Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op ‘meikever’ Van der Vaart: ‘Zo ziet WK-conditie er niet uit’

Laatste update:

Hamburger SV draait slecht in de Bundesliga en verkeert nog altijd in degradatiegevaar. Trainer Bert van Marwijk werd ontslagen en de spelers werden na een nederlaag tegen Hertha BSC ‘schijtmiljonairs’ genoemd. Rafael van der Vaart kan zich ook niet aan de malaise onttrekken; de aanvoerder kwakkelt met blessures en krijgt er nu in de Duitse pers opnieuw van langs.

/

Die Rothosen werkten dinsdag een conditietraining af en Van der Vaart maakte volgens Hamburger Morgenpost allesbehalve een fitte indruk. De middenvelder liep al gauw veertig meter achter op zijn ploeggenoten en stortte na de zware inspanningen al hijgend languit op het veld om bij te komen. De genoemde krant noemt de Oranje-international een ‘meikever’ en stelt dat een ‘WK-conditie’ er zo zeker niet uitziet.

“Na zo’n langdurig griepvirus is dit volledig normaal”, reageert trainer Mirko Slomka. “De rest heeft deze intensieve training al vaker meegemaakt. Hij kwam binnen de gestelde tijd binnen, de andere spelers waren gewoon ongelooflijk snel.” Van der Vaart kreeg eerder al kritiek van oud-doelman Ulrich Stein en Lothar Matthäus. Stein noemde de voormalig Ajacied een ‘alibi-voetballer’ en Matthäus sprak dat VDV een ‘last’ voor het elftal is.

Denk jij dat Rafael van der Vaart meegaat naar het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelfs een volledig fitte van der Vaart kan je beter na een uurtje/70 minuten eraf halen omdat hij dan gewoon op is. Niks nieuws aan en ik vraag me dan ook af wat er met ‘WK-conditie’ wordt bedoeld. Er zijn denk ik weinig spelers die na een lang topseizoen te hebben gedraaid niet ook maar een klein beetje moe zijn/pijntjes hebben etc.

20 maart 2014 om 09:54

Een WK-conditie, tja, in ieder geval dat je dadelijk op het WK 3x 90 minuten op het juiste niveau zou kunnen volhouden en hopelijk meer.
Dat kan vd Vaart inderdaad niet op dit moment denk ik

20 maart 2014 om 10:19

Je snap hopelijk dat vd Vaart in Duitsland speelt. Het land dat van oudsher altijd won in de blessuretijd. Niet omdat ze geluk hebben, maar omdat ze daar trainen op kracht, conditie en doorzettingsvermogen. Iets wat hier in Nederland absoluut niet gebeurd!

Duitsers zijn altijd topfit. Daar kan Nederland eens een voorbeeld aan nemen. Zij hebben namelijk wel altijd een WK conditie. Daarom hebben ze ook al vaker een WK gewonnen.

Ik denk wel dat hij mee gaat puur omdat we niks beters hebben. Maar of hij mee moet op basis van zijn huidige vorm en prestaties? Nee eigenlijk niet.

Vind het jammer dat VDV en eigenlijk ook Sneijder voor hun 30ste hun topniveau al kwijt zijn. Ligt het aan hun mentaliteit?

19 maart 2014 om 20:02

Nee, er wordt gewoon teveel verwacht van ze. Jarenang werden ze tot de wereldtop geschaard door de nederlandse 'kenners'. Sneijder floreerde 1 jaartje, Vd vaart heeft moeite met zijn conditie. Kortom, allebei gevalletjes te hoge verwachtingen.

19 maart 2014 om 20:06

Sneijder speelt bij een goede ploeg op de verkeerde plek. VDV speelt bij een verkeerde, slechte ploeg in de vorm van Hsv. Dat is het geval, niet dat ze te hoog ingeschat zijn.

19 maart 2014 om 20:55

Sneijder speelt bij een aardige ploeg op dezelfde positie als waar ie zijn enige topseizoen heeft gespeeld. Iedereen vergeet dat Sneijder meer als valse linksbuiten speelde dan als 10 bij Inter.

Van der Vaart speelt gewoon op zijn huidige niveau. Had wellicht wat meer voor de sport moeten leven want je kan niet teren op een handvol aardige wedstrijden per seizoen.

19 maart 2014 om 20:57

Sneijder speelde bij ajax, real én inter goed. Niet slechts 1jaartje...

19 maart 2014 om 21:27

Van der vaart was altijd al een dik varkentje geweest. Hij had altijd al een hoog vet percentage.

19 maart 2014 om 21:37

@ Theonlyone

Blame the victim. Zelfs als hij achter de spits staat doet Sneijder weinig behalve vanaf de tweede lijn uithalen.

19 maart 2014 om 21:40

Ik heb eht over topniveau. Bij Inter speelde hij 1 jaar goed, bij Real was hij nooit echt doorgebroken, vandaar dat ze hem zonder slag of stoot verkochten.

19 maart 2014 om 21:59

Dit is wel lichtelijk een overdrijving. VDV was bij Tottenham belangrijk, bij HSV ook vorig seizoen en bij Real is hij als enige Nederlander van toen doorgebroken.

19 maart 2014 om 23:44

real verkocht zowel van der vaart als sneijder omdat de nieuwe bestuurder zijn eigen paradepaardjes in het veld wou zien

20 maart 2014 om 16:47

@rikvdb Jij zegt kom eens met opbouwende kritiek, maar dan neem jij Lothar niet serieus omdat hij een walgelijke voetballer is?

19 maart 2014 om 20:07

Daarnaast wordt je "topniveau" ook bepaald door wat voor teamgenoten je hebt, welke trainer, welke positie ze je laten spelen en welke opdrachten je mee krijgt van de trainer. Mag duidelijk zijn dat Mourinho bijvoorbeeld heel veel uit een Sneijder wist te halen door deze op de juiste manier te gebruiken en te motiveren.

19 maart 2014 om 20:20

Allemaal leuke redenen. Maar het is wel een feit dat ze allebei voor hun 30ste al aardig opgebrand beginnen te raken.

Daar waar generatiegenoten De Jong, Robben en Van Persie nog wel steeds hun hoge niveau vast hebben kunnen houden.

Geen schande ofzo, grote spelers als Kluivert, Ronaldinho waren ook al erg snel "op".
Het zal deels instelling en mentaliteit zijn, maar het heeft ook voor een groot deel met je fysieke gestel te maken.

20 maart 2014 om 10:26

Inderdaad. Je ziet gewoon dat ze allebei een net iets te leuk sociaal leven hebben. Zij hebben keuzes gemaakt die qua voetbalprestaties in hun nadeel hebben uitgepakt.

Dit komt naar mijn idee voor een groot deel op het conto van de partner. Ze komen meer in het nieuws door programma's als shownieuws, dan studio voetbal. Dan weet je dat je leven niet in teken staat van alleen topsport. Afleiding kan funest zijn.

Kijk naar een Bergkamp en vd Sar. Die hebben een rustig sociaal leven en concentreerden zich volledig op het spelletje voetbal. Zij werden wereldtoppers tot na hun 30e.

20 maart 2014 om 16:57

Wat maakt het ook uit? Ze zijn 'binnen' qua vermogen, dus kan niemand hun wat maken. Ik wist het ook wel als ik meer dan 20 miljoen aan vermogen heb, gewoon je laatste jaartjes uitzingen en lekker relaxen.

Jammer voor van der Vaart, komt momenteel gewoon te kort.

Denk dat van Gaal nu de verwachtingen toch niet zo hoog zijn, beter wat jongere spelers kan meenemen.

Bijvoorbeeld Clasie, Klaassen, Vilhena en Boetius.

Sorry maar ik zie het echt zuur in voor Nederland op de Wk.

Van Persie uit vorm, Strootman geblesseerd, Sneijder die zijn niveau niet haalt, Van de Vaart uit vorm en kei slecht doet, Robben die geen 90 minuten maakt..

Enige speler die nog top presteert in de aanval is Huntelaar, ik verwacht trouwens geen berichten met spelers uit de Eredivisie want die neem ik totaal niet serieus.

19 maart 2014 om 20:31

Joh.. Iedereen weet al dat het helemaal niets gaat worden voor Nederland dit WK. Accepteren en doorgaan met je leven.

Mag nu wel over zijn toch? Misschien ook die doelman een trap geven in de media, of de rest van de dramatisch presterende spelers? Het is gewoon een collectieve wanprestaties. Misschien mogen ze ook een greintje respect hebben voor een speler die veel heeft betekend voor de club. Van der Vaart heeft nog altijd meer talent in zijn kleine teen dan het grootste deel van die selectie.

In zijn Hoogtijdagen een briljante voetballer, maar qua conditie was Rafael sowieso nooit echt op zijn top. Redknapp verweet hem dit ook altijd en hij werd er niet voor niets altijd al na een uur spelen uit gehaald.

Van der Vaart kan niet eens meer 60 minuten voluit gaan, dat soort gasten moet je thuis laten. In 2012 kon hij het al niet meer belopen en dat is alleen maar erger geworden.

In het hedendaagse voetbal moet je gewoon top en top fit zijn. In de loop van de jaren kon v.d Vaart nog wel uitblinken omdat hij technisch veel met een bal kan, maar hij moest het nooit hebben van z'n lichaam. Hij oogde altijd al wat dik. Zelfs zou hij fit zijn dan kan hij het bijvoorbeeld het Franse 'geweld' niet aan. Aangezien wij ook een ambitieus voetballand zijn zijn de dagen van Raffie in Oranje voorbij. Het zelfde geldt volgens mij ook voor Sneijder.

Hij ziet er ook nooit echt afgtrained uit....vergelijk hem es met bijv robben en sneijder. Heb t idee dat vd vaart geen fan van t krachthonk is....(onbegrijpelijk.-). Hoe fit je bent heb je wat dat betreft grotendeels zelf in de hand!

Waardeloze mentaliteit, ik hoop deze vent nooit meer terug te zien in het Nederlands elftal danwel in de Eredivisie. Meneer is profvoetballer en kan al een paar jaar geen volledige wedstrijd meer spelen. Ik weet zeker dat hij na zijn carrière met smoesjes gaat komen....

20 maart 2014 om 07:54

Ik zou ook liever met Sabia of Sylvie leuke nachten zonder rust meemaken dan voledig leven als een monik voor t voetbal

Op dit moment is Vdvaart nog niet fit genoeg om mee te mogen naar het WK, maar dat kan nog komen. Als zijn trainer aangeeft dat het niet zo gek is, dan kunnen we de beste man ook een keer geloven natuurlijk. Als Vdvaart over een paar weken nog steeds 40 meter achterloopt dan moeten we ons zeker zorgen gaan maken en eigenlijk moet Vdvaart dan ook vooral zelf zich zorgen gaan maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren