Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PEC Zwolle met dank aan blunder van Gentenaar naar bekerfinale

Laatste update:

Kalle Johnsson werd bij NEC geslachtofferd door trainer Anton Janssen en de 38-jarige Dennis Gentenaar mocht het proberen in het doel. Dat bleek, in ieder geval woensdag in de halve finale van de KNVB beker, geen gelukkige keuze. Gentenaar ging bij de 1-0 van PEC Zwolle al niet vrijuit en bij de beslissende 2-1 maakte de routinier zelfs een enorme blunder. Bij PEC zal niemand erom gemaald hebben, want zij maken zich voor het eerst sinds 1976/77 op voor de finale van de beker.

/

PEC Zwolle en NEC speelden eerder in de maand maart tegen elkaar in competitieverband en dat duel eindigde in een spectaculaire 3-3. Ook woensdagavond maakten beide partijen er weer een levendig duel van. Het begin was voor de bezoekers, maar de thuisploeg nam al snel het initiatief over. Keeper Gentenaar van NEC stond goed opgesteld bij het schot van Joost Broerse, maar niet veel later maakte de ervaren sluitpost geen goede indruk bij de poging van Jesper Drost. Bart van Hintum nam nog teveel tijd bij zijn doelpoging, maar in de herkansing vond Drost de touwen met een zeker niet onhoudbare inzet.

NEC moest ook nog eens zonder de van Ajax gehuurde Danzell Gravenberch, die het veld moest verlaten met een blessure. PEC Zwolle rook bloed, ging op zoek naar de 2-0 en de bezoekers hadden geluk dat Gentenaar fantastisch redde op een vrije trap van Broerse. PEC Zwolle, dat in het seizoen 1976/77 voor het laatst in de finale van het bekertoernooi stond, vergat het balbezit om te zetten in doelpunten. Dat brak de ploeg lelijk op.

/

Een minuut of vijf voor rust kwam NEC namelijk tot de gelijkmaker en dat was een fantastische treffer. Na een standaardsituatie belandde de bal voor de voeten van Kevin Conboy en de Deen nam het ding op geweldige wijze op de slof. PEC-keeper Diederik Boer stond erbij en keek ernaar: 1-1. Omdat Mateusz Klich vergat om de Zwollenaren nog voor rust weer op voorsprong te schieten, gingen beide partijen na de pauze met een gelijke stand verder.

Het was niet best wat beide partijen na de onderbreking lieten zien, maar de beste kansen waren in ieder geval voor NEC. Topschutter Michael Higdon vergat te profiteren van een verschrikkelijke blunder van Van Hintum en diezelfde Higdon verprutste niet veel later nog een grote kans. De thuisploeg profiteerde in de persoon van Maikel van der Werff, die het van grote afstand probeerde. Gentenaar ging gruwelijk in de fout door de bal onder zijn lichaam door te laten glippen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow. Knap van Pec, zeker met de loting die ze hebben gehad. Cuijk en Nec altijd lastig.

26 maart 2014 om 22:48

De meest gemakkelijke loting ooit. En wat een blunder van Gentenaar. Ze kunnen beter Johnsson weer op doel zetten.

26 maart 2014 om 22:55

Blunders. Gentenaar maakt 2 blunders. Hij had al lang moeten stoppen.

26 maart 2014 om 22:59

Zeker. Die eerste had hij ook moeten hebben. Gaat nog trager naar de grond dat de toren van Pisa. Enige excuus dat hij daar heeft, is dat de bal van richting werd veranderd.

26 maart 2014 om 23:00

Ja want die deed het zo goed. Verder is gentenaar als een van de weinige een man van de club dus die moet je goed behandelen vind ik.

26 maart 2014 om 23:03

Johnsson is de enige man die nog talent heeft en je verder mee wilt. Gentenaar stopt aan het eind van het seizoen. Ik zou het dus niet logisch vinden dat Johnsson terug op doel gaat.

26 maart 2014 om 23:16

Johnson deed het echt veel beter dan Gentenaar. Wrange is alleen dat hij afgeserveerd is door die 2 blunders tegen Roda, maar die jongen heeft NEC meerdere keren overeind gehouden en zonder hem had NEC hier vanavond niet gestaan. Die jongen verdient het om te keepen en het valt me dan ook heel vies tegen van Anton Janssen dat ie bij de eerste de beste slechte wedstrijd van Johnson sinds tijden hem eruit haalt. Met Kalle had NEC namelijk van Utrecht en Zwolle gewonnen.

27 maart 2014 om 00:25

Helemaal mee eens, maar wellicht dat johnson heeft aangegeven (heel speculatief) de druk niet aan te kunnen? Hij is ten slotte nog jong.

Anders snap ik het ook niet. Gentenaar is altijd mijn grote held geweest, maar echt over zijn top heen. Baal hier zo hard van!

26 maart 2014 om 23:33

Nu mag jij raden hoe erg wij PEC-supporters daarmee zitten

27 maart 2014 om 07:31

Kom op jongens, op basis van dit verhaal lijkt het of dat PEC alleen gewonnen heeft vanwege 2 fouten van Gentenaar.
Volgens mij heeft nec op een paar kansen na de hele wedstrijd weinig te vertellen gehad.
Eigenlijk maar 1 grote kans na een fout van van Hintum. Maar qua balbezit en inzet was PEC zeker de bovenliggende partij.

hahahahaha kijk die volwassen man janken.. Gossie. Snap de blijdschap niet zo, ze zijn toch kansloos in de finale

26 maart 2014 om 22:41

Hahaha prachtig toch. PEC speelde paar jaar terug nog Jupiler League, nu prachtige seizoenen gehad en ook nog eens KNVB beker! Gewoon genieten.

26 maart 2014 om 22:44

En europees als ajax kampioen wordt haha. Zwolle in europa

26 maart 2014 om 22:50

En wanneer Zwolle dan bijvoorbeeld achtste wordt. Gaat de nr 9 dan play offs spelen? Hoe zit dat ook alweer?

27 maart 2014 om 00:08

@dsch:
Er zijn eigenlijk nog 4 scenario's mogelijk:
1. De bekerwinnaar eindigt op plek 5-8 (AZ of Pec). In dit geval gaat de nummer 9 de play-offs in.

2. Ajax wint de beker en haalt een CL-ticket. In dit geval krijgt PEC als verliezend bekerfinalist al een EL-ticket (2e voorronde). PEC speelt dan echter nog altijd in de play-offs, omdat daar een hoger ticket te behalen is (3e voorronde). Mocht PEC de play-offs dan winnen, dan krijgt PEC het ticket voor de 3e voorronde en krijgt de verliezend finalist van de play-offs het ticket voor de 2e voorronde.

3. PEC wint de beker, maar eindigt als 9e of lager. In dit geval krijgt PEC het hoogste EL-ticket (4e voorronde) en de nummers 5 t/m 8 strijden om een ticket voor de 2e voorronde.

4. Ajax of AZ wint de beker, maar eindigt 3e of 4e (beiden niet erg reëel, maar nog wel altijd mogelijk). In dit geval krijgt de verliezend bekerfinalist geen enkel ticket. De verliezend finalist van de play-offs krijgt dan een ticket voor de 2e voorronde EL en de winnaar voor de 3e voorronde EL.

27 maart 2014 om 05:25

en dit is de perfecte reden waarom die hele playofgs gewoon raar is, net als dat degradatie play offs..

werk je je het hele seizoen uit de naad om 5e te worden en dan kan zelfs de nummer 8 nog je EL ticket pakken...

dat moet toch gewoon afgeschaft worden, er kijkt ook helemaal niemand na.

ze moeten dat gewoon anders doen, ook de waarde van het beker toernooi.
Nr 1, CL groepsfase
Nr 2, CL 3e voorronde
Nr 3, EL playoffronde
Nr 4, EL playoffronde (nu nog beker ticket)
Nr 5, EL 2e voorronde
Bekerwinnaar, EL 3e voorronde (nu nog nummer 4)

net zoals bij degradatie dat de nummer 17 en 18 direct moeten degraderen, en dan kun je voor nummer 16 een playoff doen maar het is toch onzin dat jupiler clubs zich uit de naad werken en dan alsnog een playoff moeten spelen, die ze 99x van de 100x gewoon verliezen. je wordt gewoon totaal niet beloond als club zijnde ook niet qua Europese Tickets.

ik bedoel Feyenoord staat nu 5e, dat zou nu zijn playoff ronde. PEC wint de Beker finale en krijgt dus automatisch de hoogste ticket. en groningen wint die playoffs voor de EL 2e voorronde ticket. staat je daar mooi te kijken, heb je een heel seizoen hard gewerkt en gaat de nummer 9 Europa in. het is dan toch ook niet raar dat we steeds verder afzakken?? de slechste clubs uit de hele Eredivisie kunnen Europa in terwijl de clubs die het seizoen goed voetbal hebben laten zien thuis moeten blijven, omdat we aan het einde van het seizoen een playoff willen zien... we geven een Europa ticket weg op basis van 2 wedstrijden?!?

26 maart 2014 om 22:42

Nou en? Als ze tegen Ajax uitkomen mag PEC wel mooi Europa in...

26 maart 2014 om 23:01

je vind het mooi zelfs.....diep triest gezien het niveauloze spel wat ik gezien heb vandaag. Pec was dan nog wel de minst slechte van de 2......of ja....de meest gelukkige.

Gentenaar was al bedankt en vertrokken, snap niet dat ze die Agovv bankzitter weer hebben terug gehaald. Maar goed, wederom bedankt dan maar?

27 maart 2014 om 11:20

Maakt het spel nou uit man, die mensen in zwolle zijn dolgelukkig! Is toch geweldig!?

27 maart 2014 om 14:07

Iemand die fan is van elke voetbalclub om hem heen, snapt niet dat het ons als PEC supporters helemaal geen reet kan schelen hoe slecht het voetbal was. Wij gaan namelijk wel naar de finale, en als Ajax de finale haalt, wel Europa in. En dan zal het mij aan men reet roesten of dat door mooie doelpunten/blunders komt, of door goed/slecht spel.

26 maart 2014 om 22:44

Het is niet leuk om als kleine club de finale in te gaan?

26 maart 2014 om 23:18

Voor iemand die real madrid als favoriete club heeft staan valt dat ook niet te begrijpen. Succes supporter in Nederland zonder clubgevoel.

26 maart 2014 om 23:30

Dan snap jij niet veel van voetbal...

26 maart 2014 om 23:34

Jouw dag moet goed zijn gezien je avatar, knap van Zwolle ook al zijn ze een "handje" geholpen door Gentenaar. Zwolle in Europa volgend seizoen ? Mooi voor die club, en zeker
Voor mede Ossenaar Bartje van Hintum

HOPPAAAA! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pff zuur voor Gentenaar, benieuwd wie die zaterdag in de goal zet. Verder trouwens weer heel slecht van Higdon, toch een hele beperkte spits als je het mij vraagt, ondanks zn doelpuntentotaal.

Best triest dat NEC en PEC Zwolle in de halve finale van de beker staan en: Twente, Vitesse, Psv, Feyenoord, Heerenveen en Groningen niet. Zegt veel over het niveau.

Edit: PEC Europa in!

26 maart 2014 om 22:41

k gun t Pec wel met Ron Jans als trainer

26 maart 2014 om 22:42

AZ en Ajax staan in de andere halve finale, in andere landen zie je kleinere clubs ook ver komen in de beker.

26 maart 2014 om 22:44

Volgens mij zegt dat helemaal niets over geen enkel niveau. Ik snap in ieder geval niet wat je bedoeld.

26 maart 2014 om 22:46

PEC gaat voor ons potten breken in de EL volgend seizoen ADO en FC Utrecht hebben al aangetoond het niveau niet aan te kunnen op Europees-gebied, dus dat zelfde geld voor Zwolle.

Ik gun ze nogmaals van harte hoor!

26 maart 2014 om 23:43

O ja dat zal inderdaad helemaal niks worden.. Stel Ajax/az wint de beker, gaat Zwolle dan ook Europa in? Omdat Ajax en AZ zich via de competitie plaatsen?

27 maart 2014 om 00:11

Alsof Ajax, PSV, Feyenoord of Twente wat in Europa hebben te zoeken ? Nederland heeft hier al jaaaaren niks meer te zoeken.

26 maart 2014 om 22:45

Dit zie je overal in Europa in bekertoernooien. Zo vaak dat kleine clubs doordringen tot de finale.

Is toch juist schitterend. Maar typisch Nederlands om het weer negatief te benaderen

26 maart 2014 om 23:19

Wij zijn een zeikerig volk. Maar het is ook een talent hoor, mooie dingen helemaal de grond in meppen als iets negatiefs.

27 maart 2014 om 14:23

Welcome to the Netherlands, where the grass is always greener on the other side!

26 maart 2014 om 22:46

mss omdat al die clubjes het hebben laten afweten in de beker en trouwens ook in Europa

26 maart 2014 om 22:46

Ja, want Sheffield United en Wigan staan niet in de halve finale van de FA Cup

On: Gefeliciteerd PEC supporters, hopelijk tot in de finale!

26 maart 2014 om 22:48

Zegt volgens mij meer over de loting:
Feyenoord verliest logisch bij Ajax
Roda blijkt een cupfighter tegen psv en vitesse (die verrassingen heb je ook in Engeland)
Heerenveen verliest logisch tegen Az
en Groningen gaat heel erg de fout in tegen Nec

Nec deed het netjes tegen groningen en utrecht terwijl Zwolle al helemaal een vrijgeleide naar de finale krijgt.

Alleen Roda blijkt de grote verrassing wat mij betreft terwijl Nec het aardig deed.

26 maart 2014 om 22:48

Van Feyenoord is het niet zo triest hoor, Ajax uit in de kwartfinale verliezen is geen schande.

26 maart 2014 om 22:50

Bekijk de voorgaande tegenstanders van PEC en NEC eens, vooral voor PEC was het een schande geweest als ze niet tot hier waren gekomen..

26 maart 2014 om 23:21

vd.vaart,

Route Pec= Fortuna, Wilhelmina08, Excelsior Cuijk en Nec

Hebben dus alleen een degradatiekandidaat uit de eredivisie gehad, enige nuance mag wel.

Stel dat AZ het red dan hebben die in ieder geval Heerenveen, Roda en Ajax gehad, misschien wel iets zwaarder programma.

27 maart 2014 om 14:27

zal ons echt aan onze reet roesten of het nou een makkelijke weg was of niet. Wij gaan wel naar de Kuip namelijk!

27 maart 2014 om 17:25

Jameycarter,

Dat zou ik ook zeggen als ik jou was.

27 maart 2014 om 00:15

Hoezo zegt dat veel over het niveau? Niet zo gek lang geleden haalde in Frankrijk nog een club uit het 4e of 5e niveau (in Nederland is dat de hoofdklasse of 1e klasse) de bekerfinale en verloor maar nipt.

En dan gaan wij roepen dat het niveauloos is als een middenmotor uit je hoogste divisie de bekerfinale haalt? Dat is de normaalste zaak van de wereld hoor ;-)

27 maart 2014 om 07:39

Het zegt vooral iets over de manier waarop er voetbal wordt gespeeld in Zwolle denk ik. Misschien hebben de andere clubs betere spelers rondlopen, maar dat is geen garantie.

Voor Zwolle geldt gewoon dat ze voor het 2e jaar achter elkaar in die halve finale staan en ook in de competitie gewoon goed meedoen. Daarnaast denk ik dat het verschil tussen rechterrijtje Eredivisie en linkerrijtje bovenaan Jupilerleague qua niveauverschil niet heel veel van elkaar verschild. Zwolle speelde de laatste jaren jupilerleague ook altijd al bovenaan mee.

Conclusie: Ze doen het gewoon structureel beter dan de gevestigde clubs.

27 maart 2014 om 10:54

Ik zou best wel eens wedstrijden zien tussen de (bijvoorbeeld) de nummer negens en tiens van Europa volgens mij valt het niveau van NL dan best mee

27 maart 2014 om 12:18

Dat denk ik ook. Er zijn een hoop competities waarbij de bovenste 5 er bovenuit springen, vooral omdat ze beduidend meer budget hebben. Daaronder is het verschil kleiner.

Maar ja, die 5 kom je als nummer 9 wel tegen, dus het kwaliteitsverschil zal er zeker zijn. (overigens eerst maar eens even Ajax in de finale en landskapioen worden)

Tja van harte Zwolle hoop dat jullie de finale ook winnen

27 maart 2014 om 00:28

Sportief! Ik hoop het ook.

Leuke pot! Az wint morgen van ajax maar ik zie pec de beker winnen. Hebben ze dan een europese ticket

Gefeliciteerd Pec Zwolle. Mooie bekroning op het goede beleid dat gevoerd is. Het was vandaag niet heel goed maar wel verdient. Ik zie jullie in de kuip

Geweldig dat PEC door is! Gefeliciteerd PEC supporters!

Maar waarom moet de winnende goal nou zijn veroorzaakt door zo'n held als Gentenaar.... Had liever de blunder bij iemand anders gezien...

Nu nog hopen dat Ajax morgen wint

schitterend seizoen voor zwolle , gefeliciteerd !!

Absoluut verdiend! het was van beide kanten zeer matig maar Zwolle had tenminste nog de intentie om er iets van te maken.

Zwolle gefeliciteerd! En hopelijk tot in De Kuip!! Gegroet een Ajacied!

27 maart 2014 om 14:29

Op 20 april hopelijk samen zingen dat we Europa in gaan

27 maart 2014 om 22:56

Dat gaat gebeuren!!!!

maar als az verliest van ajax gaan zij europa in

Pfff wat sneu. Gentenaar is wel de laatste die ik dit gun

Wat lopen mensen hier toch te zeuren niet 1 club in ned heeft nog wat in europa te zoeken . Mooi dat een clubje als zwolle dit op deze manier weet te halen. al schat ik de kansen van AZ morgen hoog in .

26 maart 2014 om 23:18

Sorry, wat doet AZ dan nog in Europa?

26 maart 2014 om 23:21

Hij bedoelt natuurlijk alle clubs behalve AZ. (dat is overigens niet sarcastisch bedoeld, ze zijn de enige die de wedstrijden naar mijn idee serieus nemen.)

26 maart 2014 om 23:25

Dat is dan ook wel het enige lichtpuntje . alle andere clubs zijn er tegen tweede rang of zelfs 3e rang clubjes uitgevlogen.

27 maart 2014 om 09:26

Valt niet meer te ontkennen inderdaad. Ik ben al jaren teleurgesteld in de Europese presaties van Nederlandse clubs.

Ongelooflijk de keepers dit jaar bij ons, ongeloveloos zelfs... Ik baal hier zo erg van, gewoon door onmacht en wegens een gebrek aan kwaliteit zo ten onder gaan. Dat Gentenaar, nota bene onze clubheld, zo in de fout gaat in misschien wel zijn belangrijkste wedstrijd voor NEC (afgezien van de wedstrijd tegen RKC misschien, jullie weten wel welke ik bedoel)! Niet een keer, maar twee keer! Zelfs een kleine hoop op een mooi seizoen kan nu de deur uit en ik hoop maar niet dat we degraderen. Het doet gewoon pijn om je club zo te zien worstelen met zichzelf. Het had vandaag en zoals zo vaak in de competitie, allang beslist kunnen worden. We hebben alleen een eersteklas kansen verprutser in de spits en op de linkervleugel hebben we een Duitser die er niets van bakt... Nu maar zorgen dat we winnen tegen Heracles en van Cambuur, maar ik zie het somber in.

26 maart 2014 om 22:49

Die Duitser had wel de beste acties aan de kant van NEC

Ongelooflijk, zonder die 2 blunders stap je als winnaar van het veld. In de 2e helft gewoon ook 2 prima kansen om op 1-2 te komen.

Op deze manier verliezen past precies in het seizoen dat we momenteel draaien. Alles, maar dan ook alles blijft maar fout gaan.

27 maart 2014 om 00:30

Ik weet niet hoor meneer, maar Nex had alles behalve de intentie om te voetballen of te winnen. Het was echt dramatisch van de Nijmeegse kant. Het was vol op de verdediging en kijk maar waar het schip strand. Dit is een hele goede tactiek tegen Zwolle omdat zij geen beuker hebben zoals higdoj die een bal kan vast houden voorin.

Mijn god... Nu degradatie afweren... De keepers, die verdediging, de creativiteit.... Armzalig!! Werkelijk... Heb geen woorden voor, nu bidden da we nie rechtstreeks afglijden... Amen

27 maart 2014 om 00:20

Ik vrees dat het afweren van degradatie nog een hels karwei wordt.
NEC moet het eigenlijk in de komende 2 wedstrijden al doen (heracles en Cambuur thuis), want de wedstrijden daarna (AZ uit, Twente thuis en Ajax uit) zie ik NEC niet winnen. AZ en Twente moeten nog en Ajax wil zich niet thuis laten vernederen.

Ik had een goed idee bedacht tijdens dat tijdrekken van de keeper: tel gewoon in bij de blessuretijd elke keer als de scheids geel geeft voor tijdrekken, doen ze dat ook niet meer want meestal boeit die gele ze niks

26 maart 2014 om 22:45

in = 2min

Is het nu zo wanneer Ajax naar de finale gaat en zeker is van een plek in Europa , Pec Europa in gaat?

26 maart 2014 om 22:50

Jazeker

26 maart 2014 om 22:50

Ja, dat is zo

26 maart 2014 om 23:04

Alleen als Ajax CL haalt

27 maart 2014 om 00:21

Alleen als Ajax een Champions League-ticket haalt (1e of 2e wordt) en alleen nog dit seizoen.
Vanaf volgend seizoen krijgt de verliezend bekerfinalist nooit meer een Europees ticket.

@rikpsv99

Als ze de beker winnen ( of verliezen tegen Ajax) mogen ze Europees voetbal spelen, alleen is de vraag of ze de play-offs dan wel doorkomen en dat verwacht ik eerlijk gezegd niet...

Ik was er helaas niet bij vandaag door ziekte! Maar ben ongelooflijk trots en blij dat PEC de finale haalt! Nu op naar de finale! Hopen op onze vriendjes uit Amsterdam!

Eeuwig zonde door zo'n idiote blunder. De keepers van NEC hebben de club al het nodige gekost. Johnson al ik weet niet hoeveel punten in de competitie, en Gentenaar maakt maar even een einde aan de halve finale in de beker... Bij zowel degradatie als handhaving is wel duidelijk waar een prioriteit ligt qua versterking.

En gefeliciteerd Zwolle! Moge jullie de beker dan hopelijk ook winnen.

26 maart 2014 om 22:52

Goeie opmerking van een Vitesse sup . Ik hoop ook dat Zwolle de beker nu wint

Bekeravontuur PEC Zwolle 2013/2014
kwartfinale: PEC Zwolle – JVC Cuijk 5-1
achtste finale: Excelsior – PEC Zwolle 1-4
derde ronde: PEC Zwolle - Wilhelmina ’08 4-0
tweede ronde: PEC Zwolle – Fortuna Sittard 2-0

En Nec, Veel makkelijker kan niet. Laten we hopen dat AZ de beker wint die zie ik iets meer s6 hebben in europa als pec.

26 maart 2014 om 23:01

Wilhelmina-thuis, altijd lastig. Onderschat dat niet.

Felicitaties richting Zwolle. Kan me niet heugen dat een club met zoveel fortuin de finale heeft gehaald. Perfecte loting, vandaag niets afgedwongen en 2 goals kado krijgen. Maar het is ze gegund. Ik hoop wel dat AZ de tegenstander gaat worden zodat ze nog moeten strijden voor dat Europese ticket.

26 maart 2014 om 23:21

Niets afgedwongen, en toch het beste van het spel hebben, al was het niet best. Maakt me niets uit, die bekerfinale is te gek!!!

26 maart 2014 om 23:40

PEC heeft vandaag inderdaad amper kansen gecreëerd, maar wel goed gevoetbald, beter dan NEC eigenlijk. Gaat het hele seizoen al zo bij Pec, het spel is heel leuk tot aan de 16, maar dan houd het op

Zo zuur voor NEC en Gentenaar.
NEC krijgt 2 grote kansen via Higdon, maar ze gaan er niet in. En dan zie je zoals vaker in de voetballerij dat ie er aan de andere kant wel in gaat. Maar dit is wel héél erg zuur.

Zwolle gefeliciteerd. Supporters geniet ervan. Dit is een geweldige ervaring. Maak er een groot feest van. Ook al win je niets. Het blijft je altijd bij. Ik denk nog regelmatig terug dat wij met Heracles daar waren.
Succes.

Wat ongelofelijk kut om de finale mis te lopen door zo'n tegen goal... Dit seizoen zit werkelijk alles tegen. Nu zaak om de koppies erbij te houden in de strijd om degradatie.

Zwolle gefeliciteerd!! Leuk ook voor Ron Jans sympathieke trainer, veel plezier 20 april

Echt een goede prestatie. Nu zou het nog mooier zijn als AZ in de finale komt, niet omdat ik het ajax niet gun. Vooral om het feit dat ik denk dat een finale tussen AZ en PEC leuker en eerlijker is dan tegen Ajax.

kwaad of teleurgesteld? zit met echt een kutgevoel. dit moet weer uitgerekend bij NEC gebeuren. het hele seizoen pech en dat idee dat NEC 2 keer met Higdon eruit kwam. PEC tweede helft niet gezien. pffff wat baal ik nu dat kun je je niet voorstellen.

26 maart 2014 om 23:14

NEC de hele wedstrijd niet gezien. Zwolle was dan misschien matig, maar NEC was echt dieptriest. Ik ben blij dat dat laffe voetbal niet gewonnen heeft.

26 maart 2014 om 23:20

NEC heeft meer kansen bij mekaar 'gevoetbald' dan Zwolle. Sowieso was NEC zeker in de 2e helft vaker te zien dan Zwolle. Ondanks dat ik totaal geen fan ben van deze tactiek van Anton Janssen, draait het er uiteindelijk wel om dat je iets met je balbezit doet. De hele tijd de bal rondspelen is leuk maar zolang je niks creëert zoals Zwolle in de 2e helft en je tegenstander 2(misschien 3) goede kansen heb je daar niet veel aan.

26 maart 2014 om 23:22

Ben ik ten dele met je eens. Maar het Zwolle was ook niet bij machte om door de 8 verdedigers van NEC heen te voetballen. Als je eerlijk bent moet je wel inzien dat NEC het zeker niet verdiend had om hier te winnen.

26 maart 2014 om 23:38

nec speelde met 5 aanvallend ingeselde spelers en zetten heel vroeg druk dat kun je niet als laf afwachtend voetbal omschrijven . ben het wel met jou eens dat het een matige wedstrijd was van 2 kanten . En laten we het er maar op houden dat de gelukkigste gewonnen heeft. nogmaals van harte . mooi seizoen voor jullie en een mooi feest in de kuip waar jullie niks te verliezen hebben en vrijuit kunnen voetballen . Denk dat het spel dan ook meteen beter zal zijn.

26 maart 2014 om 23:39

NEC verdiende het niet om te winnen op basis van spel en intentie, maar Zwolle ook niet op basis van dat ze minder kansen gekregen hebben. In alles was dit eigenlijk een typische 0-0 wedstrijd, alleen zal een 0-0 wedstrijd bij NEC niet snel voorkomen omdat de ploeg eigenlijk altijd wel scoort maar er ook altijd wel eentje tegen krijgt op de een of andere manier.

26 maart 2014 om 23:39

Het was van beide niet hoogstaand, komt ook omdat er nog wat op het spel stond dan speel je niet vrijuit, voetbal was niet goed maar wel spannend

27 maart 2014 om 00:21

Ben het zeker met je eens dat de gelukkigste heeft gewonnen.

27 maart 2014 om 00:25

NEC was toch echt wel beter hoor.
Alleen het niveau van beide clubs was inderdaad wel bedroevend slecht. Als je niet beter wist, zou je denken dat je naar een wedstrijd onderin de Jupiler League zat te kijken in plaats van de halve finale beker. Die blunders van Gentenaar hielp nu ook niet bepaald om dat beeld recht te zetten...

27 maart 2014 om 00:31

Dat is gewoon niet waar, Zwolle was dus echt wel iets minder slecht dan Nec. NEC heeft in de samenvatting misschien wel de betere kansen, maar qua voetbal was het echt slecht.

De wijze van loten is de zogenaamde charme van de sport. Grote onzin. Ze gaan bij het tennis toch ook niet Nadal tegen Federer koppelen in de eerste ronde? Ajax-Feyenoord en PEC tegen Cuyck in de kwart kan eigenlijk niet. Gewoon plaatsen en amateurs altijd thuisrecht geven.

26 maart 2014 om 23:26

Bullshit, vind niet dat *grote clubs* elkaar mogen ontlopen. Vind het al wagelijk dat clubs die europees voetbal spelen elkaar niet kunnen loten in de eerste paar rondes. Vooral als je ziet hoeveel punten utrecht, Vitesse, feyenoord en in mindere mate PSV ons heeft opgeleverd in Europa dit seizoen.

26 maart 2014 om 23:43

Het leuke aan de beker is toch juist dat kleine clubs ver kunnen komen? Het is ook niks aan wanneer elk jaar dezelfde teams in de halve finale staan

27 maart 2014 om 00:28

Onzin. Als je dat 'plaatsen' gaat doen, dan is er tot de kwartfinales niets meer te beleven in de beker, omdat je dan allemaal nietszeggende potjes voorgeschoteld krijgt.

Nu krijg je in alle rondes al wat interessante wedstrijden te zien. En de bekerfinale is altijd interessant en leuk om te kijken, of je nu Ajax-Feyenoord of Ajax-PEC is. Een bekerfinale brengt uit zichzelf al de spanning, los van wie er in staat.

In het tennis zie je ook dat de eerste ronden totaal niet interessant zijn en niemand daar echt interesse in heeft. Daar is alle charme eruit: tot de kwartfinales/halve finales hoef je de tennistoernooien niet te gaan volgen en pas daarna wordt het leuk.

En we gaan met zijn allen naar de Kuip! Heerlijk dit.
Wat Zwolle liet zien vanavond was ronduit zwak, maar het spel van NEC was echt om moedeloos van te worden.
Ik wens ze in Nijmegen heel veel succes om hiermee niet te degraderen.

26 maart 2014 om 23:59

Het spel van NEC moedeloos? Het leverde meer kansen op dat Zwolle. Lekker rond spelen en er he-le-maal niets mee doen is poep saai.

27 maart 2014 om 00:34

Welke kansen?
De kans van Higdon? Dat was geen kans die NEC zelf gecreëerd heeft. Kwam door een fout van van Hintum.
Verder heb ik weinig kansen van jullie kans gezien.

Dit is echt heel, heel erg zuur. Eigenlijk zit alles tegen, amper tot geen wedstrijd waar het echt ff een hele wedstrijd meezat(hoogstens afgelopen zaterdag). Maar dit is gewoon een ramp, een ramp waarvan ik bang ben dat ie nog hard gaat doorwerken in de competitie. Want als je dat kleine beetje vreugde dat je in zo'n rotseizoen hebt zo weggeeft.... Je had hier gewoon door moeten gaan. Ten eerste mag die 1-0 al nooit vallen(keepersfout) en ten tweede moet je in de tweede helft, waar je eigenlijk niks weggeeft, gewoon minimaal een doelpunt maken. Dan kom je op 1-2 en dan had NEC dat denk ik wel over de streep getrokken, aangezien Zwolle gewoon helemaal niks creëerde in het 2e gedeelte, en buiten het feit dat ik het spel van NEC vooral in balbezit erg zwak vond, moet je gewoon een goal maken. Punt. En die 2e goal is natuurlijk echt heel erg slecht. Mag nooit gebeuren, zeker niet iemand als Gentenaar die je juist erin zet onder het (non-)argument van ervaring.

Verschrikkelijk moment om een 'i told you so' momentje te hebben, maar Kalle Johnson is een veel betere keeper dan Gentenaar. Echt op elk vlak, qua reflexen, sprongkracht, uitstraling, uitkomen bij hoge ballen. Na een moeilijke start heeft die laten zien waarom ie bij de selectie van Zweden zit en NEC op meerdere momenten in wedstrijden gehouden of punten gepakt. Zonder hem had NEC hier überhaupt niet gestaan, maar hij wordt gewisseld omdat hij 2 fouten in een pot tegen Roda maakt. Met Johnson had NEC vandaag gewoon doorgebekerd. Maarja, als telt niet.

27 maart 2014 om 11:23

Selectie van Zweden woow tegenwoordig komt iedere stumper die een paar wedstrijdjes goed speelt daar in beeld! Johnson is een waardeloze keeper die NEC heel veel punten in de strijd tegen degradatie kostte! En nee Gentenaar kan er ook helemaal niks van!

27 maart 2014 om 14:36

Grappig dat je dat zegt, ik heb juist een statistiek gezien waaruit blijkt dat Johnson de allerslechtste(lees: minst efficiënte) keeper van de Eredivisie is.
Nou is het zo dat Gentenaar niet voorkomt in die tabel dus het zou mogelijk zijn dat hij de #19 zou vullen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Bij dat kanonsschot van Broerse zat hij er toch mooi tussen.

Van harte proficiat Zwolle. Ik gun het jullie, maar met zoveel mazzel in De Kuip mogen staan doet eigenlijk afbreuk aan het resultaat. Dat vind ik wel jammer want ik heb in jullie route naar De Kuip nu niet echt een tegenstander gezien waar je een diepe buiging voor maakt door hen uit het bekertournooi te gooien. Jammer want dat doet dit succes wel een beetje afbreuk, het was een route langs een mooi geplaveide weg, veelal thuis tegen nietszeggende tegenstanders en tot slot met hulp van een veteraan die in de goal van de tegenstander mocht staan en natuurlijk ook de hulp van een Schotse spits die eigenlijk helemaal niet kan voetballen. Nu maar hopen dat AZ morgen met de winst er vandoor gaat, want laten we wel zijn, in Europa heeft Zwolle toch helemaal niets te zoeken! Zakken we nog verder in de Europese ranking en mag straks de kampioen eerst voorronde wedstrijden spelen alvorens ze in het hoofdtournooi van de CL mag acteren.

Een beetje respect van de supporters van NEC voor Dennis Gentenaar zou, ondanks zijn wat mindere keeperswerk van vanavond, zeker op zijn plaats zijn!

Hij heeft niet alleen een geweldige staat van dienst, maar komt ook nog eens heel sympathiek over. Een voorbeeld voor velen!

27 maart 2014 om 00:31

Ik denk dat je voor het respect van NEC-fans voor Gentenaar niet bang hoeft te zijn. Tuurlijk, ze zullen nu enorm balen, maar dat gaat wel weer over. Gentenaar blijft een icoon voor NEC en daar doet dit echt niets van af.
In dat opzicht is het beter dat Gentenaar zo'n blunder maakt dan elke andere speler uit de selectie, want die hebben die status niet en die wordt dat niet zo makkelijk vergeven. Al gun je natuurlijk niemand zoiets.

Ja geweldig dit ! We gaan naar de kuip ! Dat we veel geluk hebben gehad met de loting kan mij helemaal niks schelen. Zoiets maak ik niet vaak meer mee in mijn leven haha.

We moeten wel heel eerlijk zijn, dit is wel veel geluk wat Zwolle dit jaar treft.
Maar ach, als het geluk ons toch goed gezind is; veel geluk morgen Ajax.

Pffff dit was wel een van de slechtste wedstrijden die ik als PEC supporter heb gezien. But who cares? We zitten in de finale! En uiteindelijk ook wel verdiend, omdat NEC helemaal niet heeft geprobeerd te voetballen. De kansen die ze kregen kwamen voort uit fouten van Pec. PEC was ook erg matig, maar probeerde in ieder geval nog te voetballen. De gelukkigste heeft dus gewonnen, en gelukkig waren wij dat met een veel positievere spelopvatting dan het verdedigend spelende Nec.

NEC en keepers dit seizoen... je kan verliezen in Zwolle, maar dat het dan op zo'n manier gebeurd met uitgerekend Gentenaar is verschrikkelijk. Al heb ik nooit de keuze gesnapt om Johnsson te wisselen voor Gentenaar maargoed. Nu 110 op de competie en niet degraderen. Zal lastig zat worden... Alle PEC supporters: veel succes in de Kuip en in Europa, ik ga nog ff uithuilen.

Eigenlijk heel raar, dat je met twee wedstrijden tegen amateurs en tegen een club die waarschijnlijk play offs om degradatie gaat spelen Europa in gaat. Dit is slecht voor ons Nederlands voetbal, aangezien pec hier natuurlijk niks te zoeken heeft.

Pec de grote winnaar van vandaag, het Nederlands voetbal de grote verliezer!

27 maart 2014 om 06:11

Is vanaf volgend seizoen ook niet meer. Maar voor dit soort clubs is het natuurlijk wel een 'prijs', al had het mij persoonlijk niet uitgemaakt of we europa in zouden gaan met NEC als we de finale gehaald hadden, een wedstrijdje tegen de nummer 4 van polen ofzo... Het gaat toch om die dennenappel en niet dat ticket voor wedstrydje europa.

27 maart 2014 om 07:54

Sorry hoor, maar ik vind dit natuurlijk grote onzin. Jij stond waarschijnlijk ook op de banken toen FC Utrecht Europa in ging. Gelukkig ging dat heel goed. Beetje voorbarig dus.

Alles bij elkaar een terechte overwinning. NEC begon sterk en fel en drong ons de eerste vijf minuten in een hoek. Net zoals ze dat knap deden een paar weken geleden. Echter, hadden wij (in tegenstelling tot die vorige wedstrijd) met spelers als Mokotjo en Klich op het middenveld veel meel voetballende kwaliteit dan Nec. Waar Koolwijk tegen ons de vorige keer de tactisch geniale man was, viel hij nu op door zijn kwalitatief uitermate matige passjes. Behalve die goal en dat hachelijke moment met Van Hintum waar Higdon de 1-2 had Moeten maken, zijn zij ook niet echt gevaarlijk voor ons doel geweest. Karagounis en Thomas (en in de tweede helft Narsingh) wisten de backs van NEC een hele nare avond te bezorgen en zo veel gevaar te creëren. Dat Gentenaar ons nog letterlijk en figuurlijk een handje hielp, tja dat geluk moet je hebben.

Maar het maakt niet uit, ik ga op 20 april de bus pakken voor Rotterdam. Hopelijk moeten wij tegen Ajax want slechter dan FC Utrecht kunnen wij het toch niet doen. Het zou wel geniaal zijn als wij daadwerkelijk de groepsfase zouden halen.

27 maart 2014 om 14:50

Ik vond Karagounis op rechts eigenlijk helemaal niet zo fantastisch spelen, vond meer dat van Polen die linksback helemaal aan het overlopen was

Feli Zwolle-fans. Heb de wedstrijd niet gezien,maar als ik het zo allemaal lees,dan was het niet echt een geweldige pot. Gentenaar schlemiel of de avond.

27 maart 2014 om 08:16

Pff pff pec zwolle europees voetbal. Geen wonder dat we niets meer voorstellen in Europa, word tijd dat de Grote clubs orde op zaken stellen, de verloedering van het Nederlands voetbal wordt al groter

27 maart 2014 om 14:26

Ja want met NEC waren we veel beter af geweest..

Dus... PEC gaat Europees als Ajax kampioen wordt?😃

27 maart 2014 om 10:28

Als Ajax wint van az uiteraard.

Natuurlijk heeft PEC geluk gehad met de loting, maar ze doen het al jaren goed in de beker. Vorig jaar ook halve finale behaald. Wordt goed beleid gevoerd in Zwolle. Alleen er mag er heel wat meer kwaliteit en fysiek/lengte bij voor volgend jaar.

Verdiende overwinning van Pec.
Nec kon de bal niet in de ploeg houden en speelt als los zand.
Koolwijk valt door de mand als je hem vergelijkt met Mokotjo.
Hemlein is een doodloper.
Is Nielsen nou die opverdediger uit Denemarken?
Gravenberch was na 10 minuten al kapot en kan je nooit een hele wedstrijd laten spelen.
Gentenaar is duidelijk niet meer de Gentenaar van vroeger.
Veel respect voor hem is toch op zijn plaats met een mooie clubs als Dormund en Ajax.
Veel geluk in de finale PEC en hoop dat NEC erin blijft maar dat zie ik niet gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren