

27 maart 2014 om 19:16

weel fotuna en mvv fans haten de club omdat de rest van de aanhang ze ook haat. hierbij vooral duidend op de 15/16 jarige broekies, die nog nooit een derby hebben meegemaakt tegen hun
ik kom zelf sinds 97/98 bij fortuna, ben op een avond eens gaan kijken en was direct verkocht.
heb paar derby's meegemaakt en dit was altijd mooi.
echt sinds de degradatie werd er vanuit kerkrade zeer negatief en arrogant naar fortuna en mvv gedaan.
men voelde zich daar een beetje de grote heerser omdat de club de enige was die op het hoogste niveau acteerde

Beetje steggelen met afgunstig volk uit Sittard en Maastricht, die al twintig jaar of wat niet boven de grauwe middelmaat van notabene de tweede divisie uitkomen
Clubs die al twintig jaar op sterven na dood zijn . Jongens mij krijgen jullie niet gek. Jullie hebben in het hele bestaan van jullie club altijd in de schaduw van RJC gestaan . En weten jullie wat ?? " dat zal nooit anders zijn !!"

27 maart 2014 om 17:32

Hahahahahaha, ga lekker bedelen bij ome Nol. Of misschien wil de gemeente jullie nog de nodige miljoentjes geven? Zonder die 2 bestonden jullie al 20 jaar niet meer. Dat gezegd hebbende, succes nog de laatste paar wedstrijden, en wie weet tot volgend jaar!

27 maart 2014 om 18:47

Prfffffft ,niks origineels te melden kerel ?? bij ons zitten er tenminste nog mensen met een hart voor de club , zit er bij jullie niet in, houden zo !

28 maart 2014 om 07:41

Ja, Van den Bunder, Vlemminckx, Tomasson, die hele spelersgroep. Al die supporters die zoveel geld hebben ingezameld voor hart voor Roda, de groeperingen die zo om waren voor FCL toen Terpstra ze influisterde dat Roda anders dood was...

De reactie van mestreech is triest, maar dat argument?

Ik denk dat enige supporters die het erg vinden als Roda degradeert dat die van hun zijn en daarbij zijn er wel meer provincies zonder eredivisie clubs dus zo speciaal is het ook weer niet.

27 maart 2014 om 17:22

Drenthe, Flevoland en Zeeland, met bij elkaar net iets meer inwoners dan Limburg...

27 maart 2014 om 17:47

dat wist ik niet, maar dan nog Zeeland heeft helemaal geen clubs in betaald voetbal (behalve misschien top klasse) en Drente en Flevoland hebben allebei degradatie kandidaten in de JP dus als je het zo bekijkt heeft Limburg het toch echt niet zo slecht ook als Roda degradeert en daarbij kan VVV ook nog promoveren.

Misschien is het wel goed als Roda JC degradeert, dan kan men de club weer opbouwen als opleidingsclub in limburg. En kan marcel van de bunder oprotten.

Ik lach me kapot hier al die Fortuna Sittard en MVV fans die roppen dat ze een feestje hebben als Roda degradeert. Nou ik als Roda supporter gun jullie dat feestje wel als Roda dan degradeert hebben we allemaal andere zorgen want dan weet ik zeker dat het fusie spook weer uit de kast komt. Dan kon het wel eens een van de laatste keren zijn dat je voor je cluppie juicht. Ik denk dat 4 clubs uit Limburg in de Jupiler League wel wat veel wordt en dit we deze keer niet aan de dans ontsnappen.

28 maart 2014 om 07:42

Nee, Fortuna fans hebben een gouden aandeel, en kunnen ten alle tijde een fusie blokkeren, en een voorzitter die niet onder een hoedje speelt met de rest . Dus deze keer kan de provincie doen wat het wil, 't zal nooit gebeuren

Degradatie gaat niet gebeuren, ben ik van overtuigd. Hoop het ook niet. De club is hiervoor te groot(geen argument) en spelersgroep is goed genoeg om ieder geval de nacompetitie te halen ten koste van Rkc.

27 maart 2014 om 18:21

Nacompetitie halen ten koste van Rkc? Bedoel je niet Nec, want ik denk dat het tussen Roda en NEC gaat wie er rechtstreeks degradeert.
Ik denk dat NEC laatste wordt en Roda en RKC de nacompetitie in gaan (gezien het programma van de clubs).

Alleen ik denk dat Roda en RKC veel problemen kunnen krijgen in de nacompetitie. Ik zie ze dat niet zomaar overleven, want ze zullen dan spelen tegen clubs die niets te verliezen hebben en juist tegen die Eredivisieclubs willen laten zien wat ze waard zijn. Roda overleefde de nacompetitie vorig jaar slechts met de hakken over de sloot en het Roda van dit seizoen is echt een stuk slechter dan vorig seizoen. Ik denk dat RKC en Roda grote kans maken om te sneuvelen in de nacompetitie.

27 maart 2014 om 18:53

Het ligt er maar net aan. Nec is natuurlijk ook nog verre van veilig, maar RKC staat maar twee punten boven Roda en komend weekeinde staat Roda - RKC op het programma. Daarnaast dacht ik dat RKC ook nog een redelijk moeilijk programma had, dus mocht Roda winnen tegen Rkc, dan acht ik de kans dat RKC degradeert best groot.

27 maart 2014 om 20:07

Bedoel toch echt Rkc, te beginnen met aanstaande weekend. Dan kan een grote stap gezet worden als het gaat om rechtstreekse degradatie(het ontlopen daarvan).

Nacompetitie overleven alle kandidaten wel. Verschil in niveau is tè groot. Ja, ik weet wie er vorig jaar gepromoveerd zijn maar zie dat echt als een incident(en de zwakheid van die eredivisieploegen die er toen uitgeknikkerd zijn). Nec, Roda en RKC is toch een andere categorie.

27 maart 2014 om 21:29

Ik zou er niet zo makkelijk over denken als ik jou was.
Roda was vorig jaar een stuk beter dan dit jaar, maar vorig jaar hadden ze al alle moeite met Sparta. Zo enorm is dat verschil dus ook weer niet.

En Go Ahead (nota bene de nummer 6!!! van de JL van afgelopen seizoen) en Cambuur doen het toch aardig. Dat kun je misschien als incident noemen, maar PEC Zwolle (die het seizoen daarvoor promoveerde) doet nu al mee voor Europees voetbal en speelt in de bekerfinale en het seizoen daarvoor was promovendus RKC meteen doorgedrongen tot de finale van de play-offs voor Europees voetbal (verloor daarin wel van Vitesse). Dus echt een incident is het dus zeker niet.

Zo enorm is dat verschil tussen Eredivisie en Jupiler League allang niet meer, de Eredivisieclubs (zeker die in het rechter rijtje) zijn echt een heel stuk minder geworden de laatste jaren. Ik zie de Eredivisieclubs die de nacompetitie moeten spelen het enorm lastig krijgen tegen clubs als FC Dordrecht/willem II (ligt er net aan wie er kampioen wordt), Vvv, Excelsior en De Graafschap.

brood , simpel een uitstekende trainer . heeft het goed gedaan . de club is veel genaaid door scheidsen . wat degradatie betreft . ik zou het totaal niet erg vinden ! wilders publiek !

limburg ? minder , minder , minder , minder !!! en de knvb/scheids zegt . dan regelen we dat !!!

27 maart 2014 om 19:51

Waarom scheer je alle Limburgers en alle Roda supporters over een kam? Er zijn genoeg Limburgers die niets met Wilders hebben

28 maart 2014 om 12:44

Ben ik met je eens, maar zulke opmerkingen kun je verwachten, en ik moet er stiekem een klein beetje om lachen, al hoop ik dat Roda wel behouden blijft. En als je dan toch zo je politieke voorkeur wilt laten blijken, dan kies je de verkeerde club....!!!

Beste is gewoon dat RKC degradeert. Deze club kan het niveau van de eredivisie gewoon niet aan. Stad en achterban zijn te klein. Over sponsoren maar te zwijgen.
Deze club vliegt er hoe dan ook binnen 3 jaar uit. Roda en NEC zijn clubs die potentieel in de eredivisie horen.
NEC heeft het jarenlang goed gedaan en is van lelijk eendje uitgegroeid naar een stabiele ploeg met soms een uitschieter naar europees voetbal. Het zou treurig zijn als een minder seizoen meteen degradatie betekent.

Hoe jammer het ook is voor Roda ze gaan toch echt rechtstreeks degraderen.
Ik hoop het niet maar ik weet bijna zeker dat het gaat gebeuren.

Roda is heel limburg, mag ik ff een teiltje. Roda leeft alleen in Kerkrade om omstreken, de rest van limburg moet nix van de club hebben. De club leeft al jaren op een te grote voet. Er wordt vanuit Kerkrade altijd neergekeken op Fortuna en Mvv, fans van deze clubs worden vaak afgezeikt door de arrogante Roda-fan. Eindelijk treft het lot deze club ook, 2x eerder wist men met de hakken over de sloot het te redden. Dit keer zullen ze het niet kunnen ontlopen. Daarvoor zitten ze in een te neerwaardse spiraal.
Vraag me af hoe blij de gemeente er mee is. Miljoenen euro's in de club gepompt, waar ze niet veel voor terug krijgen.

27 maart 2014 om 22:20

Ik heb begrepen dat die haat richting Roda voortkomt uit een brief die een jaar of vijftien terug (voordat ik voetbal volgde) naar de sponsors van een andere pas gedegradeerde Limburg club met de vraag of ze niet liever in de Eredivisie wilde sponsoren. Verre van netjes natuurlijk, maar de enige reden dat ik nu een hekel aan de meeste MVV en Fortuna fans heb is dat ze soms meer bezig lijken te zijn met haten op Roda dan met hun eigen club. Jammer, want ik vind het maar kinderachtig moddergegooi naar elkaar van beide kanten.

28 maart 2014 om 19:26

Die brief is slechts een klein puntje. Maar jij onderschat wel de lading van die brief want als de Fortuna-sponsors hadden gehapt dan had Fortuna al dik 10 jaar niet meer bestaan.

Misschien is het kinderachtig maar leer er mee leven zou ik zeggen. Als je als Fortuna-zijnde vanuit Kerkrade alleen maar leedvermaakt krijgt als de licentie wordt ingetrokken moet je niet verwachten dat men er in Sittard rouwig om is als Roda degradeert.
Of zeg ik nu iets raars?

Ruudje Brood ontslaan om daarna een onervaren trainer voor de groep te plaatsen, terwijl je al in de paniek fase zit.. en ook nog eens een contract van 3 jaar.
Roda is al een aantal jaar de kluts kwijt!

En nu worden de Fortuna-fans en MVV-fans nu ook nog eens uitgemaakt voor calimero haha!
Man laat me niet lachen! Roda supporters roepen al jaren dat ze de trots van het zuiden ziin!
Terwijl Roda hoogstens de trots van Parkstad is, de rest van Limburg weet wel beter.
Hebben ze geen elftal vol met buitenlandse spelers, worden er weer Duitse dingen gezongen/omgeroepen in het stadion.

Het liefste had ik natuurlijk de 3 zuid-limburgse clubs in de Eredivisie gezien, maargoed het beleid van MVV en Fortuna wordt al jaren gestraft.. nu mag Roda.

28 maart 2014 om 00:24

Trots van het zuiden.. Met welke limburgse spelers. Roda is jaren een vreemdelingenlegioen geweest. Als er 3 nederlanders op het veld stonden was het veel. Laatste jaren verbeterd het gelukkig iets.

28 maart 2014 om 00:28

Tuurlijk de limburgse clubs allemaal op het hoogste niveau zou het mooiste zijn. Levert ook veel meer volle stadions op.
Dat er bij Fortuna en MVV jaren maar 3000 man komen kijken ligt aan wanbeleid, slechte prestaties enz enz.
Ik wil wel eens zien hoveel man er nog naar roda gaan naar paar jaar juupleague. Zullen er niet veel meer zijn dan nu bij ons.

Al 2 keer ontsnapt aan degradatie 3 x is scheepsrecht!
Ben bang dat ze het niet gaan halen, al heb ik wel liever dat Roda erin blijft ipv Rkc.

Vind deze club maar weinig toevoegen aan de eredivisie. Net als rkc trouwens. Roda heeft totaal geen sfeer en heeft ook geen goede selectie. Laat ze maar lekker degraderen, want dat hadden ze in 2009 al moeten doen. Doei Roda!

Dat Roda geen sfeer heef ben ik niet met je eens..er zitten altijd wel minimaal 13/14 duizend man op de tribune..waar het aan ontbreekt is een uitgebalanceerde selectie..roda was altijd een subtopper met leuke voetballers. Dit elftal heeft totaal geen smaakmakers..er lijkt ook geen beleving in de selectie te zitten. Al denk ik dat de meesten niet beter kunnen!

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo, dat er een paar leuke derby's komen in de eerste-divisie! Als het voetbal een beetje leeft, hebben de Limburgse clubs 3 maal een uitverkocht huis! Dat lijkt me wel mooi voor de Limburgers. En ook de eerste-divisie. Het gaat natuurlijk om het hoogste niveau, en dat hoort ook zo. Je wilt je meten aan de top. Maar het gaat in het betaalde voetbal teveel om geld, en te weinig om de sport, naar mijn mening!

En dan heeft iedereen een mening. Nou als je dan 2 clubs naast elkaar zet en dat zijn in dit geval NEC en Roda, dan heeft Roda de uitstraling. Dan heb je RKC (die veel genoemd wordt). Ja, er zitten veel clubs in Brabant. Krijg dan maar eens een achterban. Als RKC degradeert, en Willem II Blijft daar lekker hangen waar ze thuis horen.... Krijg je natuurlijk ook heel wat derby's... Maar dan wel oersaai!

On-topic.... Ik denk dat het wel meevalt voor Roda. En ik ben allang blij als Cambuur niet degradeert.

Nou en? Zeeland, Flevoland en Drenthe hebben evenmin een club op t hoogste niveau. Als dit zo'n ramp was hadden ze in Limburg beter eens na kunnen denken over goed beleid! Met half RKC overnemen en zomaar een trainer ontslaan bereik je niets! Laat staan met Kees Luijckx en Timo Letschert! Dus neem die troep gerust mee naar de Jupiler League.

28 maart 2014 om 07:30

Letschert doet het juist uitstekend bij Roda. De beste verdediger na de winterstop.

Letschert is wekelijks de beste man van Roda

Het is wel een keer goed voor Roda om te degraderen, ik vind dat alle andere clubs meer recht hebben om erin te blijven.

Wel leuk Roda heeft inderdaad de afgelopen periode geen strijd en veerkracht maar toch denk ik dat ze het redden de stermakers komen langzaam terug en als iedereen fit is dan is de selectie te sterk om te degraderen. Ik denk wel als er geen tegenslagen meer komen ze het toch gaan redden. Voor de winterstop toen iedereen fit was hebben ze genoeg punten gepakt maar toen vielen belangrijke spelers langzaam weg en als je een te smalle selectie hebt is dat fataal maar langzamerhand komen die spelers terug. Neemt niet weg dat het alsnog moeilijk wordt maar ik ben er positief onder. Je bent pas dood als je niet meer ademt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren