Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ze krijgen Twente nog en Vitesse, dus Ajax moet op z’n tellen passen’

Laatste update:

PSV en FC Twente mogen zichzelf als de winnaars van het afgelopen weekend in de Eredivisie beschouwen; de Brabanders wonnen zaterdag op bezoek bij Vitesse en doen weer volop mee in de strijd om plek twee, de Tukkers versloegen AZ in de laatste minuut en zagen hoe Ajax gelijkspeelde.

/

De koploper verspeelde twee punten bij NAC Breda en hoewel de Amsterdammers nog een voorsprong van zeven punten hebben op de achtervolgers Vitesse en Twente, kan Ajax nog niet gerust zijn op een goede afloop van het seizoen; beide concurrenten treffen het elftal van trainer Frank de Boer deze jaargang nog. “Ze krijgen nog Twente thuis en ze moeten nog naar Vitesse. Dus Ajax moet op z’n tellen passen”, laten René en Willy van de Kerkhof weten aan Omroep Brabant.

De tweelingbroers waren te spreken over de 1-2 zege die PSV boekte bij Vitesse. “Inzet en de kwaliteit maakten het verschil. Er werd als team gevoetbald”, merkt Willy op. Ji-Sung Park was volgens de gebroeders de uitblinker aan Eindhovense zijde. “Park doet ontzettend veel beulswerk. Hij is de man om wie het draait op het middenveld”, vindt René, die erop wijst dat PSV vier van de resterende zes wedstrijden in de Eredivisie voor eigen publiek mag spelen. “Dus dan moet het gek gaan wil PSV de tweede plek nog missen.”

Denk je dat de titelstrijd in de Eredivisie nog echt spannend wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sjongejonge die twee maken me iedere week weer aan het lachen. Vitesse is niet stabiel en niet meer zo goed als voor de winterstop. Twente is ook niet stabiel en te wisselvallig en die moeten nota bene naar de Arena. Ajax wordt gewoon kampioen, of Willy en René nu willen of niet.

17 maart 2014 om 10:09

Ajax is nu ook onstabiel dus.......

17 maart 2014 om 10:12

Ajax is ook onstabiel, dat klopt. Maar je kan mij niet vertellen dat Ajax geen kampioen meer wordt. Al verliezen ze van Vitesse en Twente, staan ze één punt voor. Ik zie ze de resterende wedstrijden wel winnen hoor.

17 maart 2014 om 10:12

Klopt dat zijn ze inderdaad, maar dan nog. De voorsprong is groot en ik heb niet het idee dat Ajax snel zenuwachtig wordt, hoe leuk dat ook zou zijn voor de competitie.

17 maart 2014 om 10:23

nou ik niet hoor ajax speelt al weken slecht en laten ook veel punten liggen de laatste tijd en natuurlijk kunnen ze kampioen worden maar iedereen doet net alsof ze al weken kampioen zijn en dat zijn ze nog niet en ze kunnen het zomaar nog verspelen

17 maart 2014 om 10:38

Ajax laat ook punten liggen tegen de mindere ploegen. Dus waarom niet?

17 maart 2014 om 11:32

Ajax moet er minimaal twee verliezen en 1 gelijkspelen en dan moet dat ook nog is tegen Vitesse of Twente gebeuren want anders zet je die teams alsnog 3 punten verder achter je.

Ik hoop dat Twente en PSV de tweede en derde plaats innemen, gezien ik hun kansen in Europa hoger inschat dan die van Vitesse.

Waarom? Vitesse verliest misschien huurlingen, Ibarra en Propper zijn transfervrij en Vitesse kan door FFP geen echte versterkingen meer aantrekken.

Ten opzichte van Psv, Twente en Ajax zal er dus veel kwaliteit worden ingeleverd.

17 maart 2014 om 11:39

omdat de ploegen die ze moeten inhalen de afgelopen periode nog minder stabiel te zijn dan Ajax, dus daarom niet ;-)

17 maart 2014 om 11:52

Propper is niet transfervrij

17 maart 2014 om 12:08

Ajax presteert alleen niet tegen "mindere" ploegen. Als ze tegen een beter team moeten dan staan ze er gewoon weer.

17 maart 2014 om 13:47

4e jaar op rij kampioen worden is stabiel

17 maart 2014 om 17:18

Ik zie Ajax nog eerder punten verspelen tegen een RKC dan tegen Twente. In topwedstrijden staat Ajax er meestal. Hopelijk staan ze er nu in alle resterende wedstrijden.

17 maart 2014 om 10:11

Vitesse niet stabiel ? haha, ze hadden gewoon minimaal een gelijkspel verdiend tegen Psv.

En of Ajax wel stabiel is ? We zien ze graag naar Arnhem komen !

17 maart 2014 om 10:13

Zal hartstikke leuk zijn als Vitesse wint van Ajax, maar had Vitesse veel gehad dan aan een gelijkspel? Dat is juist het punt. Twente en Vitesse hebben recht op heel veel (twente had van Eagles terecht verloren, geen inzet, maar tegen Utrecht waren ze ook beter) maar ze pakken de punten niet. Daar zit het probleem. Ik zou het fantastisch vinden als Twente nog een rol zou kunnen betekenen, maar reëel is het niet.

17 maart 2014 om 10:29

Twente heeft tegen Feyenoord anders ook flink gemazzeld. Een wijs man zei ooit: je krijgt wat je toe komt. Dat is hetzelfde gezeik als over scheidsrechterlijke dwalingen, tel ze aan het eind bij elkaar op en je zult zien dat elke club wel eens 'genaaid' is, net zoals dat elk team wel eens geluk heeft gehad.

17 maart 2014 om 10:31

Ja dat vind ik ook, maar heb het daar toch niet over? Dat Twente niet wint bij Utrecht bijvoorbeeld hebben ze volledig aan zichzelf te wijten.

17 maart 2014 om 10:32

Vitesse had zeker wat aan gelijkspel. Zouden dan tweede staan gezien het slechtere doelsaldo en PSV stond nog op 5 punten. Nu wordt het moeilijk om tweede te worden en ook een plaats op rechtstreekse plaatsing voor de EL wordt zwaar genoeg.

Alle teams zijn onstabiel dit jaar. Denk dat Ajax het gewoon zal halen, Ook al zouden ze van zowel Twente als Vitesse niet winnen. De rest zal ook ergens punten laten liggen. De strijd om plek 2 is spannend en nog helemaal open. Je kan maar zo 2e worden, maar ook 5e.

17 maart 2014 om 10:35

Ik vond ook dat Vitesse meer verdiende dan een nederlaag. Maar het feit dat ze dus niet eens een punt pakten maar verliezen, maakt het "instabiel". Ik denk dat men instabiel bedoelt op basis van de resultaten, niet op basis van het voetbal.

17 maart 2014 om 10:39

@yoda: Precies mijn punt, iemand die snapt wat ik bedoel .

17 maart 2014 om 12:46

Thysj, wat bedoel je dan met 'recht op meer hebben'? Je zegt dat Twente en Vitesse wedstrijden hebben gespeeld waarin ze meer verdienden, maar dat heeft Feyenoord ook. Ajax heeft ook wel punten laten liggen in wedstrijden waarin men beter was. Dat is dus wat ik bedoel, je kunt wel gaan klagen maar dan kan iedereen gaan klagen. Nogmaals kijk op het eind van een seizoen terug en je zult zien dat iedere club wel eens heeft gemazzeld, en iedere club wel eens onnodig punten heeft laten liggen. Geen enkele club is stabiel, alhoewel psv wel 7 keer op rij heeft gewonnen. Maar ik denk dat jij het wel met me eens bent dat de helft van die wedstrijden ook zomaar verloren hadden kunnen worden.

17 maart 2014 om 16:21

@desnor: Wat yoda zegt is exact wat ik bedoel. Over het algemeen dit seizoen pakt Ajax het vaakst de punten als ze een moeizame wedstrijd spelen en Vitesse en Twente doen dat minder, dus zijn zij minder stabiel. Vrij duidelijk toch?

17 maart 2014 om 18:19

Ajax is over het algemeen inderdaad de enige ploeg die wedstrijden wint zonder dat men veel beter is dan de tegenstander. Als we dan gaan kijken naar ploegen die wedstrijden waarin zij veel sterker zijn niét winnen, springt Feyenoord er toch bovenuit. En ik vind dat je stabiliteit het beste kunt beoordelen op veldspel, herkenbare patronen enzovoort. Resultaten zeggen niet zoveel, behalve dat ze het gebrek aan scorend vermogen naar voren brengen.

17 maart 2014 om 18:32

Dan denk ik dat we een andere definitie hebben voor stabiliteit in deze . Over Feyenoord heb je overigens gelijk, die weten vaak een voorsprong niet vast te houden.

17 maart 2014 om 10:16

Ik ben er nog niet zo zeker van. Ajax heeft enorm veel geluk gehad sinds de winterstop. Het voetbal is niet om aan te zien en als er gewonnen wordt is het vaak heel erg nipt. Ik zou er niet gek van staan kijken als ze verliezen van zowel Twente als Vitesse. En dan wordt het nog een leuke klus voor Frank. Mochten ze kampioen worden, dan is het in ieder geval redelijk vergelijkbaar met FC Twente toen ze dat seizoen een groot aantal wedstrijden met veel geluk wonnen in de laatste minuten. Jammer dat het zo moet, maar het is nog altijd beter dan geen kampioen worden. Hopelijk weet Frank de Boer er weer een mooi voetballende ploeg van te maken, want dit is echt niet leuk om naar te kijken.

17 maart 2014 om 10:23

je hebt wel gelijk dat je er niet zeker van bent, al zie ik ons niet winnen bij jullie. Maar de druk gaat langzamerhand wel komen na gelijke spelen tegen cambuur en nac, dan is twente thuis rkc en vitesse uit toch wel lastig. ik baal dat onze backs koppers en rosales er niet bij zijn en dat we met castagnios een waardeloze spits hebben, we gaan het wel zien. Maar feit is dat wel levensgevaarlijk zijn met mokthar tadic prommes jesus eghan.

17 maart 2014 om 10:42

Precies twente6, jullie mogen wel een paar leuke spelers missen, maar hebben wel precies wat Ajax niet heeft: goede buitenspelers. Man, wat had ik Tadic en Promes graag bij Ajax gezien. Dat zijn spelers die oog hebben voor medespelers en zelf ook scorend vermogen hebben. Zij creëren echt veel, zeker als ik dat moet vergelijken met Bojan, Fisher, de Sa, Andersen en Schöne, waarvan alleen Schöne dit seizoen een redelijk niveau heeft laten zien.

17 maart 2014 om 13:07

Gisteren speelden Twente veel beter zonder Luc dan met hem. Vind ik dan hè.

17 maart 2014 om 16:36

Twente6
Welkom in onze wereld. Want onze spitsen doen het toch een potje geweldig. Niet dat ik Castagnios bij ons zou willen hebben hoor, maar onze spitsen zijn niet veel dodelijker de laatste tijd. Nou kan dat ook aan de toevoer liggen. Want met Tadic en Promes krijg je zowiezo betere mogelijkheden als spits om te scoren.

17 maart 2014 om 10:17

Echt he? Het zijn net die 2 mopperkonten op dat balkonnetje in de muppetshow. Wat ze voor het gemak vergeten is dat twente, vitesse en psv dan zelf ook geen enkele steek mogen laten vallen en dan nog mag ajax 2 keer verliezen.

17 maart 2014 om 10:20

Ik zou me kapot schamen als ik uit Eindhoven (officieel Helmond geloof ik) en deze 2 idioten zouden mijn spreekbuis moeten zijn en mijn dorp of regio zoudenn moeten vertegenwoordigen in Nederland.

Sommige mensen moet je gewoon een spreek verbod opleggen.

Mensen die ik nomineer:

Henk Spaan
Freek de Jonge
Arno Vermeulen
Willem van Hanegem
Broertjes kerkhof
En de Ankertjes.

Deze mensen moeten niet gaan praten voor je club of het gezicht van je regio zijn. Dan sta je keihard voor paal.
Deze mensen moeten lekker een dagboek schrijven, dan kunnen ze zelf hun onzin teruglezen

Edit: Emile Schelvis (hoe kon ik die bijna vergeten haha)

17 maart 2014 om 10:29

Je vergeet meneertje Cruyff met zijn altijd scherpe opmerkingen die niemand anders opvallen

17 maart 2014 om 10:35

De grootste onzin verkooper staat er niet bij
Johan Cuijff

17 maart 2014 om 10:49

Johan Cruijff?

Op basis waarvan in godsnaam?
De grootste Nederlandse voetballer (in mijn ogen nog voor Bergkamp of Van Basten al zijn top 3tjes vaak lastig) moet altijd een mening mogen geven.

Daarbij schrijft Cruijff vanuit visie en niet met oogkleppen, rancune of jaloezie.

Nee Johan Cruijff heeft over voetbal in feite altijd gelijk. Cruijff moet zich daarentegen niet met de financien of politiek bemoeien maarja de grootste nog levende Nederlander wordt altijd om een mening gevraagd (al is hij daar stuk beter in geworden)
Maar voetbal technisch heeft hij altijd gelijk, of minimaal een goed punt.

17 maart 2014 om 10:51

Oh en trouwens voor mensen denken hij schrijft alleen maar andere op:

Henk Spaan en Freek de Jonge spreken "namens" Ajax, maar schaam me ook kapot als mensen Ajax met hun in verband trekt!

Dus niks geen gekleurde brilletjes of wat dan ook


17 maart 2014 om 11:19

Ja natuurlijk. Johan Cruyff. De godfather van het Nederlands voetbal. Meer verstand van voetbal dan de rest van Nederland bij elkaar.

17 maart 2014 om 11:45

Het zit je diep he? Als je dit soort dingen zegt dan kan dat een aantal dingen beteken:

- Je bent niet zo slim
- Je snapt niet zoveel van voetbal
- Je hebt last van het Calimero-syndroom en geeft af op alles wat uit de hoofdstad komt;-)

Een combinatie sluit ik niet uit....

17 maart 2014 om 12:28

@afca020

Top3 lijstjes zijn inderdaad lastig want een top 3 grootste nederlandse veotballers noemen met daarin JC, Bergkamp en van Basten zorgt er eigenlijk voor dat de rest van je bericht niet serieus wordt genomen.

17 maart 2014 om 13:30

@copr

wat zou jou top 3 zijn dan ? Want bij mij staan Bergkamp en Cruijf zeker in mijn top 3, aangevuld met Seedorf (in club verband is die man de grootste Nederlandse speler )

17 maart 2014 om 13:51

Alle respect voor Berglamp want hij heeft een aantal schitterende doelpunten gemaakt en uiteindelijk meegeholpen om Arsenal weer op de kaart te zetten. maar hij heeft gewoonweg te weinig prijzen gewonnen om in de top 3 te mogen staan. JC en van Basten kan ik mee leven maar dan zouden eerder Gullit(2x gekozen als wereldvoetballer van het jaar) en Seedorf daar moeten staan.

17 maart 2014 om 14:32

@copr

Het is slechts een mening.
Dat je mij daarmee niet serieus neemt (ook al denken wij over slechts 1 speler anders) slaat nergens op.

En je zegt: Cruijff en Van Basten oke, Geen Bergkamp maar Gullit en Seedorf.... Kan aan mij liggen maar dan is het geen top 3 meer of wel?

Iedereen kan er over redetwisten natuurlijk en het blijft altijd slechts een mening. Als je het mijn opa vraagt gooit hij Abe Lenstra en Faas Wilkes erbij. Ook grootheden, maar die ken ik dan weer niet goed genoeg.

Ik vind een flinke lijst nederlanders goed. Neeskens was fantastisch, Van Hanegem, Gullit, maar ook Keizer en Swart. Wat te denken van van der kuijlen? als all time topscorer moet hij er wel bij. Maar ook inderdaad Seedorf, Van der Sar, Kluivert of Van Nistelrooij waren fantastisch. Frank de Boer en Ronald Koeman ook, maar er zijn er veel meer. Er zijn er zoveel.

Maar voor mij staat Cruijff op 1 en Bergkamp en Van Basten completeren de top 3. Ik hou van de voetballer Bergkamp.

En als ik daarmee niet serieus wordt genomen dan is dat maar zo

17 maart 2014 om 15:02

Dit zou mijn Nederlands elftal zijn, maar ook daar zullen een aantal het mee oneens zijn.

Coach vind ik moeilijk. Michels is de beste bondscoach gebleken en de bedenker van het totaal voetbal. Een echte revolutionair dus. Al schrijven sommige zijn successen toe aan Johan Cruijff.

Cruijff vind ik ook een fantastische trainer, maar dat is al een speler dus dat lijkt me sterk

Verder hebben we dan nog Van Gaal en Hiddink.

Ik ga denk ik toch voor Michels, puur voor wat hij betekent heeft

Van der Sar
Suurbier
Stam
Koeman
F. de Boer
Seedorf
Neeskens
Van Hanegem
Cruijff
Bergkamp
Van Basten
17 maart 2014 om 15:06

Je vergeet de persoon die het account van Afca020! op deze site beheert erbij te zetten. Sterker nog, die zou bovenaan dit lijstje moeten staan.

17 maart 2014 om 15:10

Ja als je naar prijzen gaat kijken dan valt Bergkamp inderdaad af. Ook zullen er vroeger vele goede spelers zijn geweest, maar daar ben ik niet echt van op de hoogte.

Zoals Afca al aangeeft ben ik zelf ook dol op de voetballer Bergkamp, ik heb nog nooit een Nederlandse 10 gezien die ook maar een beetje in de buurt komt van de souplesse en verfijnde techniek die Bergkamp had. Maar het zal wel een kwestie van smaak zijn.

17 maart 2014 om 15:43

@jurgenkean

Vanwaar deze reactie?

Haha of heb je het over de beste Nederlandse Voetballers aller tijden?

Dat zal vast niet, daarom snap ik duze nutteloze provocatie ook niet?
Wees volwassen of zeg niets aub...

17 maart 2014 om 16:44

Frieba en Psvdabeste en waarschijnlijk meerdere hier verder onder:
Even hard nadenken hoor, want dit is een moeilijk raadseltje:
Als er in de internationale sportwereld naar een voetbalmening gevraagd zou worden aan een Nederlander, aan wie zou dit gevraagd worden?
A. de broertjes Kerkhof
B. Willem van Hanegem
C. Johan Cruyff
D. nou ja, ik hoef niet eens meer door te gaan, want alleen een ezel zou deze quiz verkeerd beantwoorden.

17 maart 2014 om 16:47

Ik nomineer jou dat cruijf over voetbal vaak gelijk heeft klopt echter handelt hij niet alleen uit visie maar ook wel degelijk uit rancune en/of jaloezie... Verder is het een held!

17 maart 2014 om 16:48

Afca020!
Wat een jalousie weer zeg van een stel fans op dit topic.
De grootste belediging ooit zou ook zijn om Johan zelfs in dit rijtje namen te scharen.
Alleen echte idioten doen dat. Dat dit een mening genoemd zou kunnen worden is inderdaad waar. Maar het is een mening waar geen speld tussen te krijgen is.
Als je dan toch een andere mening wil hebben. Refereer ik je graag terug naar de vorige zin.

17 maart 2014 om 16:53

Fct22
Wat een idiote reaktie van jouw kerel.
Johan is veel te groot om rancuneus te reageren. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen en heeft met alles behalve een WK landentitel alles behaald wat er te behalen valt. Heeft als manager zowat alles behaald wat er te behalen valt.
Is heel succesvol in nu teruggeven aan de maatschappij. Maatschappelijke verantwoordelijkheid heet dat. Kennen jullie dat woord Willem, Willy en Rene?

Johan staat als een God boven al deze wannabees en gaat zich echt niet achterlijk maken om zoals deze jongens artikels te schrijven. Hij houd het op het voetbal en maakt het niet persoonlijk tenzij je de stoelpoten onder hem uit probeert te zagen natuurlijk. Dan is hij net zoals de voetballer onverslaanbaar en ongenaakbaar.

17 maart 2014 om 18:11

Dan moet van Basten toch wel in de spits staan?

17 maart 2014 om 18:17

Ik ken er nog wel een paar. Snoeks, Bert Maaldering, Jack van Gelderen, de Lamas,
Pow nieuws en natuurlijk Geert Wilders.

18 maart 2014 om 09:28

@888ruben888

Is ook zo, Cruijff en Van Basten staan er feitelijk, Bergkamp in de schaduw

17 maart 2014 om 10:44

Ik vind het prima als Ajax kampioen wordt en wint van Twente en Vitesse. Kunnen wij naar de tweede plek winnen (als we van Feyenoord winnen thuis)!

17 maart 2014 om 11:01

Zijn net knabbel en babbel,

Mag ze wel, hebben hun sporen wel verdiend bij Psv.
Zolang zij zich ongerust maken over Ajax, voel ik me een stuk prettiger.

Een tweede plek komt inderdaad steeds een stuk dichterbij, helemaal als Ajax punten pakt tegen Vitesse en Twente.

17 maart 2014 om 11:10

Ja het mooie is dat ze zichzelf lekker tegen spreken...

Ze zeggen dat Ajax op zijn tellen moet passen en anderzijds dat het gek moet lopen als ze geen tweede worden, terwijl ajax van twente en vitesse moet winnen om dat mogelijk te maken...

Wanneer je deze 2 als satire ziet is het best vermakelijk!

Dab is Feyenoord net zon winnaar van dit weekend haha on. Ik neem aan dat ajax het niet meer weggeeft

Naja Ajax heeft denk ik nog maar een overwinning nodig op een van de twee concurrenten en ze zijn kampioen. Zoveel zorgen zou ik me niet maken in Amsterdam.

17 maart 2014 om 10:15

Klopt, geluk hangt ze aan de kont, maarja dat heeft PSV nu eenmaal deze periode. Het leuke is dat ze zelf gaan denken dat ze echt goed spelen dus ik ga er vanuit dat ze binnenkort mooi tegen de lamp lopen.

17 maart 2014 om 10:45

nahh denk het niet. Van twente gewonnen en vitesse in deze flow..

17 maart 2014 om 12:27

Twente was verdiend, maar had ook te maken met de gemiste kansen van Twente zelf. Vitesse gaf PSV 1 goal cadeau, de andere een rebound van een penalty. Wil je dan zeggen dat die overwinning op Vitesse niet gelukkig was? Alleen tegen Utrecht speelde PSV echt veel beter dan de tegenstander. Begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon zo dat het PSV momenteel niet tegen zit. Dat het ze voor de winterstop een paar keer tegenzat is wel zo, maar PSV speelt nu niet zo fantastisch als dat sommige fans willen geloven.

17 maart 2014 om 13:41

Gaven ze die penalty Kado ja? Want als je doelt op het moment met Pietje, lag het aan goed door jagen van locadia! En het niet kunnen handelen van 1 op 1 van Pietje.
Je hebt ook wel gelijk over het feit dat het psv mee zit. Maar waaruit blijkt dat het in een keer omslaat? Nu ze blijven winnen ondanks het slecht voetballen, zal het vertrouwen verre van schaden..

17 maart 2014 om 13:51

Het blijkt nergens uit dat het ineens omslaat, maar een keer houdt het geluk denk ik op en ik krijg het idee dat de spelers wel eens kunnen gaan denken dat ze daadwerkelijk heel erg goed spelen.
Die penalty: ja, makkelijk gegeven met een makkelijke val van Willems. Hij wordt heeeeel lichtjes aangetikt en kon gewoon doorlopen. De hand van de verdediger was immers gewoon bij de grond. En jij wilt zeggen dat die 1e goal komt door het goede jagen van Locadia? Van een Eredivisie keeper mag je verwachten dat die gewoon weet wat hij doet in plaats van rare capriolen uithalen en willen kappen en draaien.

17 maart 2014 om 10:43

Ik vind dat het wel af wordt gedwongen tegen vitesse dit geluk. Als Locadia Niet doorloopt naar veldhuizen dan maakt hij ook geen fout die beslissend is. Veldhuizen geldt nou eenmaal niet als een goede voetballer en je weet dat doorlopen op hem heel misschien iets oplevert. Dat t ook gebeurt, is natuurlijk geluk.

Na de 1-0 is Vitesse echt ontsnapt aan 2-0, dus zou je ook kunnen zeggen dat Vitesse daar geluk heeft gehad in de wedstrijd te blijven. Die stonden echt te schutteren achterin.

PSV heeft geen moment "geschutterd" in de achterhoede, maar vitesse heeft op kracht en goed voetbal PSV echt wel achteruit gedrongen. Een schot van Labyad in de eerste helft (redding Zoet), een misser van die Georgier (naam?) en de kans voor Piazon in de laatste minuut kunnen er ook gewoon in gaan. Als was de kans van de georgier weer uit een gelukkige scrimmage toen rekik zich verstapte en de laatste kans Nadat narsing de boel in het slot had moeten gooien. En ja, als Bosz Piazon nooit meer opstelt, dan mist hij ook wel wat ritme. Die gast piste er in de eerste competitiehelft alles in, en die wordt nu gepasseerd. Ik denk dat een piazon met vorm en vertrouwen die bal had gemaakt.

Dus heeft PSV puur geluk gehad...ik vind van niet.

Ik denk niet dat iemand nog verder in de buurt komt. Twente thuis hebben ze nog nooit verloren. Bij Vitesse kunnen ze misschien nog punten verliezen. Er zijn verder nog te weinig wedstrijden om dit weg te geven. Ze mogen zelfs nog 2x verliezen.
De strijd om plek 2 is spannender.

17 maart 2014 om 10:15

Cambuur had nog nooit punten gepakt in de Arena, voor alles is een eerste keer. Maar statistisch gezien heb je wel gelijk.

Ja maar jongens kom op. Ik hou wel van sensatie hoor, maar sensatie moet gegrond zijn, zoals mijn mening over Zivkovic En dat is dus nu niet het geval. Al verliest Ajax van Twente en Vitesse. Buiten PSV om is er geen ploeg geweest die 6 duels op rij wist te winnen, dit houdt direct in dat het gat die dan nog 1 punt is sowieso weer vergroot wordt omdat de concurrenten het laten liggen. Natte dromen valse hopen het hoort er allemaal bij. Vorig jaar was het realistisch toen ajax een pittig programma had en verschillen klein waren, dit jaar is dat het niet. Ajax word kampioen en hierbij feliciteer ik alle Ajacieden alvast, daarbij zeg ik ook geniet er maar van, want ik acht de kans 80% dat het volgend seizoen niet lukt als de huidige visie niet verandert. Te weinig routine, te weinig jongens die er boven uitsteken en eigenlijk niemand die individueel het verschil kan maken. het grote verschil met de andere kampioenen die met een Robben, Ribery, Messi, Ronaldo, Hazard, Silva, Aguero etc. Wel indidviduele spelers hebben, nu suggereer ik niet dat Ajax Messi moet halen want dat kan niet, maar wel een individualist. En als ik denk aan individualisten dan denk ik aan Ziyech

17 maart 2014 om 10:23

Maar De Boer houdt niet van individualisten. Hij kneedt eenheidsworsten. Zelden is Ajax zo saai geweest.

Tegen elke tegenstander heeft Ajax het moeilijk. Dat krijg je als er niemand bovenuit steekt en er een behoudend spelletje wordt gespeeld. Maar ja, bijna 4x kampioen en dus daarmee kunnen ze roeptoeteren. En dat is de reden dat ze in Amsterdam 1x per seizoen ontwaken uit hun slaap.

17 maart 2014 om 10:31

Grunnboy050,

Dank voor je felicitatie, trouwens wat maakte die Zivkovic weer een mooie goal he.

Moet wel een goeie spits zijn als je hem er zo mooi in kan knallen.

Dankzij de visie wordt Ajax mogelijk een vierde keer op rij kampioen, maar je doelt waarschijnlijk op het moeten door selecteren.

Daar is Ajax druk mee bezig, vanuit de opleiding doorschuiven naar het eerste en waar een mogelijk tekort van is via aankopen aanzuiveren.

Zivkovic is aangekocht omdat we gewoon een goede spits nodig hebben, zal eerst even aan het Ajax systeem moeten wennen.
Hoop dat hij snel het eerste komt versterken.

Ziyech zou een welkome versterking kunnen zijn.

Frank zie ik ook nog niet één twee drie weg gaan, die wil ook genieten van de successen die nog gaan komen.

17 maart 2014 om 10:39

Wat ik niet snap is dat Zivkovic als doorselecteer speler gehaald wordt. Die jongen (ik lieg niet ondanks dat sommige Ajacieden dat denken) heeft voor 1 doelpunt 20 missers nodig en dan heb ik het niet over moeilijke kansen, nee over sightorssonetje tegen Nec., maar dat is in wezen irrelevant. Zivkovic is namelijk niet de speler die Ajax uit een dode wedstrijd kan helpen. anders stonden wij niet zo laag he

Maar wat ik bedoel is dat Ajax geen speler heeft die door 3 man dribbelt en daarmee een kans creert. Eriksen kon dat heel erg goed, dat missen ze nu. Schone heeft af en toe en bevlieging, maar is natuurlijk geen Ajax niveau, althans niet het Ajax van Eriksen. Fischer loopt constant vast. Hoe vaak heb je dit seizoen wel niet gezien dat het eindeloos rondtikken is maar er geen enkele diepgang is. Dit gaat je de titel volgend jaar kosten. Tenzij je Ziyech haalt, maar de portomonee trekken mag in Amsterdam niet

17 maart 2014 om 10:49

Zivkovic wordt gehaald omdat er op die plek( spitspositie) niemand op korte termijn beschikbaar is.

Er komt wel een goede spits aan, maar die is nog te jong.( 16 jaar)

Inderdaad is Eriksen moeilijk zomaar even te vervangen, zijn we mee bezig en mogelijk als Frank en het technische hart het nodig achten kan Ziyech gehaald worden.

PSV creëerde niks tegen Vitesse en wist te winnen door een cadeautje van de keeper en eentje van de arbiter. Ach ja zo gaat het eigenlijk al weken, met Utrecht thuis als uitzondering.

17 maart 2014 om 10:16

Valt mee hoor. Zet de kansen maar eens naast elkaar, zeker na de 1-0 heeft PSV nog wat kansen gehad. Vitesse heeft juist minder kansen gehad. In de tweede helft hebben ze een keer tussen de palen geschoten.. Overwicht hadden ze wel.

17 maart 2014 om 10:22

Vervelend he, en krijgen ze toch nog drie punten voor een gewonnen wedstrijd. Zal ik jou eens wat vertellen. Elke club heeft wel wedstrijden dat zij gewoon geluk hebben maar ook dat zij pech hebben. Neem bijvoorbeeld de wedstrijd PSV - Vitesse eerder dit seizoen. Als Havenaar toen wel rood had gekregen voor zijn overtreding op Schaars, misschien was de uitslag dan wel heel anders geweest. Of een ander voorbeeld. Als Elm in de wedstrijd AZ - PSV wel rood had gekregen voor zijn overtreding op Park (die er vervolgens 2 maanden uit lag) dan had PSV die wedstrijd misschien wel gewonnen. Nou ben ik PSV supporter en onthoud eigenlijk alleen voorbeelden van club, maar ik denk dat iedere supporter voorbeelden kan geven waaruit blijkt dat zijn club genaaid wordt. Dat gebeurt nou eenmaal.

Het grote verschil in de wedstrijden tegen die teams, is dat Ajax meer ruimte zal krijgen om te voetballen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een NAC Breda, dat met zijn allen op de eigen helft inzakken. Ajax is nou eenmaal de beste ploeg in Nederland als ze de ruimte krijgen, daarom verwacht ik ook dat ze, zeker thuis, met Twente en Vitesse zullen afrekenen.

Dan verliezen we die, en winnen we alles verder. Dan hebben we alsnog 1 punt meer broeders.

Ook al ben ik Ajax-supporter, ik denk inderdaad ook niet dat het al gespeeld is. Ajax moet nog echt wel een paar potjes winnen, anders wordt het nog heel spannend. Als ze "gewoon" van Cambuur en NAC hadden gewonnen dan was het inderdaad wel gespeeld. Maar nu ruikt de achtervolging bloed en Ajax snakt naar het einde van het seizoen. Bovendien is elke vorm van zelfvertrouwen momenteel weg. Ben benieuwd!

Tja, het zal wel aan mij liggen maar dat vertrouwen in PSV begint wel erg door te slaan. Sowieso weet ik niet hoe lang Depay eruit ligt, maar dat vind ik al een aderlating. Narsingh is toch niet zo dreigend als Depay als hij naar binnen komt. Al heeft hij wel een ontzettend goede voorzet en is hij snel. Maar dat schot van Depay ben ik veel meer bang voor dan die van Narsingh.

Vier thuiswedstrijden, waarvan nog eentje tegen mijn ploeg Feyenoord. Dat belooft een kraker van een duel te worden. Ik denk zelfs het duel om de tweede / derde plek. Als wij daar winnen als Feyenoord zijnde, doen we een goede stap richting de tweede plek. Uiteraard daarvoor moet je 'gewoon' winnen van GAE en Heracles.

Ik vind PSV trouwens wel goed voetballen de laatste tijd, laat ik dat voorop stellen. Maar om nou te concluderen dat het 'gek moet lopen willen ze geen tweede worden' vind ik echt een beetje onzin.

17 maart 2014 om 12:46

verwacht eerlijk gezegt dat depay alleen aankomend weekeinde mist, zal nog een redelijk opgezwollen oog hebben en het is kort na dat het gebeurde.
maar in de meeste gevallen van dit zullen ze binnen 2 weken toch wel weer spelen (met gezichtsmasker uiteraard).

Ik weet op dit moment ook echt niet meer wat ik moet denken van PSV en de Competitie.
Bij PSV is het precies het omgekeerde van voor de winterstop, allemaal op een knullige manier verliezen, en nu is het juist andersom met het nodige geluk hier en daar, al is het in sommige situaties afgedwongen door PSV zelf, kijk naar velthuizen een enorme blunder maar wel afgedwongen door het druk zetten van Psv.

Een knotsgekke competitie en ik ben zeer zeer benieuwd hoe het afloopt.
Ik durf niet eens een voorspelling te doen aangezien ajax vitesse en twente nog krijgt PSV-Feyenoord nog aanstaande is en er nog wel een paar lastige tussen zitten voor alle top 5 clubs.

Juist..Twente en Vitesse kunnen net als Ajax nog kampioen worden, en PSV wordt tweede.. ergens ontbreekt bij mij hier de logica

ik moet nog maar zien of Ajax kampioen wordt hoor deze situatie is het zelfde toen Psv ver boven aan stond en alles op het laatste moment toch misliep heb tegen Cambuur en tegen NAC niets gezien van Ajax ze staan nog 7 punten voor en ze krijgen Twente en Vitesse nog heb nou niet iets gezien dat ik denk van Ajax gaat het halen.

Ik denk dat vooral de wedstrijd tegen Twente belangrijk is. Als je deze niet verliest ga je met een voorsprong van minimaal 5 punten naar Arnhem en heb je ook daar aan een punt genoeg.

Er was maar een uitblinker in dit duel voor Psv en die was Blomgekocht!

Psv heeft wederom met het nodige geluk gewonnen want kansen hebben ze verder niet gecreëerd. Een blunder van Velthuizen en een cadeau van het arbitrale kwartet heeft ze de overwinning gebracht.

Jammer van de uitslag maar wel genoten van de wedstrijd.

Piet is nodig aan vervanging toe. Iedere wedstrijd en bij elke terugspeelbal maakt hij het onnodig spannend en dat gaat meer dan eens mis. Hij mag dan een goede lijn keeper zijn, voor de rest is hij erg matig.

17 maart 2014 om 12:17

Krijg al jaren bij elke bal in zijn voeten een hartverzakking. Die gozer kost me een paar jaar van mijn leven!

17 maart 2014 om 12:47

niets gecreeerd zegt die...
ik vind het best als je niet voor PSV bent maar wees eerlijk, na die blunder van velthuizen heeft psv in de 15 minuten daarna minstens 3 80-100% kansen gehad via depay en park

Gelukkig mag in Nederland iedereen overal iets van vinden, dus ook deze twee heren. Persoonlijk vind ik het zelf meestal gewoon comedie, die je niet al te serieus moet nemen. Natuurlijk moet Ajax oppassen dat ze niet teveel punten verspelen, maar de concurrentie heeft de afgelopen weken ook laten zien dat zij het ook niet voor mekaar krijgen om vaak achter elkaar te winnen. Hierdoor is PSV zelfs aangesloten, maar ik denk niet dat ze nu ook kunnen doorstomen naar plek 4, 3, 2 en daarna 1.

Sorry heren, maar Ajax zal naar alle waarschijnlijkheid kampioen worden en ik gok op Twente voor plek 2 op basis van het vertoonde spel het afgelopen jaar. PSV mag met Feyenoord en Vitesse gaan uitmaken wie er 3,4 en 5 worden. Uiteraard kan ik er zomaar naast zitten, maar ik gok op Ajax 1 en Twente 2.

17 maart 2014 om 11:11

Ik schaam me als PSV supporter ook echt dood voor deze twee heren, ze worden ook steeds gezocht door de media omdat ze meestal van die belachelijke uitspraken hebben. Al moet ik er wel bijvertellen dat de uitspraken meestal behoorlijk uit zijn verband getrokken worden. Op omroep Brabant staat namelijk meestal een heel ander verhaal.

17 maart 2014 om 11:46

Natuurlijk. Ik vind Twente op dit moment als team beter spelen als de andere 3 teams, zeker met spelers als Promes, Tadic etc. met de individuele klasse om een wedstrijd te beslissen. Feyenoord heeft met spelers als Boetius en Pelle ook goede spelers en PSV oook met Depay en Ruiz, maar ik vind Twente als team er heel stabiel uitzien en daarnaast gevaarlijker door een aantal spelers met individuele klasse.

Ajax moet natuurlijk wel op de tellen passen en ik zie ze nog best drie keer punten verspelen. Tegen Ado, thuis, RKC uit en NEC thuis durf ik mijn handen in het vuur te steken voor drie punten, maar tegen Heracles uit, Vitesse uit en Twente thuis zie ik Ajax gewoon drie maal punten verspelen. Dan ga je toch een beetje zitten tellen en kom je erachter dat Ajax de titel ondanks het matige spel bijna niet meer mis kan lopen.

Twente en Vitesse spelen net zo matig als Ajax en gaan absoluut geen 6 wedstrijden winnen. PSV staat negen punten achter met een heel matig doelsaldo, wat een het achterhalen van Ajax ook bijna onmogelijk maakt. Dan rest Feyenoord. Die laten van de concurrentie het beste voetbal zien, maar hebben met Heracles, PSV en AZ nog drie hele nare uitwedstrijden.

17 maart 2014 om 11:09

Jammer dat ze tegen ADO thuis spelen, anders had ik ze daar in Den Haag ook nog wel punten zien verspelen..

17 maart 2014 om 11:20

Ik zie juist eerder punten verloren gaan tegen ADO en RKC dan tegen Twente en Vitesse, omdat Ajax beter om kan gaan met voetballende ploegen dan met ploegen die zich ingraven.

Ze hebben ff een brilletje op, wat een mazzel had psv zeg, echt flut doelpunten en dan praten alsof ze terug zijn wat spelen ze matig.

Ajax moet wel op gaan passen dat ze niet te vaak punten gaan laten liggen al verwacht ik niet dat ze het kampioenschap nog verspelen want het zou beteken dat andere clubs alles of bijna alles moeten winnen en dat zie ik niet gauw gebeuren in deze competitie.

helaas weet je het dit seizoen bij ajax ook niet, zo zie ik ze tegen vitesse en twente opzicht wel winnen, maar vervolgens zie ik ze tegen ploegen als rkc en ado die zich gaan ingraven ook weer punten verspelen. Ik denk dat het tot op de laatste speelronde nog spannend gaat worden.

Wat een muppets die van de kerkhofjes! Oude mannen!, PSV was de mindere ploeg tegen Vitesse.
Alleen de eerste 20 minuten de bovenliggende partij, ook door de blunder van piet velthuizen was de achterhoede een tijdje de weg kwijt. Daarna helemaal herpakt en PSV ver terug gedrongen.
Penalty was ook een kanootje van blom! Vitesse zal de tweede plaats behouden!

17 maart 2014 om 11:47

Ik zou het mooi vinden als dat gebeurt, vind Feyenoord een mooiere club dan Twente of Vitesse.

17 maart 2014 om 12:49

"psv was de mindere ploeg tegen Vitesse."

andere wedstrijd gezien?
PSV had 50-60 minuten lang de druk op Vitesse, daarna had vitesse inderdaad het overwicht

Het opportunisme regeert in de voetballerij. PSV was het eerste half uur beter, maar daarna heeft Vitesse gedomineerd en PSV kwam door een combinatie van een onterechte strafschop en een buitenspelgoal aan de overwinning. Maar opeens is het allemaal geweldig. Scorebordjournalistiek.

Laat duidelijk zijn dat ik het spel van PSV over de hele wedstrijd meer dan behoorlijk vond, maar een gelijkspel had meer recht gedaan aan de verhoudigen.

17 maart 2014 om 13:31

De goal was geen buitenspel, op Fox werd een lijn getrokken en zag je dat Depay niet voor de bal stond toen hij de bal van Park kreeg.
De strafschop was inderdaad zwaar gestraft, maar feit is dat die verdediger als een idioot kwam inglijden, de bal miste, en daardoor eigenlijk alleen Willems nog maar kon hinderen. Maar goed, dat kun je wegstrepen tegen de niet gegeven rode kaart voor Ibarra.
In Eindhoven had PSV ook minstens een punt verdiend en ontsnapte Vitesse aan een rode kaart, dus ik kan hier prima mee leven.

17 maart 2014 om 16:38

Ik heb die lijn ook gezien maar meende dat Depay daarover heen ging. Maar goed, je praat dan over centimeter werk dus dat hij PSV daar het voordeel geeft vind ik prima. Maar die pingel vond ik zeer dubieus.

Verder heb je gelijk dat Ibarra donkerrood had moeten krijgen, ik betwijfel alleen of Ibarra deze daad uit frustratie ook had verricht zonder die dubieuze pingel We zullen het nooit weten

En of PSV in Eindhoven een punt verdiende weet ik niet, wel was de overwinning qua score erg geflatteerd.

Het beste voor PSV is als Ajax wint van zowel Twente als Vitesse, al zie ik ze dat niet zo maar doen gezien het spel van de laatste weken.

Wel grappig deze mannetjes.ajax is 2 wedstrijden niet gemotiveerd om te winnen en deze mannetjes denken dat het zo zal door gaan.zodra er weer een redelijke tegenstander komt zal Ajax er gewoon weer staan zoals altijd.

“dus dan moet het gek gaan wil PSV de tweede plek nog missen.”

Wat een gekkies zijn deze broeders toch! Zeiden deze mannen aan het begin van het seizoen niet dat dit psv de champions league zou kunnen winnen? Er zijn 5 clubs die strijden om de bovenste die strijden om de bovenste 2 plaatsten, waarvan er 4 erg dicht op elkaar staan. Maar omdat psv 4 keer thuis speelt is de 2e plaats al zo goed als binnen? Daarnaast heeft psv de laatste weken ontzettend veel geluk gehad. Van de 5 clubs speelt psv veruit het slechtste voetbal.

wel grappig, iedereen doet zogenaamd goede zaken en Ajax speelt gelijk maar loopt toch een punt uit op de nummer twee. Als dat iedere week zo gaat worden ze alsnog kampioen.

Nee, denk dat het bij de broertjes van de Kerkhof meer een kwestie is van: de wens is de vader van de gedachte..maak je borst maar nat mannen, het wordt niets voor Psv.

Ajax speelt het slecht de laatste weken. Ik ben er ook nog niet gerust op.

iedereen denkt dat ajax al kampioen is, als ze nu van nac gewonnen had, dan was ik er meer gerust op dan hadden ze 9 punten meer gehad. Twente thuis moet te halen zijn, maar Vitesse uit is een andere koek en die kunnen als de beste op het laatst moment uit halen.

Het wordt alleen nog spannend als Twente volgende week in de Arena weet te winnen , maar dat zie ik niet gebeuren

Ajax speelt slecht en pakt met moeite punten.
Twente en Psv hebben ongelofelijk veel mazzel gehad afgelopen weekend. Twente wel vaker dit seizoen zeg..men spreekt van Lucky Ajax ik zeg eerder lucky Twente.
Bovendien zie ik de achtervolgers ook nog wel punten morsen..

17 maart 2014 om 12:50

iedereen in de top 5 gaat nog minimaal 1 keer punten morsen, kan ook bijna niet anders als je het resterende programma ziet

Alles staat of valt met de komende thuiswedstrijd tegen Twente.
Verliest ajax die, dan staat Twente op 4 punten en dan kan psv op 3 punten komen en vitesse zelfs op 1.
Dan wordt het toch echt spannend, zeker omdat ze dan nog naar Arnhem moeten.

17 maart 2014 om 13:06

Wat ik eigenlijk niet verwachten maar de wedstrijd in Arhnem kan toch best de kampioenswedstrijd worden. Maar ik zie Twente en Vitesse ook niet alles winnen. Zeker nu ibarra waarschijnlijk
een schorsing te wachten staat.

Ik verwacht nog drie lastige wedstrijden en in die wedstrijden zijn Twente, RKC en Vitesse. Ik zie ons niet makkelijk verliezen ook al is het spel de afgelopen weken niet best we verliezen niet. Ik verwacht 2 gelijke spelen en een winst tegen Twente. Vergeet niet dat Twente en Vitesse alles moeten winnen om ons nog in te halen.

Daar heb je die gekke 2ling weer die 2zijn geloof ik aan de drank als ajax punten laat liggen komen zij altyd met onzin en geloof in psv pffffff om gek van te worden ben zelf heel fanatiek ajax fan heb al 15 jaar 1 seizoenskaart volg elke wrdstrijd thuis en uit plus als het ff kan alle cl of el uit en thuis idd het voetbal kan zeker wel wat beter maar met nog 6 wefstrijden te gaan en 1 gat van 7. 7. 8. 9. Nee dat geeft ajax niet meer weg dus ajax wordt gewoon kampioen en oja frank gister naar je zitten kijken bij stufio voetbal daar vondt je de mix van jong en oud heel belangrijk miss moet je ook dat maar is bij ajax vinden want alleen met juigd red je het niet in nl wel maar cl en el willen we ook wel eens wat verder he dus ik zeg hop hop met die miljoenen heitinga en van de vaart heb je al meer ervaring voor de rest wat ik al zij nummer 4 is er bijna denk thuis tegen ado worden we kampioen want wzawzdb

Als je zegt dat twente nog kampioen kan worden, dan kunnen feyenoord vitesse en psv het ook nog want die staan slecht 1/2 punten achter op twente. 2e plek zou voor twente leuk zijn ivm champions league. Zou leuk zijn als er de volgende seizoenen een echte top 5 ontstaat namelijk twente ajax psv vitesse en feyenoord is wel leuk voor de spanning.

17 maart 2014 om 23:12

Pyro tukker gappie ajax gaat van de 6 wedstrijden geen 3 keer meer verliezen

Twente wint van Ajax, Vitesse wint van Ajax. Ajax verliest van een random club. Twente, Feyenoord en Vitesse spelen allemaal nog een keer gelijk tegen een random club. PSV wint alles. En uiteindelijk wordt de top-5 op de laatste dag bepaald door doelgemiddelde.

Onwerkelijk? Misschien. Maar er is maar één competitie in de wereld waar zoiets zou kunnen gebeuren en dat is de Eredivisie.

We zullen het 30 maart zien. Als Ajax dan wint/gelijkspeelt tegen Twente, dan is de kans bijna nihil dat Ajax geen kampioen wordt.

17 maart 2014 om 14:46

@ pyrotukker

wat als twente bijv: 80 punten heeft en 60 doelpunten voor en 40 tegen: dus 20
en ajax die heeft ook 80 puten en 70 doelpunten voor en 50 tegen dus ook 20|
wie heeft er dan een beter doelsaldo?
wat telt zwaarder, doelpunt voor of doelpunt tegen?

17 maart 2014 om 15:12

Wat ik weet is het zo dat wanneer het doelgemiddelde gelijk is, dat het aantal gescoorde doelpunten geldt. In jou voorbeeld zou Ajax dan hebben gewonnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren