Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Met dank aan de KNVB gaan we zondag misschien met een B-elftal spelen’

Laatste update:

PEC Zwolle krijgt zondag vermoedelijk te maken met een B-elftal van AZ. De Alkmaarders spelen donderdag namelijk in de Europa League, zondag dus tegen PEC Zwolle en de donderdag daarop in het bekertoernooi tegen Ajax. Trainer Dick Advocaat richt zijn pijlen op Europa en de beker en dus krijgt het duel met PEC Zwolle geen prioriteit. Andere ploegen kregen door de atoomtop in Den Haag een vrij weekeinde, maar AZ moet wél gewoon voetballen.

/

“We gaan ons nu richten op Anzhi Makhachkala”, zegt Advocaat via de officiële kanalen van de club, even na het duel met FC Twente (2-1). “Met dank aan de KNVB gaan we komende zondag misschien met een B-elftal spelen tegen PEC Zwolle. De bekerwedstrijd tegen Ajax is namelijk dé belangrijkste wedstrijd van het seizoen.”

AZ speelt in korte tijd een groot aantal wedstrijden en tegen FC Twente bleek al dat het op fysiek gebied niet helemaal top is. “Ik heb de jongens net complimenten gegeven voor hun instelling. We kwamen in de eindfase alleen kracht tekort om onze persoonlijke duels te winnen. Vier spelers vroegen om een wissel. Dat is teveel”, baalt Advocaat.

De KNVB had AZ vrij moeten geven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen het weekend vrij was het slimst geweest idd.

16 maart 2014 om 21:46

Inderdaad. Belachelijk dat de een wel en de ander niet vrij is. Of iedereen of niemand, dat lijkt mij het eerlijkste.

16 maart 2014 om 21:48

Az heeft in eerste instantie zelf aangevraagd om wel te kunnen voetballen

16 maart 2014 om 21:55

Inderdaad en daarnaast hebben ze nu hun punt wel gemaakt...

16 maart 2014 om 22:04

@fcda, AZ wou met alle geweld perse in die weekend spelen en krijgen ze hun zin is het ook weer niet goed. Denk AZ serieus dat Ajax liever deze weekend vrij is? Ze krijgen nu AZ, Twente, RKC en Vitesse in 14 dagen.

16 maart 2014 om 22:15

Az is de enige club die vol er voor gaat in een europese wedstrijd zodat we nog clubs blijven behouden voor in europa... In plaats van bijvoorbeeld psv en ajax die op halve kracht spelen. Dan MOET je uit respect az gewoon tegemoet komen door dit soort dingen... Heeel jammer

16 maart 2014 om 22:16

Serieus? Waarom zeuren ze nu dan? . Maar veranderd niets aan mijn standpunt. Of iedereen, of niemand spelen. Krijg je ook geen scheve gezichten.

16 maart 2014 om 22:43

@flatsh: Ajax speelde alleen de terugwedstrijd tegen Salzburg op halve kracht en dat was ook logisch aangezien het een onmogelijke hindernis leek om nog door te gaan na de eerste nederlaag.

@fcda: De Knvb had als eerste het voorstel om de hele speelronde eruit te gooien en midweeks in de eerste week van april te plannen. De clubs hebben toen aangegeven dat ze graag wilden dat de Knvb ging kijken of het niet mogelijk was om sommige wedstrijden toch te spelen, omdat volgens onder andere Gerbrands van AZ de inkomsten in het weekend hoger liggen en de tijden van de inhaalpartijen zouden zorgen voor lege stadions en weinig sfeer. De Knvb is toen met de betreffende burgemeesters om tafel gaan zitten (wetende dat i.i.g. de risicowedstrijden van o.a. Ajax sowieso niet door konden gaan) en enkele burgemeesters gaven aan dat de wedstrijd in hun gemeente door kon gaan. De burgemeester van Alkmaar was 1 van deze burgemeesters en dus heeft AZ hun zin gekregen en mogen ze zondag voetballen tegen Pec.
Wat betreft je standpunt, dat begrijp ik. Echter wordt de Knvb vaak verweten te weinig aan de clubs te denken en te weinig naar de clubs te luisteren. Nu doen ze het wel en nog krijgen ze de volle laag. In deze zijn dus de clubs zelf schuldig.

16 maart 2014 om 22:50

@fcda, dat vind ik ook iedereen of niemand, maar AZ wou perse spelen krijgen ze ze hun zin is het niet goed. Daarom snap ik niet waarom ze blijven zeiken. Stuur die agenten maar naar RKC kan Ajax tenminste spelen.

17 maart 2014 om 00:31

In eerste instantie wilde AZ spelen, tot er meer informatie kwam en de Knvb wedstrijden eruit ging pikken die wel gespeeld konden worden. Zo krijg je oneerlijke concurrentie. Aan extra belasting voor Europees voetbal kan de Knvb niets doen, dit betreft echter de halve finale beker, door de Knvb zelf georganiseerd.

17 maart 2014 om 00:32

@karlsson: Het punt is gemaakt, maar de Knvb weigert te luisteren. Dus moet je het nog een keer maken.

17 maart 2014 om 00:56

Die miljoenairs moeten niet zo zeiken! Hun verdienen meer dan een een heel woonwijk hun hele leven gaan verdienen dus laat hun van mij part elke dat wedstrijden spelen!

17 maart 2014 om 08:21

Ik denk dat alles en iedereen bij Ajax maar wat graag komende zondag gewoon speelt. Weer een inhaalprogramma door de week is echt niet fijn. Stuur die agenten uit Alkmaar maar naar Waalwijk.

17 maart 2014 om 08:44

Ik hoop dat die mensen beter Nederlands schrijven dan jij, want dit kan echt niet. En ja dit is een voetbalsite, maar dat betekent niet dat je zomaar op een toetsenbord moet rammen om maar wat neer te zetten.

17 maart 2014 om 09:13

Tim,

Het is een AZ topic, niet gelijk weer Naar Ajax draaien. Jouw liefde voor Ajax begint wel ernstige vormen aan te nemen en te irriteren bij meerdere mensen.. Wees een keer objectief man..

Advocaat heeft gewoon gelijk en het argument dat AZ dat weekend wou doorspelen is natuurlijk Bullcrap, want elke ploeg wou in principe doorspelen en daar luisterde de KNVB ook niet naar en verschoof alles, behalve onze enige Europese redding AZ, die moet dan wel spelen... De KNVB laat hier nogmaals zien, dat ze totaal niet nadenken over zulke onderwerpen en is weer ongeschikt verklaard..

16 maart 2014 om 23:10

@ Shockproof

Helemaal mee eens. Het getuigt van luiheid (ivm omzetting van een paar wedstrijden meer naar een andere datum) van de Knvb. Simpelweg het gehele programma verzetten was voor iedere ploeg het eerlijkst geweest.

16 maart 2014 om 23:15

@ hen_nie

Hoogstwaarschijnlijk heb jij geen flauw benul van wat er allemaal bij komt kijken voor het omzetten van een compleet competitieprogramma. De diverse plaatselijk autoriteiten moeten namelijk ook allemaal maar akkoord gaan.

16 maart 2014 om 23:49

Hennie

Dat deed de knvb en kwam er een massa kritiek op. De clubs wilden per se dit. En nu gaat AZ weer zeuren, ongelofelijk.

17 maart 2014 om 00:34

AZ heeft een punt, het is niet helemaal eerlijk. Maar Vitesse had dit natuurlijk nooit naar voren gebracht, dat had zich zonder een woord te zeggen netjes laten naaien door de Knvb.

17 maart 2014 om 09:07

@ Malloot

Je wilt toch niet zeggen dat een wedstrijd tussen Zwolle en AZ een probleem oplevert qua organisatie? Als we dat in dit land niet eens kunnen regelen, dan zijn we wel erg ver afgegleden.

@ Tim van zwam

Ik ben er niet van op de hoogte dat de clubs dit per se willen.

18 maart 2014 om 14:33

Zwam, je loopt zelf te zeuren of te zwammen. AZ heeft gewoon gelijk

16 maart 2014 om 23:23

Deze man zeurt gewoon. Net als een klein kind die de nieuwe pokemonspel wil. Hij moet gewoon accepteren en naar zichzelf kijken. Ben het gewoon zat nu. Had je de overwinning gegund Dikkie, maar ja, tegen Ajaxxie is dat niet mogelijk. Gewoon je team goed op scherp zetten.

16 maart 2014 om 23:42

Je hebt het over een klein kind. Lees je reactie nog eens na, kijk daarna even in de spiegel. Met je Dikkie en je Ajaxxie. Peutertje.

17 maart 2014 om 00:35

Je tema op scherp zetten na een reeks zware wedstrijden is moeilijker dan als je anderhalve week vrij hebt, zoals Ajax nu. De Boer had moord en brand geschreeuwd als dit Ajax was overkomen.

17 maart 2014 om 01:04

@danny is niet nodig. Maar bedankt voor de complimenten!
@henkytenk die bekerduel tegen Az komt ook heel ongunstig uit, omdat daarna Twente wacht en die hebben dan ook een week vrij terwijl Ajaxxie (Ja, Danny daar heb je hem weer) doordeweeks aan de bak moet. Ook die inhaalduel komt op een ongunstig moment, want direct daarna moet Ajax tegen Vitesse en kunnen dan ook een week rustig toewerken naar die wedstrijd. Twee wedstrijden die Ajax zomaar het kampioenschap kunnen kosten, maar hoor je iemand kwaken of zeiken erover? Nee!

17 maart 2014 om 09:17

Lekker makkelijk babbelen gentleman, terwijl je weet dat de KNVB wel altijd alle zeilen bij zet om het programma om te zetten naar het voordeel van Ajax. En nu tegen Dick zeggen dat ie niet moet zeiken? Pfffff.. Je hebt lef.. Oordelen over een ander terwijl jouw cluppie veelal gematst wordt..

17 maart 2014 om 18:43

Wat lul jij in de ruimte.. AZ heeft de afgelopen jaren in Alkmaar bijna altijd van ajax gewonnen en beste van het spel gehad.

18 maart 2014 om 14:35

Zal het je sterker vertellen.
Als Ajax dit verzoek had ingediend was dit gewoon gehonoreerd.

Blijven ze daar over zeuren? Ze hebben toch lang genoeg rust? Het doel is toch Europees voetbal halen, maar waarom dan? Dan heb je ook minder rust dan andere teams...

16 maart 2014 om 21:47

#facepalm het is algemeen bekend dat europa league spelen het zwaarst is gezien de afstanden en de tijden die je moet overbruggen. Tussen EL en competitie zit 48 uur. tussen CL en competitie zit 96 uur, een gigantisch verschil, dus dat AZ vermoeider is, met meer Europese wedstrijden dan welke club dan ook is meer dan logisch. Als dan blijkt dat je opponent in de beker halve finale 10 dagen vrij heeft gehad, terwijl jij vanuit Rusland terugvliegt met in 6 dagen 2 duels heb je onrechtvaaridsgheid, competitievervalsing. Het is meer dan logisch dat AZ dit niet wilt. De beker winnen (zwolle en NEC zijn beide minder) is plaatsing voor de 4e ronde EL volgend seizoen. IPV in juli al in de 2e ronde te moeten spelen. Als je dit echt niet snapt dan ben je het spoor bijster.

16 maart 2014 om 21:49

Az heeft in eerste instantie zelf aangevraagd om toch dan te kunnen voetballen

16 maart 2014 om 21:56

Nee AZ vond het belachelijk om smiddags te moeten voetballen en wou dat iedere duel doorgang vond. Dit laatste is niet gebeurd en het eerste ook niet. Als jullie de belangen van AZ niet snappen dan kan ik maar beter stoppen want dan heeft het geen enkele nut

16 maart 2014 om 22:02

Klopt maar ze spelen dan donderdag pas tegen Ajax. Het wordt tijd dat Dick weer lekker in Rusland gaat werken:-) wat een zeurkous Ajax had ook zware wedstrijden na een Europese verplichting. Als club wil je toch juist op 3 fronten actief zijn? Dat hoort erbij als je een grote club wilt zijn....

16 maart 2014 om 22:06

Het gaat toch niet om 3 fronten... Ajax hoeft niet te spelen, AZ wel dat klopt niet, hoe je het went of keert. Er is zelfs een regel dat de laatste 2 speelrondes allemaal tegelijk gespeeld moeten worden met het oog op competitievervalsing. Dan is dit ook competitievervalsing, want ze spelen niet in het zelfde weekend. Ik vind de mensen die nu roepen dat Advocaat jankt zielige mensen, waarom vind ik dat? Toen Groningen-Twente afgelast werd door overmacht werd er gejankt hier om competitievervalsing. Maar nu wuift iedereen het weg. Het is krom, maar blijkbaar zijn Nederlandse mensen krom, heb ik toch nog wat geleerd van jullie

16 maart 2014 om 22:27

grunnboy050,

Als het schema nu gaat lopen zoals de Knvb wil, is er naar mijn mening ook sprake van competitievervalsing om de navolgende redenen:

Voor dat Ajax zijn eerste wedstrijd speelt voor de competitie op 2 april 2014,
hebben PSV en Vitesse al twee wedstrijden gespeeld.

Als zij allebei die wedstrijden winnen dan staat Vitesse op één punt en PSV op drie punten van Ajax!!!!

Dat is competitie vervalsing.

16 maart 2014 om 22:36

Dat zal ik dan ook niet ontkennen. Daarom is het ook meer dan normaal dan de hele speelronde afgelast wordt. Dit kan je gewoon niet maken Maar het ergste vind ik nog dat de clubs die WEL een wedstrijd kunnen organiseren zonder teveel politie inzet, benadeeld worden. We moeten toch god bedanken dat deze clubs nog bestaan...

16 maart 2014 om 22:59

grunnboy050,

Zowel Ajax als AZ zullen zich moeten neerleggen bij beslissingen die genomen zijn, ook al zijn die nadelig voor beide.

Eigenlijk zou de Knvb stappen tegen AZ moeten ondernemen, omdat zij al aangeven dat zij competitievervalsing gaan plegen tegen Zwolle.( B-elftal )

Ook al kunnen zij zich dat wel permitteren gezien de stand.

16 maart 2014 om 23:11

Een trainer kan toch ten alle tijden zelf bepalen welke 11 spelers die opstelt, dus welke stappen wil de knvb dan maken?

17 maart 2014 om 01:04

Je mag niet zomaar opeens je elf gaan veranderen! Dit is dus nu een voordeel voor Zwolle en dus niet eerlijk voor hun concurrenten. Tuurlijk bepaald een trainer wie er speelt, maar de spelers waar mee je altijd speelt mag je niet allemaal vervangen en beduidend zwakker maken.

17 maart 2014 om 08:56

@ajaxglobal

Het gaat om het punt dat AZ tegenpec de Enige wedstrijd is aankomend weekend.

17 maart 2014 om 09:22

Hahaha leeuwtje toch.. Toch proberen recht te praten wat krom is.. Feit blijft dat Ajax meer rust heeft en dat AZ nog Europese verplichtingen heeft..kun je niet omheen lullen.. Ook dat elke wedstrijd is verplaatst behalve AZ? Kun je ook niet rechtlullen.. Dus kom niet bokken dat het voor beide nadelig is.... Lachwekkend gewoon..

17 maart 2014 om 21:14

Badhabbit, je praat onzin en heb je klaarblijkelijk niet verdiept in de feiten: AZ-PEC is helemaal niet het enige wedstrijd komend weekend maar ongeveer de helft (4 van de 9) van de wedstrijden gaan door (de anderen zijn Groningen-Vitesse, Heerenveen-NEC en PSV-Roda Jc).
ongeveer de helft (4 van de 9) wedstrijden gaan dus door.

Daarnaast kan de wedstrijd van AZ ook niet eens verschoven worden naar 2 april, want AZ zit nog in de Europa League en maakt een goede kans om de kwartfinale te halen en die wordt op 3 april gespeeld (de heenwedstrijd).

18 maart 2014 om 14:36

AZ zou een statement moeten maken. Komend weekend gewoon niet spelen.
Krijgen ze wel een reglementair 0-3 aan de broek,maar ze zetten de Knvb voor lul.

En beetje voetballer kan 3 wedstrijden in 9 dagen spelen...

16 maart 2014 om 21:52

4 wedstrijden in twaalf dagen + de reis naar Rusland, dat is gewoon enorm zwaar. Zeker voor een selectie waarover AZ beschikt.

17 maart 2014 om 21:27

Inderdaad, dan kan AZ beter op 2 april 's avonds tegen PEC spelen, direct na die wedstrijd de bus in stappen naar Portugal en bij aankomst meteen voor de kwartfinale van de EL tegen Benfica spelen (zonder rust, slaap of wat dan ook).....

Alle AZ-fans hier vergeten even doodleuk dat ze een hele goede kans maken de kwartfinale van de Europa League te halen en dat die gespeeld wordt op 3 april.

De eerstvolgende mogelijkheid (zolang AZ nog Europees speelt ook de enige mogelijkheid!) om die wedstrijd dan wel te plannen is dan 14 april, maar dat zit weer vlak voor de bekerfinale en dat mag natuurlijk ook niet van Dicky. Bovendien zit je dan met nog maar 2 speelrondes te spelen en dan kan er sprake zijn van competitievervalsing, omdat AZ en PEC (die nu nog moeten strijden voor het play-off ticket) het wellicht op een akkoordje zouden kunnen gooien.

18 maart 2014 om 14:39

Hoe reeel is het dat AZ de uefa wint, en hoe belangrijk is het o een wartfinale te spelen? Veel en veel minder belangrijk als zich te plaatsen voor de Knvb beker.
Maar ja, de Knvb wil perse dat Ajax de beker wint.

16 maart 2014 om 23:59

Cyberize

Prexies wat jij zegt! Je moet 2 keer in een week 90 minuten en dan heb je weer dagenlang de tijd om helemaal uit te rusten.

17 maart 2014 om 00:14

AZ speelt 4 wedstrijden in 12 dagen, ajax 1 in 10 dagen, dat is het verschil. Vandaag ook weer te zien dat het energie kost. Poulsen, Elm, Beerens en Berghuis lopen al weken met pijntjes, ze hebben nauwelijks tijd om te herstellen, dus dan maar tegen PEC deze spelers rust geven. Lewis, Hoedt, Haye, Lam en Overeem een wedstrijd gunnen, kunnen ze meteen laten zien hoe ze er voorstaan, tegen Paok al laten zien dat die jongens goed kunnen voetballen.

17 maart 2014 om 08:26

Ja, maar die 1 is er ook 1 van 4 in 13 dagen. Waarin zowel de beker als het kampioenschap wordt beslist.

Gewoon doen, alleen dan maak je een statement duidelijk. Of gewoon zoals in Zuid-Amerika gebeurde, gewoon gaan zitten op t veld en weigeren te voetballen

16 maart 2014 om 22:36

Of je geeft zwolle die drie punten dan hoef je niet te voetballen punt..............

Ach als az slim was geweest hadden ze gewoon gezegd dat ze geruchten hadden gehoord dat er rellen zouden komen is dus meer politie inzet wat dus niet kan ivm atoomtop .

Maar ff serieus ze moeten gewoon niet janken daar in alkmaar.

17 maart 2014 om 00:37

Makkelijk gezegd. Wat had jij gezegd als het jouw club overkwam? juist.

17 maart 2014 om 22:01

Mijn club overkomt dit ook. Graafschap - Willem II is verplaatst en daardoor krijgen wij nu de zware week Dordrecht thuis, de graafschap uit en Eindhoven uit in 8 dagen. Dan hebben wij niks aan dat vrij weekend.

Maar daar hoor ik ons ook niet over. Als je voor alle prijzen mee wil doen zoals az moet je gewoon veel wedstrijden spelen.

17 maart 2014 om 23:11

In dit geval ligt het anders. De Knvb benadeelt bewust een club voor een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar, door de ene wedstrijd wel te verplaatsen en de andere niet.

Ze hebben na zondag genoeg dagen rust. Wat zeurt hij

17 maart 2014 om 00:19

Vrijdagochtend komt de AZ selectie terug van een fysiek zware wedstrijd in Moskou. Zondag spelen ze alweer tegen Pec. Dat is nauwelijks twee dagen rust. Uitloop training en tactische training voor de wedstrijd tegen Pec. En maandag kan pas gefocust worden op de wedstrijd van het seizoen voor AZ thuis (gelukkig dat dan weer wel) tegen Ajax. Dat is 4 dagen voorbereiding, ervanuit gaan de dat ze geen vrij krijgen. Pijntjes, verrekingen, werk je niet zomaar weg in een paar dagen tijd. Ajax kan wel 10 dagen herstellen en zich volledig focussen op de de bekerwedstrijd. En dat noem ik meten met twee maten. Het is langer bekend dat de Knvb niet erg pro AZ is dit seizoen.

17 maart 2014 om 00:41

Alleen dit seizoen?

hopen dan maar dat ze die wedstrijd kansloos verliezen en vervolgens tegen ajax ook kansloos ten onder gaan

16 maart 2014 om 22:16

Het B-elftal gaat Zwolle voetballes geven, tevens zal Zwolle er ook niet vol voor gaan.
De opgave tegen Ajax zal zwaar zijn, maar mogelijk als we genoeg rust hebben.
En anders maar geen Europees volgend seizoen. Kunnen we gaan genieten van de andere clubs.

16 maart 2014 om 22:39

Genieten en kampioen worden, net als in 2009

16 maart 2014 om 22:40

Hadden we eigenlijk dit jaar moeten doen. Gezien het aantal punten van de top5.

Voor het Nederlands voetbal is het ook het beste als az wint van ajax. Anders spelen nec of pec al zeker Europees volgend jaar.

16 maart 2014 om 22:04

Dat ben ik met je eens! Zou beter zijn voor het nl voetbal!! Ik zou bijna geneigd zijn het az daarom te gunnen, maar dickie maakt dat wel heel moeilijk!

18 maart 2014 om 14:41

Dickie maakt het wel heel moeilijk, hij heeft gewoon gelijk

Groot gelijk, waarschijnlijk eindigt AZ toch op een positie voor playoffs en maakt het niet uit welke resultaten er de komende weken worden geboekt.

Ik ga me werk ook maar eens vragen of ik vrij kan krijgen voor de atoomtop.
Wat een bullshit is deze trainer toch zag hem voor de wedstrijd nog zeggen tegen twente dat je niet met zeuren met een druk programma als voetballer waarschijnlijk omdat hij dat doet voor ze?

17 maart 2014 om 09:44

Ja want vakkenvullen is net zo zwaar als 4 wedstrijden in 12 dagen en daarbij nog even heen en weer naar oost Rusland.

Je vergelijking is bizar

17 maart 2014 om 17:37

Dat je je eigen baan niet zo serieus neemt hoef je tegen mij niet te vertellen maarja de jeugd van tegenwoordig.
4 wedstrijden in 12 wedstrijden is helemaal niet bizar. Daar train je tenslotte voor.
En als de trainer voor de wedstrijd in een interview zegt dat de spelers niet mogen zeuren over het speelschema maar zelf wel na afloop van de wedstrijd zegt dan is het een leugenaar en schijnheiligerd.

Ik denk dat AZ tegen Ajax ook met n B-elftal kan spelen. Zoals Ajax nu speelt, zouden ze ook van FC Dordrecht verliezen. Wat n drama weer zeg...

17 maart 2014 om 08:28

Vandaar dat Ajax al sinds begin november niet meer heeft verloren.

17 maart 2014 om 15:41

Gelukkig niet, maar het dubbeltje had vaak genoeg de andere kant op kunnen vallen. En in de EL ben je weggespeeld, helaas. Dus er is sinds november wel degelijk verloren

Wat ik wil aangeven is dat het kampioenschap nog niet vergeven is. Helaas, want Ajax laat teveel punten liggen tegen de 'kleintjes'... En t spel (gister tegen Nac) is om te janken. Ben r dan ook niet gerust op dat AZ zomaar even aan de kant gezet wordt...

Een beetje sneu van de Knvb om nota bene de ploeg die dit seizoen het best presteert in Europa, en dus goede zaken doet voor het Nederlands voetbal toch zo te benadelen. Als het niet anders kan oké, maar het lijkt me toch geen probleem om die wedstrijd een paar dagen op te schuiven. of wel?

Trouwens zal PEC Zwolle waarschijnlijk ook niet met het A-elftal beginnen Zondag tegen AZ, want die spelen natuurlijk ook Woensdag, als ik me niet vergis, tegen NEC voor de Knvb beker. Dat maakt het natuurlijk niet minder op natuurlijk, maar dat is dan misschien nog een licht voordeel.

16 maart 2014 om 21:58

@ Cityajax

PEC Zwolle gaat zowel tegen AZ als tegen NEC spelen met de sterkste elf, ga daar maar gerust van uit. Zo'n bekerwedstrijd tussendoor op een woensdagavond is even wat anders dan dat je als ploeg op een donderdag Oost - Europa moet voor een EL wedstrijd.

16 maart 2014 om 22:07

Oké snap ik ook wel eigenlijk. Ik zie net ook dat NEC gewoon moet voetballen zaterdag, dus dit probleem hebben jullie in ieder geval niet.

Ik hoop in ieder geval dat PEC wint, zodat mits Ajax wint, jullie EL spelen en niet Nec.

16 maart 2014 om 22:19

Best leuk natuurlijk die Europa League, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat namelijk gewoon om het winnen van die beker. Als je als Zwolle zo'n prijs kan pakken dan moet je daar vol voor gaan.

16 maart 2014 om 23:14

Dat is ook waar natuurlijk, maar ik denk dat die voor Ajax is

16 maart 2014 om 22:23

Az en de Knvb is vooral dit seizoen geen gelukkig huwelijk. Na alle Europese wedstrijden een uitduel. Op de laatste paar na dan, en dat waren ook meteen met winstpartijen.
Nu dit weer, daarom is Dick ook zo teleurgesteld in de Knvb. Alleen weinig mensen hebben daar begrip voor zie ik.

Verwacht Pec trouwens ook niet op volle sterkte, zijn helemaal niet gewend om doordeweeks te spelen.

16 maart 2014 om 22:30

// Verwacht Pec trouwens ook niet op volle sterkte, zijn helemaal niet gewend om doordeweeks te spelen. \\

Haha, wat is dit nu weer voor onzin? PEC Zwolle heeft de halve finale gehaald door middel van het spelen van doordeweekse wedstrijden waarin ze bovendien steeds met de sterkste elf aantraden. Dus dat gaat het probleem niet zijn. Voetballers willen nu eenmaal graag wedstrijden spelen, dus zo'n extra wedstrijd is alleen maar lekker.

16 maart 2014 om 22:39

Geen onzin, maar verwacht dat gewoon. Zeker nu Az ook met een B-elftal gaat spelen.

16 maart 2014 om 22:44

@ Ruud_az

Die verwachtingen heb je omdat je PEC Zwolle niet goed genoeg volgt (wat natuurlijk niet zo vreemd is). Ron Jans spaart geen spelers, mits ze fit zijn uiteraard. Bovendien is hij echt niet zo dom om spelers te sparen omdat AZ dat ook doet. AZ heeft nu eenmaal een bredere selectie dan PEC Zwolle en kan, als het basisspelers gaat sparen, nog steeds een heel aardig elftal opstellen.

Het gaat hier om 3 wedstrijden in 7 dagen! Als je een topclub wil zijn dan moet je dat gewoon kunnen. De spelers zouden het ook gewoon moeten kunnen. Niet janken en gewoon spelen!!

16 maart 2014 om 22:00

Het kan wel, maar het gaat vaak wel ten koste van het resultaat. Tussen deze wedstrijden zit natuurlijk ook de reis naar Rusland, dus dat gaat ook niet in de koude kleren zitten. Terwijl Ajax helemaal geen wedstrijd meer heeft voor de bekerwedstrijd en dus alle tijd en rust heeft om zich voor te bereiden. Dan wordt je als AZ gewoon dik benadeeld door de Knvb, zeg ik als ajacied.

16 maart 2014 om 22:03

Maar daar zit wel een reis naar Rusland in begrepen, dus dat kan alsnog erg zwaar zijn.

16 maart 2014 om 22:05

Grootste verschil zit hem juist dat Ajax niet hoeft te spelen aan komend weekend.
Kijk Dick zou niet klagen als er aankomend weekend een gewone competitieronde zou zijn.
Frank de Boer kan nu twee weken de tijd nemen om aan de bekerwedstrijd te werken.

16 maart 2014 om 22:07

Az is ten eerste geen topclub en ten tweede heb je met die jonge broekies waar alle clubs in de eredivisie het mee moeten doen (en dus ook AZ) gewoon te weinig fysiek om zo veel wedstrijden te spelen in zo'n korte tijd.
Dat ze dat bijv. in de Engelse competitie wel kunnen zegt veel over de eredivsie. Hier spelen alleen nog maar jonge gasten, daar is de gemiddelde leeftijd 5/6 jaar hoger. Dat zijn mannen. Die trekken zo veel wedstrijden veel makkelijker.

AZ moet gewoon lekker met een b-elftal spelen tegen Pec. De beker en EL zijn veel te belangrijk voor een club als AZ. En de play-offs halen ze toch wel.

Ik snap AZ wel, gewoon met een B-elftal spelen of licht trainen

Eerst lopen te zeiken dat ze met alle geweld perse willen spelen, en nu willen ze opeens niet meer? Laat ze maar lekker met een B elftal spelen, en dan hard lachen als ze onderuit gaan tegen AZ. Ajax moet dan ook lekker met een b elftal want EL gaan ze toch wel halen mochten ze geen kampioen worden. Twente is belangrijker.

Advocaat heeft gewoon een punt. terwijl de helft van de competitie niet hoeft te spelen moet uitgerekend AZ die nog op 3 fronten nog strijd wel spelen.

Ook is het voor veel ploegen van belang om zo hoog mogelijk te eindigen in de competitie, Immers de eerste ronde EL is een paar weken na de finale van het WK. Dus stel Feyenoord behaald via play off europees voetbal dan zal de helft van de selectie nog op strand liggen bij te komen van de vakantie.
Hierdoor krijg je dan weer de kans dat je er vroeg uit ligt omdat je vaak ploegen treft die dan al weer in competitie zitten.

AZ heeft al eens laten een uitstekend B-elftal te hebben. Dus op voorhand belooft dat echt geen gemakkelijke middag te worden voor PEC Zwolle.

16 maart 2014 om 22:07

Sinds wanneer is rouleren een vies woord

16 maart 2014 om 22:09

In de EL speelde ze inderdaad ook al een keer met het tweede elftal. Zag er heel aardig uit toen ja. Wellicht dat PEC ook een paar spelers rust geeft ivm de beker. Kan nog een verassende wedstrijd worden.

16 maart 2014 om 22:15

Malloot, het zag er inderdaad leuk uit hoe een Hoedt, Lam, (en toen nog Berghuis) het deden. Paok miste ook 2-3 spelers maar nagenoeg een A team toen.

Gaat Zwolle ook niet een paar spelers sparen? Jullie spelers immers ook 3-4 dagen na deze wedstrijd tegen NEC voor de halve finale? Weliswaar nu een week rust (en geen Europese wedstrijd) maar toch. Er is altijd een kans op een rode kaart/blessure, dat is de voornaamste reden dat Advocaat husselt. Secondair is dat een aantal spelers op hun tandvlees lopen (berghuis vooral, maar wat een techniek/talent heeft hij!) die gaat volgend jaar helemaal een sterretje worden binnen AZ wanneer hij meer volume heeft voor 3 wedstrijden per week.

16 maart 2014 om 22:24

@ jan1980

Zwolle gaat echt geen spelers sparen. Tussen de competitiewedstrijd tegen AZ en de beker wedstrijd zitten nog twee volle dagen. Daar kunnen spelers best goed tegen. Zullen ze overigens ook wel moeten als ze de top willen halen. Desnoods maar iets minder gas geven tijdens de trainingen.

Blessures kan je altijd oplopen, daar moet je als club niet te bang voor worden.

16 maart 2014 om 22:17

Persoonlijk als AZ fan, moeten we alles maar gooien op de halve finale en dus een hopelijk winst in de finale. Dan heb je meteen Europees voetbal. Los van een prijs (die Ajax/fdb natuurlijk ook wilt!) bespaar je jezelf een ellendige playoffs waardoor je seizoen 2-3 eerder klaar is.

En tevens hoef je dan niet eind Juli al beginnen met de 1ste en 2de voorronde van de Europa league terwijl de competitie 3-4 weken later begint.

Het ticket wat je wint via de beker is het beste Europese ticket (ronde 4, dus maar 1 uit-thuis strijd tot je in de groep zit) het ticket die je wint in de play-offs kom je in ronde 2 geloof ik, dan moet je 3x een uit-thuis strijd winnen. Dan ben je al gesloopt voor je seizoen begint! 2-3 weken langer bezig en 3-4 weken eerder beginnen.

Vreemd gedrag van AZ. Als die top er niet was geweest hadden ze dan ook zo'n ophef gemaakt? Nee tuurlijk niet was laatst bij AZ en dat publiek daar is erg netjes dus die kunnen het ook zonder politie inzet af als het echt moet.

16 maart 2014 om 22:19

AZ speelt Europees, haalt tenminste nog punten dit jaar binnen!
Dat is het grote probleem.

Ajax kan nu lekker achteraf zitten, met een relatief brede selectie (ivm AZ) en 10 dagen naar de halve finale toewerken.

Terwijl Az:
1) Naar Rusland moet om de punten binnen te slepen voor Nederland (en een half miljoen ophalen)
2) Thuis tegen Zwolle moet spelen met als resultaat oververmoeide spelers, kans op rode kaart/schorsing en blessures.

16 maart 2014 om 22:26

@alleenwinst

Je begrijpt dus niet waar het hier om gaat, dan moet je eigenlijk ook niet reageren. Als die top er niet was geweest, had het geen probleem geweest nee. Het gaat AZ erom dat Ajax vrij krijgt en AZ niet, dat is gewoon competitievervalsing.

17 maart 2014 om 00:22

Ja dan kan je na iedere Europese speelronde wel een weekeinde vrij nemen. Vind dat AZ niet moet zeuren en gewoon lekker gaan voetballen tegen PEC Zwolle.

17 maart 2014 om 00:46

Je begrijpt het dus nog steeds niet, het gaat niet om de europese wedstrijden, maar om die tegen Zwolle, waardoor Ajax 10 dagen krijgt om zich voor te bereiden op de halve finale en AZ 4. Is op te lossen door de Knvb, omdat die zowel eredivisie als beker organiseert, maar de Knvb weigert het verzoek, terwijl 80 procent van de VZ-bezoekers het met AZ eens is.

17 maart 2014 om 18:47

Alles heel netjes maar waarom hebben ze na Rotterdam en Amsterdam de meeste politieuren vorig jaar en vrij veel incidenten in het centrum in Alkmaar? Ik kom al 30 jaar bij AZ dus lul niet zo dom jochie.

Gewoon lekker zo spelen tegen Zwolle. 6 tot en met 9 moeten we hopelijk ook halen zonder de punten tegen Zwolle. Maar alles is meegenomen (1 of 3) tegen Zwolle met een B team.

Opstelling:

De Winter
Reijnen
Lam
Hoedt
Gorter
Henriksen
Overeem
Overtoom
Lewis
Avdic
Haye

Kan hier absoluut geen begrip of medelijden voor tonen. Deze gozers verdienen een godsvermogen en mogen daarvoor best een wedstrijdje extra voetballen. Wat een onzin.

17 maart 2014 om 00:25

JE snapt het punt van Dick Advocaat niet, en je volgt de discussie al helemaal niet.

Het gaat erom dat de ene club 11 dagen de tijd heeft om zich voor te breiden en AZ maar 4 dagen, en dat na een Europeese uit wedstrijd.

17 maart 2014 om 00:47

De salarissen bij AZ liggen op ongeveer een derde van die van Ajax.

spelers die moe zijn?
onder verbeek was dit nooit gebeurd.

16 maart 2014 om 22:34

Tja, de rest heeft nog genoeg rust gehad om te herstellen. Az heeft de meeste wedstrijden gespeeld, alleen Ajax komt in de buurt. De rest staat zo wat op een straatlengte kwa wedstrijden.

Dit kan toch niet waar zijn. Je had vandaag met een B-elftal moet spelen, gek! Zwolle is een concurrent, Twente niet. Tijd dat deze man weer in de sneeuw gaat werken.

16 maart 2014 om 22:40

// Zwolle is een concurrent \\

Om Zwolle een concurrent te noemen van AZ dat gaat best ver? Er gaan vier clubs meedoen aan de playoffs voor de EL. Die gaat AZ echt wel halen.

16 maart 2014 om 23:19

Als je van Zwolle verliest sta je 8e, de laatste plek. Cambuur kan dan op 3 punten komen en daar moet AZ nog heen. Bovendien wil je de nummer 5 ontlopen. AZ wint uit niets en krijgt nog zware weken, je moer het lot niet tarten.

gaat ie weer, naja snap het volkomen.. maar het heeft geen zin om te blijven klagen

Ik snap al die heisa niet zo.

3 - 4 dagen rust is toch genoeg of gaan we op de kinderachtige toer lopen zeiken dat Ajax meer rust krijgt.ik kan me nog herinneren dat ik soms 2 wedstrijd op 1 dag speelde om vervolgens na 1 dag weer "trek"had in een potje want 1 week duurde me te lang.

Hoe kan je nou moe zijn van 2 uurtjes training per dag, ze moet eens een voorbeeld nemen aan wielrenners die zitten soms uren op de fiets een paar weken lang.

Ze hebben er toch echt zelf om gevraagd dat weekend gewoon te spelen, en dat kon ook gewoon in tegenstelling tot veel andere steden/gemeentes die hun politiemensen af moeten staan door de Nucliaire top. Je vraagt wat, krijgt het en gaat daarna continue huilen als een klein kind dat zijn of haar zijn niet krijgt. Stop met zanikken, stel tegen Pec een b-elftal op en klaar is kees ipv elke keer te roepen om niks.

17 maart 2014 om 00:48

Sinds AZ dat vroeg is de situatie ingrijpend veranderd, maar dat heb je kennelijk gemist. Misschien eerst even lezen voor je wat post.

voetbal op topniveau is toch wat anders. elke prof is moe na 90 min voetballen. het is niet voor niks dat de dag na de wedstrijd rustig aan word gedaan op de training.

en wielrennen vergt een andere conditie en vergeet de doping niet

Dick, het is prima ... we kennen je standpunt en dat van AZ en hebben er begrip voor. Maar een B team opstellen is geheel is eigen keuze, een dreigement van niks. Wat betreft de Knvb en de overige clubs in de Eredivisie mag je de rest van het seizoen ook met een B team spelen. Het zal iedereen werkelijk een worst wezen, het is jou keuze en jij draagt met AZ de consequenties ervan. Of die nu positief (meer rust) of negatief (een nederlaag) zijn. De rest hoeft de gevolgen niet te dragen, dus doe wat je niet laten kan.

Het herhalen van deze teksten heeft geen enkele zin, dus Advocaat kan de moeite en tijd om het nog eens te vertellen beter besparen.

17 maart 2014 om 00:50

hij dreigt niet, waar blijkt dat uit? Dit zit gewoon niet goed, dat ziet iedereen, en hij heeft gelijk dat hij het nog eens te berde brengt. Moet je bij onrecht dan maar zwijgen?

18 maart 2014 om 21:27

Hoe moeten we de opmerking dan interpreteren ? Het wekt de suggestie dat mensen het erg zouden moeten vinden dat AZ met een B team speelt.

Dat het hem niet goed zit wisten we allang, dat heeft hij nu al een keer of 3 duidelijk gemaakt. Tel daarbij op dat Gerbrands en AZ zelf ook dezelfde mening hebben verkondigt.

Ik zeg niet dat we moeten zwijgen, dat integendeel. Ik gaf AZ in eerste instantie ook gelijk dat er geklaagd werd. De speelronde die verknipt is door de nucleaire top is ontstaan door amateurisme. Dit had voorkomen kunnen worden en daarom is de frustratie bij alle partijen terecht. De supporters van alle clubs die midweeks naar het stadion moeten komen, de clubs die inkomsten mislopen, de spelers die plots extra fysieke belasting hebben en de clubs die sportief nadeel trekken door de wijziginningen.

Alleen is het nu wel mooi geweest met het geklaag. Er gaat niks meer aan veranderen, de standpunten zijn bekend en de emoties zijn al geuit. Dan moet je gewoon door op een bepaald moment en wat mij betreft is dat moment al gekomen. Als we het toch nog over de zaak gaan hebben, kunnen we beter gaan hebben over hoe we in de toekomst dit soort gedoe voorkomen. Want zeg nou eerlijk, iedereen had toch liever gehad dat we volgend weekend allemaal gespeeld zouden hebben ?

Als je dreigt met een B-team op te stellen dan moet je het ook wel effectief doen. Alleen is de vraag of dat wel verstandig is, wanneer AZ verliest komen ze beide op evenveel punten te staan met nog vijf wedstrijden te gaan. Zo'n B-team opstellen is mogelijk maar of het ook gaat werken. Ik zou alleszins Viergever of Wuytens laten staan want met 2 jonge Cv's komt het niet goed.

De Winter
Reijnen
Lam
Hoedt
Poulsen/Gort
Henriksen
Overtoom
Haye
Lewis
Avdic
Gudmondsson

Met het B-team wint Az ook gewoon van Zwolle. Maar de Knvb is een logge bond geleid door van Praag (ajax) cs. Of het nu wel of niet de wens van Az was om eerst te spelen doet geheel niet terzake. Wij als Nederland staan er heel slecht voor in de komende jaren qua punten in het Uefa klassement dus had dit gewoon omgedraaid moeten worden. Dit wordt dus niet gedaan omdat v Praag cs de machtswellustelingen zijn en pro Ajax. Dus weer en blunder van de Knvb.

Ik kan de KNVB alleen gelijk geven want die zijn voor Ajax. En AZ gaat natuurlijk extra worden tegengewerkt i.v.m de bekerwedstrijd om Ajax het voordeel te geven.

Wat een gezeik zeg, ik hoop dat az 2x verliest. Elke club die ver komt in de Cl/el en knvb beker heeft een druk schema, die andere 15 clubs hebben dat nooit, moeten we dan na elke EL wedstrijd op donderdag die clubs ook maar vrij gaan geven omdat dat oneerlijk is?

17 maart 2014 om 11:22

Dus jij vind het normaal dat AZ van de 10 Europese wedstrijden er na 9 keer uit moet voetballen? En jij vind het ook normaal dat elke club ongeveer vrij heeft maar degene die het al ontzettend druk heeft en belangrijk is voor het NL voetbal maar als een citroen uitknijpt....als je dat vind snap je er weinig van.

Als ze met een b-elftal komen, dan gewoon AZ puntenaftrek geven.. Want dat is gewoon reinste competitievervalsing.. Ze hebben altijd aangegeven dat ze er geen problemen mee hebben om dan te spelen, dan moeten ze nu ook maar de consequenties daarvan nemen.

De enige club die in Europees verband nog wat presteerd mag best een beetje tegemoet worden gekomen. De prestaties van AZ zijn momenteel gewoon heel belangrijk voor het Nederlandse clubvoetbal.

Aan de andere kant kan Dick er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om de basisspelers wat rustiger te laten trainen of zelfs af en toe een dagje vrijaf te geven de komende paar weken.

Waarom denken mensen dat het gaat om rust? Het gaat om gele/rode kaarten en om blessures.

Ik zou als statement gewoon het a2 team opstellen. Knvb denkt gewoon niet aan het Nederlandse voetbal met hun irritante planningen. Clubs als AZ (en anderen die EL of CL speelden) zouden beschermt moeten worden zodat we nog iets gaan voorstellen in Europa....maar nee....nah ja, dan volgend jaar maar weer PEC Zwolle of ADO Den Haag in de El....gaan we weer lachen tegen FC Andorra en FC Luxemburg.

Knvb is niet in staat om eerlijke competitie te organiseren
overal zie je dat elke club evenveel wedstrijden heft gespeeld alleen dadelijk i nederland niet
waarom niet hele programma verplaatst?
kost knvb natuurlijk geld bij Fox
en dan kunnen die corrupte bobos dadelijk niet naar brazilie

Kom maar op met het B-Elftal! Grotere kans dat zij van PEC winnen, als het zogenaamde A-elftal van de afgelopen 2 wedstrijden. Gudelj en Ortiz houden, de rest rust. Van al het gezeik af. Er valt toch niets aan te doen. Wanneer was ook alweer de laatste keer dat dit gebeurde? Prima wedstrijd toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren