Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het is ongelooflijk om dit te zeggen, maar soms is Wenger naïef’

Laatste update:

Arsenal staat er nog altijd behoorlijk goed bij in de Premier League, maar in de topwedstrijden maakt de ploeg van manager Arsène Wenger geen goede indruk. Manchester City maakte er zes tegen Arsenal, Liverpool vijf en zaterdag was Chelsea aan de beurt met zes treffers. De bekende voetbalanalyticus Andy Gray noemt de tactiek van Wenger ‘naïef’.

/

Wenger speelde met vier verdedigers en zes aanvallend ingestelde spelers, omdat Mikel Arteta niet gezien wordt als echte controleur. Gray zegt dat Wenger Mathieu Flamini op de plaats van Arteta had moeten zetten, om de laatste vier te beschermen. “Het is eigenlijk ongelooflijk dat je iemand als Wenger naïef noemt, maar soms denk ik echt dat het zo is”, laat Gray weten aan talkSPORT.

“Manager als Sir Alex Ferguson, José Mourinho en Carlo Ancelotti gaan wedstrijden in en weten dat het soms verstandig is om verdedigend goed te staan. Arsenal begint soms, thuis en uit, met een bepaalde openheid. Het lijkt naïef en het duel met Chelsea was er weer een voorbeeld van. Zeven minuten gespeeld, alles lag open en ze stonden al 2-0 achter. Niet te geloven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha wat een grap de media elke keer weer.
Als hij verdedigend had gespeeld hadden ze gezegd dat je ze al bij de verdediging bij de opbouw onder druk moet zetten en alles vooruit moet schuiven.

24 maart 2014 om 18:40

Nee hij heeft hier gewoon een punt hoor. Iedereen, ik denk zelfs Wenger, is het erover eens dat het een grote tactische gok was die hij misschien beter niet had kunnen nemen. Iedereen weet dat chelsea thuis aanvalt, maar Wenger dacht blijkbaar dat hij dat beter zou kunnen. Het was verstandiger geweest om met een controleur te spelen zodat je bij elke aanval in ieder geval verdedigend goed staat en zodat je bij een counter niet met 4 verdedigers tegen 5 aanvallers komt te staan. Maar goed zon risico kun je nemen alleen als je op het middenveld zo makkelijk de bal verliest als je onder druk komt, tja, dan overschat je je team als Wenger zijnde. Dus nee, de media overdrijft dit niet, Wenger heeft weldegelijk een fout gemaakt waardoor ie nu op de blaren moet zitten

24 maart 2014 om 19:02

Ik zei het in een vorig topic al:

We zijn ook veel te naief in de topwedstrijden. Als je weet dat je met dit materiaal de tegenstander niet volledig van de mat kan vegen dan moet je niet blijven aanvallen... Zo krijg je de deksel alleen maar op de neus. Het is goed om van eigen kracht uit te gaan, maar om je aan te passen tegen ploegen als City en Chelsea (en in iets mindere mate Liverpool) is geen schande.

Met andere woorden, ik geef hem dus zeker gelijk.

24 maart 2014 om 19:06

Media media, deze man heeft gewoon gelijk! Je speelt bij Chelsea, op het moment zeker thuis weer onverslaanbaar en dan begin je zo? Hij zegt niet dat ze verdedigend hadden moeten spelen,en dan 90 minuten lang, maar iets gereserveerder en Chelsea laten komen is al een groot verschil, en zoals mensen bij het bekend maken van de opstelling al zich afvroegen waar Flamini was.. Sowieso begrijp ik niet wat Arteta bij Arsenal doet.. Maar dat is ook precies waarom Arsenal geen kampioen zou worden het is allemaal leuk en aardig.. De top is meer dan leuk!

Tsja, als het goed ging werd Wenger geprezen om zijn aanvallende instelling en speelstijl. Als het niet goed uitpakt komen dit soort commentaren.

Wie wat wil winnen moet af en toe risico nemen

24 maart 2014 om 18:32

Je hebt het niet goed verstaan, wie wat wil winnen moet af en toe terughoudend spelen. Of wil je zeggen dat de 17 tegendoelpunten in 3 uitwedstrijden tegen de rest van de top 4 puur toeval zijn?

24 maart 2014 om 18:35

Ja maar het pakt nooit goed uit voor Wenger in toppers. Als het een incident is kun je jouw argument gebruiken, maar nu is er (vind ik) sprake van tactisch falen in de topwedstrijden.

24 maart 2014 om 18:45

Wie wat wil winnen moet reeel zijn en naar the bigger picture kijken. Ik vind wel dat die gray een beetje gelijk heeft hoor. Mourinho zou, wanneer hij denk dat het lastig word, gewoon verdedigend spelen en tevreden zijn met 1 punt en blij met 3 punten. Zo word je kampioen is al wel vaak gebleken.

die 3 uitslagen kun je geen toeval noemen, want dat heeft gewoon met tactiek te maken. Een stoke city wint gewoon met 3-2 van chealsea, 1 van de meest verdedigend ingesteld ploegen. Wat kan jou het schelen als je een saaie pot speelt vergeleken met het beet houden van die beker aan het eind van het seizoen

Mourinho heeft ook geen problemen om dezelfde tactiek te gebruiken die bij andere teams succesvol is gebleken op 1 bepaald team.

25 maart 2014 om 16:53

Je kan ook aanvallend spelen met een DM.

Hij heeft gewoon gelijk. Een aanvallende opstelling is niet erg, zolang er dan een verdedigende speler achter staat. Arteta is dit normaal, maar op die positie is die echt lang niet goed genoeg. Hij is de hoofdreden waarom Arsenal zo snel afgemaakt wordt in topwedstrijden. Nu geef ik hem niet alleen de schuld, omdat het Wenger is die dat moet zien maar dit ziet hij gewoon niet..
Hopen dat er in de zomer een échte verdedigende middenvelder komt, zodat er meer balans in de ploeg zit.
Wenger heeft trouwens ook wel een proberen te verdedigen in wedstrijden, maar dit kan Arsenal gewoon niet. Het zijn ander type spelers en ook Wenger is hier niet bekwaam genoeg is. Wanneer Arsenal achteruit gaan lopen, staan ze op na een tijdje zo ver dat de andere ploeg in de 16 staat en Arsenal komt er niet meer uit.

Dit seizoen faalt Wenger tactisch enorm in topwedstrijden.

24 maart 2014 om 18:30

Nigel de Jong dan maar halen? Lijkt mij de perfecte speler voor Arsenal.

24 maart 2014 om 18:31

Handelingssnelheid van Nigel is wel dramatisch omlaag gegaan de laatste jaren.

24 maart 2014 om 18:35

Flauwekul. Nigel De Jong is vele malen beter dan Flamini en die andere verdedigende middenvelders van Arsenal.

24 maart 2014 om 18:41

Welke andere verdedigende middenvelders?

24 maart 2014 om 18:55

Zou echt een goeie zijn idd. Maar denk dat je met Bender een betere hebt. Is voetballend ook sterk en is nog een stuk jonger.

24 maart 2014 om 20:47

Lars Bender, Sven Bender, Carvalho, M'Vila, Witsel en Lassana Diarra zijn haalbare opties op die positie. Met Arteta redt je het niet, zeer matige speler

24 maart 2014 om 20:52

Witsel is net zo'n speler als Arteta.. Een voetballende middenvelder, geen stofzuiger of zo..

25 maart 2014 om 00:30

Witsel zou net de perfecte 6 zijn voor Arsenal. Heeft zoveel meer inhoud dan Arteta.

25 maart 2014 om 16:41

Clasie

24 maart 2014 om 18:44

Laat Mourinho een jaartje coach worden zou ik zeggen Gegarandeerd dat Arsenal een prijs wint, want thuis kunnen ze aanvallen tot ze een ons wegen en in de uitwedstrijden gaat Mourinho ze leren counteren met de gigantische snelheid wat Arsenal in het team heeft. (gaat niet gebeuren, maar daar kom je verder mee dan met Wenger zeg ik eerlijk)

25 maart 2014 om 12:31

De enige die gebruik maakt van zijn snelheid is Walcott die eruit ligt. En dan heb je nog Chamberlain maar die heeft niet dezelfde diepgang.

24 maart 2014 om 18:47

Mertesacker is ook gewoon geen Arsenal niveau, Tenminste niet van het niveau dat we moeten nastreven, Het is een goeie leider met een goeie coordinatie en timing maar is gewoon niet snel en wendbaar genoeg, Zet Mangala daar neer en wissel hem om met Koschielny, Haal Fernando van Porto en een topspits en we kunnen eindelijk weerstand bieden in de toppers.

Ik denk dat Andy Gray gelijk heeft. Arsene heeft maar 1 keer in z'n leven verdedigend gespeeld en dat was de FA Cup finale tegen Man United toen we op penalties wonnen.

Arsene denkt dat we altijd mooi moeten voetballen en dat lelijk winnen niet mag. Daarom weet Chelsea hoe om 'n resultaat tegen barcelona te krijgen terwijl Wenger denkt dat zijn ploegen even goed is en dat hij "toe-to-toe" kan gaan met Barcelona wat natuurlijk waanzinnig is.

Toen Chelsea van Man City in het Etihad stadion won? Zou wenger nooit kunnen doen

24 maart 2014 om 18:38

Inderdaad, Arsenal kreeg er 6 tegen in het Etihad. Nu heeft Chelsea ook wel een veel beter team, maar toch. Ik heb als fan zijnde liever een keer een slecht seizoen, als daar ook weer een geweldig seizoen tegenover staat. Dat heb ik liever dan al die seizoenen van Wenger waar ze goed beginnen en aan het eind altijd afhaken. Die man heeft weliswaar veel last van blessures in zijn team, maar toch maakt hij telkens dezelfde domme fouten. Overigens kunnen die blessures ook geen toeval meer zijn toch? Het is inmiddels structureel zo dat Arsenal altijd wel een paar spelers in de lappenmand heeft, ergens aan het einde van het seizoen.

24 maart 2014 om 18:41

Hij heeft misschien wel gelijk met het te aanvallend spelen.. maar Flamini opstellen zou ik nooit in m´n leven aanraden

24 maart 2014 om 18:46

Dan zet je daar oxlade met koscielny of Vermaelen neer, net zoals Chelsea doet met Luiz

Naïef is inderdaad het juiste woord. Met Arteta en Ox op het middenveld word je gewoon overlopen. Ox heeft wel de snelheid maar is nog niet gewend aan die positie. Wilshere denkt nog teveel alleen in balbezit ook al was hij er niet bij. Flamini is gebleken dat hij de laatste 4 kan ontlasten. Dan moet je hem gewoon opstellen. Arteta is not done. Kan de rol van DM niet opzich nemen en is aanvallend te sloom als CM. In de zomer moet er iemand komen om die rol op zich te nemen.

Overigens zul je met een spits als Giroud nooit een topduel kunnen winnen.

Helemaal mee eens, viel mij ook al op. Best pijnlijk om telkens die verkeerde keuzes te zien. Wie de fuck gaat nou met Arteta spelen man. Met zijn schijnverdedigen. Bovendien was hij bij die goal van Oscar zo ontzettend traag, dat kost je ook gewoon punten.

Tegen Liverpool-uit speelde hij ook met Arteta, en uit-City kreeg hij ook 6 tegengoals (weet niet zeker of hij met Arteta speelde toen). Maar het zijn geen incidenten meer. Tactisch faalt Wenger in toppers. Dat is in de loop der jaren wel gebleken.

Hij heeft helemaal gelijk. Graag Song terughalen of een van de broertjes Bender

24 maart 2014 om 19:40

Pogba kan je niet opbouwen qua puur verdedigende aspect. Veelste aanvallend voor die positie.

24 maart 2014 om 19:09

Song? Die hoef ik niet te zien... Bender is realistischer. Pogba acht ik kansloos, al zou hij wel ideaal zijn, net als Matuidi, maar die heeft zijn contract pas verlengt.

24 maart 2014 om 19:37

Pogba is blijkbaar als tiener fan geweest van Arsenal maar hij komt nooit.

24 maart 2014 om 19:40

Raar dat hij dan zei dat het zijn droom was om voor het eerste elftal voor United uit te komen, beetje tegenstrijdig.

24 maart 2014 om 20:13

Klopt, maar die is onhaalbaar in mijn ogen.
Ten eerste erg duur, ten tweede zit hij bij een ploeg die, eerlijk is eerlijk, niet onder doet voor Arsenal.

Ik ben bang voor Wenger dat zijn tijd bij Arsenal er een beetje opzit. Hij heeft prima gepresteerd maar 8 jaar zonder prijs bij een club als Arsenal is gewoon erg slecht. Als je het bij zo'n grote club 8 jaar lang niet goed doet dan is het tijd voor iemand anders. 18 jaar bij een club vind ik sowieso te lang, op een gegeven moment is het tijd voor een frisse wind.

24 maart 2014 om 19:02

Het punt is dus dat hij het 8 jaar lang goed heeft gedaan gezien de hem openstaande middelen. Elk jaar je beste spelers verkopen en blijven meedraaien in de top 4 is duidelijk een goede prestatie. Echter mag hij langzamerhand natuurlijk wel gaan oogsten, met name volgend jaar.

Probleem bij Arsenal is dat ze geen echte CVM hebben, Arteta en Flamini kunnen beide niet verdedigen.

Mensen die Wenger op zijn plek willen zetten moeten zich schamen, doe nou niet alsof je meer verstand hebt dan Wenger zijn team.

24 maart 2014 om 19:04

Waarom haalt Wenger dan voor 50 miljoen een aanvallende middenvelder terwijl hij al lang had kunnen zien dat die CVM en spits noodzakelijk waren en je Ramsey, Wilshere, cazorla, walcott, chamberlain en rosicky al had als aanvallende keuzes?

Gewoon falen dus

24 maart 2014 om 19:11

Mwaoh, een speler als Özil is in mijn ogen wel gewoon een buitenkans die je als Arsenal zijnde niet moet laten liggen. Alleen Cazorla die in de buurt van zijn niveau komt.

Wat in mijn ogen echter wel meer dan een teken aan de wand is, is dat deze buitenkans zich pas de laatste dag van de transfermarkt voordeed, en Wenger tot dat moment dus nog niks klaar had gespeeld op de transfermarkt. Slagvaardig is ie niet bepaald.

24 maart 2014 om 19:18

Wenger had op Bender een bod uitgebracht maar Bayer vond het te weinig, dus Wenger was vorige jaar wel degelijk opzoek naar een Cvm.

Wenger heeft zeker niet gefaald, mensen die zeggen dat Wenger gefaald heeft hebben totaal geen verstand van zaken.

Ooit gaat Arsenal verder zonder Wenger dan zullen we zien we gefaald heeft

24 maart 2014 om 19:39

Een buitenkans, die 50 miljoen kost?

Het ligt misschien aan mij maar een buitenkans noem ik het als je een Ozil voor 15 à 20 miljoen op kon rapen .50 miljoen is gewoon een enorm hoog bedrag, zelfs voor Ozil. Die het overigens (standaard praat laatste tijd) de laatste top wedstrijden niet laat zien.

En dat verwacht je wel van iemand van 50 miljoen..

25 maart 2014 om 16:56

Als je Ozil haalt dan kun je Cazorla op links zetten, wat niet verkeerd uitkomt aangezien Arsenal weinig wingers heeft.

24 maart 2014 om 19:12

Nou laten we allemaal onze account opzeggen dan, niemand beweert meer verstand te hebben van zijn team, haha hij staat elke dag op het veld met ze, maar daarom mag je toch wel een mening hebben.

Onee Wenger is voor sommige arsenal fanboys god ofzo.. Mensen die Wenger kritiek geven hebben vaak gewoon een goed punt!

24 maart 2014 om 19:13

Flamini kan niet verdedigen?

man man man... hou je gewoon stil, als je niks nuttigs te zeggen hebt.

24 maart 2014 om 20:12

Flamini is niet een speler die Arsenal sterker maakt, dat is ook een van de reden waarom Wenger Arteta opstelt en niet Flamini, wat voetballend is Arteta veel beter en verdedigen kan Arteta ook beter.

Flamini is voor de bank gehaald en niet als een basis speler.

Ik vind het flauwkul van eto was een wereld goal van schurrle Lucky toen die domme handsbal wedstrijd gespeeld. Wel naïef zijn de spelers met slordige passing en daardoor dom balverlies. Daarna was het gespeeld en was er geen tactiek.meer.

24 maart 2014 om 20:21

Er ontstaat gewoon veel ruimte, waar Chelsea van profiteren. Dan kunnen het lucky of wereldgoals zijn, die spelers van Chelsea krijgen wel alle ruimte om op doel te schieten.

No shit Serlock. Het was alleen al bekend dat hij naïef is. Dat hebben we vaak genoeg gezien...

Je kan best aanvallend spelen, alleen niet met Mikel Arteta als diepste man op het middenveld.

24 maart 2014 om 20:16

Jij met je diep. Ja zo noemen ze dat in Engeland maar daar rijden ze ook links. In Nederland ben je het meest aanvallend opgesteld als je het diepst staat.

Helemaal mee eens. Ik ben totaal geen fan van Mikel Arteta. Lijdt enorm vaak balverlies in de wedstrijden tegen de grotere clubs, speelt alleen maar balletjes breed of terug en is gewoon niet alert genoeg. In de wedstrijden tegen de kleintjes doet hij leuk mee, maar in de wedstrijden tegen Chelsea, Man City, United en Liverpool gaf hij gewoon niet thuis.

Ik heb ook veel liever Mathieu Flamini voor de verdediging spelen. Flamini is veel meer een vechter, balafpakker, een echte breker. Het ziet er soms wat lomp uit, maar who cares? Bovendien vind ik hem voetballend niet minder dan Arteta, misschien wel beter omdat hij meer diepgang in zijn spel heeft nog.

Wenger heeft het gewoon niet meer op een rijtje en dat beseft hij zelf maar al te goed. Er zijn net wat uitspraken naar boven gekomen over de wedstrijd tegen Chelsea. Hij zegt dat op dit moment er rationele verklaring is, behalve dan dat de tegenstanders beter zijn en dat ze gepakt zijn in het begin van de wedstrijd. Waarom dit gebeurt? Hij heeft totaal geen flauw idee.

Ik vind het belachelijk dat een coach zoiets zegt, maar goed, dat kan aan mij liggen.

24 maart 2014 om 20:35

Wenger heeft Arteta verkracht. Net zoals hij deed met Arshavin, Vermaelen, Podolski, Cazorla en Eduardo. Bij Everton was Arteta een gevaarlijke #10 maar nu is het een grijze muis geworden.
Wenger maakt alleen maar hele jonge spelers beter. Waarom gaat hij niet lekker de beloften trainen?

Arsenal nu als Wenger sommige spelers niet had verkocht.

Szczeny
Sagna
Kolo Toure
Koscielny
Clichy
Fabregas
Ramsey
Walcott
Wilshere
Nasri
van Persie
24 maart 2014 om 22:32

Ozil?

Szczesny
Sagna
Touré
Koscielny
Clichy
Fabregas
Ramsey
Wilshere
Özil
Nasri
van Persie

Is misschien kondogbia iets voor arsenal? Of anders proberen casemiro 1 jaartje te huren van real?

Mischien wel. Mijn sympathie heeft hij en Arsenal daarom wel enorm...prijzen helaas niet

Wenger moet van mij blijven maar het is een idiote beslissing om met arteta te spelen tegen degelijke tegenstanders en dan ook nog eens een uitduel. Flamini moet alles starten want hij is de enige verdedigende middenvelder die we hebben. Arteta moet opzouten van de zomer en dan Pogba, Schneiderlin of een dergelijke speler terughalen. Zelfs Song zie ik graag terugkomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren