Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Griekse krant woest: 'Een lul uit Holland heeft Olympiacos bestolen'

Laatste update:

De Griekse krant Gavros is woedend op scheidsrechter Björn Kuipers. De arbiter had woensdagavond de leiding bij het duel tussen Manchester United en Olympiacos en zag zijn landgenoot Robin van Persie een hattrick maken, waardoor de Grieken werden uitgeschakeld. De penalty die Kuipers gaf aan Van Persie was terecht, maar daar denkt men bij Gavros anders over.

/

Volgens het ochtendblad nam Kuipers alle beslissingen in het voordeel van United. "Een lul uit Holland heeft Olympiacos bestolen zoals hij wilde", schrijft de krant volgens het Algemeen Dagblad, dat de teksten vertaalde. "Hij gaf gemakkelijk een strafschop voor de 1-0. De vrije trap waar de 3-0 uit viel was een nepovertreding. In de eerste negen minuten gaf hij al twee gele kaarten aan Olympiacos en tot de laatste minuut bleef hij zenuwachtig."

Olympiacos had de heenwedstrijd tegen United met 2-0 gewonnen, maar werd door de 3-0 nederlaag op Old Trafford toch uitgeschakeld. De Grieken hadden zeker kansen gehad om zelf door te bekeren, maar hadden de pech dat David de Gea een geweldige wedstrijd keepte. Gavros is overigens de enige Griekse krant die fel uithaalt naar Kuipers.

Björn Kuipers floot een goede wedstrijd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, ze hadden er natuurlijk zelf ook gewoon eentje kunnen inschieten, kansen genoeg gehad.

Een lul uit Griekenland heeft onze spits naar de vlakte geschopt. Lekker objectief die krant... Kuipers floot niet erg goed, maar het was redelijk. Manu heeft het volledig zelf gedaan, niet de scheids.

20 maart 2014 om 09:28

Kuipers floot alles behalve redelijk, normaal gesproken ben ik altijd zeer tevreden over hem, maar dit was gewoon slecht. United kreeg alle twijfelgevallen mee, bovendien was Kuipers totaal niet consequent. Toen die Salino(?) Van Olympiakos de bal uit frustratie wegschopte kreeg hij geel, maar wanneer Van Persie, de landgenoot, de bal nog een keer op goal rost ziet hij het door de vingers. Zo waren er talloze voorbeelden. Als ik uit Griekenland zou komen, was ik ook kwaad geweest.

Overigens had Olympiakos het zichzelf ook makkelijk kunnen maken, door een van de talloze kansen er in te schieten, maar dat is een ander verhaal.

20 maart 2014 om 09:33

Ze hadden het zelf moeten doen inderdaad, helaas voor hun was De Gea in topvorm. De krant laat hier zich wel duidelijk kennen zeg... Voor de pers is dit eigenlijk geen manier, vindt ik.

Kuipers deed het inderdaad niet geweldig, maar ik heb wel eens ergere in de CL gezien. Een bal uit frustratie wegschoppen is heel wat anders dan heb nog in het doel te schieten nadat er gefloten is. Ook moet je beoordelen op welke tijdstip (vroeg een gele kaart is spelbederf) en wat er achter zit.

20 maart 2014 om 09:37

Oh dat de krant zich hier laat kennen, ben ik helemaal met je eens.

Maar ik zie niet het verschil tussen Van Persie en Salino. Salino doet het bij een achterstand, terwijl zij zelf moeten scoren en Van Persie trapt de bal weg bij een voorsprong die ze moeten verdedigen. Als er één een gele kaart had moeten krijgen, had ik hem juist aan Van Persie gegeven. Je zou toch denken dat hij na de wedstrijd tegen Barcelona hier van geleerd zou hebben.

20 maart 2014 om 09:39

United kreeg alle twijfelgevallen mee?

De penalty in de eerste helft tegen Valencia? Die aanvoerder hangt en trekt en maakt een sliding en komt niet in de buurt van de bal. Er werd niet voor gefloten, geen vrije trap/penalty of een kaart.

Tuurlijk had hij volgens de regel RVP een kaart kunnen geven, echter was het dan wel echt mierenneukerig geweest. RVP zet zijn aanvallende actie door en [robeert nog de bal over de keeper te wippen, Salino is het niet eens met de beslissing en protesteert door de bal weg te schieten....daar zit ook een verschil in...nogmaals volgens de rgel mag je RVP wel geel geven inderdaad, maar het zijn niet exact dezelfde situaties.

Penalty was terecht en Olimpiakos probeerde vanaf minuut 1 de druk van United te ontregelen door veel overtredingen te maken en kwamen goed weg met een aantal doorgebroken situaties.

Overdreven reactie van deze krant...slechte verliezers die Grieken...nu uithuilen en allemaal weer even aan het werk

20 maart 2014 om 10:42

idd,die valencia bleef overtredingen maken en kreeg maar geen kaart.zeker medelijden voor zijn dik oog

20 maart 2014 om 12:16

Kom omdat van Persie toen het fluitje 'zogenaamd' nog niet had gehoord en nog doorvoetbalde, die salino stopte.... en schopte vervolgens de bal uit frustratie weg.

20 maart 2014 om 13:29

@de10

Je moet toch wel heel makkelijk het verschil kunnen zien tussen die actie van van Persie en Salino. De een trapt uit frustratie de bal weg en de ander gaat gewoon door met z'n actie na het fluitsignaal.

Wij laten ons door jullie bestelen.

Penalty was duidelijk terecht trouwens.

20 maart 2014 om 09:29

Vond je de vrije trap bij de 3-0 ook terecht? Over de penalty valt niet te twijfelen, ongelooflijk dom van die Holebas.

20 maart 2014 om 09:41

Vond je het geen overtreding op Evalencia in de eerste helft.

Hou toch op met dat eeuwige gezeik om de scheidsrechter. Kuipers heeft gisteren prima gefloten, msischien hier en daar wat anders kunnen beslissen, maar zijn rol was zeker niet beslissend in de resultaat van de wedstrijd

20 maart 2014 om 10:06

Wel nee, dat was geen overtreding. Dat was een duel waarbij twee spelers aan elkaar zitten en leunen tegen elkaar. Daarna laat Valencia zich ongelooflijk makkelijk vallen, waardoor ik Kuipers volledig begreep.

20 maart 2014 om 12:19

Inderdaad, geen enkele scheids fluit perfect, maar omdat het een Nederlander is ligt hij natuurlijk onder een vergrootglas hier.
Heb hem gisteren prima zien fluiten en net zoals jij zegt, op een paar dingetjes na was het gewoon prima.
De Grieken moesten scoren, deden ze niet.
simpel toch? ze waren genoeg op de helft van united maar op het einde ging het steeds mis.
En die donkere jongen, ben even zijn naam kwijt maar hij scoorde thuis met links een goal(niet racistisch bedoeld, zo is het duidelijker wie ik bedoel) had ook genoeg kansen maar knalde die 20 meter over.

Nou Kuipers, niet meer op vakantie in Griekenland gaan! Was gewoon een terechte penalty, die grieken moeten niet zeiken. United terecht gewonnen met een zeer goede de Gea en van Persie.

Lekker die Griekse frustratie. Kuipers floot best aardig, was misschien iets te scheutig met kaarten, maar het waren ook een stel lompe boeren bij Olympiacos. Die pingel was gewoon terecht en de vrije trap waaruit de 3-0 viel ook... Jammer joh!

20 maart 2014 om 09:55

Vanaf de aftrap was het aan beide zijde hard tegen hard, als scheidsrechter heeft hij meteen de toon gezet wat wel en wat niet kan. dat resulteerde in naar ik meen 3 gele kaarten in het eerste kwartier. Had hij dat niet gedaan had je kans gehad dat de wedstrijd uit de hand was gelopen.

On topic: Overigens had Kuipers nog een penalty kunnen geven in het voordeel van MU en nog meer geel kunnen geven aan Olympiakos wegens protesteren.

De penalty was idd erg makkelijk gegeven. Maar ja, die gozer moet het risico niet nemen. Ook al was het een duwtje van niks en ging van Persie erg graag liggen.
"de lul uit Nederland", haha. Ik zie zoiets al op de voorpagina van een Nederlandse krant staan..

20 maart 2014 om 09:38

Holebas beukt Van Persie gewoon vol in zijn rug. Dit is wat we noemen een 100% penalty! Ontzettend domme actie.

20 maart 2014 om 12:22

En op volle snelheid heb je niet zoveel nodig om uit balans te geraken.
Zag er in de herhalingen gewoon uit als een fikse beuk dus pingel terecht.

20 maart 2014 om 09:58

Als jij de bal wil aan nemen en wil schieten op doel dan werkt zo'n beuk in je rug echt niet mee. Er werd een scoringskans ontomen en Olympiakos mag blij zijn dat ze hiervoor geen rood kregen.

Kuipers heeft de wedstrijd prima gefloten, het was tenslotte een wedstrijd waarbij veel op het spel stond en waar veel duels fysiek werden uitgevochten. Ik geef je het maar te doen. Het temperament van de Grieken in goede banen te leiden.

20 maart 2014 om 11:31

Grieken? Ik heb ze niet gezien, was een vreemdelingen elftal.

Maar Kuipers heeft een prima wedstrijd gefloten, waarbij de Grieken niet mochten klagen dat hij nog in de gaten hield wie er al een gele kaart hadden, hij had makkelijk ook een tweede kunnen uitdelen aan deze of gene.

Ja, want je mag spelers in de rug duwen in de 16. Kuipers floot wel enigszins in het voordeel van United, maar die kaarten in het begin waren gewoon terecht. En hij gaf Carrick ook meteen geel.

Ondanks dat ik hoopte op een stunt van Olympiakos vind ik de berichtgeving in de Griekse krant 'a load of crap.' Kuipers heeft naar mijn mening uitstekend gefloten en is echt niet de reden dat de Griekse ploeg het niet heeft gered.

Ze hebben zelf voldoende kansen gehad om er zelf 1 of 2 in te prikken en de wedstrijd in het slot te gooien. Dat gehuil, en gewijs naar anderen in de voetballerij begint mij inmiddels flink de strot uit te komen.

De overtreding voor derde goal niet gezien. Maar strafschop was 100% terecht, gele kaarten in de eerste 10 minuten waren ook volledig terecht. De minst terechte kaart in de eerste 10 minuten was de kaart die united kreeg.

Naar mijn idee toch gewoon een goede wedstrijd gefloten, 1 corner en 1 ingooi verkeerd, de rest was gewoon goed volgens mij.

20 maart 2014 om 12:27

inderdaad, raakte eerst de bal en vervolgens echt ontiegelijk ligt die olympyakos speler met zijn teen.
Dat is geen geel waard in mijn ogen.
Maar vooruit, de grieken mogen hem juist wel dankbaar zijn.

Nou laten we eerlijk zijn. Kuipers is geen lul maar krijgt wel een harde van Van Persie.
Hij floot alles in het voordeel van Man utd.

Vrije trap 30 meter achter zetten, geel voor wegtrappen Olympiakos en niet voor van Persie.
10 seconden van te voren affluiten.

Ik snap de frustratie wel.

20 maart 2014 om 09:47

Tuurlijk kan hij volgens de regels RVP een gele kaart geven voor het doorvoeren van zijn actie, maar waarom wilt niemand zien dat de situatie RVP en de situatie Salina niet hetzelfde zijn.

RVP maakt actie, hoort fluit en voert zijn aanval door met een lob over de keeper.
Salina is het niet eens met de beslissing van de scheids en schiet protesterend, vol frustratie de bal weg.

De actie van Salina is ook een protest tegen de beslissing van de scheids...nogmaals...hij mag hem inderdaad volgens de regels ook aan RVP geven, leg alleen uit dat het niet beiden exact dezelfde situaties zijn.

20 maart 2014 om 10:04

@ Slimjong

Dat zijn twee ijzersterke argumenten, die de wedstrijd ook echt beinvloed hebben.

Het geel van Van Persie, zie ook de reaktie van treelions, maar als Van Persiee geel had gehad dan nog had Olympiakos met 3-0 verloren.

10 seconden van te voren afluiten, Als Olympiakos in 94,50 minuten de bal er niet in krijgt dan zal die laatste 10 seconden geen verschil meer uitmaken.

Daar tegenover kan ik stellen dat de overtreding op Van Persie waaruit de penalty voortkwam ook zomaar rood had kunnen zijn. En in de laatste fase waar op van Persie geblesseerd uitvalt ook zeker geel of wellicht ok wel rood op zijn plaats was geweest, een doelbewust knie, zonder intensie de bal te raken en wel de man.

Kuipers floot prima, wat stevig in het eerste deel van de wedstrijd, maar dat was vooral om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand liep. Ik vond hem ook niet heel zenuwachtig rondlopen.

Vond Kuipers juist opvallend goed fluiten. Kaarten in 't begin waren allemaal terecht.

20 maart 2014 om 12:31

Behalve die van united, en dan nog gaan zeuren die grieken.
Voor de rest vond ik hem ook prima fluiten.
Maarja de grieken kunnen alles blijkbaar beter.

De penalty was gewoon een domme overtreding.
Maar de vrije trap bij de 3-0 vond ik wel erg gemakkelijk. Je kan daar gewoon door laten spelen. Welbeck ging te gemakkelijk naar de grond.

20 maart 2014 om 12:32

Was ook gewoon een blunder van de keeper.
Als hij de bal niet kon zien stond hij niet goed, en ook zijn muur niet.
Als je ziet dat de bal maar 40 cm rechts van hem in het doel plofte vind ik dat zijn fout.
Straks gaan ze nog een foutieve beslissing op het middenveld afdoen als de oorzaak van het verlies.
Moet niet gekker worden.

Gaat er niet het gerucht dat Olympiakos elke wedstrijd in Griekenland wordt geholpen om kampioen te worden? In ieder geval, penalty terecht. Was een behoorlijk beuk en heel erg dom. Vrije trappen worden vaker onterecht gegeven. Je moet ze alleen wel scoren. Kuipers fluit die bal er niet in.

20 maart 2014 om 12:33

Helemaal mee eens webster, en als je kijkt hoe makkelijk die bal er in vliegt... keeper doet niks dan is het ook gewoon een blunder van hun!

In Griekenvmag je blijkbaar iemand een duw in de rug geven waardoor je uit balance raakt
Verder geen woord over het slechte verdedigen,en keepen...... Het aantal gemiste kansen word ook niks overgezegd. Ik vond Kuipers goed fluiten deed geen rare dingen en maakte geen grote fouten.

Schandalig dat die kranten in Griekenland op zo'n onbeschaafde manier mogen schrijven, trouwens penalty was terecht.

Knap dat Manchester United toch heeft teruggeslagen, prettig dat van Persie alle doelpunten maakte.

Geeft weer een beetje hoop als zijn vorm gaat verbeteren met de komende WK in het zicht.

22 maart 2014 om 10:54

Hoezo zou dat in vredesnaam niet mogen? Wat wil je daar in vredesnaam aan veranderen, is ook nog zoiets als persvrijheid.


Een lul is overdreven, maar ik snap wat ze proberen te zeggen. Als je ziet hoe van V Persie die bal aanneemt., dan zie je dat hij zijn voeten heel erg naar achter zet, waardoor hij veel voorover hangt. Er is niks voor nodig om nu te vallen aangezien hij nu op het randje van stabiliteit balanceert, hij kon ook elk moment uitglijden als het veld glad was. Als V Persie wat meer recht op had gestaan(zoals de meeste voetballers) dan kwam die duw niet zo laag van die griek en had Persie gewoon kunnen schieten zonder dat ie viel.

Die vrije trap was ook makkelijk gegeven.
Maar uiteindelijk had olympiakos ook genoeg kansen en moeten ze ook naar zich zelf kijken

20 maart 2014 om 09:44

haha...heel lap tekst als uitleg om te eindigen met "dan kwam die duw van die griek"...
Klaar, duw van de griek, van achter, in de 16, dus penalty. Ongeacht of RVP zijn benen minder naar voren had kunnen zetten, uit had kunnen glijden of wat voor onzin dan ook.

Gewoon 100% penalty geen twijfel over

20 maart 2014 om 10:32

En wat had je gedacht dan? Dan Kuipers naar Robin toe zou lopen en zou zeggen: "luister, ik zag net dat je je voeten erg naar achter zette waardoor je wat onstabiel op je benen stond. Als je er nu voor had gezorgd dat je de bal met een rechte rug aannam en wat steviger op je voeten stond dan hadden we lekker door kunnen voetballen. Nu kreeg je een duw van je tegenstander en viel je meteen op je bakkes. Ik moet je hiervoor een gele kaart geven, want dit is niet zoals het hoort. Dus nog een keer: Volgende keer de bal aannemen met een rechte rug!! Anders stuur ik je er uit.

Ik vond Kuipers redelijk fluiten, maar het was niet zijn beste wedstrijd. De Grieken hadden zeker aanleiding om te denken dat Kuipers in het voordeel van Manu, lees: van Persie, floot. Maar tijdens de wedstrijd vond ik dat niet eens erg. Ik heb me mateloos geergerd aan het vragen om kaarten en het constante gezeur van die Grieken. Daarnaast denk ik dat als je 2-0 voor staat na een wedstrijd en je treft een ploeg als Manu (zonder zelfvertrouwen), dat je het dan gewoon zelf moet kunnen afmaken en niet moet wijzen naar de arbiter.

Kuipers is een goede scheids, maar ergens kan ik de irritatie bij de Griejse krant wel voorstellen. Had zelf ook het gevoel dat er erg vaak voor United werd gefloten, weliswaar een gevoel dus iet gebaseerd op feiten.

Vond het ook niet zo'n beste wedstrijd van Kuipers, net als in de eredivisie ook vaak matig hoor. Hij fluit teveel voor kleine overtredingen, minder doen Kuipers lekker door laten spelen dan hou je het tempo erin. Vink doet dit gelukkig wel prima scheids voor mij de beste van de Nederlandse velden.

De schuld opschuiven naar de scheidsrechter, erg volwassen van de Griekse krant. Ze hebben gewoon pech gehad dat de Gea een goede wedstrijd aan het keepen was.

edit Peerk: lok het nou niet uit.

On:
Ik vond Kuipers best een goede wedstrijd fluiten, de vrije trap was misschien wat makkelijk gegeven maar Kuipers kon ook niet weten dat van Persie hem erin zou schieten. Keeper werd op het verkeerde been gezet.. Als die nou goed stond..

Achjah, ietwat geflatteerd maar wel verdiend vind ik. De grieken hadden kansen zat, maar benutte ze niet, is toch niet de schuld van Kuipers?

Kuipers was niet in beste doen maar je kunt moeilijk zeggen dat hij persoonlijk voor de uitschakeling heeft gezorgd.

Het zijn weer die Hollanders Hehe nee!

Maar ik moet wel toegeven dat er niet altijd even goed werd gefloten! Die penalty was zeker terecht. Maar al die vrije trappen dat United voortdurend mee kreeg. Maar aan de kant had Olympiacos even goed 2 a 3 keer kunnen scoren. Ze hebben de kansen die ze kregen gewoon niet benut. Dan krijg je de deksel op je neus!

20 maart 2014 om 10:29

Olympiakos had zeker moeten scoren, maar die de gea keepte zo ontzettend goed. Die redding met zn been deed me denken aan vorig tegen real.

Lekker belangrijk, laat je maar weer kennen, Kuipers floot makkelijk maar hahah kijk liever naar die keeper wat een megaaaa blunder de bal komt in zijn "hoek", haha en dan nog dichter bij het midden van de goal als in de hoek, echt bizar dat er niks over gezegd werd.. O nee vpersie scoort 3x laten we dat vooral groter maken dan het is, een pingel en een slechte vrije trap.. Haha zag foto op FB van VZ met en we hebben weer zin in het Wk.. Kan me daar zo aan storen in dit land..

Ik vond kuipers het aardig doen. Soms was ik niet met hem eens en dan keek ik de herhaling terug en toen bleek dat kuipers toch nog aan het juiste eind zat.

Kuipers floot idd in het voordeel van Utd. De penalty was terecht, maar de overtreding bij de 3e goal niet. Kuipers heeft echt een rare wedstrijd gefloten. Normaliter trapt hij er niet in maar nu ineens wel. Maargoed, dit neemt niet weg dat Utd en vooral de Gea goed gepresteerd hebbeb. Oly had veel kansen om te scoren.

Dat ze gefrustreerd zijn is natuurlijk te begrijpen..

Persoonlijk vond ik Kuipers alles behalve goed fluiten.. Hij heeft het in sommige gevallen gewoon verpest en men zag duidelijk dat hij meer in het voordeel van Man U deed. Ik irriteerde me vooral aan die kleine dingen waar hij dan niet consequent in was. 2x wordt de bal na een fluitsignaal weggetrapt 1x wordt er geel voor gegeven aan die speler van Olympiacos. Dat kun je niet maken.

Maar goed, ze hebben het voornamelijk aan zichzelf te danken dat ze eruit zijn geknikkerd.. Want Man U was met alle respect echt niet zo goed dat Olympiacos niets in te brengen had. Men kan zelfs stellen dat Olympiacos beter was maar geen enkele bal wou er maar in. En bij Man U ja daar zat het gewoon goed mee.

Aan de 1-0 kon men vrij weinig doen, terechte penalty keeper had de juiste hoek maar kwam er niet aan. De 2-0 heeft Olympiacos zelf weggegeven, die verdediger had daar gewoon beter moeten dekken en hij had de bal van Rooney was eigenlijk al weg maar als je dan niet verder door zet kan hij die bal gewoon lekker voor het doel leggen. En de 3-0 los van het feit of het terecht of niet was. Het was geen super vrijetrap eerder in de categorie slecht. Maar de keeper........ Die zag er nog slechter uit dan die vrije trap zelf.

Zoals ik al zei het geklaag is te begrijpen. Ze speelde zelf ook gewoon goed, maar het lag eerder aan hun zelf dat ze eruit liggen dan aan de "slechte" scheids.

Tjah, ze hadden ook kunnen zeggen:

"een lul uit Spanje met die stomme handschoenen aan keepte te goed."

Ik ben geen fan van United, dus het maakt me in dit geval dan ook vrij weinig uit of er wel of geen Nederlanders voetballen, maar dit is een typisch gevalletje van: eigen schuld, dikke bult.

Ze doen het nu net over komen alsof ze het verdiend hadden om door te gaan, aangezien ze de 1e wedstrijd met 2-0 hadden gewonnen tegen een dramatisch United. Jammer dan, maar United heeft er toch echt eentje meer gescoord.

Vond Kuipers niet goed, niet slecht. Olympiakos was gewoon drama. Ze hadden er makkelijk 1 kunnen scoren als ze niet zo paniekerig op goal bleven schieten. Nou was de Gea wel in vorm maar toch. Wanneer is de loting voor kwartfinale of heb ik die al gemist?

Ik werd gisteren doodmoe van al dat gezeik en gebaar van die spelers van Olympiakos. Ze moeten niet achteraf gaan lopen zeiken want ze hebben echt wel kansen gehad om een doelpunt te maken en dan had je toch een heel andere wedstrijd. De defensie van United is de zwakke schakel dus er viel gewoon meer te halen voor ze als ze de kansen maar benut hadden.

Die pingel was terecht, en over die vrije trap moeten ze ook niet zeiken.

Nou sorry hoor, maar ik vond Kuipers gisteren anders ook een behoorlijke thuisfluiter. Ik zal het wel weer verkeerd gezien hebben, maar puur objectief gezien mocht United niet klagen over Bjorn. Ik vond het zeker niet zijn sterkste wedstrijd.

United kon nog een tweede penalty krijgen voor die overtreding op Valencia. Maar dat zijn ze blijkbaar vergeten. Als je naar Old Trafford afzakt met een voorsprong van 2-0 en die gewoon verspeeld verdien je het niet om door te gaan naar de volgende ronde, punt.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren